en een vluggertje:quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:21 schreef Treinhomo het volgende:
Als meneer pastoor als kok aan het werk gaat, levert dat bedrijfskleding op die je maar beter links kunt laten liggen. (8)
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:36 schreef Treinhomo het volgende:
Voor al die kankertroep op TV weet ik wel iets: ze zouden 'Elements on ice' moeten uitzenden. (9)
Die had ik al geboden en die wasquote:
smokkelen?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:10 schreef Treinhomo het volgende:
Even een aanjagertje:
Grensoverschrijdend valsspelen. (9)
quote:
was deze nou al geraden?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:44 schreef VRIDZ het volgende:
Ik bedenk er nu net eentje, al weet ik niet zeker of het wel helemaal klopt :$
Vlaanderen komt niet boven drijven (7)
tja, landrot is een letter teveel. kan niks anders bedenken, Truiquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:21 schreef trui het volgende:
zoja, dan een nieuwe:
geen watervogel? da's niet zo gezond! (6)
Ongans?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:21 schreef trui het volgende:
zoja, dan een nieuwe:
geen watervogel? da's niet zo gezond! (6)
O, ik had net een nieuwe opgezocht en zou zeggen, Oei voelt zich niet geroepen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef VRIDZ het volgende:
Sleutelen aan servies? Vreemd, voor je het weet zit je in de put (8)
Klopt, had even geen zin om er een te bedenken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:31 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
O, ik had net een nieuwe opgezocht en zou zeggen, Oei voelt zich niet geroepen?
Maar er was inmiddels dus al een nieuwe.![]()
Heb nog geen idee hoor...
Ik dacht aan iets met bord, en toen krijtbord, maar slaat nergens op. Het is lastig.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 03:49 schreef RadioSlut het volgende:
Moet ik het in 1 keer raden?
(nee vridzl ik zet geen mes op je keel als dat zo is)
Ja, ik ook. Iets met bord althans.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 03:51 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik dacht aan iets met bord, en toen krijtbord, maar slaat nergens op. Het is lastig.
Ja, idd, maar wat moet ervoor...*denk denk*quote:Op donderdag 16 augustus 2012 03:51 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Iets met bord althans.
Nee, dat gaat niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 03:52 schreef RadioSlut het volgende:
Het eerste wat overigens in me opkwam was ganzenbord, maar dat gaat niet.
Bij mij kwam bordspel ook even langs, maar dat sleutelen krijg ik er nog niet inquote:Op donderdag 16 augustus 2012 03:52 schreef RadioSlut het volgende:
Het eerste wat overigens in me opkwam was ganzenbord, maar dat gaat niet.
Iets met grond kan ook nog (in de put / aan de grond), maar dan kom ik niet verder dan komgrond en kan ik nog steeds niets met dat sleutelenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 03:51 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Iets met bord althans.
Goed geraden!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:12 schreef r_one het volgende:
Mogen leenwoorden ook? Ik dacht aan 'keyboard' (maar wat dat met 'in de put zitten' te maken heeft?)
Mooie!quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:56 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Goed geraden!Maar hoezo leenwoord? Is het de bedoeling dat er alleen Nederlandstalige woorden gebruikt worden dan?
Met Vreemd doel ik dus op andere/vreemde taal, wat wel vaker wordt toegepast bij crypto's. Met 'in de put' doelde ik op input, wat je dus geeft via je keyboard
Vergezocht, ik weet![]()
Ik heb btw een idee voor een ander woord, maar moet nog een cryptische omschrijving erbij bedenken..
@ Mark; toffe avatar, Eek! the Cat FTW
Die was dus inderdaad voor jou duidelijker dan voor de restquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:56 schreef VRIDZ het volgende:
Met 'in de put' doelde ik op input, wat je dus geeft via je keyboard
Vergezocht, ik weet![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:56 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Goed geraden!Maar hoezo leenwoord? Is het de bedoeling dat er alleen Nederlandstalige woorden gebruikt worden dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook fout ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:21 schreef Treinhomo het volgende:
Klotepino zal vast ook wel fout zijn...
grijns... iets met tomaat dus, Treinhomo.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:18 schreef OeJ het volgende:
Die vreselijke partij van Babbelvormt meestal de basis.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 03:22 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
grijns... iets met tomaat dus, Treinhomo.
Nee, maar op de goede weg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:22 schreef Mark het volgende:
Pindasaus? Kan het verder niet beredeneren
quote:
quote:Op maandag 20 augustus 2012 03:15 schreef r_one het volgende:
Mag ik bij deze dan ook de beurt doorgeven? Ik kan geen cryptogrammen verzinnen, alleen maar oplossen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kannibalen uit de jaren 80 vinden snacken heerlijk, Peter (2,6,5,2,6)
Ja, heb je het ooit zo zout gegeten!quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:12 schreef trui het volgende:
eh... ik heb niet 't gevoel dat dit mij verder helpt nee.maar ik laat 't op me inwerken, wie weet.
Okéquote:Op maandag 27 augustus 2012 15:45 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, dat is aan jou om achter te komen, hè.
Nee, behalve misschien misdadig lekker.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Okéheeft vast met misdaad te maken...eerst nog maar even een bakkie koffie...
Die kannibalen kan ik dus niet plaatsen.quote:
ze smaken breng ik in verband met kannibalisme (en eventueel botten die kraken).quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die kannibalen kan ik dus niet plaatsen.
Okee, maar wel ontzettend ver gezocht.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:18 schreef OeJ het volgende:
[..]
ze smaken breng ik in verband met kannibalisme (en eventueel botten die kraken).
Bij een cryptogram kun je dat gegeven wel gebruiken, vind ik.
Kan, ik vond van niet, maar bedenk jij er dan 1.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, maar wel ontzettend ver gezocht.
Het is ook niet voor niks cryptisch (denken).quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, maar wel ontzettend ver gezocht.
Jouw associaties zijn duidelijk niet de mijne.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niks cryptisch (denken).
Dat is duidelijk niet ieders associatie. Ik weet dat ik weinig recht van spreken heb, doordat ik zelf weinig tot niets verzin, maar af en toe denk ik wel eensquote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:18 schreef OeJ het volgende:
ze smaken breng ik in verband met kannibalisme
Kenmerk?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:43 schreef trui het volgende:
ik gok ook op aai.
mocht dat goed zijn, ik heb er ook één bedacht.
een voorliefde voor typeringen (7)
Ik had al nagedacht hoor, kan ik het helpen dat anderen zo langzaam denkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Mark het volgende:
Er mag best wel eerst nagedacht worden voordat we meteen om hints roepen, imho
wie is de molquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Mark het volgende:
Plaatst de Linda op de mat zodat je weet waar je bent (10)
quote:
Weet ik, maar ik zit steeds aan Linda de Mol te denken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:40 schreef Mark het volgende:
Naar goed cryptisch gebruik zitten er twee betekenissen in van het gezochte woord
tijdschrift ?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Mark het volgende:
Plaatst de Linda op de mat zodat je weet waar je bent (10)
Dat zijn er maar 9quote:
Welke letters zijn goed?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat zijn er maar 9Maar je hebt veel letters goed
Je moet sowieso de volgorde omgooienquote:
quote:
Dan wil ik haar de eer laten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:10 schreef Mark het volgende:
Nee, trui zit er het dichtst bij, erg dicht
quote:
Nee, je moet associatief denken; waar predikt een dominee?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:34 schreef trui het volgende:
is het iets met 'patroon'? bijvoorbeeld gebedspatroon? (maar bestaat dat?)
of 'gezagspatroon'.
tsja, ze hebben ook geen 13 letters. ik bedoel meer of die woorden erin zitten.\quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kerk en kansel beginnen toch niet met een G, slimpie
haha ja dat had ik ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:31 schreef Mark het volgende:
In een Godshuis of in een gemeenschap, maar ik word al bang als ik zie dat ik weer associatief moet gaan denken....
Je hoeft niet bang te zijn dat ik ranzige dingen ga verzinnen (als je dat bedoelt)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:31 schreef Mark het volgende:
In een Godshuis of in een gemeenschap, maar ik word al bang als ik zie dat ik weer associatief moet gaan denken....
Nee, ik was bang voor associatief denken dat alleen de vraagsteller begrijpt. Maar deze viel meequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je hoeft niet bang te zijn dat ik ranzige dingen ga verzinnen (als je dat bedoelt)
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Nee, ik was bang voor associatief denken dat alleen de vraagsteller begrijpt. Maar deze viel mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]In de Denksport puzzelboekjes staat toch altijd uitleg over hoe Crypto's in elkaar zitten, met steeds voorbeelden erbij? Over allerlei variaties die je kan verwachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier gaan we eens even over nadenkenquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:35 schreef trui het volgende:
misschien helpt het (maar misschien ook niet) als ik zeg dat prijzig niet per se duur betekent in dezen?
of dat het een wat ouderwets hoofddeksel betreft?
of... dat de eerste letter een B is.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:14 schreef trui het volgende:
Zonder hint is er niemand die 'm wint (vrees ik).
Nee hoor; gewoon redeneren en deduceren.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:52 schreef trui het volgende:
het lijkt intussen meer op een geduldspelletje hier...
Harde muziek?quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2012 01:40 schreef Treinhomo het volgende:
Als je een scheef gezicht trekt hoef je mooi geen vergoeding te betalen. (12)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |