abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114267908
als je die troep maar mee terug neemt en niet ergens achterlaat!
Verder zou ik een hengel meenemen :) en blauwe bessen en kruipbramen plukken en eventueel paddenstoellen, denk aan cantherellen die zijn er nu al en mss eekhoorntjes brood. Ik kom uit finland en daar hoef je in de wildernis echt niet te verhongeren :')
pi_114268940
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:55 schreef foxbow het volgende:
als je die troep maar mee terug neemt en niet ergens achterlaat!
Verder zou ik een hengel meenemen :) en blauwe bessen en kruipbramen plukken en eventueel paddenstoellen, denk aan cantherellen die zijn er nu al en mss eekhoorntjes brood. Ik kom uit finland en daar hoef je in de wildernis echt niet te verhongeren :')
Ik heb een 20l ton waar ik het eten in doe. Naarmate die leger wordt ga ik hem gebruiken als vuilniston. Omdat ik ook eten in de andere tonnen stop.
Ik weet toch zeker dat ik geen paddestoelen ga plukken, dat lijkt me niet slim. Maar blauwe bessen ken ik wel!
pi_114273066
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:17 schreef lipper het volgende:

[..]

Nee is een hetonhamer, die punt is om beton weg te hakken.
Ik neem een klapzaagje mee ipv een kloofbijltje.

Wat voor vis heb jij daar gevangen? We gaan niet over snelstromend water geloof ik, dus geen zalm (denk ik)
Je zou best gelijk kunnen hebben :P Die hamer was van een maat van me.

Wij zijn alles behalve serieuze vissers. Wel eens een hengeltje uitgegooid maar zelf nooit iets gevangen in zoet water. Wel kan ik je vertellen dat Zalm gegrild boven een kampvuurtje heerlijk is. :P
Meh
pi_114277119
Als je brood kan maken, kun je misschien ook wel zelf pizza maken?
  maandag 16 juli 2012 @ 17:22:14 #55
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114277178
Ligt eraan wat je wil sjouwen blikvoer lijkt me wat te zwaar? De beefburgers van Unox zijn iig goed te eten.
pi_114279351
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:22 schreef Swiffer het volgende:
Ligt eraan wat je wil sjouwen blikvoer lijkt me wat te zwaar? De beefburgers van Unox zijn iig goed te eten.
We gaan met een kano, dus we hoeven eigenlijk niet te sjouwen. De beefburgers heb ik ook al.

Vandaag langs de slager geweest om te vragen of hij kan inblikken. Hij stelde voor om alles vacium te verpakken en in een koelbox meenemen in de auto en dan hebben we ongeveer 3 dagen vlees van de slager en daarna wil ik aan de hamburgers en worsten.

Heeft iemand een leuk/lekker idee voor ontbijt?
pi_114281581
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:15 schreef lipper het volgende:

[..]

We gaan met een kano, dus we hoeven eigenlijk niet te sjouwen. De beefburgers heb ik ook al.

Vandaag langs de slager geweest om te vragen of hij kan inblikken. Hij stelde voor om alles vacium te verpakken en in een koelbox meenemen in de auto en dan hebben we ongeveer 3 dagen vlees van de slager en daarna wil ik aan de hamburgers en worsten.

Ik weet niet hoe hoog je gaat zitten, maar koelbox koel houden met sneeuw/ijs kun je weken volhouden. Verder kun je er misschien aan denken om spullen in het water te hangen om koel te houden.

quote:
Heeft iemand een leuk/lekker idee voor ontbijt?
Droge cornflakes/Muesli gaat er prima in :P
Meh
  maandag 16 juli 2012 @ 19:17:47 #58
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_114281661
Mooie trip heb je in het vooruitzicht. Ik heb geen tips, want geen ervaring, maar vergeet de blikopener niet :D
pi_114282137
Harde kaas kun je rustig meenemen. Zachte kaas hoeft in principe ook niet in de koelkast, maar kan wel erg vloeibaar worden. Verder heb je van die lekker industriele smeerkaas in kuipjes die in de super wel in de koeling ligt, maar die ongeopend daar niet in hoeft. Handige portie ook.

Verder zou je voor het avondeten ook nog een verse kruidenboter kunnen maken van campingboter, en die dan door zo'n zakje aardappelpuree gooien, best lekker, en die kruidenboter blijft echt wel een tijdje goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114282278
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef NorgeT het volgende:

Verder kun je er misschien aan denken om spullen in het water te hangen om koel te houden.
Je hebt daar inderdaad van die canvaszakken voor, heel ouderwets maar het werkt prima.
pi_114286737
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt daar inderdaad van die canvaszakken voor, heel ouderwets maar het werkt prima.
Als het vacuum verpakt is met een extra waterdichte zak moey het toch ook goed zijn?
pi_114290024
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:17 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Mooie trip heb je in het vooruitzicht. Ik heb geen tips, want geen ervaring, maar vergeet de blikopener niet :D
Is een gouden tip, stond nog niet op de lijst
  maandag 16 juli 2012 @ 22:08:06 #63
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_114291977
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:41 schreef lipper het volgende:

[..]

Is een gouden tip, stond nog niet op de lijst
Dus had ik stiekem toch een tip voor je :P
pi_114292353
Ik zou ook een fles wodka meenemen.
pi_114293167
Hengeltje mee. Met wormen of kunstaas vang je vooral baars. Soms een snoek (veel graten) en als je geluk hebt forel of zalm. Bosbessen zijn er in overvloed, en ook genoeg eetbare paddestoelen, zoals cantharellen of pied de moutons, maar dan moet je dat wel aandurven, alhoewel je je met cantharellen eigenlijk niet kan vergissen als je eenmaal weet hoe ze er uit zien.
pi_114298263
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:13 schreef Bombshell het volgende:
Ik zou ook een fles wodka meenemen.
Dat lust ik niet :P Maar alcohol gaat zeker mee, ja ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hengeltje mee. Met wormen of kunstaas vang je vooral baars. Soms een snoek (veel graten) en als je geluk hebt forel of zalm. Bosbessen zijn er in overvloed, en ook genoeg eetbare paddestoelen, zoals cantharellen of pied de moutons, maar dan moet je dat wel aandurven, alhoewel je je met cantharellen eigenlijk niet kan vergissen als je eenmaal weet hoe ze er uit zien.
Eetbare paddestoelen lijkt mij wel een beetje een risico als je er geen kaas van gegeten hebt :D
pi_114300720
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:47 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Dat lust ik niet :P Maar alcohol gaat zeker mee, ja ^O^

[..]

Eetbare paddestoelen lijkt mij wel een beetje een risico als je er geen kaas van gegeten hebt :D
maar bessen net zo, heel veel soorten lijken op elkaar je moet echt precies weten wat voor plant het is en of het de goeie eetbare zijn. Ik zou toch meer hopen op visvangst ;-)
pi_114311929
Weet iemand een goed recept voor wit brood/stokbrood?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:23:09 #69
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_114316012
rijst kun je prima koken op het kampvuur met een groot blik tomaten en gedroogde worst enzo, krijg je superlekkere maaltijdsoep van.

En marsmellows <3

Wat wij vroeger deden was een sinaasappel uithollen, vullen met een laagje cakemix, alufolie er omheen en op het kampvuur gooien! Dan had je een cakeje dat naar sinaasappel smaakte.

Valt onder de hobo packs gok ik zo

http://scoutingkookboek.blogspot.nl/p/alle-recepten.html
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:28:21 #70
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_114316208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Pasta neem ik niet mee. Veel te veel ruimte voor. Bij penne achtig vervoer je meer lucht dan energie en spaghetti neemt te veel plaats in. Te groot.

[..]

Oew, niet eens over nagedacht, maar dit is wel een goede op veldtochten. kant en klare pannenkoekmix.

[..]

Zeg nou t niet te hard, doe het in spoilers of in t klein. Als Piet het ziet wil hij je standrechtelijk executeren. Ik eigenlijk ook maar je bent al schuldbewust zie ik ;).
supperlekker smaccies of ander merk ham uit blik. Lekker bakken met een beetje macroni, perfect voer! Als je je hier te goed voor voelt ben je gewoon een snob. Ik zou het ook zeker meenemen op trektochten, makkelijk en goedkoop.
pi_114317421
Hier heb je een heel kookboek voor buiten koken:
http://www.qvist.nl/buiten-kookboek
pi_114317708
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:53 schreef lipper het volgende:

[..]

Als het vacuum verpakt is met een extra waterdichte zak moey het toch ook goed zijn?
Je zou zeggen van wel, maar misschien kan de hardcore jaren 50 kampeerder met zo'n speciale zak ook zijn bier koelen in een stroomversnelling terwijl er allerlei roofzuchtige dieren bij proberen te komen.
pi_114318231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je zou zeggen van wel, maar misschien kan de hardcore jaren 50 kampeerder met zo'n speciale zak ook zijn bier koelen in een stroomversnelling terwijl er allerlei roofzuchtige dieren bij proberen te komen.
Huh?
pi_114319350
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:20 schreef lipper het volgende:

[..]

Huh?
Dat was inderdaad niet zo duidelijk. Ik ken die dingen van een jaren 50 kampeeruitrusting, vandaar. Maar het idee is volgens mij dat je ze in de stroming hangt voor de beste koeling, en plastic kan nog wel eens scheuren denk ik.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:12:41 #75
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_114340187
De stokbrooden, sinaasappelcakejes en marshmallows zijn al genoemd. Daarnaast is ook lekker boven een kampvuur:

- Blokje kaas omwikkeld met ontbijtspek aan een spiesje boven het vuur roosteren (als snack)
- Banaan (in schil) open snijden en blokjes chocola erin. Inpakken in alu-folie en in het vuur leggen tot de chocola is gesmolten (lekker toetje of ontbijt)
- Gepofte aardappel
- Een kommetje maken van aluminiumfolie, daarin naar smaak: rijst of aardappel, diverse groene, vlees of kip, kruiden en ruim 200 ml water (of ander vocht, als bouillon of witte wijn). Kommetje dichtvouwen en in het vuur zetten, en ca. 15 minuten laten koken (uit het vuur halen voor al het water is verdamt, anders wordt 't zwart :P) Zo kun je een prima 1-persoons maaltijd bereiden.
- Als je een pan voor in/op het vuur meeneemt kun je ook een ei bakken/koken en hamburgers bakken.
pi_114351677
http://www.jannekes.nl/brood/frans%20stokbrood.htm
Zou dit recept geschikt zijn voor het kampvuur?

@Weltschmerz
Ik heb gisteren een koelbox gekocht zodat we meer verse dingen meen kunnen nemen. En later als alles minder word doen we er een vuilniszakje in en nemen we daarmee het afval mee.
De eerste dag gaan we ook echt barbeuen, vandaar de koelbox.

@Ai_karamba
Die "rijstschaaltjes" klinkt leuk, die nemen we ook mee!

Heeft iemand ervaring met grenscontroles en vlees? Volgens mij mag je het eigenlijk niet meenemen. Maar zouden ze controleren?
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:45:05 #77
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_114352808
Volgens mij gaat dat stokbrood in een bakblik niet werken; de temperatuur is niet constant & egaal genoeg. Als je het bakblik in het vuur zet wordt het brood heel zwart aan de onderkant, en niet gaar aan de bovenkant. Het deeg kun je wel in een sliert om een stok heen wikkelen, en boven een vuur ronddraaien.

Voor wat betreft die "rijstschaaltjes", het concept heet een "hikebom": google geeft een hoop info & variatie tips!

En grenscontroles mbt eten: daar is bij mij nog nooit moeilijk over gedaan (met uitzondering van een flesje water op het vliegveld)
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:56:32 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114353120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet zo duidelijk. Ik ken die dingen van een jaren 50 kampeeruitrusting, vandaar. Maar het idee is volgens mij dat je ze in de stroming hangt voor de beste koeling, en plastic kan nog wel eens scheuren denk ik.
Hardcore campeerders die met flessen of blikken bier gaan slepen? dacht het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114353263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hardcore campeerders die met flessen of blikken bier gaan slepen? dacht het niet.
Daar heb je vast een punt. Laat ik het dan zo zeggen, ik was een keer kamperen met de ouderwetse kampeeruitrusting van een vader van de vakantiegenoot en daar zat dus zo'n waterzak bij. En die bleek heel geschikt om het bier te koelen op een stadscamping.
pi_114354593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:45 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Volgens mij gaat dat stokbrood in een bakblik niet werken; de temperatuur is niet constant & egaal genoeg. Als je het bakblik in het vuur zet wordt het brood heel zwart aan de onderkant, en niet gaar aan de bovenkant. Het deeg kun je wel in een sliert om een stok heen wikkelen, en boven een vuur ronddraaien.

[ afbeelding ]

Voor wat betreft die "rijstschaaltjes", het concept heet een "hikebom": google geeft een hoop info & variatie tips!

En grenscontroles mbt eten: daar is bij mij nog nooit moeilijk over gedaan (met uitzondering van een flesje water op het vliegveld)
Ja we waren al van plan om het met een stok te bakken.
Die hikebom ga ik vanavond even bekijken
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:58:49 #81
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_114355194
Mocht je trouwens met de veerboot naar Zweden gaan. Je wordt zeker er uitgepikt door de douane als je als student zijnde in een Nederlandse auto rijdt :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_114359211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:58 schreef henkde_j het volgende:
Mocht je trouwens met de veerboot naar Zweden gaan. Je wordt zeker er uitgepikt door de douane als je als student zijnde in een Nederlandse auto rijdt :')
Jij had je boeken voor het raam liggen?
pi_114402628
Menulijst

Dinsdag: barbecue
Woensdag: Nasi met ei
Donderdag Gegrilde worstjes/hamburgers/groenten/aardappel
Vrijdag: pannenkoeken
Zaterdag: pasta met smac
Zondag: soep met stokbrood.

Dit is het geworden.
En we gaan natuurlijk al die kleine dingen maken.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:07:52 #84
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114403015
Oh en zorg ervoor dat je iets boven je vuur kan spannen als het regent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')