abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2012 @ 10:38:05 #51
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113917321
Ik vraag me toch wel sterk af of het nog wel iets oplevert om zo spullen te verkopen, wie koopt nou nog wat per telefoon? :?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 8 juli 2012 @ 11:02:18 #52
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113917707
Stel je eens voor: je bent net 30, je hebt ruim een jaar thuis gezeten en wilt op een gegeven moment alles aanpakken. Bij elke sollicitatie op jouw niveau wordt je afgewezen, want miljoenen andere sollicitanten met duizenden jaren werkervaring. Bij elke sollicitatie onder je niveau wijzen ze je om die reden af. Op een gegeven moment blijft er alleen nog dit soort werk over en daar willen ze je wel aannemen, graag zelfs, ze smeken je om daar aan het werk te komen.

Ik vind het ook heel erg vervelend, mensen die je lastig komen vallen, met name op tijdstippen waarop het mij totaal niet schikt. Bovenstaande gaat over mijn lief en hij is dolblij met zijn baantje als colporteur. Daardoor kijk je toch anders naar die mensen. Liever dit werk dan helemaal geen werk.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 8 juli 2012 @ 11:03:37 #53
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113917729
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me toch wel sterk af of het nog wel iets oplevert om zo spullen te verkopen, wie koopt nou nog wat per telefoon? :?
Volgens mij is het al heel goed als er 2 of 3 op een dag kan verkopen, al heb ik geen verstand van telefonische verkoop.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:08:51 #54
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_113917835
Wat een onzinnig gedoe allemaal zeg om moeite en tijd te steken om die telemarketeers in het ootje te nemen en zo lang mogelijk aan het lijntje te houden... :')

Gewoon zeggen: "Geen interesse, dag!" is toch gewoon genoeg. :D Dan kun je direct weer over naar de orde van de dag en hoef je je zo min mogelijk te ergeren.

Bovendien kennen die telemarketeers die standaard 'grapjes' ook wel, dus origineel zullen ze het ook echt niet vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 08-07-2012 11:21:07 ]
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  zondag 8 juli 2012 @ 11:20:44 #55
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113918100
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ouwe (eenzame) mensen vooral denk ik. En heel naïeve (domme) mensen. Er zijn namelijk ook nog steeds mensen die in allerlei e-mailspam/scam tuinen.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:23:31 #56
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_113918148
Laatst ben ik 2 weken lang op verschillende tijdstippen door een onbekend nummer gebeld. Ik weet 99% zeker dat dat zo'n telemarketier was. Expres niet opgenomen maar toch stront irritant dat ze elke dag bellen tussen 12 en 2.
Laatst wilde ik nog opnemen maar was ik te laat :'(
pi_113918361
quote:
3s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ouwe (eenzame) mensen vooral denk ik. En heel naïeve (domme) mensen. Er zijn namelijk ook nog steeds mensen die in allerlei e-mailspam/scam tuinen.
of gewoon mensen die geen nee kunnen zeggen of niet kunnen volharden in dat nee.
pi_113918397
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:02 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Stel je eens voor: je bent net 30, je hebt ruim een jaar thuis gezeten en wilt op een gegeven moment alles aanpakken. Bij elke sollicitatie op jouw niveau wordt je afgewezen, want miljoenen andere sollicitanten met duizenden jaren werkervaring. Bij elke sollicitatie onder je niveau wijzen ze je om die reden af. Op een gegeven moment blijft er alleen nog dit soort werk over en daar willen ze je wel aannemen, graag zelfs, ze smeken je om daar aan het werk te komen.

Ik vind het ook heel erg vervelend, mensen die je lastig komen vallen, met name op tijdstippen waarop het mij totaal niet schikt. Bovenstaande gaat over mijn lief en hij is dolblij met zijn baantje als colporteur. Daardoor kijk je toch anders naar die mensen. Liever dit werk dan helemaal geen werk.
en hij haalt voldoening uit die baan ? Mensen oplichten, iets aansmeren wat ze toch niet willen of kunnen betalen ?
  zondag 8 juli 2012 @ 11:50:01 #59
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113918829
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:32 schreef macca728 het volgende:
of gewoon mensen die geen nee kunnen zeggen of niet kunnen volharden in dat nee.
Dat vind ik onder naïviteit vallen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:
en hij haalt voldoening uit die baan ? Mensen oplichten, iets aansmeren wat ze toch niet willen of kunnen betalen ?
Nou, oplichting is het niet. En of mensen het kunnen en/of willen betalen is het probleem van die mensen zelf. Ze worden namelijk tot niks verplicht. Dan zou je goede verkopers in fysieke winkels ook oplichters kunnen noemen als die mensen iets aansmeren wat ze eigenlijk helemaal niet van plan waren te kopen.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:55:07 #60
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113918971
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

:? Hoezo licht hij mensen op? Iedereen heeft stroom/energie en het staat iedereen vrij om over te stappen of niet. Beter dan een uitkering.
pi_113919050
quote:
3s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dat vind ik onder naïviteit vallen.
Niet iedereen beschikt over die intelligentie en assertiviteit, en van dat gebrek wordt dus misbruik gemaakt.

quote:
Nou, oplichting is het niet. En of mensen het kunnen en/of willen betalen is het probleem van die mensen zelf. Ze worden namelijk tot niks verplicht. Dan zou je goede verkopers in fysieke winkels ook oplichters kunnen noemen als die mensen iets aansmeren wat ze eigenlijk helemaal niet van plan waren te kopen.
Nou ja zeg, als ik naar een winkel ga heb ik zelf al enige inspanning gedaan om daar überhaupt te zijn, door mijn eigen fysieke aanwezigheid geef ik te kennen iets te willen kopen, toch wel even totaal iets anders dan in mijn eigen huis op alle (on)mogelijke tijden verbaal overvallen te worden door een verkoper.
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:03:14 #62
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113919146
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:58 schreef moussie het volgende:
Nou ja zeg, als ik naar een winkel ga heb ik zelf al enige inspanning gedaan om daar überhaupt te zijn, door mijn eigen fysieke aanwezigheid geef ik te kennen iets te willen kopen, toch wel even totaal iets anders dan in mijn eigen huis op alle (on)mogelijke tijden verbaal overvallen te worden door een verkoper.

Je hebt ze ook tegen collectanten :') .
  zondag 8 juli 2012 @ 12:07:42 #63
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113919285
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet iedereen beschikt over die intelligentie en assertiviteit, en van dat gebrek wordt dus misbruik gemaakt.

[..]

Er zijn genoeg mensen die (door een gebrek aan intelligentie en assertiviteit en een teveel aan naïviteit) met meer/duurdere/andere spullen thuiskomen dan ze eigenlijk van plan waren te kopen in de fysieke winkel.
pi_113919287
Ik snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, ik heb namelijk net als TS een hele simpele oplossing:

"blabla"
"Ik heb geen interesse"
"Mag ik u vragen waarom?"
"Nee."

Maar toch fijn dat er kennelijk mensen voor me klaarstaan om me die 10 seconden te besparen :D .
pi_113919361
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je hebt ze ook tegen collectanten :') .
Kan je die zien via de telefoon dan?
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:15:09 #66
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113919511
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Kan je die zien via de telefoon dan?
Daar heb je het bel-me-niet-register voor. Na twee mislukte keren is het na de derde keer blijkbaar gelukt, ze bellen mij nooit meer. Makkelijk zat, toch?
En op straat heb je het aangeboden produkt al!

[ Bericht 4% gewijzigd door ElviraKlapmuts op 08-07-2012 12:22:35 ]
pi_113919653
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:07 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die (door een gebrek aan intelligentie en assertiviteit) met meer/duurdere/andere spullen thuiskomen dan ze eigenlijk van plan waren te kopen in de fysieke winkel.
Die breng je dan de volgende dag weer terug. Gelukkig heb je die mogelijkheid nu ook bij de telefonische verkoop, daar niet van, maar of die informatie hoe dat moet is wat moeilijker te vinden dan de opdruk op de kassabon .. retourneren binnen 14 dagen

Hoe dan ook, het verschil blijft staan, als ik naar een winkel ga begeef ik mezelf in de 'gevarenzone', dat is totaal iets anders dan thuis overvallen te worden door zo'n telefoontje. Voor je het weet ben je al voor een gesprek gestrikt door de simpele eerste vraag 'bel ik gelegen?', en moet jij dat gesprek zien af te kappen .. en dat is dus een hele kunst blijkbaar, eentje die aangeleerd moet worden.
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:22:50 #68
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113919711
Ik schold ze altijd uit als ze ongevraagd belden.
Maar tegenwoordig vraag ik gewoon of ik zelf eerst een paar vraagjes mag stellen.
Voor mijn databank met de biometrische gegevens van callcenter dames, nu hangen ze nog sneller op :)
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113919728
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:15 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Daar heb je het bel-me-niet-register voor. Na twee mislukte keren is het na de derde keer blijkbaar gelukt, ze bellen mij nooit meer. Makkelijk zat, toch?
Ik heb het al minimaal vijf keer doorgegeven, voor zowel mijn vaste aansluiting als mijn prepaid(!!) mobieltje, ik blijf op beide nummers gebeld worden .. jij hebt dus mazzel gehad, zo makkelijk is het niet.
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2012 @ 12:26:09 #70
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113919792
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:20 schreef moussie het volgende:
Hoe dan ook, het verschil blijft staan, als ik naar een winkel ga begeef ik mezelf in de 'gevarenzone',
:') Ja, het is een gevaarlijke jungle zo'n winkelcentrum.

quote:
dat is totaal iets anders dan thuis overvallen te worden door zo'n telefoontje. Voor je het weet ben je al voor een gesprek gestrikt door de simpele eerste vraag 'bel ik gelegen?', en moet jij dat gesprek zien af te kappen .. en dat is dus een hele kunst blijkbaar, eentje die aangeleerd moet worden.
_O_ 'Nee' zeggen verheven tot kunstvorm! _O_
  zondag 8 juli 2012 @ 12:29:15 #71
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_113919871
Tring

-Met Knip
-Goededag u spreekt met Annelies van De Krant. U heeft in het verleden een proefabonnement gehad en ik heb een fantastische aanbieding voor u
- Ik geloof dat u mijn vader moet hebben. Hij heeft een proefabonnement genomen. Momentje, ik roep hem even. ...Pa!, telefoon voor je, mensen van De Krant. ...Blijf even aan de lijn hij komt er aan.
..............

(eventueel nog. iets van
- Even geduld nog hoor, die ouwe is niet zo snel meer, maar ik hoor hem al rommelen.
of
- Zeg Annelies, leuke stem heb je. Zie je er net zo leuk uit als de klinkt :9~ )
Non possumus non loqui
  zondag 8 juli 2012 @ 12:30:59 #72
92926 Joipoidoipoipoi
pi_113919915
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:07 schreef zl7z het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, ik heb namelijk net als TS een hele simpele oplossing:

"blabla"
"Ik heb geen interesse"
"Mag ik u vragen waarom?"
"Nee."

Maar toch fijn dat er kennelijk mensen voor me klaarstaan om me die 10 seconden te besparen :D .
Dit inderdaad. :)
  zondag 8 juli 2012 @ 12:33:45 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113919985
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:29 schreef Knip het volgende:
Tring

-Met Knip
-Goededag u spreekt met Annelies van De Krant. U heeft in het verleden een proefabonnement gehad en ik heb een fantastische aanbieding voor u
- Ik geloof dat u mijn vader moet hebben. Hij heeft een proefabonnement genomen. Momentje, ik roep hem even. ...Pa!, telefoon voor je, mensen van De Krant. ...Blijf even aan de lijn hij komt er aan.
..............

(eventueel nog. iets van
- Even geduld nog hoor, die ouwe is niet zo snel meer, maar ik hoor hem al rommelen.
of
- Zeg Annelies, leuke stem heb je. Zie je er net zo leuk uit als de klinkt :9~ )
Of ze helemaal gek maken:

"De Krant, zegt u? Jee, dat weet ik niet meer, hoor. Kunt u me aangeven wanneer dat was?"
"2004"
"Ja, nee, welke data. Dan kijk ik even in mijn administratie."
"Nou van dan tot dan."
"Oh, momentje."

En dan 5 minuten weggaan. En hopen dat ze terugbellen. Kun je er iets met tijdreizen van maken. Of helemaal gemeen: "Was dat niet die krant die in 1945 verboden is wegens sympathie met de bezetter?"
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_113920622
Als je ergens klant van bent of ooit bent geweest, dan werkt dat bel-me-niet-register niet, dan blijven ze je gewoon lastig vallen. Daar is blijkbaar een uitzondering voor.
pi_113920654
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

:') Ja, het is een gevaarlijke jungle zo'n winkelcentrum.
Als je zo'n persoon bent dat moeilijk nee kan zeggen wel ja ..

quote:
_O_ 'Nee' zeggen verheven tot kunstvorm! _O_
Heb jij de OP wel gelezen? Dat jij het niet moeilijk vindt, en met jou tig anderen incluis mezelf, betekent niet dat iedereen het kan. Zo te zien zijn er hele kuddes die het niet kunnen en er zelfs hulp bij nodig hebben .. voor die mensen is het echt een kunst(je) die ze aan moeten leren.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')