abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115649841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:28 schreef Valkyrjur het volgende:

[..]

Oke, ik ga het proberen wat meer uit te leggen, (ik vind het soms wat lastig om onder woorden te brengen ;) )
Naast dat reïncarnatie mij heel logisch in de oren klinkt als je het hebt over "Wat gebeurd er als je overlijdt?" Geloof ik stellig in zaken zoals gidsen en entiteiten. Voor mij is een gids niets meer dan een ziel die alle lessen heeft geleerd. (Zoals ik het hier gelezen heb kan je "lessen" het best vergelijken met de stappen naar Verlichting). Daarnaast geloof ik niet dat zielen steeds maar weer doelloos op de aarde worden gezet, maar dat ze hier zijn om te leren.

Over je tweede vraag had ik eigenlijk nog nooit nagedacht.. Maar ervan uitgaande dat het gedeelte van het heelal wat wij kennen nog maar een speldenprikje van het geheel is. Klinkt het wel logisch dat ze ook op andere plaatsen zijn. Wat ik wel denk is dat de zielen die zover zijn dat ze gids zijn voor andere open op een plek zijn wat alles over ziet.. (hemel, morgenland of hoe je het ook wilt noemen) Een nieuw vraagstuk om eens rustig over na te denken voor mij, dank :)

Met zielen die de aarde niet kunnen verlaten omdat ze te veel aan iets gehecht zijn, doelde ik weer op m'n geloof in entiteiten. Ik denk/ geloof dat vele van hun niet los kunnen of willen komen omdat ze nog teveel gehecht zijn aan aardse en materielen zaken.

Bedankt, ook aan Valandil25, voor jullie visies op mijn vragen. :)
graag gedaan lieverd!
jij had t over de grote van het heelal,,ik las pas trouwens ergens dat er 6 universums zijn, ga ik ff opzoeke op ask real jezus..wel bizar..
pi_115650352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En iemand die zich real jezus noemt, hoe kun je dat serieus nemen?
zeg ik lekker niet.. _O-

nou gewoon door de tekst te lezen, en niet te veel letten op naampjes van dingen..
pi_115652665
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:23 schreef valandil25 het volgende:

[..]

zeg ik lekker niet.. _O-

nou gewoon door de tekst te lezen, en niet te veel letten op naampjes van dingen..
Heel verstandig van je, en bovendien noemt hij zich niet real Jesus, alleen de site heet zo.
Het beestje moet toch een naam hebben.

Hij noemt zichzelf Jezus Christus, dat wil zeggen degene die gechanneld wordt.

Degene die channelt heet Kim Michaels.
pi_115653007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:30 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Heel verstandig van je, en bovendien noemt hij zich niet real Jesus, alleen de site heet zo.
Het beestje moet toch een naam hebben.

Hij noemt zichzelf Jezus Christus, dat wil zeggen degene die gechanneld wordt.

Degene die channelt heet Kim Michaels.
ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.
pi_115655430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:39 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.
Beetje teren op andermans naamsbekendheid, dus eigenlijk? :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:10:54 #231
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115656782
quote:
3s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:24 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Maar vergis je niet, wanneer je je bewust wordt van deze fouten en onze 'gewoonten' gaan doorbreken doorbreken we ook het wheel of karma. We hoeven niet met een fatalistische gelatenheid te leven 'dat het nu eenmaal zo is, zo is het leven.' .
De volgende tekst kan je een kleine openbaring geven:

1) Ik loop door een straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik val er in.
Ik ben verloren… ik ben radeloos.
Het is mijn schuld niet.
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden.

2) Ik loop door dezelfde straat.
Ik doe alsof ik het niet zie.
Ik val er weer in.
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben.
Maar het is mijn schuld niet.
Het duurt nog lang voordat ik er uit ben.

3) Ik loop door dezelfde straat.
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in… het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld.
Ik kom er direct uit.

4) Ik loop door dezelfde straat.
Ik loop er omheen.

5) Ik loop door een andere straat.
... maar in de praktijk begint bij punt 5 vaak het hele verhaal opnieuw ... :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_115658271
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Beetje teren op andermans naamsbekendheid, dus eigenlijk? :D
ja je weet hoe die geascendeerde gasten zijn, zoooo makkelijk,
zo van; nou wat maakt het allemaal uit, want wij zijn toch geascendeerd bla bla
maar dan vraag ik jou enneacanthus,, wat hebben wij daar mee te maken?

parasieten zijn het! luizen in onze pels! haha
pi_115658910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:43 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja je weet hoe die geascendeerde gasten zijn, zoooo makkelijk,
zo van; nou wat maakt het allemaal uit, want wij zijn toch geascendeerd bla bla
maar dan vraag ik jou enneacanthus,, wat hebben wij daar mee te maken?

parasieten zijn het! luizen in onze pels! haha
Wij hebben daarmee te maken, in zoverre dat het kennelijk van belang is voor deze verlichte zielen om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden met hun leringen.
Vergeet Jezus. Vraag het aan de èchte Jezus.
Betekent dat dat Jezus niet echt is of dat er een heleboel nep-Jezussen rondlopen?
pi_115659011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:39 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Daar weet ik niets van.
Op de site lees ik dat hij nooit een andere naam gebruikt.

Maar als ik het goed begrijp is het wel zo dat hij de titel Christus niet vanaf zijn geboorte droeg, maar pas na de doop door Johannes de Doper, op zijn 30ste jaar.

Daarvoor was hij inderdaad een min of meer gewone spirituele leraar.
pi_115659301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wij hebben daarmee te maken, in zoverre dat het kennelijk van belang is voor deze verlichte zielen om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden met hun leringen.
Vergeet Jezus. Vraag het aan de èchte Jezus.
Betekent dat dat Jezus niet echt is of dat er een heleboel nep-Jezussen rondlopen?
dit was natuurlijk een geintje, ik vind ze heeeel lief en waardevol haha ;)

de info is natuurlijk veel belangrijker dan het gegeven of er ooit een poppetje in deze droom bestaan heeft met de naam jezus. wel jammer dat veel info over die man verdraaid is of verkeerd geinterpeteerd of zelfs helemaal uitgewist is.
maargoed alle info sijpelt zoiezo binnen nu, en dat lijkt me een goeie zaak..
pi_115659685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... maar in de praktijk begint bij punt 5 vaak het hele verhaal opnieuw ... :P
Sommige mensen zijn dan echt slaven van hun gewoontepatronen.

De gedachte van dit gedicht is denk ik echter, om die nieuwe straat gelijk mee te nemen, geleidelijk treedt als het goed is de wijsheid op om de valkuilen te zien aankomen en door het inzicht van de vaste patronen, groeit het verlangen om daar uit te komen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 22:13:06 #237
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115659850
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
Sommige mensen zijn dan echt slaven van hun gewoontepatronen.

De gedachte van dit gedicht is denk ik echter, om die nieuwe straat gelijk mee te nemen, geleidelijk treedt als het goed is de wijsheid op om de valkuilen te zien aankomen en door het inzicht van de vaste patronen, groeit het verlangen om daar uit te komen.
Zie de OH (daar kwam het reeds wat dieper ter sprake zojuist) ;)

& ja, klopt.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_115659910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:00 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dit was natuurlijk een geintje, ik vind ze heeeel lief en waardevol haha ;)

de info is natuurlijk veel belangrijker dan het gegeven of er ooit een poppetje in deze droom bestaan heeft met de naam jezus. wel jammer dat veel info over die man verdraaid is of verkeerd geinterpeteerd of zelfs helemaal uitgewist is.
maargoed alle info sijpelt zoiezo binnen nu, en dat lijkt me een goeie zaak..
Er zijn wrs. veel daden later aan Jezus toegeschreven. Er waren in zijn tijd ook nogal wat tijdgenoten die ook predikten en aan wonderdoening deden enzo.. Verdorie, ik heb een heleboel namen gekend. (ooit een bouwstuk over gehoord) maar alleen de naam Simon Magus staat me bij..
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 22:15:21 #239
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115659939
Karma tijdens je leven bestaat zeker wel maar als je bent overleden blijft je geest voor eeuwig in het hiernamaals.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115660223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
Karma tijdens je leven bestaat zeker wel maar als je bent overleden blijft je geest voor eeuwig in het hiernamaals.
Sounds boring ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_115660294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er zijn wrs. veel daden later aan Jezus toegeschreven. Er waren in zijn tijd ook nogal wat tijdgenoten die ook predikten en aan wonderdoening deden enzo.. Verdorie, ik heb een heleboel namen gekend. (ooit een bouwstuk over gehoord) maar alleen de naam Simon Magus staat me bij..
ja ik las op de site dat ie wel wat wonderen verricht heeft, maar dat ie als spiritueel leraar niet te veel mocht opvallen omdat mensen zelf de keuze moesten hebben om zijn leer te volgen, en niet omdat ie toevallig iets kon, ivm vrije wil..
maar het is een tijd geleden dat ik dit gelezen heb, dus ik kan er naast zitten.

@kleinduimpje hij was al geascendeerd voordat ie op aarde kwam toch?
pi_115661795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:22 schreef valandil25 het volgende:

[..]

@kleinduimpje hij was al geascendeerd voordat ie op aarde kwam toch?
Hoe het precies zit weet ik niet.

Volgens de site was Jezus wel een gevorderde ziel, maar volgens mij geen geascendeerde meester, waarbij er volgens mij ook nog een verschil is tussen iemand die geascendeerd is en een geascendeerde meester.

Het volgende artikel zegt er nog iets meer over:

Komt Jezus van Venus?
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 22:57:53 #243
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115661869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Sounds boring ...
Karma of het hiernamaals?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115661944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dat is een mooie gedachte Ratelslangetje .
pi_115662078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:56 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Hoe het precies zit weet ik niet.

Volgens de site was Jezus wel een gevorderde ziel, maar volgens mij geen geascendeerde meester, waarbij er volgens mij ook nog een verschil is tussen iemand die geascendeerd is en een geascendeerde meester.

Het volgende artikel zegt er nog iets meer over:

Komt Jezus van Venus?
ja geascendeerd ben je al vanaf de vijfde dimensie geloof ik, maar hoe dat verder zit met meester weet ik ook nie..
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:14:55 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115662728
kan het trouwens niet gewoon zo zijn dat deze tijd niet per se dezelfde tijd is in de esoterische vlakken? dus dat het groeiproces niet bepaald lineair is (vanaf deze dimensie bekeken dan). Dus dat dit gewoon een periode is die een bepaalde les/ervaring met zich mee draagt en niets meer/minder. En een andere periode was dan weer geschikt voor een hele andere ervaring. Zo iets. dus wanneer je incarneert kan het net zo goed in historisch China zijn bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_115662857
quote:
donderdag 16 augustus 2012 22:57 schreef Ratelslangetje het volgende:[/b]

Karma of het hiernamaals?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:59 schreef Lavenderr het volgende:

Dat is een mooie gedachte Ratelslangetje .
Je geest blijft gewoon voor eeuwig in het hiernamaals ?
Verder niets ?
Gewoon in het hiernamaals ? Voor eeuwig ?
Dus eigenlijk niets ? Geest terug in het doosje en gedaan ...
Vind ik weinig mooie gedachte aan.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_115662935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Verder niets ?
Ik vind het een mooie gedachte.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 23:29:31 #249
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115663487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Verder niets ?
Je bent bij God!
Maar als jij na Zijn oordeel alsnog wilt boeten voor je fouten...ga je gang.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115663760
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:14 schreef jogy het volgende:
kan het trouwens niet gewoon zo zijn dat deze tijd niet per se dezelfde tijd is in de esoterische vlakken? dus dat het groeiproces niet bepaald lineair is (vanaf deze dimensie bekeken dan). Dus dat dit gewoon een periode is die een bepaalde les/ervaring met zich mee draagt en niets meer/minder. En een andere periode was dan weer geschikt voor een hele andere ervaring. Zo iets. dus wanneer je incarneert kan het net zo goed in historisch China zijn bijvoorbeeld.
wat bedoel je, dat je bijvoorbeeld in een volgend leven in oud china kan incarneren?

ik heb wel eens ergens gelezen meen ik mij te herinneren dat je in de hogere dimensies in het verleden kan kijken en zien hoe het toen gegaan is, maar of de tijdlijnen zo verschillend zijn wie zal het zeggen? maar het lijkt me stug, in verband met het het hele ''er is alleen het nu'' verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')