Zou je dat kunnen? Leven als een monnik? Ik niet hoor.. Ik hou van comfort.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat kan je er uit halen, en misschien zegt de tekst voor iedereen wel iets speciaals wat bruikbaar of toepasbaar is.
Voor mij is helder zoals het er staat, neem een voorbeeld aan iemand die heel basic kan leven en gelukkig zijn. In goede gezondheid heb je voldoende aan een dak boven je hoofd waar je kan eten en slapen, meer heb je niet te wensen want ze geven je niet meer echte verrijking aan je leven. De rest zijn add-ons waar je je mee kan verpersoonlijken maar dat zegt niks over jouw persoonlijkheid. Neem alles weg, en je zal zien dat je niet bent wie je dacht te wezen.
Een beetje luxe is niet verkeerd, zolang je het kan waarderen zoals het is en ook zonder probleem kan leven zonder de luxe.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Lavenderr vergelijken met een oude kou? Jij durft!
Maar zonder gein: ik snap het idee wel. niet veel meer willen dan je nodig hebt. Dat is immers iijdelheid en het najagen van de wind.
Een beetje luxe is niet verkeerd. Een oude koe doe je ook een plezier met verg gras met wat bloeiende klaver erdoorheen gemengd. bv.
je bent idd een sociaal wezen ja, en contact met anderen is gewoon eenheid willen ervaren, zoals je ook eenheid voelt bij een concert met de aanwezigen daar, je vergeet bij goeie muziek dat er ook nog zoiets bestaat als een ik, die het leven krampachtig in goede banen probeert te leiden, daarom vinden mensen muziek, films en andere pleziertjes ook zo lekker,, ze vergeten het zelf/ik en worden de waarnemer, dat wat je werkelijk bent.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat we sociale wezens zijn, kan ik me behoorlijk goed identificeren met die gedachte.
Je ziet niet wat ik uitleg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zou je dat kunnen? Leven als een monnik? Ik niet hoor.. Ik hou van comfort.
Maar je beweert toch dat het voldoende is om een dak boven je hoofd te hebben en dat de rest niets wezenlijks toevoegt? Ik vraag me af of je zelf werkelijk zo basaal zou kunnen leven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:04 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Je ziet niet wat ik uitleg.
Het eerste deel is me duidelijk. Bij de laatste zin lijk je je boven anderen te stellen. Geen discussie aangaan, maar het wel beter weten. Althans, die schijn heeft het.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Een beetje luxe is niet verkeerd, zolang je het kan waarderen zoals het is en ook zonder probleem kan leven zonder de luxe.
We eten 3x in de week in een duur restaurant, men zegt dat we fijnproevers zijn, we gaan ons identificeren met de fijnproever, we blijven de restaurants opzoeken om dit te willen bevestigen, zijn wij dan werkelijk die fijnproever of is dat een rol die we aangemeten hebben?
Ik ben hier overigens niet voor de discussie, die is aan andere zoekende besteedt. Aanmoedigen en duiden is mijn doel.
Dat is denk ik het enige wat werkelijk waard is om na te jagen. De rest voegt inderdaad weinig toe aan je werkelijke geluk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je beweert toch dat het voldoende is om een dak boven je hoofd te hebben en dat de rest niets wezenlijks toevoegt? Ik vraag me af of je zelf werkelijk zo basaal zou kunnen leven.
Ja, dat kan ik volgenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat is denk ik het enige wat werkelijk waard is om na te jagen. De rest voegt inderdaad weinig toe aan je werkelijke geluk.
De rest zijn illusies die je najaagt, dingen waarvan je denkt dat ze gelukkig maken.
Je denkt daar een behoefte voor te hebben maar zal merken dat het slechts korstondig geluk geeft. Neem een gebruiksvoorwerp die je gelukkig maakt. De auto die je naar het werk brengt? Vergelijk je deze auto met andere auto's? Is hij kleiner, minder nieuw, dan de andere auto's en wil je een nieuwere kopen. En als je die hebt?
Hunkering lijdt naar begeerte, begeerte lijdt naar hebzucht, hebzucht is lijden.
Ik zeg niet dat je basaal moet leven, ik maak ook gebruik van voorwerpen die het leven comfort geven, ik heb ook een tv hoor.
True.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat is denk ik het enige wat werkelijk waard is om na te jagen. De rest voegt inderdaad weinig toe aan je werkelijke geluk.
De rest zijn illusies die je najaagt, dingen waarvan je denkt dat ze gelukkig maken.
Je denkt daar een behoefte voor te hebben maar zal merken dat het slechts korstondig geluk geeft. Neem een gebruiksvoorwerp die je gelukkig maakt. De auto die je naar het werk brengt? Vergelijk je deze auto met andere auto's? Is hij kleiner, minder nieuw, dan de andere auto's en wil je een nieuwere kopen. En als je die hebt?
Hunkering lijdt naar begeerte, begeerte lijdt naar hebzucht, hebzucht is lijden.
Ik zeg niet dat je basaal moet leven, ik maak ook gebruik van voorwerpen die het leven comfort geven, ik heb ook een tv hoor.
Ik kan me zeker wel herkennen in dat denkbeeld. Hoewel niet met alles. Dingen die ik heb aangeschaft en die ik dagelijks gebruik. (bv. computer en internetverbinding) hebben zeker wel iets aan mijn leven toegevoegd.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True.
De illusies die we najagen zijn uiteindelijk allemaal maar zaken die ons opgedrongen worden door de consumptiemaatschappij, in dit geval eigenlijk de matrix rondom ons. Misschien is het wel de bedoeling ons af te leiden van ons ware-zelf.
Ik ben opgegroeid zonder gsm, computer, internet etc en tegenwoordig kan bijna niemand nog zonder. Mijn grootouders bijv hadden nog nooit de zee gezien en tegenwoordig ben je een saaie als je niet half de wereld rondgereisd hebt. Overal evenementen waar massa's mensen op afkomen, want anders hoor je niet bij de maatschappij.
In feite een matrix die onze levens stuurt in een richting die zij willen.
wat ik ervan begrijp is dat mensen alleen kunnen reincarneren in mensachtigen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Valkyrjur het volgende:
Leuk topic! Interessant om ieders visie hierover te lezen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen volger ben van een religie, stroming of levensovertuiging. Daarnaast heb ik nog nooit een boek of site hierover gelezen of bezocht. Maar door het kijken naar dingen om mij heen heb ik er wel een bepaalde gedachtes over..
Voor mij valt reïncarnatie te vergelijken met een boom. Deze lijkt 's winters dood, maar krijgt knoppen, loopt uit, bloeit en brengt brengt vruchten voort, verliest bladeren en ziet er vervolgens dood uit. Waarna na een rust periode de hele cyclus weer op nieuw begint.
Valt deze cyclus te doorbreken? Mja, ik denk het wel. De ziel zal bepaalde lessen moet leren voordat hij niet meer terug naar het lichamelijke leven hoeft. Deze zielen zullen dan de overige, nog lerende zielen, begeleiden op hun pad.
Als het leven voortijdig wordt afgebroken, de ziel hier op aarde zal blijven totdat de tijd erop zit. Ook kunnen zielen zich zo aan aardse zaken hechten dat ze de aarde niet kunnen verlaten.
Maar..
Aan de andere kant loop ik met deze gedachtes toch tegen vraagstukken aan.. Want zoals wij hier op aarde rondlopen: oorlogen voeren, de natuur kapot maken, alles vervuilen enz enz. Zielen die al zoveel lessen geleerd hebben zouden toch beter moeten weten?
Daarnaast botst het bovenstaande voor mij nogal met de evolutie van planten en dieren hier op aarde . Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie kijk daar op is. Zou reïncarnatie dan ook betekenen dat de ziel ook van de kleinste levensvorm heeft gehuisd? En hoe verder de ziel groeit, hoe hoger hij op de ladder van levensvormen staat?
Leuk dat je ook jouw visie post ...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Valkyrjur het volgende:
Leuk topic! Interessant om ieders visie hierover te lezen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen volger ben van een religie, stroming of levensovertuiging. Daarnaast heb ik nog nooit een boek of site hierover gelezen of bezocht. Maar door het kijken naar dingen om mij heen heb ik er wel een bepaalde gedachtes over..
Voor mij valt reïncarnatie te vergelijken met een boom. Deze lijkt 's winters dood, maar krijgt knoppen, loopt uit, bloeit en brengt brengt vruchten voort, verliest bladeren en ziet er vervolgens dood uit. Waarna na een rust periode de hele cyclus weer op nieuw begint.
Valt deze cyclus te doorbreken? Mja, ik denk het wel. De ziel zal bepaalde lessen moet leren voordat hij niet meer terug naar het lichamelijke leven hoeft. Deze zielen zullen dan de overige, nog lerende zielen, begeleiden op hun pad.
Als het leven voortijdig wordt afgebroken, de ziel hier op aarde zal blijven totdat de tijd erop zit. Ook kunnen zielen zich zo aan aardse zaken hechten dat ze de aarde niet kunnen verlaten.
Maar..
Aan de andere kant loop ik met deze gedachtes toch tegen vraagstukken aan.. Want zoals wij hier op aarde rondlopen: oorlogen voeren, de natuur kapot maken, alles vervuilen enz enz. Zielen die al zoveel lessen geleerd hebben zouden toch beter moeten weten?
Daarnaast botst het bovenstaande voor mij nogal met de evolutie van planten en dieren hier op aarde . Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie kijk daar op is. Zou reïncarnatie dan ook betekenen dat de ziel ook van de kleinste levensvorm heeft gehuisd? En hoe verder de ziel groeit, hoe hoger hij op de ladder van levensvormen staat?
ja ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True.
De illusies die we najagen zijn uiteindelijk allemaal maar zaken die ons opgedrongen worden door de consumptiemaatschappij, in dit geval eigenlijk de matrix rondom ons. Misschien is het wel de bedoeling ons af te leiden van ons ware-zelf.
Ik ben opgegroeid zonder gsm, computer, internet etc en tegenwoordig kan bijna niemand nog zonder. Mijn grootouders bijv hadden nog nooit de zee gezien en tegenwoordig ben je een saaie als je niet half de wereld rondgereisd hebt. Overal evenementen waar massa's mensen op afkomen, want anders hoor je niet bij de maatschappij.
In feite een matrix die onze levens stuurt in een richting die zij willen.
Er is nooit iemand terug gekomen met klachtenquote:Op zondag 8 juli 2012 22:32 schreef RonB79 het volgende:
"The White Light is nothing but an interdimensional Soul Catcher. I will guarantee you if you enter this upon death you will eventually reincarnate."
Hoe kan je zoiets garanderen??
Ik denk niet dat er ooit een ziel reincarneert met de voorafgaande bedoeling oorlog te gaan stichten. Volgens mij is dit een gevolg van meesleping door aardse gebeurtenissen en verkeerde keuzes gemaakt door het individu, niet de ziel.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:34 schreef valandil25 het volgende:
[..]
wat ik ervan begrijp is dat mensen alleen kunnen reincarneren in mensachtigen.
in mijn optiek worden oorlogen meestal gestart door zielen die nog niet zo veel levens hebben geleefd of er niet veel van hebben geleerd, omdat ze nog in denkbeelden geloven zoals mijn volk versus jouw volk en jouw idee versus mijn idee.
zielen die verder zijn in de cyclus beginnen door te krijgen dat dit ego gedachtes zijn of collectieve ego gedachtes die alleen verdeeldheid creeeren.
Volgens mij geraken dieren niet in het Wheel of Karma, in hoeverre kunnen zij karma opbouwen door vanuit hun instinct te leven/handelen ?quote:hoe het precies met dieren zit en reincarnatie dat weet ik niet..iemand hier die het wel weet?
ja maar een ziel die verder is zal ook verder uit kunnen zoemen dan zijn eigen individu, en daarom ook op aarde minder ego keuzes maken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er ooit een ziel reincarneert met de voorafgaande bedoeling oorlog te gaan stichten. Volgens mij is dit een gevolg van meesleping door aardse gebeurtenissen en verkeerde keuzes gemaakt door het individu, niet de ziel.
[..]
Volgens mij geraken dieren niet in het Wheel of Karma, in hoeverre kunnen zij karma opbouwen door vanuit hun instinct te leven/handelen ?
Vele zielen volgen idd de volledige lijn van levensvormen hier op Aarde daar het uiteindelijk gaat over het opdoen van levenservaringen. En het heeft geen zin om steeds alleen de hoogste levensvorm met de makkelijkste levensweg te kiezen.
En waarom alleen dieren ? In de boeken die ik lees is er zelfs sprake van "life as a rock"
Volgens mij is er een levensgroot verschil tussen de keuzes van de ziel en de keuzes van het individu ...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:11 schreef valandil25 het volgende:
ja maar een ziel die verder is zal ook verder uit kunnen zoemen dan zijn eigen individu, en daarom ook op aarde minder ego keuzes maken.
Persoonlijk denk ik ook niet dat het "verplicht" is om alle levensvormen te doorlopen.quote:nee idd dat klinkt grappig hoe jij het zegt met dieren die incarneren haha,,maar ik denk dat ze wel incarneren maar dan in een apart systeem zonder karma en puur voor de ervaringen die ze op doen incarneren.
ja alles leeft eigenlijk idd met life as a rock maar dan tijdelijk met een andere cyclus ofzo.
Ik heb er hier iets over gevonden:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:34 schreef valandil25 het volgende:
[..]
hoe het precies met dieren zit en reincarnatie dat weet ik niet..iemand hier die het wel weet?
http://www.askrealjesus.nl/node/921quote:Hebben alle dieren een ziel?
Vraag: Lieve Jezus, Hebben alle dieren, ook huisdieren, een ziel? Als dat zo is, zijn de zielen van dieren dan hetzelfde als onze ziel?
Wat gebeurt er met een dier, zoals een huisdier, als het naar de andere kant overgaat? Is de overgang van een dier anders dan van de ziel van een mens? Gaat de ziel van een dier naar dezelfde plaats als onze ziel? En tenslotte, zullen we de gelegenheid krijgen om onze geliefde huisdieren aan de andere kant te zien? Dank je voor jouw tijd.
Antwoord van Jezus:
Een dier heeft geen individuele ziel. Het bewustzijn dat leven schenkt aan het fysieke lichaam van een dier is een manifestatie van een groepsziel. Een menselijke ziel is het verlengstuk van de IK BEN Aanwezigheid en wordt gemaakt van de energieën van het spirituele rijk. De groepsziel van een diersoort wordt gemaakt van de energieën van het materiële rijk. Toch kan deze groep verder evolueren en dat is de reden dat een diersoort zich aan een veranderende omgeving kan aanpassen of waarom honden tegenwoordig een kunstje kunnen leren, terwijl ze dat generaties geleden niet konden.
Als het lichaam van een dier sterft, versmelt het bewustzijn dat het lichaam animeerde weer met de groepsziel. Daarom gaat het bewustzijn – het zou onjuist zijn om ziel te zeggen – van een huisdier niet naar dezelfde plaats als de ziel van de eigenaar van dat dier.
Ik ken vele eigenaren van huisdieren die bezwaar maken tegen deze lering, omdat ze het gevoel hebben dat hun dier een bepaalde individualiteit en persoonlijkheid bezit. Hoewel deze observatie juist is, betekent het nog niet dat huisdieren een individuele ziel hebben.
De wereld van de vorm wordt geschapen uit spirituele energie die in trilling verlaagd is, in een bepaalde vorm gegoten is en vervolgens in die vorm gehouden wordt. Zoals ik de hele website door uitleg, wordt alles gemaakt uit Gods substantie, wat bewustzijn is. Zoals Moeder Maria uitlegt, kan Gods substantie, het Materlicht, enkel vorm aannemen wanneer een bewuste geest erop inwerkt. Daarom zijn er op vele niveaus bewuste wezens betrokken bij het proces om de wereld van vorm te scheppen. Enkele van deze wezens zijn wat verscheidene esoterische leringen noemen de ‘elementale bouwers’ of gewoon ‘elementalen’. Dat zijn wat mensen door de eeuwen heen hebben gezien als natuurgeesten, zoals gnomen, feeën en sylfen.
Deze elementale wezens hebben geen individuele ziel zoals mensen. Door echter de mens te dienen, kunnen ze geleidelijk opklimmen naar het punt waarop ze een menselijk lichaam kunnen bewonen, van daaruit evolueren en uiteindelijk ascenderen naar het spirituele rijk. Veel van de mensen die dicht bij de natuur staan, zijn belichaamde elementalen. Om het punt te bereiken waarop ze een menselijk lichaam kunnen bewonen, moeten de elementale wezens de mens dienen.
Alles op de wereld wordt ondersteund door een stroom spirituele energie die deze wereld instroomt. Een beetje stroomt door het bewustzijn van de mens en het wordt richting gegeven door je aandacht. Dus waar jij je aandacht ook op richt, dat zul je vergroten door spirituele energie. Als jij je aandacht op een huisdier richt, zal de spirituele energie die in dat dier stroomt het bewustzijn van het dier vergroten. Dit kan het mogelijk maken, dat een elementaal wezen het lichaam van het dier kan bewonen.
Omdat het elementale wezen een hoger niveau van bewustzijn heeft dan het dier zelf, kan het dier dat door een elementaal bewoond wordt een bepaalde individualiteit en persoonlijkheid aannemen. Het is echter belangrijk om te herkennen dat elementalen op lagere bewustzijnsniveaus gewoon imitators zijn. Dus wat je teruggespiegeld krijgt van een dier, is in feite je eigen individualiteit en persoonlijkheid, die gereflecteerd wordt door de elementaal en het betekent niet dat het huisdier een individuele ziel heeft. Daarom zie je vaak een opvallende gelijkenis tussen een hond en de eigenaar ervan.
Iemand voelt zich aangetrokken tot een bepaalde soort hond, omdat dat ras de karaktertrekken van zijn of haar persoonlijkheid spiegelt (het ras ontstond eigenlijk als een uitdrukking van een bepaald type persoonlijkheid). De eigenaar projecteert zijn of haar persoonlijkheid op de hond, waardoor de gelijkenis vergroot wordt.
Omdat dieren geen ziel hebben, gaan ze niet naar dezelfde plaats als menselijke zielen. Het is mogelijk om een dier na de dood te ontmoeten. Dat dier zal echter een manifestatie zijn die door je spirituele leraren gecreëerd werd om je overgang uit het lichaam en je laatste leven te vergemakkelijken.
Ik weet dat sommige paranormale mensen, vooral in latere jaren, beweren dat ze met dode huisdieren kunnen praten. In enkele gevallen is het mogelijk om met het elementale wezen dat een bepaald dier bewoonde, te communiceren. Zo een elementaal kan in feite een menselijke ziel volgen en verschillende huisdieren bewonen die de persoon heeft gehad, in enkele gevallen in diverse incarnaties van de ziel. Toch wordt dergelijke communicatie in de meeste gevallen eigenlijk gecreëerd door lagere geesten in het spirituele rijk die de energie van de mensen proberen te stelen door ervoor te zorgen dat ze hen hun aandacht geven. Ze zullen daarom de illusie creëren dat mensen met hun dieren communiceren om de aandacht en de energie van mensen te krijgen.
Zoals ik de hele website door uitleg, is het Christusbewustzijn de sleutel tot verlossing. Om die bewustzijnsstaat te krijgen, moet je het beperkte identiteitsgevoel achter je laten dat aan de menselijke geest ontspringt. Dus je zou kunnen zeggen dat een van de belangrijkste vaardigheden om te ontwikkelen op je spirituele pad, de bekwaamheid is om volledig en voorgoed iets achter je te laten. Je moet bereid zijn om het verleden helemaal op te geven en al je gehechtheden aan de materiële wereld en je sterfelijke identiteitsgevoel. Dit betekent ook het loslaten van een dier dat gestorven is. Dit houdt zelfs het loslaten van mensen in die gestorven zijn of van wie je op andere manieren gescheiden bent.
De menselijke bewustzijnsstaat is erg gehecht aan de dingen van de wereld, inclusief de dingen uit het verleden die verloren gegaan zijn, maar die de menselijke geest weigert te accepteren als verloren gegaan. Dat zorgt ervoor dat je niet verder gaat met je spirituele groei en gehechtheden aan het verleden kunnen je letterlijk van de hemel afhouden. In feite zijn het juist dergelijke gehechtheden die het nodig maken dat je weer incarneert op aarde. Je zult blijven reïncarneren tot je volledig en voorgoed al je gehechtheden aan deze planeet hebt opgegeven.
Daarom is het voor een spirituele zoeker noodzakelijk om bewust de vaardigheid en de bereidheid te ontwikkelen om achter te laten wat er veranderd is en niet teruggehaald kan worden. Het type mensen dat het meest succesvol op het spirituele pad is, zijn degenen die het best kunnen loslaten. Degene die zijn leven probeert te behouden, zal het verliezen, en degene die bereid is om zijn sterfelijke leven om mijnentwil te verliezen, zal het onsterfelijke leven van het Christusbewustzijn vinden.
Maar vergis je niet, wanneer je je bewust wordt van deze fouten en onze 'gewoonten' gaan doorbreken doorbreken we ook het wheel of karma. We hoeven niet met een fatalistische gelatenheid te leven 'dat het nu eenmaal zo is, zo is het leven.' .quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:38 schreef UncleScorp het volgende:
Daarom ook de uitdrukking Wheel of Karma waarin we op den duur vast geraken door steeds opnieuw dezelfde fouten te maken.
Oke, ik ga het proberen wat meer uit te leggen, (ik vind het soms wat lastig om onder woorden te brengenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Leuk dat je ook jouw visie post ...
Opmerkelijk voor iemand de geen religie ofzo volgt, noch boeken of sites erover leest, om toch tot zo'n visie te komen.
Je visie over die boom kan ik vanuit jouw standpunt volgen, maar hoe kom je dan bij de lessen die zielen moeten leren ?
Verder schrijf je dat zielen die de cyclus doorbroken hebben, de andere zielen begeleiden ... denk je dan dat alle zielen alleen hier rond Aarde blijven ? (terwijl er toch biljarden andere plaatsen in het heelal zijn ?)
En dit terwijl je ook zegt dat zielen "de Aarde niet kunnen verlaten" omdat ze teveel aan iets gehecht zijn.
En over die zielen die toch beter zouden moeten weten ivm oorlogen enzo ... die zielen weten idd wel beter maar het menselijk lichaam /brein/bewustzijn waarin ze gereincarneerd worden heeft geen herinnering meer aan de bedoelingen/intenties van die ziel.
Daarom ook de uitdrukking Wheel of Karma waarin we op den duur vast geraken door steeds opnieuw dezelfde fouten te maken.
ja ik begreep dat vroeger heel veel mensen dit hadden maar na de val van atlantis of een andere gebeurtenis deze kennis wegviel..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens mij is er een levensgroot verschil tussen de keuzes van de ziel en de keuzes van het individu ...
De ziel maakt op voorhand keuzes maar het individu maakt volledig andere keuzes dan diegene gepland door de ziel.
Mocht het individu weet hebben van de keuzes van zijn ziel, zou er geen karma zijn ...
ja daar mag ik je helemaal gelijk in geven, ik bedoel te zeggen dat naarmate de ziel meer levens leeft de beslissingen van het individu meer synchroon gaan lopen met die van de ziel omdat het meer weet waarvoor het hier is .
maar de beslissingen voor oorlog, zijn voor rekening van het individu,,met als oorzaak inbegrepen dat het nog wat onbewuster is zodat het ego de overhand heeft.
De ziel kan wel proberen door bepaalde levensgebeurtenissen het individu op het "rechte" pad te krijgen, maar het individu blijft zijn eigen keuzes maken.
(ik ga hier niet over uitwijden met het risico bepaalde visies te deponeren die andere tegen de borst zullen stuiten)
haha ik begrijp je ouwe reus
[..]
Persoonlijk denk ik ook niet dat het "verplicht" is om alle levensvormen te doorlopen.
Zo is er ook sprake van zielen die voor de eerste maal naar Aarde komen rechtstreeks in een mens. Zij kunnen hiervoor imprints "inlezen" die hen als het ware een basis geven om op terug te vallen qua emoties ed.
En iemand die zich real jezus noemt, hoe kun je dat serieus nemen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:41 schreef valandil25 het volgende:
@kleinduimpje thanx, ik vind dit echt een geweldige site, heel leerzaam..
alleen ik vergeet ik m vaak te raadplegen.
real jezus love me long time![]()
graag gedaan lieverd!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:28 schreef Valkyrjur het volgende:
[..]
Oke, ik ga het proberen wat meer uit te leggen, (ik vind het soms wat lastig om onder woorden te brengen)
Naast dat reïncarnatie mij heel logisch in de oren klinkt als je het hebt over "Wat gebeurd er als je overlijdt?" Geloof ik stellig in zaken zoals gidsen en entiteiten. Voor mij is een gids niets meer dan een ziel die alle lessen heeft geleerd. (Zoals ik het hier gelezen heb kan je "lessen" het best vergelijken met de stappen naar Verlichting). Daarnaast geloof ik niet dat zielen steeds maar weer doelloos op de aarde worden gezet, maar dat ze hier zijn om te leren.
Over je tweede vraag had ik eigenlijk nog nooit nagedacht.. Maar ervan uitgaande dat het gedeelte van het heelal wat wij kennen nog maar een speldenprikje van het geheel is. Klinkt het wel logisch dat ze ook op andere plaatsen zijn. Wat ik wel denk is dat de zielen die zover zijn dat ze gids zijn voor andere open op een plek zijn wat alles over ziet.. (hemel, morgenland of hoe je het ook wilt noemen) Een nieuw vraagstuk om eens rustig over na te denken voor mij, dank
Met zielen die de aarde niet kunnen verlaten omdat ze te veel aan iets gehecht zijn, doelde ik weer op m'n geloof in entiteiten. Ik denk/ geloof dat vele van hun niet los kunnen of willen komen omdat ze nog teveel gehecht zijn aan aardse en materielen zaken.
Bedankt, ook aan Valandil25, voor jullie visies op mijn vragen.
zeg ik lekker niet..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En iemand die zich real jezus noemt, hoe kun je dat serieus nemen?
Heel verstandig van je, en bovendien noemt hij zich niet real Jesus, alleen de site heet zo.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:23 schreef valandil25 het volgende:
[..]
zeg ik lekker niet..![]()
nou gewoon door de tekst te lezen, en niet te veel letten op naampjes van dingen..
ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:30 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Heel verstandig van je, en bovendien noemt hij zich niet real Jesus, alleen de site heet zo.
Het beestje moet toch een naam hebben.
Hij noemt zichzelf Jezus Christus, dat wil zeggen degene die gechanneld wordt.
Degene die channelt heet Kim Michaels.
Beetje teren op andermans naamsbekendheid, dus eigenlijk?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:39 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.
... maar in de praktijk begint bij punt 5 vaak het hele verhaal opnieuw ...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:24 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Maar vergis je niet, wanneer je je bewust wordt van deze fouten en onze 'gewoonten' gaan doorbreken doorbreken we ook het wheel of karma. We hoeven niet met een fatalistische gelatenheid te leven 'dat het nu eenmaal zo is, zo is het leven.' .
De volgende tekst kan je een kleine openbaring geven:
1) Ik loop door een straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik val er in.
Ik ben verloren… ik ben radeloos.
Het is mijn schuld niet.
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden.
2) Ik loop door dezelfde straat.
Ik doe alsof ik het niet zie.
Ik val er weer in.
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben.
Maar het is mijn schuld niet.
Het duurt nog lang voordat ik er uit ben.
3) Ik loop door dezelfde straat.
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in… het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld.
Ik kom er direct uit.
4) Ik loop door dezelfde straat.
Ik loop er omheen.
5) Ik loop door een andere straat.
ja je weet hoe die geascendeerde gasten zijn, zoooo makkelijk,quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Beetje teren op andermans naamsbekendheid, dus eigenlijk?
Wij hebben daarmee te maken, in zoverre dat het kennelijk van belang is voor deze verlichte zielen om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden met hun leringen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:43 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja je weet hoe die geascendeerde gasten zijn, zoooo makkelijk,
zo van; nou wat maakt het allemaal uit, want wij zijn toch geascendeerd bla bla
maar dan vraag ik jou enneacanthus,, wat hebben wij daar mee te maken?
parasieten zijn het! luizen in onze pels! haha
Daar weet ik niets van.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:39 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.
dit was natuurlijk een geintje, ik vind ze heeeel lief en waardevol hahaquote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wij hebben daarmee te maken, in zoverre dat het kennelijk van belang is voor deze verlichte zielen om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden met hun leringen.
Vergeet Jezus. Vraag het aan de èchte Jezus.
Betekent dat dat Jezus niet echt is of dat er een heleboel nep-Jezussen rondlopen?
Sommige mensen zijn dan echt slaven van hun gewoontepatronen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
... maar in de praktijk begint bij punt 5 vaak het hele verhaal opnieuw ...
Zie de OH (daar kwam het reeds wat dieper ter sprake zojuist)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
Sommige mensen zijn dan echt slaven van hun gewoontepatronen.
De gedachte van dit gedicht is denk ik echter, om die nieuwe straat gelijk mee te nemen, geleidelijk treedt als het goed is de wijsheid op om de valkuilen te zien aankomen en door het inzicht van de vaste patronen, groeit het verlangen om daar uit te komen.
Er zijn wrs. veel daden later aan Jezus toegeschreven. Er waren in zijn tijd ook nogal wat tijdgenoten die ook predikten en aan wonderdoening deden enzo.. Verdorie, ik heb een heleboel namen gekend. (ooit een bouwstuk over gehoord) maar alleen de naam Simon Magus staat me bij..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:00 schreef valandil25 het volgende:
[..]
dit was natuurlijk een geintje, ik vind ze heeeel lief en waardevol haha![]()
de info is natuurlijk veel belangrijker dan het gegeven of er ooit een poppetje in deze droom bestaan heeft met de naam jezus. wel jammer dat veel info over die man verdraaid is of verkeerd geinterpeteerd of zelfs helemaal uitgewist is.
maargoed alle info sijpelt zoiezo binnen nu, en dat lijkt me een goeie zaak..
Sounds boring ...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
Karma tijdens je leven bestaat zeker wel maar als je bent overleden blijft je geest voor eeuwig in het hiernamaals.
ja ik las op de site dat ie wel wat wonderen verricht heeft, maar dat ie als spiritueel leraar niet te veel mocht opvallen omdat mensen zelf de keuze moesten hebben om zijn leer te volgen, en niet omdat ie toevallig iets kon, ivm vrije wil..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn wrs. veel daden later aan Jezus toegeschreven. Er waren in zijn tijd ook nogal wat tijdgenoten die ook predikten en aan wonderdoening deden enzo.. Verdorie, ik heb een heleboel namen gekend. (ooit een bouwstuk over gehoord) maar alleen de naam Simon Magus staat me bij..
Hoe het precies zit weet ik niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:22 schreef valandil25 het volgende:
[..]
@kleinduimpje hij was al geascendeerd voordat ie op aarde kwam toch?
Dat is een mooie gedachte Ratelslangetje .quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
Karma tijdens je leven bestaat zeker wel maar als je bent overleden blijft je geest voor eeuwig in het hiernamaals.
ja geascendeerd ben je al vanaf de vijfde dimensie geloof ik, maar hoe dat verder zit met meester weet ik ook nie..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:56 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Hoe het precies zit weet ik niet.
Volgens de site was Jezus wel een gevorderde ziel, maar volgens mij geen geascendeerde meester, waarbij er volgens mij ook nog een verschil is tussen iemand die geascendeerd is en een geascendeerde meester.
Het volgende artikel zegt er nog iets meer over:
Komt Jezus van Venus?
quote:
Je geest blijft gewoon voor eeuwig in het hiernamaals ?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:59 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is een mooie gedachte Ratelslangetje .
Ik vind het een mooie gedachte.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Je geest blijft gewoon voor eeuwig in het hiernamaals ?
Verder niets ?
Gewoon in het hiernamaals ? Voor eeuwig ?
Dus eigenlijk niets ? Geest terug in het doosje en gedaan ...
Vind ik weinig mooie gedachte aan.
Je bent bij God!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Je geest blijft gewoon voor eeuwig in het hiernamaals ?
Verder niets ?
Gewoon in het hiernamaals ? Voor eeuwig ?
Dus eigenlijk niets ? Geest terug in het doosje en gedaan ...
Vind ik weinig mooie gedachte aan.
wat bedoel je, dat je bijvoorbeeld in een volgend leven in oud china kan incarneren?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:14 schreef jogy het volgende:
kan het trouwens niet gewoon zo zijn dat deze tijd niet per se dezelfde tijd is in de esoterische vlakken? dus dat het groeiproces niet bepaald lineair is (vanaf deze dimensie bekeken dan). Dus dat dit gewoon een periode is die een bepaalde les/ervaring met zich mee draagt en niets meer/minder. En een andere periode was dan weer geschikt voor een hele andere ervaring. Zo iets. dus wanneer je incarneert kan het net zo goed in historisch China zijn bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |