abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115649841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:28 schreef Valkyrjur het volgende:

[..]

Oke, ik ga het proberen wat meer uit te leggen, (ik vind het soms wat lastig om onder woorden te brengen ;) )
Naast dat reïncarnatie mij heel logisch in de oren klinkt als je het hebt over "Wat gebeurd er als je overlijdt?" Geloof ik stellig in zaken zoals gidsen en entiteiten. Voor mij is een gids niets meer dan een ziel die alle lessen heeft geleerd. (Zoals ik het hier gelezen heb kan je "lessen" het best vergelijken met de stappen naar Verlichting). Daarnaast geloof ik niet dat zielen steeds maar weer doelloos op de aarde worden gezet, maar dat ze hier zijn om te leren.

Over je tweede vraag had ik eigenlijk nog nooit nagedacht.. Maar ervan uitgaande dat het gedeelte van het heelal wat wij kennen nog maar een speldenprikje van het geheel is. Klinkt het wel logisch dat ze ook op andere plaatsen zijn. Wat ik wel denk is dat de zielen die zover zijn dat ze gids zijn voor andere open op een plek zijn wat alles over ziet.. (hemel, morgenland of hoe je het ook wilt noemen) Een nieuw vraagstuk om eens rustig over na te denken voor mij, dank :)

Met zielen die de aarde niet kunnen verlaten omdat ze te veel aan iets gehecht zijn, doelde ik weer op m'n geloof in entiteiten. Ik denk/ geloof dat vele van hun niet los kunnen of willen komen omdat ze nog teveel gehecht zijn aan aardse en materielen zaken.

Bedankt, ook aan Valandil25, voor jullie visies op mijn vragen. :)
graag gedaan lieverd!
jij had t over de grote van het heelal,,ik las pas trouwens ergens dat er 6 universums zijn, ga ik ff opzoeke op ask real jezus..wel bizar..
pi_115650352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En iemand die zich real jezus noemt, hoe kun je dat serieus nemen?
zeg ik lekker niet.. _O-

nou gewoon door de tekst te lezen, en niet te veel letten op naampjes van dingen..
pi_115652665
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:23 schreef valandil25 het volgende:

[..]

zeg ik lekker niet.. _O-

nou gewoon door de tekst te lezen, en niet te veel letten op naampjes van dingen..
Heel verstandig van je, en bovendien noemt hij zich niet real Jesus, alleen de site heet zo.
Het beestje moet toch een naam hebben.

Hij noemt zichzelf Jezus Christus, dat wil zeggen degene die gechanneld wordt.

Degene die channelt heet Kim Michaels.
pi_115653007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:30 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Heel verstandig van je, en bovendien noemt hij zich niet real Jesus, alleen de site heet zo.
Het beestje moet toch een naam hebben.

Hij noemt zichzelf Jezus Christus, dat wil zeggen degene die gechanneld wordt.

Degene die channelt heet Kim Michaels.
ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.
pi_115655430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:39 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ik begreep ook dat ie vroeger ook met een andere naam door het leven ging en gewoon een spiritueel leraar was,, maarja de naam jezus christus is ook wel lekker voor de naamsbekendheid van hem voor de vele die het christendom zoals dat nu is niet meer serieus nemen en misschien hier uit komen.
Beetje teren op andermans naamsbekendheid, dus eigenlijk? :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:10:54 #231
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115656782
quote:
3s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:24 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Maar vergis je niet, wanneer je je bewust wordt van deze fouten en onze 'gewoonten' gaan doorbreken doorbreken we ook het wheel of karma. We hoeven niet met een fatalistische gelatenheid te leven 'dat het nu eenmaal zo is, zo is het leven.' .
De volgende tekst kan je een kleine openbaring geven:

1) Ik loop door een straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik val er in.
Ik ben verloren… ik ben radeloos.
Het is mijn schuld niet.
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden.

2) Ik loop door dezelfde straat.
Ik doe alsof ik het niet zie.
Ik val er weer in.
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben.
Maar het is mijn schuld niet.
Het duurt nog lang voordat ik er uit ben.

3) Ik loop door dezelfde straat.
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in… het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld.
Ik kom er direct uit.

4) Ik loop door dezelfde straat.
Ik loop er omheen.

5) Ik loop door een andere straat.
... maar in de praktijk begint bij punt 5 vaak het hele verhaal opnieuw ... :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_115658271
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Beetje teren op andermans naamsbekendheid, dus eigenlijk? :D
ja je weet hoe die geascendeerde gasten zijn, zoooo makkelijk,
zo van; nou wat maakt het allemaal uit, want wij zijn toch geascendeerd bla bla
maar dan vraag ik jou enneacanthus,, wat hebben wij daar mee te maken?

parasieten zijn het! luizen in onze pels! haha
pi_115658910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:43 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja je weet hoe die geascendeerde gasten zijn, zoooo makkelijk,
zo van; nou wat maakt het allemaal uit, want wij zijn toch geascendeerd bla bla
maar dan vraag ik jou enneacanthus,, wat hebben wij daar mee te maken?

parasieten zijn het! luizen in onze pels! haha
Wij hebben daarmee te maken, in zoverre dat het kennelijk van belang is voor deze verlichte zielen om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden met hun leringen.
Vergeet Jezus. Vraag het aan de èchte Jezus.
Betekent dat dat Jezus niet echt is of dat er een heleboel nep-Jezussen rondlopen?
pi_115659011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:39 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Daar weet ik niets van.
Op de site lees ik dat hij nooit een andere naam gebruikt.

Maar als ik het goed begrijp is het wel zo dat hij de titel Christus niet vanaf zijn geboorte droeg, maar pas na de doop door Johannes de Doper, op zijn 30ste jaar.

Daarvoor was hij inderdaad een min of meer gewone spirituele leraar.
pi_115659301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wij hebben daarmee te maken, in zoverre dat het kennelijk van belang is voor deze verlichte zielen om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden met hun leringen.
Vergeet Jezus. Vraag het aan de èchte Jezus.
Betekent dat dat Jezus niet echt is of dat er een heleboel nep-Jezussen rondlopen?
dit was natuurlijk een geintje, ik vind ze heeeel lief en waardevol haha ;)

de info is natuurlijk veel belangrijker dan het gegeven of er ooit een poppetje in deze droom bestaan heeft met de naam jezus. wel jammer dat veel info over die man verdraaid is of verkeerd geinterpeteerd of zelfs helemaal uitgewist is.
maargoed alle info sijpelt zoiezo binnen nu, en dat lijkt me een goeie zaak..
pi_115659685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... maar in de praktijk begint bij punt 5 vaak het hele verhaal opnieuw ... :P
Sommige mensen zijn dan echt slaven van hun gewoontepatronen.

De gedachte van dit gedicht is denk ik echter, om die nieuwe straat gelijk mee te nemen, geleidelijk treedt als het goed is de wijsheid op om de valkuilen te zien aankomen en door het inzicht van de vaste patronen, groeit het verlangen om daar uit te komen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 22:13:06 #237
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115659850
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
Sommige mensen zijn dan echt slaven van hun gewoontepatronen.

De gedachte van dit gedicht is denk ik echter, om die nieuwe straat gelijk mee te nemen, geleidelijk treedt als het goed is de wijsheid op om de valkuilen te zien aankomen en door het inzicht van de vaste patronen, groeit het verlangen om daar uit te komen.
Zie de OH (daar kwam het reeds wat dieper ter sprake zojuist) ;)

& ja, klopt.
pi_115659910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:00 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dit was natuurlijk een geintje, ik vind ze heeeel lief en waardevol haha ;)

de info is natuurlijk veel belangrijker dan het gegeven of er ooit een poppetje in deze droom bestaan heeft met de naam jezus. wel jammer dat veel info over die man verdraaid is of verkeerd geinterpeteerd of zelfs helemaal uitgewist is.
maargoed alle info sijpelt zoiezo binnen nu, en dat lijkt me een goeie zaak..
Er zijn wrs. veel daden later aan Jezus toegeschreven. Er waren in zijn tijd ook nogal wat tijdgenoten die ook predikten en aan wonderdoening deden enzo.. Verdorie, ik heb een heleboel namen gekend. (ooit een bouwstuk over gehoord) maar alleen de naam Simon Magus staat me bij..
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 22:15:21 #239
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115659939
Karma tijdens je leven bestaat zeker wel maar als je bent overleden blijft je geest voor eeuwig in het hiernamaals.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115660223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
Karma tijdens je leven bestaat zeker wel maar als je bent overleden blijft je geest voor eeuwig in het hiernamaals.
Sounds boring ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_115660294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er zijn wrs. veel daden later aan Jezus toegeschreven. Er waren in zijn tijd ook nogal wat tijdgenoten die ook predikten en aan wonderdoening deden enzo.. Verdorie, ik heb een heleboel namen gekend. (ooit een bouwstuk over gehoord) maar alleen de naam Simon Magus staat me bij..
ja ik las op de site dat ie wel wat wonderen verricht heeft, maar dat ie als spiritueel leraar niet te veel mocht opvallen omdat mensen zelf de keuze moesten hebben om zijn leer te volgen, en niet omdat ie toevallig iets kon, ivm vrije wil..
maar het is een tijd geleden dat ik dit gelezen heb, dus ik kan er naast zitten.

@kleinduimpje hij was al geascendeerd voordat ie op aarde kwam toch?
pi_115661795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:22 schreef valandil25 het volgende:

[..]

@kleinduimpje hij was al geascendeerd voordat ie op aarde kwam toch?
Hoe het precies zit weet ik niet.

Volgens de site was Jezus wel een gevorderde ziel, maar volgens mij geen geascendeerde meester, waarbij er volgens mij ook nog een verschil is tussen iemand die geascendeerd is en een geascendeerde meester.

Het volgende artikel zegt er nog iets meer over:

Komt Jezus van Venus?
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 22:57:53 #243
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115661869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Sounds boring ...
Karma of het hiernamaals?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115661944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dat is een mooie gedachte Ratelslangetje .
pi_115662078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:56 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Hoe het precies zit weet ik niet.

Volgens de site was Jezus wel een gevorderde ziel, maar volgens mij geen geascendeerde meester, waarbij er volgens mij ook nog een verschil is tussen iemand die geascendeerd is en een geascendeerde meester.

Het volgende artikel zegt er nog iets meer over:

Komt Jezus van Venus?
ja geascendeerd ben je al vanaf de vijfde dimensie geloof ik, maar hoe dat verder zit met meester weet ik ook nie..
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:14:55 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115662728
kan het trouwens niet gewoon zo zijn dat deze tijd niet per se dezelfde tijd is in de esoterische vlakken? dus dat het groeiproces niet bepaald lineair is (vanaf deze dimensie bekeken dan). Dus dat dit gewoon een periode is die een bepaalde les/ervaring met zich mee draagt en niets meer/minder. En een andere periode was dan weer geschikt voor een hele andere ervaring. Zo iets. dus wanneer je incarneert kan het net zo goed in historisch China zijn bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_115662857
quote:
donderdag 16 augustus 2012 22:57 schreef Ratelslangetje het volgende:[/b]

Karma of het hiernamaals?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:59 schreef Lavenderr het volgende:

Dat is een mooie gedachte Ratelslangetje .
Je geest blijft gewoon voor eeuwig in het hiernamaals ?
Verder niets ?
Gewoon in het hiernamaals ? Voor eeuwig ?
Dus eigenlijk niets ? Geest terug in het doosje en gedaan ...
Vind ik weinig mooie gedachte aan.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_115662935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Verder niets ?
Ik vind het een mooie gedachte.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 23:29:31 #249
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115663487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Verder niets ?
Je bent bij God!
Maar als jij na Zijn oordeel alsnog wilt boeten voor je fouten...ga je gang.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115663760
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:14 schreef jogy het volgende:
kan het trouwens niet gewoon zo zijn dat deze tijd niet per se dezelfde tijd is in de esoterische vlakken? dus dat het groeiproces niet bepaald lineair is (vanaf deze dimensie bekeken dan). Dus dat dit gewoon een periode is die een bepaalde les/ervaring met zich mee draagt en niets meer/minder. En een andere periode was dan weer geschikt voor een hele andere ervaring. Zo iets. dus wanneer je incarneert kan het net zo goed in historisch China zijn bijvoorbeeld.
wat bedoel je, dat je bijvoorbeeld in een volgend leven in oud china kan incarneren?

ik heb wel eens ergens gelezen meen ik mij te herinneren dat je in de hogere dimensies in het verleden kan kijken en zien hoe het toen gegaan is, maar of de tijdlijnen zo verschillend zijn wie zal het zeggen? maar het lijkt me stug, in verband met het het hele ''er is alleen het nu'' verhaal.
pi_115670469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:29 schreef Ratelslangetje het volgende:

Je bent bij God!
Maar als jij na Zijn oordeel alsnog wilt boeten voor je fouten...ga je gang.
Bij De Bron (god) komen we allezins.
Maar wat is dan de bedoeling van karma zoals je zegt als je niet terugkomt ?
En kan je wel spreken van "boeten" als je er zelf voor kiest ?
pi_115671301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:34 schreef valandil25 het volgende:
wat bedoel je, dat je bijvoorbeeld in een volgend leven in oud china kan incarneren?

ik heb wel eens ergens gelezen meen ik mij te herinneren dat je in de hogere dimensies in het verleden kan kijken en zien hoe het toen gegaan is, maar of de tijdlijnen zo verschillend zijn wie zal het zeggen? maar het lijkt me stug, in verband met het het hele ''er is alleen het nu'' verhaal.
"verleden, tijdlijnen, alleen-het-nu"
Lineaire tijd is een aardse creatie, alles "bestaat" op hetzelfde moment. Als je ziel/energie eeuwig en onsterfelijk is heeft het geen zin om dat in jaartjes te gaan uitdrukken.
Dus je kan idd in oud china reincarneren :)
pi_115680805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Lineaire tijd is een aardse creatie, alles "bestaat" op hetzelfde moment. Als je ziel/energie eeuwig en onsterfelijk is heeft het geen zin om dat in jaartjes te gaan uitdrukken.
ok, dus jij zegt dat oud china(bijvoorbeeld) nu op dit moment ook bestaat?

moeilijk met mn beperkte verstandje bij te komen, maar lijkt me wel vet...
pi_115681477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:07 schreef valandil25 het volgende:

moeilijk met mn beperkte verstandje bij te komen, maar lijkt me wel vet...
Daarom dat Dolores Cannon haar serie "The Convoluted Universe" boeken noemt "that make your mind bent like pretzels"
;)
pi_115681514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:51 schreef UncleScorp het volgende:
Alles bestaat misschien wel op hetzelfde moment maar dat is iets wat je niet zou kunnen ervaren. Ik vind niets mis met een lineare beleving van mijn bestaan.

Het idee dat het hiernamaals niet linear is lijkt mij eerder verzonnen om macht uit te oefenen op gelovigen op aarde. Immers, geen linear denken meer, dan kan men ook niet meer de toekomst voor zichzelf verzinnen en het verleden raadplegen met het geheugen lijkt mij ook een drama. Lineair geeft structuur, anders worden alle activiteiten op een moment een chaos en is het einde zoek. Zonder eind ook geen begin en dat lijkt mij persoonlijk niet fijn. Hoe moet je bv. gedag zeggen tegen mensen? Blijven bepaalde hersencellen dan nog 'actief' omdat ze niet goed afgesloten kunnen worden en hoe zit het met de persistentie van herinneringen.

quote:
Ik vind het zelf leuker om alles te zien als ontelbaar veel bronnen ipv maar 1 bron. Tuurlijk is het water hetzelfde en is het allemaal eeuwigheid maar zonder al die individuele beginnen en eindes is het allemaal maar zo hetzelfde en daarom betekenisloos. Voor mij een beetje het verschil tussen een bos waarbij er maar 1 boomsoort bestaat of allerlei bossen met allerlei verschillende bomen.
pi_115681930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:25 schreef loop het volgende:

Alles bestaat misschien wel op hetzelfde moment maar dat is iets wat je niet zou kunnen ervaren. Ik vind niets mis met een lineare beleving van mijn bestaan.
Daarom zeg ik ook dat tijd iets aards is en wij dus een lineaire beleving van ons bestaan hebben.

quote:
Het idee dat het hiernamaals niet linear is lijkt mij eerder verzonnen om macht uit te oefenen op gelovigen op aarde. Immers, geen linear denken meer, dan kan men ook niet meer de toekomst voor zichzelf verzinnen en het verleden raadplegen met het geheugen lijkt mij ook een drama. Lineair geeft structuur, anders worden alle activiteiten op een moment een chaos en is het einde zoek. Zonder eind ook geen begin en dat lijkt mij persoonlijk niet fijn. Hoe moet je bv. gedag zeggen tegen mensen? Blijven bepaalde hersencellen dan nog 'actief' omdat ze niet goed afgesloten kunnen worden en hoe zit het met de persistentie van herinneringen.
Je mag hetgeen ik zei natuurlijk niet letterlijk projecteren op ons aardse leven hier.
Ons menselijk brein zou de persistentie van herinneringen gewoonweg niet aankunnen.

quote:
Ik vind het zelf leuker om alles te zien als ontelbaar veel bronnen ipv maar 1 bron. Tuurlijk is het water hetzelfde en is het allemaal eeuwigheid maar zonder al die individuele beginnen en eindes is het allemaal maar zo hetzelfde en daarom betekenisloos. Voor mij een beetje het verschil tussen een bos waarbij er maar 1 boomsoort bestaat of allerlei bossen met allerlei verschillende bomen.
Met Bron bedoelde ik in dit geval "god", en daar voorbij zouden zelfs idd meerdere bronnen zijn.
In de eeuwigheid hoeft het niet persé allemaal hetzelfde en betekenisloos te zijn, er zijn oneindig vele werelden en levens te ervaren.
Dus op een manier idd allerlei werelden (bossen) met allerlei verschillende levensvormen (bomen).
pi_115682069
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Daarom dat Dolores Cannon haar serie "The Convoluted Universe" boeken noemt "that make your mind bent like pretzels"
;)
ik kwam die naam toevallig een paar dagen geleden tegen bij een voorspelling van 2012, en ben nu wel benieuwd.

maar voordat ik me daarin ga verdiepen heb ik nog wel een vraag, stel dat er nu iemand zou reincarneren in belgie in de tijd dat bijvoorbeeld suske en wiske werd bedacht, en die gene vermoord de bedenker daarvan. dan blijft het raar dat we nu een suske en wiske hebben toch?

oorzaak moet toch gevolg hebben? dit is een universele wet, of wat is jou/haar visie daarop?
pi_115682761
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:35 schreef UncleScorp het volgende:
Daarom zeg ik ook dat tijd iets aards is en wij dus een lineaire beleving van ons bestaan hebben.
Ok het deed mij overkomen alsof je het een minder iets vind en dat het ophoud in het hiernamaals om te worden vervangen door een niet-lineare beleving.

quote:
Je mag hetgeen ik zei natuurlijk niet letterlijk projecteren op ons aardse leven hier.
.. om het punt wat jij denkt te hebben te begrijpen neem ik aan dat je bedoeld? Toch probeer ik dat projecteren en letterlijk opvatten wel te doen, anders kan ik me nu eenmaal geen beeld vormen van een hiernamaals. Als het hier voor mij lijkt te werken, zal het daar ook wel werken. En zo niet dan is dat jammer voor mij (qua gemiste tijd), wat kun je anders ter voorbereiding. Alhoewel ik er mee ben begonnen omdat ik het hier allemaal zo saai vind dus zo erg vind ik het niet van die gemiste tijd.

quote:
Ons menselijk brein zou de persistentie van herinneringen gewoonweg niet aankunnen.
Want? Het hele alfabet bijvoorbeeld heb ik ooit een keer geleerd in mijn leven, toch is het ergens aan het begin van mijn psyche of diep daarin ergens nog aanwezig opdat ik het telkens opnieuw kan gebruiken. Het moet wel zo zijn want anders zou ik bv. spraak niet meer kunnen vertalen en anderen niet meer begrijpen.

Na het alfabet zijn er zoveel persistente herinneringen bijgekomen, als ware het informatie die ik als waarheden heb geaccepteerd wat uiteindelijk het individu maakt. Die waarheden worden dan opgeroepen in het dagelijks leven, wat snel moet gebeuren en daarom dat het brein 'mij' daarin niet betrekt maar informatie produceert op basis van mijn in het verleden gemaakte keuzes wat waarheid is voor mij en wat niet, alleen bij twijfel zal zo'n herrinering aan die waarheid doen oproepen om het nogmaals te bekijken omdat er nieuwe informatie lijkt te zijn. Ik stel me voor dat het in het hiernamaals net zo werkt zij het dan dat de psyche telkens complexer wordt.
pi_115682789
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:38 schreef valandil25 het volgende:

ik kwam die naam toevallig een paar dagen geleden tegen bij een voorspelling van 2012, en ben nu wel benieuwd.

maar voordat ik me daarin ga verdiepen heb ik nog wel een vraag, stel dat er nu iemand zou reincarneren in belgie in de tijd dat bijvoorbeeld suske en wiske werd bedacht, en die gene vermoord de bedenker daarvan. dan blijft het raar dat we nu een suske en wiske hebben toch?

oorzaak moet toch gevolg hebben? dit is een universele wet, of wat is jou/haar visie daarop?
Hehe doordenkertje.
Dit gaat nog meer boven ons beperkte verstandje ;)
Diegene die Willy Vandersteen (Sus&Wis) vermoord neemt dus deze beslssing. De andere beslissing (niet vermoorden) gaat verder in een andere realiteit.
pi_115683130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hehe doordenkertje.
Dit gaat nog meer boven ons beperkte verstandje ;)
Diegene die Willy Vandersteen (Sus&Wis) vermoord neemt dus deze beslssing. De andere beslissing (niet vermoorden) gaat verder in een andere realiteit.
haha prachtig!
en de realiteit waar die arme willy wel vermoord wordt, die loopt dan paralel aan de onze, of houdt die op te bestaan na dat leven, of houdt die permanent op te bestaan? :)
pi_115683755
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De bron is er al, over om je heen. Het is waar je van bent gemaakt en alles dat je ooit zal kennen. Je moet het alleen nog zien.

quote:
Maar wat is dan de bedoeling van karma zoals je zegt als je niet terugkomt ?
Wat betreft karma ga je er vanuit dat het bestaat, én dat het ook nog een reden heeft voor zijn bestaan. En dat is nog maar de vraag.

quote:
En kan je wel spreken van "boeten" als je er zelf voor kiest ?
Jazeker. Sommige mensen zien boetedoening als een voorwaarde voor bevrijding, net als dat men moet zitten met de ogen dicht om middels meditatie tot een mindful state te komen. Zonde eigenlijk, want het belemmert spirituele groei.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:31:15 #262
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115683875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:07 schreef valandil25 het volgende:

[..]

haha prachtig!
en de realiteit waar die arme willy wel vermoord wordt, die loopt dan paralel aan de onze, of houdt die op te bestaan na dat leven, of houdt die permanent op te bestaan? :)
Alternatieve universa. Elke keer dat er een beslissing mogelijk is spitst het universum zich weer in de mogelijk te nemen beslissingen.

Of het universum implodeert en we houden allemaal op te bestaan :P.
Vrijheid
pi_115685316
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Alternatieve universa. Elke keer dat er een beslissing mogelijk is spitst het universum zich weer in de mogelijk te nemen beslissingen.

wat jij zegt over alternatieve universa, ik las in ask real valandil25 uhhh jezus, dat je ik ben gewaarwording maar in 1 universum/realiteit te gelijk kan bestaan vanwege vrije wil,, dus dat houdt dan in dat dat met de andere figuren/zielen die in die realiteit rondlopen ook zo is, wat is de visie daarop?

maar als je als antwoord hebt; hou je bek, en ga zelf het boek lezen.. dan kan ik me daar ook in vinden haha

[ Bericht 2% gewijzigd door valandil25 op 17-08-2012 16:29:58 ]
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:49:12 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115686449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef valandil25 het volgende:

[..]

wat jij zegt over alternatieve universa, ik las in ask real valandil25 uhhh jezus, dat je ik ben gewaarwording maar in 1 universum/realiteit te gelijk kan bestaan vanwege vrije wil, dus dat houdt dan in dat dat met de andere figuren/zielen die in die realiteit rondlopen ook zo is, wat is de visie daarop?
Naja, als ik lawofone.info er op na sla zegt het weer iets heel anders. Je ziel is een deel van een zielengroep of groepsenergie en als je dood gaat dan keer je terug naar die groep. Het is mogelijk dat meerdere leden/delen van die groep tegelijkertijd op aanwezig zijn in de tijdsperiode dat jij er bent. En of jij ook daadwerkelijk jezelf blijft in dezelfde samenstelling als je nu bent weet ik niet. Misschien nog niet eens. En wat de vrije wil met het wel of niet aanwezig kunnen zijn in één universum/realiteit weet ik niet eerlijk gezegd. Zolang de schijn van apart zijn maar behouden blijft maakt het niet uit of je een ander deel van je 'hogere' zelf in mensenvorm tegenkomt lijkt me. Het zou ook vrije wil zijn om het wel voor elkaar te krijgen. Dunno.
Vrijheid
pi_115686547
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:49 schreef jogy het volgende:

Je ziel is een deel van een zielengroep of groepsenergie en als je dood gaat dan keer je terug naar die groep. Het is mogelijk dat meerdere leden/delen van die groep tegelijkertijd op aanwezig zijn in de tijdsperiode dat jij er bent.
Of ook : je ziel fragmenteert zichzelf in verschillende levensvormen tegelijk, daar de energie van 1 ziel te groot is om in 1 mensenlichaam te huizen.
En het kan dus idd dat verschillende fragmenteringen van die ene ziel tegelijk op Aarde leven, en andere op andere werelden.
pi_115686582
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:31 schreef jogy het volgende:
Mindboggling ...

quote:
Dan komt het misschien terug tot 1 kern waarna weer een bigbang volgt :D
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:02:34 #267
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115686862
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Of ook : je ziel fragmenteert zichzelf in verschillende levensvormen tegelijk, daar de energie van 1 ziel te groot is om in 1 mensenlichaam te huizen.
En het kan dus idd dat verschillende fragmenteringen van die ene ziel tegelijk op Aarde leven, en andere op andere werelden.
Wat andere werelden betreft hoeft dat misschien niet zo te zijn. Want het hele universum is levend bewustzijn dus uiteindelijk komt het wel neer op hetzelfde. Wat ik daarmee bedoel is dat een groepsziel zich niet uit hoeft te spreiden over het hele universum. In het voornoemde lawofone verhaal is het ingedeeld per Sol (zon) en is onze Sol de lokale 'God'. Die heeft ook besloten om vrije wil te initiëren, dualiteit erbij te gooien en de blokkade in te zetten met betrekking tot de herinnering aan je vorige levens. Hebben die zonne-afgoders van alle millennia het toch bij het juiste eind :P.

Je hebt uiteindelijk dus (beetje uit het hoofd grof gezegd) ziel < groepsziel < Solziel < melkwegziel < universumziel en allemaal deel van elkaar. (helemaal mijn brainfart hoor)

Beetje zoals

Vrijheid
pi_115687004
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Naja, als ik lawofone.info er op na sla zegt het weer iets heel anders. Je ziel is een deel van een zielengroep of groepsenergie en als je dood gaat dan keer je terug naar die groep. Het is mogelijk dat meerdere leden/delen van die groep tegelijkertijd op aanwezig zijn in de tijdsperiode dat jij er bent. En of jij ook daadwerkelijk jezelf blijft in dezelfde samenstelling als je nu bent weet ik niet. Misschien nog niet eens. En wat de vrije wil met het wel of niet aanwezig kunnen zijn in één universum/realiteit weet ik niet eerlijk gezegd. Zolang de schijn van apart zijn maar behouden blijft maakt het niet uit of je een ander deel van je 'hogere' zelf in mensenvorm tegenkomt lijkt me. Het zou ook vrije wil zijn om het wel voor elkaar te krijgen. Dunno.
ja ik vind law of one ook een goeie bron dus misschien is er ergens een loophole wat betreft afsplitsing
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:08:24 #269
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115687034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:07 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja ik vind law of one ook een goeie bron dus misschien is er ergens een loophole wat betreft afsplitsing
Het woord 'zielsgenoot' komt natuurlijk ook wel ergens vandaan.
Vrijheid
pi_115687386
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Het woord 'zielsgenoot' komt natuurlijk ook wel ergens vandaan.
ja je hebt je tweelingvlam, maar die gaat ook gewoon een proces door net als jou in hetzelfde incarnatie systeem als ik het goed begreep.

en is de naam tweelingvlam niet afgeleid van tegelijkertijd uit de bron ontspringen?

het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat onze hogere zelf zonder dat wij dat hier en nu beseffen, ergens anders besloten heeft wel afsplitsingen te doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door valandil25 op 17-08-2012 17:29:31 ]
pi_115687845
@yogi e.a. is er ook een vertaalde versie van law of one te vinden op het internet?
pi_115688818
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:37 schreef valandil25 het volgende:
@yogi e.a. is er ook een vertaalde versie van law of one te vinden op het internet?
jazeker:

http://www.google.nl/url?(...)2OKAZZgcqu1Y5FbWjLkw
pi_115689050
quote:
ja op die site was ik al eerder beland, maar intuïtief denk ik dat indigo revolution of oprecht het bij het verkeerde eind heeft of ze verdraaien de waarheid bewust, althans de tekst van de link.
pi_115689105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:19 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja op die site was ik al eerder beland, maar intuïtief denk ik dat indigo revolution of oprecht het bij het verkeerde eind heeft of ze verdraaien de waarheid bewust.
Ik heb geen idee, deze materie vind ik erg ingewikkeld.
Zag deze vertaling, dus heb hem even voor je gepost.
pi_115689271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

bedankt, lief van je :) maar het is geen vertaling, maar meer een mening over the law of one.
pi_115689368
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

mijn engels is best redelijk maar zoals je zelf al zegt is het soms best ingewikkeld met al die termen daarom zou het fijn zijn als de law of one ook in het nl zou zijn,,net als met lonely planet maar das een ander verhaal..
pi_115689694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:29 schreef valandil25 het volgende:

[..]

mijn engels is best redelijk maar zoals je zelf al zegt is het soms best ingewikkeld met al die termen daarom zou het fijn zijn als de law of one ook in het nl zou zijn,,net als met lonely planet maar das een ander verhaal..
Ja, klopt, is een mening.
Heb nog even gezocht, en heb alleen dit kunnen vinden

http://translate.google.n(...)HgDA&ved=0CFAQ7gEwAA
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:59:54 #278
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115690384
Mja, de engelstalige PDF (Book I : the Ra Material) is helaas te groot voor Google-translate :(

http://www.goto2012.nl/ra.htm

Komt het dichtste in de buurt van een (onvolledige) vertaling.

The Law of one book II lukt wel

Book III

Book IV is weer te groot (Engels)

Book V.

... maar om nou te zeggen dat het er duidelijker / leesbaarder op wordt ... nee :')

[ Bericht 25% gewijzigd door R0N1N op 17-08-2012 19:10:29 ]
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:13:45 #279
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115690895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:59 schreef R0N1N het volgende:
Mja, de engelstalige PDF (Book I : the Ra Material) is helaas te groot voor Google-translate :(

The Law of one book II lukt wel

Book III

Book IV is weer te groot (Engels)

Book V.

... maar om nou te zeggen dat het er duidelijker / leesbaarder op wordt ... nee :')
Hahaha, die zweverigheid ook nog eens door de vertaler gooien is een beetje onmogelijk ja. Denk dat er hele uitleggen opeens nog een stuk vreemder worden. Lost in translation is een understatement. Maar er is inderdaad geen (volledige) vertaling, wel een paar sites met losse vertalingen maar die zijn hier al gepost volgens mij.
Vrijheid
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:16:10 #280
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115690986
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:59 schreef R0N1N het volgende:

Die inderdaad trouwens. Staat ook op de site zelf.
Vrijheid
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:25:48 #281
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115691301
Die gasten kunnen blijkbaar nog tijdreizen ook of zo.

Book 1 is copyright 1984
Book 2, 3 & 4 zijn copyright 1982
(& book 5 is van 1998)

:')
pi_115692887
die van 2012 maar eens lezen dan..tanx iedereen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')