dat lijkt me ook, en ze komen erachter dat hij onschuldig was en ze lossen de grote achterliggende zaak op. Redelijk voorspelbaar, maar vond het niet perse een slechte aflevering. Vrijwel elke serie en seizoen heeft een thema, na die vriendin en de treasure is er altijd wel wat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:19 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zelfde hier. Ik vermoed dat het gewoon het einde van de aflevering is (en ze 1 seconde te snel gestopt zijn). Slechte aflevering trouwens! Oh en laat me raden: dit hele seizoen wordt de rode draad 'de zoektocht naar de vader van Neal?'
Volgens mij gaat er wel weer vanalles gebeuren vanaf volgende weekquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:38 schreef Kenju het volgende:
De serie is wat mij betreft wel klaar voor een volgende stap. Waarheen, kan verschillen. Het mag wat harder of duisterder worden, maar dat is duidelijk het concept niet van de serie niet. Net als een wat meer uitgebreid of gecompliceerd verhaallijn. Dat verzekeringswijf is ook terug helaas. Dus ze zouden zomaar weer in de oude routine kunnen vervallen. Goed geproduceerd, maar wel simpel gehouden.
Ze hebben eerder nog wat geprobeerd met een centrale antagonist (de gemene versie van Caffrey, zeg maar), maar dat liep ook op niets uit.... Misschien nog een poging?
Dat Burke gelooft dat Neill alles van te voren al bedacht heeft (het verlinken van Abigail en het opgeven van de flashdrive) is denk ik niet te zien als tussendoortje hoor. Vond het een sterke aflevering!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:27 schreef megamandy het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er wel weer vanalles gebeuren vanaf volgende week
De aflevering van deze week was meer een tussendoortje.
Ja maar dat kwam dan wel maar weer even ter sprakequote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:26 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Dat Burke gelooft dat Neill alles van te voren al bedacht heeft (het verlinken van Abigail en het opgeven van de flashdrive) is denk ik niet te zien als tussendoortje hoor. Vond het een sterke aflevering!
Zeer korte preview van vorige week zag er in ieder geval goed uit!
Eensquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:19 schreef Maxco het volgende:
Deze ep was weer goed te noemen vind ik
Beetje een opvullertje idd...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:03 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Wat een rare aflevering was aflevering 6 van seizoen 4 eigenlijk! (net gekeken). Ik vond hem totaal niet tussen de andere afleveringen passen, het had zomaar een aflevering van seizoen 2 of 3 kunnen zijn (op dat kleine stukje in het begin met die IP nummers naar Sam toe dan na)
Vind dit hele seizoen nogal tegenvallen vergeleken met eerdere seizoenen. Steeds verwacht je een enorm complot/spektakel na de eerste 5-10 minuten die de hele serie zal opschudden en dan knopen ze uiteindelijk in de laatste vijf min van de aflevering de eindjes weer aan elkaar. Alles moet binnen 1 ep opgelost zijn en dan is het weer op naar de volgende aflevering. Zo jammer is dat. Op die manier zit er totaal geen spanning meer in die mijns inziens in eerdere seizoenen wel aanwezig was. De sfeer v/d serie blijft vooralsnog vermakelijk maar daar kunnen ze (vind ik) geen heel seizoen mee vullen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:03 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Wat een rare aflevering was aflevering 6 van seizoen 4 eigenlijk! (net gekeken). Ik vond hem totaal niet tussen de andere afleveringen passen, het had zomaar een aflevering van seizoen 2 of 3 kunnen zijn (op dat kleine stukje in het begin met die IP nummers naar Sam toe dan na)
??quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:42 schreef Kenju het volgende:
Vond het ook nogal rommelig verteld. Ik kon het niet helemaal volgen iig. Maar wellicht kwam dat ook doordat ik niet in een juiste state of mind keek, zegmaar.
Maar dan nog, vond ik het niet helemaal passen. Een soort van avonturen verhaal. Met witteboorden-criminaliteit heeft het natuurlijk geenszins te maken, en ook niet met de betere dieverij.
Dit soort verhalen kun je m.i. niet goed in één aflevering vertellen, omdat het dan gewoon te rommelig wordt. Ik snap ook niet waarom ze perse aan dat concept van één aflevering willen vasthouden. Het wordt op deze manier wel erg conceptueel Eerst wat rommelen in het begin, dan wordt iets duidelijk en gaan ze eraan werken, in de laatste paar minuten lossen ze het dan helemaal op, en op het einde nog effe iets over de rode draad rondom Caffrey.
Ben het er ook wel mee eens dat het seizoen wat tegenvalt. Maar er moet soweiso iets gebeuren, want de serie was zoals het was gewoon niet levensvatbaar meer. Ik denk dat ze dus een beetje aan het rondtasten zijn.
We hebben het op een gegeven moment wel gezien. Totaal geen ontwikkeling in de karakters en de hele tijd hetzelfde kunstje, wordt saai. Dat is overigens inherent aan dit soort series. Bij bijv. Suits zie je het ook. Op zich nog wel vermakelijk, maar het wordt gewoon 'done' en saai. Zonde wanneer het potentieel er nog wel is. En anders moet je er gewoon mee ophouden en aan iets nieuws beginnen.quote:
Je ziet dat sowieso bij veel series. De eerste 3,4 seizoenen zijn goed en daarna wordt het eentonig. Zoiets zag je bijvoorbeeld bij Dexter ook. Dat onderscheid vaak ook de gemiddelde series van de echt goede series. Breaking Bad bijvoorbeeld zit nu in zijn 5 seizoen maar is (m.i) nog steeds even sterk als eerdere seizoenen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:19 schreef Kenju het volgende:
[..]
We hebben het op een gegeven moment wel gezien. Totaal geen ontwikkeling in de karakters en de hele tijd hetzelfde kunstje, wordt saai. Dat is overigens inherent aan dit soort series. Bij bijv. Suits zie je het ook. Op zich nog wel vermakelijk, maar het wordt gewoon 'done' en saai. Zonde wanneer het potentieel er nog wel is. En anders moet je er gewoon mee ophouden en aan iets nieuws beginnen.
Dat is waar, of het wordt "toegankelijker" gemaakt zoals bijv big bang theory. Weinig series die consistent een hoog niveau blijven houden zoals bijv de Sopranos.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Je ziet dat sowieso bij veel series. De eerste 3,4 seizoenen zijn goed en daarna wordt het eentonig. Zoiets zag je bijvoorbeeld bij Dexter ook. Dat onderscheid vaak ook de gemiddelde series van de echt goede series. Breaking Bad bijvoorbeeld zit nu in zijn 5 seizoen maar is (m.i) nog steeds even sterk als eerdere seizoenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |