White Collar is een FBI serie waarin een voormalig crimineel, zo'n hele stijlvolle 'gentleman'-dief/vervalser, zijn expertise gebruikt om de White collar divisie van de FBI in New York te helpen. Het verhaal wordt verteld middels het welbekende concept waarin één misdaadzaak per aflevering wordt opgelost en daar tussendoor wordt een overkoepelend verhaaltje behandeld.quote:White Collar is een Amerikaanse televisieserie. De serie ging in première op 23 oktober 2009 waarna er op 13 juli 2010 een tweede seizoen van start ging. Ook is er een derde seizoen aangekondigd, dat van start gaat in 2011 en opnieuw 16 afleveringen zal tellen. De serie wordt in de Verenigde Staten uitgezonden door USA Network, in Nederland door RTL 5.
Deze kan er wel uit of op 10 juli gezet worden.quote:18 januari komt de eerstvolgende aflevering op TV.
1 2 | [url=http://tvrage.com/White_Collar][img]http://kexx.net/nextep/cache/20720.png[/img][/url] [small][url=http://kexx.net/nextep/]ook zo'n teller?[/url][/small] |
Eerst dacht ik ook echt dat het ergens rond Cuba moest zijn qua sfeer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Esje-lief het volgende:
Ik moet even klagen..
Als halve Cabo zetten ze dat eiland niet goed neer.. Brazillïe of een ander Zuid Amerikaans land. En ik irriteer mij eraan...
Verder is het weer heerlijk!
Mja, en dan zo makkelijk het eiland vinden is natuurlijk ook niet echt realistischquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:18 schreef PiRANiA het volgende:
Neil had beter moeten weten dan met zoveel clues te bellen. Zonde en onrealistisch.
Aflevering was opgenomen op Puerto Rico.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Esje-lief het volgende:
Ik moet even klagen..
Als halve Cabo zetten ze dat eiland niet goed neer.. Brazillïe of een ander Zuid Amerikaans land. En ik irriteer mij eraan...
Verder is het weer heerlijk!
Op zich valt dat nog best wel mee denk ik. Je weet dat het haast wel een eiland moet zijn en het geen uitleveringsverdrag met de VS moet hebben. Als het dan op dat moment ook nog stormt, je de zee hoort en vier keer een bel hoort (tijdzone), is het natuurlijk niet heel moeilijk zoeken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Mja, en dan zo makkelijk het eiland vinden is natuurlijk ook niet echt realistisch
Maar boeie, daar kijk ik niet voor
Vanaf welk seizoen ongeveer? Ik ben van plan seizoen 1 uit te kijken, maar als het zo blijft dan denk ik ook dat het daar bij blijft. Teveel NCIS/baantjer gehalte, elke ep een nieuwe 'schurk'.quote:
Dat is ook de reden waarom ik op een gegeven moment ben afgehaakt, het werd wat veel van hetzelfde allemaal. In zo'n mate dat ik het gewoon saai vond en me afvroeg waarom ik het nog keek.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:28 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Vanaf welk seizoen ongeveer? Ik ben van plan seizoen 1 uit te kijken, maar als het zo blijft dan denk ik ook dat het daar bij blijft. Teveel NCIS/baantjer gehalte, elke ep een nieuwe 'schurk'.
ik zal eerlijk zijn: een grote reden waarom ik kijk is Matt Bomerquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:46 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom ik op een gegeven moment ben afgehaakt, het werd wat veel van hetzelfde allemaal. In zo'n mate dat ik het gewoon saai vond en me afvroeg waarom ik het nog keek.
Ik kan Suits meer waarderen, hopelijk gaan die niet hetzelfde pad bewandelen.
Ach he's gay, logischquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:38 schreef Crohnjurist het volgende:
Van het weekend was ik naar Magic Mike en Matt Bomer kwam naar mijn mening veel te weinig in beeld dus toen kon ik het niet laten en heb ik toch maar de eerste aflevering gekeken! Wat is het toch een lekkere vent!
Maar wel leuke season première, en vond het eind wel echt meteen verlangen naar de volgende aflevering!
ik ga komend weekendquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:38 schreef Crohnjurist het volgende:
Van het weekend was ik naar Magic Mike en Matt Bomer kwam naar mijn mening veel te weinig in beeld dus toen kon ik het niet laten en heb ik toch maar de eerste aflevering gekeken! Wat is het toch een lekkere vent!
Maar wel leuke season première, en vond het eind wel echt meteen verlangen naar de volgende aflevering!
Sttttt!!!! Ik was het alweer vergeten...!quote:
Ik zal je zeggen: dat flikken ze iedere keerquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:57 schreef Onufriev het volgende:
Zojuist seizoen 1 uitgekeken
Ik verwachtte tijdens de finale bij dat vliegtuig dat 'ie toch naar Peter zou gaan (er komen immers nog 3 seizoenen erna), maar dit einde had ik niet verwacht. Eigenlijk wilde ik ff stoppen na dit seizoen, maar het maakt me nu wel weer nieuwsgierig.
Bij mij ook...Misschien is het wel expres gedaan?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:01 schreef Rnnz het volgende:
Wat gebeurt er op het einde bij dat gesprek met die vrouw in de laatste aflevering? Hij stopt namelijk abrupt voor het einde bij mij..
dat lijkt me ook, en ze komen erachter dat hij onschuldig was en ze lossen de grote achterliggende zaak op. Redelijk voorspelbaar, maar vond het niet perse een slechte aflevering. Vrijwel elke serie en seizoen heeft een thema, na die vriendin en de treasure is er altijd wel wat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:19 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zelfde hier. Ik vermoed dat het gewoon het einde van de aflevering is (en ze 1 seconde te snel gestopt zijn). Slechte aflevering trouwens! Oh en laat me raden: dit hele seizoen wordt de rode draad 'de zoektocht naar de vader van Neal?'
Volgens mij gaat er wel weer vanalles gebeuren vanaf volgende weekquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:38 schreef Kenju het volgende:
De serie is wat mij betreft wel klaar voor een volgende stap. Waarheen, kan verschillen. Het mag wat harder of duisterder worden, maar dat is duidelijk het concept niet van de serie niet. Net als een wat meer uitgebreid of gecompliceerd verhaallijn. Dat verzekeringswijf is ook terug helaas. Dus ze zouden zomaar weer in de oude routine kunnen vervallen. Goed geproduceerd, maar wel simpel gehouden.
Ze hebben eerder nog wat geprobeerd met een centrale antagonist (de gemene versie van Caffrey, zeg maar), maar dat liep ook op niets uit.... Misschien nog een poging?
Dat Burke gelooft dat Neill alles van te voren al bedacht heeft (het verlinken van Abigail en het opgeven van de flashdrive) is denk ik niet te zien als tussendoortje hoor. Vond het een sterke aflevering!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:27 schreef megamandy het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er wel weer vanalles gebeuren vanaf volgende week
De aflevering van deze week was meer een tussendoortje.
Ja maar dat kwam dan wel maar weer even ter sprakequote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:26 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Dat Burke gelooft dat Neill alles van te voren al bedacht heeft (het verlinken van Abigail en het opgeven van de flashdrive) is denk ik niet te zien als tussendoortje hoor. Vond het een sterke aflevering!
Zeer korte preview van vorige week zag er in ieder geval goed uit!
Eensquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:19 schreef Maxco het volgende:
Deze ep was weer goed te noemen vind ik
Beetje een opvullertje idd...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:03 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Wat een rare aflevering was aflevering 6 van seizoen 4 eigenlijk! (net gekeken). Ik vond hem totaal niet tussen de andere afleveringen passen, het had zomaar een aflevering van seizoen 2 of 3 kunnen zijn (op dat kleine stukje in het begin met die IP nummers naar Sam toe dan na)
Vind dit hele seizoen nogal tegenvallen vergeleken met eerdere seizoenen. Steeds verwacht je een enorm complot/spektakel na de eerste 5-10 minuten die de hele serie zal opschudden en dan knopen ze uiteindelijk in de laatste vijf min van de aflevering de eindjes weer aan elkaar. Alles moet binnen 1 ep opgelost zijn en dan is het weer op naar de volgende aflevering. Zo jammer is dat. Op die manier zit er totaal geen spanning meer in die mijns inziens in eerdere seizoenen wel aanwezig was. De sfeer v/d serie blijft vooralsnog vermakelijk maar daar kunnen ze (vind ik) geen heel seizoen mee vullen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:03 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Wat een rare aflevering was aflevering 6 van seizoen 4 eigenlijk! (net gekeken). Ik vond hem totaal niet tussen de andere afleveringen passen, het had zomaar een aflevering van seizoen 2 of 3 kunnen zijn (op dat kleine stukje in het begin met die IP nummers naar Sam toe dan na)
??quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:42 schreef Kenju het volgende:
Vond het ook nogal rommelig verteld. Ik kon het niet helemaal volgen iig. Maar wellicht kwam dat ook doordat ik niet in een juiste state of mind keek, zegmaar.
Maar dan nog, vond ik het niet helemaal passen. Een soort van avonturen verhaal. Met witteboorden-criminaliteit heeft het natuurlijk geenszins te maken, en ook niet met de betere dieverij.
Dit soort verhalen kun je m.i. niet goed in één aflevering vertellen, omdat het dan gewoon te rommelig wordt. Ik snap ook niet waarom ze perse aan dat concept van één aflevering willen vasthouden. Het wordt op deze manier wel erg conceptueel Eerst wat rommelen in het begin, dan wordt iets duidelijk en gaan ze eraan werken, in de laatste paar minuten lossen ze het dan helemaal op, en op het einde nog effe iets over de rode draad rondom Caffrey.
Ben het er ook wel mee eens dat het seizoen wat tegenvalt. Maar er moet soweiso iets gebeuren, want de serie was zoals het was gewoon niet levensvatbaar meer. Ik denk dat ze dus een beetje aan het rondtasten zijn.
We hebben het op een gegeven moment wel gezien. Totaal geen ontwikkeling in de karakters en de hele tijd hetzelfde kunstje, wordt saai. Dat is overigens inherent aan dit soort series. Bij bijv. Suits zie je het ook. Op zich nog wel vermakelijk, maar het wordt gewoon 'done' en saai. Zonde wanneer het potentieel er nog wel is. En anders moet je er gewoon mee ophouden en aan iets nieuws beginnen.quote:
Je ziet dat sowieso bij veel series. De eerste 3,4 seizoenen zijn goed en daarna wordt het eentonig. Zoiets zag je bijvoorbeeld bij Dexter ook. Dat onderscheid vaak ook de gemiddelde series van de echt goede series. Breaking Bad bijvoorbeeld zit nu in zijn 5 seizoen maar is (m.i) nog steeds even sterk als eerdere seizoenen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:19 schreef Kenju het volgende:
[..]
We hebben het op een gegeven moment wel gezien. Totaal geen ontwikkeling in de karakters en de hele tijd hetzelfde kunstje, wordt saai. Dat is overigens inherent aan dit soort series. Bij bijv. Suits zie je het ook. Op zich nog wel vermakelijk, maar het wordt gewoon 'done' en saai. Zonde wanneer het potentieel er nog wel is. En anders moet je er gewoon mee ophouden en aan iets nieuws beginnen.
Dat is waar, of het wordt "toegankelijker" gemaakt zoals bijv big bang theory. Weinig series die consistent een hoog niveau blijven houden zoals bijv de Sopranos.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Je ziet dat sowieso bij veel series. De eerste 3,4 seizoenen zijn goed en daarna wordt het eentonig. Zoiets zag je bijvoorbeeld bij Dexter ook. Dat onderscheid vaak ook de gemiddelde series van de echt goede series. Breaking Bad bijvoorbeeld zit nu in zijn 5 seizoen maar is (m.i) nog steeds even sterk als eerdere seizoenen.
Nu is het natuurlijk niet helemaal eerlijk om een BB te geen vergelijken met iets als White Collar. Totaal andere insteek als type product. BB moest gewoon een doorlopend verhaal zijn, met waarschijnlijk erg dure schrijvers. En het is sowieso een veel duurdere productie, met betere acteurs en scenario's. White Collar is meer zoals de andere USA Network-series als Suits en White Collar. Gewoon lekker simpel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Je ziet dat sowieso bij veel series. De eerste 3,4 seizoenen zijn goed en daarna wordt het eentonig. Zoiets zag je bijvoorbeeld bij Dexter ook. Dat onderscheid vaak ook de gemiddelde series van de echt goede series. Breaking Bad bijvoorbeeld zit nu in zijn 5 seizoen maar is (m.i) nog steeds even sterk als eerdere seizoenen.
Die HBO-producties zijn inderdaad een klasse apart. Al moet ik zeggen dat ook de Soprano's het niet haalt bij een BB of The Wire. Op een gegeven moment had ik het wel gezien met de stoere Tony Soprano die alles zonder consequenties kon doen en met zijn dikke lijf ieder wijf kon krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:13 schreef tjoptjop het volgende:
Dat is waar, of het wordt "toegankelijker" gemaakt zoals bijv big bang theory. Weinig series die consistent een hoog niveau blijven houden zoals bijv de Sopranos.
BB is imho nog beter dan de eerdere seizoenen
Je hebt gelijk dat BB een (ietwat) ander publiek aanspreekt als White Collar of Suits en een ander concept nastreeft. Toch denk ik dat je je qua budget vergist. AMC (de zender die BB financiert) staat niet bekend om hun grote budgetten en moest kort geleden nog flink bezuinigen. USA network (van o.a white collar en suits) is net zo goed niet van de mega-dure producties dus ik denk niet dat het elkaar veel zal ontlopen. Dat valt ook wel te verklaren door het feit dat beide series niet veel dure scenes hebben en vooral leunen op de kwaliteiten van de acteurs. Ook als je de salarissen van de twee hoofdacteurs Matt Bomer en Bryan Cranston vergelijkt scheelt het niet veel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nu is het natuurlijk niet helemaal eerlijk om een BB te geen vergelijken met iets als White Collar. Totaal andere insteek als type product. BB moest gewoon een doorlopend verhaal zijn, met waarschijnlijk erg dure schrijvers. En het is sowieso een veel duurdere productie, met betere acteurs en scenario's. White Collar is meer zoals de andere USA Network-series als Suits en White Collar. Gewoon lekker simpel.
Overigens vond ik Dexter niet echt minder worden. Gewoon wat anders. Maar dat kwam ook doordat de Dexter van de eerste twee seizoenen er gewoon niet meer was (kind, vaste relatie, meer contact met de buitenwereld, gedoe met broer meegemaakt, etc.) Het afgelopen seizoen was wel duidelijk van mindere kwaliteit met onwaarschijnlijkheden en vreemde time jumps.
AMC heeft 'geld problemen' juist doordat ze series als BB en Mad Men hebben. Daarom snijden ze ook in bijv. the Walking Dead en cancelden ze Rubicon, twee series waar ze de rechten wel van hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:44 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat BB een (ietwat) ander publiek aanspreekt als White Collar of Suits en een ander concept nastreeft. Toch denk ik dat je je qua budget vergist. AMC (de zender die BB financiert) staat niet bekend om hun grote budgetten en moest kort geleden nog flink bezuinigen. USA network (van o.a white collar en suits) is net zo goed niet van de mega-dure producties dus ik denk niet dat het elkaar veel zal ontlopen. Dat valt ook wel te verklaren door het feit dat beide series niet veel dure scenes hebben en vooral leunen op de kwaliteiten van de acteurs. Ook als je de salarissen van de twee hoofdacteurs Matt Bomer en Bryan Cranston vergelijkt scheelt het niet veel.
Nu Breaking Bad zo populair is zullen ze vast en zeker een groter budget hebben gekregen maar dat zal elkaar nog altijd niet veel ontlopen. Sowieso staat een groot budget lang niet altijd gelijk aan een kwalitatief betere serie (tenzij je HBO heet natuurlijk).
Ik denk dat we daar niks meer van gaan horen hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef megamandy het volgende:
Dit moet je toch gewoon zien als een inleiding van het grote verhaal wat dit seizoen gaat vullen?
Door die laatste vlag scene is voor mij toch wel een teken dat er meer gaat gebeuren rond die afstammelingen. En zoiets had ik ook in de preview vorige week gezien, een grote historische schat (hoewel ik het idee had dat van die preview bijna niets deze week van gebeurde?)
ik zag dat meer als een eind scene.. Zo van 'Mozzie had toch gelijk, er is een genootschap' en ook 'de vlag is nu weer terug bij de afstammelingen' en that's itquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef megamandy het volgende:
Dit moet je toch gewoon zien als een inleiding van het grote verhaal wat dit seizoen gaat vullen?
Door die laatste vlag scene is voor mij toch wel een teken dat er meer gaat gebeuren rond die afstammelingen. En zoiets had ik ook in de preview vorige week gezien, een grote historische schat (hoewel ik het idee had dat van die preview bijna niets deze week van gebeurde?)
dit denk ik het hele seizoen en elke aflevering alquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef megamandy het volgende:
Bwaa..Kvond he etnog goed meevallen.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:34 schreef Saavedra het volgende:
Pff, dit lag er wel weer heel dik bovenop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Had zo graag gehoopt op een ander, voor ons nog onbekend persoon![]()
Ik zag het inderdaad ook al aankomen vanaf het moment dat bekend werd dat Sam dood was.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:34 schreef Saavedra het volgende:
Pff, dit lag er wel weer heel dik bovenop.
wel een mooie autoquote:Op donderdag 20 september 2012 00:50 schreef VacaLoca het volgende:
Die schaamteloze Ford reclame in de serie
dat vond ik ook echt tenenkrommendquote:
zijn meer series die dat hebben, dan gaan ze ineens uitgebreid laten zien hoe iets werkt...quote:Op donderdag 20 september 2012 00:50 schreef VacaLoca het volgende:
Die schaamteloze Ford reclame in de serie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |