abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113988272
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:17 schreef boyv het volgende:

[..]

Volgens mij staat overlijden als gevolg van medicatie nog steeds in de top-doodsoorzaken, maar wordt deze niet als zodanig gedocumenteerd (en ontbreekt dus in de statistiek).
Als het niet gedocumenteerd is en dus niet in de statistieken staat, hoe weet iemand dan dat het de top-doodsoorzaak is?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niets verbazen als er regelmatig mensen het loodje leggen door verkeerde/over medicatie etc.
pi_113988404
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee ik heb juist mijn oogkleppen af. Nu jullie nog. Ooit zul je beseffen dat ik gelijk heb in de linie.

[..]

Dat station is al lang gepasseerd. De industrie heeft al lang toegegeven dat ze de boel op extreme wijze bedonderen. Het is van uit jullie standpunt dus volslagen zinloos. Dat het nog niet bekend is in het altijd achterlopende Nederland dat is niet mijn zorg. Onze professoren zijn daarvoor te dom, te hautain, te hypocriet, te achterhaalt, te narrowminded en bovendien totaal gelieerd aan de industrie. 80% is bewezen gelieerd, dus de onafhankelijk bestaat niet. Ze zijn te druk bezig met gadgets en snoepreisjes en de volgende lading werkeloze chemische kutrommel aan te smeren aan ziekenhuizen, apotheken en patienten.

Hautain, hypocriet, achterhaalt en narrowminded.........om niet meteen op de man te willen spelen, maar dat komt me met jouw gemiddelde post toch wel erg bekend voor.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:12:47 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113989219
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113990672
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat een rare redenaties hou jij er op na zeg, zullen we ook maar stoppen met het gebruik van condooms? Sommige mensen zijn alergisch voor latex en er gaan toch veel meer Afrikaners aan dood dan Nederlanders..

Lambiekje negeer ik op deze pagina maar even aangezien hij een schaap is dat door de media gemanipuleerd wordt zonder het zelf door te hebben...

(zoals ik al zei; kennisverrijking om betere beslissingen te maken moet twee kanten op gaan. Ben zowel kritisch naar pharmaceutische industrie als de geld-verdien-op-anti-pharmaceutische industrie)
luister nou eens even, ik probeer toch helemaal nergens geld mee te verdienen of wat ook,
en steun geen enkel initiatief die dat wel doet, ook niet de 'geld-verdien-op-anti-pharmaceutische industrie' }:|
ik vind alleen dat er in deze hedendaagse vaccinatie business iets te veel belang van de industrie voorop staat, ten koste van de GEVACCINEERDEN. oftewel, de mensen die er in eerste instantie bij gebaat zouden moeten zijn, ipv andersom. laten we de zaken niet omdraaien, wat dat betreft.
mee eens?

ps: mijn redenaties zijn pas raar, in jouw ogen. en eerder niet, want ze zijn van mij
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_113991032
ik bespeur onder de aanwezige scientific defenders een beetje onvermogen om tussen de regels door te lezen en hierbij je gezonde verstand te gebruiken, en je eigen beeld te vormen

maar knuppel me niet meteen dood, het is slechts mijn mening
  maandag 9 juli 2012 @ 23:06:33 #106
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_113992402
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:38 schreef new_moon het volgende:

[..]

luister nou eens even, ik probeer toch helemaal nergens geld mee te verdienen of wat ook,
en steun geen enkel initiatief die dat wel doet, ook niet de 'geld-verdien-op-anti-pharmaceutische industrie' }:|
ik vind alleen dat er in deze hedendaagse vaccinatie business iets te veel belang van de industrie voorop staat, ten koste van de GEVACCINEERDEN. oftewel, de mensen die er in eerste instantie bij gebaat zouden moeten zijn, ipv andersom. laten we de zaken niet omdraaien, wat dat betreft.
mee eens?

ps: mijn redenaties zijn pas raar, in jouw ogen. en eerder niet, want ze zijn van mij
Huh dat zeg ik niet,je gaat in op mijn reactie richting Lambiekje. Nog steeds staat de vraag, die al meerdere mensen hebben gesteld waarom, als het vooral in derde wereld landen voorkomt, dat automatisch zou betekenen dat de mensen er hier maar gewoon dood aan mogen gaan?

Dat is het argument (dat ik idd heel raar vind) dat jij hebt gebruikt.

quote:
16s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:44 schreef new_moon het volgende:
ik bespeur onder de aanwezige scientific defenders een beetje onvermogen om tussen de regels door te lezen en hierbij je gezonde verstand te gebruiken, en je eigen beeld te vormen

maar knuppel me niet meteen dood, het is slechts mijn mening
Dat is grappig, ik constateer een enorm sterke negatieve correlatie tussen new_moon posts en inhoudelijke reacties, ook slechts mijn mening. Schieten we lekker ver mee op heh met dat mening posten, wordt er ook heel gezellig van.

Nog meer meningen dan maar, ik vind ananas heel erg lekker (alleen verse natuurlijk) maar het snijdt zo moeilijk en als je het niet goed doet heb je van die harde schil-putjes er in zitten. Dus eigenlijk is mijn mening jegens ananassen heel ambivalent.

Weet je wat ik trouwens heel grappig vind? Dat je new-moon heet maar dan in je avatar niet een nieuwe maan hebt maar een maan die al een aantal dagen "oud" is. Dat vind ik nu best wel grappig, alleen maar mijn mening hoor!

Dan ook maar iets dat ik stom vind. Ik vind kanker heel erg stom. Nog stommer vind ik het als daar mensen aan dood gaan terwijl het voorkomen had kunnen worden. Wat ik dan nog stommer ind is dat het dan niet voorkomen is omdat mensen allerlei bangmakerige meningsdingen roepen terwijl het totaal niet op feiten gebasseerd is. Dat vind ik heel erg naar. Ook maar een mening.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_113993506
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Huh dat zeg ik niet,je gaat in op mijn reactie richting Lambiekje. Nog steeds staat de vraag, die al meerdere mensen hebben gesteld waarom, als het vooral in derde wereld landen voorkomt, dat automatisch zou betekenen dat de mensen er hier maar gewoon dood aan mogen gaan?

Dat is het argument (dat ik idd heel raar vind) dat jij hebt gebruikt.

[..]

Dat is grappig, ik constateer een enorm sterke negatieve correlatie tussen new_moon posts en inhoudelijke reacties, ook slechts mijn mening. Schieten we lekker ver mee op heh met dat mening posten, wordt er ook heel gezellig van.

Nog meer meningen dan maar, ik vind ananas heel erg lekker (alleen verse natuurlijk) maar het snijdt zo moeilijk en als je het niet goed doet heb je van die harde schil-putjes er in zitten. Dus eigenlijk is mijn mening jegens ananassen heel ambivalent.

Weet je wat ik trouwens heel grappig vind? Dat je new-moon heet maar dan in je avatar niet een nieuwe maan hebt maar een maan die al een aantal dagen "oud" is. Dat vind ik nu best wel grappig, alleen maar mijn mening hoor!

Dan ook maar iets dat ik stom vind. Ik vind kanker heel erg stom. Nog stommer vind ik het als daar mensen aan dood gaan terwijl het voorkomen had kunnen worden. Wat ik dan nog stommer ind is dat het dan niet voorkomen is omdat mensen allerlei bangmakerige meningsdingen roepen terwijl het totaal niet op feiten gebasseerd is. Dat vind ik heel erg naar. Ook maar een mening.
gelukkig hebben we in Nederland het preventieve bevolkingsonderzoek wat veel sterfgevallen voorkomt
pi_113993809
ter aanvulling, om het relatief geringe aantal sterfgevallen aan te geven.
geenszins een noodzaak om zo massaal te vaccineren, als je het mij vraagt

quote:
Sterfte naar hoofdgroepen van doodsoorzaken
In 2010 overleden bijna 44 duizend personen aan kanker

Met betrekking tot de hoofdgroepen van de ICD overleden in 2010 de meeste mensen aan kanker (nieuwvormingen). Sinds 2007 is de absolute sterfte aan kanker groter dan aan hart- en vaatziekten. Van de 136.058 personen die in 2010 in Nederland overleden, stierven 43.516 personen (32,0%) aan kanker en 39.009 personen (28,7%) aan hart- en vaatziekten. Van de totale sterfte ging 9,6% dood aan een ziekte van de ademhalingswegen en 5,6% aan een psychische stoornis. De overige ICD-hoofdgroepen waren ieder verantwoordelijk voor minder dan 5% van de totale sterfte (zie tabel 1).
http://www.nationaalkompa(...)mensen-in-nederland/
pi_113994019
waarom geen vaccins voor andere soorten kanker?

http://overons.kwfkankerb(...)er-in-nederland.aspx

oh wacht, sorry
ik heb hier niet wetenschappelijk over nagedacht. o|O
  maandag 9 juli 2012 @ 23:34:06 #110
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_113994119
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:32 schreef new_moon het volgende:
waarom geen vaccins voor andere soorten kanker?

http://overons.kwfkankerb(...)er-in-nederland.aspx

oh wacht, sorry
ik heb hier niet wetenschappelijk over nagedacht. o|O
Omdat daar geen vaccins tegen zijn? ^_^

Ik vind 200 sterftegevallen per jaar eigenlijk best wel heel erg veel. Tel daar de andere 500 per jaar die het krijgen maar er niet aan dood gaan (maar dus wel behandeld moeten worden met bijv. chemo) echt een groot aantal, vooral als het d.m.v. van iets simpels als vaccinatie beperkt kan worden.

Er zullen per jaar ook echt zonder inenting niet heel erg veel mensen aan polio sterven maar de kosten, zowel in geld als emotioneel, zijn gewoon te hoog in vergelijking met zon gemakkelijke en niet erg ingrijpende oplossing. Maar dat is (helaas i.m.o.) een afweging die mensen zelf mogen maken.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_113994386
nog een link dan, om te laten zien dat het hier om helaas 205 sterfgevallen ging in 2009, maar gezien het totaal aantal sterfgevallen door kanker, een kleine druppel op een gloeiende plaat is.
Waarmee ik niet wil zeggen dat die sterfgevallen leuk zijn, heel triest natuurlijk

http://www.nationaalkompa(...)t-de-vtv-2010-kopie/
  maandag 9 juli 2012 @ 23:42:41 #112
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_113994534
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:39 schreef new_moon het volgende:
nog een link dan, om te laten zien dat het hier om helaas 205 sterfgevallen ging in 2009, maar gezien het totaal aantal sterfgevallen door kanker, een kleine druppel op een gloeiende plaat is.
Waarmee ik niet wil zeggen dat die sterfgevallen leuk zijn, heel triest natuurlijk

Kijk dat is de redenatie die ik niet begrijp. Omdat er mensen aan andere ziektes doodgaan, kunnen we deze 200 ook maar beter niet voorkomen?

Ik begrijp niet waarom je deze data relatief interpreteert ten op zichtte van iets anders.

Het is niet zo dat, door deze 200 dood te laten gaan, er op een ander gebied opeens 500 gered kunnen worden.

Het is vaccinatie --> minder mensen van de 200 per jaar dood, ongerelateerd aan doden van andere oorzaken (behalve dan doden door de vaccinatie, dat is wel een relevant getal om mee te nemen natuurlijk)
pi_114002440
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:39 schreef new_moon het volgende:

Het is duidelijk dat 200 doden per jaar je niets kunnen schelen, het is ook duidelijk dat het 300.000 doden per jaar je niets kunnen schelen (omdat 80% van de doden toch in ontwikkelingslanden zijn).

Je gaat daarbij volledig langs het feit dat HPV veeeeeeeeeeeel meer veroorzaakt dan baarmoederhalskanker. Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_papillomavirus

In zijn geheel is het duidelijk dat jij een heel andere mate van empathie en naasteliefde hebt, moet kunnen, maar naar mijn mening is jouw standpunt heel eng.
pi_114002615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:15 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat 200 doden per jaar je niets kunnen schelen, het is ook duidelijk dat het 300.000 doden per jaar je niets kunnen schelen (omdat 80% van de doden toch in ontwikkelingslanden zijn).

Je gaat daarbij volledig langs het feit dat HPV veeeeeeeeeeeel meer veroorzaakt dan baarmoederhalskanker. Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_papillomavirus

In zijn geheel is het duidelijk dat jij een heel andere mate van empathie en naasteliefde hebt, moet kunnen, maar naar mijn mening is jouw standpunt heel eng.
zolang als ik weet dat niks van wat jij hierboven over mij schrijft écht waar is, mag jij denken wat je wilt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:23:37 #115
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_114002709
Je zou een groep niet mogen inenten, omdat je er toch maar 200 sterfgevallen per jaar mee voorkomt?

Voor die andere vormen van kanker hebben we geen vaccin, voor deze toevallig wel. Waarom dan niet gebruiken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_114002731
Kritische blik op HPV vaccinaties
http://www.wanttoknow.nl/(...)v-inenting-nee-toch/
pi_114002903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:21 schreef new_moon het volgende:

[..]

zolang als ik weet dat niks van wat jij hierboven over mij schrijft écht waar is, mag jij denken wat je wilt.
Hoe moet ik jouw posts dan wel opvatten?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:29:23 #118
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114002909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:24 schreef new_moon het volgende:
Kritische blik op HPV vaccinaties
http://www.wanttoknow.nl/(...)v-inenting-nee-toch/
How about een antwoord op de vraag die ondertussen al 5 verschillende mensen paginas-lang aan je stellen?

Ingaan op de artikelen die je post is toch zinloos omdat je zodra iemand een beargumenteerde kritiek heeft opeens in caps gaat lopen schreeuwen, op de man speelt en hele verwarrende andere (ik zou strawmans willen zeggen maar dat zijn het niet eens) random dingen roept.
pi_114002971
sterfgevallen in de V.S.
http://truthaboutgardasil.org/memorial/
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:31:34 #120
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114002999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef new_moon het volgende:
sterfgevallen in de V.S.
waterbuffels

Als we dan toch gaan linkdumpen en tegen een bakstenen muur gaan roepen dat in ieder geval met gezellige plaatjes

gevaccineerde babypanda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:36:58 #121
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_114003180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

waterbuffels
[ afbeelding ]

Als we dan toch gaan linkdumpen en tegen een bakstenen muur gaan roepen dat in ieder geval met gezellige plaatjes

gevaccineerde babypanda

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schattig O+
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_114003193
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

waterbuffels
[ afbeelding ]

gevaccineerde babypanda

[ afbeelding ]

SPOILER
Wat is jouw obsessie met waterbuffels? :D
pi_114003205
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef new_moon het volgende:
sterfgevallen in de V.S.
Heb je het gelezen? ik wel, geen enkel bewijs dat de vaccinatie iets directs met de sterfgevallen te maken hebben.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:41:42 #124
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114003337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Schattig O+
Ik weet niet waarom maar babypandas zijn echt de ultimate schattigheidsfactor, waarschijnlijk omdat ze van die droopy hoofden hebben. Wist je trouwens dat (nou ja zeker weet ik het niet, was op QI) pandas geen emoties uit kunnen drukken omdat ze niet genoeg spieren in hun gezicht daarvoor hebben? Ze kijken dus eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat is jouw obsessie met waterbuffels? :D
Denk dat het gewoon een levensfase is waar ik doorheen ga :/

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:37 schreef .SP. het volgende:

[..]

Heb je het gelezen? ik wel, geen enkel bewijs dat de vaccinatie iets directs met de sterfgevallen te maken hebben.
Hey je moet er niet inhoudelijk op in gaan, de W staan niet voor wetenschappelijk! :(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:48:02 #125
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114003513
overigens:

quote:
rooke Petkevicius (Florida) who was 19 when she died while at the University of California, Berkeley where she studied social work and was involved in many extracurricular activities including co-ed volleyball and ballroom dancing. She played on an intramural volleyball team, went to kickboxing classes. She also was a social welfare major. She died 14 days after her first dose of Gardasil from a pulmonary embolism or blood clot on March 26th, 2007. There is no family history of this.

Brooke’s story: “Brooke did not smoke,” said her school friend, Megan Sedowski. “She was possibly one of the healthiest people I’ve ever met. She never did drugs and rarely drank alcohol. She worked out daily, and took a lot of classes at the gym. She never complained about anything, really, certainly not her health. She was an amazing, upbeat, caring, healthy young woman and her death was a complete shock.” Brooke had dressed to go running with a friend because they were training for a half-marathon. She walked to the elevator, collapsed against the wall and had a seizure. Brooke was rushed to the hospital and passed away.

Brooke never had any problems with blood clots, nor did her family have any history of clotting problems. Subsequent tests of her younger sister and her mother showed nothing genetic. Brooke had no allergies, no tobacco use, and no past substance abuse problems. Drug tests came back negative. Cynthia Janak, who wrote this piece on Brooke, spoke to all her family. They told her what a wonderful, kind-hearted young woman she was. She had dreams and aspirations for her future and how her laughter was contagious and how her smile lit up a room. This was a girl who had it hard growing up, as many of us, but became a stronger person for it. The phrase Cynthia likes to use is “she took sour grapes and made fine wine.”
Als je op die manier sterfgevallen gaat bepalen zijn bananen een heel stuk dodelijker. Ik ken persoonlijk alleen al 3 mensen die zijn gestorven aan een bloedprop binnen 14 dagen nadat ze een banaan hadden gegeten.

Maar nou ga ik er toch weer inhoudelijk op in en dat was niet de bedoeling :')
pi_114003569
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom maar babypandas zijn echt de ultimate schattigheidsfactor, waarschijnlijk omdat ze van die droopy hoofden hebben. Wist je trouwens dat (nou ja zeker weet ik het niet, was op QI) pandas geen emoties uit kunnen drukken omdat ze niet genoeg spieren in hun gezicht daarvoor hebben? Ze kijken dus eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde :P

[..]

Denk dat het gewoon een levensfase is waar ik doorheen ga :/

[..]

Hey je moet er niet inhoudelijk op in gaan, de W staan niet voor wetenschappelijk! :(
Oeps, even compenseren met wat 'fun facts'

1. The horns of the cape buffalo are an excellent indication of age and gender. The females and young males do not have the hard shielding that protects the base of the skull in large adult males.
2. Cape buffalos are extremely social and live in large, mixed herds of up to 2000 members! Both sexes have a separate hierarchy, with males dominant over females. Members of the same subgroup will stay in direct contact with each other and will often sleep with their heads resting on one another.
3. The African buffalo, which is often confused with the Asian water buffalo, shares many of the same characteristics but is considered a separate species.
4. Cape buffalo are always within a day's walk of a water source. This is especially true in the dry season when they are eating dried grasses.
5. Cape buffalo have the reputation of being dangerous when they are cornered or injured. There are many tales told by big game hunters earlier this century of injured buffalo turning back and goring or killing the shooter.
pi_114003603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:48 schreef oompaloompa het volgende:
overigens:

[..]

Als je op die manier sterfgevallen gaat bepalen zijn bananen een heel stuk dodelijker. Ik ken persoonlijk alleen al 3 mensen die zijn gestorven aan een bloedprop binnen 14 dagen nadat ze een banaan hadden gegeten.

Maar nou ga ik er toch weer inhoudelijk op in en dat was niet de bedoeling :')
Volgens mij sterven heel veel mensen binnen 14 dagen nadat ze zuurstof binnenkrijgen! Klote BigPharma!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:52:49 #128
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114003674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:49 schreef .SP. het volgende:

[..]

Oeps, even compenseren met wat 'fun facts'

1. The horns of the cape buffalo are an excellent indication of age and gender. The females and young males do not have the hard shielding that protects the base of the skull in large adult males.
2. Cape buffalos are extremely social and live in large, mixed herds of up to 2000 members! Both sexes have a separate hierarchy, with males dominant over females. Members of the same subgroup will stay in direct contact with each other and will often sleep with their heads resting on one another.
3. The African buffalo, which is often confused with the Asian water buffalo, shares many of the same characteristics but is considered a separate species.
4. Cape buffalo are always within a day's walk of a water source. This is especially true in the dry season when they are eating dried grasses.
5. Cape buffalo have the reputation of being dangerous when they are cornered or injured. There are many tales told by big game hunters earlier this century of injured buffalo turning back and goring or killing the shooter.
^O^ Kijk, dat wist ik allemaal nog niet (ben gisteren pas de waterbuffel fase in geschoten zeg maar, superbedankt!

Ik heb er een aantal jaar geleden wel een gezien, die dingen zijn loeigroot. Vraag me bij dit soort dierenfeitjes heel vaak af hoe ze het nou doen. B.v. dat ze nooit verder dan een dag wandelen van water af zitten. Hoe komt het nou dat ze nooit verdwalen en dat het bijna lijkt alsof ze de route uitstippelen.Vaak snap ik de biologie er achter wel (of iig op lekenniveau) maar ik vind het zo moeilijk zoiets voor te stellen, hoe dingen zonder bewustzijn toch zo georganiseerd kunnen leven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:50 schreef .SP. het volgende:

[..]

Volgens mij sterven heel veel mensen binnen 14 dagen nadat ze zuurstof binnenkrijgen! Klote BigPharma!
:D

Wedstrijdje belachelijkste sterfgeval vinden? Misschien kunnen we wel een poll maken om de winnar te bepalen ;)
pi_114003741
Laten we de waterbuffels voor wat ze zijn, gaan wij mensen weer als verstandige mensen over BigPharma praten.
pi_114003880
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:55 schreef Gray het volgende:
Laten we de waterbuffels voor wat ze zijn, gaan wij mensen weer als verstandige mensen over BigPharma praten.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2567122/

:)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:07:34 #131
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114004091
quote:
Afzetterij, eerst een monopoliepositie bemachtigen zodat de waterbuffels nergens anders meer terecht kunnen voor hun medicijnen en ze daarna langzaam uitknijpen. Waterbuffels kunnen niet het internet op met die poten van hun zolang er geen aangepaste toetsenborden zijn dus die kunnen zichzelf niet informeren over alternatieve homeopathische middelen tegen Schistosomiasis japonica :(

Overigens, en nu wat serieuzer, is dit wel een hele leuke illustratie van herd-protection intra-species. Mensen leiden aan de ziekte en het wordt overgebracht via waterbuffels. Door de buffels te vaccineren leiden mensen minder risico. Vergelijkbaar met het hpv-vaccin aan mannen geven.
pi_114004189
quote:
Crap.

Een van de auteurs heet ook nog eens Gray. Wat moet ik nu?
pi_114004216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Afzetterij, eerst een monopoliepositie bemachtigen zodat de waterbuffels nergens anders meer terecht kunnen voor hun medicijnen en ze daarna langzaam uitknijpen. Waterbuffels kunnen niet het internet op met die poten van hun zolang er geen aangepaste toetsenborden zijn dus die kunnen zichzelf niet informeren over alternatieve homeopathische middelen tegen Schistosomiasis japonica :(

Overigens, en nu wat serieuzer, is dit wel een hele leuke illustratie van herd-protection intra-species. Mensen leiden aan de ziekte en het wordt overgebracht via waterbuffels. Door de buffels te vaccineren leiden mensen minder risico. Vergelijkbaar met het hpv-vaccin aan mannen geven.
Of malaria bestrijden door de muggen aan te pakken. :)
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 11:18:38 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_114004360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:23 schreef DustPuppy het volgende:
Je zou een groep niet mogen inenten, omdat je er toch maar 200 sterfgevallen per jaar mee voorkomt?

Voor die andere vormen van kanker hebben we geen vaccin, voor deze toevallig wel. Waarom dan niet gebruiken?
pi_114004446
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:52 schreef .SP. het volgende:

[..]

Als het niet gedocumenteerd is en dus niet in de statistieken staat, hoe weet iemand dan dat het de top-doodsoorzaak is?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niets verbazen als er regelmatig mensen het loodje leggen door verkeerde/over medicatie etc.
Niet gedocumenteerd als in CBS documenteert deze zaken niet als overlijden door medicatie, maar als gevolg van ziekte, wat niet altijd geheel correct is lijkt mij.

Helaas kan ik geen specifiek onderzoek over Nederland vinden (over Europa zijn ze er wel), maar in de VS worden ze regelmatig gedaan. JAMA heeft deze eeuw meerdere onderzoeken gepubliceerd in de sterftecijfers op basis van overheidsgegevens zijn niet mals. Het is doodsoorzaak nummer 3 of 4 daar.

Ik meen dat in Europa per jaar >200000 mensen sterven als gevolg van iets omtrent gebruik van hun medicatie. Ik ga nog even zoeken voor een bron.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:25:59 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114004601
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat daar geen vaccins tegen zijn? ^_^

Ik vind 200 sterftegevallen per jaar eigenlijk best wel heel erg veel. Tel daar de andere 500 per jaar die het krijgen maar er niet aan dood gaan (maar dus wel behandeld moeten worden met bijv. chemo) echt een groot aantal, vooral als het d.m.v. van iets simpels als vaccinatie beperkt kan worden.

Er zullen per jaar ook echt zonder inenting niet heel erg veel mensen aan polio sterven maar de kosten, zowel in geld als emotioneel, zijn gewoon te hoog in vergelijking met zon gemakkelijke en niet erg ingrijpende oplossing. Maar dat is (helaas i.m.o.) een afweging die mensen zelf mogen maken.
200 vind ik zelf ook niet veel hoor, iig niet zoveel om miljoenen mensen te gaan vaccineren, volgens mij bereik je meer met goede voorlichting en bijkomend positief argument is dat de huismoederspecialisten ook hun bek houden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:26:53 #137
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114004626
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Of malaria bestrijden door de muggen aan te pakken. :)
na dat is toch anders, daar sloop je de muggen en kunnnen ze de ziekte niet meer overbrengen. Hier laat je de waterbuffels (gelukkig) leven maar voorkom je dat ze ziek worden en dus die ziekte over kunnen brengen. (of loop ik achter in mijn malariabestrijdingskennis?)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef boyv het volgende:

[..]

Niet gedocumenteerd als in CBS documenteert deze zaken niet als overlijden door medicatie, maar als gevolg van ziekte, wat niet altijd geheel correct is lijkt mij.

Helaas kan ik geen specifiek onderzoek over Nederland vinden (over Europa zijn ze er wel), maar in de VS worden ze regelmatig gedaan. JAMA heeft deze eeuw meerdere onderzoeken gepubliceerd in de sterftecijfers op basis van overheidsgegevens zijn niet mals. Het is doodsoorzaak nummer 3 of 4 daar.

Ik meen dat in Europa per jaar >200000 mensen sterven als gevolg van iets omtrent gebruik van hun medicatie. Ik ga nog even zoeken voor een bron.
Cool, lees die dingen graag. Als het kan, je bent natuurlijk afhankelijk van de data die voorhanden is, kun je dan kijken of er een onderscheid gemaakt wordt tussen sterfte door dokter-advies gebruik en door zelfmedicatie gebruik?

Beide problemen hebben denk ik uiteindelijk andere oplossingen (en deels andere oorzaken).

quote:
3s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:25 schreef Re het volgende:

[..]

200 vind ik zelf ook niet veel hoor, iig niet zoveel om miljoenen mensen te gaan vaccineren, volgens mij bereik je meer met goede voorlichting en bijkomend positief argument is dat de huismoederspecialisten ook hun bek houden
En daarnaast 500 aan de bestraling/chemo per jaar niet vergeten. Weet niet hoe lang de behandeling duurt maar lijkt me zelfs wel meer dan een jaar duren over algemeen als het enigzins vergelijkbaar is met andere kankervormen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:30:26 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114004729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef boyv het volgende:

[..]

zitten daar bijvoorbeeld ook cijfers bij van mensen die niet succesvol zijn behandeld tegen kanker... die hebben immers ook zware medicatie gehad die uiteindelijk zou kunnen zorgen voor hun dood.

het is een grijs gebied eigenlijk, om het wat lichter te betrekken, een van de bijwerkingen van antimigrainemiddelen is hoofdpijn... nou komt dat door het medicijn of komt het omdat de hoofdpijn onderliggend is aan de migraine van iemand?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:32:58 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114004797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:26 schreef oompaloompa het volgende:

[

En daarnaast 500 aan de bestraling/chemo per jaar niet vergeten. Weet niet hoe lang de behandeling duurt maar lijkt me zelfs wel meer dan een jaar duren over algemeen als het enigzins vergelijkbaar is met andere kankervormen.
dat is nog steeds maar 700 mensen en je zult meer bereiken met goede voorlichting want je creëert ook nog eens een valse vorm van veiligheid daar er maar 70% van de hpvs wordt aangepakt en een vaccinatie nog geen 100% succesrate heeft.

met bijvoorbeeld griep of kinderziektes is het wel anders natuurlijk
pi_114004862
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:30 schreef Re het volgende:

[..]

zitten daar bijvoorbeeld ook cijfers bij van mensen die niet succesvol zijn behandeld tegen kanker... die hebben immers ook zware medicatie gehad die uiteindelijk zou kunnen zorgen voor hun dood.
Ja.

quote:
het is een grijs gebied eigenlijk, om het wat lichter te betrekken, een van de bijwerkingen van antimigrainemiddelen is hoofdpijn... nou komt dat door het medicijn of komt het omdat de hoofdpijn onderliggend is aan de migraine van iemand?
Iets dunkt mij dat als je medicatie neemt tegen hoofdpijn en de bijwerkingen zijn hoofdpijn dat er iets niet helemaal klopt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:36:51 #141
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114004912
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

dat is nog steeds maar 700 mensen en je zult meer bereiken met goede voorlichting want je creëert ook nog eens een valse vorm van veiligheid daar er maar 70% van de hpvs wordt aangepakt en een vaccinatie nog geen 100% succesrate heeft.

met bijvoorbeeld griep of kinderziektes is het wel anders natuurlijk
Ik was bezig met een rekensom maar die gaat nu te veel tijd kosten (baas zijn tijd) misschien vaanvond alhoewel ik er van uit ga dat iemand die dingen al wel ergens berekend heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:34 schreef boyv het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Iets dunkt mij dat als je medicatie neemt tegen hoofdpijn en de bijwerkingen zijn hoofdpijn dat er iets niet helemaal klopt.
Antidepressiva verhogen de kans op zelfmoord met zo'n 100%
pi_114004944
Een van de vele VS-onderzoeken

http://www.webdc.com/pdfs/deathbymedicine.pdf

zie jama hieronder

[ Bericht 13% gewijzigd door boyv op 10-07-2012 11:54:01 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:42:47 #143
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114005090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:37 schreef boyv het volgende:

106.000 dus, nog steeds enorm veel trouwens.
pi_114005162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:37 schreef boyv het volgende:

Da's wel een matige moet ik zeggen, slechte referenties en erg vage groepen.

Doorligplekken staat er ook in! Dat is geen medical interventie. Daarnaast staat er malnutrition in, wat enkel gebasseerd is op waarnemingen in bejaardehuizen, dat heeft geen medische achtergrond.
En outpatients, erg vage omschrijving.

nee, geen goed onderzoek dat op een website van chiropractors staat.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:47:32 #145
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114005251
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:45 schreef .SP. het volgende:

[..]

Da's wel een matige moet ik zeggen, slechte referenties en erg vage groepen.

Doorligplekken staat er ook in! Dat is geen medical interventie. Daarnaast staat er malnutrition in, wat enkel gebasseerd is op waarnemingen in bejaardehuizen, dat heeft geen medische achtergrond.
En outpatients, erg vage omschrijving.

nee, geen goed onderzoek dat op een website van chiropractors staat.
Bron voor de medicatie is wel redelijk goed hoor: http://www.cwbpi.com/AIDS/reports/ADR2009Lazarou.pdf

En ja, eerste bron is redelijk prut ^^
pi_114005474
dat is em ja :P
pi_114005525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Bron voor de medicatie is wel redelijk goed hoor: http://www.cwbpi.com/AIDS/reports/ADR2009Lazarou.pdf

En ja, eerste bron is redelijk prut ^^
Grote meta studie, en 106000 p/j is aardig wat!
Wat me een beetje tegen de borst stuit is dat er meteen met het vingertje naar de BigPharma gewezen wordt terwijl er geen uitspraken over de oorzaak van overlijden gedaan wordt.

Dit is ook een aardige opmerking van het artikel: "our study on ADRs, which excludes medication errors, had a different objective: to show that there are a large number of serious ADRs even when the drugs are properly prescribed and administered"
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:59:55 #148
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114005706
Kan iemand precies vinden wat onder ADR valt? Is het alleen een reactie op juist voorgeschreven medicijnen of kan b.v. een verkeerd toegediend medicijn er ook onder vallen? Wat als 2 medicijnen niet samen kunnen maar door de dokter samen zijn voorgeschreven?

Ik kan alleen dit vinden:
It is important to note that we have
taken a conservative approach, and this
keeps the ADR estimates low by excluding errors in administration, overdose,
drug abuse, therapeutic failures, and
possible ADRs. Hence, we are probably
not overestimating the incidence of
ADRs despite the 3 small sampling biases discussed earlier.

Maar weet dus niet wat er wél onder valt...
pi_114005823
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:59 schreef oompaloompa het volgende:
Kan iemand precies vinden wat onder ADR valt? Is het alleen een reactie op juist voorgeschreven medicijnen of kan b.v. een verkeerd toegediend medicijn er ook onder vallen? Wat als 2 medicijnen niet samen kunnen maar door de dokter samen zijn voorgeschreven?

Ik kan alleen dit vinden:
It is important to note that we have
taken a conservative approach, and this
keeps the ADR estimates low by excluding errors in administration, overdose,
drug abuse, therapeutic failures, and
possible ADRs. Hence, we are probably
not overestimating the incidence of
ADRs despite the 3 small sampling biases discussed earlier.

Maar weet dus niet wat er wél onder valt...
Adverse Drug Reaction (ADR).—According to the World Health Organization definition, 8 this is any noxious, unintended, and undesired effect of a drug,which occurs at doses used in humans for prophylaxis, diagnosis, or therapy. This definition excludes therapeutic failures, intentional and accidental poisoning (ie,overdose), and drug abuse.8 Also, this does not include adverse events due to errors in drug administration or noncompliance (taking more or less of a drugthan the prescribed amount).8 Using this conservative definition avoids overestimating the ADR incidence.
pi_114005894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:26 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

na dat is toch anders, daar sloop je de muggen en kunnnen ze de ziekte niet meer overbrengen. Hier laat je de waterbuffels (gelukkig) leven maar voorkom je dat ze ziek worden en dus die ziekte over kunnen brengen. (of loop ik achter in mijn malariabestrijdingskennis?)
Ook in malariabestrijding zijn methoden om de parasiet te bestrijden zonder de mug te doden:
http://www.nih.gov/news/health/feb2011/niaid-25.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')