abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2012 @ 01:48:08 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116526854
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:01 schreef AnimeFan het volgende:
VVD draait er ook altijd omheen he..
Ze veroorzaken JUIST dat hun kinderen straks overal drugs aangeboden krijgen.

(vanaf 8:55)
De VVD wil geen discussie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 september 2012 @ 10:00:06 #252
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116528561
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD wil geen discussie.
Dat maakt deze back-bencher wel weer pijnlijk duidelijk inderdaad. Hij is ook helemaal beledigd dat Dirk het waagt om meningen te hebben die niet direct aansluiten bij het bedachte verkiezingsthema. Heerlijke tv.
Life is what you make it.
pi_116530110
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, Rutte heeft nu gezegd dat het opheffen van de wietpas zeker geen prioriteit heeft bij hem. Dus van de VVD hoef je echt niets te verwachten.
Hij heeft het over aanpassen, dan weet je wel genoeg. Je ID-kaart tonen laten ze achterwege en dan kan je met je vingerafdruk wiet halen, zoiets zal het wel worden.
Currency War, Trade War, Real War
  zondag 9 september 2012 @ 09:10:08 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116556398
quote:
Van Gijzel: wietpaswet werkt criminaliteit in de hand

Auteur: door Max Steenberghe

EINDHOVEN - Dat het kabinet opnieuw wil kijken naar de wietpaswet vindt de Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel een goed idee. Maar: "Als er nagedacht gaat worden, doe 't dan goed. Kom nu eens met een oplossing in plaats van een nieuw probleem."

Volgens Van Gijzel is er nauwelijks sprake van beleid, maar van cowboy-politiek. "Schieten vanaf de heup, enkel reageren zonder vooruit te zien. Ondoordacht."

Zijn gram is gewekt door uitspraken van premier Mark Rutte, die welwillend inging op een volstrekte ommedraai van de Maastrichtse burgemeester Onno Hoes. Na aanvankelijk de wietpaswet de hemel in te hebben ingeprezen, pleit deze nu voor aanpassing van de wet. Daar drongen andere burgemeesters ook op aan, maar tot donderdag was dat onbespreekbaar.

Volgens Van Gijzel wordt met de wietpas alleen naar de 'voorkant' van de shop gekeken terwijl de grootste problemen aan de achterkant zitten, waar zware criminaliteit levering van de wiet in handen heeft. "Deze wet heeft enkel problemen opgeleverd en de criminaliteit in de hand gewerkt."

Van Gijzel pleit voor 'een robuust en concreet voorstel' dat vier aspecten aanpakt: de volksgezondheid, de buitenland-problematiek, de overlast en de inmenging van de criminaliteit.

Hij wijst op een oud plan van de Commissie Van den Donk. Dat suggereerde ook een pasje, voor Nederlandse volwassenen. Maar koppelde dat aan gereguleerde teelt: per lid krijgt de shophouder toestemming om vijf wietplanten te (laten) kweken.

"Door de teelt en levering van wiet uit de illegaliteit te halen, zet je de criminaliteit die dat nu in handen heeft of wil hebben, buitenspel." De huidige weerstand tegen het pasje zal daarmee ook verdwijnen, verwacht hij.

Duidelijk is dat deze wietpaswet niet helpt. "Alle problemen die we voorzagen zijn opgedoken, alle twijfels uitgekomen. We hebben het gehoorzaam geïmplementeerd, maar het heeft weinig tot niets opgelost. De wet hielp ons niet van de regen in de drup, maar van de drup in de regen."

Van Gijzel schopte al eerder richting Den Haag: hij liet de verplichting van een GBA-uittreksel vallen, wat later door Den Haag is geaccordeerd.

Het idee leverde in Eindhoven vruchten op: de twaalf shops hebben inmiddels gemiddeld 2100 geregistreerde leden, in omliggende steden komen shops soms nauwelijks boven de honderd.
Bron: ED
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116558316
quote:
Zijn gram is gewekt door uitspraken van premier Mark Rutte, die welwillend inging op een volstrekte ommedraai van de Maastrichtse burgemeester Onno Hoes. Na aanvankelijk de wietpaswet de hemel in te hebben ingeprezen, pleit deze nu voor aanpassing van de wet. Daar drongen andere burgemeesters ook op aan, maar tot donderdag was dat onbespreekbaar.
Onbespreekbaar? Leven we soms in een dictatuur? Getverdemme zeg wat word ik misselijk van de politiek soms :N
  zondag 9 september 2012 @ 11:41:55 #256
pi_116558608
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onbespreekbaar? Leven we soms in een dictatuur? Getverdemme zeg wat word ik misselijk van de politiek soms :N
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:01 schreef AnimeFan het volgende:
VVD draait er ook altijd omheen he..
Ze veroorzaken JUIST dat hun kinderen straks overal drugs aangeboden krijgen.

(vanaf 8:55)
De VVD vind het onderwerp onbespreekbaar.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_116560216
Gelukkig houdt Fredje voet bij stuk. Die trekt zich lekker niks aan van al die linkse feiten.

quote:
Teeven: 'Wietpas 020 komt er sowieso'

Als het aan demissionair staatssecretaris van Justitie Fred Teeven ligt komt de wietpas er hoe dan ook in Amsterdam. Dit schrijft FOK.nl. De gemeente Amsterdam is fel tegenstander van de wet.

Uit onderzoek zou blijken dat de drugscriminaliteit in Maastricht, waar de wietpas al is ingevoerd, flink is toegenomen. Als reactie daarop zei burgemeester Onno Hoes dat de pas moet verdwijnen en vervangen moet worden door een identificatieplicht.

Hoewel Teeven de deur nu dus definitief dichtslaat wil hij nog wel met de gemeente gaan kijken of er aanpassingen in het systeem gemaakt kunnen worden.
bron
pi_116568115
Wat zijn wij hier in dit topic toch een visionairs, dat wij zo al die problemen van tevoren hadden voorspeld.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  zondag 9 september 2012 @ 22:24:45 #259
pi_116584114
quote:
Hennepkwekerij in huis dode politieman Kekerdom

Een team van ruim 20 rechercheurs onderzoekt de zaak rond de vondst van drie dode mensen in een huis in het Gelderse Kekerdom. De lichamen zijn zondagmiddag aangetroffen in een woning aan de Weverstraat nadat buurtbewoners de politie hadden gealarmeerd.

Een van hen is een 59-jarige politieman die werkte bij de politie Gelderland-Zuid. In zijn huis heeft de politie een hennepkwekerij ontdekt. Of de hennepkwekerij verband houdt met de zaak wordt onderzocht.
Moord en corrupte politie! Mexicaanse toestanden!
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 16:58 schreef Kentoet het volgende:
Wat zijn wij hier in dit topic toch een visionairs, dat wij zo al die problemen van tevoren hadden voorspeld.
Dit heb ik inderdaad voorspeld, ja. Dank je.

pi_116584573
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 16:58 schreef Kentoet het volgende:
Als je nu sarcastisch bent ben je een idioot. Maar anders: dat Opstelten en co dat niet zagen aankomen, dat zijn pas idioten.
pi_116586242
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Als je nu sarcastisch bent ben je een idioot. Maar anders: dat Opstelten en co dat niet zagen aankomen, dat zijn pas idioten.
Ja ik vind het ook heel bijzonder dat wij, simpele posters op een forum, de gevolgen kunnen voorspellen en de mensen die dit land besturen niet.

Dat bedoelde ik ermee :)
  zondag 9 september 2012 @ 23:02:49 #262
pi_116586301
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:01 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook heel bijzonder dat wij, simpele posters op een forum, de gevolgen kunnen voorspellen en de mensen die dit land besturen niet.

Dat bedoelde ik ermee :)
Dan ga je er vanuit dat die bestuurders het land vooruit willen helpen. Dat is naïef.
pi_116587048
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat die bestuurders het land vooruit willen helpen. Dat is naïef.
Mijn wereldbeeld, wat doe je :'(
  maandag 10 september 2012 @ 12:43:13 #264
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_116598061
quote:
Verbazing over uitspraken Hoes bij D66

D66 Maastricht heeft burgemeester Onno Hoes om opheldering gevraagd naar aanleiding van zijn uitspraken over de wietpas afgelopen week.

In Nieuwsuur maakte Hoes een verschil tussen buitenlandse drugstoeristen in Maastricht en Amsterdam. Drugstoeristen in Maastricht zouden crimineler zijn dan die in Amsterdam.

Fractievoorzitter van D66 Bert Jongen verbaast zich over deze uitspraken en heeft om een toelichting gevraagd aan de burgemeester.

Jongen hoopt dat er sprake is van een 'slip of the tongue'.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_116599427
Maar dat is toch ook gewoon zo? In Maastricht komen drugsrunnertjes uit Frankrijk drugs kopen om te smokkelen en thuis te verkopen en in Amsterdam komen dronken Engelsen en andere toeristen een jointje roken.
pi_116599523
Van die dronken Engelsen heb je meer last.
pi_116599576
Zeker, maar het ging er over wie er crimineler zijn.
pi_116599737
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar dat is toch ook gewoon zo? In Maastricht komen drugsrunnertjes uit Frankrijk drugs kopen om te smokkelen en thuis te verkopen en in Amsterdam komen dronken Engelsen en andere toeristen een jointje roken.
Die drugsrunnertjes uit frankrijk die weten hun afhaal adressen in maastricht wel te vinden en zullen we door de invoering van de wietpas echt niet weren. De politiecapaciteit die je voor de recreatieve belgische en franse gebruikers nu moet inzetten die zou je gewoon altijd al besteed moeten hebben aan die runners alsie het echt overlast probleem zouden zijn.
pi_116599967
Haha, daar gaat het toch ook helemaal niet over. Er is niemand meer tegen de wietpas dan ik. Maar het gaat erover dat Hoes een uitspraak deed en dat D'66 vond dat dat niet kon. Lees maar even terug, dan weet je waar het over gaat. Alleen over de stelling dat Maastrichtse drugstoeristen crimineler zijn dan Amsterdamse. Dat, alleen dat, zonder mening verder. Alleen of die stelling waar is.
  maandag 10 september 2012 @ 14:02:59 #270
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_116600126
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 09:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bron: ED
Ik heb in Eindhoven eigenlijk weinig van die pas gemerkt. Je, of ik in ieder geval ben tot nu toe meerdere shops zonder legitimatie binnengekomen, daar waar andere mensen met ID zelfs geweigerd werden. Het lijkt een beetje selectief. Mijn broertje woont in Maastricht en wordt constant aangesproken of hij wiet wil kopen, terwijl dat voor de wietpas nog niet zo was en in Eindhoven merk ik het ook steeds meer. Dat die pas niet werkt is wel duidelijk, behalve voor die mongool van Teeven :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 10 september 2012 @ 14:04:58 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116600187
Welke coffeeshops? En stond je er wel al ingeschreven?
De coffeeshops die ik af en toe bezoek, zijn stuk voor stuk streng in hun beleid, maar als ze je kennen hoeven ze niet allemaal weer je id te zien.
pi_116601020
In tilburg had ik afgelopen donderdag nog een poging gedaan om de toermalijn binnen te komen, maar die hadden toch echt nog een extra iets nodigs dat ik zeker in tilburg/NL woon. Ik zei tegen hun zoek mijn achternaam in het telefoonboek op, ik ben de enigste me deze achternaam in tilburg, maar dat was toch niet voldoende. Zodoende afgelopen vrijdag maar weer drugstoerist gespeeld door naar nijmegen te gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, daar gaat het toch ook helemaal niet over. Er is niemand meer tegen de wietpas dan ik. Maar het gaat erover dat Hoes een uitspraak deed en dat D'66 vond dat dat niet kon. Lees maar even terug, dan weet je waar het over gaat. Alleen over de stelling dat Maastrichtse drugstoeristen crimineler zijn dan Amsterdamse. Dat, alleen dat, zonder mening verder. Alleen of die stelling waar is.
Dat is dan afhankelijk wie je tot de drugstoeristen rekent als je de harddrugsjunks er ook toe rekent ja dan kan het zijn dat deze meer overlast geven, maar om die dan over 1 kam te scheren met de wietkoop toeristen dat klopt gewoon niet, en juist in die context zei meneer hoes dat.
  maandag 10 september 2012 @ 14:42:19 #273
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_116601362
quote:
5s.gif Op maandag 10 september 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
Welke coffeeshops? En stond je er wel al ingeschreven?
De coffeeshops die ik af en toe bezoek, zijn stuk voor stuk streng in hun beleid, maar als ze je kennen hoeven ze niet allemaal weer je id te zien.
Geen zin om die shops te naaien, maar ben er voor de rest maar 2x eerder geweest dus ze kennen mij er niet en ik sta er ook niet ingeschreven.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 10 september 2012 @ 14:45:00 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116601452
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 14:42 schreef Drinky het volgende:

Geen zin om die shops te naaien, maar ben er voor de rest maar 2x eerder geweest dus ze kennen mij er niet en ik sta er ook niet ingeschreven.
Te naaien?
Zijn de shops aangeschreven bij de belangenvereniging? Want ik vind het serieus heel vreemd dat jij zo makkelijk binnenkomt, terwijl de praktijk die ik tegenkom zoveel anders is.
  maandag 10 september 2012 @ 14:45:27 #275
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_116601462
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:02 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik heb in Eindhoven eigenlijk weinig van die pas gemerkt. Je, of ik in ieder geval ben tot nu toe meerdere shops zonder legitimatie binnengekomen, daar waar andere mensen met ID zelfs geweigerd werden. Het lijkt een beetje selectief. Mijn broertje woont in Maastricht en wordt constant aangesproken of hij wiet wil kopen, terwijl dat voor de wietpas nog niet zo was en in Eindhoven merk ik het ook steeds meer. Dat die pas niet werkt is wel duidelijk, behalve voor die mongool van Teeven :')
Laatst ging ik in Eindhoven naar binnen met iemand die wel een pas had, maar ik moest buiten wachten omdat ik er geen had en ook geen wilde.

En schijnbaar zie ik er heel onschuldig uit want ik werk in het centrum van Maastricht maar ben nog nooit aangesproken terwijl ik iedere keer toch vanaf het station met de voet naar mijn werk ga.
吴 曼 迪
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')