Inkijk in de tuin?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:23 schreef Lienekien het volgende:
Voor mij zou het hebben van bovenburen waarschijnlijk het doorslaggevende punt zijn tegen het appartement.
Nee, de potentiële geluidsoverlast van de bovenburen. Slechte ervaringen mee.quote:
Of je wordt gewoon een actief lid bij je VvE. Dan heb je meer inzage en bepaal je veel activer mee w.b.t. onderhoud e.d.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:05 schreef blomke het volgende:
Bovenburen is een potentiële bron van ergernis. Maar achterburen in een rijtjeshuis kunnen dat ook zijn of worden. Treinenloop is geen hinder, wel gezellig. Drukke weg in de buurt met razende motoren is weer wel een stevig minpunt.
Voor mij (maar DHZ-en is mijn grote passie/hobby) zou die VVE de doorslag geven. Het idee dat een ander mijn huis gaat schilderen, het dak doet en alle zaken bepaalt qua onderhoud (kleur verf, aankleding appaartement etc.) zou ik van gruwen. Overigens zijn er heel merkwaardige onderhouds-, klus en adviesbureautjes die voor abonenmentskosten de meest vreselijke dingen uithalen en dus wel profiteren van die VVE waar jij aan bijdraagt.
Wat zijn de vraagprijzen van beide objecten?
kortzichtige gedachte.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:30 schreef blomke het volgende:
Nog iets:
1. Stel je wilt een houtkachel (ivm verlaging stookkosten). In een appartement zal dat een klus worden, in je huis kwestie van een pijp door het dak en klaar.
2. PV-zonencellen; hoe zit het daar mee? Kan/mag je in het appartement op het gemeenschappelijke dak die PV-cellen plaatsen? Wordt weer steggelen met de VvE EIgen huis, plat dak...ik zou ze meteen plaatsen en klaar.
VvE...door de plee.
Met verschoten verf is niets mis.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:20 schreef RaymondK het volgende:
Netto een stuk beter geregeld dan de gemiddelde huizenbezitter die pas gaat schilderen als de verf verschoten is...
VvE beheerbedrijf kost geld idd. maar bij een goeie zit daar ook de nodige kennis, en zeker voor grote VvE's vallen de kosten daarvan bij in het niet.
Wat zijn dan de voordelen van collectief onderhoud?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
en je wil tegelijkertijd niet de voordelen van collecctief onderhoudplegen zien.
Dat is zeer fout idd. maar daar ben je als bewoner toch zelf bij. Zeker als actieflid.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Met verschoten verf is niets mis.
Met zo'n beheersbedrijf heb ik hele rare ervaringen gelezen. Had weer belang bij een bepaald onderhoudsbedrijf en bepaalde werknemers daarvan zaten weer in de VvE. Enfin, je snapt 't wel.
Zeer valide argumentquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef Lienekien het volgende:
Nee, de potentiële geluidsoverlast van de bovenburen. Slechte ervaringen mee.
ben je nou serieus?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zijn dan de voordelen van collectief onderhoud?
De prijs is één, maar hoe zit het met de kwaliteit van het geleverde werk? Ik heb 1x schilderwerk aan mijn huis laten uitvoeren, twee jaar later hingen de vellen van de boeiboorden en van de dakkapellen (ja Vonkenboer, ik heb weer wat te klagen over aannemers).quote:
Dan moet je daar als bestuurslid/beheerder van die VvE achter aan ja. Net als dat je dat bij je eigenhuis zou moeten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:38 schreef blomke het volgende:
[..]
De prijs is één, maar hoe zit het met de kwaliteit van het geleverde werk? I heb schilderwerk aan mijn huis laten uitvoeren, twee jaar later hingen de vellen van de boeiboorden en van de dakkapellen (ja Vonkenboer, ik heb weer wat te klagen over aannemers).
Mijn lieve hemel zeg...¤80.000,- wegens betonrot aan een appartementencomplex. Als ik vragen mag:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:44 schreef RaymondK het volgende:
Er is uiteindelijk is voor bijna 80000euro aan betonrot uitgehakt behandeld en afgestuukt. Hemelwaterafvoeren van de balkons uitgehakt en vervangen enz enz.
Nu kunnen we er weer 40jr tegenaan.
Huis: Alleen de badkamer ben ik niet écht tevreden over. En de vloeren (tapijt naar laminaat) boven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:46 schreef Mixende_match het volgende:
Moet er veel verbouwd/veranderd worden bij 1 van de 2? (denk aan behang, vloer, bij huis 1 mss de keuken/badkamer?)
Verder, lastige keuze idd. Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een extra kamer. Altijd handig voor je spullen of ooit een nieuwe liefde die erbij komt.
Wat zijn de bouwjaren van huis resp. appartement?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:32 schreef -Splash- het volgende:
Huis: Alleen de badkamer ben ik niet écht tevreden over. En de vloeren (tapijt naar laminaat) boven.
Appartement: Niks eigenlijk. Misschien een douche naast het bad plaatsen. Douchen in het bad is niet zo lekker als een eigen douche cabine. Huis heeft alleen een douche trouwens.
Ja.. merk dat ik het er ook best moeilijk mee heb. Hoop 'snel' de knoop te kunnen doorhakken.
1990 huis en 2000 appartement.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zijn de bouwjaren van huis resp. appartement?
Betonijzer uithakken verder dan dat het geroest is. Barsten in het beton uitslijpen. Aangetast betonijzer uitslijpen, restand behandelen, afstuucken en dan 3 lagen met e.o.a. goedje impregneren en wit schilderen/sauzen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn lieve hemel zeg...¤80.000,- wegens betonrot aan een appartementencomplex. Als ik vragen mag:
1. Hoeveel appartementen?
2. Wat is de goede aanpak (zoals bij jullie uitgevoerd) om betonrot aan te pakken.
Dan had je er als VVE-bestuurder bovenop moeten zitten.. Dat je werk uitbesteed via een VVE zegt niets over het feit dat je ene aannemer altijd moet controleren..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:38 schreef blomke het volgende:
[..]
De prijs is één, maar hoe zit het met de kwaliteit van het geleverde werk? Ik heb 1x schilderwerk aan mijn huis laten uitvoeren, twee jaar later hingen de vellen van de boeiboorden en van de dakkapellen (ja Vonkenboer, ik heb weer wat te klagen over aannemers).
Wat een klus! Wat is een "e.o.a. goedje"? Het schijnt dat vooral de pH van betonrot verkeerd is (te laag) en gewijzigd moet worden. Ik vraag me dan altijd af hoe je dat voor elkaar krijgt in een stuk uitgehaard, massief beton met ijzer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:37 schreef RaymondK het volgende:
Betonijzer uithakken verder dan dat het geroest is. Barsten in het beton uitslijpen. Aangetast betonijzer uitslijpen, restand behandelen, afstuucken en dan 3 lagen met e.o.a. goedje impregneren en wit schilderen.
Betonrot is een roestend betonijzer welke dus tedicht naar buiten is geplaatst, vochtig is kunnen worden, en is gaan roesten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat een klus! Wat is een "e.o.a. goedje"? Het schijnt dat vooral de pH van betonrot verkeerd is (te laag) en gewijzigd moet worden. Ik vraag me dan altijd af hoe je dat voor elkaar krijgt in een stuk uitgehaard, massief beton met ijzer.
Scherp.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef CruellaDeVil het volgende:
Volgens mij heb jij je keuze voor huis 2 al gemaakt, te merken aan het feit dat je de tekortkomingen van huis 2 'goedpraat' en dit bij huis 1 niet doet, maar durf je het niet aan jezelf toe te geven.
Veel plezier in je nieuwe apaprtement TS.
Probeer aan een verslag van de meest recente VvE vergadering te komen. Via verkoopmakelaar of huidige bewoner.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Scherp.
Ik heb altijd al het idee gehad dat ik een huis wou. Appartementen dacht ik toch meer aan flats etc... Maar dit appartement is héél anders dan dat beeld wat ik erbij had. Verrassend en was er wel een beetje verliefd op geworden omdat ik mijzelf er wel zag kunnen wonen.
Dit had ik in het begin ook heel erg bij het huis, maar door de afwijzing en het maar niet samen komen van het bod is het me een beetje tegen gaan staan. Maar nog steeds is het een erg mooi huis en zie ik mijzelf er toch wel wonen.
Alleen is een huis alleen niet zo praktisch als een appartement. Ik ben soms lekker achter de pc kan zitten en zit je bovenin het huis en voelt het toch wat anders dan het appartement waarbij de stap naar b.v. de keuken minder groot is.
Beetje moeilijk uit te leggen. Hoe zie ik het in de toekomst. Misschien wel een relatie. Samenwonen? Weet ik veel... kinderen? Dan is het huis weer praktischer. Het geeft meer ruimte om te leven (terwijl het qua oppervlak kleiner is), het geeft meer scheiding en die extra kamer kan benut worden. De 3e kamer in het appartement zou evt wel opgesplitst kunnen worden. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren omdat je dan een kamer zonder ramen hebt en dat wil je ook weer niet.
Kostenposten heb je voor beide objecten niet. Appartement is vorig jaar nog geschilderd van wat ik zag en te horen kreeg en zag er, op een krimpscheurtje na in het plafond waar je iets mee zou kunnen doen, erg goed uit. Keuken zou je wat aan kunnen doen later.
Huis heeft een plat dat. Zou evt over 10 jaar iets aan gedaan moeten worden. Badkamer zou ik evt iets anders willen, maar functioneert voor nu prima. Voor de rest heeft de verkoper alles net geschilderd en de keukendeuren vervangen. Dus dat hoeft ook niet meer te gebeuren.
Gewoon even gedachten die allemaal door mijn hoofd spoken.Heb in ieder geval de makelaar van het appartement op pad gestuurd om te kijken of de meerprijs van het appartement iets meer naar beneden te trekken is zodat ze even duur worden.
Goede vraag: Ja en nee. Er is een huis naast het appartement en die zou er langs lopen. Andere mensen hebben niets te zoeken langs de deur van mijn appartement en heb er al die keren dat ik ben wezen kijken/gluren nog niemand gezien (het is een redelijk afgesloten complex met een heel relaxte binnen tuin waar de voordeuren zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:41 schreef blomke het volgende:
Hoe zit het aan de voorkant? Bij het huis heb je een voortuin, maar bij het appartement, hoe zit het daar? Lopen de mensen vlak voor je r(a)am(en) langs?
Als ik je goed begrijp neig je eigenlijk naar het appartement, zoals Cruella ook al opmerkte. Aan de andere kant twijfel je of je in de toekomst niet van mening zal veranderen. Probeer je in te beelden wat er zou gebeuren als je een relatie krijgt en in je appartement zit. Zou het een woning zijn met slechts een kleine woonkamer/keuken en slaapkamertje , dan is dat op den duur te klein voor 2 personen. Maar als ik het goed begrijp is dat in jouw geval niet zo. Denk je dat je genoeg ruimte zal hebben als je zou samenwonen? (heb je bv nog een kamertje over?). Daarnaast heb je natuurlijk ook nog dat de persoon waarmee je gaat samenwonen ook nog een huis zou kunnen hebben. Misschien wil/kun je dan wel gewoon samen een nieuwe woning zoeken. Ik zou niet zomaar iets afwijzen op enkel de toekomst.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Beetje moeilijk uit te leggen. Hoe zie ik het in de toekomst. Misschien wel een relatie. Samenwonen? Weet ik veel... kinderen? Dan is het huis weer praktischer. Het geeft meer ruimte om te leven (terwijl het qua oppervlak kleiner is), het geeft meer scheiding en die extra kamer kan benut worden. De 3e kamer in het appartement zou evt wel opgesplitst kunnen worden. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren omdat je dan een kamer zonder ramen hebt en dat wil je ook weer niet.
En dat ook natuurlijk. Als ik ooit zou verhuizen en er kan geen rookkanaal gemaakt worden (of PV panelen geplaatst worden), hoef ik het hele huis niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:54 schreef blomke het volgende:
Ik zou toch voor de houtkachel- en PV-panelenmogelijkheden gaan.
Dat zeg ik!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat collectief onderhoud goedkoper is, is natuurlijk onzin.
Ja, wellicht als je zelf 2 linkerhanden hebt, dan wel. Maar als ik zie wat ik allemaal zelf doe t.o.v. van mijn buren die alles, maar dan ook alles, moeten uitbesteden omdat ze zelf niks kunnen hoef ik niet uit te rekenen wie er goedkoper uit is.
Dat is mannentaal!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En dat is de pest van zo'n VVE: alles wordt uitbesteed.
Bovendien bepaal ik zelf wel wat, wanneer en hoe ik iets doe. Niet het collectief.
Ik hoor mezelf praten. Precies mijn ervaring!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gewoon ver uit de buurt blijven van een VVE. Tenzij je zelf echt niks kunt qua klussen. Dan maakt het niet uit, dan wordt je toch wel geknipt en geschoren.
Korter en bondiger kan ik het niet uitleggen. Dus TS, de keuze is snel gemaakt!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En dat ook natuurlijk. Als ik ooit zou verhuizen en er kan geen rookkanaal gemaakt worden (of PV panelen geplaatst worden), hoef ik het hele huis niet.
Een man moet een hobby hebben/quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
. 't Is natuurlijk anders als klussen je hobby is.
quote:
Dat wist je allemaal niet toen je het kocht??quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Na twintig jaar:
- volledig ingestorte vloer/trap/benedenverdieping wegens huisschimmel![]()
- alle electriek vervangen wegens ijzeren buizen en electrische draden omgeven door katoen![]()
- afwezigheid van wat dan ook van vorm van badkamer (stalen douchecabine waar de electriciteitsdraadjes vrolijk los omheen bengelden)![]()
- verrot dak![]()
- verrotte kozijnen![]()
had ik er eventjes genoeg van, haha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |