Dat, helaas. Overigens vind ik het wel opvallend dat het vaak wel weer vanzelfsprekend is dat het eerste uur overwerk onbetaald is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:10 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Het is niet echt het probleem van de werkgever dat jij niet op tijd komt, toch?
Beter onderhandelen of een werkgever met betere voorwaarden opzoeken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat, helaas. Overigens vind ik het wel opvallend dat het vaak wel weer vanzelfsprekend is dat het eerste uur overwerk onbetaald is.
Hoezo overwerk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat, helaas. Overigens vind ik het wel opvallend dat het vaak wel weer vanzelfsprekend is dat het eerste uur overwerk onbetaald is.
Nee, maar waarom begin jij over overwerk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
u staat om 17.00 met het lege boterhamdoosje in de startblokken om naar buiten te rennen?
nee hij bedoelt dat als je een uur later komt en dus een uur langer doorgaat, dat het dan geen overwerk is omdat je gewoon je normale aantal uren werkt (dat het dan na 17:30 is maakt niks uit)quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
u staat om 17.00 met het lege boterhamdoosje in de startblokken om naar buiten te rennen?
Ja daar gaat de werkgever vast akkoord meequote:Op woensdag 11 juli 2012 15:14 schreef byah het volgende:
Gewoon uurtje later komen en doen of je het niet wist
Jaquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zijstapje, in een opmerking die over uren maken ging en langer werken bij later beginnen. Onder- en overuren hangen imho onlosmakelijk met elkaar samen. Dat wil zeggen, ik vind het persoonlijk logisch dat beide kanten uit hetzelfde systeem gehanteerd wordt maar in de praktijk valt dat erg vaak tegen. Dat vind ik opmerkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, maar waarom begin jij over overwerk?
Ok.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zijstapje, in een opmerking die over uren maken ging en langer werken bij later beginnen. Onder- en overuren hangen imho onlosmakelijk met elkaar samen. Dat wil zeggen, ik vind het persoonlijk logisch dat beide kanten uit hetzelfde systeem gehanteerd wordt maar in de praktijk valt dat erg vaak tegen. Dat vind ik opmerkelijk.
Ah, het welbekende LIFO-systeem. last in, first outquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Godtje het volgende:
Laat beginnen is vroeg weg
Je moet ergens compenseren
De huur wacht wel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Beter onderhandelen of een werkgever met betere voorwaarden opzoeken.
Bij geen enkele van mijn werkgevers was dit het geval.
En waarom helaas? De werkgever hoeft er toch niet de dupe van te worden?
8:30 - 17:00quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
zijstapje, in een opmerking die over uren maken ging en langer werken bij later beginnen. Onder- en overuren hangen imho onlosmakelijk met elkaar samen. Dat wil zeggen, ik vind het persoonlijk logisch dat beide kanten uit hetzelfde systeem gehanteerd wordt maar in de praktijk valt dat erg vaak tegen. Dat vind ik opmerkelijk.
Sowieso anders zit de pauze niet meer in het middenquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Godtje het volgende:
Laat beginnen is vroeg weg
Je moet ergens compenseren
Vanzelfsprekend niet, maar wat verwacht je de week erna als je toevallig van 8.30 tot 18.00 moest werken?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef 314 het volgende:
[..]
8:30 - 17:00
9:30 - 18:00 omdat je een uur later begon.. dan wil je extra betaald worden van 17:00 - 18:00
dan ben ik vrijdagmiddag hopelijk een uurtje eerder weg, gemiddeld 40 uur per weekquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet, maar wat verwacht je de week erna als je toevallig van 8.30 tot 18.00 moest werken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |