KNAKWORSTJESquote:[img]http://i.fokzine.net/p/1s
gif[/img] Op woensdag 11 juli 2012 12:49 schreef lipper het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan over 2 weken naar zweden om een week te kanoën.
Tijdens die tocht gaan we wildkamperen in het bos of langs het water. In zweden mag je nog een kampvuur maken. (niet overal)
We zijn op zoek naar leuke recepten met eten dat geen koeling nodig heeft. We nemen ook een gaspitje mee.
Zijn er mensen met leuke ideeen?
Ja in brooddeeg verstoppen en dan even boven het vuur. Brood kan gebakken worden in een pan trouwens!quote:
We kunnen het water uit de meren drinken dus er kan best een hoop gedaan worden. En ik ga maar 7 dagen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:52 schreef Paralectic het volgende:
Zonder koeling wordt het lastig, plaatselijke slacht? Of twee weken groenvoerl
Zit al in de tonquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:19 schreef Deetch het volgende:
Oh en vergeet niet DEET oid mee te nemen en een vliegennet geschikt voor Zweedse knutjes.
Het moet wel een [CUL] topic blijven en geen [quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef gosschalks het volgende:
Ragout met rijst, en dat alle dagen! Goedkoop, voedend en makkelijk te bereiden.
Pasta neem ik niet mee. Veel te veel ruimte voor. Bij penne achtig vervoer je meer lucht dan energie en spaghetti neemt te veel plaats in. Te groot.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:31 schreef Sjaam het volgende:
pasta (sowieso houdbaar) en dan met dingen die ook houdbaar zijn zoals gegrilde paprika, vis uit blik of droge worst, uitje, knoflookje, wat kruiden...
Oew, niet eens over nagedacht, maar dit is wel een goede op veldtochten. kant en klare pannenkoekmix.quote:Pannenkoeken! (met houdbare melk dan uiteraard of kant en klaar waar alleen water bij moet)
Zeg nou t niet te hard, doe het in spoilers of in t klein. Als Piet het ziet wil hij je standrechtelijk executeren. Ik eigenlijk ook maar je bent al schuldbewust zie ikquote:Blikjes smeerleverworst voor op je zelf gebakken brood zijn trouwens ook goed houdbaar en nog best lekker. En ik vind Smac ook best te eten als je het bakt en door je spagettisaus doet (maar dit is volgens mij strafbaar om te zeggen in Culinesse dus pas op)
No way dat ik penne of rigatone ga meenemen in mijn rugtas. Lucht is wat je dan vervoerd. Hol van binnen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:39 schreef Angst het volgende:
pasta neemt relatief juist niet zoveel ruimte in, omdat het uitzet als je het kookt... Ik eet het sueprvaak met kamperen. blikje tonijn, blikje tomatenpuree, en iets van groente (desnoods ook uit blik).
Ik denk dat als je eten wil meenemen voor een hele week, het sowieso veel ruimte inneemt.
Rijst meenemen uiteraard, dat kan je overal bij eten. Marshmallows moet je uiteraard ook meenemen.
spaghetti dus, en geen zorgen maakt dat het breekt, want dan kan je het nog steeds etenquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
No way dat ik penne of rigatone ga meenemen in mijn rugtas. Lucht is wat je dan vervoerd. Hol van binnen.
Volgens mijn slager kan gerookt spek ook helemaal niet bederven, alleen maar uitdrogen. Zover komt het bij mij nooit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Vlees lastig? Denk eens aan droge worst (fuet, saucisson en salamino cacciatore), rauwe ham, beef jerky.
Genoeg vleessoorten te bedenken die lang goed blijven buiten de koelkast.
Meesterlijk tijdens dit soort tochten, uit ervaring
vind juist dat het weinig ruimte inneemt (spaghetti dan) omdat je er natuurlijk vaker van kan eten...quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pasta neem ik niet mee. Veel te veel ruimte voor. Bij penne achtig vervoer je meer lucht dan energie en spaghetti neemt te veel plaats in. Te groot.
Het spijt mequote:Oew, niet eens over nagedacht, maar dit is wel een goede op veldtochten. kant en klare pannenkoekmix.
[..]
Zeg nou t niet te hard, doe het in spoilers of in t klein. Als Piet het ziet wil hij je standrechtelijk executeren. Ik eigenlijk ook maar je bent al schuldbewust zie ik.
Is dat niet wat groot om mee te nemen in een kano? Er zijn daar stenen genoeg te vinden waar je je pannetje op kan zetten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:06 schreef lipper het volgende:
Ik denk dat ik deze ga kopen en meeneem op vakantie
http://rokenenkoken.nl/in(...)d=16&aid=139&lang=NL
Wenn ich das Wort Smac höre ... entsichere ich meinen Browningquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:36 schreef Red_85 het volgende:
.
[..]
Zeg nou t niet te hard, doe het in spoilers of in t klein. Als Piet het ziet wil hij je standrechtelijk executeren. Ik eigenlijk ook maar je bent al schuldbewust zie ik.
Inderdaad, gewoon een keer de Aldi en de Lidl doorlopen. Die hebben allerlei oneindig houdbare levensmiddelen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:21 schreef littledrummergirl het volgende:
aldi verkoopt een soort vacuüm verpakte bbqworsten die niet in de koeling hoevenop n stokje prikken en klaar is klara eventueel met n uitje en paprika ofzo
Die klem heb ik toevallig gisteren gekocht voor de hamburgers, en van die lange prikkers met een handvat. Daar willen we die broodjes mee maken.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:11 schreef NorgeT het volgende:
Altijd als ik naar Scandinavië ga laat ik vlees inblikken bij een slager hier in Nederland. Smaakt prima![]()
Verder hebben we altijd een Visklem mee. Ideaal om afbakbroodjes in af te bakken (lekker met kruidenboter:
[ afbeelding ]
Natuurlijk ook handig om vis of vlees mee te grillen![]()
Daarnaast is Groninger droge worst ook altijd lekker om mee te nemen
Betonhamer? Klauwhamer met rechte klauwquote:Op zondag 15 juli 2012 14:34 schreef lipper het volgende:
[..]
Die klem heb ik toevallig gisteren gekocht voor de hamburgers, en van die lange prikkers met een handvat. Daar willen we die broodjes mee maken.
Maar waarom neem je een betonhamer mee?
Nee is een hetonhamer, die punt is om beton weg te hakken.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:00 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Betonhamer? Klauwhamer met rechte klauw![]()
Handig om rotspennen de grond in te rammen. Zeker niet lichtgewicht, maar aangezien we toch met de auto waren ..
Klein kloofbijltje is trouwens ook handig om mee te nemen
Uiterraad, ik neem voor af gewogen zakjes brooddeeg mee.quote:
meel+gist mag ik toch hopen? Deeg gaat heel snel rotten.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:27 schreef lipper het volgende:
[..]
Uiterraad, ik neem voor af gewogen zakjes brooddeeg mee.
Ik heb ook nog bakjes gekocht die op het vuur kunnen voor aardappels bijvoorbeeld.
Indd, dat ga ik zaterdag voorbereidenquote:Op maandag 16 juli 2012 13:05 schreef Deetch het volgende:
[..]
meel+gist mag ik toch hopen? Deeg gaat heel snel rotten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |