Prijzen zijn nog niet bekend, maar omdat Opel de Adam in de markt zet als premium-model ter concurrentie van bijvoorbeeld de Fiat 500, kun je rekenen op vanafprijzen van zo'n 12 tot 13.000 euro.quote:Het A-segment is traditioneel het terrein van de no-nonsense stadsrakkertjes en boodschappenkarretjes. Opel gaat daar verandering in brengen met de ‘premium’ Adam, waarvan we nu eindelijk alle informatie en een flinke lading foto's hebben.
Wat Audi met de A1 kan in het B-segment, doen wij een segmentje lager. Dat moeten ze bij Opel hebben gedacht toen de plannen voor de Adam werden gesmeed. Met z’n lengte van een kleine 3,70 meter (breedte 1,72 m, zonder spiegels) behoort de Adam tot het A-segment, waar Opel al actief is met de Agila. Maar waar dat een A-segmenter is van het traditionele soort, is de Adam A-segmenter Plus; de afmetingen van een compact stadsautootje met de luxe en uitstraling van auto’s uit de hogere segmenten.
De Adam is vernoemd naar oprichter Adam Opel (1837-1895) en daarmee een van de weinige personenauto’s van Opel waarvan de modelnaam niet op ‘a’ eindigt. Opel mikt met de Adam op de jonge, trendy consument die een compacte auto met een kek uiterlijk – check de lichtmetalen wielen met een gekleurde spaak! - wil, zonder daarbij in te moeten leveren op comfort en luxe. Vandaar dat de auto verkrijgbaar is met opties die je normaal gesproken in hogere segmenten van de markt tegenkomt. Zo is de Adam leverbaar met een infotainmentsysteem met 7-inch touch screen dat samenwerkt met je smartphone (Android en Apple) waardoor je aan boord de beschikking kunt hebben over internet. Verder noteren we zaken als Bluetooth, de nieuwste generatie parkeerassistent (APA II), dodehoekwaarschuwing (SBSA), een verwarmbaar stuurwiel en led-dagrijverlichting.
Er zijn drie uitrustingsniveau’s: Jam (‘onorthodox, modieus en kleurrijk’), Glam (‘elegant en verfijnd’) en Slam (‘racy en sportief’). Volgens Opel vormen deze de basis voor een ‘welhaast ongelimiteerd potentieel aan personalisatiemogelijkheden’. Zo is er een groot aanbod aan ex- en interieurkleuren, zijn er drie verschillende kleuren voor het dak en kun je het plafond zelfs laten voorzien van een led-sterrenhemel.
De wielbasis van de Adam meet 2,31 meter en de spoorbreedte aan de voor- en achterkant bedraagt respectievelijk 1,49 en 1,48 meter. De voorwielophanging bestaat uit MacPherson-veerpoten en een subframe, de achterwielophanging is semi-onafhankelijk met een torsie-as. De wielmaten lopen uiteen van 16 tot 18 inch, de twee grootste maten krijgen standaard een sportchassis mee met directere besturing. De elektrische stuurbekrachtiging heeft ook een City-stand om het inparkeren een minder zware klus te maken. Voor-, zij- en hoofdairbags en ESP zijn standaard, Hill Start Assist is optioneel. Achterin zitten twee Isofix-bevestigingspunten, de achterbank is 50/50 deelbaar. Opel ziet de Adam als vierzitter, wie toch wat meer zitruimte wenst, kan terecht bij de vijfzits-Agila, zo redeneert Opel.
Bij de introductie is de Adam leverbaar met drie benzinemotoren: een 1.2 van 75 pk, en een 1.4 met 87 of 100 pk, allen gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Als extra kun je het EcoFlex technology pack bestellen met start/stop/systeem. In een later staduim komt er een kleine, direct ingespoten turbomotor bij met start/stop, die samenwerkt met een zesbak.
De Opel Adam beleeft z’n première eind september op de Autosalon van Parijs, de eerste auto’s zullen in begin 2013 in de showroom staan. Prijzen zijn nog niet bekend.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:06 schreef Pikkebaas het volgende:
Het leven is ook te kort om Opel te rijden. Opel doet me altijd denken aan allebei hetzelfde windjack en elk jaar met de vouwwagen naar dezelfde camping.
De enige reden dat jij koel kunt zijn is dat er ook mensen zijn die graag met hetzelfde windjack in een opel naar dezelfde camping gaanquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:06 schreef Pikkebaas het volgende:
Het leven is ook te kort om Opel te rijden. Opel doet me altijd denken aan allebei hetzelfde windjack en elk jaar met de vouwwagen naar dezelfde camping.
Maar dat wil ik onder geen enkele auto.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Persoonlijk zou ik er nog niet dood onder willen liggen.
Ik weet het: Opelquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:09 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind hem best mooi![]()
Gatver wat zeg ik nou weerOpel, wat doe je me aan!
Over 10 jaar in elk geval nog maar de helft. De rest is dan weggeroest.quote:
Op dit moment weegt die auto twee keer de helft dus?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Over 10 jaar in elk geval nog maar de helft. De rest is dan weggeroest.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Op dit moment weegt die auto twee keer de helft dus?
Aantal eigenaren tot en met nu:103quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:48 schreef Elusive het volgende:
Sinds de jaren 80 is het niks meer met opel qua design![]()
[ afbeelding ]
dat is pas een opel![]()
![]()
![]()
en hier ga ik zaterdag naar kijken/kopen
Of het klokje rond geweestquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:51 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Die kilometerteller is ZWAAAAARRR teruggedraaid
auto's uit die tijd hebben GEEN tonnentellerquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:51 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Die kilometerteller is ZWAAAAARRR teruggedraaid
die hebben 5 digit'squote:Op woensdag 11 juli 2012 17:51 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Die kilometerteller is ZWAAAAARRR teruggedraaid
A manta hoop ik? die zijn echt mooiquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:57 schreef Pap89 het volgende:
M'n vader had een uitgebouwde Opel Mantadie hij 30 jaar heeft gehad ofzo
Maar vind deze Opel, een beetje het bastaard kindje tussen een fiat 500 en een kikker.
Ze hadden hem beter Eva kunnen noemen. Nu klopt hun naamgeving niet meer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:59 schreef Sounddragon het volgende:
A'dam, nee, laat maar; ik wacht op de Eva
Ach, het blijft een Opel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb voor jullie de voorkant gemaakt zoals het eigenlijk hoort:
[ afbeelding ]
fout.....................................................................................................................goed
Dat is het tweede model Manta B, de eerste is nog vrij beschaafd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:16 schreef Elusive het volgende:
de B is natuurlijk zo'n pauper sjonnie bak uit new kids
12/13 kquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:05 schreef Fritessaus het volgende:
Valt mij niet tegen hoor, vind hem best mooi eigenlijk. Benieuwd naar de prijs, maar dit straalt al een stuk meer uit dan de twee drielingen in elk geval. Maar als ik naar het interieur en de algehele styling kijk zal het een stuk meer zijn dan de drielingen kosten ben ik bang.
Ja die!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:16 schreef Elusive het volgende:
[..]
die hebben 5 digit's
en 103 eigenaren klopt natuurlijk niet, bij biena alle oldtimers op marktplaats staat een getal boven de 100
[..]
A manta hoop ik? die zijn echt mooi![]()
[ afbeelding ]
de B is natuurlijk zo'n pauper sjonnie bak uit new kids
Mag wel een nieuwe APK opquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:45 schreef Pap89 het volgende:
Datum eerste toelating
Datum aanvang laatste tenaamstelling
17-10-2009
Datum eerste afgifte Nederland
03-12-1970
Hehe het kenteken doet het nog:
[ afbeelding ]
Aan een persoon die zonder APK mag rijdenquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:12 schreef Kop_en_schotel het volgende:
[..]
De auto is 3 jaar geleden verkocht
Vast wel, als hij een beetje licht is kan het best rap gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:13 schreef Kop_en_schotel het volgende:
met 110 pk wil dat nog best van z'n plek komen toch?
Respect.
Is toch niet Pap89 zijn probleem?quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Aan een persoon die zonder APK mag rijden?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Vast wel, als hij een beetje licht is kan het best rap gaan.
Zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:19 schreef Kop_en_schotel het volgende:
[..]
Is toch niet Pap89 zijn probleem?
Voetgangersveiligheid waarschijnlijk...quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb voor jullie de voorkant gemaakt zoals het eigenlijk hoort:
[ afbeelding ]
fout.....................................................................................................................goed
Grill zit bog verkeerd omquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb voor jullie de voorkant gemaakt zoals het eigenlijk hoort:
[ afbeelding ]
fout.....................................................................................................................goed
Als een auto dealer me een auto zou proberen te verkopen met van die rare vierkant vakken op de voorbumper zou ik bedankenquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb voor jullie de voorkant gemaakt zoals het eigenlijk hoort:
[ afbeelding ]
fout.....................................................................................................................goed
Tijd voor foto'squote:Op donderdag 12 juli 2012 13:12 schreef silenthill het volgende:
De 3 mooiste opel's
Opel Monza.
Opel Manta. Type A.
Opel GT de baby Corvette.
Maar dat is mijn mening. :-)
quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze doen hun best om iets moois te maken maar ze kunnen het gewoon niet. Het is volgens mij al twintig jaar zo dat als Opel met een nieuw model komt iedereen roept dat ze breken met het verleden en nu wel een mooie auto hebben weten te maken, maar dat blijkt dan toch nooit zo te zijn. Het lijkt even zo, maar over vijf jaar ziet hij er hopeloos gedateerd uit en wil niemand er nog in gezien worden.
Aan die heb ik ook gedacht, en die heeft er ook last van. Eerst denk je, wow is dat een Opel, en nu denk ik mwah. Het is ook overduidelijk een gedateerd model.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:03 schreef Kriegel het volgende:
Uit 2001. Niet echt een volumemodel, maar toch.
Ik vind 'm dus serieus niet gedateerd. Nu veranderen modeverschijnselen in dat segment auto's ook iets minder snel, maar ik zou niet zeggen met een Opel uit 2001 te maken te hebben.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan die heb ik ook gedacht, en die heeft er ook last van. Eerst denk je, wow is dat een Opel, en nu denk ik mwah. Het is ook overduidelijk een gedateerd model.
Dit geldt eigenlijk voor vrijwel iedere auto in het A, B en C-segment momenteel. Veel fabrikanten maken zo sterk gebruik van stylingelementen en een druk lijnenspel, dat je er donder op kunt zeggen dat ze allemaal binnen een jaar of zes behoorlijk uit de tijd lijken. Uitzonderingen daargelaten.quote:
Ja, maar wel de meest verkochte bakken. Of iig één van de meest. De Astra, Vectra, Kadett toentertijd etc etc, kun je in één adem noemen met de verkoopsuccessen van de Golfjes en Polotjes.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar van die andere Opels uit die periode en eerdere periodes is bij introductie ook vaak gezegd dat het knappe auto's waren die braken met het beeld van Opel als saaie bakken. De Kadett uit 84, de Omega, de Vectra, de 1e Astra. En ik vind dit model dus ook al snel minder geworden.
Ik vind die Astra ook best aardig, maar ik voorspel alvast dat het over 3 jaar niet meer als mooie auto wordt gezien, net als de vorige Astra zijn houdbaarheidsdatum alweer voorbij is.
Ja, maar kijk eens naar de Renault Scenic vanaf '96 ergens. Saaier worden ze niet gemaakt (ik rij er zelf ook één), maar ze zijn en worden moeilijk veel verkocht. En het is zeker geen goedkope auto. Toen niet, nu al helemaal niet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind sowieso niet veel auto's mooi en dat verandert eigenlijk niet zoveel. Ik meen alleen met name bij Opel het opvallende fenomeen te zien dat ze een goede eerste indruk maken, maar dat je er heel snel op uitgekeken bent waardoor ze snel weer lelijk worden. Je hebt ook auto's waarvan je eerst een wenkbrauw optrekt, maar die alleen maar mooier worden naarmate je ze vaker ziet.
Dat lijkt mij een beetje het verschil tussen goed design en slecht design, tussen iets origineels verzinnen en even modern doen en meegaan met designtrends.
Maar wat wil je daar nou mee zeggen? Ik kan goedkope auto's mooi vinden en dure auto's lelijk. Dat staat eigenlijk helemaal los van het design. Ik vind de Fiat Panda een leuke auto om te zien, de oude helemaal en de nieuwe ook, ik wil er niet in rijden maar daar gaat het niet om. Ik vind de Maybach een lelijke auto.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar kijk eens naar de Renault Scenic vanaf '96 ergens. Saaier worden ze niet gemaakt (ik rij er zelf ook één), maar ze zijn en worden moeilijk veel verkocht. En het is zeker geen goedkope auto. Toen niet, nu al helemaal niet.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:59 schreef Kop_en_schotel het volgende:
Mwah, vind die nieuwe Astra anders een mooie auto
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Op dit moment weegt die auto twee keer de helft dus?
De Manta B is ook een wagen met rijke rally geschiedenis. Ik heb een GSiquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:16 schreef Elusive het volgende:
[..]
die hebben 5 digit's
en 103 eigenaren klopt natuurlijk niet, bij biena alle oldtimers op marktplaats staat een getal boven de 100
[..]
A manta hoop ik? die zijn echt mooi![]()
[ afbeelding ]
de B is natuurlijk zo'n pauper sjonnie bak uit new kids
Je woont in Rotterdam?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:57 schreef LangeJan het volgende:
OT
Deze Opel Adam is spuuglelijk btw, sowieso heb ik het niet op voorwielaandrijvers.. Al zou een poepbruine D-Kadett wel in mijn straatje passen.
Dit dus. Misschien omdat het veilig is of omdat de buurman er 1 heeft?quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Opel-badge zou zo vervangen kunnen worden door die van een willekeurig Koreaans merk, helaas voor de Adam zal de betrouwbaarheid dan nog altijd ver achter blijven bij die van zo'n Aziatische auto. Ik vraag me trouwens af of 'ie net zo'n waardeloze wegligging heeft als zijn grote broers, alle recente Opels waarin ik gereden heb (Corsa, Astra, Zafira), zwabberden nl. als een dweil over de weg en hadden 0,0 gevoel in het stuur. Ik vraag me dan ook al jaren af wat mensen bezielt om een Opel te kopen...
Opel, Volkswagen, Citroen, Renault, Ford, Volvo allemaal hetzelfde burgerlullen segment wat mij betreft.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Opel is toch niet meer het geijkte merk van de veilige keuzes?
De laatste 10 jaar is dat overduidelijk Volkswagen, met hun conservatieve, saaie burgerbakken.
Citroen heeft zeer bijzondere auto's gemaakt. Een C6 vind ik bijvoorbeeld een stuk specialer dan een 5-serie.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Opel, Volkswagen, Citroen, Renault, Ford, Volvo allemaal hetzelfde burgerlullen segment wat mij betreft.
Auto's als Audi, BMW, Alfa etc kunnen het burgerlullen segment gelukkig (net) achter zich laten.
Inderdaad. Ik deel deze mening volledig. De vorige C4 was bijvoorbeeld ook geen saai ding. Sowieso verdient Citroën op basis van het verleden veel meer krediet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Citroen heeft zeer bijzondere auto's gemaakt. Een C6 vind ik bijvoorbeeld een stuk specialer dan een 5-serie.
Raar woord voor lelijkerquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Citroen heeft zeer bijzondere auto's gemaakt. Een C6 vind ik bijvoorbeeld een stuk specialer dan een 5-serie.
Maar het is gewoon zo. De meest doorsnee Nederlander zit in een Volkswagen of Opel. Niets speciaals aan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:53 schreef FalleNk810i het volgende:
En daar gaan we weer met de merk vs merk discussie
Een kwart Opel?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Op dit moment weegt die auto twee keer de helft dus?
wtf is dit. je zegt dat vw saai is maar audi niet? volvo is totaal niet meer saai en citroen ook niet. Lees je eerst eens in voordat je zulke onzin gaat roepen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Opel, Volkswagen, Citroen, Renault, Ford, Volvo allemaal hetzelfde burgerlullen segment wat mij betreft.
Auto's als Audi, BMW, Alfa etc kunnen het burgerlullen segment gelukkig (net) achter zich laten.
opel ampera een vette bak?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:31 schreef krokdown het volgende:
overigens vind ik de opel ampera wel een superdikke bak.. dikker dan een 5 serie oid.
de ampera is de meest onzinnige auto ooit. loopt achter op prius, kan ook geen aanhangwagen trekken, is lelijk en veel te duur.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:04 schreef krokdown het volgende:
[..]
ik vind van wel, maar zo vind ik de adam ook vet.
maar ik vind hem wel mooi.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de ampera is de meest onzinnige auto ooit. loopt achter op prius, kan ook geen aanhangwagen trekken, is lelijk en veel te duur.
overigens vind ik de fiat 500/ vw a1 oook vette gebakjes.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tja over smaak valt niet te twisten. maar ik vind hem echt spuuglelijk. de adam is daarmee vergeleken begeerbaar zelfs
fiat 500 vind ik wel grappig maar zou ik niet hoeven te hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:09 schreef krokdown het volgende:
[..]
overigens vind ik de fiat 500/ vw a1 oook vette gebakjes.
te duur, maar wel vet.
ligt eraan wat je er mee doet...quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
fiat 500 vind ik wel grappig maar zou ik niet hoeven te hebben.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:12 schreef krokdown het volgende:
[..]
ligt eraan wat je er mee doet...
Ik mraak menige GTI pisnichtnijdig bij het stoptlicht.
troost je elke auto die ik leuk vind zijn gayness auto's. beter dan een suffe onbetrouwbare volkswagen iigquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:18 schreef krokdown het volgende:
[..]
met mijn gaymobiel trek ik iedere gti eruit hea.
Indd!quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
troost je elke auto die ik leuk vind zijn gayness auto's. beter dan een suffe onbetrouwbare volkswagen iig
s2000 is sowieso geen kappersauto, wel retewreed. mx 5 is er wel 1 maar vind ik ook tofquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:23 schreef krokdown het volgende:
[..]
Indd!
Ik ben ook fan van kapper auto's zoals een MX5 of een S2000. altijd nog beter dan een VW.
MX5 rijd wel echt ontzettend goed.... eigenlijk een van de beste auto's waar ik in heb gereden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
s2000 is sowieso geen kappersauto, wel retewreed. mx 5 is er wel 1 maar vind ik ook tof
mja maar het is vooral een looks auto die niet te duur is -> kappersauto.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:25 schreef krokdown het volgende:
[..]
MX5 rijd wel echt ontzettend goed.... eigenlijk een van de beste auto's waar ik in heb gereden.
true man! sowieso is V-Tec een superbazen systeem!quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja maar het is vooral een looks auto die niet te duur is -> kappersauto.
s2000 is gewoon een brute wagen in looks EN in vermogen.
dit is onzin want hij heeft een nissan logo xDquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
prototype van de opel eva
Wat valt er over smaak en mening in te lezen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:28 schreef krokdown het volgende:
[..]
wtf is dit. je zegt dat vw saai is maar audi niet? volvo is totaal niet meer saai en citroen ook niet. Lees je eerst eens in voordat je zulke onzin gaat roepen.
Dat VW en audi hetzelfde merk is... zelfde styling gebruikt. de rest is mening.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat valt er over smaak en mening in te lezen?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
prototype van de opel eva
Stoere bak!quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
prototype van de opel eva
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |