abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114001774
Hier alles over dromen: mooie dromen, nachtmerries, droomverklaringen, lucide dromen en nog veel meer!

Vorige delen:
Centraal dromen topic.
Centraal dromen topic : Deel 2
Centraal dromen topic: Deel 3
Centraal dromen topic: Deel 4
[TRU] Centraal dromentopic Deel 5
Twiddel
pi_114001803
Ik droomde dat ik bezig was om een hart te reanimeren buiten het lichaam.
Vervolgens moest ik dat hart al reanimerend naar het ziekenhuis brengen.

Dus ik door de supermarkt, door rivieren, door het bos, naar het ziekenhuis toe.

Daar wachtte een klein meisje tot ze haar hart kreeg.
Eind goed al goed, die kreeg ze ook O+
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:49:41 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114001845
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:47 schreef summer2bird het volgende:
Ik droomde dat ik bezig was om een hart te reanimeren buiten het lichaam.
Vervolgens moest ik dat hart al reanimerend naar het ziekenhuis brengen.

Dus ik door de supermarkt, door rivieren, door het bos, naar het ziekenhuis toe.

Daar wachtte een klein meisje tot ze haar hart kreeg.
Eind goed al goed, die kreeg ze ook O+
Die is mooi O+
The truth was in here.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:15:49 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_114002466
Ik droomde een paar weken geleden dat ik thuis kwam en er allemaal zwerfdieren ( honden en katten in mijn huis waren iemand een idee ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:25:30 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114002778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:15 schreef Summers het volgende:
Ik droomde een paar weken geleden dat ik thuis kwam en er allemaal zwerfdieren ( honden en katten in mijn huis waren iemand een idee ?
Echt een wilde gok; heb je misschien oude gewoonte's waar je dacht van af te wezen en niet zo blijkt te zijn?

-thuis komen, bij jezelf komen.
-zwerfdieren, oerdriften.
The truth was in here.
pi_114017079
Even sticky gemaakt en gereekst :P

Hmm. ik droom ontzettend veel over huizen en steden en dorpen.. Meestal dat ik een kamer bewoon in een oud huis, waar ik zeker weten nog nooit geweest ben.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:14:37 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114017474
Ik heb een potje sint janskruid gekocht voor een droomboost, altijd leuk. Laatste tijd ook problemen om met mijn dromen bezig te zijn en ze te onthouden helaas. Misschien moet ik weer steekwoorden gaan opschrijven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 16:17:36 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_114017610
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:14 schreef jogy het volgende:
Ik heb een potje sint janskruid gekocht voor een droomboost, altijd leuk. Laatste tijd ook problemen om met mijn dromen bezig te zijn en ze te onthouden helaas. Misschien moet ik weer steekwoorden gaan opschrijven.
Is jou dat ooit gelukt om wat op te schrijven dan?
Ik neem het me ook vaak voor, maar het is me nog nooit gelukt.
En de keren dát het je lukte, kon je toen de hele droom weer terughalen aan de hand van die steekwoorden?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:43 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114018108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is jou dat ooit gelukt om wat op te schrijven dan?
Ik neem het me ook vaak voor, maar het is me nog nooit gelukt.
En de keren dát het je lukte, kon je toen de hele droom weer terughalen aan de hand van die steekwoorden?
Het werkte redelijk áls ik mijn steekwoorden opschreef. Dan kon ik inderdaad maanden erna naar de steekwoorden kijken en wist ik waar het over ging. Beter is om snacht's of in de ochtend als je wakker aan het worden bent steekwoorden op te pennen en dan in de middag even te gaan zitten om het uit te schrijven. Ik was zo lui dat ik op een gegeven moment een digitale recorder had gekocht maar dat heeft ook geen stand gehouden :').

Maar met steekwoorden is het een stuk minder werk en kan je daarna weer verder pitten.

Bijvoorbeeld je droomt erover dat je op je werk bent en opeens groeien er bomen uit de bureau's en je werkgever komt in een roze tutu door de gangen rennen met een horde dolle konijnen achter hem aan. Dan schrijf je kantoor/bomen/werkgever/tutu/konijnen en slaap je verder. Leg gewoon een notitieblok met een pen naast je bed en leer het je zelf aan.
Vrijheid
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 16:36:59 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_114018740
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Het werkte redelijk áls ik mijn steekwoorden opschreef. Dan kon ik inderdaad maanden erna naar de steekwoorden kijken en wist ik waar het over ging. Beter is om snacht's of in de ochtend als je wakker aan het worden bent steekwoorden op te pennen en dan in de middag even te gaan zitten om het uit te schrijven. Ik was zo lui dat ik op een gegeven moment een digitale recorder had gekocht maar dat heeft ook geen stand gehouden :').

Maar met steekwoorden is het een stuk minder werk en kan je daarna weer verder pitten.

Bijvoorbeeld je droomt erover dat je op je werk bent en opeens groeien er bomen uit de bureau's en je werkgever komt in een roze tutu door de gangen rennen met een horde dolle konijnen achter hem aan. Dan schrijf je kantoor/bomen/werkgever/tutu/konijnen en slaap je verder. Leg gewoon een notitieblok met een pen naast je bed en leer het je zelf aan.
Ik ga het (weer) proberen. Thanks voor de aanwijzingen :)
pi_114019660
Ik heb een tijdlang mijn dromen opgeschreven. Direct doen na het wakker worden helpt. Dan moet je dus wel pen en papier bij je bed hebben liggen.
Ik ben ermee opgehouden omdat ik meestal onsamenhangende onzin droom. Het is wel bizar om je dromen terug te lezen. Soms kon ik ze me echt niet herinneren en dan herken je ook niets meer in de aantekeningen die je toch echt zelf hebt opgeschreven.
pi_114223569
Wat er afgelopen nacht gebeurde wil ik eigenlijk niet meer herhalen, maar doe het toch maar even. In mijn ogen was het echt heftig. Ik werd wakker van een zware nachtmerrie, wat erin gebeurde weet ik niet meer precies. Dat het heftig was, weet ik wel. Tijdens het moment van: wakker worden, bleef de nachtmerrie doorgaan. Dus in werkelijkheid.

Ik lag daar in mijn bed en zag van allerlei rare dingen gebeuren. Zo zag ik dat er vage (enge) gezichten gevormd werden en langzaam naar mij toe kwamen. Op ongeveer 10 cm afstand verdwenen de gezichten weer. Tevens zag ik continu schaduwen voorbij vliegen, dus wat er allemaal aan de hand was weet ik niet.

Wel weet ik dat ik in paniek was en niet wist wat ik moest doen. Heb zelfs een paar keer echt rechtop met het licht aan in bed gezeten. Minstens een halfuur lang om bij te komen. Maar telkens als ik weer ging liggen gebeurde het weer, met de gezichten en schaduwen die voorbij kwamen.

Ik ben inmiddels op vakantie en zit nu in een bungalow in Spanje. Ik lig op een stapelbed, het bovenste. Ik kon dus van alles zien. Vanuit mijn stapelbed keek ik naar het bed wat aan de overkant lag. Gek genoeg zag ik daar een blauw lichtje, maar dat kan eigenlijk niet, want er was niets. Toch hing dat blauwe lichtje daar. Daarna probeerde ik mijn ogen voor vijf minuten dicht te doen, naarmate me dit niet lukte en ik mijn ogen weer open deed, keek ik weer naar dezelfde plek. Gek genoeg was dit lichtje nu verdwenen.

Even later lag ik nog steeds in dezelfde houding, bang en paniekerig. Vanuit mijn rechter ooghoek zag ik een ander, vreemd, wit licht door de kamer zweven. Ik wreef door mijn ogen, maar dit ging niet weg. Ik draaide mijn hoofd naar de andere kant en zag het licht mee bewegen. Nu kon ik echt niet meer slapen.

Wat de boodschap van deze nachtmerrie was, en wat er allemaal daarna gebeurde weet ik niet. Misschien heeft iemand tips. Wil iets me duidelijk maken? Moet ik ergens voor opletten in een bepaalde periode?

Ik hoor graag van jullie!

PS: Slaapverlamming kon het niet zijn, want dat heb ik vaker en ik weet hoe dat voelt. Dat was het afgelopen nacht niet, want ik kon me wel gewoon bewegen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:59:12 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114332818
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:11 schreef Narasan het volgende:

PS: Slaapverlamming kon het niet zijn, want dat heb ik vaker en ik weet hoe dat voelt. Dat was het afgelopen nacht niet, want ik kon me wel gewoon bewegen.
Ben je er inmiddels voor jezelf achtergekomen wat het zou kunnen wezen?
The truth was in here.
pi_114341538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ben je er inmiddels voor jezelf achtergekomen wat het zou kunnen wezen?
Ikzelf ben er helaas nog niet achter gekomen. Toch blijf ik vermoeden dat het een bepaalde betekenis had, maar welke? Geen idee... :N
  woensdag 18 juli 2012 @ 06:23:53 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114349060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:35 schreef Narasan het volgende:

[..]

Ikzelf ben er helaas nog niet achter gekomen. Toch blijf ik vermoeden dat het een bepaalde betekenis had, maar welke? Geen idee... :N
Ik kan er ook niks met zekerheid over zeggen natuurlijk.. het doet mij denken aan het zien van Orbs.
En dan zou je kunnen denken dat er wat negatieve entiteiten je probeerde angst aan te jagen?
The truth was in here.
pi_114360454
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juli 2012 06:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik kan er ook niks met zekerheid over zeggen natuurlijk.. het doet mij denken aan het zien van Orbs.
En dan zou je kunnen denken dat er wat negatieve entiteiten je probeerde angst aan te jagen?
Dan zou het misschien dat wel geweest zijn. Al vraag ik me af waarom zij mij angst probeerde aan te jagen?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:15:46 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114361003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:04 schreef Narasan het volgende:

[..]

Dan zou het misschien dat wel geweest zijn. Al vraag ik me af waarom zij mij angst probeerde aan te jagen?
Dat kan heel divers wezen, van niet welkom zijn, of je iets anders duidelijk proberen te maken, misschien zelfs een vervloeking van iemand anders. Ik heb dit in het verleden ook een aantal maal gehad. Nee, ik gebruikte geen hallucinerende drugs.
The truth was in here.
pi_114361077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat kan heel divers wezen, van niet welkom zijn, of je iets anders duidelijk proberen te maken, misschien zelfs een vervloeking van iemand anders. Ik heb dit in het verleden ook een aantal maal gehad. Nee, ik gebruikte geen hallucinerende drugs.
Hmm, daar zitten misschien wel een aantal belangrijke punten. Haha, nee. Ook ik gebruik geen hallucinerende drugs :).
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:28:20 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114361691
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:17 schreef Narasan het volgende:

[..]

Hmm, daar zitten misschien wel een aantal belangrijke punten. Haha, nee. Ook ik gebruik geen hallucinerende drugs :).
Sterkte er mee iig, bedenk je maar dat ze je fysiek niet kunnen benaderen, visualisatie van bescherming kan ook heel veel doen. Het gaat ze er dan om je angstig te maken, meer niet, laat ze niet winnen ;)
The truth was in here.
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:20:53 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114371958
Jup, je zelf in een bol van licht fantaseren kan al heel wat rust brengen. Of dit nu placebo is of niet. Of ze uitnodigen om weg te gaan, zonder boos/bang te zijn. In het geval van middernacht hallucinaties/dromen/wat dan ook heeft het mij in ieder geval veel rust gebracht. Misschien ook omdat je je aan het concentreren ben en in een soort meditatieve stand gaat.
Vrijheid
pi_114425141
Bestaat er eigenlijk een droomverbod over bepaalde mensen?

Ik droom over m'n achternicht maar wil dit niet :|W
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_114444734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:28 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sterkte er mee iig, bedenk je maar dat ze je fysiek niet kunnen benaderen, visualisatie van bescherming kan ook heel veel doen. Het gaat ze er dan om je angstig te maken, meer niet, laat ze niet winnen ;)
Dankjewel! Ik zal ze nooit laten winnen. Heb zoals jogy voorstelde, een bal met licht om me heen voorgesteld en gevraagd op een normale manier of ze van mij wilden weggaan. Ik heb er de laatste dagen geen last meer van gehad.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:44:40 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114449267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 00:36 schreef Narasan het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik zal ze nooit laten winnen. Heb zoals jogy voorstelde, een bal met licht om me heen voorgesteld en gevraagd op een normale manier of ze van mij wilden weggaan. Ik heb er de laatste dagen geen last meer van gehad.
Kijk ^O^
The truth was in here.
pi_114556441
ik droomde gisternacht dat ik een feest organiseerde in een tuin, had een hele lange tent opgezet maar relatief smal (iets van 100 meter lang en 3 meter breed), vervolgens had ik opeens een echte grote zak die vol zat met xtc pillen, niet een tas maar een rechthoekig iets waar dus alle pillen in zaten en was bedekt met plastic (beetje zoals die vacuum verpakte producten maar dan niet vacuum). Het waren er echt tienduizenden. Vervolgens kwamen er opeens enorm veel feestgangers, en er waren alleen maar mensen die ik niet kende. Toen kwam er opeens politie en liep ik snel weg met die pillen om ze 5 meter achter me over een hek te gooien, want dan zou ik niet strafbaar bezig zijn (de wet was blijkbaar vreemd in m'n droom :p).

Vervolgens zit ik opeens op m'n brommer en rijdt ik in italie, waar ik wat nederlanders tegenkom, en we gaan even zitten naast de weg. Dan neem ik een van die lui achterop m'n brommer om een lift te geven, en opeens rijdt ik echt extreem slecht, waardoor we vallen in het gras. Maar niemand was gewond ofzo.

En toen werd ik wakker, vond het echt he vreemd allemaal, maar zoals je merkt kan ik hem nog in veel details onthouden. :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_114579836
Meh, ik droom steeds dat er dingen in mn handen zitten, zoals naalden, splinters maar ook scharen en andere scherpe dingen. :{ Zou dit komen omdat overdag mijn handen af en toe pijn doen of heeft dit een betekenis? Het is best bizar, ik probeer de dingen ook altijd eruit te halen, maar ik kan me niet zo goed herinneren of dit lukt of niet.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 22:09:21 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_114581711
Heb een paar dagen geleden een heel nare droom gehad.
Lag op mijn linkerzij en weet niet of ik droomde of wakker was, maar had het gevoel dat er naast mijn bed 'iets' zat dat me observeerde. En die gedachte werd steeds sterker en op een gegeven moment voelde ik echt iets op me klimmen. Een kat ofzo. Voelde nagels in mijn huid en het gewicht van een dier.
Probeerde te schreeuwen, probeerde me te bewegen, maar het ging niet. Kwam geen woord uit, en was zó bang. Dit heeft zeker een kwartier (voor mijn gevoel) geduurd en toen schreeuwde ik en toen werd ik wakker.
Was een heel nare ervaring en hoop het nooit meer mee te maken ;(
pi_114588060
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
Lag op mijn linkerzij en weet niet of ik droomde of wakker was, maar had het gevoel dat er naast mijn bed 'iets' zat dat me observeerde. En die gedachte werd steeds sterker en op een gegeven moment voelde ik echt iets op me klimmen. Een kat ofzo. Voelde nagels in mijn huid en het gewicht van een dier.
Probeerde te schreeuwen, probeerde me te bewegen, maar het ging niet. Kwam geen woord uit, en was zó bang. Dit heeft zeker een kwartier (voor mijn gevoel) geduurd en toen schreeuwde ik en toen werd ik wakker.
Dan denk ik dat je slaapverlamming heb meegemaakt. Bij slaapverlamming kun je je namelijk niet bewegen en dus ook niet praten/schreeuwen. Slaapverlamming is inderdaad een nare ervaring! Heb het ook al een aantal keren mee moeten maken, jammer genoeg.
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 09:15:33 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_114595382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:12 schreef Narasan het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je slaapverlamming heb meegemaakt. Bij slaapverlamming kun je je namelijk niet bewegen en dus ook niet praten/schreeuwen. Slaapverlamming is inderdaad een nare ervaring! Heb het ook al een aantal keren mee moeten maken, jammer genoeg.
Vond het doodeng en vooral die machteloosheid. Dat ik me niet om kon draaien om te zien wie of wat er naast het bed zat en er niets tegen kunnen doen dat er 'iets' op je klimt.
En voor mijn gevoel was ik wakker, maar ja, kon me niet bewegen en niet schreeuwen.
Zou dan idd best slaapverlamming geweest kunnen zijn. Hoop dat het de eerste en laatste keer geweest is :o
pi_114596786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vond het doodeng en vooral die machteloosheid. Dat ik me niet om kon draaien om te zien wie of wat er naast het bed zat en er niets tegen kunnen doen dat er 'iets' op je klimt.
En voor mijn gevoel was ik wakker, maar ja, kon me niet bewegen en niet schreeuwen.
Zou dan idd best slaapverlamming geweest kunnen zijn. Hoop dat het de eerste en laatste keer geweest is :o
Dat was slaapverlamming.. Een heel nare ervaring, ja. Er tegen vechten is ook zinloos.
pi_114609156
Ik droom de laatste tijd steeds dat ik examen moet doen en dat ik faal.

Dan word ik wakker met een paniekgevoel omdat ik gefaald had.

Iemand uitleg? :P
Twiddel
pi_114632962
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik droom de laatste tijd steeds dat ik examen moet doen en dat ik faal.

Dan word ik wakker met een paniekgevoel omdat ik gefaald had.

Iemand uitleg? :P
Paniekgevoel.. Je zult mss. een 'zwaard van Damocles'gevoel hebben, soms of vaker?
pi_114638171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Paniekgevoel.. Je zult mss. een 'zwaard van Damocles'gevoel hebben, soms of vaker?
Een wat voor gevoel? :?
En dat paniek gevoel heb ik best vaak als ik wakker word :P
Twiddel
pi_114639741
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:00 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Een wat voor gevoel? :?
En dat paniek gevoel heb ik best vaak als ik wakker word :P
Een voortdurend gevoel van naderend onheil, zonder dat je het kunt benoemen.
Wat naar om in paniek wakker te worden.
pi_114640971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een voortdurend gevoel van naderend onheil, zonder dat je het kunt benoemen.
Wat naar om in paniek wakker te worden.
Oh zo
Is best vervelend om wakker te worden en te denken dat ik mijn examens niet gehaald heb. :X
Twiddel
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:40:03 #35
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114641099
Ok droomde pas dat ik zwanger was en ik had echt een dikke buik.
Ik was heel blij toen ik wakker werd en niet zwanger bleek te zijn, ik moet daar de eerste jaren nog niet aan denken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114643119
Ik werd vannacht serieus afgerammeld door m'n vader dat ik met hoofdpijn wakker werd.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_114670884
Wou er net een apart topic over maken, maar zie op tijd dat dit topic er is. :)

Nu net een vreemde droom gehad, viel half 4 in slaap.. tot ongeveer kwart voor 5.
Ik oefen er al wat langer mee, vaak ga ik dan gewoon liggen en zit ik er tussen in... dat ik bijna slaap maar nog niet helemaal. Dan kan ik ook dingen doen met me bewustzijn.
Ook beheer ik de emoties (soms niet helemaal), en bijv. lachen als ik voel dat er misschien stress/angst opkomt (positieve emoties voelen op de negatieve).

Maar vannacht heb ik een van de leuke, geweldige droom gehad.. gewoon heel vaag, maar totaal niet negatief en had geen enkele angst. Alleen een heel vreemde droom zoals altijd.

Kon werkelijk alles, vliegen, 50 meter de lucht springen.. en dan ook slowmotion, inzoomen waar ik keek, met een bejaarde vrouw vliegend skateboarden, muziek luisteren in de droom, ook veel lachmomentjes gehad. Opmerkelijk is wel dat er normaal nooit gepraat word in mijn dromen, deze keer wel. Ook stond ik de praten met mensen die allemaal langer dan ik waren, allemaal 2.50+ meter
Wtf ik weet nog steeds niet de bedoeling van deze droom, hij was zo helder... maar kan het niet uitleggen...
pi_114670927
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
Heej ;), dit heb ik vaak en oefen hier juist op!, maar ALLEEN als ik op me rug lig en in een staat ben tussen wakker zijn/bijna in slaap val.
Ik weet niet wat het is, of het uit m'n mind komt, of dat het echt is... ik vermoed dat het wezens zijn op een ander niveau, of 4e dimensie.
Want laatst droomde ik in mijn droom dat ik wakker werd, me bedje uit wou stappen.. en toen kwam er een vage hond op me afrennen en sprong over me heen... en ik was ook even paralysis, en toen vechte ik me eruit.

Maar het leek wel of ik niet toegestaan was om binnen hun gebied te komen. Want ik heb me aangeleerd dat ik altijd moet lachen als er een angstig moment komt. Dus toen die vage hond kwam moest ik lachen, pas toen hij mij een soort van aanraakte schrok ik, en moest ik me er ook uitvechten.

Je kunt het vermijden als je altijd op je zij slaapt. Dan heb ik er nooit last van.
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 10:15:07 #39
249559 crew  Lavenderr
pi_114673497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 05:51 schreef Shashaska het volgende:

[..]

Heej ;), dit heb ik vaak en oefen hier juist op!, maar ALLEEN als ik op me rug lig en in een staat ben tussen wakker zijn/bijna in slaap val.
Ik weet niet wat het is, of het uit m'n mind komt, of dat het echt is... ik vermoed dat het wezens zijn op een ander niveau, of 4e dimensie.
Want laatst droomde ik in mijn droom dat ik wakker werd, me bedje uit wou stappen.. en toen kwam er een vage hond op me afrennen en sprong over me heen... en ik was ook even paralysis, en toen vechte ik me eruit.

Maar het leek wel of ik niet toegestaan was om binnen hun gebied te komen. Want ik heb me aangeleerd dat ik altijd moet lachen als er een angstig moment komt. Dus toen die vage hond kwam moest ik lachen, pas toen hij mij een soort van aanraakte schrok ik, en moest ik me er ook uitvechten.

Je kunt het vermijden als je altijd op je zij slaapt. Dan heb ik er nooit last van.
Maar ik lág op mijn zij. Wilde me omdraaien om te kijken wat het was wat me observeerde, maar dat ging niet. En toen klom het op me. Wat was dat angstaanjagend. Vooral omdat je niks kunt doen.
Nou ja, misschien was het een eenmalige gebeurtenis. Ik hoop het.
pi_114807067
Ik droomde over Prince die dit nummer zong :? :')

Children of the night. What music they make.
  zondag 29 juli 2012 @ 17:20:32 #41
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114810398
Ik droomde dat ik voetbal speelde. Ik startte met de bal vanaf eigen doel, stak het hele veld over, omspeelde alle spelers, en scoorde nadat ik de keeper had omspeeld een mooi maar eenvoudig doelpunt. Ik was er vreselijk trots op. Opvallend was dat ik geen spelers van mijn eigen team zag. Toen de wedstrijd afgelopen was, ging ik naar de rand van het veld waar een man en een vrouw zaten waar ik een soort certificaat kon krijgen waarop stond dat ik inderdaad gescoord had. De man en de vrouw deden in eerste instantie afhoudend, zo van "dat komt later wel". Opvallend was dat een dergelijk certificaat eruit zag als een van de werkbonnen van mijn werk :')

Uitleg van dromenweb: Als je voetbal speelt, betekent het onverwacht geld of misschien win je iets.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 29 juli 2012 @ 18:57:28 #42
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_114813782
Ik droomde vannacht echt afschuwelijk. Ik was met mijn vader en mijn broer(tje) gevangen
in een concentratiekamp in de Tweede Wereldoorlog. Vermoedelijk was het ergens in België,
het leek namelijk qua setting nogal op het kamp Breendonk (nabij Mechelen).
Het rare was dat we wel onze gewone kleding aanhadden, dus geen streepjespakken ofzo.
De bewakers hadden bruine pakken aan. De hele droom ervoer ik een enorme angst. Overal werden mensen in elkaar geslagen. Er waren paardenstallen aanwezig die als cel werden gebruikt. In die stallen zaten gevangenen maar er stonden ook paarden tussen. Wij zaten grote gedeelten van de dag in de schaduw van zo'n cel verstopt. De hele dag door overlegden we waar we ons moesten verstoppen om niet vermoord te worden. Dat was onze voornaamste bezigheid op zo'n dag. Soms aten we wat voedsel dat bij de paarden lag. Mijn vader wilde niet te ver vooruitdenken, maar mijn broer en ik wel. Op een gegeven moment werden we door bewakers uit elkaar gehaald en konden we elkaar niet meer terugvinden. Ze voerden hen af. Ik schreeuwde nog alle richtingen op om te weten te komen waar ze waren gebleven, maar dat mocht niet baten. Ik zag ze dus niet meer terug.
In het laatste flard droom werd ik volkomen in elkaar gemept door enkele bewakers. Ik herinnerde me 's ochtends nog dat er een kring gevangen (die toen ook bruine pakken hadden) gedwongen moesten toekijken. Doordat gevangen (behalve wij) en bewakers beiden bruine pakken droegen vervaagde het onderscheid. Uiteindelijk kreeg ik een aantal kogels in mijn lichaam en werd ik bewusteloos (of ik ging dood). Dat was niet duidelijk.

Samenvattend was dit één van de engste dromen die ik ooit heb beleefd...! :{

Best vaag trouwens wel dat ik af en toe meer beleef in mijn dromen 's nachts dan op de dag! :P
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 29 juli 2012 @ 19:47:02 #43
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114815551
quote:
15s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:57 schreef Atmosphere82 het volgende:

Best vaag trouwens wel dat ik af en toe meer beleef in mijn dromen 's nachts dan op de dag! :P
Me dunkt dat je dit niet wilt beleven op een dag! :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:05:14 #44
341900 Atmosphere82
pi_114816179
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Me dunkt dat je dit niet wilt beleven op een dag! :')
Haha nee inderdaad! Scherp! :D
  zondag 29 juli 2012 @ 20:06:53 #45
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114816246
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:05 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Haha nee inderdaad! Scherp! :D
En toch bot O-)
  zondag 29 juli 2012 @ 20:12:31 #46
341900 Atmosphere82
pi_114816487
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En toch bot O-)
Ach ja, dat begin is steeds meer te waarderen! ^O^
Niet iedereen heeft 'het talent' om steeds maar politiek correct te zijn hè!? :')
  zondag 29 juli 2012 @ 20:21:10 #47
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114816885
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:12 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ach ja, dat begin is steeds meer te waarderen! ^O^
Niet iedereen heeft 'het talent' om steeds maar politiek correct te zijn hè!? :')
Jawel (ik althans), maar ik heb na 7 jaar fok geen zin meer om pc te zijn :') Dat werkt in het land van trollen en onzinroepers toch niet ;)
  zondag 29 juli 2012 @ 20:26:12 #48
341900 Atmosphere82
pi_114817172
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jawel (ik althans), maar ik heb na 7 jaar fok geen zin meer om pc te zijn :') Dat werkt in het land van trollen en onzinroepers toch niet ;)
Haha op die manier! :D
pi_115174691
Ik heb vannacht 2x gedroomd en 2x heel bizar.
Nou heb ik geen zin om ze helemaal te typen hier, maar in de ene droom viel mijn armen eraf als ik zwaars pakte, handen bleven in mn broekzak haken als ik daar wat uitpakte. Ze groeiden telkens wel weer aan, dus geen stress.

Maar nu heb ik hier ooit ergens gelezen dat eraf vallende ledematen een betekenis ofzo zouden hebben. Kan iemand me dat vertellen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_115181696
En dan nog wat. Een mattie beweert dat je je handen nooit ziet in dromen. Maar mij staat bij dat ik die vannacht gewoon gezien heb..
pi_115182028
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:05 schreef DuTank het volgende:
En dan nog wat. Een mattie beweert dat je je handen nooit ziet in dromen. Maar mij staat bij dat ik die vannacht gewoon gezien heb..
Ik zie ook gewoon mijn handen als ik droom.
pi_115182122
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:05 schreef DuTank het volgende:
Ik heb ze ook gezien, met naalden en nog wat shit erin gestoken. Dat wel. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_115182208
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ik heb ze ook gezien, met naalden en nog wat shit erin gestoken. Dat wel. :')
Oh bah, dat klinkt niet echt als een fijne droom :N
En voelde je het ook of dat niet?
pi_115182329
En de leprashit dat je armen eraf vallen?
pi_115182394
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:21 schreef DuTank het volgende:
Heb jij dat gedroomd ?
pi_115182490
quote:
11s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb jij dat gedroomd ?
Ja, ik pakte dan bijvoorbeeld mn portemonnee uit mn zak en dan liet mn hand los en bleef in mn zak hangen :')
Maar ik weet niet precies of ze er ook af vielen of dat ik me bewust was van het feit dat als ik iets zwaars zou oppakken, dat dan mn armen eraf zullen breken (en daardoor niks opraapte ofzo)
pi_115182592
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:25 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ja, ik pakte dan bijvoorbeeld mn portemonnee uit mn zak en dan liet mn hand los en bleef in mn zak hangen :')
Maar ik weet niet precies of ze er ook af vielen of dat ik me bewust was van het feit dat als ik iets zwaars zou oppakken, dat dan mn armen eraf zullen breken (en daardoor niks opraapte ofzo)
Eng he, dat soort dromen.
Heb vorige week voor het eerst zo'n droom gehad waarin je je niet kunt bewegen of iets zeggen. Dat was ook scary.
pi_115184114
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh bah, dat klinkt niet echt als een fijne droom :N
En voelde je het ook of dat niet?
Ja, deed ook echt pijn. Niet fijn nee, maarja zal wel. :@
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:21 schreef DuTank het volgende:
Hehe gelukkig niet. :P
LEAVE KB ALONE.
pi_115212610
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eng he, dat soort dromen.
Heb vorige week voor het eerst zo'n droom gehad waarin je je niet kunt bewegen of iets zeggen. Dat was ook scary.
Ik vond het niet per se eng, meer interessant :P
pi_115212874
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:44 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik vond het niet per se eng, meer interessant :P
Ik lag op mijn zij en voelde dat er naast het bed 'iets' zat. Mij te observeren. Wilde me omdraaien om te zien wie of wat het was, maar dat ging niet. En toen klom het bovenop me en ik voelde klauwen, En kon helemaal niks doen. Wilde schreeuwen, maar dat ging niet. Duurde voor mijn gevoel heel lang voor ik eindelijk wat kon zeggen. En toen werd ik wakker. Vond het beangstigend en hoop het niet meer mee te maken.
pi_115454870
Mijn droom vannacht:

Ik was op expeditie in een grote snoepfabriek. Plots werden we aangevallen door piraten.
We zaten in een soort bus, en ik was druk bezig om die piraten dood te schieten.
Er ging iets mis, want ik ging zelf dood.
Ik belande in een gymzaal met verschillende paden.
Ik was met mijn zusje, en er werd ons uitgelegd dat er bij elk pad een bed bevond met een teken.
We keken rond en ik koos vis als bedteken.
Toen moesten we gaan slapen op dat bed, zo zouden wij in het hiernamaals belanden.

Plots was ik weer terug op het oorlogsgebied met de piraten. Uiteindelijk overwonnen wij de piraten, behalve zo'n aapje met een pistool, die kregen wij niet dood.

Wij reden terug met die bus naar de fabriek. Daar werd de baby van mijn tante (die ook mee was) bijna doelwit van een schietactie van dat aapje, maar we konden het afwenden.

Toen we eenmaal aangekomen waren gingen de anderen ineens weg en ik was alleen. Ik ging rondlopen in dat dorpje en eindigde bij een oever vol met visjes.

Toen werd ik wakker.

Heeft iemand uitleg over deze droom? :@
Twiddel
pi_115523605
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:51 schreef summer2bird het volgende:
Mijn droom vannacht:

Ik was op expeditie in een grote snoepfabriek. Plots werden we aangevallen door piraten.
We zaten in een soort bus, en ik was druk bezig om die piraten dood te schieten.
Er ging iets mis, want ik ging zelf dood.
Ik belande in een gymzaal met verschillende paden.
Ik was met mijn zusje, en er werd ons uitgelegd dat er bij elk pad een bed bevond met een teken.
We keken rond en ik koos vis als bedteken.
Toen moesten we gaan slapen op dat bed, zo zouden wij in het hiernamaals belanden.

Plots was ik weer terug op het oorlogsgebied met de piraten. Uiteindelijk overwonnen wij de piraten, behalve zo'n aapje met een pistool, die kregen wij niet dood.

Wij reden terug met die bus naar de fabriek. Daar werd de baby van mijn tante (die ook mee was) bijna doelwit van een schietactie van dat aapje, maar we konden het afwenden.

Toen we eenmaal aangekomen waren gingen de anderen ineens weg en ik was alleen. Ik ging rondlopen in dat dorpje en eindigde bij een oever vol met visjes.

Toen werd ik wakker.

Heeft iemand uitleg over deze droom? :@
Hoe voelde je je in die droom? En was het zonnig/licht of donker?
pi_115523699
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe voelde je je in die droom? En was het zonnig/licht of donker?
Chaotisch, bang, uiteindelijk blij.
Het was de hele droom donker in de lucht :P
Twiddel
pi_115523786
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Chaotisch, bang, uiteindelijk blij.
Het was de hele droom donker in de lucht :P
Het duidt een beetje op een worsteling, een beproeving, maar uiteindelijk wel met een goede afloop.
Misschien ga je een nieuwe levensfase in, of je maakt een dramatische vooruitgang in je ontwikkeling?
Of mss. krijg je wel een leuke relatie ofzoiets. :P
pi_115523829
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het duidt een beetje op een worsteling, een beproeving, maar uiteindelijk wel met een goede afloop.
Misschien ga je een nieuwe levensfase in, of je maakt een dramatische vooruitgang in je ontwikkeling?
Of mss. krijg je wel een leuke relatie ofzoiets. :P
Ja, dat kan wel :)
Dankje!
Twiddel
pi_115523872
Van de week een bizarre droom gehad, waarin ik aangevallen werd en een gat in mijn hoofd had. Vervolgens word ik een hele tijd later (chronologisch in de droom gezien) wakker en ik voelde nog steeds de pijn van het gat in mijn hoofd. Heel erg raar. Mijn idee over een verklaring was dat ik waarschijnlijk tegen m'n nachtkastje aan gestoten.

Maar zou het ook kunnen dat ik de pijn had door de droom? Net als dat je soms wel eens pijn voelt in dromen op plaatsen die je nooit ergens tegenaan hebt kunnen stoten. Deze bleef alleen zo lang aanhangen, heel raar..
pi_115524188
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:40 schreef DuTank het volgende:
Van de week een bizarre droom gehad, waarin ik aangevallen werd en een gat in mijn hoofd had. Vervolgens word ik een hele tijd later (chronologisch in de droom gezien) wakker en ik voelde nog steeds de pijn van het gat in mijn hoofd. Heel erg raar. Mijn idee over een verklaring was dat ik waarschijnlijk tegen m'n nachtkastje aan gestoten.

Maar zou het ook kunnen dat ik de pijn had door de droom? Net als dat je soms wel eens pijn voelt in dromen op plaatsen die je nooit ergens tegenaan hebt kunnen stoten. Deze bleef alleen zo lang aanhangen, heel raar..
Ik heb ook wel eens pijn gevoeld in dromen. Geen idee wat het betekent..
pi_115669402
Vorige keer dat ik droomde was dat ik aan 190km/u tegen een boom knalde en dat mijn familie heel erg verdrietig was. ook hoe dat ze mijn begrafenis regelen enzo.. echt heel vree;d

wat zou dat kunnen zijn
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_115903318
Ik heb de laatste tijd heel veel -moet ik nog doen- verhalen.
Bijvoorbeeld een droom dat ik mijn examen Nederlands niet haalde omdat ik de boeken nog niet gelezen had (die ik nog steeds moet lezen)
Of dat ik mijn tante moet bellen, in mijn droom werd ze kwaad omdat ik niet belde.

Best gek eigenlijk!
Twiddel
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:27:37 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_116095908
Een hele heldere droom gehad. Ik kwam aan bij een hotel en checkte in, liep door naar een zaal en in die zaal zaten een aantal van mijn oude vrienden. Het was een soort get together one last time idee. Mensen die ik niet meer spreek in het dagelijks leven om uiteenlopende redenen, ander leven, verhuizingen, geschillen, of zonder aanwijsbare reden.
We hebben de hele dag doorgebracht buiten in een soort speeltuin voor grote mensen :D Grote wip, enorme schommels, vliegtuig die je kon besturen (niet echt vliegen) .
Sommige mensen sprak ik echt over dingen en het was alsof de tijd dat we elkaar niet meer hadden gesproken er niet meer was.
Smiddags met zn allen gegeten aan een grote tafel, onbeperkt bier drinken, en er werd wat gerookt :P We hadden zelfs een special guest, Paris Hilton. _O- (leuk mens trouwens)
Sommige mensen omhelsde ik, er was aantrekkingskracht. Andere mensen waren er wel maar bleken toch vreemden te zijn geworden en dat was ook goed.
Aan het einde van de dag zijn we allemaal naar ons eigen kamer gegaan, en toen was de droom afgelopen.
Ik werd wakker, voelde mij uitgeslapen en goed. :)
The truth was in here.
pi_117269357
Ik post deze post om 2 redenen. Ter documentatie voor mijzelf, opdat ik deze droom nooit meer vergeet en ten tweede.... ik heb toch een aantal vragen als het op conversaties in dromen aankomt.

De droom was romantisch, niet ranzig van aard, maar te scharen in de categorie romantiek.

Ik droomde over een blondine, welke verscheide invloeden had meegekregen van meerdere blonde dames die ik ken uit de realiteit. Een soort mixje, maar dan met alle eigenschappen die ik van alle andere dames aantrekkelijk vond. Zowel lichamelijk als karakter.

De droom begon in het midden van een situatie.. ik liep met haar door de gangen van mijn oude basisschool (of all places) en we probeerde elkaar te omarmen om zo samen naast elkaar door de gang te lopen. Omdat zij 2 koppen kleiner was als ik, lukte dat niet en na wat pogingen liepen wij hand in hand verder. Het hand in hand lopen gaf mij zo een voldaan gevoel, dat ik mij daarin berustte. Verder hebben we nog gedanst in de aula van de school, schuifelen, pirouetjes draaien van elkaar afzwaaien e.d.

Dit was ook weer erg rustgevend en gaf op een bepaalde manier ook voelbaar (dat je dat kan ervaren in een droom! ) weer een soort van voldoening. Later gingen wij gewoon zitten en praten. Maar dan op zo een levendige en helder manier... dat ik toen ik wakker werdt mij afvroeg waar de repliek van deze dame nou vandaan kwam.

Mijn eerste ingeving is dat dat gewoon is ontsproten uit mijn geest.. maar aan de andere kant wist zij antwoorden te geven op vragen, grapjes noem maar op, dat het eigenlijk heel realistisch bleek te zijn. Actuele zaken als het ware.

Het was in ieder geval een droom om te onthouden en een waarvan ik het klote vond om uit gewekt te worden. De wijze waarop een menselijke geest dit soort scenario's kan bedenken en voelbaar voldoening kan geven terwijl ik slaap, is dan toch wel weer verbazingwekkend!

Ik heb zelf het idee dat na een flink aantal jaren vrijgezel geweest te zijn, de behoefte aan affectie en liefde zich nu manifesteerd in mijn dromen.
pi_117287384
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:53 schreef LangeJan het volgende:
Ik post deze post om 2 redenen. Ter documentatie voor mijzelf, opdat ik deze droom nooit meer vergeet en ten tweede.... ik heb toch een aantal vragen als het op conversaties in dromen aankomt.

De droom was romantisch, niet ranzig van aard, maar te scharen in de categorie romantiek.

Ik droomde over een blondine, welke verscheide invloeden had meegekregen van meerdere blonde dames die ik ken uit de realiteit. Een soort mixje, maar dan met alle eigenschappen die ik van alle andere dames aantrekkelijk vond. Zowel lichamelijk als karakter.

De droom begon in het midden van een situatie.. ik liep met haar door de gangen van mijn oude basisschool (of all places) en we probeerde elkaar te omarmen om zo samen naast elkaar door de gang te lopen. Omdat zij 2 koppen kleiner was als ik, lukte dat niet en na wat pogingen liepen wij hand in hand verder. Het hand in hand lopen gaf mij zo een voldaan gevoel, dat ik mij daarin berustte. Verder hebben we nog gedanst in de aula van de school, schuifelen, pirouetjes draaien van elkaar afzwaaien e.d.

Dit was ook weer erg rustgevend en gaf op een bepaalde manier ook voelbaar (dat je dat kan ervaren in een droom! ) weer een soort van voldoening. Later gingen wij gewoon zitten en praten. Maar dan op zo een levendige en helder manier... dat ik toen ik wakker werdt mij afvroeg waar de repliek van deze dame nou vandaan kwam.

Mijn eerste ingeving is dat dat gewoon is ontsproten uit mijn geest.. maar aan de andere kant wist zij antwoorden te geven op vragen, grapjes noem maar op, dat het eigenlijk heel realistisch bleek te zijn. Actuele zaken als het ware.

Het was in ieder geval een droom om te onthouden en een waarvan ik het klote vond om uit gewekt te worden. De wijze waarop een menselijke geest dit soort scenario's kan bedenken en voelbaar voldoening kan geven terwijl ik slaap, is dan toch wel weer verbazingwekkend!

Ik heb zelf het idee dat na een flink aantal jaren vrijgezel geweest te zijn, de behoefte aan affectie en liefde zich nu manifesteerd in mijn dromen.
Mooie droom! Maar de betekenis is, zoals je zelf zegt, duidelijk: je bent toe aan een nieuwe relatie. :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:05:55 #73
341900 Atmosphere82
pi_117358583
Ik had laatst een droom waarin een vriend van mij en ik als een bezetene aan het gokken waren in een casino, aan een roulette tafel. Het grappige is dat ik dat pas één keer in het echt heb gedaan (met diezelfde vriend als in de droom). Toen wonnen we enkele tientallen euro's.

In die droom ging het ook allemaal bijzonder goed! We wonnen aan de lopende band, het kon niet op. Toen was het 7.00u en ging de wekker. Ik heb het zelden zo vervelend gevonden om gewekt te worden zeg...

Nou iets serieuzers: mijn droom dinsdagnacht. Ik heb toen gedroomd dat het uit ging tussen één van mijn beste vrienden en zijn vriendin. Slaande ruzie en dergelijke. Toen werd ik wakker. Gisteren belde hij me op om o.a. af te spreken om een keer uit te gaan binnenkort. Ik vroeg toen: 'Gaat je vriendin ook mee?' Ik dacht dat dat wel gezellig zou zijn. Ik had totaal niet het idee dat mijn droom bewaarheid zou worden toen hij zei: 'Nee dat is uit...', waarna hij het gehele verhaal vertelde.

Ik vond het angstwekkend. Dit is mijn eerste voorspellende droom geweest denk ik... :o

Vannacht droomde ik dat heel Nederland in brand stond en in letters van vuur zag ik voor me:

2 0 1 3.

Laten me maar hopen dat dat niet gebeurt toch!?! :P
pi_118165741
Kan iemand mij hierbij helpen:

ik droom vaak dat ik ergens heen moet, en dat ik niet kan opstaan.
Mijn benen voelen loodzwaar aan en mijn lichaam ook.
Meestal ben ik dan buiten en kan ik ook mijn ogen niet openhouden door moeheid en zonlicht.

Dit heb ik heel vaak.
Probleem is dat ik het gevoel overneem naar de echte wereld. Dan denk ik soms echt dat ik niet kan opstaan, ik realiseer mij dan wel altijd dat dit alleen in een droom gebeurde.
Twiddel
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:31:50 #75
341900 Atmosphere82
pi_118178465
Ik ben sinds de zomer bijna dagelijks aan het pendelen. Ik heb namelijk op vakantie in Wales toen een pakket gekocht met spirituele spullen (b.v. ook tarotkaarten, runenstenen, etc.) Nu merk ik dat als ik vlak voor ik ga slapen nog ga pendelen of als ik probeer de pendel een grote ronde te laten draaien (dat lukt bijna altijd) ik bijna altijd droom die nacht en ook veel langer en helderder dan normaal.

Opvallend is dat, heeft iemand hier die ervaring ook?
pi_118242385
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ben sinds de zomer bijna dagelijks aan het pendelen. Ik heb namelijk op vakantie in Wales toen een pakket gekocht met spirituele spullen (b.v. ook tarotkaarten, runenstenen, etc.) Nu merk ik dat als ik vlak voor ik ga slapen nog ga pendelen of als ik probeer de pendel een grote ronde te laten draaien (dat lukt bijna altijd) ik bijna altijd droom die nacht en ook veel langer en helderder dan normaal.

Opvallend is dat, heeft iemand hier die ervaring ook?
Ik heb wel een tijd regelmatig tarotkaarten gelegd (niet volgens "de regels", maar alleen de getrokken kaarten associëren met gebeurtenissen) en toen had ik ook wel dat m'n dromen duidelijker werden en ik ook beter begreep waarom ik over bepaalde dingen droomde. Wanneer je veel met het "zijn", met jezelf en bijbehorende antwoorden bezig bent, krijg je meer inzicht tot je onderbewustzijn en is je onderbewustzijn naar mijn mening ook een stuk evenwichtiger, waardoor je dus langer en sterker droomt. De overgang tot lucide dromen ging hierdoor bij mij ook vrij makkelijk. (Totdat mijn dromen zo realistisch werden dat ik niet meer wist wat ik nu had gedroomd en wat werkelijkheid was...)
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 17:05:12 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_118246047
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:29 schreef wvvwv het volgende:

[..]

Ik heb wel een tijd regelmatig tarotkaarten gelegd (niet volgens "de regels", maar alleen de getrokken kaarten associëren met gebeurtenissen) en toen had ik ook wel dat m'n dromen duidelijker werden en ik ook beter begreep waarom ik over bepaalde dingen droomde. Wanneer je veel met het "zijn", met jezelf en bijbehorende antwoorden bezig bent, krijg je meer inzicht tot je onderbewustzijn en is je onderbewustzijn naar mijn mening ook een stuk evenwichtiger, waardoor je dus langer en sterker droomt. De overgang tot lucide dromen ging hierdoor bij mij ook vrij makkelijk. (Totdat mijn dromen zo realistisch werden dat ik niet meer wist wat ik nu had gedroomd en wat werkelijkheid was...)
Dat lijkt me heel naar.
pi_118251667
quote:
11s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel naar.
Dat valt wel mee hoor.
Ik heb het ook. In tijden dat ik zo veel op die manier droomde wist ik het ook niet goed meer. Dan dacht ik dat ik dingen in het echt tegen mensen verteld had, maar dan kwam ik er net op tijd achter dat ik dat 's nachts gedaan had :D

Naar is het niet, verwarrend wel.
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:52:15 #79
341900 Atmosphere82
pi_118251758
Ik heb af en toe weleens dat ik zo'n halve dag nauwelijks 'uit een droom kan komen' om het zo maar te noemen.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 20:01:38 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_118252175
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor.
Ik heb het ook. In tijden dat ik zo veel op die manier droomde wist ik het ook niet goed meer. Dan dacht ik dat ik dingen in het echt tegen mensen verteld had, maar dan kwam ik er net op tijd achter dat ik dat 's nachts gedaan had :D

Ja, zeer verwarrend lijkt me dat.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 20:02:34 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_118252230
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb af en toe weleens dat ik zo'n halve dag nauwelijks 'uit een droom kan komen' om het zo maar te noemen.
Dat gevoel ken ik ook wel. Zeker na een nare droom. Dat kleurt dan je hele dag een soort van grijs.
pi_118252239
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat is meestal niet voor niks ;)
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:02:57 #83
341900 Atmosphere82
pi_118252251
Ja inderdaad!!
pi_118292139
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:05 schreef summer2bird het volgende:
Kan iemand mij hierbij helpen:

ik droom vaak dat ik ergens heen moet, en dat ik niet kan opstaan.
Mijn benen voelen loodzwaar aan en mijn lichaam ook.
Meestal ben ik dan buiten en kan ik ook mijn ogen niet openhouden door moeheid en zonlicht.

Dit heb ik heel vaak.
Probleem is dat ik het gevoel overneem naar de echte wereld. Dan denk ik soms echt dat ik niet kan opstaan, ik realiseer mij dan wel altijd dat dit alleen in een droom gebeurde.
Iemand die weet wat dit is?
Het begint frustrerend te worden :')
Twiddel
pi_118297827
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor.

Verwarrend vooral. Het was inderdaad meer dat herinneringen verstrikt raakten met dromen. Als ik dan wist dat ik de volgende dag bijv. zou gaan lunchen met iemand, droomde ik de nacht ervoor of erna er vaak over, waardoor ik óf op het moment zelf aan het twijfelen was wat ik wel of niet ter sprake had gebracht, of een aantal dagen erna niet meer wist waar we het over hadden gehad.
Ik heb zelfs 's ochtends een keer verbaasd in de keuken gestaan omdat ik had gedroomd dat ik 'm al had opgeruimd maar het dus nog een enorme zooi bleek te zijn :')
pi_118343304
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Iemand die weet wat dit is?
Het begint frustrerend te worden :')
Het betekent volgens mij dat je zo rusteloos bent dat je er lichter door gaat slapen. Je wilt dan waarschiijnlijk echt bewegen maar je spieren zjn verslapt tijdens je slaap.. Daar komt het gevoel vandaan dat je zo zwaar bent en dat je door water lijkt te lopen als je wilt weglopen ofzo.
Het is ook een zg. sabotagedroom. Je probeert dan iets voor elkaar te krijgen maar het lukt niet.
Ik zou denken dat je last hebt van faalangst, ofzo. :)
pi_118343687
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef wvvwv het volgende:

[..]

Verwarrend vooral. Het was inderdaad meer dat herinneringen verstrikt raakten met dromen. Als ik dan wist dat ik de volgende dag bijv. zou gaan lunchen met iemand, droomde ik de nacht ervoor of erna er vaak over, waardoor ik óf op het moment zelf aan het twijfelen was wat ik wel of niet ter sprake had gebracht, of een aantal dagen erna niet meer wist waar we het over hadden gehad.
Ik heb zelfs 's ochtends een keer verbaasd in de keuken gestaan omdat ik had gedroomd dat ik 'm al had opgeruimd maar het dus nog een enorme zooi bleek te zijn :')
Dat lijkt me nou echt niet fijn.. Hoe leuk lucide dromen ook kunnen zijn.
pi_118364902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het betekent volgens mij dat je zo rusteloos bent dat je er lichter door gaat slapen. Je wilt dan waarschiijnlijk echt bewegen maar je spieren zjn verslapt tijdens je slaap.. Daar komt het gevoel vandaan dat je zo zwaar bent en dat je door water lijkt te lopen als je wilt weglopen ofzo.
Het is ook een zg. sabotagedroom. Je probeert dan iets voor elkaar te krijgen maar het lukt niet.
Ik zou denken dat je last hebt van faalangst, ofzo. :)
Bedankt voor je reactie!
Ik heb idd faalangst. Kan ook slaapverlamming zijn.
Je reactie helderd het een beetje op :)
Twiddel
pi_119753519
Wat betekend de volgende droom ?

Ik zat in de metro te wachten tot het vertrok, ondertussen keek ik uit het raam naar een dansvoorstelling,een meisje in een rode jurk rende eerst richting de metro maar begon ineens te dansen met andere dansers.

Terwijl ik wachtte en keek pleegde ik een telefoontje naar een onderhoudsbedrijf voor een reparatie bij mij thuis (in het echt moet dat ook gebeuren). Ik kreeg een mevrouw aan de lijn die de afspraak om half 4 bevestigde met de loodgieter die al tig keer eerder bij mij thuis is geweest. Opgelucht hang ik op en wacht en kijk verder.

Ineens gaat de telefoon meteen erna weer. Het blijkt de loodgieter himzelf te zijn die de afspraak bevestigd en ook laat weten dat ik de badkamer op zijn komst moet voorbereiden en dat de schoonmaakazijn klaar moet staan ... of iets dergelijks... Hij klinkt zakelijk aan de telefoon. Ik ben verrast, verbaast (want ik belde voor een andere reparatie en had sowieso geen telefoontje van hem verwacht) en blij dat hij persoonlijk terugbelt. Ik hang weer op en kijk verder naar de dansact.
pi_119759736
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:06 schreef EilandjeOnline het volgende:
Wat betekend de volgende droom ?

Ik zat in de metro te wachten tot het vertrok, ondertussen keek ik uit het raam naar een dansvoorstelling,een meisje in een rode jurk rende eerst richting de metro maar begon ineens te dansen met andere dansers.

Terwijl ik wachtte en keek pleegde ik een telefoontje naar een onderhoudsbedrijf voor een reparatie bij mij thuis (in het echt moet dat ook gebeuren). Ik kreeg een mevrouw aan de lijn die de afspraak om half 4 bevestigde met de loodgieter die al tig keer eerder bij mij thuis is geweest. Opgelucht hang ik op en wacht en kijk verder.

Ineens gaat de telefoon meteen erna weer. Het blijkt de loodgieter himzelf te zijn die de afspraak bevestigd en ook laat weten dat ik de badkamer op zijn komst moet voorbereiden en dat de schoonmaakazijn klaar moet staan ... of iets dergelijks... Hij klinkt zakelijk aan de telefoon. Ik ben verrast, verbaast (want ik belde voor een andere reparatie en had sowieso geen telefoontje van hem verwacht) en blij dat hij persoonlijk terugbelt. Ik hang weer op en kijk verder naar de dansact.
Het is een droom waarin iets geregeld wordt. Je zult waarschijnlijk iets voor elkaar hebben gekregen vandaag, of hebben afgerond, wat belangrijk voor je is.
pi_119788422
dat heb ik inderdaad, thx!
pi_119790352
Echt pijn voelen in dromen is kut. :{
LEAVE KB ALONE.
pi_119794768
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Echt pijn voelen in dromen is kut. :{
Heb ik weleens meegemaakt ja.. Nooit geweten dat dat kon, maar het is niet fijn nee.
pi_119795308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heb ik weleens meegemaakt ja.. Nooit geweten dat dat kon, maar het is niet fijn nee.
Ik heb dat sinds een paar maanden, wel elke week een keer. Heel vreemd.
Hmm, weet je ook nog wat er gebeurde in je droom? Niet dat ik je droom kan verklaren oid, maar vind ik gewoon interessant om te weten.
LEAVE KB ALONE.
pi_119795398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:40 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ik heb dat sinds een paar maanden, wel elke week een keer. Heel vreemd.
Hmm, weet je ook nog wat er gebeurde in je droom? Niet dat ik je droom kan verklaren oid, maar vind ik gewoon interessant om te weten.
Ikheb het een paar keer gehad. Eén droom kan ik me heel duidelijk herinneren. Ik stond me te douchen en de wasmachine stond ook aan. Ik dacht nog: 'dit is niet slim, straks electrocuteer ik mezelf nog.'.. Vervolgens stond ik idd. onder stroom.. Althans, in mijn droom. Dat voelde erg echt aan en was ook pijnlijk..
pi_119795424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ikheb het een paar keer gehad. Eén droom kan ik me heel duidelijk herinneren. Ik stond me te douchen en de wasmachine stond ook aan. Ik dacht nog: 'dit is niet slim, straks electrocuteer ik mezelf nog.'.. Vervolgens stond ik idd. onder stroom.. Althans, in mijn droom. Dat voelde erg echt aan en was ook pijnlijk..
Brrr, lekker wakker worden is dat. :') ;(
LEAVE KB ALONE.
pi_119795521
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:43 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Brrr, lekker wakker worden is dat. :') ;(
Alles is beter dan slaapverlamming :')
pi_119795544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Alles is beter dan slaapverlamming :')
_O-. Nog nooit meegemaakt geloof ik. Zou mijn lijstje wel afmaken.
LEAVE KB ALONE.
pi_119795602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

_O-. Nog nooit meegemaakt geloof ik. Zou mijn lijstje wel afmaken.
Je mist er niks aan.. Geloof me. Een zeer benauwende ervaring.. Gelukkig had ik geen last van bedroominvaders of shadowpeople oid..
pi_119795696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je mist er niks aan.. Geloof. Een zeer benauwende ervaring.. Gelukkig had ik geen last van bedroominvaders of shadowpeople oid..
Ik geloof je, lijkt me niet prettig nee. Mn post was eerder sarcastisch. Kan het ook liggen aan diepe slapers? Dat die daar eerder in geraken dan lichte slapers?
LEAVE KB ALONE.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')