abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113904618
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat hij uit is op de 'Apocalypse'. Net zoals vele evangelisten in Amerika, 'als de voorwaarden waarop X terugkeert nog niet zijn geschied, dan scheppen we ze toch zelf?' mentaliteit.
Mhh ja, zou ook goed mogelijk zijn. Hoe de situatie er nu uit ziet is al niet geruststellend en het gaat alleen maar erger worden, sowieso is de wereld al helemaal (verneukt) jamer genoeg.
pi_113904629
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:29 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Terugkomend op mijn eerste post is het heilige boek van de ene groepering blasfemie voor de andere groepering. Waarop baseert men de heiligheid van het eigen boek ten opzichte van het heilige boek van een andere gelovige?
De Bijbel, specifieker NT is niet als verschijnsel blasfemie in de Islam, integendeel het is als door geopenbaard boek opgenomen in de Koran, alleen is de Koran van mening dat een zoon toeschrijven aan een god, het monotheisme van Abraham schend en nooit een claim was van Jezus. In andere woorden, ook de Bijbel, samen met de NT is ook een boek van God volgens de Koran, maar in verloop van tijd veranderd, verkeerd begrepen op sommige punten etc. Een moslim die ontkent dat de Bijbel en boek van Allah is en Jezus een boodschapper, is geen moslim meer.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:33:56 #53
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113904650
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:30 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet wel zeggen dat je op basis van inhoudelijke antwoorden mij idd de mond snoert, het toont idd aan dat ik diegene ben die geen antwoorden heeft. :')
nee je komt met allerlei algemene feitjes aanzetten zoals analfabetisme in arabische landen om de aandacht af te leiden van het feit dat je zelf geen antwoord wist...
vervolgens doe je net alsof ik het daar niet mee eens ben, dat staat gewoon klunzig...

quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:30 schreef Triggershot het volgende:
Oh? Jij weet niets over mijn levensbeschouwing, dus bespaar jezelf de vernedering en doe niet alsof dat wel het geval is. :')
bespaar jezelf die vernedering... of je bent heel kort van geheugen, of je hebt in het verleden gelogen tegen me over je geloof...
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:35:46 #54
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113904702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Bijbel, specifieker NT is niet als verschijnsel blasfemie in de Islam, integendeel het is als door geopenbaard boek opgenomen in de Koran, alleen is de Koran van mening dat een zoon toeschrijven aan een god, het monotheisme van Abraham schend en nooit een claim was van Jezus. In andere woorden, ook de Bijbel, samen met de NT is ook een boek van God volgens de Koran, maar in verloop van tijd veranderd, verkeerd begrepen op sommige punten etc. Een moslim die ontkent dat de Bijbel en boek van Allah is en Jezus een boodschapper, is geen moslim meer.
Ok, dat heb ik eerder gehoord en accepteer ik als mening van een moslim. Christenen zien de koran en de heiligheid (of hoe je het ook wilt noemen) van mohammed wel als blasfemie.

Waarop zou iemand baseren dat de christenen daarin fout zitten?
Fuck your god.
pi_113904781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:33 schreef Scabies het volgende:

[..]

nee je komt met allerlei algemene feitjes aanzetten zoals analfabetisme in arabische landen om de aandacht af te leiden van het feit dat je zelf geen antwoord wist...
Dat jij niet kunt lezen is niet mijn schuld, maar nogmaals iets wat niet voorkomt als standaardantwoord is per definitie niet te weerlegging omdat het gebrek aan voorkomen dat opzichzelf al doet, begrijp je dat?
quote:
vervolgens doe je net alsof ik het daar niet mee eens ben, dat staat gewoon klunzig...
Het is vrij duidelijk dat wij tegenover elkaar staan ja, jij niet eens met mij, ik niet eens met jou, is geen kwestie van doen alsof :')

[..]

quote:
bespaar jezelf die vernedering... of je bent heel kort van geheugen, of je hebt in het verleden gelogen tegen me over je geloof...
Diegene die beweert, daar zit bewijslast op, dus kom maar op.
pi_113904870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:35 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Ok, dat heb ik eerder gehoord en accepteer ik als mening van een moslim. Christenen zien de koran en de heiligheid (of hoe je het ook wilt noemen) van mohammed wel als blasfemie.

Waarop zou iemand baseren dat de christenen daarin fout zitten?
Mohammed is niet heilig, heiligheid behoort alleen tot het goddelijke in de Islam, iets wat Mohammed niet is, niemand of niks niet van de schepping of buiten Allah btw.

De moslims gebruiken vooral de verzen in de Bijbel zoals 'Hoor Israel uw GOD is één' en consorten, naast monotheisme van Abraham, in zekere zin kan men zeggen dat het Christendom met een zoon van God afwijkt van het Jodendom en de Islam verder gaat met het monotheisme als Abrahamitisch godsdienst na een periode van 6 eeuwen.
pi_113904955
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:31 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Dat lijkt me aannemelijk. Is het aan te tonen dat dat bij de koran niet het geval is geweest?

Bovendien is het feit dat een verhaal niet of nauwelijks is aangepast een bewijs van de legitimiteit van dat verhaal?
Ja, waarschijnlijk wel aan te tonen. En ja, want het NT is het woord van god volgens christenen en ik denk ook door god geschreven toch? En als er dan aangepaste of nieuwe stukken verschijnen en iemand claimt deze te hebben ontvangen vanuit de hemel of in zijn droom.. hoe geloofwaaridig zijn die nieuwe stukken dan?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:46:26 #58
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed is niet heilig, heiligheid behoort alleen tot het goddelijke in de Islam, iets wat Mohammed niet is, niemand of niks niet van de schepping of buiten Allah btw.

De moslims gebruiken vooral de verzen in de Bijbel zoals 'Hoor Israel uw GOD is één' en consorten, naast monotheisme van Abraham, in zekere zin kan men zeggen dat het Christendom met een zoon van God afwijkt van het Jodendom en de Islam verder gaat met het monotheisme als Abrahamitisch godsdienst na een periode van 6 eeuwen.
Ik moet eerlijk zeggen, zonder daarmee :') te willen zijn dat ik je argumentatie niet geheel begrijp.

Wat is volgens jou het belangrijkste verschil tussen het christelijke geloof en de islam?
Fuck your god.
pi_113905054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:46 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen, zonder daarmee :') te willen zijn dat ik je argumentatie niet geheel begrijp.

Wat is volgens jou het belangrijkste verschil tussen het christelijke geloof en de islam?
Eenheid van god is het belangrijkste, er is geen plek voor 3-eenheid in de Islam.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:47:42 #60
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905072
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:38 schreef Triggershot het volgende:
Dat jij niet kunt lezen is niet mijn schuld, maar nogmaals iets wat niet voorkomt als standaardantwoord is per definitie niet te weerlegging omdat het gebrek aan voorkomen dat opzichzelf al doet, begrijp je dat?
misschien ligt het een beetje aan je schrijfwijze, wat zijn dit voor belachelijke zinsconstructies zeg, is dit die gekke advocaat Enait of zo?
je wist geen antwoord en vroeg toen of iemand een islamitisch geleerde kon citeren (wat niet kon, gek he?), vervolgens ga je je daar achter verschuilen met "je kon niet eens een Islamitisch geleerde noemen :')" terwijl je zelf geen antwoord gaf...

dáár ging het om, niet om de hele Islamitische traditie van geleerden aanspreken als je iets niet weet, analfabetisme in Arabische landen, of wat dan ook.

blijf nog maar even kronkelen, je weet precies wat ik bedoel... toegeven ga je het toch niet, dat weet ik nu al |:(

quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:38 schreef Triggershot het volgende:
Diegene die beweert, daar zit bewijslast op, dus kom maar op.
ja ik ga echt het forum doorspitten om jouw posts te zoeken :Y
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:48:39 #61
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905111
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:43 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk wel aan te tonen. En ja, want het NT is het woord van god volgens christenen en ik denk ook door god geschreven toch? En als er dan aangepaste of nieuwe stukken verschijnen en iemand claimt deze te hebben ontvangen vanuit de hemel of in zijn droom.. hoe geloofwaaridig zijn die nieuwe stukken dan?
Totaal niet geloofwaardig in mijn bescheiden mening.

Vind je het feit dat een verhaal onaangepast is over langere tijd een reden om het als meer serieus dan wel als de enige waarheid te accepteren?
Fuck your god.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:49:30 #62
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eenheid van god is het belangrijkste, er is geen plek voor 3-eenheid in de Islam.
Kijk, een duidelijk verschil tussen de beide geloven. Wat is er meer aannemelijk, een god die bestaat uit 1 persoon of uit 3?
Fuck your god.
pi_113905207
Waarom?

Omdat wij ten minste ons best doen en grotendeels naar de Bijbel leven.
Iets wat vele christenen niet doen. (al maken wij natuurlijk ook fouten als zondige mensen).

We doen totaal niet mee aan de altijd walgelijke politiek(De Bijbel verbiedt politieke deelname)
en ook aan oorlogen geen grijntje deelname(wordt ook door de Bijbel verboden).
Zijn totaal niet uit op geld, geen maandelijkse bijdrage of zakken die rondgaan maar alles geheel op vrijwillige basis en niemand ziet het van elkaar.
pi_113905218
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:48 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Totaal niet geloofwaardig in mijn bescheiden mening.

Vind je het feit dat een verhaal onaangepast is over langere tijd een reden om het als meer serieus dan wel als de enige waarheid te accepteren?
Ja.
pi_113905223
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:47 schreef Triggershot het volgende:

Er is ook 0,0 ruimte voor een 3-eenheid in het christendom!!
De Bijbel leert de 3-eenheid niet eens. Bijbel zegt juist dat Jezus NIET God is.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:51:35 #66
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:47 schreef Scabies het volgende:

[..]

misschien ligt het een beetje aan je schrijfwijze, wat zijn dit voor belachelijke zinsconstructies zeg, is dit die gekke advocaat Enait of zo?
je wist geen antwoord en vroeg toen of iemand een islamitisch geleerde kon citeren (wat niet kon, gek he?), vervolgens ga je je daar achter verschuilen met "je kon niet eens een Islamitisch geleerde noemen :')" terwijl je zelf geen antwoord gaf...

dáár ging het om, niet om de hele Islamitische traditie van geleerden aanspreken als je iets niet weet, analfabetisme in Arabische landen, of wat dan ook.

blijf nog maar even kronkelen, je weet precies wat ik bedoel... toegeven ga je het toch niet, dat weet ik nu al |:(

[..]

Hoewel ik mezelf ook betrap op ad hominem argumenten op de FP, hoop ik op het forum een beleefde discussie te kunnen voeren over wat TS in de OP beschrijft. Hopeloos zielig misbruik van de Nederlandse taal daar gelaten.
Fuck your god.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:51:51 #67
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905238
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:50 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel verbiedt politieke deelname
echt? waar dan..?
leuk voor de SGP dit..
I thought you thought
pi_113905284
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:47 schreef Scabies het volgende:

[..]

Gelukkig vallen jouw reacties wel onder ABN, dat wel. :)

quote:
Geen antwoord waarop, waarop wil jij of hij een antwoord waarin ik gebrekkig ben gebleven? :')
Wanneer ik een vraag stel, is het allerminst de bedoeling dat ik daarmee een antwoord geef, dus nogmaals wat is het wat je graag beantwoord wilt hebben, kom op, lucht je hart en vertel het me.

quote:
Het was jij die ineens begon over er zelf proberen achter te komen, zonder enige deskundigheid, daarom begon ik over ongeletterdheid en de overige genoemde obstakels, begrijp je dat? Ik begon niet, ik reageerde. :)

quote:

[..]
Oh de ironie, je hebt tot nu toe nog geen enkel x inhoudelijk gereageerd op mijn antwoorden behalve op persoon gerichte reacties en dan beschuldig je mij van niet weten en kronkelen? Classic. :)
quote:
Zo nu en dan kan er wel een commercial voorbij komen tijdens het doorspitten, sorry daarvoor, wel treffend dat je iets claimt maar niet kunt onderbouwen.
pi_113905304
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb een Islamitisch achtergrond ja.

Waarom zou men twijfelen aan de boodschapper? Hij bepaalde per definitie wat de Koran wel / niet was onder de mensen. Waar zou je precies aan twijfelen, aangenomen dat hij de waarheid spreekt?
Joseph Smith (van de mormonen) claimt ook zijn boek rechtstreeks van god te hebben ontvangen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:54:07 #70
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:50 schreef bianconeri het volgende:
Waarom?

Omdat wij ten minste ons best doen en grotendeels naar de Bijbel leven.
Iets wat vele christenen niet doen. (al maken wij natuurlijk ook fouten als zondige mensen).

We doen totaal niet mee aan de altijd walgelijke politiek(De Bijbel verbiedt politieke deelname)
en ook aan oorlogen geen grijntje deelname(wordt ook door de Bijbel verboden).
Zijn totaal niet uit op geld, geen maandelijkse bijdrage of zakken die rondgaan maar alles geheel op vrijwillige basis en niemand ziet het van elkaar.
Wie zijn "wij"?

Is gods mening niet de basis voor een maatschappij?
Worden er in het OT niet duizenden mensen over de kling gejaagd omdat ze jaweh niet accepteren?

En last but not least, maakt deze houding je overtuiging meer waar?
Fuck your god.
pi_113905319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:51 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Hoewel ik mezelf ook betrap op ad hominem argumenten op de FP, hoop ik op het forum een beleefde discussie te kunnen voeren over wat TS in de OP beschrijft. Hopeloos zielig misbruik van de Nederlandse taal daar gelaten.
Ik heb de OP niet gemaakt, simpelweg een nieuw deel aangemaakt.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:54:53 #72
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905348
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De Bijbel leert de 3-eenheid niet eens. Bijbel zegt juist dat Jezus NIET God is.
Mijn bijbelkennis is redelijk, maar ik kan me niet herinneren te lezen dat jezus niet god is. Bron?
Fuck your god.
pi_113905350
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:49 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Kijk, een duidelijk verschil tussen de beide geloven. Wat is er meer aannemelijk, een god die bestaat uit 1 persoon of uit 3?
Monotheistisch gezien, spreekt voor zich toch? De Islam claimt absolute monotheisme, dat wil zeggen, god is één en daarbuiten is er niets goddelijks, vanuit polytheisme of een pantheon van goden krijg je een ander antwoord natuurlijk.
pi_113905382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoe verzoen je de 3-eenheid claims van sommige christelijke stromingen met referenties naar de bijbel met je eigen overtuiging dan als ik vragen mag?
pi_113905401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Joseph Smith (van de mormonen) claimt ook zijn boek rechtstreeks van god te hebben ontvangen.
Als ik als Mormoon dat aanneem, dan waarom zou ik twijfelen aan hem, op grond van wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')