abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117265598
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:59 schreef Katth het volgende:
Hoe zit het met de Islanders dan? Die moeten toch ook verkassen aangezien ze geen nieuwe arena krijgen?
Er waren plannen om een nieuwe arena te bouwen ergens in Queens, maar dat is voorlopig nog niet concreet.

Queens of Brooklyn lijken me trouwens prima. Dan blijven het de NY Islanders (het stadion ligt dan immers op Long Island)
  woensdag 26 september 2012 @ 11:30:54 #152
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_117267041
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Er waren plannen om een nieuwe arena te bouwen ergens in Queens, maar dat is voorlopig nog niet concreet.

Queens of Brooklyn lijken me trouwens prima. Dan blijven het de NY Islanders (het stadion ligt dan immers op Long Island)
Laatste wat ik ervan weet is dat die plannen waren afgewezen, maar weet niet of er inmiddels weer nieuwe plannen zijn.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 26 september 2012 @ 23:23:37 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117297761
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:21 schreef Leatherface het volgende:
De Seattle markt is groot genoeg, maar asjeblieft niet de Oilers zeg. Dat zou echt heiligschennis zijn. Haal dan de Coyotes of Florida Panthers of zo daarheen.
Dat moeten ze dan willen. Het is het Oilers management die wellicht geïnteresseerd zijn..... dat gezegd kan het ook een dreigtactiek zijn. In 2013 loopt het contract dus af, en de absolute deadline voor een beslissing omtrent een stadion is eind oktober. (Heeft iets te maken met de politiek, beschikbaar geld, en bouwtijd)

Ik zie wel iets als dit gebeuren:

- Bouwplannen nieuw Oilers stadion vallen in het water.
- Oilers verkassen naar Seattle voor het 2013 seizoen (en krijgen een nieuwe naam).
- Edmonton geen team in 2013.
- Coyotes verkennen verhuizing naar Edmonton.
- Politiek in Edmonton weet voor 2014 wel financiering te regelen voor een stadion.
- Coyotes verhuizen naar Edmonton. (en krijgen een nieuwe naam, wellicht weer Oilers).

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:59 schreef Katth het volgende:
Hoe zit het met de Islanders dan? Die moeten toch ook verkassen aangezien ze geen nieuwe arena krijgen?
"Moeten" hoeven ze niet natuurlijk. Ze kunnen er ook voor kiezen een nieuw contract aan te gaan met de oude arena. Teams willen meestal een nieuwe arena, met grotere capaciteit, grotere team winkel, meer restaurants, zakelijke suites, etc, etc... omdat ze daar ook veel geld mee verdienen. Een modernere arena kan het team meer geld opleveren, zeker als deze gunstig geplaatst wordt t.o.v. parkeergelegenheden en openbaar vervoer. Met name de parkeer mogelijkheden is bij veel oudere arena's een probleem. (En soms ook de lokatie, bij de Louis Arena in Detroit wil je niet dood gevonden worden, en kun je als er geen wedstrijd is ook beter niet rondlopen 's avonds...). Dat bepaald dus ook de ticketprijs. Ze streven naar een volle bak, en als er goede parkeervoorzieningen en andere voorzieningen zijn, kan men die volle bak wellicht ook krijgen met een hogere ticket-prijs.

In Winnipeg bouwden ze in 2004 een spiksplinternieuwe arena, en na afgebroken onderhandelingen met de Coyotes in 2009, haalden ze dus in 2011 de Atlanta Trashers binnen.

Als Seattle een arena gaat bouwen, dan kunnen ze wellicht ook weer proberen de Seattle Sonics (NBA) weer nieuw leven in te blazen. De Sacramento Kings willen verhuizen nadat ook daar een deal voor een nieuw stadion wederom in het water viel, en die hebben naast Virginia ook Seattle en Anaheim op de "target list" staan, en als het Seattle wordt zouden ze wellicht weer als de Sonics door gaan.

Tis dus afwachten wat er gebeurd met de Oilers.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 23:36:52 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117298259
ik heb serieus maar 1 NBA wedstrijd gekeken sinds de SuperSonics verhuisden naar Oklahoma :r

Miami Heat won ;)

niet dat ik daarvoor veel NBA keek ofzo, niet mijn sport maar daar ben ik nog steeds zuur over, net als met de North Stars toen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_117298971
Dat over Detroit lees ik erg vaak. Is het echt zo'n onveilige stad?

Seattle schijnt weer een van de meest veilige steden te zijn van het land. Ik ben zelf nooit in de vs geweest..
  donderdag 27 september 2012 @ 00:42:16 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117299934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:00 schreef emokid het volgende:
Het is vooral een compleet verloederde stad. Ze had in 1960 nog bijna 1.8 miljoen inwoners, in de hoogtijdagen van de autoindustrie. Nu, in 2012 heeft de stad net 700.000 inwoners. De 2010 census liet zien dat tussen 2000 en 2010 een KWART van de bevolking (in 2000 nog zo'n 950.000) vertrokken is.

Er zijn complete wijken met duizenden huizen waar slechts 25% van gevuld is. En in die wijken moet de stad nog steeds de riolering, waterleiding, gas, elektriciteit en het wegennet proberen bij te houden terwijl er slechts voor een kwart van die infrastructuur belasting betaald wordt.

Ik ben er zelf diverse malen geweest. Meestal op doorreis trouwens, van het vliegveld richting de Canadese grens.... maar heb ook moeten stoppen en/of door de stad en wijken moeten rijden, omdat bijv. een snelweg dicht was voor wegwerkzaamheden. En ja, ik heb in de wijk van "8 mile road" gereden, op zoek naar een restaurant en/of toilet. :D Ook ooit bij een omleiding in een totaal verkeerde wijk gekomen.

De Joe Louis Arena is in downtown, en dat gebied is de laatste jaren wat "gerevitaliseerd", maar het gebied rondom zijn vooral (lege) kantoorgebouwen en bedrijven, en 's avonds is daar geen hond te bekennen.... Een neef van me in Canada - die Detroit Red Wing fan is - zegt dat het een gevalletje "parkeren in de parkeergarage - naar de arena - terug naar de parkeergarage - maken dat je wegkomt" gebied is. En die gaat een keer of 5 per jaar de grens over voor een wedstrijd. Ze hebben wel een leuke People Mover die een rondje door downtown rijdt en langs hotels en zo gaat.

Het is waarschijnlijk de meest verloederde stad van de VS. Een stad met een rijke geschiedenis in muziek (Motown, Eminem) en de auto-industrie.... maar de gloriedagen van Detroit waren in de jaren 70 al echt voorbij.

Ik weet eigenlijk niet eens of de stad echt te redden is. Er word wel eens geopperd om die verloederde wijken af te breken, de 25% die er nog woont te verhuizen naar andere lege wijken, en de wijken om te bouwen tot parken. Maar ja, daar is ook geen geld voor.

Detroit is de stad waar je voor $1 een huis kunt kopen. Maar dan wel met de afspraak dat je het krot wat je dan krijgt gaat opknappen en er ook daadwerkelijk gaat wonen..... een drastische maatregel om mensen te lokken. De economische crisis van 2008 heeft de stad echt een doodsklap gegeven.... er was in 2009 op een gegeven moment een werkeloosheid van 25%. Nu is de werkeloosheid 17%, en niet omdat er meer banen zijn bijgekomen, maar omdat de stad leegloopt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 27 september 2012 @ 00:43:12 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117299955
quote:
Seattle schijnt weer een van de meest veilige steden te zijn van het land. Ik ben zelf nooit in de vs geweest..
Ben zelf nooit in Seattle geweest. Wel in Portland, Oregon.... wat ook wel eens wordt aangeschreven als een veilige stad. Seattle heeft wel een bruisende economie verder, het gaat redelijk goed in het Noord-Westen van het land.
-
pi_117300349
Haha, jémig. Wat een verhaal. Hier ga ik meer over opzoeken.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:11:58 #159
130412 Katth
pi_117302047
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:23 schreef maartena het volgende:

"Moeten" hoeven ze niet natuurlijk. Ze kunnen er ook voor kiezen een nieuw contract aan te gaan met de oude arena.
Maar waren er geen plannen dan om Nassau Colloseum af te breken?
pi_117303873
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is vooral een compleet verloederde stad. Ze had in 1960 nog bijna 1.8 miljoen inwoners, in de hoogtijdagen van de autoindustrie. Nu, in 2012 heeft de stad net 700.000 inwoners. De 2010 census liet zien dat tussen 2000 en 2010 een KWART van de bevolking (in 2000 nog zo'n 950.000) vertrokken is.

Er zijn complete wijken met duizenden huizen waar slechts 25% van gevuld is. En in die wijken moet de stad nog steeds de riolering, waterleiding, gas, elektriciteit en het wegennet proberen bij te houden terwijl er slechts voor een kwart van die infrastructuur belasting betaald wordt.

Ik ben er zelf diverse malen geweest. Meestal op doorreis trouwens, van het vliegveld richting de Canadese grens.... maar heb ook moeten stoppen en/of door de stad en wijken moeten rijden, omdat bijv. een snelweg dicht was voor wegwerkzaamheden. En ja, ik heb in de wijk van "8 mile road" gereden, op zoek naar een restaurant en/of toilet. :D Ook ooit bij een omleiding in een totaal verkeerde wijk gekomen.

De Joe Louis Arena is in downtown, en dat gebied is de laatste jaren wat "gerevitaliseerd", maar het gebied rondom zijn vooral (lege) kantoorgebouwen en bedrijven, en 's avonds is daar geen hond te bekennen.... Een neef van me in Canada - die Detroit Red Wing fan is - zegt dat het een gevalletje "parkeren in de parkeergarage - naar de arena - terug naar de parkeergarage - maken dat je wegkomt" gebied is. En die gaat een keer of 5 per jaar de grens over voor een wedstrijd. Ze hebben wel een leuke People Mover die een rondje door downtown rijdt en langs hotels en zo gaat.

Het is waarschijnlijk de meest verloederde stad van de VS. Een stad met een rijke geschiedenis in muziek (Motown, Eminem) en de auto-industrie.... maar de gloriedagen van Detroit waren in de jaren 70 al echt voorbij.

Ik weet eigenlijk niet eens of de stad echt te redden is. Er word wel eens geopperd om die verloederde wijken af te breken, de 25% die er nog woont te verhuizen naar andere lege wijken, en de wijken om te bouwen tot parken. Maar ja, daar is ook geen geld voor.

Detroit is de stad waar je voor $1 een huis kunt kopen. Maar dan wel met de afspraak dat je het krot wat je dan krijgt gaat opknappen en er ook daadwerkelijk gaat wonen..... een drastische maatregel om mensen te lokken. De economische crisis van 2008 heeft de stad echt een doodsklap gegeven.... er was in 2009 op een gegeven moment een werkeloosheid van 25%. Nu is de werkeloosheid 17%, en niet omdat er meer banen zijn bijgekomen, maar omdat de stad leegloopt.
En toch mag Detroit trots zijn op zijn sporttraditie! :)
pi_117304770
Toch weten de Wings de spelers zo lang bij zich te houden. Wel knap, gezien de "omstandigheden".
  donderdag 27 september 2012 @ 17:19:44 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117318700
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:51 schreef Leatherface het volgende:
En toch mag Detroit trots zijn op zijn sporttraditie! :)
Dat wel inderdaad. Alhoewel de Red Wings het enige team is wat nog wat kan winnen tegenwoordig.
-
  donderdag 27 september 2012 @ 17:20:59 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117318759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:30 schreef emokid het volgende:
Toch weten de Wings de spelers zo lang bij zich te houden. Wel knap, gezien de "omstandigheden".
Er zijn genoeg Red Wings fans die de zaal vullen. En ze komen ook uit andere staten/landen in dit geval natuurlijk. ;) Er zijn best veel Red Wings fans in Canada aan de grens.
-
pi_117327348
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn genoeg Red Wings fans die de zaal vullen. En ze komen ook uit andere staten/landen in dit geval natuurlijk. ;) Er zijn best veel Red Wings fans in Canada aan de grens.
Ze hebben veel fans over de grens, ook wel een aantal in Nederland. Boston Bruins is ook populair onder de Nederlandse ijshockeyfans.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:14:52 #165
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117329537
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:39 schreef Leatherface het volgende:
Ze hebben veel fans over de grens, ook wel een aantal in Nederland. Boston Bruins is ook populair onder de Nederlandse ijshockeyfans.
Zou dat niet komen doordat er veel fans zijn die geen connectie hebben met een stad, en enigszins meelopen met wie er wint? Boston Bruins was natuurlijk een SC winnaar.

Ik bedoel, ik woon 10 minuten van het Anaheim Ducks stadion vandaan, en zelfs als ik verhuis zou ik denk ik in hart en nieren een Ducks fan blijven, of ze nu verliezen of niet.... maar als je er niet woont, denk ik dat de verbinding met zo'n team toch een stuk minder is.
-
  donderdag 27 september 2012 @ 21:51:14 #166
130412 Katth
pi_117331758
In Nederland zullen ook relatief veel Ducks fan zijn, al is het alleen maar vanwege hun oude logo.
pi_117336204
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Zou dat niet komen doordat er veel fans zijn die geen connectie hebben met een stad, en enigszins meelopen met wie er wint? Boston Bruins was natuurlijk een SC winnaar.

Ik bedoel, ik woon 10 minuten van het Anaheim Ducks stadion vandaan, en zelfs als ik verhuis zou ik denk ik in hart en nieren een Ducks fan blijven, of ze nu verliezen of niet.... maar als je er niet woont, denk ik dat de verbinding met zo'n team toch een stuk minder is.
Er zullen inderdaad wel veel bandwagon fans zijn, net zoals dat in de jaren negentig met de Chicago Bulls het geval was. Maar Boston Bruins, Detroit Red Wings en NY Rangers zijn toch wel grote namen. Die original six teams blijven populair.
  vrijdag 28 september 2012 @ 00:13:34 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117338502
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:51 schreef Katth het volgende:
In Nederland zullen ook relatief veel Ducks fan zijn, al is het alleen maar vanwege hun oude logo.
Ducks en Sharks (en andere expansion teams) hebben begin jaren 90 ook reclame gemaakt in Europa, om hun merknaam proberen vast te leggen. Ducks waren toen nog onderdeel van Disney, dus dat hielp ook wel met die film. Een Nederlandse vriend van me die hier in de VS woonde, kocht in Nederland in de jaren 90 een San Jose Sharks, alleen omdat ie het logo zo gaaf vond.

Hij is nu een Sharks fan, alleen maar omdat ik een Ducks fan ben. >:)

Helaas voor hem zijn we 4 keer samen naar een wedstrijd geweest tegen de Sharks, en toevallig wonnen de Ducks die 4 keer. >:) - Ik pest em ook nog steeds met:

Stanley Cups:
Southern California - 2
Northen California - 0

;)

(En we doen hier met een groepje Nederlanders ook Sinterklaas met Surprises, trok hij mij..... uiteraard maakte ie een papier-maché HAAI.)
-
pi_117442161
Haha ik ben ook de Sharks gaan volgen omdat ik het een mooi logo vond :P
Vicariously I live while the whole world dies
pi_117443214
Ik ben ijshockey gaan volgen door een Datsyuk highlights filmpje op YouTube..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:28:09 #171
130412 Katth
pi_117501874
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 22:03 schreef emokid het volgende:
Ik ben ijshockey gaan volgen door een Datsyuk highlights filmpje op YouTube..
Idem, maar dan Ovechkin :-)

Trouwens ESPN gaat KHL games uitzenden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:35:23 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117502119
quote:

Valt best mee in vergelijking met wat 'men' vaak hoort. Detroit zit de laatste jaren weer wat in de lift, er wordt weer geinvesteerd, gebouwen worden opgeknapt en mensen gaan er weer wonen.

Leuke korte docu van J. Knoxville over Detroit, de meest harde werkers en positieve mensen van de VS.

Detroit Lives – Johnny Knoxville explores the new D

quote:
De Joe Louis Arena is in downtown, en dat gebied is de laatste jaren wat "gerevitaliseerd", maar het gebied rondom zijn vooral (lege) kantoorgebouwen en bedrijven, en 's avonds is daar geen hond te bekennen.... Een neef van me in Canada - die Detroit Red Wing fan is - zegt dat het een gevalletje "parkeren in de parkeergarage - naar de arena - terug naar de parkeergarage - maken dat je wegkomt" gebied is.
Wat een onzin. Je doet alsof het de ren-voor-je-leven-show is maar zo heb ik het nooit ervaren.

[ Bericht 9% gewijzigd door popolon op 02-10-2012 14:46:32 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117502233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:28 schreef Katth het volgende:

[..]

Idem, maar dan Ovechkin :-)

Trouwens ESPN gaat KHL games uitzenden.
Ha, wow. Jammer dat ik alleen geen ESPN meer heb. :/ dit betekent echter weer streamkansen. Ik ga denk ik toch even wat wedstrijden opzoeken dan denk ik.. ik kom terug van mijn besluit. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Valt best mee in vergelijking met wat 'men' vaak hoort. Detroit zit de laatste jaren weer wat in de lift, er wordt weer geinvesteerd, gebouwen worden opgeknapt en mensen gaan er weer wonen.

Leuke korte docu van J. Knoxville over Detroit, de meest harde wekers en positieve mensen van de VS.

Detroit Lives – Johnny Knoxville explores the new D
Ah, kijk. Ik ga het zo direct eens kijken. Ben afgelopen dagen al wat naslagwerken over Detroit gaan lezen, puur uit interesse.

quote:
But over the last few years, while The News Media (and Dutch tourists) were hemming and hawing
Zijn we berucht in Detroit? :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:34:50 #174
130412 Katth
pi_117509399
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:13 schreef maartena het volgende:

[..]
Ducks waren toen nog onderdeel van Disney, dus dat hielp ook wel met die film.
http://www.russianmachine(...)rns-20-then-and-now/

Hoe toevallig! :-)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:13:41 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117515290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:35 schreef popolon het volgende:
Wat een onzin. Je doet alsof het de ren-voor-je-leven-show is maar zo heb ik het nooit ervaren.
Ik was in 2004 voor het laatst in dat gebied, niet om naar een wedstrijd te gaan trouwens..... en het was toevallig ook 's avonds, en het zag er allemaal maar verlaten en macaber uit. Sindsdien wel in Detroit geweest op allerlei verschillende plekken, maar niet meer in downtown - dus het kan inderdaad nogal veranderd zijn in de laatste 8 jaar. Ik vond het destijds vrij verloederd allemaal, zeker vergeleken bij veel andere steden.

Ik kan me voorstellen dat het tijdens wedstrijden allemaal veel levendiger aandoet, en dat je dat allemaal niet zo merkt. Mijn neef uit Canada vind het allemaal maar een verloederde buurt, maar die vergelijkt het misschien ook wel met de buurt waar de Toronto Maple Leafs hun stadion hebben... ook in downtown, maar die buurt is de afgelopen 10 jaar compleet omgebouwd tot een "entertainment" park, met winkelcentra, hotels, restaurants, etc, met de CN-tower en Blue Jays stadion aan de ene kant, en het Air Canada center aan de andere kant.

Tja, ik heb gewoon niet zulke goede ervaringen met Detroit. Het nieuwe vliegveld is trouwens wel top. In 2002 landde ik nog eens op de oude terminal, maar de nieuwe Northwest Terminal zit goed in elkaar, en in Feb. van dit jaar landde ik op een compleet gerestaureerde terminal.... stukken beter dan het grandioos verouderde LAX, waar ze nu eindelijk de schop in aan het zetten zijn.
-
pi_117540036
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik was in 2004 voor het laatst in dat gebied, niet om naar een wedstrijd te gaan trouwens..... en het was toevallig ook 's avonds, en het zag er allemaal maar verlaten en macaber uit. Sindsdien wel in Detroit geweest op allerlei verschillende plekken, maar niet meer in downtown - dus het kan inderdaad nogal veranderd zijn in de laatste 8 jaar. Ik vond het destijds vrij verloederd allemaal, zeker vergeleken bij veel andere steden.

Ik kan me voorstellen dat het tijdens wedstrijden allemaal veel levendiger aandoet, en dat je dat allemaal niet zo merkt. Mijn neef uit Canada vind het allemaal maar een verloederde buurt, maar die vergelijkt het misschien ook wel met de buurt waar de Toronto Maple Leafs hun stadion hebben... ook in downtown, maar die buurt is de afgelopen 10 jaar compleet omgebouwd tot een "entertainment" park, met winkelcentra, hotels, restaurants, etc, met de CN-tower en Blue Jays stadion aan de ene kant, en het Air Canada center aan de andere kant.

Tja, ik heb gewoon niet zulke goede ervaringen met Detroit. Het nieuwe vliegveld is trouwens wel top. In 2002 landde ik nog eens op de oude terminal, maar de nieuwe Northwest Terminal zit goed in elkaar, en in Feb. van dit jaar landde ik op een compleet gerestaureerde terminal.... stukken beter dan het grandioos verouderde LAX, waar ze nu eindelijk de schop in aan het zetten zijn.
Die McNamara terminal ziet er inderdaad puik uit, als ik de foto's moet geloven. NWA bestaat trouwens niet meer, is opgegaan in Delta. ;)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:50:10 #177
130412 Katth
pi_117621926
Dus......
pi_117622276
De eerste twee weken zijn gecancelled. Naar verwachting zal dit in 'chunks' verder gaan, waarbij elke keer een paar weken worden geschrapt.

Van mij hoeft het ook niet meer in november of december te beginnen. Als het geen 82 wedstrijden zijn heb ik liever geen seizoen. :{
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:41:10 #179
130412 Katth
pi_117627621
De NHL en team eigenaren zijn een stelletje hypocriete mongolen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:47:13 #180
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_117866176
Wat ik lees op NHL.com zijn de partijen elkaar nog niet echt genaderd. Dit gaat hooguit een kort seizoen worden vrees ik. Zonde en jammer in het kwadraat.

Wat ik me af zat te vragen: zou het feit dat alle toppers nu uitwaaieren over Scandinavie en Rusland nog wat uitmaken voor het spel na een lockout? Ik hoor altijd iedereen over de verschillen tussen de States en de rest van de wereld...gaan we nu straks ander hockey zien?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:13:45 #181
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_117942544
Duurt lang.. wil ijshockey!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_118003841
Gaat niet meer gebeuren dit seizoen denk ik. @katth, waarom zijn de eigenaren en de NHL hypocriet? De spelers willen toch juist alleen maar meer geld terwijl ze al miljoenen per jaar verdienen van een sport die in vergelijking met NBA, NFL en MLB maar een relatief kleine sport is? Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg volg, maar volgens mij zijn beide partijen wel een beetje schuldig hieraan.
pi_118004025
Ik baal hier nog steeds als een stekker van. :{
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:27:04 #184
130412 Katth
pi_118045304
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:05 schreef nyny83 het volgende:
Gaat niet meer gebeuren dit seizoen denk ik. @katth, waarom zijn de eigenaren en de NHL hypocriet? De spelers willen toch juist alleen maar meer geld terwijl ze al miljoenen per jaar verdienen van een sport die in vergelijking met NBA, NFL en MLB maar een relatief kleine sport is? Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg volg, maar volgens mij zijn beide partijen wel een beetje schuldig hieraan.
Dag van de lockout werden nog even 10 nieuwe contracten afgesloten voor relatief hoge bedragen. Dag later willen ze dat diezelfde spelers geld gaan inleveren.

Het feit dat spelers in verhouding meer verdiende hebben zij net zo goed misbruikt als de spelers.
pi_118049880
http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=407490

Een nieuw voorstel van NHL. 50/50 en alle 82 games! Please Fehr, accepteer dit gewoon.

Als de PA dit niet accepteert dan worden zij de 'schuldige' van al dit gedoe. Bettman en co. hebben nu in korte tijd twee maal een voorstel naar voren gebracht.

[ Bericht 14% gewijzigd door emokid op 16-10-2012 19:38:15 ]
pi_118067315

Wtf, Byfuglien _O- Dit is geen baseball..
pi_118070699
Holy fuck dat lijkt idd babe ruth wel met zijn postuur :') Hoop idd dat het voorstel alsnog wordt geaccepteerd, dan krijgen we tenminste nog gewoon een NHL-seizoen.
pi_118075414
Byfuglien. _O-
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:09:55 #189
130412 Katth
pi_118076270
Hahaha, hij heeft zo te zien een goed off season gehad :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:13:30 #190
130412 Katth
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:53:47 #191
130412 Katth
pi_118137085
Backstrom ook naar Dynamo Moscow.
pi_118157281
Dale Weise is in Tilburg om bij de Trappers te spelen :D
Alleen ben ik nu niet in Tilburg om dit weekend te gaan kijken :{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 04:55:21 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118158839
herkenbaar probleem!

hoop dat de lockout nog iig 1 weekend duurt _O-
pi_118161997
Haha, mooi dit. Wel een fourth liner maar wat maakt dat nu nog uit. :P
pi_118211020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 04:55 schreef sp3c het volgende:
herkenbaar probleem!

hoop dat de lockout nog iig 1 weekend duurt _O-
be careful what you wish for ;(
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=643820
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:03:38 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118211715
1 weekend he, daarna allemaal terug naar de VS en Canada voor de trainingskampen verdorre }:|
pi_118212998
Blijkbaar kwam NHLPA met 3 counter offers. Allen afgewezen. Zeg maar dag tegen het seizoen. :{
pi_118250759
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:47 schreef emokid het volgende:
Blijkbaar kwam NHLPA met 3 counter offers. Allen afgewezen. Zeg maar dag tegen het seizoen. :{
3 counter offers waarin ze de NHL totaal niet tegemoet kwamen begreep ik ook... Het lijkt erop dat alleen de NHL toenadering zoekt
pi_118252525
Precies. Ik ben opeens zo pissed op de PA. De rollen zijn nu letterlijk omgedraaid. 50/50 is de meest acceptabele middenweg, en die Salary Cap tegemoetkoming waar teams een jaar extra door kunnen met 70 miljoen in de cap. Kan het echt niet geloven gewoon. Fehr is echt op dreef, op een slechte manier. :{

maar goed. Zag net van buiten op een tv bij NOS sport een ijshockey special wat betreft die Canucks grinder in Tilburg. Zag er wel leuk uit. Ben nog nooit naar ijshockey geweest hier maar ga het nu wel overwegen.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 20:13:30 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118252806
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:07 schreef emokid het volgende:

maar goed. Zag net van buiten op een tv bij NOS sport een ijshockey special wat betreft die Canucks grinder in Tilburg. Zag er wel leuk uit. Ben nog nooit naar ijshockey geweest hier maar ga het nu wel overwegen.
hop!

http://nos.nl/video/431783-nhlster-als-kuifje-in-tilburg.html

en hop!

Eredivisie IJshockey seizoen 2012/2013 #8
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:24:24 #201
130412 Katth
pi_118311896
Cool item!
pi_118312765
Iemand van plan om AHL, CHL, etc. te kijken? Zie nu dat o.a. Grandlund briljant bezig is bij de Houston Astros. Misschien wel de moeite waard om ook het aanstormend talent wat beter te bekijken. Zelfs de niet gedrafte spelers.

[ Bericht 0% gewijzigd door emokid op 23-10-2012 00:58:07 ]
pi_118313848
Apart altijd he.. Eerst zeggen ze dat ze (beide partijen) blij zijn dat de NHL na 1 lockout-season weer is begonnen en dat dit supergoed is voor de sport en een paar jaar later laten die kinderen het weer stuk lopen. Hebben ze dan echt niks van die lockout geleerd?

Ik volg die hele onderhandelingen niet eens meer, maar het slaat allemaal nergens meer op en je verneukt er alleen maar de sport door.

Als ze tot een nieuw akkoord komen laat het maar gelijk een 10-jarig akkoord zijn. Dan zijn we voorlopig van dit ge-etter af.

Wat is eigenlijk het probleem? Eerst was het nog dat het allemaal (salarissen) te gortig werd voor de NHL, om de salary caps vervolgens ieder jaar als een idioot omhoog te gooien. Daar snapte ik ook al niks van eigenlijk :P.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_118317177
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:22 schreef RemcoW23 het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem? Eerst was het nog dat het allemaal (salarissen) te gortig werd voor de NHL, om de salary caps vervolgens ieder jaar als een idioot omhoog te gooien. Daar snapte ik ook al niks van eigenlijk :P.
Mjah dat vond ik ook maar vreemd. Maar de cap is omhoog gegaan door de NHLPA omdat die voor de spelers een groter percentage van de club-inkomsten willen. Echter is dat onverstandig omdat de NHL zichzelf dan opblaast door verlies lijdende clubs, dus daar gaat de NHL (terecht) tegenin en geeft aan dat ze tot 50-50 willen gaan (50% van de clubinkomsten naar spelerssalarissen). De NHLPA is het daar niet mee eens en gaat lekker dwarsliggen.

Nouja, veel plezier in Europa dan maar, het niveau en de competitie doen ze het blijkbaar allang niet meer voor. Lekker 3 niveaus lager bij een of ander vaag clubje in Zwitserland spelen, dan ben je pas goed bezig.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:25:15 #205
130412 Katth
pi_118319329

Ik vond eerst de NHL maar hypocriet, maar met het laatste voorstel wat ze hebben gedaan hebben ze toch getoond als enige toenadering te zoeken. Ben nog wel steeds van mening dat de NHL net zo goed schuldig is aan het feit dat de spelers geen geld willen inleveren. Met dat geld hebben ze jarenlang spelers gepaaid en diezelfde spelers moeten nu het geld weer inleveren.
pi_118326431
Ergens moeten die spelers niet zo zeiken. Het is een zware sport en je moet veel reizen, maar ze krijgen echt wel knaken zat. Typisch weer een principe-kwestie waar beide partijen lekker blijven touwtrekken.

Fans weer de dupe.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:35:11 #207
130412 Katth
pi_118382182
Isles to announce move to Brooklyn in 2015

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=644164&cmpid=nhl-rxl-fb
pi_118382375
Goed werk. :) Was al 'bang' dat ze naar Canada zouden verhuizen. Barclays Center ziet er ook onwijs uit. Everybody wins.
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 18:43:53 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118382488
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:24 schreef Katth het volgende:
Cool item!
alleen die vragen altijd van Nederlandse journalisten :')

ik zou zo graag is zien dat zo iemand een atlas erbij pakt en vraagt of de journalist Vancouver kan aanwijzen _O-
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:53:33 #210
130412 Katth
pi_118382812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

alleen die vragen altijd van Nederlandse journalisten :')

ik zou zo graag is zien dat zo iemand een atlas erbij pakt en vraagt of de journalist Vancouver kan aanwijzen _O-
De meeste Nederlanders leren dat al op de basisschool ;-)

Maar niveau van sport journalistiek is echt dramatisch hier in Nederland.
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 18:55:49 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118382911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:53 schreef Katth het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders leren dat al op de basisschool ;-)

Maar niveau van sport journalistiek is echt dramatisch hier in Nederland.
ja ok Vancouver is een beetje jammer, dat weet ik ook nog wel te vinden _O-

maar Swift Current, Saskatchawan (ik google de het ja) waar hij in de jeugd heeft gespeeld komt toch al dichterbij Tilburg, Noord Brabant ... natuurlijk heeft een Canadees daar nog nooit van gehoord!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:41:35 #212
130412 Katth
pi_118464047
NHL trekt hun laatste CBA voorstel in.

http://prohockeytalk.nbcs(...)-proposal-off-table/
pi_118464331
Zeg maar dag tegen het seizoen. Nu lijkt het mij echt voorbij. Zul je zien dat met de uiteindelijke overeenkomst de PA er slechter uit zal zijn dan met dit voorstel. :')
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:50:23 #214
130412 Katth
pi_118464437
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:48 schreef emokid het volgende:
Zeg maar dag tegen het seizoen. Nu lijkt het mij echt voorbij. Zul je zien dat met de uiteindelijke overeenkomst de PA er slechter uit zal zijn dan met dit voorstel. :')
Teemu 2 more years?
pi_118464640
Ik kan niet garanderen dat ik in oktober 2013 voor de buis gekluisterd zit om opening face off te zien. Een jaar zonder een enkele wedstrijd is gewoon te lang. Zie dan wel hoe ik ervoor voel.

Bettman 3 lockouts in 20 jaar. Staat goed op je cv man. :')
pi_118464792
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:55 schreef emokid het volgende:
Ik kan niet garanderen dat ik in oktober 2013 voor de buis gekluisterd zit om opening face off te zien. Een jaar zonder een enkele wedstrijd is gewoon te lang. Zie dan wel hoe ik ervoor voel.

*kuch*eredivisieijshockey*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flesje bier
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:01:01 #217
130412 Katth
pi_118464831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:59 schreef Gezicht het volgende:

[..]

*kuch*eredivisieijshockey*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En kan ik dat ook live online kijken zonder daarvoor helemaal naar het westen te moeten kachelen? Ze hebben hier wel een team, maar dat is 2e divisie of zo.
pi_118465102
Wil best eredivisie ijshockey volgen, al voel ik mezelf wel een beetje hypocriet en opportunistisch op dit moment. Ik woon tevens in Amsterdam, en ik geloof dat zij het slechtst zijn.
pi_118465224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:09 schreef emokid het volgende:
Wil best eredivisie ijshockey volgen, al voel ik mezelf wel een beetje hypocriet en opportunistisch op dit moment. Ik woon tevens in Amsterdam, en ik geloof dat zij het slechtst zijn.
Amsterdam is niet bepaald goed helaas, maar er zit iig groei in.In Amsterdam wonend kun je echter wel naar Den Haag of Heerenveen gaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:01 schreef Katth het volgende:

[..]

En kan ik dat ook live online kijken zonder daarvoor helemaal naar het westen te moeten kachelen? Ze hebben hier wel een team, maar dat is 2e divisie of zo.
Helaas niet...
Flesje bier
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:43:15 #220
130412 Katth
pi_118491268
Ze hebben nu dus het seizoen t/m 30 november gecancelled. Ziet er niet goed uit. Geruchten gaan ook rond dat ze a.s. maandag de Winter Classic en All-Star game gaan cancellen.
pi_118493337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:55 schreef emokid het volgende:

Ik vind dat deze niet aan bettman te wijten is. De vorige ook niet echt trouwens, clubs stonden echt op springen en anders waren er een hele zooi failliet gegaan. Leuk, zo'n NHL met 12 clubs.
pi_118530942
Ik ben ook van mening dat Bettman te veel de gebeten hond is. De NHLPA doet ook niet echt water bij de wijn he?
pi_118548640
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:35 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben ook van mening dat Bettman te veel de gebeten hond is. De NHLPA doet ook niet echt water bij de wijn he?
Dat dus. Tis geen populaire mening, maar wel de mijne. De NHLPA is veel te veeleisend, zeker als ze in hun achterhoofd houden dat ze de sport al eerder bijna naar de klote hebben geholpen met debiel hoge eisen waar clubs met die toeschouwersaantallen en kijkcijfers nooit aan konden voldoen. Het is nou eenmaal geen NFL/NBA/MLB, dus daar is het salaris ook naar.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 19:47:52 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118548973
maar een x-aantal clubs zitten toch in de rode cijfers?

eigenaren moeten dit bijlappen en als die daar geen zin meer in hebben trekken ze zich terug
resultaat is minder plaats in de NHL voor spelers lijkt me want minder teams

niet erg voor Crosby en de zijnen maar Dale Weise kan dan wel een huis gaan kopen in Tilburg want in de NHL komt hij niet meer aan de bak dan _O-

ik vind ook dat de NHLPA moet inbinden
pi_118556574
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:47 schreef sp3c het volgende:
maar een x-aantal clubs zitten toch in de rode cijfers?

Ze zitten in de rode cijfers omdat de NHL zichzelf (net als in 2004-2005) aan het opblazen is. De salarissen zijn heel behoorlijk, de salary cap blijft maar stijgen, maar voor sommige clubs is dat niet meer te betalen. Een club als Chicago of Pittsburgh hoeft zich niet zoveel zorgen te maken, maar teams als Phoenix en de Islanders kunnen hun hoofd niet boven water houden. Die gaan echt niet op het minimum van de salary cap zitten om ruimte vrij te houden om het jaar daarna flinke free agents binnen te halen, die kunnen gewoon niet meer betalen.

Dan moet je een keuze maken: verder gaan met minder clubs en kleinere teams (in achterban/financien, niet zozeer prestaties) als de Islanders, Coyotes, Blue Jackets uit de NHL gooien/failliet laten gaan, of gewoon de salarissen minder hard laten groeien. De cap is in een paar jaar tijd van 39 miljoen naar 70(!) miljoen gegroeid. Debiel gewoon, dat hou je niet vol. Dan blaas je jezelf weer op. Snapt elke boerenlul, waarom de NHLPA dan niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')