Niet dat ik heel bekend ben hier, maar ik ben aanwezigquote:
Ik luisterde Jump voordat ik Hardstyle luisterde (niet overdreven veel, misschien dat ik 10 nummers kende die ik een maandje heb geluisterd voordat ik bekend werd met Hardstyle) maar dit is denk ik wel het eerste nummer wat Hardstyle-achtig was;quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef robuust89 het volgende:
Ik kwam op het idee door de twitter van hardnews, maar wat is de eerste hardstyle track die je gehoord heb? Of eentje die je is bijgebleven?
TS begint: donkey rollers - silver bullet is me wel bijgebleven ja
Ik sta de hele dag in de industrial en maak alleen ff een uitstapje naar Bryan Furyquote:Op woensdag 11 juli 2012 00:33 schreef Mr_Eenoog het volgende:
[..]
Niet dat ik heel bekend ben hier, maar ik ben aanwezig
Zal wel veel hardstyle worden en ik hoop dat ik mensen zover krijg om mee naar de Industrial te gaan. Bij Producer ben ik sws aanwezig, desnoods alleen
Weet nog wel dat deze voor het eerst of defqon 2005 werd gedraaid. Ging toen wel goed losquote:Op woensdag 11 juli 2012 00:24 schreef T-Force het volgende:
[..]
Nog steeds een vette track (serieus ja!)
Eerder had ik al een setje onder de naam van Luna @ Sensation Black 2004, die luisterde ik voor 1 nummer, maar het was dus niet zijn set van 2004. Weet niet welke set het wel was, maar dat was echt early Hardstyle. Balen dat ik die niet meer heb
Pfoe, hardstyle.. Geen idee eigenlijk. Ik weet dat het eerste hardcore nummer wat ik luisterde waren:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef robuust89 het volgende:
Ik kwam op het idee door de twitter van hardnews, maar wat is de eerste hardstyle track die je gehoord heb? Of eentje die je is bijgebleven?
TS begint: donkey rollers - silver bullet is me wel bijgebleven ja
Niet eens heen gegaan, heb toen even bij de house stage gestaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:00 schreef 16meter het volgende:
Met pijn in 't hart Zany ook moeten afschrijven. Op Dreamfields een stukje van zijn set meegekregen, hoorde enkel kazige meezingertjes en vervelende handjeklap nummers. De zoveelste gevallen held.
Laten we een minuut stilte in acht nemen.
Hij had het geluk dat hij af en toe nog wel aardige nummertjes produceerde. Zijn sets bestaan al 4 jaar uit meezingertjes (sinds BFTHS oooowwweeeeoooo).quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:00 schreef 16meter het volgende:
Met pijn in 't hart Zany ook moeten afschrijven. Op Dreamfields een stukje van zijn set meegekregen, hoorde enkel kazige meezingertjes en vervelende handjeklap nummers. De zoveelste gevallen held.
BFHTS?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:18 schreef mstx het volgende:
[..]
Hij had het geluk dat hij af en toe nog wel aardige nummertjes produceerde. Zijn sets bestaan al 4 jaar uit meezingertjes (sinds BFTHS oooowwweeeeoooo).
>>> [Happy Hardstyle #1] Gwn keihard stampuhh!!11quote:
Dat dusquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
>>> [Happy Hardstyle #1] Gwn keihard stampuhh!!11
quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Hij draaide wel "save the day (showtek remix)" toch wel een mooi moment!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:00 schreef 16meter het volgende:
Is dat niet gewoon de nieuwe b-front en frequencerz bootleg?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hij draaide wel "save the day (showtek remix)" toch wel een mooi moment!
Uh...zou ook kunnen. De kick was wel iets anders zoals ik m ken vanaf de Defqon 2004 dvd... maar ach ik vond mooi!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:32 schreef Mind.Illusion het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de nieuwe b-front en frequencerz bootleg?
God wat baalde ik op Loudness toen ik die kick hoorde. Ik wist niet dat er een bootleg van was, en was helemaal blijquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:32 schreef Mind.Illusion het volgende:
Is dat niet gewoon de nieuwe b-front en frequencerz bootleg?
Ik vind dat soort Hardtrance sowieso erg lekker! Op Fusion Of Dance Festival ook best lang bij die Harddefinition-stage gestaan met zulke muziek. Erg fijntjes!quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:16 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Kidd Kaos samen met Kutski was iig vet op Defqon, eerste 20 minuten ofzo gezien maar ging lekker los
quote:
Als je in ieder geval tijdens Producer iemand met een zwart shirt met groene kringen ziet rond springen, dan ben ik datquote:Op woensdag 11 juli 2012 02:54 schreef haakon het volgende:
[..]
Ik sta de hele dag in de industrial en maak alleen ff een uitstapje naar Bryan Fury
quote:Interview DJ Zany - “Gelukkig zie ik de laatste tijd steeds meer partygangers met gehoorbescherming”
Onlangs spraken wij al met hem, maar hij had nog meer te vertellen. We hebben het over Hardstyle halfgod DJ Zany. Al meer dan een decennium aan de top in zijn genre. Wekelijks werkt hij vele optredens in binnen- en buitenland af en dat is niet goed voor de oren. Gelukkig gebruikt Raoul van Grinsven – zoals Zany in het dagelijks leven door vrienden en intimi genoemd wordt – gehoorbescherming en draait hij met een in-ear systeem. Betribes stelde voor Elacin een aantal vragen aan Zany met betrekking tot zijn gehoor.
Je draait al jaren mee in de top van de Nederlandse Hardstyle scene. Hoe zorg jij ervoor dat je geen gehoorbeschadiging oploopt?
Ik draai gelukkig al jaren met gehoorbescherming. In de beginjaren had ik het nog niet, maar ben erg blij dat ik er op tijd mee ben begonnen. Ik zou nu niet meer zonder kunnen.
Wat heeft ervoor gezorgd dat jij gehoorbescherming bent gaan gebruiken? En welke typen gebruik jij?
Ik kwam na het draaien thuis, ik ging naar bed en kon dan niet in slaap komen omdat ik telkens met die vervelende piep in mijn oren moest gaan slapen. Ik ben toen eens na gaan denken of dat wel helemaal gezond was voor mijn oren. Ik heb toen mijn eerste set oordoppen aangeschaft (-15 db). Ik kwam er toen al snel achter dat ik dit al veel eerder had moeten doen. Na een tijd ben ik zelfs overgestapt naar (-25 db) en daar heb ik jaren mee gedraaid.
Voegt het dragen van oordoppen ‘iets’ toe aan de geluidsbeleving?
Toevoegen eigenlijk niet, het wordt op bepaalde frequenties gedempt dus je mist misschien eerder wat van de ‘overall sound’, maar dat is echt een kwestie van een keer of drie ermee draaien en dan wil je echt niet anders meer. De beleving blijft voor mij hetzelfde.
Waarom is het belangrijk voor elke muziekliefhebber om oordoppen te dragen denk jij?
Dat lijkt mij heel simpel. Je hebt maar 1 paar oren en daar zul je het mee moeten doen. Dan is het aan jezelf hoe je er mee omgaat. Ikzelf werk naast mijn dj werk ook elke dag in de studio, dus mijn oren zijn het belangrijkste onderdeel van mijn werk.
Toch zijn er vandaag de dag ook mensen die wel weten hoe slecht harde muziek voor je oren is, maar toch gewoon zonder bescherming vlakbij de boxen blijven staan. Wat vind je daarvan?
Ik vind dat uiteraard niet slim, maar zoals ik al zei, iedereen moet dat zelf ervaren. Ik kan alleen zeggen dat ik spijt heb dat ik niet eerder aan gehoorbescherming ben begonnen! Gelukkig zie ik de laatste tijd steeds meer "party gangers" met gehoorbescherming.
Hoe reageren collega’s in je omgeving op gehoorbescherming? Merk je dat er meer ‘awareness’ ontstaat omtrent gehoorbescherming of juist niet?
In het begin werd ik wel eens voor de gek gehouden omdat ik oordoppen in had met draaien, dat was natuurlijk niet stoer! Maar na een tijd gingen er toch steeds meer overstag.
Welke collega dj’s ken jij die ook oordoppen gebruiken?
Eigenlijk doen ze dat allemaal wel. Ik denk dat ik beter diegene op zou kunnen noemen die het niet doen, dan is het lijstje gelukkig korter :-)
Zie jij het gebruik van oordoppen toenemen in de toekomst?
Zeker! Er zijn steeds meer mensen die er verstandig aan doen om gehoorbescherming aan te laten meten. Ze zien nu toch wel in dat deze investering goud waard is! En los hiervan draai ik tegenwoordig met een in-ear systeem en dat kan ik al mijn collega dj's aanraden. Hiermee worden je oren nog veel minder belast!
Ik zou ook niet meer zonder m'n gehoorbescherming naar een feest gaan. Het is me de gehoorbeschadiging gewoon niet waard.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:59 schreef mstx het volgende:
Als je het over de duivel hebt...
http://www.metronieuws.nl(...)AEelIQ_NAlfZpqXkmgg/
[..]
Same. Weet nog wel dat ik het 3 keer niks vond toen ik ze voor de eerste keer in deed. Raar gevoel, maar stug ingehouden en sindsdien doe ik het echt niet meer zonder. Thuiskomen zonder een piep in m`n orenquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik zou ook niet meer zonder m'n gehoorbescherming naar een feest gaan. Het is me de gehoorbeschadiging gewoon niet waard.
Ja dat zei die dude van de helpdesk ook al, hij zei waarschijnlijk gaan ze hem maken. Maar dat vind ik nou niet zo'n strak plan, is over een maand de andere kant aan de beurt. Betaal ik liever bij voor een betere. Aangezien ik nu ook buiten de deur draai.quote:
Prima muziek.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ik vind dat soort Hardtrance sowieso erg lekker! Op Fusion Of Dance Festival ook best lang bij die Harddefinition-stage gestaan met zulke muziek. Erg fijntjes!
Nog wat oude Walt-tracks gehoord daar
Jammer dat er niks meer met dat alias gedaan wordt. Zulke dikke platen.quote:
Alleen worden we tegenwoordig niet meer doof van het volume op feesten maar door die oorkanker die zij tegenwoordig aan de lopende band uitbrengen, daar is geen gehoorbescherming tegen opgewassen..quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:59 schreef mstx het volgende:
Als je het over de duivel hebt...
http://www.metronieuws.nl(...)AEelIQ_NAlfZpqXkmgg/
[..]
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:10 schreef mstx het volgende:
[..]
en
denk ik.
Als je naar nog eerder gaat kijken ligt het eraan of je het al hardstyle noemt, zoals;
en
![]()
wat een fijne plaat zeg!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:12 schreef eQuaL het volgende:
Zelfde stem als bij veel Wildstylez tracks
Derbquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:48 schreef T-Force het volgende:
Yeeeeeeeehaaa, zin in Hardclassics
Hopen dat Derb vs. Scot Project ook echt begint met zulke platen! Helemaal gek word ik dan
mwoah, die mij het origineel maarquote:
quote:
Gehehe, ze gebruiken die Wii controllers als aansturing als ze Live draaien, vet toch?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[ afbeelding ]
Muziek maken? Nee gewoon spelen op de Wii!
Bij Defqon.1 waren ze niet eens nodigquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Afgelopen feesten mn oordoppen vaak vergeten waardoor ik ze alsnog niet in had
dan heb je op de 'verkeerde' plekken gestaanquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:01 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Bij Defqon.1 waren ze niet eens nodig
Laat ik op mijn uitspraak terugkomen, ik stond linksvoor op de mainstage tijdens Ran-D, en ik kom gewoon een gesprek voeren. Vooraan bij de blue daarentegenquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:02 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dan heb je op de 'verkeerde' plekken gestaan
ik stond links vooraan bij Crypsis live, daar was nauwelijks een gesprek te voeren; wat een geweldquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:06 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Laat ik op mijn uitspraak terugkomen, ik stond linksvoor op de mainstage tijdens Ran-D, en ik kom gewoon een gesprek voeren.
Leuke dame ja, je kende haar nog niet?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef T-Force het volgende:
Whoeiiiiiii, kende deze niet, maar wat issie fijn
heerlijk, die oude soundquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef T-Force het volgende:
Whoeiiiiiii, kende deze niet, maar wat issie fijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |