Haha, dat argument had ik al verwacht. "Als je niet stemt mag je de komende 4 jaar niet klagen". Ben het daar niet helemaal mee eens. Tuurlijk, ik zal waarschijnlijk niet klagen dat een pipo van de VVD of PvdA iets niet goed doet. Maar zal zeker kritiek houden op de manier van besturen in Nederland ondanks dat ik zelf niet het verstand heb om met iets beter te komen. Ik zie problemen en houd m'n ogen open en daarmee blijf ik dus ook kritisch.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Prima, maar dan ook de komende 4 jaar niet zeuren.
eensquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef knoffel het volgende:
je zou op zijn minst een blanco protest stem kunnen doen. en verder ben ik het met
[..]
eens
Beter dan helemaal niet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik ga blanco stemmen, DAT ZAL ZE LEREN![]()
2 jaar geleden vond ik ze niets maar zal nu eens kijken of ze vooruitgang hebben geboekt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef Murdera het volgende:
PiratenPartij.
Kijk eens verder dan de gevestigde orde.
Ze zijn een stuk vooruit gegaan, nog niet zo enorm veel als de duitse PP, maar waar ze vorige keer een lachertje waren, hebben ze nu ook echt iets mee te delen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
2 jaar geleden vond ik ze niets maar zal nu eens kijken of ze vooruitgang hebben geboekt.
Blanco stem slaat nergens op. Je wordt alleen in de opkomst meegenomen. Als er in de verkiezingsuitslag zou worden gemeld dat zoveel procent blanco gestemd heeft zou het nog een soort van proteststem kunnen zijn. Nu niet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef knoffel het volgende:
je zou op zijn minst een blanco protest stem kunnen doen. en verder ben ik het met
[..]
eens
quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Juist wel. Hij kiest niet dus is ook niet verantwoordelijk voor de ratten die in de toren komen te zitten. Hij heeft juist wél het recht om te zeuren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Hoeveel jaar moet je nog wachten voordat je mág stemmen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:34 schreef Individual het volgende:
Ik stem al 13 jaar niet meer en klaag en zeur wel over het gebrek aan keus. Ik klaag en zeur ook over de gevestigde orde en hoe NL sinds ik ben vertrokken in 2000 naar de klote aan het gaan (gegaan) is. Ik klaag en zeur maar stem niet en ik woon er niet eens.
Onzin.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:38 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Zoals al eerder gesteld: niet stemmen is niet zeuren. Ook niet achteraf.
Het wordt wel degelijk gemeld, in 2010 waren er 8829 blanco stemmen, en 18147 anderszins ongeldige stemmen. Het totale aantal is echter zodanig laag, dat dit niet echt de moeite waard is om te vermelden. In 2010 was het vergelijkbaar met de score van de Partij voor Mens en Spirit, zo'n 0,3% van de stemmen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Blanco stem slaat nergens op. Je wordt alleen in de opkomst meegenomen. Als er in de verkiezingsuitslag zou worden gemeld dat zoveel procent blanco gestemd heeft zou het nog een soort van proteststem kunnen zijn. Nu niet.
quote:Always the subject is presented with the accomplished fact: in the first case with the fact of his subjecthood, in the second with the fact of the choice. The form of the choice is not open to discussion. The ballot paper does not say: Do you want A or B or neither? It certainly never says: Do you want A or B or no one at all? The citizen who expresses his unhappiness with the form of choice on offer by the only means open to him--not voting, or else spoiling his ballot paper--is simply not counted, that is to say, is discounted, ignored.
Faced with a choice between A and B, given the kind of A and the kind of B who usually make it onto the ballot paper, most people, ordinary people, are in their hearts inclined to choose neither. But that is only an inclination, and the state does not deal in inclinations. Inclinations are not part of the currency of politics. What the state deals in are choices. The ordinary person would like to say: Some days I incline to A, some days to B, most days I just feel they should both go away; or else, Some of A and some of B, sometimes, and at other times neither A nor B but something quite different. The state shakes its head. You have to choose, says the state: A or B.
Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen. Dat is dus ook geen oplossing. Eigenlijk zouden de blanco stemmers een lege Tweede Kamerzetel moeten kunnen opleveren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik ga blanco stemmen, DAT ZAL ZE LEREN![]()
Ah, we hebben er weer een.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef paulgo het volgende:
[..]
Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen.
Met een blanco stem boost je alleen de opkomst, verder heeft het geen enkele invloed op de uitslag.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef paulgo het volgende:
[..]
Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen. Dat is dus ook geen oplossing. Eigenlijk zouden de blanco stemmers een lege Tweede Kamerzetel moeten kunnen opleveren.
Eensch.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef paulgo het volgende:
[..]
Blanco stemmen worden verdeeld onder de grootste partijen. Dat is dus ook geen oplossing. Eigenlijk zouden de blanco stemmers een lege Tweede Kamerzetel moeten kunnen opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |