abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113753110
Zijn er meer mensen als ik die nu al besloten hebben dat ze niet gaan stemmen? Ik ben zeer pessimistisch over Den Haag en heb geen vertrouwen in welke politicus dan ook. En als ik dat wel zou hebben dan zou die persoon of partij toch niet genoeg uit kunnen richten omdat het politieke systeem daar niet geschikt voor is. Hoe het dan wel moet weet ik ook niet, ben ik heel eerlijk in. Maar zo in ieder geval niet. Ik laat het dus allemaal langs me heen gaan en focus ik me op andere dingen. De campagnes op tv bevestigen mijn standpunt dagelijks; allemaal dezelfde praatjes als voorheen, ik heb het allemaal al gehoord. Ik wacht met smart op een initiatief die het politieke systeem wil veranderen en verbeteren waardoor de manier van besturen fundamenteel anders wordt. Iets nieuws en geniaals.. niet een theocratie, dictatuur of communisme en dergelijke gefaalde systemen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_113753423
Prima, maar dan ook de komende 4 jaar niet zeuren. :7
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:19:01 #3
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113753520
TS is gewoon pissed omdat de PVV ingestort is (althans, daar druk mee bezig is).
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_113753533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Haha, dat argument had ik al verwacht. "Als je niet stemt mag je de komende 4 jaar niet klagen". Ben het daar niet helemaal mee eens. Tuurlijk, ik zal waarschijnlijk niet klagen dat een pipo van de VVD of PvdA iets niet goed doet. Maar zal zeker kritiek houden op de manier van besturen in Nederland ondanks dat ik zelf niet het verstand heb om met iets beter te komen. Ik zie problemen en houd m'n ogen open en daarmee blijf ik dus ook kritisch.
pi_113753543
PiratenPartij. _O_
Kijk eens verder dan de gevestigde orde.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:22:03 #6
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_113753626
je zou op zijn minst een blanco protest stem kunnen doen. en verder ben ik het met
quote:
eens
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:23:55 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_113753699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef knoffel het volgende:
je zou op zijn minst een blanco protest stem kunnen doen. en verder ben ik het met

[..]

eens
:')

ik ga blanco stemmen, DAT ZAL ZE LEREN :') :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_113753717
Ga de straat op en start een revolutie.
pi_113753769
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:23 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Beter dan helemaal niet. :)
pi_113753770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef Murdera het volgende:
PiratenPartij. _O_
2 jaar geleden vond ik ze niets maar zal nu eens kijken of ze vooruitgang hebben geboekt.
pi_113753793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

2 jaar geleden vond ik ze niets maar zal nu eens kijken of ze vooruitgang hebben geboekt.
Ze zijn een stuk vooruit gegaan, nog niet zo enorm veel als de duitse PP, maar waar ze vorige keer een lachertje waren, hebben ze nu ook echt iets mee te delen. :)
pi_113753820
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef knoffel het volgende:

[..]

eens
Blanco stem slaat nergens op. Je wordt alleen in de opkomst meegenomen. Als er in de verkiezingsuitslag zou worden gemeld dat zoveel procent blanco gestemd heeft zou het nog een soort van proteststem kunnen zijn. Nu niet.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:59:31 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113754849
quote:
pi_113755570
Een blancostem is tenminste een stem waaruit je protest blijkt, als je niet stemt behoor je in de politieke beeldvorming gewoon tot de mensen die het allemaal niets uitmaakt. Zo'n stem kost je tien minuutjes van je tijd.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:34:13 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113755958
Ik stem al 13 jaar niet meer en klaag en zeur wel over het gebrek aan keus. Ik klaag en zeur ook over de gevestigde orde en hoe NL sinds ik ben vertrokken in 2000 naar de klote aan het gaan (gegaan) is. Ik klaag en zeur maar stem niet en ik woon er niet eens. :D
reset
pi_113756062
quote:
Juist wel. Hij kiest niet dus is ook niet verantwoordelijk voor de ratten die in de toren komen te zitten. Hij heeft juist wél het recht om te zeuren.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:38:01 #17
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113756073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:34 schreef Individual het volgende:
Ik stem al 13 jaar niet meer en klaag en zeur wel over het gebrek aan keus. Ik klaag en zeur ook over de gevestigde orde en hoe NL sinds ik ben vertrokken in 2000 naar de klote aan het gaan (gegaan) is. Ik klaag en zeur maar stem niet en ik woon er niet eens. :D
Hoeveel jaar moet je nog wachten voordat je mág stemmen?

In een democratie ligt de regering in handen van door de bevolking gekozen vertegenwoordigers. Zoals al eerder gesteld: niet stemmen is niet zeuren. Ook niet achteraf.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:41:46 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113756187
Ik mag nu al stemmen, hoewel de ambassade het wel erg moeilijk maakt.

Ik stem niet en zeur wel! Achteraf, vooraf, tijdens. :6
reset
pi_113756202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:38 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]
Zoals al eerder gesteld: niet stemmen is niet zeuren. Ook niet achteraf.
Onzin.
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:39:32 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_113758265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Blanco stem slaat nergens op. Je wordt alleen in de opkomst meegenomen. Als er in de verkiezingsuitslag zou worden gemeld dat zoveel procent blanco gestemd heeft zou het nog een soort van proteststem kunnen zijn. Nu niet.
Het wordt wel degelijk gemeld, in 2010 waren er 8829 blanco stemmen, en 18147 anderszins ongeldige stemmen. Het totale aantal is echter zodanig laag, dat dit niet echt de moeite waard is om te vermelden. In 2010 was het vergelijkbaar met de score van de Partij voor Mens en Spirit, zo'n 0,3% van de stemmen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:05:30 #21
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_113759254
Zelf ga ik wel stemmen, maar ik heb begrip voor mensen die niet stemmen. Het niet willen stemmen of apathie met het politieke systeem is een product van het neoliberale systeem, dat termen als vrijheid en democratie misbruikt om mensen op een verkeerd spoor te zetten.

quote:
Always the subject is presented with the accomplished fact: in the first case with the fact of his subjecthood, in the second with the fact of the choice. The form of the choice is not open to discussion. The ballot paper does not say: Do you want A or B or neither? It certainly never says: Do you want A or B or no one at all? The citizen who expresses his unhappiness with the form of choice on offer by the only means open to him--not voting, or else spoiling his ballot paper--is simply not counted, that is to say, is discounted, ignored.

Faced with a choice between A and B, given the kind of A and the kind of B who usually make it onto the ballot paper, most people, ordinary people, are in their hearts inclined to choose neither. But that is only an inclination, and the state does not deal in inclinations. Inclinations are not part of the currency of politics. What the state deals in are choices. The ordinary person would like to say: Some days I incline to A, some days to B, most days I just feel they should both go away; or else, Some of A and some of B, sometimes, and at other times neither A nor B but something quite different. The state shakes its head. You have to choose, says the state: A or B.
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
pi_113765817
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:23 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen. Dat is dus ook geen oplossing. Eigenlijk zouden de blanco stemmers een lege Tweede Kamerzetel moeten kunnen opleveren.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:39:47 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_113766110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef paulgo het volgende:

[..]

Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen.
Ah, we hebben er weer een. :). Nee, blanco stemmen tellen in het geheel niet mee in de uitslag.
pi_113767556
quote:

[..]

Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen. Dat is dus ook geen oplossing. Eigenlijk zouden de blanco stemmers een lege Tweede Kamerzetel moeten kunnen opleveren.
Met een blanco stem boost je alleen de opkomst, verder heeft het geen enkele invloed op de uitslag.

Ik stem altijd en ga dat nu ook weer doen. Dat niet stemmen echter betekent dat je ook niet mag klagen vind ik trouwens onzin; je kunt evengoed argumenteren dat iemand die wel heeft gestemd onderdeel is geweest van het politieke proces en daarmee de uitslag en het daaruit voortvloeiend beleid mede heeft mogelijk gemaakt. Wel stemmen geeft daarmee op zijn minst even weinig recht om te klagen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:16:24 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_113767635
quote:

[..]

Eensch.

Eigenljik zou er een 'Partij blanco' opgericht moeten worden en zodra je daar op stemt blijven de zetels het gehele jaar leeg en retourneren de afwezige kamerleden gewoon 100% van hun inkomen ervan terug. Lijkt me leuk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:45:41 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113768904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Haha, dat argument had ik al verwacht. "Als je niet stemt mag je de komende 4 jaar niet klagen". Ben het daar niet helemaal mee eens. Tuurlijk, ik zal waarschijnlijk niet klagen dat een pipo van de VVD of PvdA iets niet goed doet. Maar zal zeker kritiek houden op de manier van besturen in Nederland ondanks dat ik zelf niet het verstand heb om met iets beter te komen. Ik zie problemen en houd m'n ogen open en daarmee blijf ik dus ook kritisch.
Waarom niet stemmen op een partij die nog niet in het parlement zit?
pi_113782975
quote:
Omgekeerd juist, jij vergeeft je STEM aan een afgevaardigde, dus die praat voor jou, kortom jij hebt elk spreekrecht verloren. Dat is 1 van de redenen waarom ik nooit stem, echte bazen spreken voor zichzelf en laten niet 1 of andere pipo spreken voor zich.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113783124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:22 schreef Kaas- het volgende:
Een blancostem is tenminste een stem waaruit je protest blijkt, als je niet stemt behoor je in de politieke beeldvorming gewoon tot de mensen die het allemaal niets uitmaakt. Zo'n stem kost je tien minuutjes van je tijd.
Nee, ik stem niet omdat ik tegen democratie ben op de manier waarop het gevormt word, overigens stem ik voor de stadsdelen wel omdat je stem daar wel fatsoenlijk weegt en er veel minder partij politiek is (in mijn stadsdeel tenminste).
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:37:38 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113783233
Ik ga niet stemmen.
Maar betaal wel belasting.
Recht genoeg dus om weer 4 jaar te zeuren, me dunkt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_113785775
Niet stemmen betekent dat je je neerlegt bij de uitslag die andere kiezers bepalen. Je zou je ook kunnen verdiepen in de standpunten van kleine, nieuwe partijen. Even afwachten welke partijen precies meedoen, maar in het verleden zijn er initiatieven geweest van partijen die de democratie anders willen inrichten.
pi_113786368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:12 schreef Elfletterig het volgende:
Niet stemmen betekent dat je je neerlegt bij de uitslag die andere kiezers bepalen. Je zou je ook kunnen verdiepen in de standpunten van kleine, nieuwe partijen. Even afwachten welke partijen precies meedoen, maar in het verleden zijn er initiatieven geweest van partijen die de democratie anders willen inrichten.
Ik acht een staatgreep meer gerechtvaardigt dan een democratisch initiatief.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:35:28 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_113797073
quote:
Oneens. Als je niet gaat stemmen omdat je het oneens ben met welke partij dan ook en het weigert om te stemmen op een partij waarmee je het minst mee oneens bent is het een uiterst valide optie. Uiteraard is het helemaal waar dat er dit jaar een paar interessante partijen meedoen dus ik stem dit jaar wel maar bewust niet stemmen is ook een keuze en ontneemt je niet het recht om tegen de gevestigde orde in te gaan op welke legale manier dan ook. En daar hoort bitchen ook bij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_113821390
Kans is 75% dat ik niet stem of blanco stem. Op de SP, SGP en PVDD na is mijns inziens het programma van elke andere partij die nu in de kamer zit puur gericht op populisme/kiezers trekken. Bij het bedenken van hun programma zijn ze niet bezig met "wat lijkt ons nou echt het beste voor Nederland/de burgers, niet alleen de komende 4 jaar" maar met "welk programma geeft onze partij het meeste stemmen". Buiten dat feit alleen al vind ik elke partij die nu in de kamer zit minstens 1 punt hebben wat ik zo slecht vind dat het al een breekpunt is.

De standpunten van die 3 partijen waarvan ik wel geloof dat ze écht geloven dat hun standpunten de beste zijn, ben ik het haast nooit mee eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat niet stemmen echter betekent dat je ook niet mag klagen vind ik trouwens onzin; je kunt evengoed argumenteren dat iemand die wel heeft gestemd onderdeel is geweest van het politieke proces en daarmee de uitslag en het daaruit voortvloeiend beleid mede heeft mogelijk gemaakt.
Verder dit dus, perfect gezegd.

quote:
En wat als je tot de conclusie komt dat ook al die kleine, nieuwe partijen geen goede programma's hebben? Wat als er gewoon niks voor je bij zit?

Met mevrouw Hennis-Plasschaert van de VVD ben ik het wel vrij vaak eens, maar zij stemt, zoals elke politicus in Nederland, bij iedere stemming als een schoothondje mee met haar partij, dus dat is ook geen optie. Als zij bij elke stemming gewoon stemde naar wat haar werkelijke mening is, zou ik zeker op d'r stemmen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Thas op 05-07-2012 20:42:01 ]
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_113822977
Begin een partij voor niet stemmers en als je wordt gekozen ga je uit protest in de kamer ook niet stemmen.
pi_113847077
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Eensch.

Eigenljik zou er een 'Partij blanco' opgericht moeten worden en zodra je daar op stemt blijven de zetels het gehele jaar leeg en retourneren de afwezige kamerleden gewoon 100% van hun inkomen ervan terug. Lijkt me leuk.
En dan die Diederik Samson als lijsttrekker, die kerel staat toch al echt nergens voor.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:47:01 #36
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113859713
PvdA of SP.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113859791
Nee, maar ik weet nog niet waar ik wel op ga stemmen. Ik mag eindelijk voor de eerste keer stemmen. _O_
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:21:54 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_113892533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef Murdera het volgende:
PiratenPartij. _O_
Dat ja!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_113896318
quote:
PiratenPartij. _O_
Beter dan niet stemmen.
Zolang geen louche figuren die partij leiden die een verborgen agenda hebben, extreemrechtse mensen zouden hier misbruik van kunnen maken.
Het zou wel mooi zijn als iemand in het parlement elke bedreiging van een vrij internet in de schijnwerpers zet. Gelukkig zijn ACTA en het Amerikaanse equivalent verworpen! :)
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:47:03 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114019277
quote:
Onzin. Moet ik op een van die leugenaars en dieven stemmen om over die leugenaars en dieven te klagen?

Ik weiger mee te doen met die hele ondemocratische poppenkast, en zal blijven klagen erover. Misschien moet je als stemmer juist je mond houden, je geeft dat tuig de legitimiteit die ze misbruiken om het land leeg te stelen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114020827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:10 schreef Wespensteek het volgende:
Begin een partij voor niet stemmers en als je wordt gekozen ga je uit protest in de kamer ook niet stemmen.
Er is wel zo'n partij geregistreerd. Weet alleen niet of ze ook meedoen in september. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:21:24 #42
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114020915
Waarom zou je geen kritiek mogen hebben als je niet stemt?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114021027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:21 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Waarom zou je geen kritiek mogen hebben als je niet stemt?
Omdat je zelf de enige kans dat je min of meer van je kunt laten horen gewoon laat schieten?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:28:24 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114021213
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:24 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Omdat je zelf de enige kans dat je min of meer van je kunt laten horen gewoon laat schieten?
En wat als je het met het hele systeem oneens bent? Moet je dan toch meedoen met dat theater om erover te kunnen klagen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114021538
quote:

[..]

Dus als je het met geen enkele verkiesbare partij eens bent en daarom niet op 1 van die partijen stemt mag je niet zeiken :')

Sowieso legt MrBadGuy hierboven perfect uit waarom het onzin is.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:59:04 #46
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114025024
quote:

[..]

Er zijn zoveel manieren om van je te laten horen. Denk dat stemmen een van de minst effectieve middelen is die er zijn, als je het effect per deelnemer aan de activiteit bekijkt.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114031258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

En wat als je het met het hele systeem oneens bent? Moet je dan toch meedoen met dat theater om erover te kunnen klagen?
Het is inderdaad wel raar dat je een eed moet afleggen, als je het gewoon oneens bent dat democratie goed is voor Nederland en je wilt een dictatuur dan kun je gewoon niet op eerlijke wijze de grondwet buitenwerking zetten want je moet er trouw aan zweren.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:40:14 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_114079262
quote:
Wat een onzin. Ik heb deze riebel vorige verkiezingen al vaak gehouden maar hier komt hij nog een keer:

Stemmen is kiezen wie jij wil dat je vertegenwoordigd. Als je niemand hebt waarvan je het idee hebt dat ze een fors deel van je belangen vertegenwoordigd, en je geen enkele partij hebt die er voor jou is in plaats van voor zichzelf, vind ik niet dat je zou moeten stemmen op iemand die je totaal niet vertegenwoordigd, alleen om maar te stemmen. Dan moet je gewoon niet stemmen, of blanco.

en als er helemaal niemand is die jou vertegenwoordigd, heb je juist heel veel reden en recht om te zeuren
Laffe huichelaar
pi_114086984
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zijn er meer mensen als ik die nu al besloten hebben dat ze niet gaan stemmen? Ik ben zeer pessimistisch over Den Haag en heb geen vertrouwen in welke politicus dan ook. En als ik dat wel zou hebben dan zou die persoon of partij toch niet genoeg uit kunnen richten omdat het politieke systeem daar niet geschikt voor is. Hoe het dan wel moet weet ik ook niet, ben ik heel eerlijk in. Maar zo in ieder geval niet. Ik laat het dus allemaal langs me heen gaan en focus ik me op andere dingen. De campagnes op tv bevestigen mijn standpunt dagelijks; allemaal dezelfde praatjes als voorheen, ik heb het allemaal al gehoord. Ik wacht met smart op een initiatief die het politieke systeem wil veranderen en verbeteren waardoor de manier van besturen fundamenteel anders wordt. Iets nieuws en geniaals.. niet een theocratie, dictatuur of communisme en dergelijke gefaalde systemen.
Beste Ronald,

Geef een signaal aan de politiek door de stemmen op Piratenpartij. Uit je ontevredenheid op die manier. Laat ze weten dat onze burgerrechten en privacy belangrijk is. Laat ze weten dat onze mening belangrijk is.
pi_114090265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Beste Ronald,

Geef een signaal aan de politiek door de stemmen op Piratenpartij. Uit je ontevredenheid op die manier. Laat ze weten dat onze burgerrechten en privacy belangrijk is. Laat ze weten dat onze mening belangrijk is.
Ik zal het overwegen polderturk. Op dit moment wordt het niet stemmen, of piratenpartij.

Ik zie dat de presentatie van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma morgen is. Staat het verkiezingsprogramma morgen ook al op de website?
pi_114090452
Ik snap niet stemmen nooit zo goed. Zelfs als geen enkele partij echt je voorkeur genoet, moet er vast wel een partij tussen zitten die je zo veracht dat je echt niet wilt dat indirect ook maar een deel van je stem naar die partij gaat. Ik zou alleen al stemmen om te voorkomen dat relatief/indirect gezien 2% van mijn stem naar de SGP gaat.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:34:03 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114091543
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
hoezo nu al, ik heb jaren geleden al besloten dat ik mijn vertegenwoordiging en verantwoordelijkheid niet meer uit handen geef aan mentaal gehandicapten.

Ik vertegenwoordig mijzelf, ik ben verantwoordelijk voor mijzelf.

en nee voor de minder behaarde chimpansees die denken dat je stem dan naar de grooste partij gaat; dat is een broodje aap, klopt geen hol van. En zélfs als het wel zo was is dat hetzelfde als dat ik morgen naar de bank ga en zeg "ja die en die (jij)" gaf mij volmacht om al zn geld op te nemen" terwijl ik je uberhaupt niet gesproken heb.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_114103587
quote:
Je kan het ook omdraaien, je hebt op een dag niets meer te zeggen omdat je massaal de politiek bleef vertrouwen. Het is net alsof de kiezers wel wat mogen zeggen omdat zij stemden, maar ook die hebben nog nooit invloed gehad op de veranderingen die van hogerhand almaar door worden gedrukt al decennia lang.
Een kiezer heeft geen stem (invloed), die geeft alleen maar de macht uithanden en dan kan het systeem weer een paar jaar hun ideologie vooruit stuwen (want ideologie is wat achter de politiek zit) Nu zijn wij in gevaarlijk vaarwater aan het komen politiek, opkomst van de flankenpartijen en poltieke tweedelingen en grote meerderheden. En dat allemaal doordat wij denken dat wij wat te zeggen hebben omdat wij democratisch en vrij kunnen stemmen (verkiezingen zijn vrij en democratisch, maar het gevolg ervan doet het omgekeerde, invloed, onafhankelijkheid en vrijheid afnemen) Poltiek is al een eeuw een gevaar voor een volk, de vorige eeuw was de grote waarschuwing, weer staan wij op de rand te balanceren, weer te lang onze macht uit handen gegeven.
pi_114118836
@Sexgod
quote:
Er zijn zoveel manieren om van je te laten horen. Denk dat stemmen een van de minst effectieve middelen is die er zijn, als je het effect per deelnemer aan de activiteit bekijkt.
Uiteindelijk bepaalt de zetelverhouding in de Kamers welke wetten wel en niet haalbaar zijn.
Dan kan je met tienduizenden mensen demonstreren, de wet wordt ingevoerd als het kan. Zie de Halbeheffing, ondanks dat enorm veel studenten, veel hoogleraren en 1/3de van de rectores magnifici actief demonstreerden kwam die er.
#NoDAPL
pi_114122208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:45 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien, je hebt op een dag niets meer te zeggen omdat je massaal de politiek bleef vertrouwen. Het is net alsof de kiezers wel wat mogen zeggen omdat zij stemden, maar ook die hebben nog nooit invloed gehad op de veranderingen die van hogerhand almaar door worden gedrukt al decennia lang.
Een kiezer heeft geen stem (invloed), die geeft alleen maar de macht uithanden en dan kan het systeem weer een paar jaar hun ideologie vooruit stuwen (want ideologie is wat achter de politiek zit) Nu zijn wij in gevaarlijk vaarwater aan het komen politiek, opkomst van de flankenpartijen en poltieke tweedelingen en grote meerderheden. En dat allemaal doordat wij denken dat wij wat te zeggen hebben omdat wij democratisch en vrij kunnen stemmen (verkiezingen zijn vrij en democratisch, maar het gevolg ervan doet het omgekeerde, invloed, onafhankelijkheid en vrijheid afnemen) Poltiek is al een eeuw een gevaar voor een volk, de vorige eeuw was de grote waarschuwing, weer staan wij op de rand te balanceren, weer te lang onze macht uit handen gegeven.
Waarom stem je niet op de Piratenpartij? De Piratenpartij staat voor de bescherming van privacy, meer vrijheid en meer directe democratie. Door middel van liquid feedback kun jij mede de standpunten van de partij bepalen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:39:52 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114137267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Sexgod

[..]

Uiteindelijk bepaalt de zetelverhouding in de Kamers welke wetten wel en niet haalbaar zijn.
Dan kan je met tienduizenden mensen demonstreren, de wet wordt ingevoerd als het kan. Zie de Halbeheffing, ondanks dat enorm veel studenten, veel hoogleraren en 1/3de van de rectores magnifici actief demonstreerden kwam die er.
En wat heeft dat met stemmen te maken? De grootste leugenaars krijgen vaak de meeste stemmen. Stel dat een partij zegt dat onderwijs het allerbelangrijkste is, en dat daar nooit op bezuinigd zal worden. Dan stem je daarop, en vervolgens bezuinigen ze miljarden op onderwijs.

En op een andere partij stemmen werkt ook niet, want ze liegen allemaal gewoon de boel bij elkaar.
pi_114138336
quote:
En wat heeft dat met stemmen te maken?
Meer stemmen => meer zetels. Wat is er niet duidelijk?

quote:
De grootste leugenaars krijgen vaak de meeste stemmen. Stel dat een partij zegt dat onderwijs het allerbelangrijkste is, en dat daar nooit op bezuinigd zal worden. Dan stem je daarop, en vervolgens bezuinigen ze miljarden op onderwijs.
Er zijn gelukkig ook mensen die wel hun verstand gebruiken, die op basis van de prestaties in het verleden de betrouwbaarheid van de beloftes van nu inschatten.
#NoDAPL
  vrijdag 13 juli 2012 @ 01:18:40 #58
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114138531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meer stemmen => meer zetels. Wat is er niet duidelijk?

[..]

Er zijn gelukkig ook mensen die wel hun verstand gebruiken, die op basis van de prestaties in het verleden de betrouwbaarheid van de beloftes van nu inschatten.
Noem eens een partij die niet haar beloften verbroken heeft?
pi_114262227
Het is nogal merkwaardig dat mensen zo vaak zeggen dat je niet mag zeuren als je niet stemt. Het is juist andersom: als je stemt, geef je je 'recht' om te zeuren weg. Je hebt dan namelijk net je goedkeuring aan het systeem gegeven. Mensen die VVD, CDA of PVV hebben gestemd hebben bijvoorbeeld geen enkele aanleiding om te zeuren.

Maar wat als ze allemaal dingen doen die je helemaal niet verwacht had en die je helemaal niet steunt? Tja, dan mag je bij de volgende verkiezingen op iemand anders stemmen. Niet zeuren, het systeem werkt!

Ik zie zelf geen enkele reden om te stemmen. Zie bijvoorbeeld: http://www.rijnland-weblo(...)1015665-Schinkel.pdf
pi_114262467
Nogmaals, de ouderen en christenen lachen zich dood, doordat zij als groep wel massaal stemmen en de jongeren en andere groepen het nalaten zijn ze sterk oververtegenwoordigd in de politiek. Het is maar dat je het weet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')