hoezo nu al, ik heb jaren geleden al besloten dat ik mijn vertegenwoordiging en verantwoordelijkheid niet meer uit handen geef aan mentaal gehandicapten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zijn er meer mensen als ik die nu al besloten hebben dat ze niet gaan stemmen? Ik ben zeer pessimistisch over Den Haag en heb geen vertrouwen in welke politicus dan ook. En als ik dat wel zou hebben dan zou die persoon of partij toch niet genoeg uit kunnen richten omdat het politieke systeem daar niet geschikt voor is. Hoe het dan wel moet weet ik ook niet, ben ik heel eerlijk in. Maar zo in ieder geval niet. Ik laat het dus allemaal langs me heen gaan en focus ik me op andere dingen. De campagnes op tv bevestigen mijn standpunt dagelijks; allemaal dezelfde praatjes als voorheen, ik heb het allemaal al gehoord. Ik wacht met smart op een initiatief die het politieke systeem wil veranderen en verbeteren waardoor de manier van besturen fundamenteel anders wordt. Iets nieuws en geniaals.. niet een theocratie, dictatuur of communisme en dergelijke gefaalde systemen.
Je kan het ook omdraaien, je hebt op een dag niets meer te zeggen omdat je massaal de politiek bleef vertrouwen. Het is net alsof de kiezers wel wat mogen zeggen omdat zij stemden, maar ook die hebben nog nooit invloed gehad op de veranderingen die van hogerhand almaar door worden gedrukt al decennia lang.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Prima, maar dan ook de komende 4 jaar niet zeuren.
Uiteindelijk bepaalt de zetelverhouding in de Kamers welke wetten wel en niet haalbaar zijn.quote:Er zijn zoveel manieren om van je te laten horen. Denk dat stemmen een van de minst effectieve middelen is die er zijn, als je het effect per deelnemer aan de activiteit bekijkt.
Waarom stem je niet op de Piratenpartij? De Piratenpartij staat voor de bescherming van privacy, meer vrijheid en meer directe democratie. Door middel van liquid feedback kun jij mede de standpunten van de partij bepalen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:45 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien, je hebt op een dag niets meer te zeggen omdat je massaal de politiek bleef vertrouwen. Het is net alsof de kiezers wel wat mogen zeggen omdat zij stemden, maar ook die hebben nog nooit invloed gehad op de veranderingen die van hogerhand almaar door worden gedrukt al decennia lang.
Een kiezer heeft geen stem (invloed), die geeft alleen maar de macht uithanden en dan kan het systeem weer een paar jaar hun ideologie vooruit stuwen (want ideologie is wat achter de politiek zit) Nu zijn wij in gevaarlijk vaarwater aan het komen politiek, opkomst van de flankenpartijen en poltieke tweedelingen en grote meerderheden. En dat allemaal doordat wij denken dat wij wat te zeggen hebben omdat wij democratisch en vrij kunnen stemmen (verkiezingen zijn vrij en democratisch, maar het gevolg ervan doet het omgekeerde, invloed, onafhankelijkheid en vrijheid afnemen) Poltiek is al een eeuw een gevaar voor een volk, de vorige eeuw was de grote waarschuwing, weer staan wij op de rand te balanceren, weer te lang onze macht uit handen gegeven.
En wat heeft dat met stemmen te maken? De grootste leugenaars krijgen vaak de meeste stemmen. Stel dat een partij zegt dat onderwijs het allerbelangrijkste is, en dat daar nooit op bezuinigd zal worden. Dan stem je daarop, en vervolgens bezuinigen ze miljarden op onderwijs.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Sexgod
[..]
Uiteindelijk bepaalt de zetelverhouding in de Kamers welke wetten wel en niet haalbaar zijn.
Dan kan je met tienduizenden mensen demonstreren, de wet wordt ingevoerd als het kan. Zie de Halbeheffing, ondanks dat enorm veel studenten, veel hoogleraren en 1/3de van de rectores magnifici actief demonstreerden kwam die er.
Meer stemmen => meer zetels. Wat is er niet duidelijk?quote:En wat heeft dat met stemmen te maken?
Er zijn gelukkig ook mensen die wel hun verstand gebruiken, die op basis van de prestaties in het verleden de betrouwbaarheid van de beloftes van nu inschatten.quote:De grootste leugenaars krijgen vaak de meeste stemmen. Stel dat een partij zegt dat onderwijs het allerbelangrijkste is, en dat daar nooit op bezuinigd zal worden. Dan stem je daarop, en vervolgens bezuinigen ze miljarden op onderwijs.
Noem eens een partij die niet haar beloften verbroken heeft?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Meer stemmen => meer zetels. Wat is er niet duidelijk?
[..]
Er zijn gelukkig ook mensen die wel hun verstand gebruiken, die op basis van de prestaties in het verleden de betrouwbaarheid van de beloftes van nu inschatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |