quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:00 schreef Inlognaam het volgende:
Dan weet ik wel wat leuks: haal je duikbrevet.
Wat waren je eigenlijke plannen?
Ach er zijn ergere dingen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:43 schreef Merlijn het volgende:
En ik zit nog steeds op kantoor terwijl ik al vakantie zou moeten hebben
quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:45 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Ach er zijn ergere dingen...
Heel lang 'vakantie' hebben bijvoorbeeld
Zou dubbele overuren schrijven voor dat geintje.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:43 schreef Merlijn het volgende:
En ik zit nog steeds op kantoor terwijl ik al vakantie zou moeten hebben
En iemand een dreun geven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:17 schreef vannelle het volgende:
Zou dubbele overuren schrijven voor dat geintje.
Whatskebeurt?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:45 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Ach er zijn ergere dingen...
Heel lang 'vakantie' hebben bijvoorbeeld
korte samenvatting:quote:
Hmm, maar aan het vorige gesprek viel ook al op te merken dat je er niet meer zo'n zin in had met je nieuwe leidend voorwerp....quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:32 schreef maffemuts het volgende:
[..]
korte samenvatting:
contractgesprek gehad vandaag... wordt niet omgezet naar vast.
Mag wel na 3 maanden einde datum weer opnieuw solliciteren...
weet nog niet of ik dat nog wel wil op deze manier.
Dan nog zou ik graag de keuze aan mijn kant gehad willen hebben. En ik gooi normaliter nog geen oude schoenen weg voor ik nieuwe heb.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:34 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Hmm, maar aan het vorige gesprek viel ook al op te merken dat je er niet meer zo'n zin in had met je nieuwe leidend voorwerp....
verboden bij de wet. ontslag / niet verlenging aanvechten dus, kun je nog een leuk slaatje uit slaan , zeker als het zwart op wit staat _o-quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:41 schreef Merlijn het volgende:
Geen contractsverlenging ivm zwangerschapsverlof.... Hmmmz.....
Ja en nee, het bevind zich in een grijs gebied juist i.v.m het volgende :quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
verboden bij de wet. ontslag / niet verlenging aanvechten dus, kun je nog een leuk slaatje uit slaan , zeker als het zwart op wit staat _o-
Dit gaf het UWV dus aan toen ik hen vanmiddag al belde voor inlichtingen, wel gaf ze aan dat mocht ik WW gaan aanvragen na mijn verlof het CWI mogelijkerwijs nog een hartig woordje met de werkgever gaat hebben ivm de reden en constructiemisbruik.quote:Mijn dienstverband stopt tijdens het zwangerschapsverlof
Stopt uw dienstverband tijdens uw zwangerschapsverlof? Bijvoorbeeld omdat u een tijdelijk contract heeft? Dan geldt het volgende voor u:
Uw zwangerschapsuitkering loopt gewoon door. De einddatum verandert niet.
De zwangerschapsuitkering wordt aan u betaald en niet meer aan uw werkgever.
Tegen het einde van uw dienstverband nemen wij contact met u op over uw rekeningnummer. Daarna betalen wij u wekelijks uw zwangerschapsuitkering.
Het is ook mogelijk dat we de zwangerschapsuitkering al vanaf het begin aan u overmaken. Vraag uw werkgever dan om dit aan ons door te geven bij de aanvraag.
Ontslag mag niet, niet verlengen is echter niet hetzelfde als contract ontbinden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
verboden bij de wet. ontslag / niet verlenging aanvechten dus, kun je nog een leuk slaatje uit slaan , zeker als het zwart op wit staat _o-
quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:49 schreef frederik het volgende:
[..]
Ontslag mag niet, niet verlengen is echter niet hetzelfde als contract ontbinden.
En bij mijn weten mag elke reden bij niet verlengen.
Probleem is alleen: ze wordt niet ontslagen. Contract loopt simpelweg af.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dat dus, maar UWV gaf dus al aan dat het CWI vermoedelijk nog wel een hartig woordje ging spreken met werkgever ivm de constructiemisbruik (dus niet het huidige 3e contract omzetten in onbepaalde tijd, maar niet verlengen onder noemer zwangerschapsverlof, maar wel de toezegging voor sollicitatie en 15u min/max contract 3 maanden na einde huidige contract-datum en dit uiteraard allen zwart op wit, hersens zijn nog niet helemaal verweekt zeg maar.)quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:49 schreef frederik het volgende:
[..]
Ontslag mag niet, niet verlengen is echter niet hetzelfde als contract ontbinden.
En bij mijn weten mag elke reden bij niet verlengen.
Als je een tijdelijk kontrakt hebt dan hoeft een werkgever geen reden op te geven. Maar ik zou zeker de situatie aan het CWI/UWV voorleggen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:54 schreef komrad het volgende:
maar dan nog erg dom van werkgever, zeg dan gewoon bedrijfseconomische redenen. Daar kom je altijd mee weg bij tijdelijke contracten.
Niet dat je er iets aan hebt helaas
Je bevalling lijkt me ook het belangrijkste op het moment. Maar breng het CWI/UWV wel op de hoogte. Je kan er iig niet op achteruit gaan en misschien kunnen zij nog iets voor je doen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:59 schreef maffemuts het volgende:
Ik ga me eerst maar eens focussen op een naderende bevalling komende maand, en daarna stop ik hier wel weer energie in. Het is alleen frustrerend en <insert willekeurig gekozen termen> na alle eerdere toezeggingen.
T komt goed, en wie weet kom ik nog wel iets beters tegen in de tussentijd. En zo niet, kan ik altijd nog beslissen aan het eind van m'n verlof of ik inga op de toezeggingen. (het min/max gebeuren dus na 3 maanden)
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:03 schreef Rucky het volgende:
[..]
Je bevalling lijkt me ook het belangrijkste op het moment. Maar breng het CWI/UWV wel op de hoogte. Je kan er iig niet op achteruit gaan en misschien kunnen zij nog iets voor je doen.
Al gedaan schatquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:45 schreef maffemuts het volgende:
8< knip >8
[..]
Dit gaf het UWV dus aan toen ik hen vanmiddag al belde voor inlichtingen, wel gaf ze aan dat mocht ik WW gaan aanvragen na mijn verlof het CWI mogelijkerwijs nog een hartig woordje met de werkgever gaat hebben ivm de reden en constructiemisbruik.
Die regeling is er in principe ook. Alleen is die periode geen jaar, maar maar 3 maandquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:06 schreef komrad het volgende:
juridisch idd solide constructie, met of zonder reden. Moreel echterik begrijp de wens/noodzaak tot bepaalde flexibiliteit voor een werkgever, maar dan zou ik er van maken dat als de werkgever na 3 jaar contracten een werknemer niet verlengd een volgend contract binnen een jaar na afloop vh vorige contract automatisch leidt tot een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Ik word altijd heel boos van dat soort praktijken. Als een werkgever dat bij mij flikt solliciteer ik er niet meer. Dat zou mijn eer te na zijn. Ik ben geen gebruiksvoorwerp.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:32 schreef maffemuts het volgende:
[..]
korte samenvatting:
contractgesprek gehad vandaag... wordt niet omgezet naar vast.
Mag wel na 3 maanden einde datum weer opnieuw solliciteren...
weet nog niet of ik dat nog wel wil op deze manier.
Dit.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik word altijd heel boos van dat soort praktijken. Als een werkgever dat bij mij flikt solliciteer ik er niet meer. Dat zou mijn eer te na zijn. Ik ben geen gebruiksvoorwerp.
Hoi JaleesaJoia.quote:
Schoonheid!quote:
Wat liefquote:
Hey Ruck!quote:
ZO ben ik nou eenmaalquote:
Doel je ergens op komrad?quote:
Helemaal mee eens, bij zo'n bedrijf wil ik ook niet terug. Maar je zou wel een betere ontslagvergoeding kunnen krijgen.quote:
quote:
Merlijn zit met zijn hoofd in de wolken en beseft niet meer wat hij zegt.quote:
Ik sta met beide voeten op de grond Ruck....quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:18 schreef Rucky het volgende:
[..]
Merlijn zit met zijn hoofd in de wolken en beseft niet meer wat hij zegt.
Eindelijk vakantie! Jammer dat iemand nu al weg isquote:
Ahwwquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:20 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Eindelijk vakantie! Jammer dat iemand nu al weg is
Als er nou nog één iemand de y vergeet dan gaat die iets van mij krijgen. 3x raden wat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:20 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik sta met beide voeten op de grond Ruck....
[..]
Eindelijk vakantie! Jammer dat iemand nu al weg is
Een dreun, jaja.... Ik mag datquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:22 schreef Rucky het volgende:
[..]
Als er nou nog één iemand de y vergeet dan gaat die iets van mij krijgen. 3x raden wat.
Kon je niet meer mee op vakantie?
Ruckie mn toets tussen de t en de u is kapot... wat nu??? ga ik het dan nu krijgen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:22 schreef Rucky het volgende:
[..]
Als er nou nog één iemand de y vergeet dan gaat die iets van mij krijgen. 3x raden wat.
Kon je niet meer mee op vakantie?
Alt + 121 inquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:29 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Ruckie mn toets tussen de t en de u is kapot... wat nu??? ga ik het dan nu krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |