Maar itt de verbodgeilen pleiten ze nu eens NIET voor een verbod maar het rechttrekken van de regels: drugs voor kinderen = NIET OK!quote:Op maandag 9 juli 2012 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lees eigenlijk ook niet heel veel over jongeren van 16 en 17 die zich doodgezopen hebben......
Waar het over gaat hier is dat tegenwoordig bij alles wat enigszins slecht is voor de gezondheid de overheid meteen aan de bel trekt. In plaats van dit aan ouders en scholen over te laten. Die overheidsbetutteling, dat vind ik een slechte zaak.
De volgende stap is dat je geen hamburger meer mag eten. Vorig jaar was er zelfs een voorstel dat je strafbaar was als je een paraplu op de hoedenplank van je auto had liggen.
Uit welk milieu kom jij? Roken gezond?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dat ze vroeger lange tijd hebben gedacht dat roken gezond voor je was. Later werd duidelijk dat het helemaal niet zo gezond was en werd er een leeftijdsgrens aangeplakt. Nog een tijdje later werd het aanprijzen van cigaretten in reclames verboden.
Vroeger was men helemaal niet zo streng betreft alcohol en jongeren. Later bleek dat alcohol erg slecht voor je is en in principe onder 'harddrugs' zou moeten vallen. Nog wat later blijkt dat het een ontzettende slechte invloed heeft op nog ontwikkelende hersenen, dus bij kinderen waarna de leeftijdgrens verder wordt aangescherpt. Een logische volgende stap zal het verbieden van reclames zijn voor alcoholische dranken.
Volgens onze vriend 'bloodymary1' is het allemaal betutteling en moet alles worden vrijgegeven. Er wordt alleen vergeten dat we steeds meer dingen wetenschappelijk kunnen testen en waardoor we er bijvoorbeeld achterkomen dat alcohol gewoon vergif is voor je lichaam.
En wie kan er nu op tegen zijn om vergif te verbieden voor kinderen?
Aan ouders en scholen overlaten?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lees eigenlijk ook niet heel veel over jongeren van 16 en 17 die zich doodgezopen hebben......
Waar het over gaat hier is dat tegenwoordig bij alles wat enigszins slecht is voor de gezondheid de overheid meteen aan de bel trekt. In plaats van dit aan ouders en scholen over te laten. Die overheidsbetutteling, dat vind ik een slechte zaak.
De volgende stap is dat je geen hamburger meer mag eten. Vorig jaar was er zelfs een voorstel dat je strafbaar was als je een paraplu op de hoedenplank van je auto had liggen.
Dude, wat snap jij niet aan 'vroeger'?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Uit welk milieu kom jij? Roken gezond?
Ik zie ook graag alle alcohol reclames verdwijnen alleen daar zijn nog te veel verstrengelende belangen bij dus aint gonna happen..
De trend heeft verder niet veel te maken met de schadelijkheid maar de tijd waarbij mensen het zien als kinderen en wanneer volwassen; vroeger was je veel sneller klaar met kind zijn (zodra je voor jezelf kon zorgen moest je werken of voor je broerjtes/zusjes zorgen) nu kunnen ze langer kind blijven maar bij kinderen horen andere verantwoordelijkheden dan bij volwassenen
quote:Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Uit welk milieu kom jij? Roken gezond?
Welke cijfers? Heb je een bron?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:24 schreef noruas_ het volgende:
Veel ouders denken helaas nog steeds dat ze hun kinderen (vaak jonger dan 16 al) kunnen 'leren drinken', terwijl uit de cijfers blijkt; hoe eerder begonnen met drinken, hoe groter de kans op alcoholmisbruik later.
Waar staat het?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:31 schreef noruas_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vroeger dacht men het echt
Is toch wel algemeen bekend? Bronnen moet je overal kunnen vinden mbv Google.quote:
En als het van de wet niet mag wordt het nog twee keer zo spannend. Ik geloof er niets van dat jij kinderen hebt.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:30 schreef Wootism het volgende:
[..]
Aan ouders en scholen overlaten?
Volgens mij ben je zo oud, dat je alweer vergeten bent hoe het was om jong te zijn. Als mijn moeder vroeger zei dat iets gevaarlijk was, dan ging ik het juist doen omdat ik het dan spannend vond.
Gewoon autos verbieden lijkt mij de enige oplossing.quote:Gaat dus niet werken, nogmaals een teken dat je zelf geen kinderen hebt en je echt geen idee hebt waar je over praat.
Die paraplu was overigens een goed voorstel. Alles wat op je hoedenplank ligt kan een projectiel worden bij een botsing. Ben zelf een kennis verloren die bij een botsing zijn hond in z'n nek kreeg. Hond was net zo dood als zijn baasje.
"Dude" wat snap jij niet aan lulverhaal? Als je het niet kunt onderbouwen hebben we er niets aanquote:Op maandag 9 juli 2012 17:31 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dude, wat snap jij niet aan 'vroeger'?
quote:Op maandag 9 juli 2012 17:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
"Dude" wat snap jij niet aan lulverhaal? Als je het niet kunt onderbouwen hebben we er niets aan
Leer zelf eens onderbouwen kneusquote:Op maandag 9 juli 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is toch wel algemeen bekend? Bronnen moet je overal kunnen vinden mbt thuisdrinkers.
is idd redelijk algemeen bekend, maar om bv de site van jellinek te citeren:quote:
de onderzoeken zelf kan ik niet direct vinden, maar het lijkt me duidelijk.quote:Alcoholproblemen op latere leeftijd
Op jonge leeftijd beginnen met alcohol vergroot de kans om op latere leeftijd alcoholproblemen te krijgen. Dit blijkt uit verschillende onderzoeken (1).
In de VS bleek dat jongeren die op 13-jarige leeftijd al dronken, op 18-jarige leeftijd een 2,5 keer grotere kans op alcoholproblemen hadden dan jongeren die op die leeftijd nog niet dronken.
In een Duits onderzoek werd eveneens aangetoond dat jong beginnen van invloed is op alcoholproblemen op latere leeftijd. En ook in Finland werd een verband gevonden tussen een vroege startleeftijd en het hebben van alcoholproblemen op latere leeftijd. Bij de startleeftijd van 13 kwamen alcoholproblemen het meest voor, bij een startleeftijd van 18 het minst (1).
Dankje, die bevestiging wou ik even hebben; je verzint het waar je bij staat.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Is toch wel algemeen bekend? Bronnen moet je overal kunnen vinden mbv Google.
Nee, geef antwoord op dezelfde manier zoals jij dat doetquote:Op maandag 9 juli 2012 17:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dankje, die bevestiging wou ik even hebben; je verzint het waar je bij staat.
Om iets exacter te zijn; het ging vooral om de acceptatie (voornamelijk in de huizelijke sfeer) welke de aanleiding gaf tot vaker (niet perse meer) drinken.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:36 schreef noruas_ het volgende:
[..]
is idd redelijk algemeen bekend, maar om bv de site van jellinek te citeren:
[..]
de onderzoeken zelf kan ik niet direct vinden, maar het lijkt me duidelijk.
Maar itt jou verzin ik het niet.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:37 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nee, geef antwoord op dezelfde manier zoals jij dat doet
Ik ook nietquote:
Vroeger dronken we niet te veel? Volgens mij heb jij vroeger te vaak te veel gedronkenquote:Op maandag 9 juli 2012 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is wel frappant dat voordat de minimumleeftijd waarop alcohol gedronken mag worden 16 jaar was het comazuipen onder de jeugd helemaal niet bestond.
En nu bedoel ik niet dat ik vind dat jongeren er maar op los moeten drinken, maar ik bedoel dat verboden averechts werken. Bewust maken en geleidelijk ergens mee om leren gaan werkt beter.
Dat laatste werkt dus helemaal niet. Tenzij je kan aantonen met onderzoek oid dat het 'leren drinken' principe werkt. Maar ik vrees voor je dat het tegenovergestelde waar is.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Bewust maken en geleidelijk ergens mee om leren gaan werkt beter.
Mee om leren gaan staat niet gelijk aan leren drinken, eerder tegenovergesteldequote:Op maandag 9 juli 2012 17:44 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Dat laatste werkt dus helemaal niet. Tenzij je kan aantonen met onderzoek oid dat het 'leren drinken' principe werkt. Maar ik vrees voor je dat het tegenovergestelde waar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |