abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114090452
Ik snap niet stemmen nooit zo goed. Zelfs als geen enkele partij echt je voorkeur genoet, moet er vast wel een partij tussen zitten die je zo veracht dat je echt niet wilt dat indirect ook maar een deel van je stem naar die partij gaat. Ik zou alleen al stemmen om te voorkomen dat relatief/indirect gezien 2% van mijn stem naar de SGP gaat.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:34:03 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114091543
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zijn er meer mensen als ik die nu al besloten hebben dat ze niet gaan stemmen? Ik ben zeer pessimistisch over Den Haag en heb geen vertrouwen in welke politicus dan ook. En als ik dat wel zou hebben dan zou die persoon of partij toch niet genoeg uit kunnen richten omdat het politieke systeem daar niet geschikt voor is. Hoe het dan wel moet weet ik ook niet, ben ik heel eerlijk in. Maar zo in ieder geval niet. Ik laat het dus allemaal langs me heen gaan en focus ik me op andere dingen. De campagnes op tv bevestigen mijn standpunt dagelijks; allemaal dezelfde praatjes als voorheen, ik heb het allemaal al gehoord. Ik wacht met smart op een initiatief die het politieke systeem wil veranderen en verbeteren waardoor de manier van besturen fundamenteel anders wordt. Iets nieuws en geniaals.. niet een theocratie, dictatuur of communisme en dergelijke gefaalde systemen.
hoezo nu al, ik heb jaren geleden al besloten dat ik mijn vertegenwoordiging en verantwoordelijkheid niet meer uit handen geef aan mentaal gehandicapten.

Ik vertegenwoordig mijzelf, ik ben verantwoordelijk voor mijzelf.

en nee voor de minder behaarde chimpansees die denken dat je stem dan naar de grooste partij gaat; dat is een broodje aap, klopt geen hol van. En zélfs als het wel zo was is dat hetzelfde als dat ik morgen naar de bank ga en zeg "ja die en die (jij)" gaf mij volmacht om al zn geld op te nemen" terwijl ik je uberhaupt niet gesproken heb.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_114103587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Prima, maar dan ook de komende 4 jaar niet zeuren. :7
Je kan het ook omdraaien, je hebt op een dag niets meer te zeggen omdat je massaal de politiek bleef vertrouwen. Het is net alsof de kiezers wel wat mogen zeggen omdat zij stemden, maar ook die hebben nog nooit invloed gehad op de veranderingen die van hogerhand almaar door worden gedrukt al decennia lang.
Een kiezer heeft geen stem (invloed), die geeft alleen maar de macht uithanden en dan kan het systeem weer een paar jaar hun ideologie vooruit stuwen (want ideologie is wat achter de politiek zit) Nu zijn wij in gevaarlijk vaarwater aan het komen politiek, opkomst van de flankenpartijen en poltieke tweedelingen en grote meerderheden. En dat allemaal doordat wij denken dat wij wat te zeggen hebben omdat wij democratisch en vrij kunnen stemmen (verkiezingen zijn vrij en democratisch, maar het gevolg ervan doet het omgekeerde, invloed, onafhankelijkheid en vrijheid afnemen) Poltiek is al een eeuw een gevaar voor een volk, de vorige eeuw was de grote waarschuwing, weer staan wij op de rand te balanceren, weer te lang onze macht uit handen gegeven.
pi_114118836
@Sexgod
quote:
Er zijn zoveel manieren om van je te laten horen. Denk dat stemmen een van de minst effectieve middelen is die er zijn, als je het effect per deelnemer aan de activiteit bekijkt.
Uiteindelijk bepaalt de zetelverhouding in de Kamers welke wetten wel en niet haalbaar zijn.
Dan kan je met tienduizenden mensen demonstreren, de wet wordt ingevoerd als het kan. Zie de Halbeheffing, ondanks dat enorm veel studenten, veel hoogleraren en 1/3de van de rectores magnifici actief demonstreerden kwam die er.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_114122208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:45 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien, je hebt op een dag niets meer te zeggen omdat je massaal de politiek bleef vertrouwen. Het is net alsof de kiezers wel wat mogen zeggen omdat zij stemden, maar ook die hebben nog nooit invloed gehad op de veranderingen die van hogerhand almaar door worden gedrukt al decennia lang.
Een kiezer heeft geen stem (invloed), die geeft alleen maar de macht uithanden en dan kan het systeem weer een paar jaar hun ideologie vooruit stuwen (want ideologie is wat achter de politiek zit) Nu zijn wij in gevaarlijk vaarwater aan het komen politiek, opkomst van de flankenpartijen en poltieke tweedelingen en grote meerderheden. En dat allemaal doordat wij denken dat wij wat te zeggen hebben omdat wij democratisch en vrij kunnen stemmen (verkiezingen zijn vrij en democratisch, maar het gevolg ervan doet het omgekeerde, invloed, onafhankelijkheid en vrijheid afnemen) Poltiek is al een eeuw een gevaar voor een volk, de vorige eeuw was de grote waarschuwing, weer staan wij op de rand te balanceren, weer te lang onze macht uit handen gegeven.
Waarom stem je niet op de Piratenpartij? De Piratenpartij staat voor de bescherming van privacy, meer vrijheid en meer directe democratie. Door middel van liquid feedback kun jij mede de standpunten van de partij bepalen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:39:52 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114137267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Sexgod

[..]

Uiteindelijk bepaalt de zetelverhouding in de Kamers welke wetten wel en niet haalbaar zijn.
Dan kan je met tienduizenden mensen demonstreren, de wet wordt ingevoerd als het kan. Zie de Halbeheffing, ondanks dat enorm veel studenten, veel hoogleraren en 1/3de van de rectores magnifici actief demonstreerden kwam die er.
En wat heeft dat met stemmen te maken? De grootste leugenaars krijgen vaak de meeste stemmen. Stel dat een partij zegt dat onderwijs het allerbelangrijkste is, en dat daar nooit op bezuinigd zal worden. Dan stem je daarop, en vervolgens bezuinigen ze miljarden op onderwijs.

En op een andere partij stemmen werkt ook niet, want ze liegen allemaal gewoon de boel bij elkaar.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114138336
quote:
En wat heeft dat met stemmen te maken?
Meer stemmen => meer zetels. Wat is er niet duidelijk?

quote:
De grootste leugenaars krijgen vaak de meeste stemmen. Stel dat een partij zegt dat onderwijs het allerbelangrijkste is, en dat daar nooit op bezuinigd zal worden. Dan stem je daarop, en vervolgens bezuinigen ze miljarden op onderwijs.
Er zijn gelukkig ook mensen die wel hun verstand gebruiken, die op basis van de prestaties in het verleden de betrouwbaarheid van de beloftes van nu inschatten.
#NoDAPL
  vrijdag 13 juli 2012 @ 01:18:40 #58
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114138531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meer stemmen => meer zetels. Wat is er niet duidelijk?

[..]

Er zijn gelukkig ook mensen die wel hun verstand gebruiken, die op basis van de prestaties in het verleden de betrouwbaarheid van de beloftes van nu inschatten.
Noem eens een partij die niet haar beloften verbroken heeft?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114262227
Het is nogal merkwaardig dat mensen zo vaak zeggen dat je niet mag zeuren als je niet stemt. Het is juist andersom: als je stemt, geef je je 'recht' om te zeuren weg. Je hebt dan namelijk net je goedkeuring aan het systeem gegeven. Mensen die VVD, CDA of PVV hebben gestemd hebben bijvoorbeeld geen enkele aanleiding om te zeuren.

Maar wat als ze allemaal dingen doen die je helemaal niet verwacht had en die je helemaal niet steunt? Tja, dan mag je bij de volgende verkiezingen op iemand anders stemmen. Niet zeuren, het systeem werkt!

Ik zie zelf geen enkele reden om te stemmen. Zie bijvoorbeeld: http://www.rijnland-weblo(...)1015665-Schinkel.pdf
pi_114262467
Nogmaals, de ouderen en christenen lachen zich dood, doordat zij als groep wel massaal stemmen en de jongeren en andere groepen het nalaten zijn ze sterk oververtegenwoordigd in de politiek. Het is maar dat je het weet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')