Ze weten in ieder geval hoe je geld moet printen, niet zo raar want vele landen gingen voor.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Sydney is niet mijn stad. Melbourne vond ik aanzienlijk leuker
Daarbij zou ik nooit middenin een grote stad in een legbatterij willen wonen.
Dat lijkt flink aan de prijs , maar wat is dan het modaal salaris in sydney dat we ook een beetje appels met appels aan het vergelijken zijn.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat RemcoDelft naar Sydney will verhuizen
http://www.domain.com.au/(...)ton/?adid=2009751410
220k in euro voor 22m2. En da's de verkoopprijs (262k$), niet de vraagprijs
-excl. een slordige 230 aan servicekosten etc. per maand....
Begrotingsoverschot, en een schuld van minder dan 10% van het GDP. Check your factsquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze weten in ieder geval hoe je geld moet printen, niet zo raar want vele landen gingen voor.
Als de overheid geen HRA korting hoeft te verstrekken is dat niet zo gek... maar hoe zit het met de prive schulden?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Begrotingsoverschot, en een schuld van minder dan 10% van het GDP. Check your facts
-en geen HRA op eigen woningen
mediaan inkomen is circa 66k$ dus circa 55k euro. Mediaan gezinsinkomen in Nederland is iets van 50k euro meen ik. Netto houden ze daar wel iets meer van over, belasting ligt daar circa 10% lager dan in NL. (dwz onze 33% is daar 23%, onze 42% is daar 30%, onze 52% is daar circa 40%quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat lijkt flink aan de prijs , maar wat is dan het modaal salaris in sydney dat we ook een beetje appels met appels aan het vergelijken zijn.
Weet jij eigenlijk hoe veel het Nederlandse IB tarief zou kunnen zakken als we de HRA en eigen woning forfait integraal zouden afschaffen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als de overheid geen HRA korting hoeft te verstrekken is dat niet zo gek... maar hoe zit het met de prive schulden?
Geen idee.... maar ieder procent is voor mij winst, dus hoe meer hoe beter.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk hoe veel het Nederlandse IB tarief zou kunnen zakken als we de HRA en eigen woning forfait integraal zouden afschaffen?
ongeveer 3% heb ik zojuist uitgerekend aan de hand van de 2012 begrotingquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geen idee.... maar ieder procent is voor mij winst, dus hoe meer hoe beter.
Nou... ik zeg doen.... waar gaat alle paniek nog over?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ongeveer 3% heb ik zojuist uitgerekend aan de hand van de 2012 begroting
ofwel, een (anders dan marginaal) lager belastingtarief vind niet zijn oorsprong in HRA, maar kennelijk in andere zaken.
Ik denk dat ik met Whuzz eens ben dat je dan beter de lamzakken die zeflvernoegd met een uitkering met de poten omhoog zitten kunt aanpakken, dat scheelt een veelvoudquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... ik zeg doen.... waar gaat alle paniek nog over?
Er moeten juist meer mensen met een uitkering thuis gaan zitten, er is tenslotte te weinig zinvol werk voor iedereen. Het alternatief is een werkweek van 16 uur. Moet mogelijk zijn nadat we alle nutteloze baantjes in de financiële sector hebben geëlimineerd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met Whuzz eens ben dat je dan beter de lamzakken die zeflvernoegd met een uitkering met de poten omhoog zitten kunt aanpakken, dat scheelt een veelvoud
Ik neem aan dat dat dan ook in je partijprogramma staat
Ah juist. Ik wacht nog even op de duiding van deze post door RemcoDelftquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er moeten juist meer mensen met een uitkering thuis gaan zitten, er is tenslotte te weinig zinvol werk voor iedereen. Het alternatief is een werkweek van 16 uur. Moet mogelijk zijn nadat we alle nutteloze baantjes in de financiële sector hebben geëlimineerd.
Dat scheefhuren is een gemaakt probleem wat helemaal geen probleem is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien richt hij wel de scheefhuurders partij op, potentieel 600.000 scheefhuurders, dus ongeveer 1 miljoen stemmen. Xeno, moet je eens nagaan wat je dan bakken met geld voor fulmineren in het openbaar kan binnenharken. If you can't beat them join them.
En als we dan ook nog die 1,8 miljard op de huursubsidie bezuinigen kan de loonbelasting ook weer zo'n 4,6 % omlaag. En dan zijn er ook nog eens mooie besparingsmogelijkheden bij de belastingvoordelen van de woningcorporaties.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ongeveer 3% heb ik zojuist uitgerekend aan de hand van de 2012 begroting
ofwel, een (anders dan marginaal) lager belastingtarief vind niet zijn oorsprong in HRA, maar kennelijk in andere zaken.
uuuhm... da's dan circa 0.7% extra (de basis is ongeveer 250 miljard namelijk)quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En als we dan ook nog die 1,8 miljard op de huursubsidie bezuinigen kan de loonbelasting ook weer zo'n 4,6 % omlaag. En dan zijn er ook nog eens mooie besparingsmogelijkheden bij de belastingvoordelen van de woningcorporaties.
De loonbelasting leverde in 2009 47 miljard op (dan kom ik op 3,8 % uit, net had ik oudere gegevens te pakken)quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
uuuhm... da's dan circa 0.7% extra (de basis is ongeveer 250 miljard namelijk)
Ik heb de miljoenennota 2012 als basis genomen, en het percentage uitgedrukt als percentage van het inkomen (niet als percentage van de loonbelasting)quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De loonbelasting leverde in 2009 47 miljard op (dan kom ik op 3,8 % uit, net had ik oudere gegevens te pakken)
Ah, want daarvoor ging het over het IB-tarief. Dus mijn conclusie was dat jij je op de loonbelasting baseert en niet het totaal.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kleiner gaan wonen of op een goedkopere locatie is vast geen optie?
[..]
Ik heb de miljoenennota 2012 als basis genomen, en het percentage uitgedrukt als percentage van het inkomen (niet als percentage van de loonbelasting)
Neen, ik heb het totaal van IB en LB genomen en dat gebruteerdquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ah, want daarvoor ging het over het IB-tarief. Dus mijn conclusie was dat jij je op de loonbelasting baseert en niet het totaal.
loonbelasting 2011 was trouwens ook 47 miljard.
Je snapt het punt niet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 12 juli 2012 19:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De loonbelasting leverde in 2009 47 miljard op (dan kom ik op 3,8 % uit, net had ik oudere gegevens te pakken)
De LB is toch de voorheffing van de IB, dus in (heel erg) grote lijnen gelijk? Of vergis ik me?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Neen, ik heb het totaal van IB en LB genomen en dat gebruteerd
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet.
¤664 is de huurtoeslaggrens, alles daaronder wordt gezien als sociale huur.
Wanneer je dit dan echter vergelijkt met welk netto inkomen daar tegenover zou moeten staan (4x zoveel volgens NIbud). Dan zie je dat er een hoop mensen mee geteld worden als scheefhuurders terwijl dat eigenlijk niet het geval is.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet.
¤664 is de huurtoeslaggrens, alles daaronder wordt gezien als sociale huur.
Wanneer je dit dan echter vergelijkt met welk netto inkomen daar tegenover zou moeten staan (4x zoveel volgens NIbud). Dan zie je dat er een hoop mensen mee geteld worden als scheefhuurders terwijl dat eigenlijk niet het geval is.
In de miljoenennota zijn het twee belastingen. LB is de voorheffing, IB is het additionele stuk. LB is circa 90 miljard, IB is negatief 5 miljard. Samen is het de belasting op inkomen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De LB is toch de voorheffing van de IB, dus in (heel erg) grote lijnen gelijk? Of vergis ik me?
n.b. we dwalen af
grappig, want in 'mijn' miljoenennota 2012 (d.d. september 2011) is de loonbelasting over 2011 47,586 miljard en de IB 0,858 miljard. Trouwens zie je er wel in dat het overgrote deel van de rijksinkomsten uit BTW, accijnsen e.d. komt. Geen idee hoe dat in Australië zit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In de miljoenennota zijn het twee belastingen. LB is de voorheffing, IB is het additionele stuk. LB is circa 90 miljard, IB is negatief 5 miljard. Samen is het de belasting op inkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |