Wij zijn Sorani en alle oude kameraden van mijn pa zitten nog steeds bij de Peshmerga. Een aantal hebben zelfs duizenden Peshmerga onder de leiding en nog altijd zijn ze bereid om te vechten.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:23 schreef Aladeen het volgende:
Tegenwoordig zijn vele sorani's niet bereid om te vechten voor Koerdistan, en de badhinis kunnen haast niks.
Maar aan de andere kant stelt het leger van Irak bijna niks voor.
Overal waar jij post? ik kijk gewoon altijd naar actieve topics. Maar de hogere zeggen natuurlijk dat ze bereid zijn om te vechten omdat ze anders hun salaris niet krijgen. En half koerdistan zit bij de peshmerga omdat je dan niks hoeft te doen en rond de 450 dollar krijgt per maand.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:19 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wij zijn Sorani en alle oude kameraden van mijn pa zitten nog steeds bij de Peshmerga. Een aantal hebben zelfs duizenden Peshmerga onder de leiding en nog altijd zijn ze bereid om te vechten.
Je praat nu dus gewoon onzin. Ik heb heel veel hoge Peshmerga militairen ontmoet, een van de beste vrienden van mijn pa heeft 2000 Peshmerga onder zijn leiding. We komen vaak bij hem en elke Peshmerga die ik daar heb ontmoet praat positief en zegt bereid te zijn het land te verdedigen.
Er zijn alleen al 25,000 extra Peshmerga naar de grensgebieden gestuurd. De Peshmerga van nu zijn misschien wel meer bereid om te vechten dan de Peshmerga begin jaren 80.
Praat er gewoon niet over als je er weinig van af weet. Vanaf het moment dat jij hier bent gekomen praat je negatief over Peshmerga / Koerdistan / Koerdische leiders en doe je alsof jullie persoonlijke contacten hebben met Talabani en Barzani. Mensen die goede banden met hen hebben zijn bijna altijd de meest nationalistische Koerden (met name die van Barzani).
Ik weet niet van wie jij een kloon bent, maar log gewoon uit en stalk mij niet meer aub.
Valt mij op dat jij overal komt en post waar ik post.
Onwaar.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:23 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Overal waar jij post? ik kijk gewoon altijd naar actieve topics. Maar de hogere zeggen natuurlijk dat ze bereid zijn om te vechten omdat ze anders hun salaris niet krijgen. En half koerdistan zit bij de peshmerga omdat je dan niks hoeft te doen en rond de 450 dollar krijgt per maand.
Inderdaad ik lees nooit artikelen, maar luister vaak mee bij paltalk.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:26 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Onwaar.
Lees jij eens maar wat artikelen en probeer als je daar ooit komt (of ooit gekomen bent, wat ik betwijfel) een aantal normale Peshmerga te spreken of te luisteren wanneer zij over zulke zaken praten. Dan weet jij meteen genoeg.
Het salaris van Peshmerga is trouwens verhoogt naar zo'n 650 - 800 dollar per maand. En het is niet dat ze niets hoeven te doen, ze moeten grensposten controleren, de veiligheid van de mensen garanderen, ze moeten trainen, ze worden ingezet bij operaties tegen terroristen.
800 dollar per maand is trouwens een groot bedrag in de KRG/Irak. Het gemiddeld inkomen van de rest van Irak (dus buiten de KRG) is volgens mij zo'n 2000 dollar per jaar. Peshmerga verdienen dus zo'n 4 a 5 keer meer dan dat bedrag (en dat is exclusief extra's die er veel krijgen, maar dat is vooral bedoeld voor veteranen, niet voor de nieuwe, jonge Peshmerga).
Paltalk = stel mensen met te veel vrije tijd die complot theorieën verzinnen en anti-alles zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:32 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Inderdaad ik lees nooit artikelen, maar luister vaak mee bij paltalk.
Daar zitten wel veel belangrijke mensen, die ook hoge functies hebben.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Paltalk = stel mensen met te veel vrije tijd die complot theorieën verzinnen en anti-alles zijn.
Nah, zijn gewoon mensen met een grote mond.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:43 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Daar zitten wel veel belangrijke mensen, die ook hoge functies hebben.
Saddam noemde Talabani, de huidige Koerdische president van Irak, ooit een parasiet/zoon van een hond die hij uit de grotten en bergen zou roken en hem zou dwingen te knielen voor hem (voor Saddam dus).quote:Op zondag 29 juli 2012 21:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Uh, als ik er even ook tussen kan: ik kan me niet voorstellen dat de KRG niet reeds de regels van het huidige Irak heeft overtreden (aankoop helikopters, gevluchte vicepresident herbergen)?
Ik vind het ook bizar dat ondertussen een Koerd president is van heel Irak
Dat de Koerden op dit moment bijzonder vertegenwoordigd zijn, weet ik wel. Maar mijn vraag is: als Barzani (ook niet echt zijn beste vriend) de onafhankelijkheid uitroept, met wat blijft Talabani dan achter?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:52 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Saddam noemde Talabani, de huidige Koerdische president van Irak, ooit een parasiet/zoon van een hond die hij uit de grotten en bergen zou roken en hem zou dwingen te knielen voor hem (voor Saddam dus).
In een intereview zei Talabani ''And now I am the president of the country'' met een big smile.
En waar is Saddam nu? In Tikrit aan het rotten onder een stinkend hoopje zand.
Was dat in '96? Toen kak Barzani Saddam om hulp vroeg om tegen mam Jalal te vechten?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:52 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Saddam noemde Talabani, de huidige Koerdische president van Irak, ooit een parasiet/zoon van een hond die hij uit de grotten en bergen zou roken en hem zou dwingen te knielen voor hem (voor Saddam dus).
In een intereview zei Talabani ''And now I am the president of the country'' met een big smile.
Turkije he.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:57 schreef Individual het volgende:
Wat is trouwens het grootste probleem van Koerdische onafhankelijkheid?
In Syrië zijn ze al een heel eind.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat ze verdeeld zijn over 4 landen. Noord-Irak is nu een autonome Koerdische regio geworden. Eigen vlag, eigen taal, eigen leger en politie en eigen lokale wetten. Maar ze willen veel meer natuurlijk.
De Koerden in Iran, Turkije en Syrie willen dat hetzelfde gebeurt in die landen, maar zo ver komt het natuurlijk niet.
Sommige users op dit forum weigeren elk succes die de Koerden boeken te accepteren en/of te erkennen. Zolang er geen succes is, zeggen ze dat er nooit succes zal komen. Dat was ook zo met de KRG, wat nu een defacto-staat is. Ze zeggen nu hetzelfde over Syrië, ookal zijn het juist de Koerden die het meeste succes boeken. Aan de ene kant zeggen ze dat de Koerden zullen falen, maar dat de Arabieren, die er erg slecht voor staan, Assad wel zullen verjagenquote:Op zondag 29 juli 2012 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Syrië zijn ze al een heel eind.
Propagandistisch geblaat. Ik heb het al zo vaak gezegd; Kirkuk is geen Koerdische stad. Het is een Turkmeense, Koerdische, Arabische en Assyrische stad die is gevestigd op de fundamenten van de hoofdstad van het oude Assyrische rijk. De eerlijkheid gebiedt me dan ook te zeggen dat niemand de stad kan claimen, behalve Irak als geheel. Kirkuk is Irakees, en in haar diversiteit kenmerkend voor de pluriformiteit van de gehele Irakese bevolking. Dat jij de stad wilt claimen als zijnde Koerdisch zegt veel over je racisme en je agressieve, expansionistische instelling.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:09 schreef computerprobleem het volgende:
Mam Jalal heeft het hier over de betwiste gebieden, waaronder de Koerdische stad Kirkuk. Dit is kort na de revolutie van 1991 (1992). Vanaf 00:25 komt Mam Jalal aan bod.
Er zijn geen Engelse ondertitels aanwezig, maar ik heb hier vertaald wat hij precies zegt:
- De facisten en het Ba'ath regime in Bagdad denken dat zij met het ophangen van 288 prachtige, dappere Koerdische jonge mannen het vuur van Baba Gurgur kunnen doven. Maar dat zijn enkel dromen die nooit werkelijkheid zullen worden, want zolang er één Koerd is, zal Kirkuk altijd een stad zijn van Koerdistan. -- Gejuich
Ik ben van mening dat zelfs wanneer elke stad van Koerdistan opgegeven wordt, er nooit een enkele Koerd met waardigheid zal zijn die de stad Kirkuk zal opgeven. Van het Noorden tot Khanaqin, het zijn allemaal prachtige steden van Koerdistan. -- Gejuich
Duizenden jaren hebben onze voorouders dit land geprezen en hebben het nu voor ons achter gelaten. Daarom heeft het Koerdische volk vandaag de dag een strijdmacht van dappere, sterke en toegewijde Peshmerga. Elke dag worden er duizenden dappere Peshmerga getraind en maken zij zich gereed voor de glorieuze dag waarop Kirkuk bevrijd wordt van het regime. -- Gejuich
Al onze vijanden hebben hun ogen op ons gericht, maar ooit zal Kirkuk bevrijd worden en zullen zij verblind worden door ons succes. De sleutel tot de oplossing van het Koerdische probleem was Kirkuk, is Kirkuk en zal altijd Kirkuk zijn. - Einde .
Hoopeljik word oost koerdistan ook bevrijd, daar komt namelijk 25% van mijn bloed van daan. De koerden daar worden naar mijn mening het meest onderdrukt en dat moet eens ophouden.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Sommige users op dit forum weigeren elk succes die de Koerden boeken te accepteren en/of te erkennen. Zolang er geen succes is, zeggen ze dat er nooit succes zal komen. Dat was ook zo met de KRG, wat nu een defacto-staat is. Ze zeggen nu hetzelfde over Syrië, ookal zijn het juist de Koerden die het meeste succes boeken. Aan de ene kant zeggen ze dat de Koerden zullen falen, maar dat de Arabieren, die er erg slecht voor staan, Assad wel zullen verjagen.
En dan vergeten ze Iran nog. Zodra Iran aangevallen wordt door de VS/Israël, is dat deel van Koerdistan ook zo goed als vrij. En dat kan (ik hoop het iig wel) elk moment gebeuren!![]()
Dat zal automatisch gebeuren, want dan hebben de Koerden daar meer zekerheid en kunnen ze rekenen op steun.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:28 schreef sp3c het volgende:
een aanval op Iran en het bevrijden van de Koerdische gebieden zijn twee compleet vershillende verhalen
beiden zie ik voorlopig niet gebeuren
Ik zag jou naam staan, dus niets gelezen. Jij praat zoals gewoonlijk anti-Koerdisch, dus ik hoef die Assyriësche propaganda niet meer te lezen. Vanaf nu blokkeer ik jou gewoon, dus doe maar geen moeite meer om op mij te reageren. Ik ben jouw gestalk en kinderachtige, verzonnen berichten namelijk meer dan zat.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:23 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Propagandistisch geblaat. Ik heb het al zo vaak gezegd; Kirkuk is geen Koerdische stad. Het is een Turkmeense, Koerdische, Arabische en Assyrische stad die is gevestigd op de fundamenten van de hoofdstad van het oude Assyrische rijk. De eerlijkheid gebiedt me dan ook te zeggen dat niemand de stad kan claimen, behalve Irak als geheel. Kirkuk is Irakees, en in haar diversiteit kenmerkend voor de pluriformiteit van de gehele Irakese bevolking. Dat jij de stad wilt claimen als zijnde Koerdisch zegt veel over je racisme en je agressieve, expansionistische instelling.
Waarom reageer je niet inhoudelijk op zijn post? Omdat hij 100% gelijk heeft?quote:Op zondag 29 juli 2012 22:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik zag jou naam staan, dus niets gelezen. Jij praat zoals gewoonlijk anti-Koerdisch, dus ik hoef die Assyriësche propaganda niet meer te lezen. Vanaf nu blokkeer ik jou gewoon, dus doe maar geen moeite meer om op mij te reageren. Ik ben jouw gestalk en kinderachtige, verzonnen berichten namelijk meer dan zat.
Wil jij mij ook blokkeren? Neem dan een abonnement. Help je FOK! ook eens keer voor de verandering.
Was dat in '96? Toen kak Barzani Saddam om hulp vroeg om tegen mam Jalal te vechten?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:52 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom weiger je de realiteit onder ogen te zien? Barzani heeft momenteel gewoon meer macht als Maliki. Maliki mag dan wel een hogere positie hebben, maar hij is eigenlijk gewoon niets. Barzani doet wat hij belooft en heeft welvaart en veiligheid gebracht en zijn Peshmerga strijdkrachten zijn in staat om het Iraakse leger, het centrale leger van Irak dus, te verslaan als het erop aankomt. Hij heeft niet alleen een veel sterkere achterban, maar hij heeft ook veel betere internationale contacten en natuurlijk veel meer welvaart.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet inhoudelijk op zijn post? Omdat hij 100% gelijk heeft?
[..]
Was dat in '96? Toen kak Barzani Saddam om hulp vroeg om tegen mam Jalal te vechten?
Maar om antwoord te geven op de vraag van Zuiderbuur, ja ze hebben allerlei afspraken en wetten aan hun laars gelapt.
President van Irak is net zoiets als Koningin van Nederland. Hij heeft verder geen macht.
Kun jij lezen? Ik heb het over de president van Irak, dat is Talabani. Die heeft heeft geen macht. Natuurlijk heeft Barzani veel macht, dat kan een kleuter van 3 je nog wel vertellen. Dat maakt het nog niet goed dat hij alle regels en wetgeving aan zijn laars lapt?quote:Op zondag 29 juli 2012 22:57 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom weiger je de realiteit onder ogen te zien? Barzani heeft momenteel gewoon meer macht als Maliki. Maliki mag dan wel een hogere positie hebben, maar hij is eigenlijk gewoon niets. Barzani doet wat hij belooft en heeft welvaart en veiligheid gebracht en zijn Peshmerga strijdkrachten zijn in staat om het Iraakse leger, het centrale leger van Irak dus, te verslaan als het erop aankomt. Hij heeft niet alleen een veel sterkere achterban, maar hij heeft ook veel betere internationale contacten en natuurlijk veel meer welvaart.
Maliki is maar een of andere pion van Iran die net komt kijken. De Barzani's zijn er al eeuwen en zullen niet 1,2,3 verdwijnen.
Maliki heeft gewoon geen controle meer over Zuid-Koerdistan. Zo simpel is dat. Of ontken jij dat? Heeft Irak/Maliki/Bagdad nog macht over Zuid-Koerdistan/Barzani/Erbil? Nee hé?
Alle Arabieren, Turken en Perzen in de regio zijn uit op vrede. Daarom bombardeert Turkije onschuldige burgers, slacht Assad zijn eigen bevolking af, vallen er meer dan 35000 doden in Libië, is het in zowat heel Noord-Afrika onstabiel, hangt Iran dagelijks mensen op, worden er vrouwen en kinderen gestenigd, blazen terroristen zichzelf op in Irak en Afghanistan, is er een oorlog in Pakistan en Afghanistan, worden vrijheden van vrouwen beperkt in Saudie-Arabië, worden er mensen in de Verenigde Arabische Emiraten gedwongen om te werken tegen lonen lager dan het minimum-loon, blazen Palestijnse kinderen onschuldige Joodse burgers op, stuurt Saudie-Arabië militairen naar Qatar om de revolutie van de Sjiieten te onderdrukken, probeert Maliki Assad te steunen zodat hij verder kan gaan met de onderdrukking van Koerden en Soennieten, stelt hij artikel 140 uit om te voorkomen dat de Koerdische steden weer in handen van de rechtmatige eigenaren, de Koerden, vallen, stuurt hij het budget van de KRG vertraagd, stuurt hij Arabische troepen naar de grenzen met de KRG om een conflict uit te lokken... ik kan zo nog uren doorgaan.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kun jij lezen? Ik heb het over de president van Irak, dat is Talabani. Die heeft heeft geen macht. Natuurlijk heeft Barzani veel macht, dat kan een kleuter van 3 je nog wel vertellen. Dat maakt het nog niet goed dat hij alle regels en wetgeving aan zijn laars lapt?
En wat is die obsessie die jij met oorlog hebt? Irak heeft genoeg oorlog gezien.
- 8 jaar met Iran.
- 2de Golfoorlog waarbij meer dan 30 landen Irak aanvielen.
- In de jaren 90 meerdere keren gebombardeerd.
- Invasie in 2003.
- Tussen 2003 en 2009 gingen elke dag tientallen mensen dood aan terrorisme.
- En dan alle zooi onder het regime van Saddam.
Het is geen kinderspel. Mensen zijn het helemaal zat, iedereen heeft genoeg oorlog gezien. Niemand is op een oorlog uit. Alleen Barzani moet weer nodig gaan dreigen omdat hij weet dat hij z'n zin een keer niet krijgt.
Niemand is geinteresseerd in je dagplanning, dit topic is niet je dagboek.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:14 schreef computerprobleem het volgende:
En ben nu de sci-fi klassieker '"Contact'' kijken.
Later.
dat zal allemaal best wel maar je snapt me nietquote:Op zondag 29 juli 2012 22:44 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dat zal automatisch gebeuren, want dan hebben de Koerden daar meer zekerheid en kunnen ze rekenen op steun.
Daarnaast; een van de grootste Koerdische revoluties heeft in Iran plaats gevonden, onder leiding van de briljante Dr. Qasemlo. De Perzen zetten een complot op om hem te vermoorden (Ahmadenejad, een van de huidige Iraanse haatbaarden en president van het land zou er aan deelgenomen hebben).
De Koerden (KDPI) hadden de Iraanse troepen namelijk verdreven en het Iraanse leger in het Westen van het land dreigde compleet afgemaakt te worden.
Ook is er ooit een onafhankelijke Koerdische staat geweest in Oost-Koerdistan o.l.v. Qazi Muhammed, namelijk de Republiek van Mahabad (kort na de Tweede Wereldoorlog).
En er zijn nog velen Peshmerga actief in OK, o.a. Pjak en KDP-I en Komala.
Ik weet niet of je dit kan lezen, maar dat is de grootste crap die ik ooit heb gelezen. Wat heeft dat allemaal met de Koerden in Irak te makenquote:Op zondag 29 juli 2012 23:12 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Alle Arabieren, Turken en Perzen in de regio zijn uit op vrede. Daarom bombardeert Turkije onschuldige burgers, slacht Assad zijn eigen bevolking af, vallen er meer dan 35000 doden in Libië, is het in zowat heel Noord-Afrika onstabiel, hangt Iran dagelijks mensen op, worden er vrouwen en kinderen gestenigd, blazen terroristen zichzelf op in Irak en Afghanistan, is er een oorlog in Pakistan en Afghanistan, worden vrijheden van vrouwen beperkt in Saudie-Arabië, worden er mensen in de Verenigde Arabische Emiraten gedwongen om te werken tegen lonen lager dan het minimum-loon, blazen Palestijnse kinderen onschuldige Joodse burgers op, stuurt Saudie-Arabië militairen naar Qatar om de revolutie van de Sjiieten te onderdrukken, probeert Maliki Assad te steunen zodat hij verder kan gaan met de onderdrukking van Koerden en Soennieten, stelt hij artikel 140 uit om te voorkomen dat de Koerdische steden weer in handen van de rechtmatige eigenaren, de Koerden, vallen, stuurt hij het budget van de KRG vertraagd, stuurt hij Arabische troepen naar de grenzen met de KRG om een conflict uit te lokken... ik kan zo nog uren doorgaan.
En het is Barzani die uit is op oorlog? Hij probeert enkel de KRG te verdedigen, want de Arabieren gedragen zich erg vijandelijk op het moment (waarom ineens troepen sturen naar de grenzen met de KRG?).
Ik heb jou ook al door. Jij bent tegen alles en iedereen wat in het voordeel is van de Koerden.
''Het zijn altijd de Koerden die schuldig zijn.''
Jij gaat ook op de blokkeerlijst.
Zwaktebod. Het feit dat je niet inhoudelijk wil reageren op mijn posts zeg genoeg. Ik ben overigens geen Assyriër.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik zag jou naam staan, dus niets gelezen. Jij praat zoals gewoonlijk anti-Koerdisch, dus ik hoef die Assyriësche propaganda niet meer te lezen. Vanaf nu blokkeer ik jou gewoon, dus doe maar geen moeite meer om op mij te reageren. Ik ben jouw gestalk en kinderachtige, verzonnen berichten namelijk meer dan zat.
Wil jij mij ook blokkeren? Neem dan een abonnement. Help je FOK! ook eens keer voor de verandering.
quote:Op zondag 29 juli 2012 01:35 schreef Arcadia het volgende:
Die computerprobleem hè, altijd een neutrale bron en een bron van verlichting omtrent de politiek in het MO.
Dankjequote:Op maandag 30 juli 2012 00:37 schreef Senor__Chang het volgende:
Computerprobleem is een goede poster
Hawler/Erbil is veder ontwikkeld dan vele Turkse steden, en grote delen van Italië, Frankrijk, Portugal, Griekenland en Spanje + heel Oostblok. (naar mijn mening)quote:Op maandag 30 juli 2012 03:14 schreef computerprobleem het volgende:
Er wordt steeds gezegd dat ik geen ''betrouwbare/neutrale'' bronnen gebruik.
Maar hier vond ik een recent filmpje op YouTube. Het is helemaal in het Arabisch en het gaat over de Koerdische hoofdstad Erbil. Ik versta er dus geen woord van, dus misschien kraken ze de KRG wel compleet af. Maar je krijgt iig een beeld dat de KRG veel verder ontwikkeld is en de oorlogszuchtige Maliki probeert de welvaart en veiligheid in gevaar te brengen. Waarschijnlijk uit jaloezie. Hij en zijn maatjes zijn er namelijk in gefaald welvaart en veiligheid te brengen naar hun bevolking.
Skynews Arabia
quote:Op maandag 30 juli 2012 10:10 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Hawler/Erbil is veder ontwikkeld dan vele Turkse steden, en grote delen van Italië, Frankrijk, Portugal, Griekenland en Spanje + heel Oostblok. (naar mijn mening)
quote:Op maandag 30 juli 2012 03:14 schreef computerprobleem het volgende:
Er wordt steeds gezegd dat ik geen ''betrouwbare/neutrale'' bronnen gebruik.
Maar hier vond ik een recent filmpje op YouTube. Het is helemaal in het Arabisch en het gaat over de Koerdische hoofdstad Erbil. Ik versta er dus geen woord van, dus misschien kraken ze de KRG wel compleet af. Maar je krijgt iig een beeld dat de KRG veel verder ontwikkeld is en de oorlogszuchtige Maliki probeert de welvaart en veiligheid in gevaar te brengen. Waarschijnlijk uit jaloezie. Hij en zijn maatjes zijn er namelijk in gefaald welvaart en veiligheid te brengen naar hun bevolking.
Skynews Arabia
Daar kun je gerust van uitgaan hoor. Grote delen van Frankrijk & Zuid-Europa en idd zowat heel het Oostblok zijn erg onderontwikkeld, is er veel werkloosheid, leven er velen onder de armoedegrens. Niets nieuws, is in landen als Spanje altijd zo geweest. Doordat ze bij de EU horen zijn het niet meteen rijke Westerse landen. Dat zie je nu ook goed terug in de crisis.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |