abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114351677
http://www.jannekes.nl/brood/frans%20stokbrood.htm
Zou dit recept geschikt zijn voor het kampvuur?

@Weltschmerz
Ik heb gisteren een koelbox gekocht zodat we meer verse dingen meen kunnen nemen. En later als alles minder word doen we er een vuilniszakje in en nemen we daarmee het afval mee.
De eerste dag gaan we ook echt barbeuen, vandaar de koelbox.

@Ai_karamba
Die "rijstschaaltjes" klinkt leuk, die nemen we ook mee!

Heeft iemand ervaring met grenscontroles en vlees? Volgens mij mag je het eigenlijk niet meenemen. Maar zouden ze controleren?
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:45:05 #77
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_114352808
Volgens mij gaat dat stokbrood in een bakblik niet werken; de temperatuur is niet constant & egaal genoeg. Als je het bakblik in het vuur zet wordt het brood heel zwart aan de onderkant, en niet gaar aan de bovenkant. Het deeg kun je wel in een sliert om een stok heen wikkelen, en boven een vuur ronddraaien.

Voor wat betreft die "rijstschaaltjes", het concept heet een "hikebom": google geeft een hoop info & variatie tips!

En grenscontroles mbt eten: daar is bij mij nog nooit moeilijk over gedaan (met uitzondering van een flesje water op het vliegveld)
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:56:32 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114353120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet zo duidelijk. Ik ken die dingen van een jaren 50 kampeeruitrusting, vandaar. Maar het idee is volgens mij dat je ze in de stroming hangt voor de beste koeling, en plastic kan nog wel eens scheuren denk ik.
Hardcore campeerders die met flessen of blikken bier gaan slepen? dacht het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114353263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hardcore campeerders die met flessen of blikken bier gaan slepen? dacht het niet.
Daar heb je vast een punt. Laat ik het dan zo zeggen, ik was een keer kamperen met de ouderwetse kampeeruitrusting van een vader van de vakantiegenoot en daar zat dus zo'n waterzak bij. En die bleek heel geschikt om het bier te koelen op een stadscamping.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114354593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:45 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Volgens mij gaat dat stokbrood in een bakblik niet werken; de temperatuur is niet constant & egaal genoeg. Als je het bakblik in het vuur zet wordt het brood heel zwart aan de onderkant, en niet gaar aan de bovenkant. Het deeg kun je wel in een sliert om een stok heen wikkelen, en boven een vuur ronddraaien.

[ afbeelding ]

Voor wat betreft die "rijstschaaltjes", het concept heet een "hikebom": google geeft een hoop info & variatie tips!

En grenscontroles mbt eten: daar is bij mij nog nooit moeilijk over gedaan (met uitzondering van een flesje water op het vliegveld)
Ja we waren al van plan om het met een stok te bakken.
Die hikebom ga ik vanavond even bekijken
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:58:49 #81
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_114355194
Mocht je trouwens met de veerboot naar Zweden gaan. Je wordt zeker er uitgepikt door de douane als je als student zijnde in een Nederlandse auto rijdt :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_114359211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:58 schreef henkde_j het volgende:
Mocht je trouwens met de veerboot naar Zweden gaan. Je wordt zeker er uitgepikt door de douane als je als student zijnde in een Nederlandse auto rijdt :')
Jij had je boeken voor het raam liggen?
pi_114402628
Menulijst

Dinsdag: barbecue
Woensdag: Nasi met ei
Donderdag Gegrilde worstjes/hamburgers/groenten/aardappel
Vrijdag: pannenkoeken
Zaterdag: pasta met smac
Zondag: soep met stokbrood.

Dit is het geworden.
En we gaan natuurlijk al die kleine dingen maken.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:07:52 #84
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114403015
Oh en zorg ervoor dat je iets boven je vuur kan spannen als het regent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')