haha ja en ook dat is prima..quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef PontifexMaximus het volgende:
Overigens ben ik een "dark soul" met een zeer laag vibratieniveau
je bent al verlicht, je bent namelijk perfect zoals je bent, alleen moet die realisatie bij velen nog komenquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:11 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
En merken we ook iets van deze verbinding? Of moet je daarvoor verlichting bereikt hebben?
Overigens zijn in de fysica energie en materie 2 verschillende begrippen. De '=' in E=mc2 staat voor 'is equivalent aan', niet voor 'is hetzelfde als'. Einstein had het wel grappig gevonden, deze verwarring.
Ik had het laatst wel, een paar uur van extase waarin ik van alle mensen hield (kort moment van verlichting? Ik had iig. geen drugs of alcohol gebruikt) ... dus misschien zit er toch wel iets in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:30 schreef valandil25 het volgende:
[..]
je bent al verlicht, je bent namelijk perfect zoals je bent, alleen moet die realisatie bij velen nog komen
ja einstein heeft het helemaal begrepen idd..
de verbinding is liefde..
de verbinding is ook dat niets kan bestaan zonder het ander omdat alles 1 is.
ja het NU is de verlichting..quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:42 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ik had het laatst wel, een paar uur van extase waarin ik van alle mensen hield (kort moment van verlichting? Ik had iig. geen drugs of alcohol gebruikt) ... dus misschien zit er toch wel iets in.
Mwah, als je er al overtuigd van bent dat je perfect ben zal dat gemakzucht inde hand werken. Het kan nooit kwaad om aan jezelf te blijven werken lijkt mij.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:30 schreef valandil25 het volgende:
[..]
je bent al verlicht, je bent namelijk perfect zoals je bent, alleen moet die realisatie bij velen nog komen
ja einstein heeft het helemaal begrepen idd..
de verbinding is liefde..
de verbinding is ook dat niets kan bestaan zonder het ander omdat alles 1 is.
dat is ook gemakkelijk, en dat is ook de bedoeling..gemakzucht heeft bij jou blijkbaar een negatieve lading, en dat is ook prima..quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, als je er al overtuigd van bent dat je perfect ben zal dat gemakzucht inde hand werken. Het kan nooit kwaad om aan jezelf te blijven werken lijkt mij.
Bij jou niet dan? Zelfvoldaanheid ben ik niet zo'n fan van eigenlijk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:01 schreef valandil25 het volgende:
[..]
dat is ook gemakkelijk, en dat is ook de bedoeling..gemakzucht heeft bij jou blijkbaar een negatieve lading, en dat is ook prima..
en als de inpuls in je opkomt om je te ontwikkelen is dat ook prima en is dat de evolutie van het bewustzijn..
ook prima, als je denkt dat je niet compleet bent en blijft zoeken naar een soort denkbeeldig concept van verlossing in de toekomst , die bestaat namelijk niet..quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bij jou niet dan? Zelfvoldaanheid ben ik niet zo'n fan van eigenlijk.
Nou, ik denk dus wél dat er een ik is. Dat hebben we namelijk allemaal. Of je het nu leuk vindt of niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:09 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ook prima, als je denkt dat je niet compleet bent en blijft zoeken naar een soort denkbeeldig concept van verlossing in de toekomst , die bestaat namelijk niet..
de verlossing is NU op dit moment het enigste wat er ooit zal zijn.
er is geen ik in mijn optiek,,dus ook niets wat zich zelfvoldaan zou voelen aangezien er geen zelf is...
ja ons denken houdt dat ik idee hardnekkig vast idd en dat is ook de reden dat je het zo ervaart, omdat je je met je gedachtes identificeertquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik denk dus wél dat er een ik is. Dat hebben we namelijk allemaal. Of je het nu leuk vindt of niet.
Logisch toch?quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:25 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja ons denken houdt dat ik idee hardnekkig vast idd en dat is ook de reden dat je het zo ervaart, omdat je je met je gedachtes identificeert
ja dat is idd logisch ja..quote:
omdat deze tekst me erg raakte en er echt een verschuiving in me bewustzijn plaatsvond toen ik het las. wat ik erin las was vrijheid van de onderdrukking. waarin je beoordeelt wordt en waarin er tegen je gezondigd wordt. de angst voor fouten en de schuld, die van "boven" naar je toe gezonden wordt. dus vrijheid en vooral ook dat deze persoon alles vergeven heeft en dus in vrijheid leeft en deze donkere machten met oordelen en schuld geen enkele invloed meer op hem hebben. hij vergeeft ze en ziet ze dus als gelijkwaardig en hij investeert niet langer in woede of angst erover.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:10 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Die persoon lijkt zichzelf op de een of andere manier gelijk- of zelfs meerwaardig te willen maken aan god, en doet net alsof hij over god kan oordelen.
Dat moet de betreffende persoon zelf weten, maar waarom haal je de quote aan?
God and his judgementquote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:23 schreef sientelo het volgende:
zag net deze tekst staan als commentaar bij een filmpje:
"Should the day come where I MIGHT meet God and his judgment, I won't judge him for whatever he says or feels about me. He is forgiven for all his judgment and transgressions against me.
Do you see what I'm saying?"
onderdrukking, zonde, angst , fout, schuld ... die van boven naar je gezonden wordt ???quote:omdat deze tekst me erg raakte en er echt een verschuiving in me bewustzijn plaatsvond toen ik het las. wat ik erin las was vrijheid van de onderdrukking. waarin je beoordeelt wordt en waarin er tegen je gezondigd wordt. de angst voor fouten en de schuld, die van "boven" naar je toe gezonden wordt.
Vergeving is idd de kortste weg om karma te verwerken maar niet altijd de eenvoudigste.quote:dus vrijheid en vooral ook dat deze persoon alles vergeven heeft en dus in vrijheid leeft en deze donkere machten met oordelen en schuld geen enkele invloed meer op hem hebben. hij vergeeft ze en ziet ze dus als gelijkwaardig en hij investeert niet langer in woede of angst erover
Ik had de indruk dat de tekst aan god gericht was... God is volgens mij geen donkere machten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 02:31 schreef sientelo het volgende:
[..]
omdat deze tekst me erg raakte en er echt een verschuiving in me bewustzijn plaatsvond toen ik het las. wat ik erin las was vrijheid van de onderdrukking. waarin je beoordeelt wordt en waarin er tegen je gezondigd wordt. de angst voor fouten en de schuld, die van "boven" naar je toe gezonden wordt. dus vrijheid en vooral ook dat deze persoon alles vergeven heeft en dus in vrijheid leeft en deze donkere machten met oordelen en schuld geen enkele invloed meer op hem hebben. hij vergeeft ze en ziet ze dus als gelijkwaardig en hij investeert niet langer in woede of angst erover.
En de kerk, dit zich als verlengstuk van god probeert neer te zetten (wat hij misschien in sommige gevallen ook wel is, maar zeker niet altijd).quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:53 schreef UncleScorp het volgende:
God and his judgement![]()
"God" oordeelt niet ... enkel jijzelf oordeelt
Dat lijkt me ook, volgens mij zijn het vooral andere mensen die zich er mee bezig houden.quote:onderdrukking, zonde, angst , fout, schuld ... die van boven naar je gezonden wordt ???
Dit klinkt zo onlogisch![]()
Volgens mij ging het over oordelen na de dood.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:11 schreef GoedeVraag het volgende:
En de kerk, dit zich als verlengstuk van god probeert neer te zetten (wat hij misschien in sommige gevallen ook wel is, maar zeker niet altijd).
De kerk probeert dat al vast bij dit leven te doen cq waarschuwt er vast voor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over oordelen na de dood.
Dan komt de kerk er niet meer aan te pas
Dat is dus de macht die religie uitoefent/uit kan oefenen op mensen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:15 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De kerk probeert dat al vast bij dit leven te doen cq waarschuwt er vast voor.
Even aangepast voor je.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dus de macht die religie de kerk uitoefent/uit kan oefenen op mensen.
Onder de duim houden door ze de hel voor te spiegelen als men zich niet gedraagt.
Een mens heeft zelf normbesef, heeft daar geen instituut voor nodig lijkt mij.
Nou nee, dat hoef je niet aan te passen. Ik heb het over religie in de ruimste zin van het woord.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |