Dat, helaas. Overigens vind ik het wel opvallend dat het vaak wel weer vanzelfsprekend is dat het eerste uur overwerk onbetaald is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:10 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Het is niet echt het probleem van de werkgever dat jij niet op tijd komt, toch?
Beter onderhandelen of een werkgever met betere voorwaarden opzoeken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat, helaas. Overigens vind ik het wel opvallend dat het vaak wel weer vanzelfsprekend is dat het eerste uur overwerk onbetaald is.
Hoezo overwerk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat, helaas. Overigens vind ik het wel opvallend dat het vaak wel weer vanzelfsprekend is dat het eerste uur overwerk onbetaald is.
Nee, maar waarom begin jij over overwerk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
u staat om 17.00 met het lege boterhamdoosje in de startblokken om naar buiten te rennen?
nee hij bedoelt dat als je een uur later komt en dus een uur langer doorgaat, dat het dan geen overwerk is omdat je gewoon je normale aantal uren werkt (dat het dan na 17:30 is maakt niks uit)quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
u staat om 17.00 met het lege boterhamdoosje in de startblokken om naar buiten te rennen?
Ja daar gaat de werkgever vast akkoord meequote:Op woensdag 11 juli 2012 15:14 schreef byah het volgende:
Gewoon uurtje later komen en doen of je het niet wist
Jaquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zijstapje, in een opmerking die over uren maken ging en langer werken bij later beginnen. Onder- en overuren hangen imho onlosmakelijk met elkaar samen. Dat wil zeggen, ik vind het persoonlijk logisch dat beide kanten uit hetzelfde systeem gehanteerd wordt maar in de praktijk valt dat erg vaak tegen. Dat vind ik opmerkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, maar waarom begin jij over overwerk?
Ok.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zijstapje, in een opmerking die over uren maken ging en langer werken bij later beginnen. Onder- en overuren hangen imho onlosmakelijk met elkaar samen. Dat wil zeggen, ik vind het persoonlijk logisch dat beide kanten uit hetzelfde systeem gehanteerd wordt maar in de praktijk valt dat erg vaak tegen. Dat vind ik opmerkelijk.
Ah, het welbekende LIFO-systeem. last in, first outquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Godtje het volgende:
Laat beginnen is vroeg weg
Je moet ergens compenseren
De huur wacht wel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Beter onderhandelen of een werkgever met betere voorwaarden opzoeken.
Bij geen enkele van mijn werkgevers was dit het geval.
En waarom helaas? De werkgever hoeft er toch niet de dupe van te worden?
8:30 - 17:00quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zijstapje, in een opmerking die over uren maken ging en langer werken bij later beginnen. Onder- en overuren hangen imho onlosmakelijk met elkaar samen. Dat wil zeggen, ik vind het persoonlijk logisch dat beide kanten uit hetzelfde systeem gehanteerd wordt maar in de praktijk valt dat erg vaak tegen. Dat vind ik opmerkelijk.
Sowieso anders zit de pauze niet meer in het middenquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Godtje het volgende:
Laat beginnen is vroeg weg
Je moet ergens compenseren
Vanzelfsprekend niet, maar wat verwacht je de week erna als je toevallig van 8.30 tot 18.00 moest werken?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef 314 het volgende:
[..]
8:30 - 17:00
9:30 - 18:00 omdat je een uur later begon.. dan wil je extra betaald worden van 17:00 - 18:00
dan ben ik vrijdagmiddag hopelijk een uurtje eerder weg, gemiddeld 40 uur per weekquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet, maar wat verwacht je de week erna als je toevallig van 8.30 tot 18.00 moest werken?
Moet? Hoezo moet?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet, maar wat verwacht je de week erna als je toevallig van 8.30 tot 18.00 moest werken?
met de klokkaart bij de klokquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Geen probleem, we storneren je salaris welquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik heb vanmorgen 1,5 in de file gestaan dus ga nu naar huis.
Ahoy!
Dit.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef WRH het volgende:
jee, wat kunnen sommige mensen moeilijk doen over een uurtje.
je krijgt geen aanwezigheidspremie maar wordt neem ik aan betaald voor het werk dat je doet.
gewoon gezond verstand; als je dat uurtje besteed met uit het raam staren en wachten tot je naar huis kan slaat het natuurlijk helemaal nergens op.
kijk gewoon wat er ligt aan werk, later op kantoor betekent later weg maar ga nou geen minuten tellen en tegen elkaar afwegen zeg.
Yepquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is dat een van je baantjes die goed op je CV staan waar je nu aan het werk bent?
Doe twee fulltime banen in 1 dus ik kijk liever niet naar de hoeveelheid werk die er ligtquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef WRH het volgende:
je krijgt geen aanwezigheidspremie maar wordt neem ik aan betaald voor het werk dat je doet.
gewoon gezond verstand; als je dat uurtje besteed met uit het raam staren en wachten tot je naar huis kan slaat het natuurlijk helemaal nergens op.
kijk gewoon wat er ligt aan werk, later op kantoor betekent later weg maar ga nou geen minuten tellen en tegen elkaar afwegen zeg.
Dat is de coulance van een werkgever. Maar in principe heb je geen poot om op te staan als de werkgever je er op aanspreekt dat je dat uur moet inhalen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef WRH het volgende:
QFTquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mag hier alsjeblieft een slotje op. Zoiets dom als dit heb ik nog nooit eerder gezien.
TS JE BENT GEWOON TE LUI OM 1 UUR EERDER OP TE STAAN OM OP TIJD OP JE WERK TE KOMEN.
Eens, maar hetzelfde geldt voor enorm veel werkgevers, managers, etcetera.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef WRH het volgende:
Als ik tot 17 betaald word, ja!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
+1quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mag hier alsjeblieft een slotje op. Zoiets dom als dit heb ik nog nooit eerder gezien.
TS JE BENT GEWOON TE LUI OM 1 UUR EERDER OP TE STAAN OM OP TIJD OP JE WERK TE KOMEN.
Ik snap eigenlijk niet dat je deze vraag moet stellen en het antwoord niet zelf kunt bedenken. Waarom zou de werkgever hiervoor moeten opdraaien?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:08 schreef AnnaTralala het volgende:
Door geplande werkzaamheden van de NS moet ik een uur eerder opstaan om op tijd te komen. Wat is eerlijk en wat is wettelijk bepaald in deze situatie, moet ik eerder opstaan of moet mijn werkgever accepteren dat ik een uur later op mijn werk ben?
Heheh daar ben ik inderdaad blij omquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat je deze vraag moet stellen en het antwoord niet zelf kunt bedenken. Waarom zou de werkgever hiervoor moeten opdraaien?
Ik kan het echt niet bedenken. Zou mooi worden:
- te laat, want ik had tegenwind met fietsen
- te laat, want er stond een lange rij bij de pomp, want er was een kassa stuk
- te laat, want er is een weg afgesloten en daarom moet ik de komende weken omrijden
Grow up! Jij moet zorgen dat je op tijd op je werk komt. Als dat betekent dat je in een tentje op het grasveldje voor de deur moet gaan overnachten, dan moet je dat maar doen. En als je 4 uur moet reizen voor je er bent, en moet je dondersvroeg opstaan, dan moet je zorgen dat je er 's avonds op tijd in ligt.
Wat is eerlijk... ik zou zeggen: wees blij dat je hier redelijk anoniem post, maar stel deze vraag nooit irl in het openbaar
Duh.. Kun je dat nu echt niet zelf bedenken??quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:34 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Heheh daar ben ik inderdaad blij om![]()
Krijg zo het idee na bepaalde reacties hier dat dit voorleggen aan mijn werkgever niet helemaal zo goed zou vallen
En je bent te dom om te snappen waarom?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:34 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Krijg zo het idee na bepaalde reacties hier dat dit voorleggen aan mijn werkgever niet helemaal zo goed zou vallen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Duh.. Kun je nu echt niet zelf bedenken??
Achtergrond post ik hier niet, maar de werkomstandigheden zijn niet geheel zuiver. Dus het is niet mijn bedoeling om de ideale werknemer te zijn, wel om me zoveel mogelijk te houden aan hoe dit soort dingen normaal loopt, om al teveel gedoe met mijn werkgever te vermijden. Zie het nut er niet van in om me hier tot in den treure te gaan verdedigen, maar inzet is meer dan genoeg, veel bonter wil ik het voor mezelf niet makenquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je bent te dom om te snappen waarom?
Dat moet je alleen doen als jullie écht heel goed zijn met elkaar en als je daarna overtuigend kan roepen: Grapjeeeeeeeeeeequote:Op woensdag 11 juli 2012 19:34 schreef AnnaTralala het volgende:
Dat kan in sommige gevallen en is een typisch gevalletje overmacht & situatie. Zou de trein een week niet rijden, dan denk ik niet dat de werkgever zo soepel blijftquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:55 schreef AnnaTralala het volgende:
Hoorde trouwens laatst van een vriend dat hij niet naar zijn werk hoefde omdat de trein niet reed, en een bus nemen werd onredelijk geacht door zijn werkgever. Dus het kan ook anders
Zal wel per situatie verschillen, bij die vriend is het verschil trein vs. bus iets van een uur.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat kan in sommige gevallen en is een typisch gevalletje overmacht & situatie. Zou de trein een week niet rijden, dan denk ik niet dat de werkgever zo soepel blijft
Ik zou met de trein in een half uurtje in Rotterdam zijn. Moest ik met de bus, dan zou ik er minimaal 3 uur over doen. Dat is toch net iets anders dan een uurtje eerder opstaan
En in relatie tot de totale reis naar het werk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:08 schreef AnnaTralala het volgende:
Zal wel per situatie verschillen, bij die vriend is het verschil trein vs. bus iets van een uur.
Het zal hem nog slechter vallen als je straks 3 weken gewoon een uur later op je werk komt opdraven zonder bericht. En jou daarna misschien ook.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:34 schreef AnnaTralala het volgende:
Ik zou het als werkgever meer waarderen als iemand daar gewoon niet over zou miepen. Tenzij de werknemer voor het werk nog een verplichting heeft waar niet makkelijk mee te schuiven is. Bijvoorbeeld iets met kinderen en school, of een twee wekelijks bezoek aan de dialyse.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:37 schreef kijkmij het volgende:
Als je wel perse later wilt beginnen en op dezelfde tijd naar huis wilt kun je misschien voorstellen of je daar verlofuren voor mag gebruiken? Als je dan dus een week iedere dag een uur korter werkt kost je dat vijf verlofuren (als je vijf dagen werkt). Dat zou ik wel toestaan. Mits het werk het toelaat.
Dat bedoelde ik ook een beetje. Dat je anders misschien in de knoei komt met sport, avondstudie, kinderen, weet ik veel wat. Dan kan ik me voorstellen dat je niet de tijd wilt of kunt inhalen en dan zou ik als leidinggevende het best vinden als je je verlofuren gaat gebruiken om tijdelijk korter te werken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou het als werkgever meer waarderen als iemand daar gewoon niet over zou miepen. Tenzij de werknemer voor het werk nog een verplichting heeft waar niet makkelijk mee te schuiven is. Bijvoorbeeld iets met kinderen en school, of een twee wekelijks bezoek aan de dialyse.
Nou ja, we zijn er wel uit: vergeten en niet meer over hebben
Ik kan me voorstellen dat er nogal een verschil zit in locatie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:55 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
[..]
Achtergrond post ik hier niet, maar de werkomstandigheden zijn niet geheel zuiver. Dus het is niet mijn bedoeling om de ideale werknemer te zijn, wel om me zoveel mogelijk te houden aan hoe dit soort dingen normaal loopt, om al teveel gedoe met mijn werkgever te vermijden. Zie het nut er niet van in om me hier tot in den treure te gaan verdedigen, maar inzet is meer dan genoeg, veel bonter wil ik het voor mezelf niet maken![]()
Hoorde trouwens laatst van een vriend dat hij niet naar zijn werk hoefde omdat de trein niet reed, en een bus nemen werd onredelijk geacht door zijn werkgever. Dus het kan ook anders
Daar heeft hij toch wel een vrije dag voor moete inleveren neem ik aan ?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:55 schreef AnnaTralala het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |