abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 17:59:54 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113976240
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dit klopt niet.
Jawel, qua verslaving wel
  maandag 9 juli 2012 @ 18:01:10 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113976288
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:59 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik ben niet objectief inderdaad. Maar goed dit stopt mij toch niet? Ik was tot mijn 15e verstandig. Maar je ziet nu ook dat 12 jarige zich lam zuipen. Dat houd dit het toch niet tegen? Op mijn 15e ging ik ook aan oudere gasten vragen of ze drank wilde halen. Moet ik dat nu weer doen? Het uitgaansleven controleert sowieso nooit je leeftijd.
Niemand beweert dat het drankgebruik onder kinderen stopt (teminste, niemand die na kan denken, over de politiek ga ik het niet hebben :+ ).
Maar uitgaan is duurder en laat jouw leeftijd niet zo veel geld hebben :P
pi_113976293
quote:
13s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

tr gemacht, dat jij je onkunde tegen mij uit, prima, maar dit is gewoon zielig, en dat bovenop dat ik gister te horen kreeg dat een vriendin kanker heeft en behandeling te laat is :N
Hoezo? Nu niet gaan vertellen dat kanker geen logisch gevolg is van roken...
Doet ie net of dat ik iets nieuws vertel :')

Maaaaar ontopic, we hadden het over alcohol :)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 9 juli 2012 @ 18:01:38 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113976305
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat is toch de huidige situatie?

En in mijn ogen is dat een recept voor een alcoholverslaving, want iedereen doet het, het is normaal, hoort bij een feestje, of avondje eten, of gezellig op de bank, of bij mooi weer, standje, bbq, en onder het genot van een stuk muziek kan er ook wel een glaasje bij... wanneer drinken we eigenlijk niet? _O-
Dus iedereen is alcoholverslaafd? Misschien moet je het verschil tussen genieten van en verslaafd zijn aan nog eens bekijken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:02:31 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113976338
Ik wil jou ook wel een logsich gevolg van de massavertraging van een knuppel laten voelen
  maandag 9 juli 2012 @ 18:02:58 #181
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113976359
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus iedereen is alcoholverslaafd? Misschien moet je het verschil tussen genieten van en verslaafd zijn aan nog eens bekijken.
Als je zo vaak een gelegenheid gebruikt om te drinken; ja.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:13:45 #182
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113976803
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef Wootism het volgende:

Volgens onze vriend 'bloodymary1' is het allemaal betutteling en moet alles worden vrijgegeven. Er wordt alleen vergeten dat we steeds meer dingen wetenschappelijk kunnen testen en waardoor we er bijvoorbeeld achterkomen dat alcohol gewoon vergif is voor je lichaam.
En wie kan er nu op tegen zijn om vergif te verbieden voor kinderen?
Om even mijn biologieleraar te citeren in 1990:

Alcohol is een gif, net als andere giftige stoffen die in huis te vinden zijn. Van een klein beetje gif ga je niet dood, het is zelfs nuttig om anti-giffen op te bouwen. Maar als jij sneller gif opneemt dan je lichaam anti-giffen kan aanmaken raak je vergiftigd, met mogelijk de dood tot gevolg. En bij alcohol gaat dat vrij snel. Je merkt het alleen niet op tijd, want alcohol verdooft eerst voordat de vergiftiging begint.

Dat ik dit ruim 20 jaar na dato nog steeds goed voor de geest kan halen heeft te maken omdat het indruk op me gemaakt heeft, maar ik weet echt niet meer wanneer de minimumleeftijdsgrens van 16 is ingesteld, een NEIN! maakt geen indruk op me, argumenten wil ik horen. En dat is precies het probleem met de groep comazuipers. Ouders roepen NEIN! En weg zijn ze, met drank gestolen van hun ouders. "Stomme hypocriete kutouders, zelf wel drinken maar een ander niet gunnen", denkt een puber dan. Gevolg is dat ze buiten ouderlijk toezicht gaan drinken. Vrijwel alle alcoholvergiftigingen bij pubers gebeuren buiten ouderlijk toezicht.

[ Bericht 16% gewijzigd door sp3c op 09-07-2012 18:47:31 ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 9 juli 2012 @ 18:20:10 #183
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113977106
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Alcohol is een gif, net als andere giftige stoffen die in huis te vinden zijn. Van een klein beetje gif ga je niet dood, het is zelfs nuttig om anti-giffen op te bouwen. Maar als jij sneller gif opneemt dan je lichaam anti-giffen kan aanmaken raak je vergiftigd, met mogelijk de dood tot gevolg. En bij alcohol gaat dat vrij snel. Je merkt het alleen niet op tijd, want alcohol verdooft eerst voordat de vergiftiging begint.

Dat ik dit ruim 20 jaar na dato nog steeds goed voor de geest kan halen heeft te maken omdat het indruk op me gemaakt heeft, maar ik weet echt niet meer wanneer de minimumleeftijdsgrens van 16 is ingesteld, een NEIN! maakt geen indruk op me, argumenten wil ik horen. En dat is precies het probleem met de groep comazuipers. Ouders roepen NEIN! En weg zijn ze, met drank gestolen van hun ouders. "Stomme hypocriete kutouders, zelf wel drinken maar een ander niet gunnen", denkt een puber dan. Gevolg is dat ze buiten ouderlijk toezicht gaan drinken. Vrijwel alle alcoholvergiftigingen bij pubers gebeuren buiten ouderlijk toezicht.

[..]

Als je een discussie niet aankan, blijf dan gewoon weg. Dat jij je kinderen wilt verzieken met jouw gedachtegoed moet je zelf weten, maar val een ander er niet mee lastig.
Maar kindern die met ouderlijk toezicht nu al drinken doen dat straks ook wel.

De kinderen die dat toch al niet deden doen dat straks ook niet.
pi_113977613
quote:

[..]

How about.. nee, want op minderjarige leeftijd drinken vergroot je kans op alcoholisme later in het leven. Of nee, want minderjarige hersenen lopen veel sneller blijvende schade op van alcohol.

Het probleem is ook dat kinderen van ouders die zeggen 'ja, maar niet teveel', evengoed buiten ouderlijk toezicht gaan drinken.
pi_113977711
Alcohol naar 21! Dan hoef je in de stad nooit meer over dronken pubers te struikelen ;)
pi_113978308
quote:

[..]
Als je een discussie niet aankan, blijf dan gewoon weg. Dat jij je kinderen wilt verzieken met jouw gedachtegoed moet je zelf weten, maar val een ander er niet mee lastig.
Oh oooh, ik zei het verboden woord en meteen moet ik het ontgelden :P
Als de discussie gaat over alcohol en één of andere kneus het zo verdraaid dat ik me moet gaan verdedigen betreft roken, nee daar heb ik geen zin in nee. (en al helemaal niet als geopperd wordt dat roken daadwerkelijk goed is voor astma-patiënten.... wtf)

Maar het ontbreken van mijn wijze woorden in dit topic zijn jullie gemis, ik zit er niet mee hoor :)
  maandag 9 juli 2012 @ 18:50:34 #187
24533 ACT-F
pi_113978540
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:20 schreef Life2.0 het volgende:
Maar kindern die met ouderlijk toezicht nu al drinken doen dat straks ook wel.

De kinderen die dat toch al niet deden doen dat straks ook niet.
Kinderen die met ouderlijk toezicht drinken? Dat zie ik weinig, het zijn doorgaans pubers die beginnen met drinken. Je moet de wereld door de bril van een puber bekijken, misschien lastig als het alweer een tijd geleden is. Pubers identificeren zich met volwassen en niet met kinderen, en zij zullen zichzelf alles aanmeten wat kenmerkend is voor een volwassene. De jongens laten de donshaartjes staan wat ze baard of snor noemen, de meisjes koketteren met hun uitstulpingen wat ze al borsten noemen. En natuurlijk drank, want dat doen volwassenen ook. Het maakt niet uit of je ja of nee roept, zij doen gewoon het gedrag na van volwassenen. Als je dat niet wilt, stop dan zelf met drinken om het goede voorbeeld te geven.

Als je ja zegt kun je voorwaarden stellen, zeg je nee dan mag je hopen dat zo'n puber in een goede omgeving terecht komt waar het stiekem toch z'n gang gaat. Als een puber mij vraagt of die een biertje (of een andere drank) mag zeg ik ja, maar eerst ga jij een bodem leggen met een paar volkoren boterhammetjes. Waarom? Dat zal ik je eens uitleggen:

Als je alcohol drinkt wordt er een grote hoeveelheid vitamine B1 verbruikt, zodra dit op is voel je je slecht en het is ook nog eens onherstelbaar schadelijk voor je hersenen als het vitaminetekort te lang aanhoudt, zeker in je groeiperiode. Daarom eerst vitaminen naar binnenwerken en dan pas drinken. Bovendien vertraag je met een bodem de opname van alcohol. En als je drinkt, langzaam drinken, dan kun je langer genieten en dat scheelt weer zakcentjes ;)

Neem maar van mij aan dat een puber bereid is je verhaal aan te horen, want je bent hoe dan ook, soms onbewust, hun voorbeeld. Als je ze niet in het harnas jaagt kun je samen een biertje drinken en ingrijpen als dat nodig is. Met een NEIN! ben je alle controle kwijt. Zolang wij volwassen drinken zullen zij ons nadoen, je moet ze wel even vertellen wat de juiste manier is.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:00:10 #188
24533 ACT-F
pi_113978992
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:45 schreef Wootism het volgende:
Oh oooh, ik zei het verboden woord en meteen moet ik het ontgelden :P
Ik ben echt de laatste persoon die allergisch reageert op het woord kanker Ik mag af en toe graag kankeren. Maar de setting waarin jij het gebruikt is op een persoon gericht en ook niet al te positief. En het getuigt van een zwaktebod in een discussie.

quote:
Als de discussie gaat over alcohol en één of andere kneus het zo verdraaid dat ik me moet gaan verdedigen betreft roken, nee daar heb ik geen zin in nee. (en al helemaal niet als geopperd wordt dat roken daadwerkelijk goed is voor astma-patiënten.... wtf)
Dat jij een andere mening of uitleg ziet als een verdraaiing komt voort uit je sterke overtuiging van het gelijk. Het feit dat jij niet opgewassen bent tegen argumenten verklaart waarom jij persoonlijk begint te worden. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, kom dan eens met goede argumenten.
quote:
Maar het ontbreken van mijn wijze woorden in dit topic zijn jullie gemis, ik zit er niet mee hoor :)
Je komt niet echt wijs over, dus ik zal je 'wijze woorden' zeker niet missen.
pi_113979132
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kinderen die met ouderlijk toezicht drinken? Dat zie ik weinig, het zijn doorgaans pubers die beginnen met drinken. Je moet de wereld door de bril van een puber bekijken, misschien lastig als het alweer een tijd geleden is. Pubers identificeren zich met volwassen en niet met kinderen, en zij zullen zichzelf alles aanmeten wat kenmerkend is voor een volwassene. De jongens laten de donshaartjes staan wat ze baard of snor noemen, de meisjes koketteren met hun uitstulpingen wat ze al borsten noemen. En natuurlijk drank, want dat doen volwassenen ook. Het maakt niet uit of je ja of nee roept, zij doen gewoon het gedrag na van volwassenen. Als je dat niet wilt, stop dan zelf met drinken om het goede voorbeeld te geven.

Als je ja zegt kun je voorwaarden stellen, zeg je nee dan mag je hopen dat zo'n puber in een goede omgeving terecht komt waar het stiekem toch z'n gang gaat. Als een puber mij vraagt of die een biertje (of een andere drank) mag zeg ik ja, maar eerst ga jij een bodem leggen met een paar volkoren boterhammetjes. Waarom? Dat zal ik je eens uitleggen:

Als je alcohol drinkt wordt er een grote hoeveelheid vitamine B1 verbruikt, zodra dit op is voel je je slecht en het is ook nog eens onherstelbaar schadelijk voor je hersenen als het vitaminetekort te lang aanhoudt, zeker in je groeiperiode. Daarom eerst vitaminen naar binnenwerken en dan pas drinken. Bovendien vertraag je met een bodem de opname van alcohol. En als je drinkt, langzaam drinken, dan kun je langer genieten en dat scheelt weer zakcentjes ;)

Neem maar van mij aan dat een puber bereid is je verhaal aan te horen, want je bent hoe dan ook, soms onbewust, hun voorbeeld. Als je ze niet in het harnas jaagt kun je samen een biertje drinken en ingrijpen als dat nodig is. Met een NEIN! ben je alle controle kwijt. Zolang wij volwassen drinken zullen zij ons nadoen, je moet ze wel even vertellen wat de juiste manier is.
Dit vind ik wel hele wijze woorden! ^O^
pi_113980264
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ben echt de laatste persoon die allergisch reageert op het woord kanker Ik mag af en toe graag kankeren. Maar de setting waarin jij het gebruikt is op een persoon gericht en ook niet al te positief. En het getuigt van een zwaktebod in een discussie.

[..]

Dat jij een andere mening of uitleg ziet als een verdraaiing komt voort uit je sterke overtuiging van het gelijk. Het feit dat jij niet opgewassen bent tegen argumenten verklaart waarom jij persoonlijk begint te worden. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, kom dan eens met goede argumenten.

[..]

Je komt niet echt wijs over, dus ik zal je 'wijze woorden' zeker niet missen.
Je zal de specifieke posts toch even terug moeten lezen, aan de andere kant zou ik het toch maar niet doen omdat het gewoonweg zonde van je tijd is. Eigenlijk hetzelfde als dat de betreffende 'discussie' met vriend Life2.0 zonde van mijn (ieders) tijd was.
Als je het even nuchter bekijkt is heel dit topic eigenlijk zonde van je tijd...

Ik was trouwens sarcastisch over mijn 'wijze woorden'. Op FOK! ben ik alles behalve wijs, en maak ik zelfs een ietwat stupide indruk. Ik weet dus waarom je het hierover met mij eens bent.
pi_113990060
Ja, als je het zo bekijkt is gewoon heel Fok! zonde van je tijd.
pi_113990305
Ik vind het een prima idee. De minimumleeftijd voor alcohol naar 18, en iedereen die zich bezondigt aan comazuipen moet zelf de kosten van de hulpverlening opbrengen. Iedereen met een serieuze klacht krijgt bij de eerste hulp wat mij betreft ook voorrang boven zo'n buiten westen geraakte semi-alcoholist.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_113991216
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, als je het zo bekijkt is gewoon heel Fok! zonde van je tijd.
Ik heb nog nooit iemand om zien slaan in een discussie. Heb het zelf wel een keer gedaan maar als je toch 99% van de tijd gelijk hebt moet je ook een grote kerel zijn in die 1%.
pi_113996290
Wat bedoel je nou? Ik maak gewoon een grapje omdat die Wootism ineens zo begint te lullen.

Ik snap ook niet waarom iedereen mij hier steeds een kerel noemt.....
pi_113996459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat bedoel je nou? Ik maak gewoon een grapje omdat die Wootism ineens zo begint te lullen.

Ik snap ook niet waarom iedereen mij hier steeds een kerel noemt.....
Ik had het over mezelf kerol.
pi_113996495
Oke meid!
pi_113997639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Oke meid!
Protest tegen lesbisch wandelpad
Ik houd wel van leuke katholieke meisjes. Morgen afspreken op het pad?
Ik doelde in mijn oorspronkelijke kerel post meer op het feit dat we al die ES MUSS VERBOTTEN SEIN SCHNELLL!!!! types nooit gaan overtuigen met ons grote gelijk. Net zoals ze ons waarschijnlijk niet gaan overtuigen dus is het eigenlijk nutteloos om moeite te steken in deze discussie.
pi_113998291
Ach, het is wel vermakelijk. En bovendien vind ik het wel interessant en verbazingwekkend om te lezen wat een vreemde opvattingen sommigen er op na houden.

Ben niet zo van het wandelen, meer van hardlopen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:39:42 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113998479
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan vervalt je eigen punt, dat ze dus maar rebels buiten gaan drinken, want als volgens jou de eerste situatie vrijwel niet voorkomt drinken ze al buiten het toezicht en zal en niets veranderen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:52:43 #200
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_113998703
Het enige wat deze wet voor mij betekend is dat ik straks 100 meter meer moet lopen
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')