dat vind ik trouwens wel echt belachelijkquote:Op zondag 8 juli 2012 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Het heeft denk ik ook te maken met de frequentie waarmee je hiermee te maken krijgt. Sommige mensen worden maar eens in de maand gebeld of zo, dan valt het nog wel mee. Maar ik heb een praktijk aan huis waarbij het telefoonnummer op te vragen is bij de kamer van koophandel en dan word ik zeker drie keer in de week gebeld (of ik andere software wil, of ik in de meest grote onzin wil adverteren of wil sponsoren) en dan is de maat op een gegeven moment echt wel vol hoor.
Het gaat dan ook niet om het weigeren op zich, dat heb je immers al gedaan, het gaat erom dat zij daarna niet ophangen of weglopen maar jou dwingen om op jou beurt onbeleefd te zijn, anders kom je niet van ze af.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, dat ben ik echt met je oneens. Ik ben ook van de generatie die opvoeding heeft gehad, en het heeft ook echt geholpen. Maar ik weiger echt dit soort mensen te woord te staan in mijn eigen huis. En dat heeft niks met onbeleefd te maken.
Alleen dat een inbreker niet op- of aanbelt en zijn best doet om jou tot een gesprek te verleiden, die probeert nou juist om niet opgemerkt te worden.quote:Als er een inbreker komt, ga je die dan ook te woord staan en vriendelijk verzoeken of hij je huis wil verlaten?
Er zit nog heel veel tussen 'gelijk de hoorn erop kwakken' en een heel gesprek met die verkopers aangaan. Bovendien hebben die verkopers veel liever dat je het z.s.m. afkapt als je écht geen interesse hebt, dan kunnen ze namelijk snel weer naar de volgende die hopelijk wel interesse heeft, *KTSJING*quote:Op zondag 8 juli 2012 16:53 schreef macca728 het volgende:
Dat is het ook maar het maakt het niet minder onbeleefd om vervolgens gelijk de hoorn er op te kwakken.
Alsof alle jongeren zo slecht opgevoed zijn en alle ouderen zo goed.quote:En ja, jongeren hebben hier geen moeite mee, maar de generatie die nog opvoeding heeft gehad wel en dat is ook juist de doelgroep.
Ja, op zich valt dat natuurlijk wel mee, want je hebt een bedrijf en wilt ook bereikbaar zijn en zorgen dat mensen je nummer kunnen vinden. Maar het vervelende is dat die telemarketingbedrijven dan kunnen sorteren op alle belastingadviseurs of alle fysiotherapeuten, zodat ze ze meteen alle nummers van hun doelgroep hebben en die dan lastig gaan vallen.quote:
Hebben die er juist geen belang bij dat ze jou zolang mogelijk aan de lijn houden ? Amders worden ze snel ontslagen als ze ophangen nadat iemand dat kenbaar heeft gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Er zit nog heel veel tussen 'gelijk de hoorn erop kwakken' en een heel gesprek met die verkopers aangaan. Bovendien hebben die verkopers veel liever dat je het z.s.m. afkapt als je écht geen interesse hebt, dan kunnen ze namelijk snel weer naar de volgende die hopelijk wel interesse heeft, *KTSJING*
[.
Een verkoper is voor zover ik weet alleen af te rekenen op het aantal klanten dat hij binnensluist. Logisch ook, natuurlijk. Het gaat immers om de centjes.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hebben die er juist geen belang bij dat ze jou zolang mogelijk aan de lijn houden ? Amders worden ze snel ontslagen als ze ophangen nadat iemand dat kenbaar heeft gemaakt.
Dan kan je het beter vergelijken met iemand die je op straat wat wilt verkopen zoals een krant, loop je daar dan ook zonder boe of bah voorbij ?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, dat ben ik echt met je oneens. Ik ben ook van de generatie die opvoeding heeft gehad, en het heeft ook echt geholpen. Maar ik weiger echt dit soort mensen te woord te staan in mijn eigen huis. En dat heeft niks met onbeleefd te maken.
Als er een inbreker komt, ga je die dan ook te woord staan en vriendelijk verzoeken of hij je huis wil verlaten?
Ja maar als jij als colporteur elke keer genoegen neemt met nee ik heb geeen interesse, dan verkoop je niets en wordt je ontslagen. Ze zoeken wel mensen daar die echt iets willen en kunnen verkopen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Een verkoper is voor zover ik weet alleen af te rekenen op het aantal klanten dat hij binnensluist. Logisch ook, natuurlijk. Het gaat immers om de centjes.
Dan benje gewoon bezig met officieel lastig te vallen als je na nee, geen interesse blijft pushen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar als jij elke keer genoegen neemt met nee ik heb geeen interesse, dan verkoop je niets en wordt je ontslagen. Ze zoeken wel mensen daar die echt iets willen en kunnen verkopen.
Ja dat is het argument niet waar ik op reageer, volgens een andere fokker hebben ze er belang bij dat iemand zonder interesse zsm de hoorn er op gooit.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dan benje gewoon bezig met officieel lastig te vallen als je na nee, geen interesse blijft pushen.
Ja en nee, maar daar gaat het niet om. Het maakt de baas echt niet uit of je 3 uur over 1 klant doet of 3 minuten. Zolang je aan het einde van de maand maar een bepaald aantal verkopen hebt gedaan. Hoe snel je dat wil doen, en of je dan wil aandringen is verder jouw keuze.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar als jij als colporteur elke keer genoegen neemt met nee ik heb geeen interesse, dan verkoop je niets en wordt je ontslagen.
Tuurlijk. Maar als goed verkoper moet je ook begrijpen dat het je soms niets gaat opleveren. Dan kan je beter neerleggen en het ergens anders proberen.quote:Ze zoeken wel mensen daar die echt iets willen en kunnen verkopen.
Dat is geen bindend feit helaas, anders was het een stuk makkelijker voor de verkopers om lekker veel centjes te makenquote:Hoe langer ze jou aan de praat kunnen houden, hoe groter de kans is dat jij wat koopt.
Ja, want als iemand écht geen interesse heeft om iets te kopen, dan verdienen ze niks, zoals ik hier ook uitleg:quote:Op zondag 8 juli 2012 18:20 schreef macca728 het volgende:
Ja dat is het argument niet waar ik op reageer, volgens een andere fokker hebben ze er belang bij dat iemand zonder interesse zsm de hoorn er op gooit.
quote:Op zondag 8 juli 2012 17:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Bovendien hebben die verkopers veel liever dat je het z.s.m. afkapt als je écht geen interesse hebt, dan kunnen ze namelijk snel weer naar de volgende die hopelijk wel interesse heeft, *KTSJING*
Ik probeer daar meestal wel gewoon voorbij te lopen, maar als ze me tóch aanspreken zeg ik 'nee, geen interesse' en loop dan door, ook al roepen ze me nog na. Da's verder hun probleem dan.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:16 schreef macca728 het volgende:
Dan kan je het beter vergelijken met iemand die je op straat wat wilt verkopen zoals een krant, loop je daar dan ook zonder boe of bah voorbij ?
En dan weet je pas nadat je verder gaat met je verhaal. Niet bij sorry ik heb geen interesse.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, want als iemand écht geen interesse heeft om iets te kopen, dan verdienen ze niks, zoals ik hier ook uitleg:
Nee hoor, ik weet van mezelf dat ik geen interesse heb en dat ook niet ga krijgen als ik een uur naar ze luister. Dus aan mij hebben ze echt niks. Mensen die snel ophangen hebben 100% zeker geen interesse, anders zouden ze niet snel ophangen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:40 schreef macca728 het volgende:
En dan weet je pas nadat je verder gaat met je verhaal. Niet bij sorry ik heb geen interesse.
Van de 100 mensen zullen ze misshien bij 10 mensen wel wat kunnen verkopen terwijl ze geen interesse hadden eerst.
Hoe weet de colporteur dan dat JIJ geen interesse hebt ? Daar moet hij achter zien te komen en dat kan alleen bij doorvragen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:43 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet van mezelf dat ik geen interesse heb en dat ook niet ga krijgen als ik een uur naar ze luister. Dus aan mij hebben ze echt niks. Mensen die snel ophangen hebben 100% zeker geen interesse, anders zouden ze niet snel ophangen.
Blijf jij trouwens wel luisteren naar telefonische verkopers en straatverkopers en zo ja, koop je op die manier weleens iets?
Dat heb ik dus ook, zeg tegenwoordig direct "Sorry, geen interesse" en hang dan maar op.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Het heeft denk ik ook te maken met de frequentie waarmee je hiermee te maken krijgt. Sommige mensen worden maar eens in de maand gebeld of zo, dan valt het nog wel mee. Maar ik heb een praktijk aan huis waarbij het telefoonnummer op te vragen is bij de kamer van koophandel en dan word ik zeker drie keer in de week gebeld (of ik andere software wil, of ik in de meest grote onzin wil adverteren of wil sponsoren) en dan is de maat op een gegeven moment echt wel vol hoor.
Moet ik het blijven herhalen of zo?!quote:Op zondag 8 juli 2012 18:52 schreef macca728 het volgende:
Hoe weet de colporteur dan dat JIJ geen interesse hebt ? Daar moet hij achter zien te komen en dat kan alleen bij doorvragen.
quote:Op zondag 8 juli 2012 18:43 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Mensen die snel ophangen hebben 100% zeker geen interesse, anders zouden ze niet snel ophangen.
bij vrouwen is nee jaquote:Op zondag 8 juli 2012 18:59 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Moet ik het blijven herhalen of zo?!
[..]
En mannen zijn door vrouwen makkelijk over te halen als ze hun tieten laten zien!quote:
De techniek van tegenwoordig staat voor niks!quote:
Met een truc?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:32 schreef raptorix het volgende:
Mijn ultieme defense is dat ik een lulverhaal op hang dat mijnheer xxx 2 weken ervoor bij een ongeluk met een truc is omgekomen, uiteraard op de speaker ter lering ende vermaak van min collega's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |