Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Net 8,5km gelopen, het laatste kwartiertje kwam ik bij een stuk waar veel bosjes staan etc. echt de hele tijd lopen zwaaien met mijn armen voor al die fucking vliegen, wespen, mugjes en de hele mikmak zo irritant.
Nu heb ik weer zin om te gaan lopen, maar dat mag ik niet van mezelf. Moet nog zeker 2 dagen wachten, omdat ik gisteren heb gelopen. Het is alleen zo lekker weer en krijg de slag stiekem wel weer te pakken nu ik een stuk pijnvrij kan lopen.
Anyways, ik doe het niet want uiteindelijk heb ik mezelf er alleen maar mee.
Gehwol creme voor je voeten is echt goed, maakt je huid sterker en dus minder gevoelig voor blaren
Ik heb Falke hardloopsokken en daar loop ik al een paar weken mee zonder last, dus ik mag aannemen van niet? En volgens mij had ik ze ook niet verkeerd om aan, wat ook echt shit loopt.
Ik heb Falke hardloopsokken en daar loop ik al een paar weken mee zonder last, dus ik mag aannemen van niet? En volgens mij had ik ze ook niet verkeerd om aan, wat ook echt shit loopt.
Gewohl crème... Zal ik onthouden.
Die kreeg ik ook bij m'n nieuwe schoenen. Gister voor het eerst die sokken aangehad tijdens het lopen maar ik merk vrij weinig verschil. Behalve dat die sokken meer nat lijken te zijn dan normale sportsokken
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Op dinsdag 3 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende: Net 8,5km gelopen, het laatste kwartiertje kwam ik bij een stuk waar veel bosjes staan etc. echt de hele tijd lopen zwaaien met mijn armen voor al die fucking vliegen, wespen, mugjes en de hele mikmak zo irritant.
Herkenbaar. Ik houd af en toe stukken m'n adem in om geen vliegjes binnen te krijgen
Weegschaal bij de sportarts was niet lief btw . Raar: ik pas nog steeds in kleren waar ik eerder ook in paste, dus het zal deels wel spiervorming zijn, maar ik ga toch maar nokken met standaard chips en cola in het weekend. Hopelijk weegt 'ie me over zes weken weer en is er dan weer wat af.
Gewohl crème... Zal ik onthouden.
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan je sokken nee Je kan nog proberen een ander paar sokken te dragen, kijken of je dan minder last hebt... Maar even trouw smeren kan ook al helpen
Die kreeg ik ook bij m'n nieuwe schoenen. Gister voor het eerst die sokken aangehad tijdens het lopen maar ik merk vrij weinig verschil. Behalve dat die sokken meer nat lijken te zijn dan normale sportsokken
Ik merkte echt een wereld van verschil door die verdikking/demping onder de gehele voet. Maar goed, ik liep dan ook op goedkope WE sokken.
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan je sokken nee Je kan nog proberen een ander paar sokken te dragen, kijken of je dan minder last hebt... Maar even trouw smeren kan ook al helpen
Ik ga mijn moeder op pad sturen om wat te halen. Top, dankjewel.
Pfff dit is een dag waar het lijkt of de secondewijzer er drie keer zo lang erover doet om naar zijn volgende positie te gaan........ Maar vanavond mag ik weer sporten. De eerste keer dat ik op dinsdag mee kan trainen. Dan hebben ze de krachttraining en intervallen etc etc. Dus ik ben erg benieuwd wat mij te wachten staat
Op dinsdag 3 juli 2012 12:21 schreef streamnl het volgende: Pfff dit is een dag waar het lijkt of de secondewijzer drie keer zo lang erover doet om naar de volgende positie te gaan........ Maar vanavond mag ik weer. De eerste keer dat ik op dinsdag mee kan trainen. Dan hebben ze de krachttraining en intervallen etc etc. Dus ik ben erg benieuwd wat mij te wachten staat
Oh gaaf!! Veel plezier vast
Hier gaat de tijd ook traaaaaaaag En het helpt ook niet echt dat ik geen telefoon krijg. Nu wel betaald fokken
Op dinsdag 3 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende: Net 8,5km gelopen, het laatste kwartiertje kwam ik bij een stuk waar veel bosjes staan etc. echt de hele tijd lopen zwaaien met mijn armen voor al die fucking vliegen, wespen, mugjes en de hele mikmak zo irritant.
Nou idd he? heb net even een klein stukje gelopen in het bos maar man wat een ellende die beestjes overal!
Meh, ik heb trouwens ook een beetje pijn in mn voet na mn loopje van gisteren, alsof er net iets verkeerd is geschoten ofzo. Nou ja, vandaag en morgen rust en dan is het hopelijk donderdagavond weer oke als ik ga lopen
Ziggy played guitar Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende: De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Ik heb trouwens nog een vraag nav een opmerking in eerdere topics over de midden/voorvoetlanding tov andere landing.
Ik merk tijdens lopen/hardlopen/wandelen, dat ik heel erg land op mijn hak, doorrol naar mijn tenen en dan afzet. Is dat nu veel slechter dan midden/voor? Of alleen zwaarder? Of juist lichter (leees; minder workout)
Op dinsdag 3 juli 2012 12:27 schreef Koepert het volgende: Ik heb trouwens nog een vraag nav een opmerking in eerdere topics over de midden/voorvoetlanding tov andere landing.
Ik merk tijdens lopen/hardlopen/wandelen, dat ik heel erg land op mijn hak, doorrol naar mijn tenen en dan afzet. Is dat nu veel slechter dan midden/voor? Of alleen zwaarder? Of juist lichter (leees; minder workout)
Ben ik ook benieuwd naar! Want ik heb precies hetzelfde. Alleen als ik ga sprinten land ik op de bal van mijn voet...
Op dinsdag 3 juli 2012 12:27 schreef Koepert het volgende: Ik heb trouwens nog een vraag nav een opmerking in eerdere topics over de midden/voorvoetlanding tov andere landing.
Land je voor of midden dan heb je veel meer vering. Op je hak zit nauwelijks vering, waardoor elke stap die je maakt een grotere belasting is voor je gewrichten, waardoor je dus grotere kans op blessures hebt.
Niet de juist techniek. De truc is om op je voorvoeten/midden te landen. Hooguit licht met je hak de grond aan te raken en vervolgens weer de volgende pas.
heb je al bedacht wat je in de tussen tijd voor training gaat doen als je niet mag hardlopen??
Nee. Volgende week fiets ik veel (35 km per dag ongeveer) en in die week ga ik even kijken of ik iets kan vinden op internet, hierover . Anders maar een afspraak maken met de fysio om een schema op te stellen, aangezien ik dat fietsen en crosstraineren ook weer moet opbouwen. En ik hoop na een week of zes, als ik op controle ben geweest, ook squats e.d. te gaan doen. Wil nu de belasting op m'n scheen zo veel mogelijk voorkomen .
Op dinsdag 3 juli 2012 12:36 schreef SunTzu het volgende: WTH ik merk net dat mijn tepel aan het bloeden is door het schuren langs mijn shirt tijdens het lopen.
Dat heeft een goede vriend ook gehad, in ieder geval 2 keer.
Op dinsdag 3 juli 2012 12:36 schreef SunTzu het volgende: WTH ik merk net dat mijn tepel aan het bloeden is door het schuren langs mijn shirt tijdens het lopen.
moet je er een pleister overheen plakken. had ik vroeger bij voetbal ook
Land je voor of midden dan heb je veel meer vering. Op je hak zit nauwelijks vering, waardoor elke stap die je maakt een grotere belasting is voor je gewrichten, waardoor je dus grotere kans op blessures hebt.
In het boek dat ik er even heb bijgepakt zegt dat dat niet klopt.
Neerkomen op de voorvoet zorgt voor een goede houding maar voor minder schokdemping. Ook ontstaat er grote druk op je kuiten.
Neerkomen op de hiel zorgt voor een goede schokdemping. Deze techniek is vaak te zien bij langzamere lopers en mensen die te grote passen nemen.
Hardlopers die op het midden van de voet neerkomen hebben een goede balans tussen schokdemping en snelheid.
Kortom men is het niet over eens wat nu beter is. Voor en middenvoetslanding is zover ik les wel een stuk efficienter.
Ga eens op je tenen staan veren en probeer te veren. Ga eens op je hiel staan en probeer te veren. Lees dan je opmerking nogmaals.
Lees mij opmerking nog eens wat beter.
Ik quote simpel uit een boek. En geef de conclusie dat men het er simpel nog niet over eens is wat nu beter is. De een zegt dit de ander dat. De laatste tijd neigt men inderdaad het meest naar voorvoetlanding.
Dank voor de berichten Conflicterende meningen dus.. Ik ga vanmiddag wel een stukje proeflopen en zoveel mogelijk op mn voorvoet landen. Met boksen werd er ook ingedreund dat je op tenen moest staan dus dat ben k ook wel gewend, maar zat me t gewoon eens af te vragen.. Voor mij loopt nu hak het meest eenvoudig (Natuurlijkst)..
Op dinsdag 3 juli 2012 13:09 schreef Koepert het volgende: Dank voor de berichten Conflicterende meningen dus.. Ik ga vanmiddag wel een stukje proeflopen en zoveel mogelijk op mn voorvoet landen. Met boksen werd er ook ingedreund dat je op tenen moest staan dus dat ben k ook wel gewend, maar zat me t gewoon eens af te vragen.. Voor mij loopt nu hak het meest eenvoudig (Natuurlijkst)..
Voorvoetlanding is zeker niet slecht hoor. In ieder geval efficienter. Schakel alleen niet te snel over. Je belast met voorvoetlanding je spieren en pezen anders en dat zijn zeniet gewend.
Zelf probeer ik ook over te stappen naar voorvoetlanding, vooral vanwege de meer efficientere manier van lopen.
Voorvoetlanding is zeker niet slecht hoor. In ieder geval efficienter. Schakel alleen niet te snel over. Je belast met voorvoetlanding je spieren en pezen anders en dat zijn zeniet gewend.
Zelf probeer ik ook over te stappen naar voorvoetlanding, vooral vanwege de meer efficientere manier van lopen.
Misschien is het voor mij ook een goed moment om over te stappen. Als ik toch opnieuw moet beginnen is dat wel het moment. Aan de andere kant: ik heb geen zin in een nieuwe blessure. Maar even overleggen met arts/fysio tzt. Heb wel wat naar binnen zakkende voeten (lichte platvoeten), geen idee of dat een probleem is.
Ziggy played guitar Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende: De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Op dinsdag 3 juli 2012 13:57 schreef CantFazeMe het volgende: Volgende week mijn eerste sollicitatiegesprek (als stagaire al 5x gehad) en nu als afgestudeerde. Blijft het altijd vreselijk vinden...
Woensdag huisarts. Ben benieuwd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon vertellen. Die huisarts kijkt echt nergens meer van op. Daar is hij/zij immers voor.
Op dinsdag 3 juli 2012 13:57 schreef CantFazeMe het volgende: Volgende week mijn eerste sollicitatiegesprek (als stagaire al 5x gehad) en nu als afgestudeerde. Blijft het altijd vreselijk vinden...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je precies dan? Is er in een sollicitatiegesprek niet altijd zo'n moment als "Heb je nog vragen of opmerkingen?"? Dan zou ik t daar zeggen.
Gewoon vertellen. Die huisarts kijkt echt nergens meer van op. Daar is hij/zij immers voor.
Ik bedoel bij sollicitatie. Ik kan nog niet werken (of lang). Geen uitkering, verplicht werk zoeken waar je misschien veel je armen moet gebruiken. Terwijl ik dat niet mag/wil.
Ik bedoel bij sollicitatie. Ik kan nog niet werken (of lang). Geen uitkering, verplicht werk zoeken waar je misschien veel je armen moet gebruiken. Terwijl ik dat niet mag/wil.
Dan lijkt het me toch behoorlijk belangrijk om te vertellen, maar waarom moet je perse op dit soort banen solliciteren dan?
Is er al een bepaalde aandoening bij jou geconstateerd? Dan kun je die toch gewoon aanvoeren als reden om bepaald werk niet te kunnen doen?
SPOILER
Ik vertel het niet, tenzij het direct voor iedereen duidelijk zou zijn dat er iets 'mis' is met me. Dan heeft verzwijgen weinig nut.
Ik ken bijna geen banen waar je armen niet moet gebruiken? En theoretisch ben ik niet sterk.
Of ik moet iets hebben wat lasten verdeeld op een dag. Parttime?
Kunnen wij moeilijk zeggen, ik volg dit topic nog niet zo lang dus heb geen idee wat je precies hebt. Maar eerlijk zijn tijdens de sollicitatie lijkt me altijd een goed plan.
Gewoon eerlijk naar voren brengen. Onder het ''vertel eens wat over jezelf'' momentje.
Op dinsdag 3 juli 2012 13:40 schreef Drassss het volgende: Pfff ik wil gaan hardlopen, maar dat gesprek met die 2 PVV'ers is te mooi om van weg te lopen
Was een heerlijk interview om te zien. Een uur ademloos.
Je bent verplicht het te vertellen als het gevolgen heeft voor de uitvoering van je werkzaamheden wat in dit geval, obviously, het geval is.
Ik was het uiteraard wel van plan om te vertellen.Vraag alleen hoe je zoiets ter sprake brengt. Maar ik vind het zo rot in deze periode. Zo jong, en nu al 'kreupel'. Ik wil dolgraag mijn vak uitoefenen maar als dat gewoonweg niet meer kan moet ik naar andere oplossingen kijken. Al die instanties helpen ook niet echt mee.
Natuurlijk zal een werkgever voor een jonge 'gezonde' werknemer kiezen dan iemand die wat mankeert en toch maar ziek blijft.