abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 18:54:12 #76
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113978722
Een woning is nogal essentiëel. Dat mag je dus niet vergelijken met iets onbenulligs als een bioscoopzaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf maandag 9 juli 2012 @ 19:11:40 #77
13368 NiGeLaToR
pi_113979509
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een woning is nogal essentiëel. Dat mag je dus niet vergelijken met iets onbenulligs als een bioscoopzaal.
Snap nu bankrovers beter - dat zijn net krakers, maar dan van onbenut geld. Logisch eigenlijk.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:12:53 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113979572
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er zijn ook voldoende woningen.
Maar krakers willen nog goedkoper wonen.
Je mag het ook vergelijken met gratis op de lege plaatsen in trein of bus zitten. Vervoer is essentieel, maar niet gratis.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:14:32 #79
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113979653
Ja, dat is een goede vergelijking. o|O.
Het probleem is dat er in Nederland een enorme woningschaarste is t.g.v. decennialang slecht overheidsbeleid. Dan moet je als samenleving niet tolereren dat woningen leeg staan enkel omdat de verkoper liever een paar jaar wacht totdat de prijs t.g.v. de nog grotere schaarste nog meer is gestegen.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 19:15:14 #80
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113979687
Het bovenstaande was aan Nigelator gericht.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 19:16:23 #81
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113979754
quote:
Zeg dat tegen al die mensen die 8 jaar wachten op een sociale huurwoning omdat ze die woning op de private sector niet kunnen betalen. Hoe het komt dat die woningen in de private sector zo duur zijn hoef ik jou niet uit te leggen. Sleutelwoord: schaarste.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 19:19:46 #82
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113979964
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zeg dat tegen al die mensen die 8 jaar wachten op een sociale huurwoning omdat ze die woning op de private sector niet kunnen betalen. Hoe het komt dat die woningen in de private sector zo duur zijn hoef ik jou niet uit te leggen. Sleutelwoord: schaarste.
Het is dan ook geen recht om in een grote stad te wonen hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!fotograaf maandag 9 juli 2012 @ 19:19:50 #83
13368 NiGeLaToR
pi_113979969
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het probleem is dat er in Nederland een enorme woningschaarste is t.g.v. decennialang slecht overheidsbeleid. Dan moet je als samenleving niet tolereren dat woningen leeg staan enkel omdat de verkoper liever een paar jaar wacht totdat de prijs t.g.v. de nog grotere schaarste nog meer is gestegen.
Of het huis is van de overheid en mag de overheid er wat mee doen of het huis is van iemand en dan mag iemand bepalen wat die er mee doet. Je kunt als overheid maar beperkt beschikken over iemand anders z'n bezit - anders heb je inderdaad een communistische staat aan je broek.

Kraken is dus in geen enkel scenario een oplossing voor welk probleem dan ook - als de overheid per se toch wil beschikken over privaat bezit moet er een wet komen die regelt dat als een huis langer dan 3 maanden leeg staat het via het sociale huurstelsel verhuurt wordt tegen kostprijs - ofzo.

Je kunt haast niet bedenken hoe ontzettend dom zoiets is als je nagaat dat het grootste deel van de leegstand in NL bestaat uit recreatieverblijven. Maargoed, probleem van het tekort aan woningen lost zich al snel op - als al die babyboomers nog even verder vergrijzen willen ze allemaal gelijkvloers-en-verzorgd-wonen en zijn er weer genoeg huizen-met-trap.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:20:54 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113980041
quote:
Is dat geen goede vergelijking? Want?
Het grote 'dit moeten we niet willen argument' snijdt ook weinig hout.
  FOK!fotograaf maandag 9 juli 2012 @ 19:21:07 #85
13368 NiGeLaToR
pi_113980054
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

^^

Dit dus - je kunt een avond vullen met voorbeelden tonen van betaalbare huizen die per direct beschikbaar zijn - soms zelfs in straten tegelijk. Alleen niet in de populaire steden nee.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:22:44 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113980155
quote:

[..]

De schaarste is kwalitatief.
Weinig mensen zijn hier dakloos vanwege een woningnood.
pi_113981073
Dus, we zijn het erover eens, kraken is nergens voor nodig.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:43:18 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113981272
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:39 schreef Scorpie het volgende:
Dus, we zijn het erover eens, kraken is nergens voor nodig.
Nou, zolang ik nog niet met een vergelijking kom die passend is naar de gading van Brammie, vrees ik van niet.
pi_113981710
Niks mis met kraken. Bij voorkeur een of ander groot woonhuis of een kantoorpand. En vervolgens een dikke kraakfuif houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 juli 2012 @ 19:53:44 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113981789
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Niks mis met kraken. Bij voorkeur een of ander groot woonhuis of een kantoorpand. En vervolgens een dikke kraakfuif houden.
Oneerlijke concurrentie met discotheken :{w
  maandag 9 juli 2012 @ 20:22:15 #91
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983197
quote:
Het grote 'dit moeten we niet willen argument' snijdt ook weinig hout.
Het is slechts de basis van onze hele politiek en ons hele wetboek. ;)
Het probleem is dat sommige 'liberalen' niet het verschil begrijpen tussen essentiële zaken zoals een woning, voeding, energie, een medische verzekering, zorg en onderwijs en niet-essentiële zaken. Een ander probleem is dat sommige 'liberalen' denken dat voor alles het vrijemarktprincipe zaligmakend is. Sommige zaken worden gewoon beter publiekelijk geregeld, voor sommige vrije markten zijn wat strengere regels nodig (OPTA) enz.
In het geval van woningen is de markt helaas verstoord doordat de Nederlandse overheid jarenlang een schaarstevermeerderend en kostenverhogend beleid.
Als ik moet kiezen tussen de volgende twee mensen, een kakkerd die al stinkend rijk is en die een woning weigert te verkopen omdat de winst naar zijn zin nog niet hoog genoeg is en iemand die geen woning kan vinden (student die niet dagelijks op en neer kan reizen), ja, dan kies ik voor die laatste persoon. Raar hè.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:23:45 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983259
quote:
woning, voeding, energie, een medische verzekering, zorg en onderwijs
Even just to be clear; deze zaken mag men van jou als persoon stelen (of kraken) en een beroep doen op de noodzaak van dit goed voor zijn of haar overleving?
  maandag 9 juli 2012 @ 20:23:53 #93
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983266
quote:
Is dat geen goede vergelijking? Want?
Serieus, wil jij dat ik uitleg waarom je een eerste en enige woning van een modaalverdienende burger niet kan vergelijken met een bioscoopzaal?
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:24:24 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983287
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieus, wil jij dat ik uitleg waarom je een eerste en enige woning van een modaalverdienende burger niet kan vergelijken met een bioscoopzaal?
Het ging de tweede keer over vervoer. Daar reageerde je nogmaals op.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:25:19 #95
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983334
quote:
Even just to be clear; deze zaken mag men van jou als persoon stelen (of kraken) en een beroep doen op de noodzaak van dit goed voor zijn of haar overleving?
Bisschop Muskens zei ooit dat een arm iemand die geen geld heeft voor eten een brood mag stelen. Daar zit een kern van waarheid in.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:26:03 #96
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983369
quote:
Het ging de tweede keer over vervoer. Daar reageerde je nogmaals op.
Lees nog eens een keer en nu mijn reactie onder die reactie van mij die jij citeerde.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:26:27 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983396
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bisschop Muskens zei ooit dat een arm iemand die geen geld heeft voor eten een brood mag stelen. Daar zit een kern van waarheid in.
Maar mag een arm iemand ook stroom aftappen, naar college gaan en gratis met het openbaar vervoer?
  maandag 9 juli 2012 @ 20:26:58 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983429
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees nog eens een keer en nu mijn reactie onder die reactie van mij die jij citeerde.
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar krakers willen nog goedkoper wonen.
Je mag het ook vergelijken met gratis op de lege plaatsen in trein of bus zitten. Vervoer is essentieel, maar niet gratis.
quote:
  maandag 9 juli 2012 @ 20:28:00 #99
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983478
Aangezien ik de flauwste niet ben zal ik ook nog even op jouw vergelijking reageren.
quote:
Indien het voor jou de enige manier is om op het werk te geraken en jij kon niet werk vinden bij een beter bereikbare werkplaats dan is het moreel verdedigbaar.
Puur hypothetisch gezien, in de praktijk zal dit niet snel voorkomen, al zijn de prijzen (dankzij de privatisering?) erg fors gestegen.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:30:11 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983582
Aangezien jij blijkbaar vandaag moeite hebt met lezen zal ik het in nog hapklaardere brokken presenteren.

Alle citaten hieronder van mij, het tweede direct volgend op het eerste zonder dat iemand anders daartussen reageerde.
quote:
quote:
Het bovenstaande was aan Nigelator gericht.
quote:
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:31:35 #101
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983660
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien ik de flauwste niet ben zal ik ook nog even op jouw vergelijking reageren.

[..]

Indien het voor jou de enige manier is om op het werk te geraken en jij kon niet werk vinden bij een beter bereikbare werkplaats dan is het moreel verdedigbaar.
Puur hypothetisch gezien, in de praktijk zal dit niet snel voorkomen, al zijn de prijzen (dankzij de privatisering?) erg fors gestegen.
Het gaat niet eens meer om moreel verdedigbaar; het is ook moreel verdedigbaar om geen belasting te betalen aangezien je niet toe hoeft te geven aan druk van een geweldinitierend instituut waar jij niet van hebt gekozen deel te worden, het gaat er om dat zoiets niet echt werkbaar is in een samenleving.

Allemaal armen die zogenaamd op lege stoelen zitten en daarmee niets kosten, kosten natuurlijk wel iets. Mensen die in huizen zitten, welke gevaarlijk zijn voor bewoning en afbreuk doen aan de waarde van het huis, kosten de huis- en vastgoedeigenaren handenvol geld. Dan kan je ze wel afdoen als kapitalistische zwijnen, maar ze hebben het volste recht hun panden te verdedigen, net zoals jij niet een lege kamer in jouw huis hoeft te verantwoorden.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:33:01 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983737
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien jij blijkbaar vandaag moeite hebt met lezen zal ik het in nog hapklaardere brokken presenteren.

Alle citaten hieronder van mij, het tweede direct volgend op het eerste zonder dat iemand anders daartussen reageerde.

[..]

[..]

[..]

Hoho, jij kan de quoteknop nog steeds niet vinden, dan moet je niet de schuld van je eigen verwarring op mij afschuiven, mannetje :).
  maandag 9 juli 2012 @ 20:34:31 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983812
quote:
Maar mag een arm iemand ook stroom aftappen, naar college gaan en gratis met het openbaar vervoer?
Een arm iemand mag datgeen doen wat nodig is om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien. Hoewel het verschil in klassen onverminderd groot is komt echte armoede weinig voor dankzij een forse toename van de totale welvaart hetgeen weer te danken is aan technologie en de grootschalige winning van grondstoffen. Stel dat we echter weer een systeem zouden krijgen waarin de meeste mensen een slaaf zijn zoals vroeger de meeste mensen een slaaf waren van grootgrondbezitters dan is wat mij betreft heel erg veel geoorloofd om zich daar uit te vechten.
Nogmaals, dit is allemaal hypothetisch. In de praktijk geldt dat nu voor de meeste zaken niet.
Het kraken van een woning is bovendien geen stelen van een woning. Het is eerder het lenen van een woning zonder toestemming, veronderstellende dat je de woning in dezelfde staat achterlaat als waarin je die aantrof.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:35:48 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113983897
quote:
Hoho, jij kan de quoteknop nog steeds niet vinden, dan moet je niet de schuld van je eigen verwarring op mij afschuiven, mannetje :).
Wat ik al dacht, jij bent aan het trollen. Het was verdomd duidelijk, ook zonder die quoteknop. Zullen we ontopic verder gaan?
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:36:00 #105
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113983911
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

*leuk stukje proza*
Dus het is een hypothetische situatie waarin het volgens jou mag, daar is nu geen sprake van.
Oftewel; je mag niet kraken :).
  maandag 9 juli 2012 @ 20:37:58 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113984041
quote:
Dus het is een hypothetische situatie waarin het volgens jou mag, daar is nu geen sprake van.
Als jij nu gewoon normaal had geciteerd dan had iedereen kunnen zien hoe slecht jij die reactie van mij had gelezen. Ik heb duidelijk aangegeven dat:
- dat hypothetische voor woningen niet geldt
- dat jij de fout maakt om het lenen van een woning gelijk te stellen aan het stelen van een goed.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:40:22 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113984210
quote:
Dan kan je ze wel afdoen als kapitalistische zwijnen, maar ze hebben het volste recht hun panden te verdedigen, net zoals jij niet een lege kamer in jouw huis hoeft te verantwoorden.
Zogauw het hard tegen hard gaat dan wint de uitgebuite klasse het altijd. Zie tal van revoluties. ;)
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:49:36 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113984746
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als jij nu gewoon normaal had geciteerd
Dit vind ik wel een hilarische omdat het jou nog steeds niet lukt.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:50:09 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113984764
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zogauw het hard tegen hard gaat dan wint de uitgebuite klasse het altijd. Zie tal van revoluties. ;)
Irrelevant op mijn statement.
Daarnaast zullen jij en ik de dag van een revolutie toch niet meemaken, veel te veel mensen hebben veel te veel te verliezen. Maar geloof er gerust in, mij zou het niet geruststellen.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:58:04 #110
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113985203
quote:
Dit vind ik wel een hilarische omdat het jou nog steeds niet lukt.
Wat precies de reden is waarom jij mij niet citeerde, veronderstellende dat ik iets zou zeggen en zodat jij op deze manier kon reageren. Trollol
Kom op GS, ik ben ban jou een iets hoger niveau gewend, zij het dat het wat radicaal rechts is. ;)
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:59:08 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113985267
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat precies de reden is waarom jij mij niet citeerde. Trollol
Waarop jij reageert door nog steeds te quoten als iemand die de knoppen niet snapt.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:59:43 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113985312
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom op GS, ik ben ban jou een iets hoger niveau gewend, zij het dat het wat radicaal rechts is. ;)
En ik had van jou verwacht dat je betere argumenten had om het kraken te verdedigen >:O.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:00:29 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113985355
Die heb ik al gegeven maar als jij het enkel vanuit een extreem 'liberale' invalshoek wil bekijken dan houdt het helaas op. ;)
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 21:01:53 #114
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113985429
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die heb ik al gegeven maar als jij het enkel vanuit een extreem 'liberale' invalshoek wil bekijken dan houdt het helaas op. ;)
Zijn er in jouw ouderlijk huis lege kamers?
Ongetwijfeld.
Mag een of andere anarchist in jouw bed slapen als jij er niet bent?
pi_113987168
Ik moet een beetje huilen van je extreem slechte argumenten, GS.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:32:17 #116
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113987207
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet een beetje huilen van je extreem slechte argumenten, GS.
Ik gun het jou ook een keer om te winnen in een discussie buiten NWS.
pi_113987390
Ik doe niet eens mee met de discussie.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:36:35 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113987470
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
Ik doe niet eens mee met de discussie.
Toch noopte mijn argumentatie je tot interventie. Weerleg het eens, salonsocialist.

pi_113987578
Geen zin, ben vooral pro-kraken omdat jullie rechtsen allemaal zo spastisch reageren op krakers.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:40:09 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113987680
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
Geen zin, ben vooral pro-kraken omdat jullie rechtsen allemaal zo spastisch reageren op krakers.
Ik moet wel. Beroepsdeformatie.
pi_113987762
salonsocialist :')

lees al de hele dag mee, maar niveau is weer een beetje aan het wegzakken :P
pi_113987854
Goed, ik ben dan ook echt een salonsocalist.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:43:39 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113987867
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, ik ben dan ook echt een salonsocalist.
Geeft niet. Ik ben ook een lolbertarier.
pi_113987997
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geeft niet. Ik ben ook een lolbertarier.
Toch was ik dusdanig getergd door uw opstelling dat ik werd gedwongen mijn intermezzo te onderbreken.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:47:02 #125
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113988026
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch was ik dusdanig getergd door uw opstelling dat ik werd gedwongen mijn intermezzo te onderbreken.
En dan was ik nog gematigd.
In feite mag je krakers natuurlijk gewoon abknallen als ze op private property rondlopen.
pi_113988184
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En dan was ik nog gematigd.
In feite mag je krakers natuurlijk gewoon abknallen als ze op private property rondlopen.
We leven niet in de States, hillbilly.

Verder geef ik eigenlijk niks om kraken. Fuck, wat doe ik eigenlijk in dit topic? Oh ja, trollen.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:52:45 #127
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113988275
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We leven niet in de States, hillbilly.

Verder geef ik eigenlijk niks om kraken. Fuck, wat doe ik eigenlijk in dit topic? Oh ja, trollen.
We leven hier ook niet in de kolchoz, rooie rakker!
Het is alles (lees: een paar Kalashnikovs) delen met iedereen of iedere ranch voor zich in de strijd tegen de Mexicaanse bandieten.
pi_113988323
Ach, het is allemaal gewoon niks. Ik word dan ook buitengewoon cynisch van de huidige politiek, FOK!, VKZ en uiteraard POL.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:57:24 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113988482
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het is allemaal gewoon niks. Ik word dan ook buitengewoon cynisch van de huidige politiek, FOK!, VKZ en uiteraard POL.
Hoppa!
  maandag 9 juli 2012 @ 21:58:29 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113988534
quote:
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:26:41 #131
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_113989917
quote:
En zo is het.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_113989994
quote:
/Logout
pi_113990310
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoppa!
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:26 schreef StarGazer het volgende:

[..]

En zo is het.
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

/Logout
Standaard repertoire van de VVD kliek neem ik aan?
  maandag 9 juli 2012 @ 23:47:11 #134
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_113994774
Geen SP stemmen anders gaat het voetbal naar de klote
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_113995359
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:47 schreef BlaZ het volgende:
Voetbal :')
pi_113995395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Uitkeringen :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:00:59 #137
56749 BlaZ
pi_113995399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Johan Derksen op TV > Geen SP stemmen.

Dit kan de SP wel eens een hoop stemmen kosten.
pi_113995505
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:47 schreef BlaZ het volgende:
En waarom is dat? Is de SP tegen het subsidiëren van profclubs bijv? Of voorstander van het opdraaien van clubs voor de politie-inzet? Met één zo'n lullige one-liner kunnen we niks.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_113995801
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Uitkeringen :')
:')
pi_113995876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

:')
Kom op, je moest toch minstens een glimlach onderdrukken, boefje van me.
pi_113996011
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kom op, je moest toch minstens een glimlach onderdrukken, boefje van me.
Niet echt, vond hem wat voorspelbaar en vooral flauw. Ik heb echt niks met voetbal, zie er het nut niet van in. Levert vooral een hoop rellen op en is goedkoop volksvermaak. Mijn mening he :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:18:44 #142
56749 BlaZ
pi_113996105
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En waarom is dat? Is de SP tegen het subsidiëren van profclubs bijv? Of voorstander van het opdraaien van clubs voor de politie-inzet? Met één zo'n lullige one-liner kunnen we niks.
Maximale duur tijdelijke contracten.

SP wil maximale duur van 1 jaar.
Dat is in principe gewoon einde verhaal voor het profvoetbal.
pi_113996235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maximale duur tijdelijke contracten.

SP wil maximale duur van 1 jaar.
Dat is in principe gewoon einde verhaal voor het profvoetbal.
Ik heb het gezien. Maar komt uit de grote duim van Derksen. Ik ken hem met z'n geruchten. :')

Dus neem hem niet serieus.

Ik kan het me ook niet voorstellen dat de SP werkelijk zo'n plan heeft voorgesteld, aangezien de SP pragmatisch genoeg is om te zien dat zo'n plan onuitvoerbaar en onrealistisch zou zijn.

De SP is notabene tegen de in het lente-akkoord opgenomen verplichting om clubs mee te laten betalen aan de politie-inzet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114001063
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte is het eigenlijk ja. Het is ook in het belang van de bovenlaag om ervoor te zorgen dat de onderlaag niet teveel krepeert. Anders kan je nare situaties krijgen en dat is voor niemand goed.
Rake uitspraak.

Wat je zegt heb ik bijna letterlijk in het boek "Over het woningvraagstuk" van Friedrich Engels gelezen. Wel geschreven in een andere tijd, maar nog verrassend actueel.

quote:

[..]

Ik sta al een paar jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning want een woning kopen is voor mij totaal ondenkbaar. En als ik dan ergens kans heb op een woning, heb ik eigenlijk geen keus, en het ergste is dat het pure willekeur is aan wie de woning toegewezen krijgt.

Ik vind dit een van de grootste misstanden van Nederland. Schandalig dat de politiek hier nooit wat aan gedaan heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2012 08:57:47 ]
pi_114001306
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? "Geen recht"?

Voor mij zou in een afgelegen dorp of op het platteland wonen geen optie zijn. Heb alleen een fiets, en alles wat ik nodig heb ligt allemaal in de stad waar ik woon. Ik woon hier sowieso al heel me leven. Waarom zou dat dan geen recht zijn?
pi_114001360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:12 schreef Gewas het volgende:

[..]

Voor mij zou in een afgelegen dorp of op het platteland wonen geen optie zijn. Heb alleen een fiets, en alles wat ik nodig heb ligt allemaal in de stad waar ik woon. Ik woon hier sowieso al heel me leven. Waarom zou dat dan geen recht zijn?
Het is niet zo dat een stad ruimte kan bieden aan iedereen die daar wil of zou willen wonen. Dat past op een gegeven moment gewoon niet.
pi_114001375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:12 schreef Gewas het volgende:

[..]

'Geen optie', wow. Hoe moet dat vroeger wel niet gegaan zijn, al die mensen op een kluitje in een stad omdat ze niet op het platteland konden leven. Geen openbaar vervoer, geen paard en wagen, gewoon helemaal niets jongen! Daarom is het je door God gegeven recht om op een A-locatie in de grote stad te kunnen wonen, ik begrijp het helemaal.
pi_114001383
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet zo dat een stad ruimte kan bieden aan iedereen die daar wil of zou willen wonen. Dat past op een gegeven moment gewoon niet.
10 miljoen mensen in de binnenstad van Amsterdam, gewoon, omdat het hun 'recht' is en omdat het kan _O_
pi_114001397
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

10 miljoen mensen in de binnenstad van Amsterdam, gewoon, omdat het hun 'recht' is en omdat het kan _O_
Met allen alle voorzieningen op maximaal 10 minuten fietsafstand _O_
pi_114001439
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zou echt super zijn! Lekker rustig voor ons hier in de periferie _O_
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')