abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2012 @ 10:38:05 #51
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113917321
Ik vraag me toch wel sterk af of het nog wel iets oplevert om zo spullen te verkopen, wie koopt nou nog wat per telefoon? :?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 8 juli 2012 @ 11:02:18 #52
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113917707
Stel je eens voor: je bent net 30, je hebt ruim een jaar thuis gezeten en wilt op een gegeven moment alles aanpakken. Bij elke sollicitatie op jouw niveau wordt je afgewezen, want miljoenen andere sollicitanten met duizenden jaren werkervaring. Bij elke sollicitatie onder je niveau wijzen ze je om die reden af. Op een gegeven moment blijft er alleen nog dit soort werk over en daar willen ze je wel aannemen, graag zelfs, ze smeken je om daar aan het werk te komen.

Ik vind het ook heel erg vervelend, mensen die je lastig komen vallen, met name op tijdstippen waarop het mij totaal niet schikt. Bovenstaande gaat over mijn lief en hij is dolblij met zijn baantje als colporteur. Daardoor kijk je toch anders naar die mensen. Liever dit werk dan helemaal geen werk.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 8 juli 2012 @ 11:03:37 #53
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113917729
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me toch wel sterk af of het nog wel iets oplevert om zo spullen te verkopen, wie koopt nou nog wat per telefoon? :?
Volgens mij is het al heel goed als er 2 of 3 op een dag kan verkopen, al heb ik geen verstand van telefonische verkoop.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:08:51 #54
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_113917835
Wat een onzinnig gedoe allemaal zeg om moeite en tijd te steken om die telemarketeers in het ootje te nemen en zo lang mogelijk aan het lijntje te houden... :')

Gewoon zeggen: "Geen interesse, dag!" is toch gewoon genoeg. :D Dan kun je direct weer over naar de orde van de dag en hoef je je zo min mogelijk te ergeren.

Bovendien kennen die telemarketeers die standaard 'grapjes' ook wel, dus origineel zullen ze het ook echt niet vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 08-07-2012 11:21:07 ]
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  zondag 8 juli 2012 @ 11:20:44 #55
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113918100
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ouwe (eenzame) mensen vooral denk ik. En heel naïeve (domme) mensen. Er zijn namelijk ook nog steeds mensen die in allerlei e-mailspam/scam tuinen.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:23:31 #56
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_113918148
Laatst ben ik 2 weken lang op verschillende tijdstippen door een onbekend nummer gebeld. Ik weet 99% zeker dat dat zo'n telemarketier was. Expres niet opgenomen maar toch stront irritant dat ze elke dag bellen tussen 12 en 2.
Laatst wilde ik nog opnemen maar was ik te laat :'(
pi_113918361
quote:
3s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ouwe (eenzame) mensen vooral denk ik. En heel naïeve (domme) mensen. Er zijn namelijk ook nog steeds mensen die in allerlei e-mailspam/scam tuinen.
of gewoon mensen die geen nee kunnen zeggen of niet kunnen volharden in dat nee.
pi_113918397
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:02 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Stel je eens voor: je bent net 30, je hebt ruim een jaar thuis gezeten en wilt op een gegeven moment alles aanpakken. Bij elke sollicitatie op jouw niveau wordt je afgewezen, want miljoenen andere sollicitanten met duizenden jaren werkervaring. Bij elke sollicitatie onder je niveau wijzen ze je om die reden af. Op een gegeven moment blijft er alleen nog dit soort werk over en daar willen ze je wel aannemen, graag zelfs, ze smeken je om daar aan het werk te komen.

Ik vind het ook heel erg vervelend, mensen die je lastig komen vallen, met name op tijdstippen waarop het mij totaal niet schikt. Bovenstaande gaat over mijn lief en hij is dolblij met zijn baantje als colporteur. Daardoor kijk je toch anders naar die mensen. Liever dit werk dan helemaal geen werk.
en hij haalt voldoening uit die baan ? Mensen oplichten, iets aansmeren wat ze toch niet willen of kunnen betalen ?
  zondag 8 juli 2012 @ 11:50:01 #59
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113918829
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:32 schreef macca728 het volgende:
of gewoon mensen die geen nee kunnen zeggen of niet kunnen volharden in dat nee.
Dat vind ik onder naïviteit vallen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:
en hij haalt voldoening uit die baan ? Mensen oplichten, iets aansmeren wat ze toch niet willen of kunnen betalen ?
Nou, oplichting is het niet. En of mensen het kunnen en/of willen betalen is het probleem van die mensen zelf. Ze worden namelijk tot niks verplicht. Dan zou je goede verkopers in fysieke winkels ook oplichters kunnen noemen als die mensen iets aansmeren wat ze eigenlijk helemaal niet van plan waren te kopen.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:55:07 #60
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113918971
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

:? Hoezo licht hij mensen op? Iedereen heeft stroom/energie en het staat iedereen vrij om over te stappen of niet. Beter dan een uitkering.
pi_113919050
quote:
3s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dat vind ik onder naïviteit vallen.
Niet iedereen beschikt over die intelligentie en assertiviteit, en van dat gebrek wordt dus misbruik gemaakt.

quote:
Nou, oplichting is het niet. En of mensen het kunnen en/of willen betalen is het probleem van die mensen zelf. Ze worden namelijk tot niks verplicht. Dan zou je goede verkopers in fysieke winkels ook oplichters kunnen noemen als die mensen iets aansmeren wat ze eigenlijk helemaal niet van plan waren te kopen.
Nou ja zeg, als ik naar een winkel ga heb ik zelf al enige inspanning gedaan om daar überhaupt te zijn, door mijn eigen fysieke aanwezigheid geef ik te kennen iets te willen kopen, toch wel even totaal iets anders dan in mijn eigen huis op alle (on)mogelijke tijden verbaal overvallen te worden door een verkoper.
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:03:14 #62
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113919146
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:58 schreef moussie het volgende:
Nou ja zeg, als ik naar een winkel ga heb ik zelf al enige inspanning gedaan om daar überhaupt te zijn, door mijn eigen fysieke aanwezigheid geef ik te kennen iets te willen kopen, toch wel even totaal iets anders dan in mijn eigen huis op alle (on)mogelijke tijden verbaal overvallen te worden door een verkoper.

Je hebt ze ook tegen collectanten :') .
  zondag 8 juli 2012 @ 12:07:42 #63
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113919285
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet iedereen beschikt over die intelligentie en assertiviteit, en van dat gebrek wordt dus misbruik gemaakt.

[..]

Er zijn genoeg mensen die (door een gebrek aan intelligentie en assertiviteit en een teveel aan naïviteit) met meer/duurdere/andere spullen thuiskomen dan ze eigenlijk van plan waren te kopen in de fysieke winkel.
pi_113919287
Ik snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, ik heb namelijk net als TS een hele simpele oplossing:

"blabla"
"Ik heb geen interesse"
"Mag ik u vragen waarom?"
"Nee."

Maar toch fijn dat er kennelijk mensen voor me klaarstaan om me die 10 seconden te besparen :D .
pi_113919361
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je hebt ze ook tegen collectanten :') .
Kan je die zien via de telefoon dan?
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:15:09 #66
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113919511
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Kan je die zien via de telefoon dan?
Daar heb je het bel-me-niet-register voor. Na twee mislukte keren is het na de derde keer blijkbaar gelukt, ze bellen mij nooit meer. Makkelijk zat, toch?
En op straat heb je het aangeboden produkt al!

[ Bericht 4% gewijzigd door ElviraKlapmuts op 08-07-2012 12:22:35 ]
pi_113919653
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:07 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die (door een gebrek aan intelligentie en assertiviteit) met meer/duurdere/andere spullen thuiskomen dan ze eigenlijk van plan waren te kopen in de fysieke winkel.
Die breng je dan de volgende dag weer terug. Gelukkig heb je die mogelijkheid nu ook bij de telefonische verkoop, daar niet van, maar of die informatie hoe dat moet is wat moeilijker te vinden dan de opdruk op de kassabon .. retourneren binnen 14 dagen

Hoe dan ook, het verschil blijft staan, als ik naar een winkel ga begeef ik mezelf in de 'gevarenzone', dat is totaal iets anders dan thuis overvallen te worden door zo'n telefoontje. Voor je het weet ben je al voor een gesprek gestrikt door de simpele eerste vraag 'bel ik gelegen?', en moet jij dat gesprek zien af te kappen .. en dat is dus een hele kunst blijkbaar, eentje die aangeleerd moet worden.
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:22:50 #68
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113919711
Ik schold ze altijd uit als ze ongevraagd belden.
Maar tegenwoordig vraag ik gewoon of ik zelf eerst een paar vraagjes mag stellen.
Voor mijn databank met de biometrische gegevens van callcenter dames, nu hangen ze nog sneller op :)
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113919728
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:15 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Daar heb je het bel-me-niet-register voor. Na twee mislukte keren is het na de derde keer blijkbaar gelukt, ze bellen mij nooit meer. Makkelijk zat, toch?
Ik heb het al minimaal vijf keer doorgegeven, voor zowel mijn vaste aansluiting als mijn prepaid(!!) mobieltje, ik blijf op beide nummers gebeld worden .. jij hebt dus mazzel gehad, zo makkelijk is het niet.
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:26:09 #70
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113919792
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:20 schreef moussie het volgende:
Hoe dan ook, het verschil blijft staan, als ik naar een winkel ga begeef ik mezelf in de 'gevarenzone',
:') Ja, het is een gevaarlijke jungle zo'n winkelcentrum.

quote:
dat is totaal iets anders dan thuis overvallen te worden door zo'n telefoontje. Voor je het weet ben je al voor een gesprek gestrikt door de simpele eerste vraag 'bel ik gelegen?', en moet jij dat gesprek zien af te kappen .. en dat is dus een hele kunst blijkbaar, eentje die aangeleerd moet worden.
_O_ 'Nee' zeggen verheven tot kunstvorm! _O_
  zondag 8 juli 2012 @ 12:29:15 #71
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_113919871
Tring

-Met Knip
-Goededag u spreekt met Annelies van De Krant. U heeft in het verleden een proefabonnement gehad en ik heb een fantastische aanbieding voor u
- Ik geloof dat u mijn vader moet hebben. Hij heeft een proefabonnement genomen. Momentje, ik roep hem even. ...Pa!, telefoon voor je, mensen van De Krant. ...Blijf even aan de lijn hij komt er aan.
..............

(eventueel nog. iets van
- Even geduld nog hoor, die ouwe is niet zo snel meer, maar ik hoor hem al rommelen.
of
- Zeg Annelies, leuke stem heb je. Zie je er net zo leuk uit als de klinkt :9~ )
Non possumus non loqui
  zondag 8 juli 2012 @ 12:30:59 #72
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113919915
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:07 schreef zl7z het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, ik heb namelijk net als TS een hele simpele oplossing:

"blabla"
"Ik heb geen interesse"
"Mag ik u vragen waarom?"
"Nee."

Maar toch fijn dat er kennelijk mensen voor me klaarstaan om me die 10 seconden te besparen :D .
Dit inderdaad. :)
  zondag 8 juli 2012 @ 12:33:45 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113919985
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:29 schreef Knip het volgende:
Tring

-Met Knip
-Goededag u spreekt met Annelies van De Krant. U heeft in het verleden een proefabonnement gehad en ik heb een fantastische aanbieding voor u
- Ik geloof dat u mijn vader moet hebben. Hij heeft een proefabonnement genomen. Momentje, ik roep hem even. ...Pa!, telefoon voor je, mensen van De Krant. ...Blijf even aan de lijn hij komt er aan.
..............

(eventueel nog. iets van
- Even geduld nog hoor, die ouwe is niet zo snel meer, maar ik hoor hem al rommelen.
of
- Zeg Annelies, leuke stem heb je. Zie je er net zo leuk uit als de klinkt :9~ )
Of ze helemaal gek maken:

"De Krant, zegt u? Jee, dat weet ik niet meer, hoor. Kunt u me aangeven wanneer dat was?"
"2004"
"Ja, nee, welke data. Dan kijk ik even in mijn administratie."
"Nou van dan tot dan."
"Oh, momentje."

En dan 5 minuten weggaan. En hopen dat ze terugbellen. Kun je er iets met tijdreizen van maken. Of helemaal gemeen: "Was dat niet die krant die in 1945 verboden is wegens sympathie met de bezetter?"
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_113920622
Als je ergens klant van bent of ooit bent geweest, dan werkt dat bel-me-niet-register niet, dan blijven ze je gewoon lastig vallen. Daar is blijkbaar een uitzondering voor.
pi_113920654
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

:') Ja, het is een gevaarlijke jungle zo'n winkelcentrum.
Als je zo'n persoon bent dat moeilijk nee kan zeggen wel ja ..

quote:
_O_ 'Nee' zeggen verheven tot kunstvorm! _O_
Heb jij de OP wel gelezen? Dat jij het niet moeilijk vindt, en met jou tig anderen incluis mezelf, betekent niet dat iedereen het kan. Zo te zien zijn er hele kuddes die het niet kunnen en er zelfs hulp bij nodig hebben .. voor die mensen is het echt een kunst(je) die ze aan moeten leren.
pleased to meet you
pi_113921004
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Heb jij de OP wel gelezen? Dat jij het niet moeilijk vindt, en met jou tig anderen incluis mezelf, betekent niet dat iedereen het kan. Zo te zien zijn er hele kuddes die het niet kunnen en er zelfs hulp bij nodig hebben .. voor die mensen is het echt een kunst(je) die ze aan moeten leren.
Daarbij zijn er genoeg mensen opgelicht in het verleden die wel degelijk nee zeiden maar desondanks een contract hadden "getekend"
pi_113921079
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:55 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

:? Hoezo licht hij mensen op? Iedereen heeft stroom/energie en het staat iedereen vrij om over te stappen of niet. Beter dan een uitkering.
Zeker als hij maar niet zo'n colporteur is zoals ze toen op tv kwamen, dat mensen onder allerlei smoesjes een contract bleken te hebben getekend voor allerlei zaken die ze niet wilden.
  zondag 8 juli 2012 @ 13:14:53 #78
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113921302
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker als hij maar niet zo'n colporteur is zoals ze toen op tv kwamen, dat mensen onder allerlei smoesjes een contract bleken te hebben getekend voor allerlei zaken die ze niet wilden.
Helaas hebben lui het in het verleden aardig verpest, inderdaad.
  zondag 8 juli 2012 @ 13:18:32 #79
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_113921436
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

:')

het enige wat zo'n mensen nodig hebben is een schop onder hun ballen, je kunt mij niet wijsmaken dat zo'n mensen niet in staat zijn om gewoon op te hangen.
en als ze dat echt niet kunnen is het tijd voor psychische hulp, geen telefoonverkoop-hulp :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_113923821
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:18 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

het enige wat zo'n mensen nodig hebben is een schop onder hun ballen, je kunt mij niet wijsmaken dat zo'n mensen niet in staat zijn om gewoon op te hangen.
en als ze dat echt niet kunnen is het tijd voor psychische hulp, geen telefoonverkoop-hulp :')
Wat ben je voor raar iemand, ja er zijn genoeg mensen die zijn beleefd en hangen niet op en kunnen vervolgens geen nee zeggen.
pi_113925651
quote:

[..]

Sommige mensen zijn nu eenmaal met een soort basis-beleefdheid opgevoed .. jij hoort daar duidelijk niet bij. Maar toch leuk om te weten dat jij mensen die gewoon beleefd willen blijven gewoon uitmaakt voor mensen die psychisch gestoord zijn .. en dan maar klagen over de verruwing van de samenleving ..
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 15:09:37 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_113926603
Dan heb ik het toch beter voor elkaar, als ik word gebeld door een nummer dat ik niet ken, neem ik niet eens de moeite om op te nemen, daar hebben ze antwoordapparaten voor uitgevonden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 8 juli 2012 @ 15:18:05 #83
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_113927030
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nu eenmaal met een soort basis-beleefdheid opgevoed .. jij hoort daar duidelijk niet bij. Maar toch leuk om te weten dat jij mensen die gewoon beleefd willen blijven gewoon uitmaakt voor mensen die psychisch gestoord zijn .. en dan maar klagen over de verruwing van de samenleving ..
je kunt ook gewoon een ruggengraat kweken ^O^
ik vind het onbeleefder dat mensen door durvwen te gaan nadat je eerst netjes hebt aangegeven dat je geen interesse hebt, dan hang ik op ja, nogal logisch :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 8 juli 2012 @ 15:18:59 #84
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113927073
quote:

Telefonische hulpdiensten. :)

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:12 schreef macca728 het volgende:
Wat ben je voor raar iemand, ja er zijn genoeg mensen die zijn beleefd en hangen niet op en kunnen vervolgens geen nee zeggen.
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:50 schreef moussie het volgende:
Want het is onbeleefd om te zeggen: "Nee, geen interesse." en vervolgens op te hangen?
pi_113927607
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Telefonische hulpdiensten. :)

[..]

[..]

Want het is onbeleefd om te zeggen: "Nee, geen interesse." en vervolgens op te hangen?
Je loopt niet midden in een gesprek weg als beleefd persoon zijnde, gewoon ophangen is het equivalent van je omdraaien en weglopen. Vraag maar eens aan de man/vriend van mevr. Klapmuts hoe die het ervaart, als iemand de horen er gewoon opkwakt. Hij zal ondertussen vast wel een laag eelt hebben gekweekt, en er misschien zelfs alle begrip voor hebben, maar ik durf te wedden dat hij dat in essentie wel als onbeleefd ervaart.
pleased to meet you
pi_113927748
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:18 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon een ruggengraat kweken ^O^
ik vind het onbeleefder dat mensen door durvwen te gaan nadat je eerst netjes hebt aangegeven dat je geen interesse hebt, dan hang ik op ja, nogal logisch :')
Jij noemt het ruggengraat kweken, ik noem het de ene onbeleefdheid met de andere beantwoorden, en dat komt bij elkaar opgeteld neer op een verruwing van de samenleving .. onbeleefd zijn wordt zo heel normaal ..
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 15:34:25 #87
117098 Hathor
Effe niet
pi_113927823
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Je loopt niet midden in een gesprek weg als beleefd persoon zijnde, gewoon ophangen is het equivalent van je omdraaien en weglopen. Vraag maar eens aan de man/vriend van mevr. Klapmuts hoe die het ervaart, als iemand de horen er gewoon opkwakt. Hij zal ondertussen vast wel een laag eelt hebben gekweekt, en er misschien zelfs alle begrip voor hebben, maar ik durf te wedden dat hij dat in essentie wel als onbeleefd ervaart.
Dat ligt eraan wat voor gesprek dat is. Als een wildvreemde ongevraagd een gesprek met je wil aanknopen, en dat komt mij op dat moment gewoon even niet uit, dan draai ik me ook gewoon om. Telemarketiers is daar ook een voorbeeld van, die bellen ook ongevraagd en vaak ook nog eens op momenten dat het totaal niet uitkomt, rond etenstijd bv. Ik kan me levendig voorstellen dat mensen dan gewoon ophangen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 8 juli 2012 @ 15:40:41 #88
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113928112
quote:
Er is een heel verschil in beleefdheid tussen 'gewoon de hoorn erop kwakken' en zeggen 'nee, geen interesse' en dán ophangen.

En nee sorry, ik ga de man van mevrouw Klapmuts niet bellen om te vragen wat hij onbeleefd vindt, want daar zal hij vast geen interesse in hebben als een vreemde dat vraagt en dus zal hij vervolgens ophangen. :)

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:32 schreef moussie het volgende:
Jij noemt het ruggengraat kweken, ik noem het de ene onbeleefdheid met de andere beantwoorden, en dat komt bij elkaar opgeteld neer op een verruwing van de samenleving .. onbeleefd zijn wordt zo heel normaal ..
Vind jij het ook onbeleefd als er een Jehova-getuige of een colpolteur voor de deur staat om dan te zeggen 'nee, geen interesse' en dan vervolgens de deur weer dicht te doen? Of als je wordt aangesproken door een straatverkoper om dan te zeggen 'nee, geen interesse' en vervolgens door te lopen?
pi_113928199
Dat mensen je menen lastig te vallen met willekeurige aanbiedingen op je huislijn geeft je alle recht om gewoon direct neer te leggen. Afhankelijk van de aanbieding is het soms zelfs gerechtvaardigd om nog wat denigrerends te zeggen over de moeder van de beller.
Conscience do cost.
pi_113929265
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:09 schreef Hathor het volgende:
Dan heb ik het toch beter voor elkaar, als ik word gebeld door een nummer dat ik niet ken, neem ik niet eens de moeite om op te nemen, daar hebben ze antwoordapparaten voor uitgevonden.
Dit dus, vervolgens verwijder ik de ingesproken boodschap ook negen van de tien keer wegens verkooppraatje.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_113929318
quote:
5s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Er is een heel verschil in beleefdheid tussen 'gewoon de hoorn erop kwakken' en zeggen 'nee, geen interesse' en dán ophangen.
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen? En dat dat hele telemarketing gebeuren draait op die mensen? Als iedereen het kon, gewoon 'nee, geen interesse' zeggen en ophangen, zou er geen probleem zijn, dan zou die hele branche mogelijk niet bestaan.

quote:
En nee sorry, ik ga de man van mevrouw Klapmuts niet bellen om te vragen wat hij onbeleefd vindt, want daar zal hij vast geen interesse in hebben als een vreemde dat vraagt en dus zal hij vervolgens ophangen. :)
Lol, nou dan hoop ik maar dat die niet met zichzelf in de knoop raakt door die tegenstrijdigheid ..

quote:
Vind jij het ook onbeleefd als er een Jehova-getuige of een colpolteur voor de deur staat om dan te zeggen 'nee, geen interesse' en dan vervolgens de deur weer dicht te doen? Of als je wordt aangesproken door een straatverkoper om dan te zeggen 'nee, geen interesse' en vervolgens door te lopen?
Ja, eigenlijk wel .. in een beschaafde maatschappij hoort dat soort volk gewoon te accepteren dat ik 'nee' heb gezegd en door te lopen. Nu wordt ik gedwongen om mijn deur zo snel mogelijk dicht te doen om de volgende waterval van woorden over mij uitgestort gaat worden af te kappen, en dat vind ik gewoon een kutgevoel, alsof ik mij achter mijn deur moet verschuilen voor de 'roofdieren' of zo.
pleased to meet you
pi_113929478
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:09 schreef moussie het volgende:
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen? En dat dat hele telemarketing gebeuren draait op die mensen? Als iedereen het kon, gewoon 'nee, geen interesse' zeggen en ophangen, zou er geen probleem zijn, dan zou die hele branche mogelijk niet bestaan.
Dit.
  zondag 8 juli 2012 @ 16:20:05 #93
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113929708
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:09 schreef moussie het volgende:
Ja duh! Dat snap ik ook wel. Daar had ik het toch al eerder over dat sommige mensen gewoon te naïef zijn en er daardoor intuinen.

Maar jij had het erover dat het onbeleefd zou zijn om die telefonische verkopers z.s.m. af te wimpelen. Daar was mijn reactie op.

quote:
Ja, eigenlijk wel .. in een beschaafde maatschappij hoort dat soort volk gewoon te accepteren dat ik 'nee' heb gezegd en door te lopen. Nu wordt ik gedwongen om mijn deur zo snel mogelijk dicht te doen om de volgende waterval van woorden over mij uitgestort gaat worden af te kappen, en dat vind ik gewoon een kutgevoel, alsof ik mij achter mijn deur moet verschuilen voor de 'roofdieren' of zo.
Ik hou daar totaal geen rot gevoel aan over als ik die mensen afwimpel. En die mensen die voor mijn deur staan ook niet hoor. Het gaat ze alleen maar om zieltjes winnen en/of geld verdienen. Het gaat ze namelijk echt niet om jou persoonlijk. Hoe sneller jij ze afwimpelt, hoe sneller ze naar de volgende toe kunnen gaan die wél hapt. :)
pi_113930571
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja duh! Dat snap ik ook wel. Daar had ik het toch al eerder over dat sommige mensen gewoon te naïef zijn en er daardoor intuinen.

Maar jij had het erover dat het onbeleefd zou zijn om die telefonische verkopers z.s.m. af te wimpelen. Daar was mijn reactie op.
Ja duh, zo hebben die mensen het geleerd, dat het onbeleefd is, en daar maken die verkopers dus gebruik van .. je moet dat kunst(je) gewoon leren dus. Het eindresultaat is wel dat de maatschappij weer een klein beetje ruwer is geworden, wie het niet al van zichzelf had opgepakt leert het alsnog via zo'n hulpdienst.

quote:
Ik hou daar totaal geen rot gevoel aan over als ik die mensen afwimpel. En die mensen die voor mijn deur staan ook niet hoor. Het gaat ze alleen maar om zieltjes winnen en/of geld verdienen. Het gaat ze namelijk echt niet om jou persoonlijk. Hoe sneller jij ze afwimpelt, hoe sneller ze naar de volgende toe kunnen gaan die wél hapt. :)
Oh ik vind het absoluut niet kut voor hun hoor, meer voor mezelf gewoon, alsof ik mij achter mijn deur moet verschuilen .. eerst komen ze ongevraagd aan de deur of bellen ongevraagd, daarna proberen ze door te lullen terwijl ik al vriendelijk heb bedankt maar nee, de ene onbeleefdheid na de andere, en dan wordt ik dus gedwongen om óf de deur te sluiten óf op te hangen, en dat voelt gewoon totaal onbevredigend na die invasie van mijn privacy.
pleased to meet you
pi_113931025
quote:

[..]

Nou dat ben ik toch echt niet met je eens. Ik vind het honderd keer onbeleefder om iemand ongevraagd telefonisch lastig te vallen met allerlei onzin.
pi_113931188
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou dat ben ik toch echt niet met je eens. Ik vind het honderd keer onbeleefder om iemand ongevraagd telefonisch lastig te vallen met allerlei onzin.
Dat is het ook maar het maakt het niet minder onbeleefd om vervolgens gelijk de hoorn er op te kwakken.

En ja, jongeren hebben hier geen moeite mee, maar de generatie die nog opvoeding heeft gehad wel en dat is ook juist de doelgroep.
pi_113931322
Nee, dat ben ik echt met je oneens. Ik ben ook van de generatie die opvoeding heeft gehad, en het heeft ook echt geholpen. Maar ik weiger echt dit soort mensen te woord te staan in mijn eigen huis. En dat heeft niks met onbeleefd te maken.

Als er een inbreker komt, ga je die dan ook te woord staan en vriendelijk verzoeken of hij je huis wil verlaten?
pi_113931388
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is het ook maar het maakt het niet minder onbeleefd om vervolgens gelijk de hoorn er op te kwakken.
Ik zie niet in wat daar onbeleefd aan is, eerlijk.
quote:
En ja, jongeren hebben hier geen moeite mee, maar de generatie die nog opvoeding heeft gehad wel en dat is ook juist de doelgroep.
lol.
Conscience do cost.
pi_113931503
Het heeft denk ik ook te maken met de frequentie waarmee je hiermee te maken krijgt. Sommige mensen worden maar eens in de maand gebeld of zo, dan valt het nog wel mee. Maar ik heb een praktijk aan huis waarbij het telefoonnummer op te vragen is bij de kamer van koophandel en dan word ik zeker drie keer in de week gebeld (of ik andere software wil, of ik in de meest grote onzin wil adverteren of wil sponsoren) en dan is de maat op een gegeven moment echt wel vol hoor.
  zondag 8 juli 2012 @ 17:29:59 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113932808
Ik heb geen vaste telefoon en ben dus maar max 10 keer in mijn leven gebeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')