abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113889472
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:32 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je mist mijn punt
Hoe dan?
quote van mezelf:
quote:
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_113889506
Laatst op de A59 ging een vrachtwagen niet 1 maar 2 vrachtwagens inhalen met miniem snelheidsverschil. Duurde echt 15 minuten ofzo. Achter mij (ik was de eerste achter de inhalende vrachtwagen) gingen er zelfs een stuk of 3 auto's bij een afrit/invoegstrook even inhouden en de 2 vrachtwagens via die afrit/invoegstrook voorbij om vervolgens weer de snelweg op te schieten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113889528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe dan?
quote van mezelf:

[..]

Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Bij ongevallen tussen vrachtwagens en auto's is 37% de schuld van de vrachtwagenchauffeur.
Maar er rijden veel meer auto's dan vrachtwagens rond, dus de kans op een ongeluk veroorzaakt door een auto is groter... Dus ja, dan vind ik 37% nog een hoog percentage als je kijkt naar de verhouding van auto's en vrachtwagens op de weg.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:39:42 #154
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889536
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigeren :')

En ik zit genoeg op de weg om te zien wat automobilisten doen hoor, wees gerust... feit blijft wel dat de impact van capriolen van een vrachtwagenchauffeur toch vaak iets ernstiger zijn
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.

Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.

Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:39:58 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113889539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:35 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?

Ik zie je alleen maar negatief over ze posten terwijl alles wat jij hebt in zo'n ding gezeten heeft.

En dat laatste doe ik sowieso niet. Ik rijd overdag in Nederland nooit harder dan 83.
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
pi_113889570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.

Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.

Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken. ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:41:36 #157
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889591
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Maar daar erger ik me ook aan. En ik ben chauffeur.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113889599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord.... :|W
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:42:13 #159
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889605
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:40 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken. ;)
Ja, dat doe ik sowieso. Maar hier corrigeer ik letterlijk de fouten van een ander.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:42:53 #160
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113889616
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord.... :|W
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113889617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:43:32 #162
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113889636
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.

Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Anno1982 op 07-07-2012 13:50:14 ]
pi_113889645
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
Des te erger dat het dan gebeurd op de A6 en A28 :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:44:39 #164
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113889662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
Kunnen we daar dan aparte parkeerplaatsen voor maken, anders staat het pas echt stil op de A15. :Y)
pi_113889687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeerirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.

Alsjeblief, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:47:24 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_113889707
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
pi_113890006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.

Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:59:35 #168
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113890055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
Ik zie nooit ergens verbetering op dit vlak, snelheden op binnenwegen gaan alleen maar verder omlaag door al deze onzin, en als goedmaker krijgen we de 130 km/h op de snelweg. De overheid zou de provincies en gemeenten eens moeten aanspreken op dit gedrag.

Elke binnenweg die wegens onderhoud onderhanden wordt genomen krijgt een berg rotondes en 60-zones. Als het budget nou eens zodanig beperkt zou worden dat er alleen opnieuw geasfalteerd kan worden, verbeteren we de doorstroming en dichten we tegelijkertijd een gat in de begroting.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Ik praat het niet goed, maar kan me goed voorstellen dat hij na de zoveelste auto die op snelheid langszij komt denkt "krijg de schijt allemaal".
pi_113890167
Ach eigenlijk moet je inderdaad zo veel mogelijk asfalt gebruiken, en daar heb ik ook geen probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is het manier van invoegen. Zonder knipperlicht, en afsnijden is een beetje standaard en dan kan je mooi aan het gas bij mij. Gewoon netjes naast me komen rijden, knipperlichtje aan en hoppa ik maak ruimte. En ik waardeer het helemaal als je me even aankijkt. We moeten toch samen rijden op die weg.
pi_113890274
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.

Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Echt niet, ik gebrui de A6 heel veel die is eindelijk een beetje nuttig met 130 (maar je heb inderdaad een punt)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:13:12 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113890417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.

Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Dat herken ik wel. Al zou ik best eens een dagje als verkeerspolitie willen rond rijden. Dan gaan er een hoop op de bon. :Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:14:38 #172
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113890461
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.

Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.

Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Hier is het nog dommer. Hier kom je het dorp uit, kun je 200 meter 80, dan krijg je twee rotondes, dan kun je 1,5 kilometer 80 en dan beland je weer in zo'n gare 60 kilometer zone.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:20:51 #173
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113890602
Op de N201 mag je 80 km/u in de stukken die Noord-Holland lopen en 60 km/u in een stuk dat door de provincie Utrecht loopt. Verder compleet dezelfde weg, met dezelfde omstandigheden :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:23:29 #174
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113890680
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.

Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Ja, en ook wanneer je ze 10 km verderop gewoon weer inhaalt...
Zie je ook veel gebeuren bij stoplichten met 2 banen. De linkerbaan staat altijd vol, omdat men denkt dat die sneller is. Gewoon vooraan rechts gaan staan, en als de boel oprijdt schuif je 'm zo in een gat weer in de linkerbaan. Je hebt de hele zwik ingehaald.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:28:44 #175
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113894467
Zonet een irritatie van iemand anders mee mogen maken op deze locatie.

De beste man wilde de snelweg oprijden, maar de uitvoegers maakten geen ruimte }). De beste man moest terug en blokkeerde daarbij het kruispunt. Voor dat soort gevallen sta ik natuurlijk graag even te wachten. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')