Minste afhankelijkheid?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Eigen broek ophouden? HRA? Huursubsidie? De rest van de woningmarkt is verslaafd aan overheidsbemoeienis en we pakken de groep met de minste afhankelijkheid.
Volgens mij is dit gewoon draaien om het feitelijke probleem.
De gevolgen van een geklapte zeepbel zijn nooit leuk.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Ondertussen door het flink dalen van de huizenprijzen moeten er steeds meer mensen gaan verkopen met verlies. Waar banken jaren lang te hoge hypotheken hebben verstrekt, waar ze jaren lang goed aan hebben verdient, zijn het nu de banken die moeilijk doen over financieren van restschuld en het überhaupt verstrekken van een hypotheek. Het is van het ene uiterste waar je heerlijk 125% kon lenen zonder te vragen, naar op je knieën bij de bank voor een financiering van je huis.
Kom maar op met het wetenschappeljjk onderzoek dan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kees zit niet verkeerd omdat jij toevallig iets aanhaalt wat ook correct is, piramidespelen werken goed omdat er in eerste instantie ook winst te behalen valt, het is echter de grote onderlaag die de rekening betaald. In een markt met meer aanbod dan vraag helpt het echter om de prijzen te verlagen.
Het automatische m.a.w. het gebrek aan een intelligente benadering is ook een noodzakelijk instrument om een zeepbel van mythische proporties te kunnen blazen. (zie mijn onderschrift).quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En waarbij de grootste sukkel/lapzwans op exact dezelfde manier wordt behandeld als iemand die zijn schouders er wél onder zet, en wel verantwoordelijkheid neemt. Toetsen aan normen is een puur mechanisch proces geworden, zonder elke vorm van differentatie. Dikke min wat mij betreft.
Klopt... Maar dan puur en alleen naar de huizenbezitters een lange neus te trekken van eigen schuld, zijn ook de banken gewoon mede schuldig aan het überhaupt creëren van de zeepbel. En juist de partij die flink heeft geprofiteerd, zegt nu jammer dan...quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De gevolgen van een geklapte zeepbel zijn nooit leuk.
Misschien richt hij wel de scheefhuurders partij op, potentieel 600.000 scheefhuurders, dus ongeveer 1 miljoen stemmen. Xeno, moet je eens nagaan wat je dan bakken met geld voor fulmineren in het openbaar kan binnenharken. If you can't beat them join them.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat wil je nou. Klagen dat woningbouwcorporaties niet moeten lenen, en nu hadden ze als een debiel moeten bouwen? Voor jou. Kom eens van je gat af, en neem zelf eens wat verantwoordelijkheid.
Maak nu eens van "huis" "auto", beide zijn sinds kort niet waardevast gebleken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Minste afhankelijkheid?
Wat is dat nou voor een oportunisme. Ben je onafhankelijk huur je toch gewoon een vergeiljkbare woning in de vrije sector?
Fijn dat we het erover eens zijn dat de hypotheekverstrekking tegenwoordig totaal geen recht doen aan wat hard-werkende positieve vooruitgerichte ambitieuze mensen kunnen en willen dragen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het automatische m.a.w. het gebrek aan een intelligente benadering is ook een noodzakelijk instrument om een zeepbel van mythische proporties te kunnen blazen. (zie mijn onderschrift).
Die Kever is niet met staatssteun gekocht, noch zit daar een sociale compoment aan. En een auto is geen eerste levensbehoefte, wonen wel. Dus ja, een sociaal vangnet is voor degenen die het nodig hebben, niet voor degenen die alles op een koopje willen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Maak nu eens van "huis" "auto", beide zijn sinds kort niet waardevast gebleken.![]()
Iedereen rijdt geleende Audi's en BMW's en we pakken de tevreden figuur in de oude huur-Kever die lang geleden ooit met staatssteun gekocht is. Dat zal 'm leren. Maak plaats voor arme mensen die ook auto willen rijden.
Banken en kopers zitten in hetzelfde bootje en verdienen dus een gelijke behandeling, ik vind dat ze er maar samen uit moeten komen, maar er mag geen cent bail out geld meer bij, wat het de samenleving nu reeds heeft gekost was al teveel.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:25 schreef Ticootje het volgende:
Klopt... Maar dan puur en alleen naar de huizenbezitters een lange neus te trekken van eigen schuld, zijn ook de banken gewoon mede schuldig aan het überhaupt creëren van de zeepbel. En juist de partij die flink heeft geprofiteerd, zegt nu jammer dan...
Hoe zit het eigenlijk met jouw maandelijkse bailout?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Banken en kopers zitten in hetzelfde bootje en verdienen dus een gelijke behandeling, ik vind dat ze er maar samen uit moeten komen, maar er mag geen cent bail out geld meer bij, wat het de samenleving nu reeds heeft gekost was al teveel.
Ik ben ook geen voorstander van restricties vanuit de overheid m.b.t. wat een bank mag uitlenen. Wel vind ik dat de bank altijd verantwoordelijk is voor zijn eigen lot, bail outs zijn absoluut uit den boze, in welke vorm dan ook. Als het systeem crashed door banken die domme dingen doen dan zij dat zo.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Fijn dat we het erover eens zijn dat de hypotheekverstrekking tegenwoordig totaal geen recht doen aan wat hard-werkende positieve vooruitgerichte ambitieuze mensen kunnen en willen dragen.
Is aan de lage kantquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met jouw maandelijkse bailout?
Jij riep vroeger zeker ook meteen mama er bij als je zusje een koekje pikte?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Even de laatste paar posts van huizenleners samenvatten:
Basp1: offtopic persoonlijke aanval op CC
Dinosaur_Sr: offtopic persoonlijke aanval op CC
Whuzz: offtopic persoonlijke aanval op CC
RemcoDelft: offtopic hypocriet en vingerwijzend geneuzel over andere offtopic posts
Dit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wellicht dat deze betreffende huurders eens hun eigen broek moet ophouden, en dat we sociale voorzieningen gebruiken voor de mensen die het wél nodig hebben. Anders moet CC _nog_ meer belasting betalen.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Is aan de lage kant![]()
Misschien dat de SP er wat bij kan doen volgend jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Ah ja, werken lag niet zo in zn aard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze past er dan ook wel bij.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Die man maakt gewoon een goed punt, indien de uitkeringen omhoog gaan kan ik stoppen met mijn krantenwijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Als we nu in plaats van de banksters de uitkeringstrekkers ophangen, dan hebben we daarna ook geen politici meer nodig toch?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die man maakt gewoon een goed punt, indien de uitkeringen omhoog gaan kan ik stoppen met mijn krantenwijk.
Alle AOW ers en AWBZ mensen ??quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:01 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Als we nu in plaats van de banksters de uitkeringstrekkers ophangen, dan hebben we daarna ook geen politici meer nodig toch?
Ophangenquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:01 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Als we nu in plaats van de banksters de uitkeringstrekkers ophangen, dan hebben we daarna ook geen politici meer nodig toch?
In landen zonder uitkeringsgerechtigden hebben ze ook nog steeds politici. Beter kun je de banksters een kopje kleiner maken want zonder hun steun aan corrupte politici word de wereld meteen een stuk democratischer.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:01 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik denk niet dat RemcoDelft naar Sydney will verhuizenquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Yup, gooi het buitenland er maar weer in om je gelijk aan te tonen. Maar als men dan vraagt waarom je dan niet naar het buitenland verhuist blijft het ALTIJD angstwekkend stil...
Tikkie goedkoper, en thuis van de Cosmic Psychosquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Sydney is niet mijn stad. Melbourne vond ik aanzienlijk leuker
Ze weten in ieder geval hoe je geld moet printen, niet zo raar want vele landen gingen voor.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Sydney is niet mijn stad. Melbourne vond ik aanzienlijk leuker
Daarbij zou ik nooit middenin een grote stad in een legbatterij willen wonen.
Dat lijkt flink aan de prijs , maar wat is dan het modaal salaris in sydney dat we ook een beetje appels met appels aan het vergelijken zijn.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat RemcoDelft naar Sydney will verhuizen
http://www.domain.com.au/(...)ton/?adid=2009751410
220k in euro voor 22m2. En da's de verkoopprijs (262k$), niet de vraagprijs
-excl. een slordige 230 aan servicekosten etc. per maand....
Begrotingsoverschot, en een schuld van minder dan 10% van het GDP. Check your factsquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze weten in ieder geval hoe je geld moet printen, niet zo raar want vele landen gingen voor.
Als de overheid geen HRA korting hoeft te verstrekken is dat niet zo gek... maar hoe zit het met de prive schulden?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Begrotingsoverschot, en een schuld van minder dan 10% van het GDP. Check your facts
-en geen HRA op eigen woningen
mediaan inkomen is circa 66k$ dus circa 55k euro. Mediaan gezinsinkomen in Nederland is iets van 50k euro meen ik. Netto houden ze daar wel iets meer van over, belasting ligt daar circa 10% lager dan in NL. (dwz onze 33% is daar 23%, onze 42% is daar 30%, onze 52% is daar circa 40%quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat lijkt flink aan de prijs , maar wat is dan het modaal salaris in sydney dat we ook een beetje appels met appels aan het vergelijken zijn.
Weet jij eigenlijk hoe veel het Nederlandse IB tarief zou kunnen zakken als we de HRA en eigen woning forfait integraal zouden afschaffen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als de overheid geen HRA korting hoeft te verstrekken is dat niet zo gek... maar hoe zit het met de prive schulden?
Geen idee.... maar ieder procent is voor mij winst, dus hoe meer hoe beter.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk hoe veel het Nederlandse IB tarief zou kunnen zakken als we de HRA en eigen woning forfait integraal zouden afschaffen?
ongeveer 3% heb ik zojuist uitgerekend aan de hand van de 2012 begrotingquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geen idee.... maar ieder procent is voor mij winst, dus hoe meer hoe beter.
Nou... ik zeg doen.... waar gaat alle paniek nog over?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ongeveer 3% heb ik zojuist uitgerekend aan de hand van de 2012 begroting
ofwel, een (anders dan marginaal) lager belastingtarief vind niet zijn oorsprong in HRA, maar kennelijk in andere zaken.
Ik denk dat ik met Whuzz eens ben dat je dan beter de lamzakken die zeflvernoegd met een uitkering met de poten omhoog zitten kunt aanpakken, dat scheelt een veelvoudquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... ik zeg doen.... waar gaat alle paniek nog over?
Er moeten juist meer mensen met een uitkering thuis gaan zitten, er is tenslotte te weinig zinvol werk voor iedereen. Het alternatief is een werkweek van 16 uur. Moet mogelijk zijn nadat we alle nutteloze baantjes in de financiële sector hebben geëlimineerd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met Whuzz eens ben dat je dan beter de lamzakken die zeflvernoegd met een uitkering met de poten omhoog zitten kunt aanpakken, dat scheelt een veelvoud
Ik neem aan dat dat dan ook in je partijprogramma staat
Ah juist. Ik wacht nog even op de duiding van deze post door RemcoDelftquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er moeten juist meer mensen met een uitkering thuis gaan zitten, er is tenslotte te weinig zinvol werk voor iedereen. Het alternatief is een werkweek van 16 uur. Moet mogelijk zijn nadat we alle nutteloze baantjes in de financiële sector hebben geëlimineerd.
Dat scheefhuren is een gemaakt probleem wat helemaal geen probleem is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien richt hij wel de scheefhuurders partij op, potentieel 600.000 scheefhuurders, dus ongeveer 1 miljoen stemmen. Xeno, moet je eens nagaan wat je dan bakken met geld voor fulmineren in het openbaar kan binnenharken. If you can't beat them join them.
En als we dan ook nog die 1,8 miljard op de huursubsidie bezuinigen kan de loonbelasting ook weer zo'n 4,6 % omlaag. En dan zijn er ook nog eens mooie besparingsmogelijkheden bij de belastingvoordelen van de woningcorporaties.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ongeveer 3% heb ik zojuist uitgerekend aan de hand van de 2012 begroting
ofwel, een (anders dan marginaal) lager belastingtarief vind niet zijn oorsprong in HRA, maar kennelijk in andere zaken.
uuuhm... da's dan circa 0.7% extra (de basis is ongeveer 250 miljard namelijk)quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En als we dan ook nog die 1,8 miljard op de huursubsidie bezuinigen kan de loonbelasting ook weer zo'n 4,6 % omlaag. En dan zijn er ook nog eens mooie besparingsmogelijkheden bij de belastingvoordelen van de woningcorporaties.
De loonbelasting leverde in 2009 47 miljard op (dan kom ik op 3,8 % uit, net had ik oudere gegevens te pakken)quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
uuuhm... da's dan circa 0.7% extra (de basis is ongeveer 250 miljard namelijk)
Ik heb de miljoenennota 2012 als basis genomen, en het percentage uitgedrukt als percentage van het inkomen (niet als percentage van de loonbelasting)quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De loonbelasting leverde in 2009 47 miljard op (dan kom ik op 3,8 % uit, net had ik oudere gegevens te pakken)
Ah, want daarvoor ging het over het IB-tarief. Dus mijn conclusie was dat jij je op de loonbelasting baseert en niet het totaal.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kleiner gaan wonen of op een goedkopere locatie is vast geen optie?
[..]
Ik heb de miljoenennota 2012 als basis genomen, en het percentage uitgedrukt als percentage van het inkomen (niet als percentage van de loonbelasting)
Neen, ik heb het totaal van IB en LB genomen en dat gebruteerdquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ah, want daarvoor ging het over het IB-tarief. Dus mijn conclusie was dat jij je op de loonbelasting baseert en niet het totaal.
loonbelasting 2011 was trouwens ook 47 miljard.
Je snapt het punt niet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 12 juli 2012 19:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De loonbelasting leverde in 2009 47 miljard op (dan kom ik op 3,8 % uit, net had ik oudere gegevens te pakken)
De LB is toch de voorheffing van de IB, dus in (heel erg) grote lijnen gelijk? Of vergis ik me?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Neen, ik heb het totaal van IB en LB genomen en dat gebruteerd
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet.
¤664 is de huurtoeslaggrens, alles daaronder wordt gezien als sociale huur.
Wanneer je dit dan echter vergelijkt met welk netto inkomen daar tegenover zou moeten staan (4x zoveel volgens NIbud). Dan zie je dat er een hoop mensen mee geteld worden als scheefhuurders terwijl dat eigenlijk niet het geval is.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet.
¤664 is de huurtoeslaggrens, alles daaronder wordt gezien als sociale huur.
Wanneer je dit dan echter vergelijkt met welk netto inkomen daar tegenover zou moeten staan (4x zoveel volgens NIbud). Dan zie je dat er een hoop mensen mee geteld worden als scheefhuurders terwijl dat eigenlijk niet het geval is.
In de miljoenennota zijn het twee belastingen. LB is de voorheffing, IB is het additionele stuk. LB is circa 90 miljard, IB is negatief 5 miljard. Samen is het de belasting op inkomen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De LB is toch de voorheffing van de IB, dus in (heel erg) grote lijnen gelijk? Of vergis ik me?
n.b. we dwalen af
grappig, want in 'mijn' miljoenennota 2012 (d.d. september 2011) is de loonbelasting over 2011 47,586 miljard en de IB 0,858 miljard. Trouwens zie je er wel in dat het overgrote deel van de rijksinkomsten uit BTW, accijnsen e.d. komt. Geen idee hoe dat in Australië zit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In de miljoenennota zijn het twee belastingen. LB is de voorheffing, IB is het additionele stuk. LB is circa 90 miljard, IB is negatief 5 miljard. Samen is het de belasting op inkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |