abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114660640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef PontifexMaximus het volgende:
Overigens ben ik een "dark soul" met een zeer laag vibratieniveau :P
haha ja en ook dat is prima..
pi_114660762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:11 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

En merken we ook iets van deze verbinding? Of moet je daarvoor verlichting bereikt hebben?

Overigens zijn in de fysica energie en materie 2 verschillende begrippen. De '=' in E=mc2 staat voor 'is equivalent aan', niet voor 'is hetzelfde als'. Einstein had het wel grappig gevonden, deze verwarring.
je bent al verlicht, je bent namelijk perfect zoals je bent, alleen moet die realisatie bij velen nog komen :)
ja einstein heeft het helemaal begrepen idd..
de verbinding is liefde..
de verbinding is ook dat niets kan bestaan zonder het ander omdat alles 1 is.

[ Bericht 1% gewijzigd door valandil25 op 25-07-2012 22:37:58 ]
pi_114661269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:30 schreef valandil25 het volgende:

[..]

je bent al verlicht, je bent namelijk perfect zoals je bent, alleen moet die realisatie bij velen nog komen :)
Ik had het laatst wel, een paar uur van extase waarin ik van alle mensen hield (kort moment van verlichting? Ik had iig. geen drugs of alcohol gebruikt) ... dus misschien zit er toch wel iets in.
Firm but Friendly.
pi_114661765
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:42 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Ik had het laatst wel, een paar uur van extase waarin ik van alle mensen hield (kort moment van verlichting? Ik had iig. geen drugs of alcohol gebruikt) ... dus misschien zit er toch wel iets in.
ja het NU is de verlichting..
idd dat is zon moment dat je verstand even op houdt met ratelen en je niet zo zeer met de toekomst of het verleden bezig bent, net zoals dat met xtc het geval is..
en het eenheids gevoel wat jij ervaarde dat kon er zijn door liefde/eenheid met dingen/mensen
pi_114661922
het bewustzijn wil alles ervaren, dus ook momenten dat je je niet zo fijn voelt,, laat dat er ook lekker zijn en verzet je er niet tegen, en het leven wordt een stuk relaxter..
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 22:55:22 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_114661977
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:30 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Mwah, als je er al overtuigd van bent dat je perfect ben zal dat gemakzucht inde hand werken. Het kan nooit kwaad om aan jezelf te blijven werken lijkt mij.
pi_114662295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mwah, als je er al overtuigd van bent dat je perfect ben zal dat gemakzucht inde hand werken. Het kan nooit kwaad om aan jezelf te blijven werken lijkt mij.
dat is ook gemakkelijk, en dat is ook de bedoeling..gemakzucht heeft bij jou blijkbaar een negatieve lading, en dat is ook prima..
en als de inpuls in je opkomt om je te ontwikkelen is dat ook prima en is dat de evolutie van het bewustzijn..
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 23:02:37 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_114662378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:01 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dat is ook gemakkelijk, en dat is ook de bedoeling..gemakzucht heeft bij jou blijkbaar een negatieve lading, en dat is ook prima..
en als de inpuls in je opkomt om je te ontwikkelen is dat ook prima en is dat de evolutie van het bewustzijn..
Bij jou niet dan? Zelfvoldaanheid ben ik niet zo'n fan van eigenlijk.
pi_114662753
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij jou niet dan? Zelfvoldaanheid ben ik niet zo'n fan van eigenlijk.
ook prima, als je denkt dat je niet compleet bent en blijft zoeken naar een soort denkbeeldig concept van verlossing in de toekomst , die bestaat namelijk niet..
de verlossing is NU op dit moment het enigste wat er ooit zal zijn.

er is geen ik in mijn optiek,,dus ook niets wat zich zelfvoldaan zou voelen aangezien er geen zelf is...
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 23:12:10 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_114662893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:09 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ook prima, als je denkt dat je niet compleet bent en blijft zoeken naar een soort denkbeeldig concept van verlossing in de toekomst , die bestaat namelijk niet..
de verlossing is NU op dit moment het enigste wat er ooit zal zijn.

er is geen ik in mijn optiek,,dus ook niets wat zich zelfvoldaan zou voelen aangezien er geen zelf is...
Nou, ik denk dus wél dat er een ik is. Dat hebben we namelijk allemaal. Of je het nu leuk vindt of niet.
pi_114663613
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik denk dus wél dat er een ik is. Dat hebben we namelijk allemaal. Of je het nu leuk vindt of niet.
ja ons denken houdt dat ik idee hardnekkig vast idd en dat is ook de reden dat je het zo ervaart, omdat je je met je gedachtes identificeert ;)
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 23:27:46 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_114663788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:25 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja ons denken houdt dat ik idee hardnekkig vast idd en dat is ook de reden dat je het zo ervaart, omdat je je met je gedachtes identificeert ;)
Logisch toch?
pi_114663878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Logisch toch?
ja dat is idd logisch ja..
het werkt zo subtiel dat we het soms niet eens doorhebben en ook dat is prima..
pi_114664440
een mooi voorbeeld vind ik zelfspot, dat is toch een soort van realisatie dat je dat denkbeeldige ikje van het verstand niet al te serieus moet nemen..
pi_114669086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:10 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Die persoon lijkt zichzelf op de een of andere manier gelijk- of zelfs meerwaardig te willen maken aan god, en doet net alsof hij over god kan oordelen.

Dat moet de betreffende persoon zelf weten, maar waarom haal je de quote aan?
omdat deze tekst me erg raakte en er echt een verschuiving in me bewustzijn plaatsvond toen ik het las. wat ik erin las was vrijheid van de onderdrukking. waarin je beoordeelt wordt en waarin er tegen je gezondigd wordt. de angst voor fouten en de schuld, die van "boven" naar je toe gezonden wordt. dus vrijheid en vooral ook dat deze persoon alles vergeven heeft en dus in vrijheid leeft en deze donkere machten met oordelen en schuld geen enkele invloed meer op hem hebben. hij vergeeft ze en ziet ze dus als gelijkwaardig en hij investeert niet langer in woede of angst erover.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_114671963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:23 schreef sientelo het volgende:
zag net deze tekst staan als commentaar bij een filmpje:

"Should the day come where I MIGHT meet God and his judgment, I won't judge him for whatever he says or feels about me. He is forgiven for all his judgment and transgressions against me.

Do you see what I'm saying?"
God and his judgement :N
"God" oordeelt niet ... enkel jijzelf oordeelt

quote:
omdat deze tekst me erg raakte en er echt een verschuiving in me bewustzijn plaatsvond toen ik het las. wat ik erin las was vrijheid van de onderdrukking. waarin je beoordeelt wordt en waarin er tegen je gezondigd wordt. de angst voor fouten en de schuld, die van "boven" naar je toe gezonden wordt.
onderdrukking, zonde, angst , fout, schuld ... die van boven naar je gezonden wordt ???
Dit klinkt zo onlogisch :?
"Hierboven" heerst de allesomvattende liefde waarvan wij hier beneden enkel maar kunnen dromen ... waarom zouden "zij" zulke negatieve dingen naar beneden zenden ?
Ga er vanuit dat je je leven zelf gekozen hebt, hoe positief of negatief je het ook aanvoelt. Het is een leerschool van eigen keuze, met lessen die jij jezelf opgelegd hebt. Hier op Aarde hebben we vrije wil waardoor we idd soms "verkeerde" keuzes maken die ons afleiden van het pad dat we oorspronkelijk voor ogen hadden.
quote:
dus vrijheid en vooral ook dat deze persoon alles vergeven heeft en dus in vrijheid leeft en deze donkere machten met oordelen en schuld geen enkele invloed meer op hem hebben. hij vergeeft ze en ziet ze dus als gelijkwaardig en hij investeert niet langer in woede of angst erover
Vergeving is idd de kortste weg om karma te verwerken maar niet altijd de eenvoudigste.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_114672357
So if you meet me
Have some courtesy
Have some sympathy, and some taste
Use all your well-learned politesse
Or I'll lay your soul to waste
Firm but Friendly.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:07:04 #193
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_114678418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:51 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja het NU is de verlichting..
Ben jij verlicht?
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:09:07 #194
371032 GoedeVraag
pi_114678476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 02:31 schreef sientelo het volgende:

[..]

omdat deze tekst me erg raakte en er echt een verschuiving in me bewustzijn plaatsvond toen ik het las. wat ik erin las was vrijheid van de onderdrukking. waarin je beoordeelt wordt en waarin er tegen je gezondigd wordt. de angst voor fouten en de schuld, die van "boven" naar je toe gezonden wordt. dus vrijheid en vooral ook dat deze persoon alles vergeven heeft en dus in vrijheid leeft en deze donkere machten met oordelen en schuld geen enkele invloed meer op hem hebben. hij vergeeft ze en ziet ze dus als gelijkwaardig en hij investeert niet langer in woede of angst erover.
Ik had de indruk dat de tekst aan god gericht was... God is volgens mij geen donkere machten.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:11:51 #195
371032 GoedeVraag
pi_114678569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:53 schreef UncleScorp het volgende:

God and his judgement :N
"God" oordeelt niet ... enkel jijzelf oordeelt
En de kerk, dit zich als verlengstuk van god probeert neer te zetten (wat hij misschien in sommige gevallen ook wel is, maar zeker niet altijd).

quote:
onderdrukking, zonde, angst , fout, schuld ... die van boven naar je gezonden wordt ???
Dit klinkt zo onlogisch :?
Dat lijkt me ook, volgens mij zijn het vooral andere mensen die zich er mee bezig houden.
pi_114678628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:11 schreef GoedeVraag het volgende:
En de kerk, dit zich als verlengstuk van god probeert neer te zetten (wat hij misschien in sommige gevallen ook wel is, maar zeker niet altijd).
Volgens mij ging het over oordelen na de dood.
Dan komt de kerk er niet meer aan te pas ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:15:39 #197
371032 GoedeVraag
pi_114678668
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Volgens mij ging het over oordelen na de dood.
Dan komt de kerk er niet meer aan te pas ;)
De kerk probeert dat al vast bij dit leven te doen cq waarschuwt er vast voor.

:Y
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 13:49:03 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_114679687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:15 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

De kerk probeert dat al vast bij dit leven te doen cq waarschuwt er vast voor.

:Y
Dat is dus de macht die religie uitoefent/uit kan oefenen op mensen.
Onder de duim houden door ze de hel voor te spiegelen als men zich niet gedraagt.
Een mens heeft zelf normbesef, heeft daar geen instituut voor nodig lijkt mij.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:50:20 #199
371032 GoedeVraag
pi_114679724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is dus de macht die religie de kerk uitoefent/uit kan oefenen op mensen.
Onder de duim houden door ze de hel voor te spiegelen als men zich niet gedraagt.
Een mens heeft zelf normbesef, heeft daar geen instituut voor nodig lijkt mij.
Even aangepast voor je.
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 13:51:36 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_114679768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:50 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Even aangepast voor je.
Nou nee, dat hoef je niet aan te passen. Ik heb het over religie in de ruimste zin van het woord.
Elke religie dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')