abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114095707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Baseer je dat "feit" op "sociale" woningverhuur? Het gaat nu over private verhuur. En (N=1): mijn huur is dit jaar niet verhoogd, en daar zal ik ongetwijfeld niet de enige mee zijn.

SeLang (in Engeland) krijgt zelfs af en toe huurverlagingen, simpelweg omdat de verhuurder liever heeft dat-ie blijft dan dat-ie naar iets goedkopers gaat.
Private sector gaat ook dalen. Koopprijzen gaan omlaag dus wordt de drempel om van private huur over te stappen naar koop lager - als de huurprijzen zouden stijgen.
pi_114095717
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 05:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Goede onderbouwing.
het voor jezelf ontkennen maakt het dragelijker, dat snap ik
  Forum Admin donderdag 12 juli 2012 @ 06:26:09 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_114095804
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat ligt aan de constructie. Juist de leegstandswet is bedoeld om huizenbezitters alle macht te geven en huurders vrijwel alle rechten te laten opgeven.
Inderdaad via de leegstandswet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:40:55 #104
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114097926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:26 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Inderdaad via de leegstandswet.
Dat soort 'anti-kraak' contracten zijn natuurlijk alleen aantrekkelijk als de huur laag is, je gaat natuurlijk niet flink betalen voor een anti-kraak contract zonder het huis te 'verbouwen' tot Polenhotel, drugspand of partypaleis.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:42:52 #105
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114097977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Feit is dat de huur elk jaar stijgt, dus meer inkomsten. Wat boeit het de particuliere verkoperverhuurder dan wat het huis op papier waard is?

Er zijn ook huurcontracten die niet jaarlijks verhoogt worden, zoiets is bij wet geregeld voor de sociale huursector maar ik ken een huurders in de vrije sector die al 5 jaar lang dezelfde huur betaald.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_114098010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat soort 'anti-kraak' contracten zijn natuurlijk alleen aantrekkelijk als de huur laag is, je gaat natuurlijk niet flink betalen voor een anti-kraak contract zonder het huis te 'verbouwen' tot Polenhotel, drugspand of partypaleis.
Nou staan in de meeste huurcontracten wel bepalingen dat je er in ieder geval geen commerciele activiteiten mag ondernemen of meer dan een bepaald aantal mensen vast te laten vestigen. :D

Waarom bestaan eigenlijk nog steeds antikraak-contracten als kraken tegenwoordig toch verboden is. Al die veredelde huisjesmelkers die zich daarmee bezig houden zou ook aan banden gelegd moeten worden.
pi_114098045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er zijn ook huurcontracten die niet jaarlijks verhoogt worden, zoiets is bij wet geregeld voor de sociale huursector maar ik ken een huurders in de vrije sector die al 5 jaar lang dezelfde huur betaald.
Heb ik ook een tijdje gehad toen ik particulier huurde, maar dat kwam omdat ik een lakse huisbaas had. Die had zijn schaapjes allang op het droge en daarom boeide het hem niet zoveel, maar nadat ik er vertrokken was kwam er wel 25% op.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:46:39 #108
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114098068
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:44 schreef Basp1 het volgende:

Nou staan in de meeste huurcontracten wel bepalingen dat je er in ieder geval geen commerciele activiteiten mag ondernemen of meer dan een bepaald aantal mensen vast te laten vestigen. :D
Wat is er mis met 'je vrienden en familie' uitnodigen voor een logeerpartij of feestje :?

quote:
Waarom bestaan eigenlijk nog steeds antikraak-contracten als kraken tegenwoordig toch verboden is. Al die veredelde huisjesmelkers die zich daarmee bezig houden zou ook aan banden gelegd moeten worden.
Dat vraag ik mij ook wel eens af, misschien omdat er anders niemand te vinden is die onder andere voorwaarden wil huren :?
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:47:33 #109
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114098086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:45 schreef Basp1 het volgende:

Heb ik ook een tijdje gehad toen ik particulier huurde, maar dat kwam omdat ik een lakse huisbaas had. Die had zijn schaapjes allang op het droge en daarom boeide het hem niet zoveel, maar nadat ik er vertrokken was kwam er wel 25% op.
Nou... mooi toch :Y)
pi_114098136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat is er mis met 'je vrienden en familie' uitnodigen voor een logeerpartij of feestje :?
Wat snap je niet aan bepaald aantal mensen "vast"laten vestigen. ?

quote:
Dat vraag ik mij ook wel eens af, misschien omdat er anders niemand te vinden is die onder andere voorwaarden wil huren :?
Voor die antikraakcontracten heeft men toch ook speciale wetten gemaakt zodat er huurders konden komen met bijna geen rechten? Als men het kraken nu verboden heeft zou men ook zo rechtlijnig moeten zijn om dan ook die antikraakhuurwetgeving op te doeken.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:52:41 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114098209
@Pharkus: wat denk jij, zou jij volgend jaar de huur met 2% verhogen? Met het risico dat je huurder denkt "bekijk het maar" en vertrekt, waarna je weer opnieuw op zoek moet naar een huurder?

Ik gok namelijk dat dat de reden is dat de huur hier niet omhoog is gegaan, de eigenaar is ongetwijfeld blij dat het verhuurd is. De vorige bewoner zat hier 6 maanden, 1 maand bemiddelingskosten voor de makelaar hakt dan aardig in de opbrengst.
censuur :O
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:52:55 #112
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114098221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:49 schreef Basp1 het volgende:

Wat snap je niet aan bepaald aantal mensen "vast"laten vestigen. ?

Die mensen 'wonen' er ook niet, ze logeren er. Wist jij dat wij dankzij onze Christenbroeders en zusters geen wettelijke limiet hebben over het aantal personen dat er in een woning mag wonen :D
De gemeente kan hooguit op individuele basis bepalen of het wel verantwoord is om met x aantal personen in een bepaalde woning te wonen. Tja... volgens de paus moet je zoveel mogelijk zieltjes ter wereld brengen voor de heer O+

quote:
Voor die antikraakcontracten heeft men toch ook speciale wetten gemaakt zodat er huurders konden komen met bijna geen rechten? Als men het kraken nu verboden heeft zou men ook zo rechtlijnig moeten zijn om dan ook die antikraakhuurwetgeving op te doeken.
Zo'n 'anti-kraak' contract bevat meestal allerlei zaken die afbreuk doen een je wettelijke rechten, veelal in ruil voor een hele lage huur.
pi_114098282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
@Pharkus: wat denk jij, zou jij volgend jaar de huur met 2% verhogen? Met het risico dat je huurder denkt "bekijk het maar" en vertrekt, waarna je weer opnieuw op zoek moet naar een huurder?

Ik gok namelijk dat dat de reden is dat de huur hier niet omhoog is gegaan, de eigenaar is ongetwijfeld blij dat het verhuurd is. De vorige bewoner zat hier 6 maanden, 1 maand bemiddelingskosten voor de makelaar hakt dan aardig in de opbrengst.
Maar wat heeft de huurder zelf betaald, die moet normaliter bij tussenkomst van een makelaar ook 1 maand huur aan bemiddelingskosten betalen, nog 100 euro contractkosten erbij, dus als huurder verhuis je ook niet zo snel bij 2% verhoging, dan heb je ook nog je verhuiskosten die erbij komen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:57:31 #114
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114098344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wat heeft de huurder zelf betaald, die moet normaliter bij tussenkomst van een makelaar ook 1 maand huur aan bemiddelingskosten betalen, nog 100 euro contractkosten erbij, dus als huurder verhuis je ook niet zo snel bij 2% verhoging, dan heb je ook nog je verhuiskosten die erbij komen.
Als je 'anti-kraak' huurt heb je meestal niet echt geinvesteerd in de woning, laat staan dat je dus hoge verhuiskosten hebt, je doet het immers voor de lage huur. Nogmaals... als je het nodige gaat investeren in de woning dan ben je 'een beetje dom' als je een mes op je keel laat zetten door de verhuurder.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:02:28 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114098447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Als je als huurder geen makelaar inhuurt (en dus geen "zoekopdracht") geeft, mag de makelaar niets in rekening brengen. Dat ze het wel proberen is een ander verhaal. Contractkosten/sleutelgeld mag ook niet.

Ach, ondertussen valt de verf van de kozijnen en zitten er rotte plekken in... Maar gelukkig zorgen eigenaars beter voor hun huis dan huurders ~O>
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:09:56 #116
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114098648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, ondertussen valt de verf van de kozijnen en zitten er rotte plekken in... Maar gelukkig zorgen eigenaars beter voor hun huis dan huurders ~O>
huurders wassen hun auto en onderhouden hun caravan beter, heb ik gehoord
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:52:05 #117
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114099821
quote:
Huizenprijs daalt 6,3 procent in tweede kwartaal 2012

De 6,3 procent lagere huizenprijs van het tweede kwartaal van 2012 markeert een nieuw dieptepunt, vergeleken met de dip op de woningmarkt van 2009.

De huizenprijs is in Nederland in het tweede kwartaal met 6,3 procent gedaald, vergeleken met een jaar eerder.
Dat maakte makelaarsvereniging NVM donderdag bekend, bij de presentatie van de woningmarktontwikkeling over het tweede kwartaal.

De daling van de gemiddelde huizenprijs in de maanden april, mei en juni vergeleken met een jaar geleden was iets groter dan in het eerste kwartaal. Toen daalde daalde de huizenprijs met 5,8 procent vergeleken met een jaar eerder.

De 6,3 procent lagere huizenprijs van het tweede kwartaal markeert een nieuw dieptepunt, vergeleken met de dip op de woningmarkt van 2009. Toen was de hoogst gemeten kwartaaldaling van de huizenprijs, vergeleken met een jaar eerder, 5,5 procent. De periode van prijsdalingen is dit keer ook langer: huizenprijzen dalen al anderhalf jaar.

Van kwartaal op kwartaal zijn de ontwikkelingen iets minder slecht. In het tweede kwartaal van 2012 daalde de huizenprijs met 0,7 procent vergeleken met het eerste kwartaal. In de eerste drie maanden van dit jaar bedroeg de daling 2,8 procent vergeleken met het vierde kwartaal van 2011.

De gemiddelde verkoopprijs van woningen lag in het tweede kwartaal op 215 duizend euro.

Woningverkoop trekt aan

De woningverkopen trokken 20,2 procent aan in het tweede kwartaal vergeleken met het eerste kwartaal. Dit was beter dan in het eerste kwartaal, toen de verkopen nog met 15,6 procent afnamen.

“We constateren dat in het tweede kwartaal aankopen naar voren zijn gehaald vanwege de aanvankelijke onzekerheid over de overdrachtsbelasting. Maar ook zien we een nieuw realisme in de markt. Mensen zetten hun huis scherper te koop, waardoor de markt in beweging komt”, aldus voorzitter Ger Hukker van de NVM.

Dit voorjaar heerste er nog onzekerheid over de tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting voor kopers van 6 procent naar 2 procent. Die zou in principe in juli dit jaar aflopen. Maar bij het Lente-Akkoord van VVD, CDA, D66 GroenLinks en de ChristenUnie is vastgelegd dat de overdrachtsbelasting permanent op twee procent blijft.

Daarnaast waren verkopers de afgelopen maanden bereid meer concessies te doen met de vraagprijs. Die nam gemiddeld 3,3 procent af, vergeleken met een jaar eerder.

De gemiddelde verkooptijd van woningen loopt nog altijd op: 166 dagen in het tweede kwartaal. Maar doordat vraagprijzen dalen, wordt er wel meer 'oud' aanbod verkocht. Eén op de vijf verkopen betreft inmiddels een woning die langer dan een jaar te koop heeft gestaan.

Betaalbaarheid

De NVM ziet een duidelijke spanning tussen de betaalbaarheid van woningen en de mate waarin banken bereid zijn om woningaankopen te financieren.

Sinds medio 2008 zijn huizenprijzen gemiddeld met 14 procent gedaald, van gemiddeld 251 duizend euro naar 215 duizend euro. Ook de gemiddelde hypotheekrente is gezakt, van 5,2 procent in 2008 naar 4 procent medio 2012. Modale bruto inkomens zijn in deze periode licht gestegen. Per saldo zijn woningen hierdoor duidelijk beter betaalbaar geworden.

Probleem voor huizenkopers is vooral dat banken door de economische crisis zeer terughoudend zijn met het verstrekken van hypotheekleningen, aldus de NVM.

bron: Z24
:')

Nee rukker.... het probleem is verkopers die teveel geld voor hun stapel stenen op een postzegel wensen :W

Dat onderbouwd de NVM notabene zelf met door te zeggen dat 'verkopers realistischer worden m.b.t. de vraagprijs', demagogische faal _O-
pi_114100527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

:')

Nee rukker.... het probleem is verkopers die teveel geld voor hun stapel stenen op een postzegel wensen :W

Dat onderbouwd de NVM notabene zelf met door te zeggen dat 'verkopers realistischer worden m.b.t. de vraagprijs', demagogische faal _O-
Jij beschuldigt iemand van demagogische taal? _O-

over gebrek aan realisme gesproken
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:24:01 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114100765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij beschuldigt iemand van demagogische taal? _O-

over gebrek aan realisme gesproken
Zit nu naar BNR te luisteren en daar zitten een paar van die geleerde spindoctors hetzelfde verhaal af te steken, het probleem zit hem in de financiering, prijzen zijn ok.
'Hele economieën zijn kapot gegaan aan dalende huizenprijzen"

Haha.... wat een gelul, deze demagogen gaan volledig bij aan oorzaak -> gevolg. De huizenmarkt zeepbel werd geblazen omdat de economie kapot ging door gebrek aan de creatie van de werkelijke welvaart, dat zo'n fase eindig is mag geen verassing zijn voor de intelligente mensen onder ons :7
De huidige zeepbel die men blaast om het systeem in stand te houden is de 'bail out' zeepbel, laat me raden.... deze zelfde spindoctor roepen over een paar jaar dat het probleem was dat er geen geld meer was om door te gaan met de bail out :')

Het is triest gesteld met onze samenleving, kennelijk zijn me niet meer in staat om de daadwerkelijke problemen daadkrachtig op te lossen :|W
pi_114100857
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zit nu naar BNR te luisteren en daar zitten een paar van die geleerde spindoctors hetzelfde verhaal af te steken, het probleem zit hem in de financiering, prijzen zijn ok.
'Hele economieën zijn kapot gegaan aan dalende huizenprijzen"

Haha.... wat een gelul, deze demagogen gaan volledig bij aan oorzaak -> gevolg. De huizenmarkt zeepbel werd geblazen omdat de economie kapot ging door gebrek aan de creatie van de werkelijke welvaart, dat zo'n fase eindig is mag geen verassing zijn voor de intelligente mensen onder ons :7
De huidige zeepbel die men blaast om het systeem in stand te houden is de 'bail out' zeepbel, laat me raden.... deze zelfde spindoctor roepen over een paar jaar dat het probleem was dat er geen geld meer was om door te gaan met de bail out :')

Het is triest gesteld met onze samenleving, kennelijk zijn me niet meer in staat om de daadwerkelijke problemen daadkrachtig op te lossen :|W
Dank je dat je mijn punt wederom zo puntcueel bevestigd.

Ik vond dat Whuzz best een goede en daadkrachtige oplossing had aangedragen voor bezigheidstherapie met stevige fystieke inspanning.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:34:27 #121
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114101087
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dank je dat je mijn punt wederom zo puntcueel bevestigd.

Ik vond dat Whuzz best een goede en daadkrachtige oplossing had aangedragen voor bezigheidstherapie met stevige fystieke inspanning.
Whuzz vind het gewoon leuk om te trollen ;)

Ik mag soms een uitgesproken mening hebben maar mocht in een fout maken in mijn redenatie dan hoor ik het graag :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:41:07 #122
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114101310
quote:
Scheefwonen beboet

Van onze redactie
AMSTERDAM - Scheefwonen wordt over een jaar beboet. Dat is het plan van minister Spies van van Binnenlandse Zaken.

Wie jaarlijks meer dan 43.000 euro verdient, zal per 1 juli 5% extra aan huur gaan betalen. Die tariefsverhoging komt bovenop de jaarlijkse huurverhoging die per 1 juli wordt doorgevoerd. Ook degenen die tussen de 33.000 en 43.000 euro verdient zal meer moeten gaan betalen, maar voor deze groep blijft de verhoging beperkt tot 1%.
Het voorstel moet de woningcorporaties op jaarbasis zo’n 120 miljoen euro opleveren.
In Nederland is de afgelopen decennia nauwelijks tot niet gebouwd voor de middeninkomens, waardoor mensen met een middeninkomen bleven zitten in de sociale huurwoningen. In plaats van meer woningen voor het middensegment te bouwen, wil de politiek dat nu rechtzetten door simpelweg de huurtarieven te verhogen.
Nog steeds bestaan over voor veel betrokkenen geen reële verhuisalternatieven. Kopen is in veel gevallen te duur.
De Eerste Kamer moet nog wel met het plan instemmen. Het voorstel is omstreden, omdat de Belastingdienst niet zonde wetswijziging inkomensgegevens aan huisbazen en woningcorporaties mag doorgeven, maar daar ondertussen wel mee is begonnen.

bron: Telegraaf
Liesbeth... go home :W

Liesbeth liet zich ringeloren door de banksters die Vestia 2 miljard wisten af te persen. Ze was 'boos' maar deed vervolgens NIETS... Waarom blijf je je toch zo vastbijten in de zogenaamde scheefhuurder? Moet dat van je bankmeesters? Liesbeth Spies heeft een verdachte agenda imo.
pi_114101379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Liesbeth... go home :W

Liesbeth liet zich ringeloren door de banksters die Vestia 2 miljard wisten af te persen. Ze was 'boos' maar deed vervolgens NIETS... Waarom blijf je je toch zo vastbijten in de zogenaamde scheefhuurder? Moet dat van je bankmeesters? Liesbeth Spies heeft een verdachte agenda imo.
En jij hebt geen verdachte agenda dat je hier je frustaties zo erg laat doorklinken dat er geen normale discussie meer mogelijk is met jou. :')
pi_114101508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Whuzz vind het gewoon leuk om te trollen ;)

Ik mag soms een uitgesproken mening hebben maar mocht in een fout maken in mijn redenatie dan hoor ik het graag :)
Lees maar de laatste 80 delen of zo terug, die grijze plaat is al vele malen beantwoord. Ook t.a.v. je voorgaande user-id.

Soms moet je gewoon het opgeven en accepteren dat mensen liever zwelgen in hun verdriet.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:47:30 #125
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114101514
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij hebt geen verdachte agenda dat je hier je frustaties zo erg laat doorklinken dat er geen normale discussie meer mogelijk is met jou. :')
De stemmingmakerij is afkomstig van onze overheid die de 'scheefhuurder' een ster heeft opgeplakt.
In ons ooit zo vrije maatschappij ben je tegenwoordig een parasiet als je geen gebruik maakt van de huursubsidie en geen belastingkorting/subsidie gebruikt voor een hypotheekschuld.

Dan moet je bestraft worden met een extra huurverhoging, juist omdat je je niet afhankelijk maakt van de overheid, zie daar de verborgen agenda van onze overheid, ze wil toch op een slinks manier invloed uitoefenen om je 'woongedrag'. Dat veel mensen dit niet doorzien of het zelfs toejuichen is geen teken van gezond verstand.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:49:34 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114101578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Lees maar de laatste 80 delen of zo terug, die grijze plaat is al vele malen beantwoord. Ook t.a.v. je voorgaande user-id.

Soms moet je gewoon het opgeven en accepteren dat mensen liever zwelgen in hun verdriet.
203 delen en nog steeds geen bevredigende oplossing van onze 'verlichte leiders' :|W

Dat belooft veel goeds voor wat komen gaat want het vooruit schuiven kan natuurlijk niet eeuwig doorgaan.
pi_114101625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
In ons ooit zo vrije maatschappij ben je tegenwoordig een parasiet als je geen gebruik maakt van de huursubsidie en geen belastingkorting/subsidie gebruikt voor een hypotheekschuld.
Je bent een parasiet als je onder je stand leeft niet leent.

* BertV is scheeflever
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_114101632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

203 delen en nog steeds geen bevredigende oplossing van onze 'verlichte leiders' :|W

Dat belooft veel goeds voor wat komen gaat want het vooruit schuiven kan natuurlijk niet eeuwig doorgaan.
Nou doe je weer mijn post bevestigen :D
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:58:28 #129
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114101868
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Je bent een parasiet als je onder je stand leeft niet leent.

* BertV is scheeflever
QFT en voor de rest is het onwenselijk om je onafhankelijk op te stellen. Of je bent afhankelijk van huursubsidie of je bent afhankelijk van leensubsidie, iets anders is gewoon onwenselijk.

Een slaaf van de staat of een slaaf van de bank, dat is wat je zult zijn, hoe durf je te kiezen voor de vrijheid.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:00:14 #130
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114101917
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Liesbeth Spies heeft een verdachte agenda imo.
Liebeth pwnd Xeno _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:01:11 #131
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114101952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Liebeth pwnd Xeno _O-
Liesbeth is na 12 september beschikbaar om je oprit te vegen Whuzz :*
pi_114102106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De stemmingmakerij is afkomstig van onze overheid die de 'scheefhuurder' een ster heeft opgeplakt.

Dan moet je bestraft worden met een extra huurverhoging, juist omdat je je niet afhankelijk maakt van de overheid, zie daar de verborgen agenda van onze overheid, ze wil toch op een slinks manier invloed uitoefenen om je 'woongedrag'. Dat veel mensen dit niet doorzien of het zelfs toejuichen is geen teken van gezond verstand.
Je bent geen parasiet, alleen je huurt sociaal gestichte woningen die eigenlijk niet voor je bestemd zijn met je inkomsten, dat is heel wat anders.

En als je koopt en verstandig aflost wordt je toch ook door de overheid niet tot parasiet bekogeld, beter nog als je je woning afbetaald hebt hoef je minder EWF af te dragen, dus je wordt ook nog eens beloond bij een afbetaalde exhuurkrot.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:05:48 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114102114
Even de laatste paar posts van huizenleners samenvatten:
Basp1: offtopic persoonlijke aanval op CC
Dinosaur_Sr: offtopic persoonlijke aanval op CC
Whuzz: offtopic persoonlijke aanval op CC

Als je dan niets ontopic kan zeggen, zeg dan niets! Er worden diverse nieuwsberichten aangehaald, maar i.p.v. daarop te reageren wordt de messenger geschoten!

Ontopic: dalende huizenprijzen leiden tot een toename van het aantal verkopen. Dat is eindelijk een lichtpuntje waar beide "partijen" iets aan hebben, en vrijwel voor het eerst dat er logische marktwerking optreedt :)
pi_114102231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Liesbeth is na 12 september beschikbaar om je oprit te vegen Whuzz :*
Dan vervalt haar wachtgeld daar zal ze wel voor passen. :P

BTW xeno, nog steeds werkzoekend, hier zoeken we nog wat stempelbouwers in 3 ploegen dienst. (alhoewel ik niet weet of je ooit je handen vuil hebt gemaakt want typen kun je heel goed)
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:08:53 #135
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114102245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:

Je bent geen parasiet, alleen je huurt sociaal gestichte woningen die eigenlijk niet voor je bestemd zijn met je inkomsten, dat is heel wat anders.
Dat is de betekenis die jij en anderen er aan gegeven hebben. Op dezelfde manier vind ik het raar dat jij in een woning mag wonen die met een sociale leensubsidie gekocht is, toch pleit ik niet voor een speciale boete om jou te pesten. Ik ben voorstander voor het afschaffen van de HRA i.c.m. een belastingverlaging die de lener grotendeels compenseert.

quote:
En als je koopt en verstandig aflost wordt je toch ook door de overheid niet tot parasiet bekogeld, beter nog als je je woning afbetaald hebt hoef je minder EWF af te dragen, dus je wordt ook nog eens beloond bij een afbetaalde exhuurkrot.
Nadat je jarenlang voor de bank hebt gewerkt.... het gaat erom dat je bereid bent je over te geven aan de macht van of de bank of de overheid. Dat is wat de macht wil, immers mensen die zich niet binden aan langdurige contracten zijn minder goed te sturen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:11:16 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114102344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:08 schreef Basp1 het volgende:

Dan vervalt haar wachtgeld daar zal ze wel voor passen. :P
Daar kan de SP dan mooi een stokje voor steken, ik doe meteen even een voorstel aan Emile :P

quote:
BTW xeno, nog steeds werkzoekend, hier zoeken we nog wat stempelbouwers in 3 ploegen dienst. (alhoewel ik niet weet of je ooit je handen vuil hebt gemaakt want typen kun je heel goed)
Ik wil wel zwart komen werken, want dan draag ik in ieder geval niet bij aan de HRA voor sociaal gesubsidieerde kopers. Want dat vind ik gewoon niet kunnen.... mijn belastingcentjes die eindigen in de zakken van banksters :N
pi_114102402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Daar kan de SP dan mooi een stokje voor steken, ik doe meteen even een voorstel aan Emile :P

[..]

Ik wil wel zwart komen werken, want dan draag ik in ieder geval niet bij aan de HRA voor sociaal gesubsidieerde kopers. Want dat vind ik gewoon niet kunnen.... mijn belastingcentjes die eindigen in de zakken van banksters :N
Vind ik een strak plan.
Whuzz huur jij 'm in?
Sein ik de rechercheurs alvast in ;)
pi_114102414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die huizen zijn al lang afbetaald. De eigenaren (die niet zijn opgepakt) liggen aan het zwembad van hun derde woning aan de Middellandse Zee.

Die paar wereldvreemde scheefwoonfiguren die niet zijn gegaan voor een grotere luxueuzere leen-woningen zijn niet het probleem van de huidige woningmarkt.
pi_114102458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:13 schreef BertV het volgende:

[..]

Die huizen zijn al lang afbetaald. De eigenaren (die niet zijn opgepakt) liggen aan het zwembad van hun derde woning aan de Middellandse Zee.

Die paar wereldvreemde scheefwoonfiguren die niet zijn gegaan voor een grotere luxueuzere leen-woningen zijn niet het probleem van de huidige woningmarkt.
Dat moet je zeggen tegen degenen die aanzienlijk minder te besteden hebben, en geen alternatie hebben, maar al 15 jaar voor een sociale huurwoning ingeschreven staan.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:14:59 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114102468
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

Ontopic: dalende huizenprijzen leiden tot een toename van het aantal verkopen. Dat is eindelijk een lichtpuntje waar beide "partijen" iets aan hebben, en vrijwel voor het eerst dat er logische marktwerking optreedt :)
Kees de Kort riep het vorig jaar al eens... wetenschappelijk is bewezen dat er altijd een stijging van het aantal verkopen plaats vind als je de prijs verlaagd.
Voor winkeliers is het altijd een balans vinden tussen prijs en marge, wie dat weet te optimaliseren harkt het meeste geld binnen. Voor mensen die slechts 1 product te koop hebben is dit natuurlijk een vervelend gegeven, makelaar zullen de geesten rijp maken voor de uitverkoop ;)
pi_114102486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat is de betekenis die jij en anderen er aan gegeven hebben. Op dezelfde manier vind ik het raar dat jij in een woning mag wonen die met een sociale leensubsidie gekocht is, toch pleit ik niet voor een speciale boete om jou te pesten. Ik ben voorstander voor het afschaffen van de HRA i.c.m. een belastingverlaging die de lener grotendeels compenseert.
Sterker nog als de woningmarkt nu eens echt inklapt mag de WBV ook nog eens 50% van het het verlies bijpassen. :P Dan moet ik het juiste moment gokken en op het dat moment aan de WBV verkopen en een kijken of ik dan bij dezelfde WBV hetzelfde mag terug kopen. :D

Maar je kunt gefrusteerd blijven doen over de martk of je erbij neerleggen en gewoon wat stappen maken in je leven. Dat heb ik ook op een gegeven moment gedaan en mijn netto maandlasten zakken alleen maar door wat discipline qau aflossing te hebben. :P

quote:
Nadat je jarenlang voor de bank hebt gewerkt.... het gaat erom dat je bereid bent je over te geven aan de macht van of de bank of de overheid. Dat is wat de macht wil, immers mensen die zich niet binden aan langdurige contracten zijn minder goed te sturen.
Of je nu voor een bank werkt of een werkgever, je wordt geacht om in dit kapitalistisch systeem toch iets te doen. Dat er niet bij alle banen een constante werkdruk is zien we duidelijk in dit topic omdat de meesten die hier reageren dat ook gewoon tijdens werktijd kunnen doen. :D
pi_114102493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat moet je zeggen tegen degenen die aanzienlijk minder te besteden hebben, en geen alternatie hebben, maar al 15 jaar voor een sociale huurwoning ingeschreven staan.
Wellicht de overheid opnieuw dat sociale-bouw-trucje kan uitvoeren?
Of is dat nu onbetaalbaar door het opkloppen van de woningprijzen?
pi_114102503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kees de Kort riep het vorig jaar al eens... wetenschappelijk is bewezen dat er altijd een stijging van het aantal verkopen plaats vind als je de prijs verlaagd.
Voor winkeliers is het altijd een balans vinden tussen prijs en marge, wie dat weet te optimaliseren harkt het meeste geld binnen. Voor mensen die slechts 1 product te koop hebben is dit natuurlijk een vervelend gegeven, makelaar zullen de geesten rijp maken voor de uitverkoop ;)
Kees de Kort zit dan verkeerd, want er werden nooit meer huizen verkocht dan toen de huizenprijzen stegen :)

-als we dan toch wetenschappelijk will zijn.

- er wordt wel steeds minder gebouwd, misschien bedoeld ie dat? :D
pi_114102548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Wellicht de overheid opnieuw dat sociale-bouw-trucje kan uitvoeren?
Of is dat nu onbetaalbaar door het opkloppen van de woningprijzen?
Wellicht dat deze betreffende huurders eens hun eigen broek moet ophouden, en dat we sociale voorzieningen gebruiken voor de mensen die het wél nodig hebben. Anders moet CC _nog_ meer belasting betalen.
pi_114102554
Ondertussen door het flink dalen van de huizenprijzen moeten er steeds meer mensen gaan verkopen met verlies. Waar banken jaren lang te hoge hypotheken hebben verstrekt, waar ze jaren lang goed aan hebben verdient, zijn het nu de banken die moeilijk doen over financieren van restschuld en het überhaupt verstrekken van een hypotheek. Het is van het ene uiterste waar je heerlijk 125% kon lenen zonder te vragen, naar op je knieën bij de bank voor een financiering van je huis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:20:40 #146
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114102637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En dat is het gevolg van scheefhuurders? Wat te denken van woningcorporaties die gewoon verzaakt hebben hun aanbod aan te vullen? Het was niet noodzakelijk hè... want iedereen die gretig was kon wel terecht op de deelname lijst voor de huizenmarkt zeepbel. Nu het Ponzispel niet meer functioneert is een groep mensen die niet meedeed met het Ponzi spel een probleem...

Mensen die 15 jaar op een lijst staan mag je ook minimaal wat aanrekenen... waarom hebben ze zich nooit politiek ingezet voor deze gekkigheid? Beetje slap om mensen die reeds een woning hebben met de vinger na te wijzen... Bah... het is echt walgelijk hoe de term 'scheefhuurder' word gebruikt door politici :r

Deze spin is een staaltje van demagogie die we de afgelopen 75 jaar niet meer hebben gezien :X
pi_114102646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Ondertussen door het flink dalen van de huizenprijzen moeten er steeds meer mensen gaan verkopen met verlies. Waar banken jaren lang te hoge hypotheken hebben verstrekt, waar ze jaren lang goed aan hebben verdient, zijn het nu de banken die moeilijk doen over financieren van restschuld en het überhaupt verstrekken van een hypotheek. Het is van het ene uiterste waar je heerlijk 125% kon lenen zonder te vragen, naar op je knieën bij de bank voor een financiering van je huis.
En waarbij de grootste sukkel/lapzwans op exact dezelfde manier wordt behandeld als iemand die zijn schouders er wél onder zet, en wel verantwoordelijkheid neemt. Toetsen aan normen is een puur mechanisch proces geworden, zonder elke vorm van differentatie. Dikke min wat mij betreft.
pi_114102654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wellicht dat deze betreffende huurders eens hun eigen broek moet ophouden, en dat we sociale voorzieningen gebruiken voor de mensen die het wél nodig hebben. Anders moet CC _nog_ meer belasting betalen.
Eigen broek ophouden? HRA? Huursubsidie? De rest van de woningmarkt is verslaafd aan overheidsbemoeienis en we pakken de groep met de minste afhankelijkheid.
Volgens mij is dit gewoon draaien om het feitelijke probleem.
pi_114102696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En dat is het gevolg van scheefhuurders? Wat te denken van woningcorporaties die gewoon verzaakt hebben hun aanbod aan te vullen? Het was niet noodzakelijk hè... want iedereen die gretig was kon wel terecht op de deelname lijst voor de huizenmarkt zeepbel. Nu het Ponzispel niet meer functioneert is een groep mensen die niet meedeed met het Ponzi spel een probleem...

Mensen die 15 jaar op een lijst staan mag je ook minimaal wat aanrekenen... waarom hebben ze zich nooit politiek ingezet voor deze gekkigheid? Beetje slap om mensen die reeds een woning hebben met de vinger na te wijzen... Bah... het is echt walgelijk hoe de term 'scheefhuurder' word gebruikt door politici :r

Deze spin is een staaltje van demagogie die we de afgelopen 75 jaar niet meer hebben gezien :X
Wat wil je nou. Klagen dat woningbouwcorporaties niet moeten lenen, en nu hadden ze als een debiel moeten bouwen? Voor jou. Kom eens van je gat af, en neem zelf eens wat verantwoordelijkheid.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:22:56 #150
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114102708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Kees de Kort zit dan verkeerd, want er werden nooit meer huizen verkocht dan toen de huizenprijzen stegen :)

-als we dan toch wetenschappelijk will zijn.

- er wordt wel steeds minder gebouwd, misschien bedoeld ie dat? :D
Kees zit niet verkeerd omdat jij toevallig iets aanhaalt wat ook correct is, piramidespelen werken goed omdat er in eerste instantie ook winst te behalen valt, het is echter de grote onderlaag die de rekening betaald. In een markt met meer aanbod dan vraag helpt het echter om de prijzen te verlagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')