Ik moet zeggen dat de evangelische interpretatie van jezus grotendeels een aantrekkelijke en ethisch verantwoorde is. Dat maakt het alleen niet meer aannemelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Spiritueel gezien genoeg, gezien dat vooral een mataforisch beleving is? Ik weet niet, persoonlijk kan ik heiligheid integreren in wetenschap niet zo goed verzoenen.
Oh genoeg aanslagen, gezien hun standpunten een bedreiging vormt voor extremistisch propaganda.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:50 schreef SavageMM het volgende:
[..]
De soefis zijn dan wel de minderheid, en ik heb het vermoeden dat ze ook nog wel eens slachtoffer zijn van een aanslagje hier of daar.
Mijn punt: Veel gelovigen denken dat je zonder de straf/beloning van hel/hemel geen goed mens kan zijn omdat er niets achter zit. Ik probeer een goed mens te zijn in de volle overtuiging dat mijn dood mijn einde betekent.
Altijd zou ik niet willen zeggen. Er zijn ook mensen geweest die als standpunt hadden dat de andere 'rassen' uitgeroeid zouden moeten worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh genoeg aanslagen, gezien hun standpunten een bedreiging vormt voor extremistisch propaganda.
En dat is een prima standpunt, wat voor jou werkt is altijd goed.
Lol, nee ik zeg niet dat alle opvattingen gelijkwaardig zijn, ik heb het alleen over spiritualiteit en kijk naar het leven, niet te rechtvaardigen geweld op basis van levensbeschouwingen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:56 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Altijd zou ik niet willen zeggen. Er zijn ook mensen geweest die als standpunt hadden dat de andere 'rassen' uitgeroeid zouden moeten worden.
Geweld is soms nodig. Geweld vanuit een spirituele overtuiging is op z'n minst discutabel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lol, nee ik zeg niet dat alle opvattingen gelijkwaardig zijn, ik heb het alleen over spiritualiteit en kijk naar het leven, niet te rechtvaardigen geweld op basis van levensbeschouwingen.
Van jou kan ik dat nog begrijpen, maar niet van Triggershot, gezien die toch de indruk geeft zo goed op de hoogte te zijn omtrent de geschiedenis van de Islam.quote:
Wellicht, persoonlijk zie ik defensief gedrag niet als geweld, maar dat is een semantisch discussie.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:00 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Geweld is soms nodig. Geweld vanuit een spirituele overtuiging is op z'n minst discutabel.
Zou je je vraag eens duidelijk willen formuleren om discussies omtrend taal te vermijden?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:01 schreef ATON het volgende:
[..]
Van jou kan ik dat nog begrijpen, maar niet van Triggershot, gezien die toch de indruk geeft zo goed op de hoogte te zijn omtrent de geschiedenis van de Islam.
Agreed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht, persoonlijk zie ik defensief gedrag niet als geweld, maar dat is een semantisch discussie.
Aton zit er persoonlijk mee dat ik claims heb over geschooldheid in de Islam, iets wat hij in meerdere topics niet kan los laten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:02 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Zou je je vraag eens duidelijk willen formuleren om discussies omtrend taal te vermijden?
Heb je de koran gelezen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aton zit er persoonlijk mee dat ik claims heb over geschooldheid in de Islam, iets wat hij in meerdere topics niet kan los laten.
Dan mogen we stellen dat je weet wat er in staat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
4 jaar aan gewijd in 2 Arabische landen.
Vanwaar je inzet daarin?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
4 jaar aan gewijd in 2 Arabische landen.
Aton heeft daar nogal wat moeite mee, maar goed dat is aan hem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:08 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Dan mogen we stellen dat je weet wat er in staat.
Is deels onderdeel van mijn werk, de moslim die zoals een Nederlander leeft, werkt, zuipt etc is heel makkelijk in kaart te brengen, maar iemand die vanuit religieuze motieven botst is een geheel ander onderwerp.quote:
Ik zou zeggen dat een moslim die als een 'Nederlander' leeft met alcoholgebruik etc geen moslim is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is deels onderdeel van mijn werk, de moslim die zoals een Nederlander leeft, werkt, zuipt etc is heel makkelijk in kaart te brengen, maar iemand die vanuit religieuze motieven botst is een geheel ander onderwerp.
maar genoeg die blijven naar de moskee gaan, vasten, zichzelf blijven identificeren als moslim etc.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:17 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat een moslim die als een 'Nederlander' leeft met alcoholgebruik etc geen moslim is.
Ondat het in tegenspraak is wat in de koran staat (ook een goddelijk boek)?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik als Mormoon dat aanneem, dan waarom zou ik twijfelen aan hem, op grond van wat?
Maar als je onvoldoende gelooft in de leer van de koran dan heeft het toch geen zin om de schijn op te houden?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar genoeg die blijven naar de moskee gaan, vasten, zichzelf blijven identificeren als moslim etc.
Het verrichten van zonden in maakt je wel een zondaar, niet moslim-af zeg maar.
Een sterke quote. Elk geloof claimt het enige juiste te zijn. Dat betekent automatisch dat alle anderen fout zitten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ondat het in tegenspraak is wat in de koran staat (ook een goddelijk boek)?
"Two men say they're Jesus, one of them must be wrong" (Mark Knopfler)
Ja en nee, de Mormoon heeft niet zo veel problemen om Mohammed als gezant van God te zien, integendeel. De Koran zelf accepteert niemand na Mohammed. Dus het is een conflict van twee botsende individuele claims, niet verenigd onder één doctrine.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ondat het in tegenspraak is wat in de koran staat (ook een goddelijk boek)?
"Two men say they're Jesus, one of them must be wrong" (Mark Knopfler)
Zijn verschillende uitgangspunten over, sommigen zeggen te weten dat het fout is en later om vergeving te vragen, anderen zeggen dat het met mate wel oke is, weer anderen zeggen dat het een kwestie van toen was en dat het vooral belangrijk is dat je een goed mens bent etc, verschillende opvattingen, maar het maakt je niet meteen moslim-af natuurlijk om te zondigen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:26 schreef SavageMM het volgende:
[..]
Maar als je onvoldoende gelooft in de leer van de koran dan heeft het toch geen zin om de schijn op te houden?
Ik ben zelf in mijn familie bekend als het zwarte atheistische schaap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |