Dat klinkt als veel christelijke stromingen. Ik ken zelf 2 'moslims' die nergens in geloven maar zich wel als moslim blijven profileren. Angst voor commentaar vanuit de 'moslim' gemeenschap?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn verschillende uitgangspunten over, sommigen zeggen te weten dat het fout is en later om vergeving te vragen, anderen zeggen dat het met mate wel oke is, weer anderen zeggen dat het een kwestie van toen was en dat het vooral belangrijk is dat je een goed mens bent etc, verschillende opvattingen, maar het maakt je niet meteen moslim-af natuurlijk om te zondigen.
Dus als een moslim afvallig wordt en mormoon wordt, dan gaat hij gewoon naar de islam-hel en de mormonenhemel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en nee, de Mormoon heeft niet zo veel problemen om Mohammed als gezant van God te zien, integendeel. De Koran zelf accepteert niemand na Mohammed. Dus het is een conflict van twee botsende individuele claims, niet verenigd onder één doctrine.
Net als dat ik naar de christenhel ga. Lijkt me wel vet met Dio, Kurt Kobain etc. Ik zou echt niet op een wolkje willen zitten met die inteelt refo fuckers.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dus als een moslim afvallig wordt en mormoon wordt, dan gaat hij gewoon naar de islam-hel en de mormonenhemel.
Umh poe, ik weet niet. Met wat gaan we verder discussieren?quote:Op zondag 8 juli 2012 00:09 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Alleen als efkes niet gepost. Waar waren we ook al weer?
Met z'n tweeën komen we niet echt verder denk ik. Ben jij nou gelovig of niet?quote:Op zondag 8 juli 2012 00:13 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Umh poe, ik weet niet. Met wat gaan we verder discussieren?
quote:Op zondag 8 juli 2012 00:17 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Met z'n tweeën komen we niet echt verder denk ik. Ben jij nou gelovig of niet?
Mocht je dat al beantwoord hebben: whiskey
Ja, maar niet streng gelovig.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:20 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Ah. Geen whiskey voor jou dus? Besneden en alles?
Maar je gaat er wel van uit dat jaweh bestaat en het Joodse volk het uitverkoren volk is?quote:
Ja, maar moet nog veel leren en weet ook nog niet alles zeker. Ben ook pas 16quote:Op zondag 8 juli 2012 00:22 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Maar je gaat er wel van uit dat jaweh bestaat en het Joodse volk het uitverkoren volk is?
Dat lijkt me een goede instelling.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja, maar moet nog veel leren en weet ook nog niet alles zeker. Ben ook pas 16
Dit was geen vraag van mij, maar enkel een vaststelling.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:02 schreef SavageMM het volgende:
Zou je je vraag eens duidelijk willen formuleren om discussies omtrent taal te vermijden?
Ah. Vandaar de vele heilige oproepen van Jahweh en z'n zelfbenoemd grondpersoneel tot oorlog tegen en genocide op heidense stammen in de bijbel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:50 schreef bianconeri het volgende:
en ook aan oorlogen geen grijntje deelname(wordt ook door de Bijbel verboden).
Dus: mensen die anno 2012 nog steeds stug beweren dat de aarde plat was zijn geloofwaardiger dan degenen die menen dat 't toch een enigszins afgeplatte bol is?quote:
En Ahura Mazda is ook al een stuk ouder van JHWH. Sterker nog, die heeft zelfs model gestaan voor JHWH.quote:Op zondag 8 juli 2012 08:46 schreef Telecaster het volgende:
Dus: mensen die anno 2012 nog steeds stug beweren dat de aarde plat was zijn geloofwaardiger dan degenen die menen dat 't toch een enigszins afgeplatte bol is?
Horus is "waarder" dan Jahweh, want zijn verhaaltje is nu eenmaal ouder?
Geinig stukje van De Hitch in deze:quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Joseph Smith (van de mormonen) claimt ook zijn boek rechtstreeks van god te hebben ontvangen.
Nee, ik heb het over religie.quote:Op zondag 8 juli 2012 08:46 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dus: mensen die anno 2012 nog steeds stug beweren dat de aarde plat was zijn geloofwaardiger dan degenen die menen dat 't toch een enigszins afgeplatte bol is?
Horus is "waarder" dan Jahweh, want zijn verhaaltje is nu eenmaal ouder?
En waarom zou "ongewijzigd / ouder is "waarder" dan ongewijzigd" enkel voor religie gelden?quote:
Nee, het N.T. is door auteurs geschreven, beter bekend onder hun pseudoniem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:43 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ja, waarschijnlijk wel aan te tonen. En ja, want het NT is het woord van god volgens christenen en ik denk ook door god geschreven toch?
Niet meer of niet minder dan die oude stukken. Daar klopt ook niks van.quote:En als er dan aangepaste of nieuwe stukken verschijnen en iemand claimt deze te hebben ontvangen vanuit de hemel of in zijn droom.. hoe geloofwaaridig zijn die nieuwe stukken dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |