Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen he!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar het vervelende voor de autobestuurder is, is dat je je onschuld moet bewijzen.
Gewoon elke keer rijden en filmen met je telefoon tegelijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar het vervelende voor de autobestuurder is, is dat je je onschuld moet bewijzen.
Maar als je in een woonwijk rondrijdt, vind ik dat je daar op z'n minst rekening mee dient te houden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe, vind ik.
Een loslopende oma of kledder die zonder nadenken ineens tussen de geparkeerde auto's de weg op rent kan je gewoon moeilijk ontwijken.
Klopt. En dat is niet eerlijk, maar zo werkt het wel helaas.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Gewoon elke keer rijden en filmen met je telefoon tegelijk
Zal die onoplettende bejaarden leren
Nein... Als automobilist ben je altijd aansprakelijk tenzij jij kan bewijzen dat het niet jouw schuld is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:00 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen he!
Ja lach maarquote:
Ik had het tijdens mijn rijlessen in Emmen. In het centrum daar mag je gewoon 50 rijden. Mijn instructeur vond ook dat ik daar gewoon 50 moest rijden. Ik vond het onverantwoord om met die snelheid langs de prenatal en scapino te crossen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als je in een woonwijk rondrijdt, vind ik dat je daar op z'n minst rekening mee dient te houden.
Amerikaquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja lach maar
Maar in Amerika krijg je korting op je verzekering wanneer je een bepaalde camera monteert op je auto
Zo bewijs je toch of je onschuldig bent of nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Amerika
Maar vind het op zich niet eens zo gek bedacht
Ik bedoelde meer in een echte woonwijk met 30km zone en allesquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:04 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik had het tijdens mijn rijlessen in Emmen. In het centrum daar mag je gewoon 50 rijden. Mijn instructeur vond ook dat ik daar gewoon 50 moest rijden. Ik vond het onverantwoord om met die snelheid langs de prenatal en scapino te crossen.
Op een gegeven moment staat er een caddy geparkeerd en vanachter die caddy kwam een kind achteruit de weg opgerend!
Ik remde eerder dan de instructeur(maar dat terzijde)
Hoe had ik daar rekening mee moeten houden? Je mag daar 50 dus men verwacht ook dat je dat rijdt daar. En waarom zou ik 30 gaan rijden als ik 50 mag?
omdat de situatie daar om vraagt misschien?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:04 schreef Huppelmuts het volgende:
Hoe had ik daar rekening mee moeten houden? Je mag daar 50 dus men verwacht ook dat je dat rijdt daar. En waarom zou ik 30 gaan rijden als ik 50 mag?
Yepquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:04 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zo bewijs je toch of je onschuldig bent of niet
Zit gemonteerd aan de voorkant en achterkant
Ik bedoelde dat je overal loslopend wild hebt en je er dus niet altijd rekening mee kan houden. En zelfs met een lage snelheid kan je iemand nog doodrijden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in een echte woonwijk met 30km zone en alles
Ja die discussie had ik dus ook elke keer met mn instructeur als we daar reden. Ik vond dat ik daar gewoon niet met 50 langs kon crossen. Hij vond van wel. Na dat incident kon hij de hik krijgen en reed ik daar maximaal 30.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:05 schreef rival het volgende:
[..]
omdat de situatie daar om vraagt misschien?
Ik zou gewoon aanrijdenquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:09 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja die discussie had ik dus ook elke keer met mn instructeur als we daar reden. Ik vond dat ik daar gewoon niet met 50 langs kon crossen. Hij vond van wel. Na dat incident kon hij de hik krijgen en reed ik daar maximaal 30.
quote:
Het is misschien niet eerlijk, maar het is wel zoals het is. Bij een aanrijding tussen een voetganger en een automobilist is de voetganger natuurlijk altijd de zwakkere partij.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:08 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat je overal loslopend wild hebt en je er dus niet altijd rekening mee kan houden. En zelfs met een lage snelheid kan je iemand nog doodrijden.
Kinderen moeten gewoon opgevoed worden en dus niet door geparkeerde auto's gaan rennen. Al is het niet vanwege de veiligheid dan wel vanwege het feit dat mensen het vaak niet leuk vinden als de auto opeens vol met krassen zit omdat kids er ff met takken ofzo langs lopen.
Je kan gewoonweg niet overal rekening mee houden, er ligt ook zeker wel een stukje verantwoording bij ouders, dierbezitters en artsen die loslopende oma's los laten lopen.
Het is niet eerlijk om de volledige verantwoordelijkheid bij de automobilist te leggen!
Gewoon djoeken tochquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:11 schreef Samzz het volgende:
Ik heb hier wel eens gehad dat ik door de straat wilde en de kinderen niet aan de kant wilden en zelfs op de straat gingen zitten. Wat heb ik gedaan? Ik ben doorgereden tot ik zo'n halve meter van ze af was en heb toen onafgebroken op de claxon gedrukt tot ze opgetieft waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |