Ik kan het morgen niet zien, maar ik verwacht eerder dat Chavanel weg gaat zakken in het klassement. En Vino zou in dienst rijden van Brajkovic dus die zal zich ook wel rustig houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:50 schreef Boezeidekoe het volgende:
Hopen dat de favorieten op deze berg gaan knallen, en niet naar elkaar gaan zitten loeren.
Verwacht wat van Vino en Chavanel.
Exact mijn gedachten.. Laatste 3 km worden spannend om te zien wie er van de groep van 15 tourpretendenten weg gaat zakken, meer niet. Zal me verbazen als de verschillen meer dan 1 minuut worden. Er liggen ook geen boni-seconden op de top he?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zal wel een tegenvaller worden. Een of andere Euskaltel zal wel voorop blijven en in het peloton worden er pas in de slotkilometer wat flauwe prikjes uitgedeeld. Er zullen er uiteraard wel een paar door het ijs zakken, maar ze gaan echt nog niet aanvallen wanneer ze de onderlinge verhoudingen nog niet kennen.
Als Costa nog goed in vorm is, is dit inderdaad wel wat voor hem.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:53 schreef Gitank2 het volgende:
Etappe voor een man als Rui Costa, maar die staat nog te kort in het klassement.
Tenzij hij wegrijdt terwijl de rest naar elkaar staart.
Maar waarschijnlijk wordt het gewoon een vluchter die al tijd genoeg heeft verloren.
5,9km á 8,5%quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:08 schreef sittingtuck het volgende:
Is dit te vergelijken met bijvoorbeeld de muur van huy?
WTF bazel jij nou weer?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:14 schreef Alleskids het volgende:
objectief gezien komt de valpartij perfect uit, net voor de eerste echte uitdagende bergettappe. Deze onbedoelde vervroeging van het dagelijkse valschema - het was gepland binnen de veilige 3 km zone, net als alle andere koersdagen tot nu toe., helaas heeft iemand per ongeluk de komma verkeerd gezet, het had pas bij 2, 50 km moeten gebeuren ipv nu 25,0 km. Een aantal reners wordt nu extra geprikkeld uit furstratie, anderen omdat ze een vrijere hand krijgen nu ze door de opgelopen achterstand meer speelruimte krijgen. De tour begint wel erg voorspelbaar te worden de laatste jaren met de standaard verloop van de ettappes.
* vlakke etappes: ontsnapping / kat en muis spel / op tijd gepakt / massasprint
* berg etappes: onbenulige rijders ontsnappen / klassment aspiratie rijders kijken km's naar elkaar / pas op laatste 300 meter iets proberen
Eens. Verder denk ik dat Valverde ( toch niet érg geraakt of ben ik nu helemaal mis? ), Nibali én Basso huis gaan houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik doe een gokje en ik zeg Rolland, volgens mij is die nu getergd iets te laten zien nadat hij net als velen tijd heeft verloren. Leek mij ook niet zwaar gevallen. Wiggins en Evans zullen wel naar elkaar blijven staren.
Hier ook maar danquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:09 schreef JC14 het volgende:
[..]
Eens. Verder denk ik dat Valverde ( toch niet érg geraakt of ben ik nu helemaal mis? ), Nibali én Basso huis gaan houden.
quote:“At the first crash, the roads were wet, a Rabobank riders fell just ahead of me and the riders coming behind, including me, couldn't avoid him. I got some bruises on the left side, but nothing important. At the second crash, we were riding really, really fast, everyone was trying to make the fore and things happened as you could expect from that. People is riding crazy, it seems like everyone is going to win the Tour. I was almost still already, but one rider couldn't brake, made me fall and, when I was at the ground, another one hit me hard on my thigh. It was a sharp blow below my hip and that's what hurts me the most, and surely it will do more when my body gets colder. This is the Tour: we know there are so many crashes and this time was mine, but everything is not lost either. More than the two minutes I conceeded, which is something I can't do anything for now, I'm most worried about how I will get to sleep tonight and get up tomorrow. We know that there's a mountain stage there and that makes everything more difficult, but there shouldn't be any troubles to start and we will see how everything does."
Oei. Ik blijf in een mirakel geloven voor Alejandro. Blijft echt een geniale renner.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:21 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hier ook maar dan. Valverde in een interview vanavond:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik hoop maar dat Gesink, Mollema en Kruijswijk het laten lopen als het morgen niet lukt. Dan heb je namelijk kans dat ze je volgende week laten rijden...
Laat Kruijswijk nog voor die witte trui gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik hoop maar dat Gesink, Mollema en Kruijswijk het laten lopen als het morgen niet lukt. Dan heb je namelijk kans dat ze je volgende week laten rijden...
twitter:bramtankink twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 09:55:16Aan tafel werd er alweer gelachen, en vaak met commentaar, 'valt best mee'. Maar bij opstaan hoorde je toch wel een kreuntje bij de meesten reageer retweet
Ik dacht van niet:quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:59 schreef Ajacied422 het volgende:
NOS gaat pas 14:10 live, is er nog een kanaal dat eerder live gaat?
twitter:s_kruijswijk twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:14:43Feeling okay after the crash, certainly when I see the rest of our team! Spirit is still good here, try to make the best of it! #Attackieren reageer retweet
Ze hebben volgens mij ook echt allemaal op de grond gelegen. Grootste deel bij de valpartij helemaal in het begin...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:33 schreef Mani89 het volgende:
twitter:s_kruijswijk twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:14:43Feeling okay after the crash, certainly when I see the rest of our team! Spirit is still good here, try to make the best of it! #Attackieren reageer retweet
Vandaag is geen dag voor Johnny, dat is morgen veel meer het geval.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:33 schreef TheGOAT het volgende:
Hoop zo hard op Hoogerland!
Voor 14.10 is het toch niet interessant om te kijken hoor, pas na 112 km de 1e col, eigenlijk is alleen de aankomst interessant denk ik. Zondag wordt een mooie rit hopelijk
Eens, en van Kiserlovski.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:35 schreef Slobeend het volgende:
Verwacht wel iets van Pinot en Dan Martin vandaag.
Kiserlovski lag er ook bij toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vandaag is geen dag voor Johnny, dat is morgen veel meer het geval.
[..]
Eens, en van Kiserlovski.
twitter:Vaughters twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:32:21Hesjedal is not going to start. Sad, but he'll be back. reageer retweet
Was gister het bericht dat ze allemaal minstens 1 keer gevallen zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:34 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij ook echt allemaal op de grond gelegen. Grootste deel bij de valpartij helemaal in het begin...
Jammer....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
twitter:Vaughters twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:32:21Hesjedal is not going to start. Sad, but he'll be back. reageer retweet
Ja klopt weet ik, maar toch hoop ik stiekem dat hij op de laatste berg naar boven knaltquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
[..]
Eens, en van Kiserlovski.
+Krijg medelijnen met de rabo rennersquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:57 schreef Pino112 het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 09:55:16Aan tafel werd er alweer gelachen, en vaak met commentaar, 'valt best mee'. Maar bij opstaan hoorde je toch wel een kreuntje bij de meesten reageer retweet
Mwah, morgen ligt er nog een lange afdaling aan het eind, en dat is echt Johnny's zwakste punt. Ik denk dat hij vandaag meer kans heeft op etappewinst wanneer hij in een groep vooruit kan blijven. Als hij vol voor de bollentrui wil gaan, moet hij morgen aanvallen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
afvaller 11 dus,.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
twitter:grahamwatson10 twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:50:09I've never seen a team miss a Tour stage-start, doesn't look good for Cofidis. Lotto, Lampre or Green Edge - stuck in traffic on autoroute. reageer retweet
twitter:raykerckhoffs twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:56:45Enorme file naar de start. Nederland gaat weer op vakantie naar Frankrijk. Politie haalt ploegen op... reageer retweet
LOLquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:59 schreef TheArt het volgende:
twitter:grahamwatson10 twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:50:09I've never seen a team miss a Tour stage-start, doesn't look good for Cofidis. Lotto, Lampre or Green Edge - stuck in traffic on autoroute. reageer retweet
haha.. ze zouden gewoon moeten starten, dat zal die GreenEdge ploeg lerenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:16 schreef MichelWuyts het volgende:
Kijken of ze hierop wel gaan wachten:p
spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zal wel een tegenvaller worden. Een of andere Euskaltel zal wel voorop blijven en in het peloton worden er pas in de slotkilometer wat flauwe prikjes uitgedeeld. Er zullen er uiteraard wel een paar door het ijs zakken, maar ze gaan echt nog niet aanvallen wanneer ze de onderlinge verhoudingen nog niet kennen.
hij heeft wel gelijk.... zijn analyse van de jaarlijkse gang van zaken is spot on.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
WTF bazel jij nou weer?
Tevens: ettappes, furstratie, onbenulige, klassment, reners.
Ik denk dat Cancellara, Chavanel en Sagan uit de top tien wegvallen, maar dat er verder niet zoveel zal gebeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:33 schreef TheDutchguy het volgende:
Denken jullie dat er vandaag veranderingen komen bovenin het klassement?
100%quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:33 schreef TheDutchguy het volgende:
Weet niet, ik weet wel dat er waarschijnlijk nu al wel snel mensen gaan wegspringen en daarbij zullen we grotere namen aanwezig zijn die gister veel tijd hebben verloren. Ik hoop het tenminstequote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:33 schreef TheDutchguy het volgende:
Precies!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
En als er teams te laat zijn geen genade! Regels zijn regels!!!!
haha ja dat is wel het mooie iddquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Precies!
Ik hoop dat er teams te laat komen en dat er nul tolerantie voor is, moeten ze onderweg maar harder fietsen om bij het peloton te komenHet kan mij niet chaotisch genoeg
De reclame karavaan is een dik uur onderweg, maar die fietsen nietquote:
Het "TDF voor Dummies" topicquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:48 schreef qwerty-nl het volgende:
De komende tijd zal ik hier best veel vragen stellen over de Tour. Net zoals ik ongeveer 2 jaar tennis kijk, geld dit ook voor wielrennen. Dus als ik een keer een simpele vraag (voorjullie) stel, denk dat alsjeblieft niet dat ik aan het trollen ben
Attackieren!twitter:s_kruijswijk twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 10:14:43Feeling okay after the crash, certainly when I see the rest of our team! Spirit is still good here, try to make the best of it! #Attackieren reageer retweet
24 (2,2 en 20).quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:05 schreef sonnyspek het volgende:
Hoeveel punten voor de Bollen zijn er vandaag maximaal te halen?
+twitter:dnelissen twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 11:08:59Confirmed: 11 abandons: Hesjedal, Poels, Wynants, Erviti, Gutierrez, Freire, Dupont, Astarloza, Txurruka, Viganó & Danielson.via @TourDeJose reageer retweet
twitter:dnelissen twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 11:46:01De 11 worden 12 abandons. Ook Hunter gaat niet meer van start. Garmin verliest drie renners in de val van gisteren. reageer retweet
ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:15 schreef Maver24 het volgende:
ZIjn de ploegen nog op tijd aangekomen ??
Garmin kan beter helemaal ophoepelenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:13 schreef Oidipous het volgende:
+twitter:dnelissen twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 11:08:59Confirmed: 11 abandons: Hesjedal, Poels, Wynants, Erviti, Gutierrez, Freire, Dupont, Astarloza, Txurruka, Viganó & Danielson.via @TourDeJose reageer retweet
twitter:dnelissen twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 11:46:01De 11 worden 12 abandons. Ook Hunter gaat niet meer van start. Garmin verliest drie renners in de val van gisteren. reageer retweet
En dan liggen Zabriskie en Vaughters nog onder vuur. Heb je straks alleen nog Daniel Martin + een ploegleiderquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Garmin kan beter helemaal ophoepelen
twitter:dnelissen twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 11:54:38Vandaag de steilste slotklim in de Tourhistorie. Gesink rijdt met 39/28, Sanchez met 39/25 en alle andere met 39/27. #bellefilles reageer retweet
Denk het niet. De verschillen zijn te klein om ze echt ruimte te geven. Aan de andere kant waren het vooral de klimmers die gevallen zijn (Schleck, Gesink, Valverde, Mollema etc.), dus dat zijn renners die sowieso al in de geringe bergetappes zouden moeten aanvallen. Ik gun niemand een valpartij, maar slechter dan dit kon het voor het koersverloop niet uitpakken, als Wiggins en Evans 2 minuten hadden verloren had dat misschien nog voor een nieuwe koerssituatie kunnen zorgen. Nu zijn de favorieten alleen wat meer favoriet geworden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Quazier2 het volgende:
denk dat het enige voordeel van de valpartij gister is dat de bergetappes wel eens een heel stuk interessanter kunnen worden, renners die gisteren niet al te veel last hebben gehad van de valpartij behalve dan het tijdverlies zullen waarschijnlijk ruimte krijgen bij aanvallen enz, toch leuker om naar te kijken dan wachten op de laatste klim.
Ohquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De start was 4 minuten geleden. Ze zijn vast de geneutraliseerde zone nog niet uit.
Mooie berg!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:20 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal ook wel zo uitvallen.quote:Anthony Delaplace (SAU) has a fractured wrist but he has started the seventh stage. That said, he's already been dropped by the peloton.
Puur genieten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:20 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar volg je momenteel de tour?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:25 schreef marcodej het volgende:
Delaplace meteen gelost. Dat maakt straks 13 uitvallers denk ik.
Komen er echt nog wel meer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:25 schreef marcodej het volgende:
Delaplace meteen gelost. Dat maakt straks 13 uitvallers denk ik.
weet ik zeker. Als het peloton eventuele koplopers wil achterhalen. dan gaat het tempo flink omhoog en blijven er van zelf de zwaksten overquote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:27 schreef Momo... het volgende:
[..]
http://www.letour.fr/le-tour/2012/us/live/aso/
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:27 schreef Sdivad het volgende:
[..]
http://www.letour.fr/le-tour/2012/us/live/aso/
We weten hetquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:27 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
http://www.letour.com/le-tour/2012/us/live/aso/
neequote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
is de etappe niet live te volgen vanaf het begin
Ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:30 schreef danos het volgende:
Jurgen vd Broek gister overeind gebleven? Zoja, kanshebbertje imo.
Zou mooi zijn voor de Belgische sportquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:30 schreef danos het volgende:
Jurgen vd Broek gister overeind gebleven? Zoja, kanshebbertje imo.
Omdat er maar drie ritten in deze Tour zitten die lastiger zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom beschouwt iedereen dit als een bergetappe
Foto 2 is dat speciale voor de tour nieuw aangelegde asfalt toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:20 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volslagen onzin.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Omdat er maar drie ritten in deze Tour zitten die lastiger zijn.
Tsja, je kunt moeilijk iets veranderen aan de geografie van een land...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:29 schreef DeeBee het volgende:
De steilste slotklim in de historie...
Wat een aanfluiting. In de Giro van dit jaar zaten al 3 langere én steilere slotklimmen geloof ik.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Zou mooi zijn voor de Belgische sport, 33 jaar na Lucien Van Impe nog eens een tour winnaar, gele straten verzekerd
lach je om mijn reactie, of vind je hem leuk?quote:
Net zo geel als de rode straten tijdens het EK?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Zou mooi zijn voor de Belgische sport, 33 jaar na Lucien Van Impe nog eens een tour winnaar, gele straten verzekerd
Deels waar, maar ze zouden wel wat creatiever kunnen zijn qua aankomsten!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tsja, je kunt moeilijk iets veranderen aan de geografie van een land...
En om nou iedere keer de echte scherprechters in een ander land te doen, dan doe je ook afbreuk aan je eigen koers.
Zelfs de Tour zelf kwalificeert dit niet meer als dan een 'etappe met geaccidenteerd terrein', dezelfde waardering als de rit naar Boulogne-sur-Mer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom beschouwt iedereen dit als een bergetappe
Ze zijn er wel hoor. Geen colls met de steiging van de Zoncolan, maar Frankrijk heeft echt wel lastiger beklimmingen dan de snelwegen waar ze in de Tour meestal naar boven gaan. Bijvoorbeeld de Mont du Chat of de Grand Colombier (van de lastige zijde), beide gemiddeld ongeveer 9% en goede wegen. Maar ja, komt de Grand Colombier eindelijk eens in de Tour, doen ze hem van de makkelijke kant en op 40km van de finish.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tsja, je kunt moeilijk iets veranderen aan de geografie van een land...
En om nou iedere keer de echte scherprechters in een ander land te doen, dan doe je ook afbreuk aan je eigen koers.
Leuk groepjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Luis Leon Sanchez in de aanval
Gautier (EUC), Riblon (ALM), Sanchez (RAB), Chris Anker Sorensen (STB), Fofonov (AST), Martin Velits (OPQ) and Albasini (OGE) are the riders who are in the escape today.
5minuten is weinig he, ik denk dat ze niet zullen laten gaanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:47 schreef Quazier2 het volgende:
zullen ook wel wat ruimte krijgen met best gekwalificeerde op ruim 5minuten
Het zijn niet echt klassementsmannen. Als deze met een bescheiden, gecontroleerde, voorspring aan de slotklim beginnen is dat prima voor de grote jongens.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
5minuten is weinig he, ik denk dat ze niet zullen laten gaan
Dat ook, die fietsen er zo nog een paar minuten af op die laatste klimquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zijn niet echt klassementsmannen. Als deze met een bescheiden, gecontroleerde, voorspring aan de slotklim beginnen is dat prima voor de grote jongens.
Schleck rijdt niet bij Saxo he.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:52 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ik denk dat ze vooral niet te veel ruimte krijgen doordat er nu meer mensen voor een dagzege willen gaan.
BMC en Sky rijden natuurlijk nog voor het klassement, maar Saxo wil het misschien niet te ver laten lopen zodat Schleck een etappe kan pakken.
Rabo zit wel in een mooie positie. Een goede vooruit en lekker chillen in het peloton en de rest laten werken.
Waarom zou Saxo Schleck een etappezege willen bezorgen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:52 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ik denk dat ze vooral niet te veel ruimte krijgen doordat er nu meer mensen voor een dagzege willen gaan.
BMC en Sky rijden natuurlijk nog voor het klassement, maar Saxo wil het misschien niet te ver laten lopen zodat Schleck een etappe kan pakken.
Rabo zit wel in een mooie positie. Een goede vooruit en lekker chillen in het peloton en de rest laten werken.
LL kan dit werk wel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Goed dat rabo meezit. Denk niet dat LL al sterk genoeg is om mee te doen voor de overwinning, maar hij mag me verrassen. Heb wel het gevoel dat de winnaar bij de 7 zit. Mooi groepje.
En hij is blijkbaar goed in deze fase van de tourquote:
quote:stage seven of 2008 in Aurillac, stage eight in 2009 in St-Girons, and stage nine in 2011 in St-Flour.
Hij deed laatst al knechtwerk en bracht bidons rond, dat geeft aan dat het al beter gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Goed dat rabo meezit. Denk niet dat LL al sterk genoeg is om mee te doen voor de overwinning, maar hij mag me verrassen. Heb wel het gevoel dat de winnaar bij de 7 zit. Mooi groepje.
Wel een kans voor Sagan om verder uit te lopen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:04 schreef Guard het volgende:
Tussensprint ligt ook lekker vandaag, als je naar het profiel van de etappe kijkt..
Dan zijn ze al een tijdje (lichtjes) omhoog aan het rijden, denk de inspanning voor de punten van de groene trui pretendenten minimaal zijn, zeker met de 7 voorop.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef Kwaliteit het volgende:
uitzending op Sport 24 (kanaal Politiek 24) is zeker nu herhaling?
Het lijkt mij niet dat dat het enige kanaal is wat nu live beelden heeft, dus ja dat zal een herhaling zijn...quote:
die etappes zijn niet te vergelijken met de aankomst van vandaagquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En hij is blijkbaar goed in deze fase van de tour
zijn overwinningen in de tour
[..]
neem aan dat het peloton nog wel bij elkaar is dan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wel een kans voor Sagan om verder uit te lopen.
Groene trui is ook beslist gisteren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:04 schreef Guard het volgende:
Tussensprint ligt ook lekker vandaag, als je naar het profiel van de etappe kijkt..
Dan zijn ze al een tijdje (lichtjes) omhoog aan het rijden, denk de inspanning voor de punten van de groene trui pretendenten minimaal zijn, zeker met de 7 voorop.
Natuurlijk, de NOS begint altijd met uitzenden als de Franse regie begint met de uitzending. Dat is vandaag weer om 14.10u.quote:
Oh zijn we gisteren al over Champs Elysees gereden?quote:
Komt goed vandaag.twitter:Cyclingbase twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 13:04:35Op 7 juli won Nederland 12 keer een rit in de Tour, op geen enkele dag won Nederland meer etappes. #TdF @Gertjakobs64 http://t.co/H6dDecvC reageer retweet
Txurrukka en Asterloza zijn Basken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef TheGOAT het volgende:
Jammer dat Guttierez, Txurrukka en Asterloza eruit zijn, hou altijd wel van die Spanjaarden
Suggestie woordkeuze ja. Misschien de steilste x honderd meter. Maar het gaat wel over de Tour en niet de Giroquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:29 schreef DeeBee het volgende:
De steilste slotklim in de historie...
Wat een aanfluiting. In de Giro van dit jaar zaten al 3 langere én steilere slotklimmen geloof ik.
Van dit soort krankzinnige 'logica' word ik altijd zo moequote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:14 schreef marcodej het volgende:
Komt goed vandaag.twitter:Cyclingbase twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 13:04:35Op 7 juli won Nederland 12 keer een rit in de Tour, op geen enkele dag won Nederland meer etappes. #TdF @Gertjakobs64 http://t.co/H6dDecvC reageer retweet
Die blonde van Studio Sport zegt dat altijd, je hebt leugens, grotere leugens en dan heb je statistieken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Suggestie woordkeuze ja. Misschien de steilste x honderd meter. Maar het gaat wel over de Tour en niet de Giro
[..]
Van dit soort krankzinnige 'logica' word ik altijd zo moe
Dit groepje gaat vooruitblijven. 1. Sorensen, 2. Albasini, 3. Riblon. O.i.d.
Statistieken liegen niet, maar voorspellen kunnen ze evenmin...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:29 schreef Lutte het volgende:
[..]
Die blonde van Studio Sport zegt dat altijd, je hebt leugens, grotere leugens en dan heb je statistieken.
Egberts? Die zei ook dat Edinson Cavani een Argentijn was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:29 schreef Lutte het volgende:
[..]
Die blonde van Studio Sport zegt dat altijd, je hebt leugens, grotere leugens en dan heb je statistieken.
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef eentwee het volgende:
Statistieken zijn het probleem niet, maar >99% van de mensen kunnen ze niet interpreteren.
quote:Rabo gooit plan nog niet om
Van onze Telesportredactie
"Wat ik nu voor ogen heb, is dat we de dag gewoon normaal moeten aanvangen zoals we gedaan zouden hebben als alles goed was gegaan", zei Rabobank-ploegleider Nico Verhoeven over de Tour-etappe van zaterdag. De Rabo-ploeg werd vrijdag zwaar getroffen bij een massale valpartij
"Kijk, we hebben een aantal minuten verloren", wist Verhoeven. "Maar we hebben niet alles verloren. Bauke Mollema, Robert Gesink en Steven Kruijswijk staan nog in het klassement. Welliswaar niet meer in de top, maar het echte werk moet nog beginnen. Dus om nu de boel al helemaal om te gooien, lijkt me te vroeg."
"Het is belangrijk dat we zaterdag de schade kunnen beperken. Dan weten we of we eventueel de doelen bij moeten gaan stellen. Als blijkt dat het fysiek wat minder is, moet je andere doelen gaan opstellen."
http://www.telegraaf.nl/t(...)n_nog_niet_om__.html
Die jaquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Egberts? Die zei ook dat Edinson Cavani een Argentijn was.
er gebeurt nog niets interessants man.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:02 schreef starbeach het volgende:
We willen beeld! Nog een paar minuten.....
Heb mezelf helemaal uit de naad gewerkt vanochtend om alles klaar te hebben voor de uitzendingquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:02 schreef starbeach het volgende:
We willen beeld! Nog een paar minuten.....
Ze komen opgewekt over inderdaad, bijna te. Toch een plan gehad, nu ook LL in de kopgroep?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:12 schreef Evertjan het volgende:
aan wat voor lachgas heeft de Rabo gezeten vannacht?
Met dit soort verwondingen moet je je zelfs afvragen of hij ooit weer zijn oude niveau gaat halen...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:20 schreef BlaZ het volgende:
Met name de verwondingen van Poels zijn wel heel ernstig, die gaat ook geen Vuelta rijden
Is de ploeg al bekend voor de OS/WK?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:20 schreef BlaZ het volgende:
Met name de verwondingen van Poels zijn wel heel ernstig, die gaat ook geen Vuelta rijden
Dat die met zulke verwondingen nog op een fiets heeft gezeten is echt ongelofelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:20 schreef BlaZ het volgende:
Inderdaad dat werd net op sporza gesuggereerd, ongelofelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met dit soort verwondingen moet je je zelfs afvragen of hij ooit weer zijn oude niveau gaat halen...
Hij is nog jong, dus heeft de tijd. Ik schat dat het wel goed komt, wat dat betreft heb ik minder vertrouwen in Tjallingii.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met dit soort verwondingen moet je je zelfs afvragen of hij ooit weer zijn oude niveau gaat halen...
Ruigh was dat geloof ik.. Die kon allang verder maar wilde Poels niet alleen laten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar die man van Vacansoleil die erbij stond toen hij (Poels) weggevoerd werd, die stond er ook heel aangeslagen bij.
Interne verwondingen zijn echt tricky. Dan kun je wat dat betreft beter "gewoon" je poten breken...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij is nog jong, dus heeft de tijd. Ik schat dat het wel goed komt, wat dat betreft heb ik minder vertrouwen in Tjallingii.
Soms is fietsen niet het belangrijkste in het leven.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:30 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ruigh was dat geloof ik.. Die kon allang verder maar wilde Poels niet alleen laten.
Ik bedoel al toen hij bij de eindstreep was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:30 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ruigh was dat geloof ik.. Die kon allang verder maar wilde Poels niet alleen laten.
Mwaah, een scheur in je milt en je ner is ook niet alles hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Interne verwondingen zijn echt tricky. Dan kun je wat dat betreft beter "gewoon" je poten breken...
Als het vanavond maar geen traangas blijkt te zijn dan, in ieder geval zal de sfeer ondanks de malheur dus nog best goed zijn in de ploeg. Ook wel anders geweest bij Rabo, 1 keer echte tegenslag en ze reden rond als grijze muizen de rest van de TDF.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:12 schreef Evertjan het volgende:
aan wat voor lachgas heeft de Rabo gezeten vannacht?
Lees zijn post nog een keer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:32 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Mwaah, een scheur in je milt en je ner is ook niet alles hoor
Dat probeer ik juist te zeggen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:32 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Inderdaad.. .zo jammer en zo bizar dat hij met die verwondingen nog weer opgestapt is. Hopelijk knapt ie gauw op.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:34 schreef opgebaarde het volgende:
Bizar dat interview met die ploegleider van Vacansoleil, wat een heavy nieuws van Poels. Pfff
Geen ervaring mee verder. Vind het wel sterk dat er renners nog tot de finish geraken met klaplongen of geporforeerde longen. Dat is toch wel sterk. Ik heb zelf longproblemen gehad en ik kon nog net 30m lopen zonder helemaal kapot te zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:32 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Maakt toch wel een frisse indruk.quote:
Angliru is nogal steiler.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:38 schreef marcodej het volgende:
Hopelijk heeft Mollema een verzet gestoken die klein genoeg is. Dat had hij vorig jaar niet en daardoor verloor hij een podiumplek vorig jaar op de Angliru in de Vuelta.
Dit vandaag is niet te vergelijken met de Angliru.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:38 schreef marcodej het volgende:
Hopelijk heeft Mollema een verzet gestoken die klein genoeg is. Dat had hij vorig jaar niet en daardoor verloor hij een podiumplek vorig jaar op de Angliru in de Vuelta.
Idd heb nu al spijt dat ik hem voor vandaag heb gepasseerd in mijn poultjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Maakt toch wel een frisse indruk.
Wat zei hij? Ik kijk sporza momenteel. Met een interview met Erik Breukinkquote:
Klopt, maar hier schijnen ook al renners kleinere verzetten gestoken te hebben dan normaal.quote:
Wat zei hij?quote:
Die is er ook nog lang niet bovenop idd...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:43 schreef Lutte het volgende:
Hoogerland zit ook voort zenuwachtig in het peloton, die heeft echt zo'n klap gehad ook mentaal
Dat er een onafhankelijke arts aanwezig moet zijn, die kan beslissen dat een renner niet verder mag.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zei hij? Ik kijk sporza momenteel. Met een interview met Erik Breukink
Absoluut!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:45 schreef TheGOAT het volgende:
Haha mooi Jhonny, afgeven op voetballers, en zeggen 'soms zijn we idioten' hahaha. +1 voor Jhonny!
Het schijnt ook erg onregelmatig te zijn. Leuke beklimming.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar hier schijnen ook al renners kleinere verzetten gestoken te hebben dan normaal.
Volgens Lippens en L'Equipe zit er zo'n 250m voor de finish een stuk van 28% in vanmiddag.
Lijkt me dus niet iets voor Gesink. Die heeft het liefst lange en regelmatige klimmen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het schijnt ook erg onregelmatig te zijn. Leuke beklimming.
Het was echt een beklimming voor Poels of Mollema geweest.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt me dus niet iets voor Gesink. Die heeft het liefst lange en regelmatige klimmen.
Na die valpartij van gisteren is het sowieso niks voor rabobank.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt me dus niet iets voor Gesink. Die heeft het liefst lange en regelmatige klimmen.
Ja en daarom zal hij uberhaupt nooit de Tour winnen. Hij is een diesel, en als je geen versnelling hebt, of demmarrage zal je nooit de tour winnen. Mollema heeft die versnelling wel bijv.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, nu is het gewoon proberen de schade te beperken...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Na die valpartij van gisteren is het sowieso niks voor rabobank.
Evans is ook een diesel en won vorig jaar ook de tour, al heeft die een betere tijdrit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:47 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Ja en daarom zal hij uberhaupt nooit de Tour winnen. Hij is een diesel, en als je geen versnelling hebt, of demmarrage zal je nooit de tour winnen. Mollema heeft die versnelling wel bijv.
Kijk, daar heb je het al. En Evans reed wel die rit achter...? aan, nam z'n hele peleton op sleeptouw. Evans is ook een uitzondering hoor, kijk naar het rijtje winnaars en allemaal konden ze een jump maken, iets wat Gesink absoluut niet kanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Evans is ook een diesel en won vorig jaar ook de tour, al heeft die een betere tijdrit.
Mwa, er zijn weinig onregelmatige en echt zware beklimmingen in de tour. Bergen als een Angliru of Reiterjoch of Mortirolo zijn er in de tour niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:47 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Ja en daarom zal hij uberhaupt nooit de Tour winnen. Hij is een diesel, en als je geen versnelling hebt, of demmarrage zal je nooit de tour winnen. Mollema heeft die versnelling wel bijv.
Evans kan, voor een tijdrijder, nog vrij goed omgaan met versnellingen en/of prikjes bergop.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Evans is ook een diesel en won vorig jaar ook de tour, al heeft die een betere tijdrit.
Inderdaad. Het ambulancepersoneel lijkt mij ook vrij onafhankelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:48 schreef Panthera. het volgende:
Ducrot met z'n onafhankelijke artsen. Die artsen van de Fransen zijn onafhankelijk, die wilden Poels ook niet uit de ziekenwagen laten. Maar als arts heb je geen recht iemand in de ziekenauto te houden als de renner er zelf uit wil. Het probleem is meer de ploegleider die geen verantwoordelijkheid neemt na een gesprek met zo'n arts.
Die beklimming van vandaag lijkt me iets te lastig voor hem...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef Frutsel het volgende:
zou die Sagan sterk genoeg zijn om een Col van 1e categorie te overleven?
Maar dat heeft hij ook niet altijd gehad, dat is de laatste paar jaar beter geworden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Evans kan, voor een tijdrijder, nog vrij goed omgaan met versnellingen en/of prikjes bergop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |