SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Let op dat je je ook voor de vakantie niet overtraind... Dit soort gevoel wijst daar wel een beetje op. Zegt een beginner hoor, want ik heb het ook alleen maar gelezen. Wat ik wil zeggen is, dat je misschien nu ook al een beetje gas terug moet nemen?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad beetje moe... plan is dan ook om tot an mijn vakantie te blijven trainen zoals ik nu doe, dan verkantie met zo'n 30km per week en daarna de clubtrainingen te laten schieten (die eigenlijk at te intensief zijn om lekker in het schema te passen) en iets minder kilometers te gaan maken maar wel blijven focussen op de LDL[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Hee, dit had ik ook in gedachtenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Let op dat je je ook voor de vakantie niet overtraind... Dit soort gevoel wijst daar wel een beetje op. Zegt een beginner hoor, want ik heb het ook alleen maar gelezen. Wat ik wil zeggen is, dat je misschien nu ook al een beetje gas terug moet nemen?
Yur zei vanavond nog: 'Let op, ook tijdens je vakantie kan je jezelf zo overtrainen'.![]()
het zijn vooral de clubtrainingen en de x-country die er tussen doorkomen en dat is dus eigenlijk zo'n 20km extra in de week... dus misschien eentje hiervan laten schieten.... ofwel de x-coutnry wedstrijd meepakken op zaterdag maar dan de LDL op zondag minder langquote:Op zondag 1 juli 2012 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Let op dat je je ook voor de vakantie niet overtraind... Dit soort gevoel wijst daar wel een beetje op. Zegt een beginner hoor, want ik heb het ook alleen maar gelezen. Wat ik wil zeggen is, dat je misschien nu ook al een beetje gas terug moet nemen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Nee in Enschede. Ongeveer wee weken geleden heb ik ze blijkbaar op m'n been gekregen, maar niet in de gaten gehad dat dat het was (dacht dat het muggenbulten waren). En omdat ik het toen niet goed van m'n benen gehaald heb en de kleding niet heet genoeg heb gewassen verspreidt het zich nog steeds over m'n lichaamquote:Op zondag 1 juli 2012 21:31 schreef justmattie het volgende:
[..]
Die rupsendingen zaten toch niet hier in Leeuwarden hè?
Elke dag heb ik weer nieuwe bultjes omdat ik er blijkbaar met m'n handen aan zit, en vervolgens m'n arm of gezicht aanraak
![]()
![]()
Allemaal kleine rode bultjes bij elkaar?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee in Enschede. Ongeveer wee weken geleden heb ik ze blijkbaar op m'n been gekregen, maar niet in de gaten gehad dat dat het was (dacht dat het muggenbulten waren). En omdat ik het toen niet goed van m'n benen gehaald heb en de kleding niet heet genoeg heb gewassen verspreidt het zich nog steeds over m'n lichaamElke dag heb ik weer nieuwe bultjes omdat ik er blijkbaar met m'n handen aan zit, en vervolgens m'n arm of gezicht aanraak
![]()
Ik zou wel iets aanpassen in ieder geval, als ik jou was. Het moet wel leuk blijven, zogezegd... Dat je ook na je vakantie weer zin hebt om te beginnen met lopen.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het zijn vooral de clubtrainingen en de x-country die er tussen doorkomen en dat is dus eigenlijk zo'n 20km extra in de week... dus misschien eentje hiervan laten schieten.... ofwel de x-coutnry wedstrijd meepakken op zaterdag maar dan de LDL op zondag minder langGreat minds think alikequote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Hee, dit had ik ook in gedachten
Yur zei vanavond nog: 'Let op, ook tijdens je vakantie kan je jezelf zo overtrainen'.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
inderdaad, daarom wil ik het tijdens de vakantie echt beperkt houden tot zo'n 30km per week, 2 x 5 en 1 keer een LDL van zo'n 20kmquote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Hee, dit had ik ook in gedachten
Yur zei vanavond nog: 'Let op, ook tijdens je vakantie kan je jezelf zo overtrainen'.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
RD hoeveel kilometers maak jij gemiddeld per week?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het zijn vooral de clubtrainingen en de x-country die er tussen doorkomen en dat is dus eigenlijk zo'n 20km extra in de week... dus misschien eentje hiervan laten schieten.... ofwel de x-coutnry wedstrijd meepakken op zaterdag maar dan de LDL op zondag minder lang(beetje normale trainingweken)
![]()
@Wiehoe: Ik krijg dus ook al jeuk bij de gedachten aan zo'n teek. Het houdt me ook wat tegen om in het bos te lopen eerlijk gezegd..
![]()
Juist tijdens je vakantie wil je meer lopen want andere omgeving en meer tijd etc. 10%-regel is nog steeds aan te bevelen
Bleh stomme wedstrijd. Wanneer gaat Balotelli hier iets aan doen?Niet meer actief op Fok!![]()
op dit moment schommelt dat rond de 60km per weekquote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
RD hoeveel kilometers maak jij gemiddeld per week?(beetje normale trainingweken)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die 10%-regel doet me weinig eigenlijk. Ik train met de "luisternaarjelichaam-regel"F means you're fucked![]()
ga je vijf kilometer lopen?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, daarom wil ik het tijdens de vakantie echt beperkt houden tot zo'n 30km per week, 2 x 5 en 1 keer een LDL van zo'n 20kmbenieuwd hoe jou dat bevalt
Niet meer actief op Fok!![]()
Lijkt me wel verstandigquote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, daarom wil ik het tijdens de vakantie echt beperkt houden tot zo'n 30km per week, 2 x 5 en 1 keer een LDL van zo'n 20kmLichaam mag ook wel een soort van vakantie hebben.
Ik hou het op max 3x per week lopen. Zit te twijfelen of ik gewoon het schema van m'n loopgroep aanhou, of een beetje ermee ga spelen.. Vooral omdat die 10km een week na m'n vakantie is.![]()
QFT. Ik ben ook enorm gesprongen qua afstand, maarja, bouw al tijden op. Voelt goed, geen pijn, geen spierpijn en ook geen wheyquote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef YUR het volgende:
Die 10%-regel doet me weinig eigenlijk. Ik train met de "luisternaarjelichaam-regel"![]()
![]()
Ja dat heb ik dus ook een beetje, al hoewel je bij hoog gras en gewoon bosjes ook teken op kan lopen. Ik heb wel Deet tegen muggen en teken. Wellicht als er weer een tekenwaarschuwing komt.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef GotC het volgende:
@Wiehoe: Ik krijg dus ook al jeuk bij de gedachten aan zo'n teek. Het houdt me ook wat tegen om in het bos te lopen eerlijk gezegd..
![]()
Ah dan valt mijn nieuwe schema van +/- 35/45 nog wel mee. Ik was even bang dat ik iets teveel hooi...quote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
op dit moment schommelt dat rond de 60km per week![]()
Hmm.. misschien ook maar wat Deet halen. Het idee al van zo'n met-mijn-bloed-opgeblazen lichaampje aan m'n huid..quote:Op zondag 1 juli 2012 21:41 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook een beetje, al hoewel je bij hoog gras en gewoon bosjes ook teken op kan lopen. Ik heb wel Deet tegen muggen en teken. Wellicht als er weer een tekenwaarschuwing komt.![]()
![]()
quote:Op zondag 1 juli 2012 21:38 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Allemaal kleine rode bultjes bij elkaar?![]()
![]()
Yep. Het zijn rotbeesten. Hier in Oldenzaal zitten ze ook zowat in iedere eik.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:38 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Allemaal kleine rode bultjes bij elkaar?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hartstikke kut zoietsquote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee in Enschede. Ongeveer wee weken geleden heb ik ze blijkbaar op m'n been gekregen, maar niet in de gaten gehad dat dat het was (dacht dat het muggenbulten waren). En omdat ik het toen niet goed van m'n benen gehaald heb en de kleding niet heet genoeg heb gewassen verspreidt het zich nog steeds over m'n lichaamElke dag heb ik weer nieuwe bultjes omdat ik er blijkbaar met m'n handen aan zit, en vervolgens m'n arm of gezicht aanraak
Hoe kun je er nu vanaf komen? Smeren met zalfjes oid?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Of Di Natale na z'n gouden invalbeurtquote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef Viking84 het volgende:
Juist tijdens je vakantie wil je meer lopen want andere omgeving en meer tijd etc. 10%-regel is nog steeds aan te bevelen
Bleh stomme wedstrijd. Wanneer gaat Balotelli hier iets aan doen?
ligt er aan hoe je train.. ik moet zeggen, voor mij is 60km genoeg op dit moment..quote:Op zondag 1 juli 2012 21:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ah dan valt mijn nieuwe schema van +/- 35/45 nog wel mee. Ik was even bang dat ik iets teveel hooi...
het ging lekker hoor alleen had ik gister op het 28km punt zo iets van "jeetje, nu ben ik nog maar op 2/3 van de marathon..gaat dit wel goedkomen"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heel goedquote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, daarom wil ik het tijdens de vakantie echt beperkt houden tot zo'n 30km per week, 2 x 5 en 1 keer een LDL van zo'n 20kmholiday for the body!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik wil op vakantie ook wel hardlopen. Maar dan gaan we ook vaak bergwandelen, dus moet even kijken hoe ik dat ga indelen.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef Viking84 het volgende:
Bleh stomme wedstrijd. Wanneer gaat Balotelli hier iets aan doen?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
tja dat deed ik ook en toch had ik ineens een blessure te pakkenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef YUR het volgende:
Die 10%-regel doet me weinig eigenlijk. Ik train met de "luisternaarjelichaam-regel". Op het moment dat je wat gaat voelen moet je je afvragen of je niet al te laat erbij bent. Dan moet je de boel in de gaten houden, gas terugnemen etc. Ik heb ook geen last gehad toen ik eigenlijk te snel opbouwde naar de 10 vorig jaar maar ik vind het wel typisch dat het meteen misgaat als ik 1 keer 10 km meer loop dan anders
dus better safe than sorry als ik weer opbouw
Ik heb geen flauw ideequote:Op zondag 1 juli 2012 21:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hartstikke kut zoietsHoe kun je er nu vanaf komen? Smeren met zalfjes oid?
Op internet staat: gelijk de huid strippen met plakband.. Maar ja inmiddels zit het over m'n halve lichaam dus dat schiet niet op. Heb vandaag alle kleren die ik ook maar aangeraakt heb van de week in ieder geval even heet gewassen...
![]()
quote:Op zondag 1 juli 2012 21:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Hmm.. misschien ook maar wat Deet halen. Het idee al van zo'n met-mijn-bloed-opgeblazen lichaampje aan m'n huid..![]()
Ik zat bij de scouting vroeger, en na elk kamp kwam ik wel terug met een paar van die monsters...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dan heb ik dat wellicht op mijn arm. Het lijken net muggenbulten, maar het is teveel en te specifiek voor 1 mug.quote:![]()
Niks helptquote:Op zondag 1 juli 2012 21:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hartstikke kut zoietsHoe kun je er nu vanaf komen? Smeren met zalfjes oid?
. In ieder geval niet krabben, ik heb me dus tot blaren aan toe gekrabd en gewreven.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat je elke nieuwe week 10% meer mag trainen dan de week daarvoor.quote:It's funny
But not ha-ha funny.![]()
Duckt tapen/harsen dan maarquote:Op zondag 1 juli 2012 21:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw ideeOp internet staat: gelijk de huid strippen met plakband.. Maar ja inmiddels zit het over m'n halve lichaam dus dat schiet niet op. Heb vandaag alle kleren die ik ook maar aangeraakt heb van de week in ieder geval even heet gewassen...
![]()
FF zal er ook wel onder zitten dan
harsen is zeker geen optie?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw ideeOp internet staat: gelijk de huid strippen met plakband.. Maar ja inmiddels zit het over m'n halve lichaam dus dat schiet niet op. Heb vandaag alle kleren die ik ook maar aangeraakt heb van de week in ieder geval even heet gewassen...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
max 10% erbij per week, in kilometers of in minuten.quote:
Dus als je nu 20 loopt mag je de volgende week 22. Schijnt een verantwoorde manier van opbouwen te zijn
Ja zo had ik me dus eerst ook vergist. En toen dacht ik ook nog even dat er een mug in huis zat, omdat ik er steeds meer kreegquote:Op zondag 1 juli 2012 21:44 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Dan heb ik dat wellicht op mijn arm. Het lijken net muggenbulten, maar het is teveel en te specifiek voor 1 mug.![]()
![]()
Dat lukt toch niet als de jeuk te hevig is..quote:Op zondag 1 juli 2012 21:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Niks helpt. In ieder geval niet krabben, ik heb me dus tot blaren aan toe gekrabd en gewreven.
Uiteraard, oke weet ik genoegquote:Op zondag 1 juli 2012 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ligt er aan hoe je train.. ik moet zeggen, voor mij is 60km genoeg op dit moment..
het ging lekker hoor alleen had ik gister op het 28km punt zo iets van "jeetje, nu ben ik nog maar op 2/3 van de marathon..gaat dit wel goedkomen"
Heb je al ervaring met marathons? Wat ik merkte is als je gewoon lekker in vorm bent en nergens last hebt dat je de eerste 30km prima kan lopen. Daarna is het even doorzetten, maar wanneer echt kan aftellen richting de finish gaat het bijna weer vanzelfKomt allemaal goed.
![]()
Ga jij je vingers, voeten of buik maar eens harsenquote:.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
M'n benen is geen probleem, maar armen harsen?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ga jij je vingers, voeten of buik maar eens harsen.
![]()
![]()
quote:Op zondag 1 juli 2012 21:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
![]()
![]()
Denk dat het wel scheelt dat wij onder begeleiding van trainers lopenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja dat deed ik ook en toch had ik ineens een blessure te pakken. Op het moment dat je wat gaat voelen moet je je afvragen of je niet al te laat erbij bent. Dan moet je de boel in de gaten houden, gas terugnemen etc. Ik heb ook geen last gehad toen ik eigenlijk te snel opbouwde naar de 10 vorig jaar maar ik vind het wel typisch dat het meteen misgaat als ik 1 keer 10 km meer loop dan anders
dus better safe than sorry als ik weer opbouw
.
En je vergeet dat je toendertijd nog heel erg van het 'waarom-heb-ik-maar-9,94km/u-gelopen-en-niet-10km/u' was
![]()
![]()
njah, ik heb onlangs ontharingsstrips bij de aldi meegenomen en ze hadden er ook liggen speciaal voor de bikinilijn .. lijkt me dat je die eventueel wel zou kunnen gebruiken ?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
ben geen ontharingsexpert
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Of 9.99kmquote:Op zondag 1 juli 2012 21:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Denk dat het wel scheelt dat wij onder begeleiding van trainers lopen.
En je vergeet dat je toendertijd nog heel erg van het 'waarom-heb-ik-maar-9,94km/u-gelopen-en-niet-10km/u' was
![]()
![]()
Ik heb vorig jaar trouwens ook bultjes op mijn arm gekregen. Toen was het mooi weer en reed ik met de autoraampjes open. Dus je loopt ze echt zo op. Dit jaar gelukkig nog geen last gehad.
Sterkte kwiwi
true, ik denk dat dat wel uitmaakt. Ik ging ook te hard elke keerquote:Op zondag 1 juli 2012 21:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Denk dat het wel scheelt dat wij onder begeleiding van trainers lopen.
de manier waarop jullie trainen kan ook niet zoveel kwaad denk ik
quote:Op zondag 1 juli 2012 21:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat je elke nieuwe week 10% meer mag trainen dan de week daarvoor.Ah cool. Veel sneller dan 10% per keer ga ik niet omhoog, dus dat komt wel goed. Ik heb nu een mooi rondje van 6km, en dat probeer ik steeds ietsje vlotter te doenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
max 10% erbij per week, in kilometers of in minuten.
Dus als je nu 20 loopt mag je de volgende week 22. Schijnt een verantwoorde manier van opbouwen te zijn.
![]()
Ik weet iig zeker dat, zodra je weer gaat lopen, het goed zal gaanquote:Op zondag 1 juli 2012 21:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
true, ik denk dat dat wel uitmaakt. Ik ging ook te hard elke keerde manier waarop jullie trainen kan ook niet zoveel kwaad denk ik
Denk dat die snelheid vooral mee heeft gespeeld.
Ik loop nu langzamer, maar verder. Wil weleens sneller/niet wandelen, maar heb een trainer die me met beide voeten op de grond houdt: Rustig opbouwen, komt vanzelf.![]()
Volgens mij was het ook 10% per 2 weken? *nadenkt*quote:Op zondag 1 juli 2012 21:50 schreef Wiehoe het volgende:
10% regel gaat wel erg snel naar mijn gevoel.![]()
minder mag ook hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:50 schreef Wiehoe het volgende:
10% regel gaat wel erg snel naar mijn gevoel.. Tis gewoon een soort van rem op je eigen enthousiasme
Ik las dat mensen die na een blessure weer opbouwen met ongeveer 3% safe opbouwen. Kan wel meer in bepaalde gevallen maar dat gaf de minste kans op reinjury.Niet meer actief op Fok!![]()
Veel plezierquote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef kwiwi het volgende:
Zo, ik ga lopen op m'n nieuwe schoenentot later!
![]()
![]()
Veel plezierquote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef kwiwi het volgende:
Zo, ik ga lopen op m'n nieuwe schoenentot later!
Zo te lezen per 1 week, niet meer dan 10% binnen een week.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook 10% per 2 weken? *nadenkt*![]()
ik denk dat ik het gewoon even een weekje rustig aan moet doen...quote:Op zondag 1 juli 2012 21:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uiteraard, oke weet ik genoeg
Heb je al ervaring met marathons? Wat ik merkte is als je gewoon lekker in vorm bent en nergens last hebt dat je de eerste 30km prima kan lopen. Daarna is het even doorzetten, maar wanneer echt kan aftellen richting de finish gaat het bijna weer vanzelfKomt allemaal goed.
het was zaterdag ook een 7.5km x-country en zondag een LDL van 28km (plus 2km uitlopen) dus misschien iets te veel..
Wel gaf me het gevoel na afloop van: zo , ik weet in ieder geval dat ik de 30km zonder al te veel problemen kan halen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoiquote:
Nog aan het nagenieten van je mooie prestatie van gisteren?
Als beginner is 10% volgens mij wel te doen, maar als je vanaf 10km dat dan gaat doen dan zit je op 8 weken al op een halve marathon namelijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
minder mag ook hoor. Tis gewoon een soort van rem op je eigen enthousiasme
Ik las dat mensen die na een blessure weer opbouwen met ongeveer 3% safe opbouwen. Kan wel meer in bepaalde gevallen maar dat gaf de minste kans op reinjury.![]()
Oh nee, dat is waar idd! Nja, ik zou 10% per 2 weken aanhouden. Kan je mooi wennen aan de nieuwe afstand/tijd.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef STING het volgende:
[..]
Zo te lezen per 1 week, niet meer dan 10% binnen een week.![]()
Precies! Dat laatste is een fijn gevoelquote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat ik het gewoon even een weekje rustig aan moet doen...
het was zaterdag ook een 7.5km x-country en zondag een LDL van 28km (plus 2km uitlopen) dus misschien iets te veel..
Wel gaf me het gevoel na afloop van: zo , ik weet in ieder geval dat ik de 30km zonder al te veel problemen kan halen![]()
![]()
Even een weekje rust voor je lichaam en geest lijkt me niet verkeerd, zeker niet zo met de naderende vakantiequote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Wel gaf me het gevoel na afloop van: zo , ik weet in ieder geval dat ik de 30km zonder al te veel problemen kan halen.
Edit: even verduidelijken: veel mensen zijn écht aan vakantie toe en lopen voor de vakantie (Figuurlijk dan) al behoorlijk op hun laatste benen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
30kmquote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Wel gaf me het gevoel na afloop van: zo , ik weet in ieder geval dat ik de 30km zonder al te veel problemen kan halen![]()
![]()
Zoals al vaker gezegd: in het begin is snelheid niet belangrijk. Eerst een bepaalde basis qua afstand en dan eens verder kijken...quote:Op zondag 1 juli 2012 21:50 schreef Kwamo het volgende:
[..]
[..]
Ah cool. Veel sneller dan 10% per keer ga ik niet omhoog, dus dat komt wel goed. Ik heb nu een mooi rondje van 6km, en dat probeer ik steeds ietsje vlotter te doen.
![]()
![]()
Een bepaalde basis qua minuten ookquote:Op zondag 1 juli 2012 21:55 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: in het begin is snelheid niet belangrijk. Eerst een bepaalde basis qua afstand en dan eens verder kijken.... Als ik kijk naar mezelf, ik moet eerst leren langere tijd achter elkaar te lopen, daarna zie ik wel hoever ik kom in die tijd
Jepquote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hoi
Nog aan het nagenieten van je mooie prestatie van gisteren?
Maar ook al weer kriebels om te gaan trainen voor de 10 km en me in te schrijven voor de Singelloop Utrecht
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Goed bezigquote:Op zondag 1 juli 2012 22:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep
Maar ook al weer kriebels om te gaan trainen voor de 10 km en me in te schrijven voor de Singelloop Utrecht
Welk schema ga je volgen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep
Maar ook al weer kriebels om te gaan trainen voor de 10 km en me in te schrijven voor de Singelloop Utrecht![]()
![]()
true dat is wat enthousiast wellichtquote:Op zondag 1 juli 2012 21:54 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Als beginner is 10% volgens mij wel te doen, maar als je vanaf 10km dat dan gaat doen dan zit je op 8 weken al op een halve marathon namelijk.
Moet me ook echt inhouden om me niet gewoon NU al in te schrijven. Ik heb me voorgenomen om eerst te kijken of ik op kan bouwen met een 10% schema en over een paar weken te kijken hoe dat bevalt vóór ik me inschrijf.quote:
Maar door vanavond met 2 vrienden veel over gisteren te praten heb ik nu alweer zin...
Even een kijkje in de motivatie van het lopen van the white cowboy.
Rechtsedirecte en ik zijn zo te merken degene in het topic die de langste afstanden lopen. Beide met hetzelfde doel de marathon te lopen. Rechtse directe loopt echt heel veel per week om die marathon te lopen. Hij moet het wel in zo'n korte periode stoppen, in de winter heeft hij er tijd voor, in de zomer totaal niet en moet hij hard werken. Mijn tijdsdruk ergens anders vandaan.
Ik zal er maar meteen maar de lange en uitgebreide versie van maken.
Mijn opa is meer dan 30 jaar geleden op 56 jarige leefdtijd even naar beneden gegaan vanuit hun 4 hoog flat in utrecht om aan zijn brommer te sleutelen en is nooit meer boven gekomen. Hij werd onderuit gezakt gevonden tegen zijn brommer. Dood. Hij had al jaren lang last van erg hoge bloeddruk.
Toen mijn vader ergens in de veertig was werd er bij hem ook hoge bloeddruk geconstateerd. Alles werd geprobeerd maar niks hielp echt. Bloeddruk bleef gewoon hoog, maar dan ook echt hoog. 180 om 110 was redelijk normaal. De verwachting dat hij ook niet oud zou worden was dan ook onze vrees en dat mijn moeder alleen achter zou blijven.
Het lot had echter anders beslist. Ik kreeg een telefoontje van mijn moeder of ik haar even kon ophalen bij mijn oma, ze voelde zich niet lekker en benauwd. De volgende dag zijn ze naar de dokter gegaan en toen is het balletje gaan rollen. Er bleek een erg veel vocht achter haar longen te zitten, maar dan ook echt liters. Dat moet ergens vandaan komen. En ja hoor voor de derde keer kanker geconstateerd. Steeds was het meer dan 10 jaar weg geweest.
Meteen had ik er een slecht gevoel over. Na drie kwart jaar operatie en chemo was er niks meer aan te doen. Iets wat ik eigenlijk al wist. Mijn vader had besloten om tot het einde voor haar te zorgen in haar eigen huis. Tot de dood ons scheid in optima forma. De laatste weken werd er bij toerbeurt gezorgd dat er s'nachts er altijd iemand bij mijn vader was.
Net in die tijd heb ik een ander huis gekocht op een droomlocatie, kon het niet laten lopen. In plaats van op de hoek wonen ineens 10 km verderop. Hier was mijn moeder minder blij mee. Ze is nog wezen kijken naar dit huis en was erg trots op en snapte het wel. Met erg veel moeite echt zittend op de trap is ze ook nog boven gekomen en wezen kijken. En zelf woonden ze ook nog op twee hoog. Steeds had ze meer doelen om nog voor verder te gaan.
Huwelijk van mijn neef heeft ze nog kunnen meemaken. Haar verjaardag, haar trouwdatum. De verjaardag van mijn vader was een brug tever.
Mijn vader stond in de keuken een tosti te maken, ze wenkte me. Ik vroeg of ik mijn vader moest halen. Ze knikte. Ik haalde mijn vader. Bij haar aangekomen gingen haar lichtje langzaam uit en blies ze haar laatste adem uit. Verdronken in het vocht in haar longen.
Een paar weken daarvoor had ik een droom gehad dat ze stierf in de armen van mijn vader. Ik was daarbij en ze vroeg aan mij : zorg je goed voor je vader?
Dat is inmiddels 6 jaar geleden gebeurdt. Mijn vader was alleen en had geen vrienden. Langzaam heeft hij zijn leven opgepakt. Hij kreeg er uiteindelijk weer een beetje zin in. Nu zo'n anderhalf jaar geleden heeft zijn hoge bloeddruk hem toch te pakken gekregen. Het was de laatste jaren dan ook echt een wandelende tijdbom waardes van dik over de 200 bovendruk was meer regel dan uitzonder. Hart was al aan het kapot gaan net als zijn ogen.
Ik werd gebeld door mijn broer, mijn vader was afgevoerd met de ambulance van zijn werk. Hij was totaal afwezig met aan 1 kant een slap gezicht. Juist ja een hersenbloeding. Aangekomen in het ziekenhuis zijn ze nog druk met hem bezig en kunnen wij alleen maar afwachten. En dan krijg je de vragen hoe ver ze moeten gaan in het redden van zijn leven. Uiteindelijk is hij op de medium care gekomen. Hij leefde nog zonder hulpmiddelen, kon echter elk moment veranderen. Hij heeft daar zeker een aantal dagen tot een week gelegen en niet bij kennis geweest vechtend voor zijn leven.
Helaas achteraf heeft hij dat gewonnen. Echter niet zonder forse schade. Nog maar een half jaar voor zijn vut is hij rechtszijdig verlamd geworden. Hij heeft er ook nog twee spraak stoornissen bij gekregen. Afasie en verbale apraxie. Wat er op neer komt dat hij niet op de woorden kan komen. Net als je in het buitenland bent je weet wat iets is maar niet hoe het heet. Dat is de afasie. De verbale apraxie zorgt er dan weer voor dat als hij woord wel weet je kans hebt dat hij het niet kan uitspreken omdat hij de juiste mond bewegingen erbij niet kan maken.
Na een half jaartje revalideren is hij nu uiteindelijk in het vezorgingstehuis gekomen in zijn rolstoel en spraakgebrek. Een gesprek valt er niet te voeren met hem. Ondanks dat hij probeerd hij overal de lol van in te zien. Hij is veranderd van een introverd persoon naar een extraverte mafkees. Geestelijk is er niks mis met hem.
Nu is alleen de zorg voor het grootste gedeelte op mijn schouders neergekomen. Het huis van hem waar je bent opgegroeid en je moeder is gestorven gaat je niet in de koude kleren zitten en is erg lastig. Nu zie ik het als mijn taak om de tijd die nog heeft zo plezierig mogelijk te maken voor hem. Zelf kan hij nergens om vragen dus het moet echt allemaal van mijn kant komen. Ik voer zijn financiele gebeuren, ben het eerste aanspreekpunt voor het verzorgingstehuis, doe zijn was, sleep hem mee naar verjaardagen en nog meer dingen. Gisteren hebben we hem weggebracht voor een weekje vakantie op een zeilboot.
Al dit nodige heeft de nodige stress en depressieviteit bij mij opgeleverd. Op een bepaald moment heb ik mijn hardloopschoenen weer eens gepakt en ben gaan lopen om mijn hoofd leeg te maken. Jaren geleden heb ik ook een periode gehad waar ik veel in liep. Echter nooit meer dan 10 km. Het hardlopen heeft me echt geholpen om met de stress om te gaan.
Bij het leeghalen van zijn huis vond ik een hardloopmedaille van de 10 km tijdens de marathon van utrecht. Om niet doellooes te lopen heb ik me toen ingeschreven voor de halve marathon van utrecht. Ondanks een erg druk met werk. Werkweken van 6 a 7 dagen kwamen geregeld voor is dat me gelukt. De weken voor de hm was ik echter opgebrand. Een tijd onder de twee uur kon ik vergeten het uitlopen was al een opgave. Tijdens de hm toch een energieboost gehad, echter bij km 14 was het tempo te hoog voor me. Last van steken in mijn zij. De rest van de hm de grens opgezocht tussen dragelijke en ondragelijke pijn. Tijd werd 2:04:23. Mag er niet ontevreden over zijn, het was op dat moment het hoogst haalbare.
Mijn vader was enorm trots op mijn prestatie. Toen zat ik er al aan te denken om toch een soort droom van me te laten uitkomen. Altijd als onmogelijk beschouuwd voor mij om te doen een marathon, maar nu zie ik het als haalbaar. Puur voor mijn zelf. Maar ja er gaat wel erg veel tijd in zitten en wil ik het ook wel zo graag. Het is ook echt hard werken voor mij.
Een tijd geleden hoorde ik van mijn broer dat mijn neven volgend jaar de halve marathon willen gaan lopen. En nu moet je weten dat mijn oom en tante van die kant altijd erg hoog van de toren blazen en hun kinderen waren overal beter in. Vooral mijn moeder was voor dit soort dingen wel gevoelig. Ook bij de zorg voor mij vader heeft ze zich al opgedrongen en er zich mee bemoeit. Hier heb ik echter al korte metten meegemaakt. Alle hulp is welkom hoor, maar er gaat niks buiten mij om.
Dit was de laatste trigger die ik nodig had. Niet lullig bedoeld voor degene die hier kortere afstanden lopen. Echt ik heb veel respect voor jullie dat je toch maar loopt en er serieus mee bezig bent met ieder zijn eigen doel. Maar in dit geval was de trigger om die hm toch enigszins te declassifiseren. Wat nu halve marathon hier heb je een hele. Puur eigenlijk voor mijn moeder. Ook wel voor mijn vader zodat hij ook wel weet dat ik nog meer doe dan voor hem zorgen.
Sterker nog ik zal de marathon niet alleen voor mijn vader lopen, maar ook in zijn naam. Ik ga me dan ook inschrijven onder zijn naam en zal dan ook met zijn naam gaan lopen. Ik vertel hem niks en hopelijk zal hij daar pas tijdens de wedstrijd achter komen. Het is dan wel de bedoeling dat hij door familie en mijn vriendin langs het parcours en bij de finish aanwezig is.
Althans als hij er dan nog is, want hij is nog steeds de tikkende tijdbom. Bloeddruk is nog steeds niet altijd onder controle. De laatste tijd heeft hij vaker last van wegrakingen. Zelf zit hij te wachten tot hij dood gaat, voor hem hoeft het niet meer.
Vandaar dus de tijdsdruk en mijn motivatie om uberhaupt te lopen en ook om voor de marathon te gaan.![]()
Chips, ik had mezelf perongeluk uit het fokteam op endomondo verwijderd. Nieuwe apply is gedaan, beheerster
Hebben jullie na het lopen ook weleens van die ongezonde vreetbuien?
Vandaag blijft het hier gelukkig tot bij het denken eraan (pannenkoek met stroop)
![]()
![]()
Ik heb een schema gekregen van Gup waar ik even naar wil kijken, maar zit ook te denken aan + 10% per 1 of 2 weken.quote:
Zo eens even puzzelen
Wanneer is de loop?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef Yuki het volgende:
[..]
Moet me ook echt inhouden om me niet gewoon NU al in te schrijven. Ik heb me voorgenomen om eerst te kijken of ik op kan bouwen met een 10% schema en over een paar weken te kijken hoe dat bevalt vóór ik me inschrijf.
Maar door vanavond met 2 vrienden veel over gisteren te praten heb ik nu alweer zin...
Ik zou me gewoon inschrijven![]()
![]()
Heavy verhaal, maar mooi opgeschreven!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Je moet even kijken wat voor jou het beste werktquote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik heb een schema gekregen van Gup waar ik even naar wil kijken, maar zit ook te denken aan + 10% per 1 of 2 weken.
Zo eens even puzzelendit was het tweede schema wat ik probeerde en het beviel me
ik zit hier met tranen in m'n ogen TWC ... niets meer dan respect voor jou ...quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Rechtsedirecte en ik zijn zo te merken degene in het topic die de langste afstanden lopen. Beide met hetzelfde doel de marathon te lopen. Rechtse directe loopt echt heel veel per week om die marathon te lopen. Hij moet het wel in zo'n korte periode stoppen, in de winter heeft hij er tijd voor, in de zomer totaal niet en moet hij hard werken. Mijn tijdsdruk ergens anders vandaan.
Mijn opa is meer dan 30 jaar geleden op 56 jarige leefdtijd even naar beneden gegaan vanuit hun 4 hoog flat in utrecht om aan zijn brommer te sleutelen en is nooit meer boven gekomen. Hij werd onderuit gezakt gevonden tegen zijn brommer. Dood. Hij had al jaren lang last van erg hoge bloeddruk.
Toen mijn vader ergens in de veertig was werd er bij hem ook hoge bloeddruk geconstateerd. Alles werd geprobeerd maar niks hielp echt. Bloeddruk bleef gewoon hoog, maar dan ook echt hoog. 180 om 110 was redelijk normaal. De verwachting dat hij ook niet oud zou worden was dan ook onze vrees en dat mijn moeder alleen achter zou blijven.
Het lot had echter anders beslist. Ik kreeg een telefoontje van mijn moeder of ik haar even kon ophalen bij mijn oma, ze voelde zich niet lekker en benauwd. De volgende dag zijn ze naar de dokter gegaan en toen is het balletje gaan rollen. Er bleek een erg veel vocht achter haar longen te zitten, maar dan ook echt liters. Dat moet ergens vandaan komen. En ja hoor voor de derde keer kanker geconstateerd. Steeds was het meer dan 10 jaar weg geweest.
Meteen had ik er een slecht gevoel over. Na drie kwart jaar operatie en chemo was er niks meer aan te doen. Iets wat ik eigenlijk al wist. Mijn vader had besloten om tot het einde voor haar te zorgen in haar eigen huis. Tot de dood ons scheid in optima forma. De laatste weken werd er bij toerbeurt gezorgd dat er s'nachts er altijd iemand bij mijn vader was.
Net in die tijd heb ik een ander huis gekocht op een droomlocatie, kon het niet laten lopen. In plaats van op de hoek wonen ineens 10 km verderop. Hier was mijn moeder minder blij mee. Ze is nog wezen kijken naar dit huis en was erg trots op en snapte het wel. Met erg veel moeite echt zittend op de trap is ze ook nog boven gekomen en wezen kijken. En zelf woonden ze ook nog op twee hoog. Steeds had ze meer doelen om nog voor verder te gaan.
Huwelijk van mijn neef heeft ze nog kunnen meemaken. Haar verjaardag, haar trouwdatum. De verjaardag van mijn vader was een brug tever.
Mijn vader stond in de keuken een tosti te maken, ze wenkte me. Ik vroeg of ik mijn vader moest halen. Ze knikte. Ik haalde mijn vader. Bij haar aangekomen gingen haar lichtje langzaam uit en blies ze haar laatste adem uit. Verdronken in het vocht in haar longen.
Een paar weken daarvoor had ik een droom gehad dat ze stierf in de armen van mijn vader. Ik was daarbij en ze vroeg aan mij : zorg je goed voor je vader?
Dat is inmiddels 6 jaar geleden gebeurdt. Mijn vader was alleen en had geen vrienden. Langzaam heeft hij zijn leven opgepakt. Hij kreeg er uiteindelijk weer een beetje zin in. Nu zo'n anderhalf jaar geleden heeft zijn hoge bloeddruk hem toch te pakken gekregen. Het was de laatste jaren dan ook echt een wandelende tijdbom waardes van dik over de 200 bovendruk was meer regel dan uitzonder. Hart was al aan het kapot gaan net als zijn ogen.
Ik werd gebeld door mijn broer, mijn vader was afgevoerd met de ambulance van zijn werk. Hij was totaal afwezig met aan 1 kant een slap gezicht. Juist ja een hersenbloeding. Aangekomen in het ziekenhuis zijn ze nog druk met hem bezig en kunnen wij alleen maar afwachten. En dan krijg je de vragen hoe ver ze moeten gaan in het redden van zijn leven. Uiteindelijk is hij op de medium care gekomen. Hij leefde nog zonder hulpmiddelen, kon echter elk moment veranderen. Hij heeft daar zeker een aantal dagen tot een week gelegen en niet bij kennis geweest vechtend voor zijn leven.
Helaas achteraf heeft hij dat gewonnen. Echter niet zonder forse schade. Nog maar een half jaar voor zijn vut is hij rechtszijdig verlamd geworden. Hij heeft er ook nog twee spraak stoornissen bij gekregen. Afasie en verbale apraxie. Wat er op neer komt dat hij niet op de woorden kan komen. Net als je in het buitenland bent je weet wat iets is maar niet hoe het heet. Dat is de afasie. De verbale apraxie zorgt er dan weer voor dat als hij woord wel weet je kans hebt dat hij het niet kan uitspreken omdat hij de juiste mond bewegingen erbij niet kan maken.
Na een half jaartje revalideren is hij nu uiteindelijk in het vezorgingstehuis gekomen in zijn rolstoel en spraakgebrek. Een gesprek valt er niet te voeren met hem. Ondanks dat hij probeerd hij overal de lol van in te zien. Hij is veranderd van een introverd persoon naar een extraverte mafkees. Geestelijk is er niks mis met hem.
Nu is alleen de zorg voor het grootste gedeelte op mijn schouders neergekomen. Het huis van hem waar je bent opgegroeid en je moeder is gestorven gaat je niet in de koude kleren zitten en is erg lastig. Nu zie ik het als mijn taak om de tijd die nog heeft zo plezierig mogelijk te maken voor hem. Zelf kan hij nergens om vragen dus het moet echt allemaal van mijn kant komen. Ik voer zijn financiele gebeuren, ben het eerste aanspreekpunt voor het verzorgingstehuis, doe zijn was, sleep hem mee naar verjaardagen en nog meer dingen. Gisteren hebben we hem weggebracht voor een weekje vakantie op een zeilboot.
Al dit nodige heeft de nodige stress en depressieviteit bij mij opgeleverd. Op een bepaald moment heb ik mijn hardloopschoenen weer eens gepakt en ben gaan lopen om mijn hoofd leeg te maken. Jaren geleden heb ik ook een periode gehad waar ik veel in liep. Echter nooit meer dan 10 km. Het hardlopen heeft me echt geholpen om met de stress om te gaan.
Bij het leeghalen van zijn huis vond ik een hardloopmedaille van de 10 km tijdens de marathon van utrecht. Om niet doellooes te lopen heb ik me toen ingeschreven voor de halve marathon van utrecht. Ondanks een erg druk met werk. Werkweken van 6 a 7 dagen kwamen geregeld voor is dat me gelukt. De weken voor de hm was ik echter opgebrand. Een tijd onder de twee uur kon ik vergeten het uitlopen was al een opgave. Tijdens de hm toch een energieboost gehad, echter bij km 14 was het tempo te hoog voor me. Last van steken in mijn zij. De rest van de hm de grens opgezocht tussen dragelijke en ondragelijke pijn. Tijd werd 2:04:23. Mag er niet ontevreden over zijn, het was op dat moment het hoogst haalbare.
Mijn vader was enorm trots op mijn prestatie. Toen zat ik er al aan te denken om toch een soort droom van me te laten uitkomen. Altijd als onmogelijk beschouuwd voor mij om te doen een marathon, maar nu zie ik het als haalbaar. Puur voor mijn zelf. Maar ja er gaat wel erg veel tijd in zitten en wil ik het ook wel zo graag. Het is ook echt hard werken voor mij.
Een tijd geleden hoorde ik van mijn broer dat mijn neven volgend jaar de halve marathon willen gaan lopen. En nu moet je weten dat mijn oom en tante van die kant altijd erg hoog van de toren blazen en hun kinderen waren overal beter in. Vooral mijn moeder was voor dit soort dingen wel gevoelig. Ook bij de zorg voor mij vader heeft ze zich al opgedrongen en er zich mee bemoeit. Hier heb ik echter al korte metten meegemaakt. Alle hulp is welkom hoor, maar er gaat niks buiten mij om.
Dit was de laatste trigger die ik nodig had. Niet lullig bedoeld voor degene die hier kortere afstanden lopen. Echt ik heb veel respect voor jullie dat je toch maar loopt en er serieus mee bezig bent met ieder zijn eigen doel. Maar in dit geval was de trigger om die hm toch enigszins te declassifiseren. Wat nu halve marathon hier heb je een hele. Puur eigenlijk voor mijn moeder. Ook wel voor mijn vader zodat hij ook wel weet dat ik nog meer doe dan voor hem zorgen.
Sterker nog ik zal de marathon niet alleen voor mijn vader lopen, maar ook in zijn naam. Ik ga me dan ook inschrijven onder zijn naam en zal dan ook met zijn naam gaan lopen. Ik vertel hem niks en hopelijk zal hij daar pas tijdens de wedstrijd achter komen. Het is dan wel de bedoeling dat hij door familie en mijn vriendin langs het parcours en bij de finish aanwezig is.
Althans als hij er dan nog is, want hij is nog steeds de tikkende tijdbom. Bloeddruk is nog steeds niet altijd onder controle. De laatste tijd heeft hij vaker last van wegrakingen. Zelf zit hij te wachten tot hij dood gaat, voor hem hoeft het niet meer.
Vandaar dus de tijdsdruk en mijn motivatie om uberhaupt te lopen en ook om voor de marathon te gaan.Ik heb er één en ik ben er trots op
Mooie motivatie, ik hoop dat je het gaat halenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
- knip -
Sjonge, twc, wat een verhaal, zat met tranen in mn ogen te lezen. Ben er stil van...wat een prachtige motivatie. Ik hoop heel hard dat het gaat lukken!
TWC..wat een levensverhaal. Je reden achter het willen doen en halen van de marathon is meer dan duidelijk. Ik hoop van harte dat je vader er nog zal zijn als je je medaille van de marathon aan hem gaat laten zien.
Sowieso goed om het hardlopen te gebruiken om je hoofd leeg te maken, even een momentje voor jezelf. Geniet ervan en denk ook vooral aan jezelf. Als het met jou niet goed gaat, kan je ook geen mantelzorger zijn![]()
![]()
Jemig TWC... Ben er stil van.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik begrijp je tijdsdruk en (hoe lullig het misschien ook klinkt) ben blij dat het niet met JOUW gezondheid te maken heeft.
Ik wens je heel veel succes met het behalen van je doel en zal je hier ook zeker blijven volgen. Daarnaast ook alle sterkte met je vader, ik hoop van harte dat hij erbij kan zijn met de marathon!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
30 september. Voorinschrijving stopt op 12 september, dus heb nog alle tijd. En met de Meidenloop MOEST ik me wel direct inschrijven, omdat ik anders nooit de stok achter de deur had gehad om m'n training vol te houden. Nu heb ik echter voldoende motivatie en basisconditie om te blijven lopen, dus wil (om het verstandig aan te pakken en teleurstelling te voorkomen) eerst kijken of ik mee kan komen in m'n eigen 10 km training voor ik me inschrijf.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:04 schreef STING het volgende:
[..]
Wanneer is de loop?
Ik zou me gewoon inschrijven
Als het te hoog gegrepen zou zijn, ga ik OF onverantwoord lopen, OF teleurgesteld zijn omdat ik me weer moet uitschrijven.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
op zoek naar een reactie van mij ergens in een van de topic (over hoe je kan trainen naar een bepaalde tijd-doel (bijvoorbeeld 10 km in 45 minuten, nog niet gevonden trouwens)) kwam ik de volgende reactie nog tegen:wel zeezout, keukenzout is een chemische samenstelling. Zeezout zitten ook andere mineralen in die hard nodig zijn in je lichaamquote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
tot tien km gooi ik tegenwoordig (na een tip van ik meen YUR) gewoon wat zout door m'n water heen. Werkt prima, ik neem per vijf km één flesje van 300cc mee, en probeer om de 2,5 km wat slokken te nemen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Die heb ik sowieso wel. Ik kan nu alleen wat meer toestaan. Net al even een busje pringels opgegeten. Moet de energie voorraad aanvullen.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef STING het volgende:
Hebben jullie na het lopen ook weleens van die ongezonde vreetbuien?
Vandaag blijft het hier gelukkig tot bij het denken eraan (pannenkoek met stroop)
![]()
![]()
gevondenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:14 schreef Jumparound het volgende:
op zoek naar een reactie van mij ergens in een van de topic (over hoe je kan trainen naar een bepaalde tijd-doel (bijvoorbeeld 10 km in 45 minuten, nog niet gevonden trouwens)) kwam ik de volgende reactie nog tegen:
[..]
wel zeezout, keukenzout is een chemische samenstelling. Zeezout zitten ook andere mineralen in die hard nodig zijn in je lichaam
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
hmmm interessant wat je hier zegt. ik heb 'gewoon' zout met jodium. morgen maar eens kijken voor zeezout dan.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:14 schreef Jumparound het volgende:
op zoek naar een reactie van mij ergens in een van de topic (over hoe je kan trainen naar een bepaalde tijd-doel (bijvoorbeeld 10 km in 45 minuten, nog niet gevonden trouwens)) kwam ik de volgende reactie nog tegen:
[..]
wel zeezout, keukenzout is een chemische samenstelling. Zeezout zitten ook andere mineralen in die hard nodig zijn in je lichaamIk heb er één en ik ben er trots op
TWC, wat een heftig verhaal... ben er een beetje stil van eigenlijk.
Ik hoop dat hij je marathon mee kan maken.![]()
Pfff heavy verhaal! Bedankt dat je dit wou delen! En veel succes met het behalen van je doel.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Even een kijkje in de motivatie van het lopen van the white cowboy.![]()
fasinerend verhaal Cowboy...en een prachtige beweegreden om een marathon te gaan lopen.
En als je zo'n verhaal leest blijkt maar weer...ieder huisje heeft zijn kruisje'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Iemand met de initialen J.D. heeft zich net aangemeld bij het Fok! Endomondo team. Will the real J.D. please stand up?![]()
![]()
Bedankt allemaal. Zwaar verhaal maar ben gelukkig erg nuchter en niet snel gek te krijgen.
Voor de marathon heb ik nog tot april en zit al over de helft dus daar heb ik wel vertrouwen in als het gaat zoals het nu gaat.
Overigens de vele tips en tricks van iedereen in dit topic zou ik nooit zover gekomen zijn.
Ondanks de vele kilometers die zowel ik als rechtsedirecte maken, maken we soms ook erg stomme fouten.![]()
Is dat niet MaLo? Die had zichzelf per ongeluk gedeletequote:Op zondag 1 juli 2012 22:20 schreef GotC het volgende:
Iemand met de initialen J.D. heeft zich net aangemeld bij het Fok! Endomondo team. Will the real J.D. please stand up?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
MaLo haar voornaam begint geloof ik met een M, dus dat zal ze niet zijnquote:Op zondag 1 juli 2012 22:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Is dat niet MaLo? Die had zichzelf per ongeluk gedelete
Nope, heb ik alweer geaccepteerdquote:Op zondag 1 juli 2012 22:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Is dat niet MaLo? Die had zichzelf per ongeluk gedelete![]()
![]()
Ik moet mezelf er ook niet mee bemoeienquote:
C'est moi!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:20 schreef GotC het volgende:
Iemand met de initialen J.D. heeft zich net aangemeld bij het Fok! Endomondo team. Will the real J.D. please stand up?.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...![]()
Inderdaad , TWC...quote:Op zondag 1 juli 2012 22:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
fasinerend verhaal Cowboy...en een prachtige beweegreden om een marathon te gaan lopen.
En als je zo'n verhaal leest blijkt maar weer...ieder huisje heeft zijn kruisje
Als ik jou verhaal zo lees dan ben ik alleen maar 'blij' dat mijn vader als kankerpatient een lijdensweg is bespaard en dat hij heel snel na de diagnose is overleden. Mijn moeder heeft daarna nog 4 jr geleefd met haar enorme beperkingen als hartpatient....
Denk dat ik wel weet hoe jij je gevoeld hebt bij het uitruimen van het ouderlijk huis. Heb het ook moeten doen omdat mijn zussen in het buitenland wonen.
Ik denk niet dat er hier mensen zijn die vinden dat je op kortere afstanden neerkijkt hoor!![]()
Ik hoop van harte dat je de marathon uitloopt!![]()
![]()
Oh, btw... had iemand mij al uit de lijst voor de Damloop gehaald? Heb t nog niet gechecked...![]()
Thanks...![]()
Hierbij mijn voorlopige opbouwschema voor de 10km. Heb daarbij rekening gehouden met vakantie, Lowlands en een week vakantie na Lowlands
Globaal de 10% regel aangehouden, en heel bewust niet iedere week met 10% opgebouwd. Doe ik dat wel, dan zit ik ten tijde van Lowlands als aan de benodigde 10km maar het mag best rustiger. Zo voorkom ik ook dat ik evt overtraind raak.
Het schema maakt wél dat ik ruim voor de Singelloop aan de 10 km zit, zodat ik (net als nu met de Meidenloop) kan zorgen dat de afstand al een paar keer in de benen zit vóór ik de loop heb
Ik ga het tempo eens ophogen, laat die afstand daarna maar komen. Ik wil lekker snelle rondjes kunnen maken, en daar plak ik daarna wel meters aan vastquote:Op zondag 1 juli 2012 21:55 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: in het begin is snelheid niet belangrijk. Eerst een bepaalde basis qua afstand en dan eens verder kijken...![]()
![]()
Thanks for having me!quote:.
Hopelijk dat het volgen van de prestaties van anderen enthousiasmerend werkt zelf vooruit te gaan..
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...![]()
Dus dan ga je bv 3x 6 km lopen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:28 schreef Yuki het volgende:
Hierbij mijn voorlopige opbouwschema voor de 10km. Heb daarbij rekening gehouden met vakantie, Lowlands en een week vakantie na Lowlands
Globaal de 10% regel aangehouden, en heel bewust niet iedere week met 10% opgebouwd. Doe ik dat wel, dan zit ik ten tijde van Lowlands als aan de benodigde 10km maar het mag best rustiger. Zo voorkom ik ook dat ik evt overtraind raak.
Het schema maakt wél dat ik ruim voor de Singelloop aan de 10 km zit, zodat ik (net als nu met de Meidenloop) kan zorgen dat de afstand al een paar keer in de benen zit vóór ik de loop heb
[ afbeelding ]![]()
![]()
Jep. Uitgaande van 3 trainingen per week loop ik dan 3 x 6 km. En de week erna 3 x 6,6 km. Etcquote:
Okquote:Op zondag 1 juli 2012 22:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep. Uitgaande van 3 trainingen per week loop ik dan 3 x 6 km. En de week erna 3 x 6,6 km. Etc
De 10% regel is echter 10% per totaal in de week gelopen afstand/tijd..![]()
![]()
kompleet off-topic :
ik ga dit jaar geen sport meer kijken... ik ga dit jaar geen sport meer kijken
... ik ga dit jaar geen sport meer kijken
![]()
* zit nu te mokken in een hoekje*![]()
![]()
Ja vast. Over een paar weken kijk jij gewoon weer naar de OS hoor.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:31 schreef Liesje68 het volgende:
kompleet off-topic :
![]()
* zit nu te mokken in een hoekje*
It's funny
Jamaar de mannen v/d atletiek hebben goud gewonnen op de 4x100meter!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:31 schreef Liesje68 het volgende:
kompleet off-topic :
![]()
* zit nu te mokken in een hoekje*![]()
![]()
![]()
Dat maakt toch niet uit?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Ok
De 10% regel is echter 10% per totaal in de week gelopen afstand/tijd..
3*6 = 18 km in een week. De week erna dus 1,8 km erbij.
Als ik 10% optel per training komt er 0,6 per training bij. 3*0,6 = 1,8
je kunt beter twee trainingen een 'bekende' afstand aanhouden en ééntje ophogen .. en dan na een week of twee weken, de twee trainingen tot de nieuwe bekende afstand verhogen, en de derde ophogen tot een nieuwe afstand als je 't mij vraagt.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep. Uitgaande van 3 trainingen per week loop ik dan 3 x 6 km. En de week erna 3 x 6,6 km. EtcIk heb er één en ik ben er trots op
10x 1000m intervaltraining, doel was 10x 5.04/km te lopen en dat is aardig gelukt:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
En ga je dan ook nog 1 keer naar een loopgroep? Of is dat van de baan?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep. Uitgaande van 3 trainingen per week loop ik dan 3 x 6 km. En de week erna 3 x 6,6 km. Etc![]()
Jaaa, dat was heel stoerquote:Op zondag 1 juli 2012 22:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Jamaar de mannen v/d atletiek hebben goud gewonnen op de 4x100meter!![]()
nietesquote:Op zondag 1 juli 2012 22:32 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja vast. Over een paar weken kijk jij gewoon weer naar de OS hoor.![]()
![]()
mooie statsquote:Op zondag 1 juli 2012 22:33 schreef slacker_nl het volgende:
10x 1000m intervaltraining, doel was 10x 5.04/km te lopen en dat is aardig gelukt:
[ afbeelding ]
Maakt idd niet uit, maar ik vind t een heftige opbouw.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:32 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit?
3*6 = 18 km in een week. De week erna dus 1,8 km erbij.
Als ik 10% optel per training komt er 0,6 per training bij. 3*0,6 = 1,8
Beter imo zou zijn:
1x 5 km (redelijk tempo)
1x interval
1x 6 km (nieuwe afstand, rustig tempo)![]()
Zo, les 10 zit erop en schoenen lopen lekker
Begin ook steeds meer te merken dat ik niet meer alle wandeltijd nodig heb om bij te komen, hoogstens een minuutje en dan heb ik alweer zoiets van "nou, zeg maar weer dat ik mag lopen". Dit had ik me 3 weken geleden echt niet kunnen voorstellen![]()
![]()
Wauw, prachtig om je HR en tempo te zien. Blijven nagenoeg gelijkquote:Op zondag 1 juli 2012 22:33 schreef slacker_nl het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Loopgroep moet ik nog zoeken en het is de vraag of ik daar kan starten voor/in de zomervakantie. Voorlopig houd ik dit aan (tenzij jullie hele goede suggesties hebbenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:33 schreef streamnl het volgende:
[..]
En ga je dan ook nog 1 keer naar een loopgroep? Of is dat van de baan?) en als ik een loopgroep vind en daarbij ga trainen, dan vraag ik advies aan de trainer over m'n opbouw.
Het is maar een ruwe schets he, kan nog veranderen
Jamaar de opening dan? Da's geen sport, maar entertainmentquote:Zie je wel dat sport kijken leuk isquote:
quote:Op zondag 1 juli 2012 22:35 schreef kwiwi het volgende:
Begin ook steeds meer te merken dat ik niet meer alle wandeltijd nodig heb om bij te komen, hoogstens een minuutje en dan heb ik alweer zoiets van "nou, zeg maar weer dat ik mag lopen". Dit had ik me 3 weken geleden echt niet kunnen voorstellen![]()
Heerlijk is dat he?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:35 schreef kwiwi het volgende:
Begin ook steeds meer te merken dat ik niet meer alle wandeltijd nodig heb om bij te komen, hoogstens een minuutje en dan heb ik alweer zoiets van "nou, zeg maar weer dat ik mag lopen". Dit had ik me 3 weken geleden echt niet kunnen voorstellenLekker bezig!
![]()
nog even terug komend op Cowboy zijn verhaal.... ik denk dat 70% van de mensen die een marathon lopen wel een 'sortgelijke' motivatie hebben... misschien niet zo heftig als de jouwe waar toch een 'achterliggende motivatie' om het te doen buiten het plezier in hardlopen om'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mooie training Slackerquote:Op zondag 1 juli 2012 22:33 schreef slacker_nl het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Leuk he, en doe er helemaal niks voor. Misschien heeft YUR gelijk trouwens en is die 5:04 op de 10km best haalbaar. Dodelijk, maar haalbaar.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Wauw, prachtig om je HR en tempo te zien. Blijven nagenoeg gelijkIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
En dan de week erna:quote:Op zondag 1 juli 2012 22:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Maakt idd niet uit, maar ik vind t een heftige opbouw.
Beter imo zou zijn:
1x 5 km (redelijk tempo)
1x interval
1x 6 km (nieuwe afstand, rustig tempo)
1x 6 km (redelijk tempo)
1x interval
1x 7 km (nieuwe afstand, rustig tempo)
En zo verder?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik ben er van overtuigd dat jij <50 minuten kan lopenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Leuk he, en doe er helemaal niks voor. Misschien heeft YUR gelijk trouwens en is die 5:04 op de 10km best haalbaar. Dodelijk, maar haalbaar.F means you're fucked![]()
Nee, dan niet... Ik was ook voor Italiëquote:Op zondag 1 juli 2012 22:38 schreef Liesje68 het volgende:
[..]![]()
Niet ahals iedereen die ik aanmoedig verliehiest, boehoe!stomme Spanje
inderdaad, als ik het kan dan moet zo'n jonge god als Slacker het helemaal kunnen, zeker als ik kijk hoe hij met zijn trainingen bezig isquote:Op zondag 1 juli 2012 22:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat jij <50 minuten kan lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je zal even door de pijn heen moeten bijten na een paar kilometer. Hooguit eventjes een klein beetje terug zakken en vervolgens weer naar dat tempo toewerkenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Leuk he, en doe er helemaal niks voor. Misschien heeft YUR gelijk trouwens en is die 5:04 op de 10km best haalbaar. Dodelijk, maar haalbaar.![]()
![]()
Ik nog nietquote:Op zondag 1 juli 2012 22:38 schreef YUR het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat jij <50 minuten kan lopenAl moet ik wel heel eerlijk zijn, vandaag had ik dit tempo denk ik wel 10km kunnen vasthouden. Tis een mentaal ding denk ik, zou geen wedstrijd op dit moment willen beginnen met 5:04/km als tempo. Bang om na 8km leeg te raken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Misschien ga ik wel naar Leidens ontzet om ze het er daar even in te wrijven...quote:Op zondag 1 juli 2012 22:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dan niet... Ik was ook voor Italiëstomme Spanje
@Rd inderdaad wat betreft over marathon motivatie. Denk echter dat er voor vrouwen ook wel geldt...![]()
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 1 juli 2012 22:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dan de week erna:
1x 6 km (redelijk tempo)
1x interval
En zo verder?Je zal wat met tempo's moeten gaan spelen ook, gezien elke keer op wedstrijdtempo lopen niet heel erg nutvol is
![]()
![]()
Dat had ik eerst ook. Totdat ik gewoon eens mee ging in het tempo van de massa bij de start...toen bleek ineens dat ik het vol kon houden en in het tweede deel zelfs nog (onbewust) kon versnellenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik nog nietAl moet ik wel heel eerlijk zijn, vandaag had ik dit tempo denk ik wel 10km kunnen vasthouden. Tis een mentaal ding denk ik, zou geen wedstrijd op dit moment willen beginnen met 5:04/km als tempo. Bang om na 8km leeg te raken.
F means you're fucked![]()
quote:Raak ook niet meer zo snel buiten adem. Moet wel goed op m'n ademhaling letten nog, maar hoef niet meer zo naar lucht te happen als eerst
![]()
![]()
voor mij is er zeker een achter liggende motivatie... niet zo sterk maar wel eentje die zeker mee speeltquote:Op zondag 1 juli 2012 22:41 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Misschien ga ik wel naar Leidens ontzet om ze het er daar even in te wrijven...
@Rd inderdaad wat betreft over marathon motivatie. Denk echter dat er voor vrouwen ook wel geldt...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ben blij dat ik geen 10km op het schema heb staan voorlopig. Blijft het lekker bij een theoretische discussie.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook. Totdat ik gewoon eens mee ging in het tempo van de massa bij de start...toen bleek ineens dat ik het vol kon houden en in het tweede deel zelfs nog (onbewust) kon versnellenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb geen achterliggende motivatiequote:Op zondag 1 juli 2012 22:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
voor mij is er zeker een achter liggende motivatie... niet zo sterk maar wel eentje die zeker mee speeltF means you're fucked![]()
Ik loop er dit jaar ook geen meer. Behalve in augustus, GotC hazen naar een mooie tijdquote:Op zondag 1 juli 2012 22:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ben blij dat ik geen 10km op het schema heb staan voorlopig. Blijft het lekker bij een theoretische discussie.
Uitlopen is het doel! Onder de 1:05 zou een prestatie zijnquote:Op zondag 1 juli 2012 22:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik loop er dit jaar ook geen meer. Behalve in augustus, GotC hazen naar een mooie tijd![]()
![]()
Wedstrijdtempo "ken" ik niet echt in m'n trainingen. Ik loop op een tempo wat comfortabel voelt. Dat betekent dat ik de ene keer 7min/km loop en de andere keer richting 6:30/km haal.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:41 schreef GotC het volgende:
[..]
BijvoorbeeldJe zal wat met tempo's moeten gaan spelen ook, gezien elke keer op wedstrijdtempo lopen niet heel erg nutvol is
Ik wil wel iets met tempo's gaan doen op den duur, maar vind het moeilijk om dat zelf in te schatten. En ik denk dat, als ik net als met Evy, de duur van het lopen steeds iets uitbouw, ik iig het vermogen krijg om langer te lopen. Als ik een 10km kan lopen op een vergelijkbaar of iets lager tempo dan de 5km, ben ik dik tevreden.
Als ik nu een richttijd zou moeten noemen voor de 10 km op 30 september, zou dat 10 km binnen 1:10:00 zijn. En dat kan op ieder moment aangepast worden
Liefjes, ik ben naar bedmorgen een intervaltraining met m'n Garmin lopen!
Trusten! Succes morgenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
![]()
Held!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:47 schreef Wiehoe het volgende:
Jeej EK Pool gewonnen. Hardloopjack uitzoeken![]()
![]()
Heb je het ingesteld via Garmin Connect? Ik heb vandaag met een Garmin Connect ding gelopen en dat is heerlijk! Moet wel eea tikkie aanpassen, iets meer speling in het te lopen tempo, maar verder, GAAF! De laptimes zijn ook prettig aangezien ie alle onderdelen apart behandeld. Echt sweet!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Guppyfriend het volgende:
En sweet dreams!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 1 juli 2012 22:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik loop er dit jaar ook geen meer. Behalve in augustus, GotC hazen naar een mooie tijdDat is wel leuk, gewoon lekker chill lopen en ondertussen GotC een PR bezorgen. #likequote:Op zondag 1 juli 2012 22:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Uitlopen is het doel! Onder de 1:05 zou een prestatie zijnIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dank je!!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:45 schreef GotC het volgende:
Yuki, dit is ook wel fijn om te lezen:
http://www.runnersweb.nl/(...)r/Tien-kilometer.htm
Het lijkt me wel moeilijk om die intervaltrainingen alleen te doen. Een duurloop van x kilometer kan ik van tevoren uitzetten en dan hoef ik 'm alleen te lopen. Endomondo geeft aan of ik een beetje op het gewenste schema ben en klaar.
Daarnaast vind ik de overgang van 6 km duurloop in week 1 naar 8 km duurloop in week 2 een stuk heftiger dan ik in mijn schema heb staan...
Ik weet dat ik op den duur moet gaan intervallen, maar ik hoop tegen die tijd een loopgroep gevonden te hebben zodat ik dat met begeleiding kan gaan doen
Jij behoor tot de 30% YURquote:
Een sporthorloge kan je al aardig op weg helpenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:58 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dank je!!
Het lijkt me wel moeilijk om die intervaltrainingen alleen te doen. Een duurloop van x kilometer kan ik van tevoren uitzetten en dan hoef ik 'm alleen te lopen. Endomondo geeft aan of ik een beetje op het gewenste schema ben en klaar.
Daarnaast vind ik de overgang van 6 km duurloop in week 1 naar 8 km duurloop in week 2 een stuk heftiger dan ik in mijn schema heb staan...
Ik weet dat ik op den duur moet gaan intervallen, maar ik hoop tegen die tijd een loopgroep gevonden te hebben zodat ik dat met begeleiding kan gaan doen![]()
![]()
Daar heeft het niet zozeer wat mee te maken, maar eerder met het verdelen van de energie. In Delft ben ik bijvoorbeeld veels te hard begonnen (YUR ook volgens mij) en dat ebt door in de latere kilometers. Dan heb je geen puf meer, dan ga je dood en dan moet je nog 2km.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je zal even door de pijn heen moeten bijten na een paar kilometer. Hooguit eventjes een klein beetje terug zakken en vervolgens weer naar dat tempo toewerken
@RD
Het is denk ik (of weet ik) een mentaal ding, zoals ik al tegen YUR zei, het koppie gelooft het nog niet en dan wil ik mezelf nog niet zo gek gaan maken. Al zit er volgens mij zeer binnenkort een 10km trainingssessie aan te komen waar er 5.08 gelopen gaat worden. Jep, 30 juli. Dan is het dus mogelijk dat ik de 0.51.20 ga lopen op de 10km..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
TWC, die motivatie van jou. Sprakeloos..
Heel veel succes met het behalen van je doel!!Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Ik wil overigens niet overkomen als een "ja maar"-zeurpietmaar (
_!) intervallen vind ik echt enorm lastig. Het is me tot op heden alleen gelukt als er iemand meeliep. Dus het is niet iets waar ik met vertrouwen tegenaan kijk, in m'n eentje.
Vandaar dat mijn eigen schema vooral gericht is op het uitbouwen van afstand en tijd, en minder op snelheid. Uitlopen van de 10km is mijn uiteindelijke doel, snelheid komt later wel.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Daar heb ik momenteel de financiële middelen even niet voorquote:Op zondag 1 juli 2012 23:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Een sporthorloge kan je al aardig op weg helpen
Intervallen in je eentje is ook bijzonder lastig. Ik snap je helemaal. Persoonlijk ben ik voor intervallen in een groep. Heeft meerdere voordelen, als je stuk zit heb je mensen om je aan omhoog te trekken, je hebt een beetje de competitiedrang dus wat meer motivatie en er zit, als het goed is, een stukje spelellement in. En het is wat socialer.
Maar! Nu met Garmin is het wel een stukje makkelijker aangezien je gewoon niet meer hoeft te gokken en weet ik wat allemaal.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja oke, als je fors in het "rood" gaat lopen kan het misgaan en zijn die laatste paar kilometer een lijdensweg. Truc is om net op dat omslagpunt te lopen en wat ik zei misschien een klein stapje halverwege terug te doen. Dan kan je de laatste paar kilometer nog even versnellen (want ook jou conditie is al prima, omdat je hartslag netjes! terug zakt).quote:Op zondag 1 juli 2012 23:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar heeft het niet zozeer wat mee te maken, maar eerder met het verdelen van de energie. In Delft ben ik bijvoorbeeld veels te hard begonnen (YUR ook volgens mij) en dat ebt door in de latere kilometers. Dan heb je geen puf meer, dan ga je dood en dan moet je nog 2km.![]()
![]()
Kan dat met Garmin connect? Ik helemaal in de handleiding opzoeken hoe je dat moet instellenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heb je het ingesteld via Garmin Connect? Ik heb vandaag met een Garmin Connect ding gelopen en dat is heerlijk! Moet wel eea tikkie aanpassen, iets meer speling in het te lopen tempo, maar verder, GAAF! De laptimes zijn ook prettig aangezien ie alle onderdelen apart behandeld. Echt sweet!
En sweet dreams!morgen maar eens opzoeken op de site!
Eigenlijk wil ik nu de computer weer aanzetten! Maar ik moet nu echt in bed, morgen weer een dag
Ik denk dat je het ook zo moet oppikken. Begin eerst met het lekker uitlopen van een afstand en vervolgens doel 2, sneller lopen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:04 schreef Yuki het volgende:
Ik wil overigens niet overkomen als een "ja maar"-zeurpietmaar (
_!) intervallen vind ik echt enorm lastig. Het is me tot op heden alleen gelukt als er iemand meeliep. Dus het is niet iets waar ik met vertrouwen tegenaan kijk, in m'n eentje.
Vandaar dat mijn eigen schema vooral gericht is op het uitbouwen van afstand en tijd, en minder op snelheid. Uitlopen van de 10km is mijn uiteindelijke doel, snelheid komt later wel.![]()
Aangezien ik een Garmin nu onmogelijk kan betalenquote:Op zondag 1 juli 2012 23:07 schreef slacker_nl het volgende:
Intervallen in je eentje is ook bijzonder lastig. Ik snap je helemaal. Persoonlijk ben ik voor intervallen in een groep. Heeft meerdere voordelen, als je stuk zit heb je mensen om je aan omhoog te trekken, je hebt een beetje de competitiedrang dus wat meer motivatie en er zit, als het goed is, een stukje spelellement in. En het is wat socialer.
Maar! Nu met Garmin is het wel een stukje makkelijker aangezien je gewoon niet meer hoeft te gokken en weet ik wat allemaal.ga ik op zoek naar een betaalbare loopgroep. Lukt dat niet, dan probeer ik eerst zoveel mogelijk "omvang" uit te breiden (dus afstand en tijd). Vervolgens verwacht ik dat ik met de daardoor opgebouwde conditie tóch zelf kan gaan intervallen en daarmee m'n snelheid te verbeteren.
Wat je dan kan doen is een vast rondje via afstandmeter uitmeten en verschillende punten in je rondje selecteren. Dus vanaf die boom tot die drempel is 300 meter en daar wil ik zoveel seconde over doen. Zo ben ik ook begonnen om interval trainingen in mijn loopjes te passen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:06 schreef Yuki het volgende:
[..]
Daar heb ik momenteel de financiële middelen even niet voor
(oke nu heb ik een horloge wat het makkelijker maakt, maar nog steeds weet ik die verschillende meetpunten en is het makkelijk om te bepalen of een bepaald tempo loopt ja de nee).![]()
yes yes!! Onder Plan > Workouts, dan kan je daar dingen instellen, recurring enzovoorts, dan zeg je send to device en dan kan je onder training > workout op je garmin de workout doen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kan dat met Garmin connect? Ik helemaal in de handleiding opzoeken hoe je dat moet instellenmorgen maar eens opzoeken op de site!
Eigenlijk wil ik nu de computer weer aanzetten! Maar ik moet nu echt in bed, morgen weer een dagSPOILER: connect.garmin.comOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 1 juli 2012 23:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
yes yes!! Onder Plan > Workouts, dan kan je daar dingen instellen, recurring enzovoorts, dan zeg je send to device en dan kan je onder training > workout op je garmin de workout doen.is dat nog model gebonden of kan dat ook op een 110 ?SPOILER: connect.garmin.comOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
quote:Op zondag 1 juli 2012 23:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
yes yes!! Onder Plan > Workouts, dan kan je daar dingen instellen, recurring enzovoorts, dan zeg je send to device en dan kan je onder training > workout op je garmin de workout doen.Cool!! *kwijl* Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot ik morgen mag lopenSPOILER: connect.garmin.comOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap je geheel, maar dat neemt m'n punt niet weg dat ik krachten wil sparen voor de laatste km. Mijn HM heb ik verkloot doordat ik in de laatste 2km doodviel, van 6:00 naar 2x 6.30. Zoiets wil ik niet meer meemaken. Ik heb nu meer ervaring en meer conditie en meer weet ik wat, maar toch.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja oke, als je fors in het "rood" gaat lopen kan het misgaan en zijn die laatste paar kilometer een lijdensweg. Truc is om net op dat omslagpunt te lopen en wat ik zei misschien een klein stapje halverwege terug te doen. Dan kan je de laatste paar kilometer nog even versnellen (want ook jou conditie is al prima, omdat je hartslag netjes! terug zakt).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat moet je zelf ff opzoeken, geen flauw idee.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
is dat nog model gebonden of kan dat ook op een 110 ?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik heb het al eens eerder gepost maar gaan gewoon fartlek doen....quote:Op zondag 1 juli 2012 22:58 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dank je!!
Het lijkt me wel moeilijk om die intervaltrainingen alleen te doen.
kij kof er bijv een wandelaar op 200m ter afstand voor je loop en versnel je totdat je de wandelaar in gehaald heb.en dan rustig 200-300m ter joggen tot aan je 'volgende doel' en weer versnellen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En al die wandelaars maar denken: Heb je weer zo'n patserquote:Op zondag 1 juli 2012 23:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb het al eens eerder gepost maar gaan gewoon fartlek doen....
kij kof er bijv een wandelaar op 200m ter afstand voor je loop en versnel je totdat je de wandelaar in gehaald heb.en dan rustig 200-300m ter joggen tot aan je 'volgende doel' en weer versnellen![]()
![]()
Het is natuurlijk ook makkelijk ouwehoeren, dus ik snap je ook welquote:Op zondag 1 juli 2012 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik snap je geheel, maar dat neemt m'n punt niet weg dat ik krachten wil sparen voor de laatste km. Mijn HM heb ik verkloot doordat ik in de laatste 2km doodviel, van 6:00 naar 2x 6.30. Zoiets wil ik niet meer meemaken. Ik heb nu meer ervaring en meer conditie en meer weet ik wat, maar toch.
Daarom vind ik ook zo mooi dat hardlopen.![]()
inderdaad Slacker, ik zie wat je bedoel...daarom was het voor mij ook 'mentaal belangrijk' om gister 30km te lopen... zo van..., oke, dit kan ik iig aan...quote:Op zondag 1 juli 2012 23:03 schreef slacker_nl het volgende:
@RD
Het is denk ik (of weet ik) een mentaal ding, zoals ik al tegen YUR zei, het koppie gelooft het nog niet en dan wil ik mezelf nog niet zo gek gaan maken. Al zit er volgens mij zeer binnenkort een 10km trainingssessie aan te komen waar er 5.08 gelopen gaat worden. Jep, 30 juli. Dan is het dus mogelijk dat ik de 0.51.20 ga lopen op de 10km..'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
@slacker, Zoals ik het bij jou zie, kan ik dus instellen dat ik een warming up wil. Daarna wil ik 400meter lopen in 2.15 - 2.20min. Tussendoor wil ik 1.30min dribbelen, geen specifieke afstand. Dat 6 keer. Daarna een cooling down. Klopt dat?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
110 kan dat niet.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
is dat nog model gebonden of kan dat ook op een 110 ?
Met endomondo pro kan je het overigens ook.![]()
Jep, dat kan! Als het niet lukt, what's app me maar, dan help ik je welquote:Op zondag 1 juli 2012 23:18 schreef Guppyfriend het volgende:
@slacker, Zoals ik het bij jou zie, kan ik dus instellen dat ik een warming up wil. Daarna wil ik 400meter lopen in 2.15 - 2.20min. Tussendoor wil ik 1.30min dribbelen, geen specifieke afstand. Dat 6 keer. Daarna een cooling down. Klopt dat?
lalalalala jeeeetje wat ging het lekker!
nieuwe snelle tijd voor zowel de 5km als de 7km en nog bijna een halve kilometer verder gelopen.
7.4 km in 42.16
ben op mijn techniek gaan letten en merk dat ik de middenvoetslanding al redelijk aan het doen ben.
scheelt zoveel gebonk in mijn knieeen en heupen en kan sneller vooruit lopen.
wel even heel goed letten dat ik mezelf niet blesseer in min enthousiastme.
maar poeh wat ging het lekker!
http://runkeeper.com/user(...)896509?&mobile=falsehome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
helaas ..quote:dan toch maar runkeeper instrueren voor morgen
met runkeeper free ookquote:Op zondag 1 juli 2012 23:19 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
110 kan dat niet.
Met endomondo pro kan je het overigens ook.
en wat een mooi strak tempo WS!quote:Op zondag 1 juli 2012 23:21 schreef winterstorm666 het volgende:
nieuwe snelle tijd voor zowel de 5km als de 7km en nog bijna een halve kilometer verder gelopen.
7.4 km in 42.16
ben op mijn techniek gaan letten en merk dat ik de middenvoetslanding al redelijk aan het doen ben.
http://runkeeper.com/user(...)896509?&mobile=false'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Op naar de 10km onder de 50' !quote:Op zondag 1 juli 2012 23:21 schreef winterstorm666 het volgende:
7.4 km in 42.16
http://runkeeper.com/user(...)896509?&mobile=false![]()
![]()
Ik had hem destijds ook aangeschaft voor het intervallen. Nu doe ik het zoals Slacker doet via het horloge. Polar heeft ook zo'n functie.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
T/m vandaag idd
Ik heb 'm ook maar aangeschaft![]()
moet je wel een cc oid hebben ...quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
Dit bevestigt het: hardlooppornoquote:Op zondag 1 juli 2012 23:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Jep, dat kan! Als het niet lukt, what's app me maar, dan help ik je wel
inderdaad.... als het al te kinky wordt om het hier te plaatsen....quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jeuu jouw pace. Netjes!!quote:Op zondag 1 juli 2012 23:21 schreef winterstorm666 het volgende:
7.4 km in 42.16
http://runkeeper.com/user(...)896509?&mobile=falseJe moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Om nom nomquote:Op zondag 1 juli 2012 23:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad.... als het al te kinky wordt om het hier te plaatsen....![]()
Overigens vind ik het opvallend dat m'n iPhone inmiddels ook het woord "hardloopporno" kent
En geen AMEX. Want ik kan dus niks kaufen via Google Play door <insert rant> Google.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 1 juli 2012 23:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens vind ik het opvallend dat m'n iPhone inmiddels ook het woord "hardloopporno" kent
quote:Op zondag 1 juli 2012 23:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Om nom nom![]()
Overigens vind ik het opvallend dat m'n iPhone inmiddels ook het woord "hardloopporno" kent![]()
![]()
Jouw username vindt ie wel moeilijk, hij blijft volhouden dat jij slanker heetquote:YUR en GotC kent ie inmiddels wel
LOL! ik ga voor een 1 euro app echt geen twintig euro op digitale visa card zetten. Dan gebruik ik wel runkeeper freequote:Op zondag 1 juli 2012 23:28 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
http://www.androidworld.n(...)card-wel-apps-kopen/
Hmm, misschien is van deze amerikaanse site ook een nl versie? Kun je daar posten...quote:Op zondag 1 juli 2012 23:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Om nom nom![]()
Overigens vind ik het opvallend dat m'n iPhone inmiddels ook het woord "hardloopporno" kent![]()
http://www.damnyouautocorrect.com/![]()
Ik ken m, hilarisch!!quote:Op zondag 1 juli 2012 23:34 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Hmm, misschien is van deze amerikaanse site ook een nl versie? Kun je daar posten...![]()
http://www.damnyouautocorrect.com/
Maar, ik ga nu echt slapendoeii!!
thankxs iedereen!
dit soort loopjes bevestigen dat ik het wel degelijk kan en dat is zo lekker!!
ook al gaat het een andere keer prut dan kun je terug denken aan dit soort loopjes.
en hondje liep ook keurig mee en dat scheelt zo veel in mijn pace.
alleen net op de 4km erfhondje tegen gekomen en dat zie je ook direct in de snelheid terug hahaha!
kutmormel!
ik moet me nu echt wel tegen houden in mijn training. het beest komt een beetje terug en mijn gewrichten en spieren kunnen dat nog niet aan.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Goed dat je het zegt! Ik heb hem meteen gekocht van het geld dat ik nog op mijn Australische bankpas (wat dan ook meteen je creditcard is, wat retesjiek isquote:Op zondag 1 juli 2012 23:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
T/m vandaag idd
Ik heb 'm ook maar aangeschaft) stond.
![]()
It's funny
quote:Op zondag 1 juli 2012 23:40 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt! Ik heb hem meteen gekocht van het geld dat ik nog op mijn Australische bankpas (wat dan ook meteen je creditcard is, wat retesjiek is) stond.
![]()
![]()
Nu kan je tegen jezelf hardlopen
ik zit net even de uitslagen te lezen van onze x-country vana fgelopen zaterdag.
En omdat dit een handicap serie is kan iedereen winnen... en het werd dus ook gewonnen door een dame die gewoon plezier heeft in hardlopen, echt geen afgetrainde atlete die je op de olympische spelen ziet, en waar heel veel hardlopende vrouwen/moeders hier zich in zouden kunnen herkennenquote:At Saturday’s Stead Street Reserve race Jo Thomas made the most of her handicap to win by 2 minutes. A newcomer to Southland harriers, Jo was worried the distance (7.6km) would be too much for her and no doubt some of the chasers hoped she would slow down in the second of the two laps, but to no avail. If anything the pace increased.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mannnnnnn wat gaat het hard. Sterkte kwiwi. (moet teveel teruglezen..).█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
De vorige keer was je slecht.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Maar dat win ik altijdBen ik dan goed of slecht ?
![]()
Maar trouwens hè... Kan ik niet in Endomondo Pro instellen dat ik elk km/minuut te horen krijg dat ik zo en zo hard loop?Ik zie wel iets staan over audio feedback, maar daar zijn geen verdere opties bij? Ik geloof zelf dat dat in de gratis versie wel kon.
It's funny
Kan volgens mij alleen per km. Audio cues kan je instellen in je "home" workout scherm, bij het icoontje van een luidspreker (links onderin het scherm, bij iPhone iig).quote:Op zondag 1 juli 2012 23:55 schreef Nero22 het volgende:
[..]
De vorige keer was je slecht.![]()
Maar trouwens hè... Kan ik niet in Endomondo Pro instellen dat ik elk km/minuut te horen krijg dat ik zo en zo hard loop?
Vast wel. En elke minuut zou een beetje TE worden.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:55 schreef Nero22 het volgende:
[..]
De vorige keer was je slecht.![]()
Maar trouwens hè... Kan ik niet in Endomondo Pro instellen dat ik elk km/minuut te horen krijg dat ik zo en zo hard loop?Ik zie wel iets staan over audio feedback, maar daar zijn geen verdere opties bij?
![]()
![]()
Niks TE. Ik wil elke minuut weten hoe hard ik loop.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:57 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Vast wel. En elke minuut zou een beetje TE worden.Dat is vooral omdat ik anders bij intervaltrainingen de tempo's niet uit elkaar weet te houden... Dat zal dan wel luxe zijn geweest van Runkeeper.
It's funny
gaaf hoe werkt dat? met minuten erbij of starttijd apart?home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Die audio feedback bedoel je? Dan komt de computermuts je elke kilometer vertellen hoelang je al bezig bent, hoe ver je gelopen hebt en wat je huidige tijd per km is. Hendig sjiek.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:01 schreef winterstorm666 het volgende:
gaaf hoe werkt dat? met minuten erbij of starttijd apart?
It's funny
daarom gebruik ik bij interval trainingen runkeeper en endo naast elkaar. de voordelen van beide appsquote:Op zondag 1 juli 2012 23:58 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Niks TE. Ik wil elke minuut weten hoe hard ik loop.Dat is vooral omdat ik anders bij intervaltrainingen de tempo's niet uit elkaar weet te houden... Dat zal dan wel luxe zijn geweest van Runkeeper.
Waarom sluit je je gewoon niet aan bij de Garmin getuigen in dit topic?quote:Op zondag 1 juli 2012 23:58 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Niks TE. Ik wil elke minuut weten hoe hard ik loop.Dat is vooral omdat ik anders bij intervaltrainingen de tempo's niet uit elkaar weet te houden... Dat zal dan wel luxe zijn geweest van Runkeeper.
![]()
![]()
Kijk, ik kon die ene euro nog wel kwijt, maar nog eens ¤200/300 gaat me te ver hoor.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:03 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Waarom sluit je je gewoon niet aan bij de Garmin getuigen in dit topic?Ik moet straks nog studeren hè.
![]()
It's funny
MI van voet tussen de deurquote:Op maandag 2 juli 2012 00:03 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Waarom sluit je je gewoon niet aan bij de Garmin getuigen in dit topic?
quote:Op maandag 2 juli 2012 00:05 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Kent u de weg naar de liefde hartslaggrafiekjes?![]()
quote:Mwhehehequote:Op maandag 2 juli 2012 00:05 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Kent u de weg naar de liefde hartslaggrafiekjes?
It's funny
Fuck, daar gaat m'n goede voornemen om op tijd naar bed te gaan. En ik vrees voor een onrustige nacht, want m'n buik doet raar
Ik denk dat gisteren definitief de laatste keer Whey is geweest.
oeps bedoelde RD.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:03 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Die audio feedback bedoel je? Dan komt de computermuts je elke kilometer vertellen hoelang je al bezig bent, hoe ver je gelopen hebt en wat je huidige tijd per km is. Hendig sjiek.
runkeeper muts verteld mij inderdaad hetzelfde. er mag wel wat enthousiastme in hoor! droge trut dat ze is hahahahome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Als Garmin een horloge uitbrengt met een zachte, zwoele vrouwenstem dan zal ik voor de deur liggen om het eerste exemplaar in handen te krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:06 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
runkeeper muts verteld mij inderdaad hetzelfde. er mag wel wat enthousiastme in hoor! droge trut dat ze is hahaha
Edit: moet ze trouwens ook lieve aanmoedigende woordjes fluisteren.It's funny
Wow, WhiteCowboy, heftig! Ik hoop heel erg dat jij en je vader de marathon op een goede manier halen!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
En dank je, ik ga morgen de foto's voor m'n moeder bestellen.![]()
![]()
![]()
Route verkend en het trailgedeelte is te zwikgevaarlijk
maar het laatste deel is goed te doen
morgenochtend proberen!
straks in bed maar 's bijlezen voor 't slapengaan
Ja doei.![]()
@nero hahaha ja voor mij mag het ook wel een lekkere mannenstem zijn hahaha!
of gerard ekdom een andere lekkere vibrerende diepe stem lol!!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Gimme gimme gimmequote:Op maandag 2 juli 2012 00:06 schreef Yuki het volgende:
Fuck, daar gaat m'n goede voornemen om op tijd naar bed te gaan. En ik vrees voor een onrustige nacht, want m'n buik doet raar
Ik denk dat gisteren definitief de laatste keer Whey is geweest.![]()
![]()
Hahahaquote:Op maandag 2 juli 2012 00:12 schreef winterstorm666 het volgende:
of gerard ekdom een andere lekkere vibrerende diepe stem lol!!
Nou schatteboutjes, ik ga ook naar bed. Morgen ga ik naar Walibi.![]()
Welterusten.
It's funny
Of zo een Duitser die tegen je loopt te bleren dat je vulgazzzzz en schneller moetquote:Op maandag 2 juli 2012 00:12 schreef winterstorm666 het volgende:
of gerard ekdom een andere lekkere vibrerende diepe stem lol!!![]()
![]()
Echt zonde, heb maar 2 zakjes gebruikt dus nog 13 zakjes over. Daag, geldquote:![]()
Nou ja, als ik jou (of iemand anders) er nog blij mee kan maken... Voor een zacht prijsje mag het weg
de langzaamste renner 'zet de tijd' (in dit geval de jongste junior) en dit was 49 minuten.quote:
Iedereen die daarna komt krijgt een handicaptijd die je bij je 'eindtijd' optel. (op basis van een geschatte eindtijd en eerder gelopen races)
Jo, de winnaar starte met een hnadicap van 6 minuten, dit houd in dat ze, om van de langzaamste junior te winnen, onder de 43minuten moet lopen (43+6 handicap is 49)
Ik zelf startte met een hadicap van 13.30minuten, dit houd in dat ik, om van Jo te winnen, 7.30minuut sneller moet lopen dan haar.
Haar eindtijd was 39.11 plus 6 handicap is een eindtijd van 45.11
mijn eindtijd was 36.20 plus 13.30 is een eindtijd van 49.50 en wint Jo dus op basis van haar handicap.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
schneller du arschlog schneller march! of zoiets lol!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:14 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Of zo een Duitser die tegen je loopt te bleren dat je vulgazzzzz en schneller moethome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
aha gesnopen!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de langzaamste renner 'zet de tijd' (in dit geval de jongste junior) en dit was 49 minuten.
Iedereen die daarna komt krijgt een handicaptijd die je bij je 'eindtijd' optel. (op basis van een geschatte eindtijd en eerder gelopen races)
Jo, de winnaar starte met een hnadicap van 6 minuten, dit houd in dat ze, om van de langzaamste junior te winnen, onder de 43minuten moet lopen (43+6 handicap is 49)
Ik zelf startte met een hadicap van 13.30minuten, dit houd in dat ik, om van Jo te winnen, 7.30minuut sneller moet lopen dan haar.
Haar eindtijd was 39.11 plus 6 handicap is een eindtijd van 45.11
mijn eindtijd was 36.20 plus 13.30 is een eindtijd van 49.50 en wint Jo dus op basis van haar handicap.
aparte manier van racen!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Mooie motivatie. Het lijkt op mijn motivatie, alleen is mijn motivatie echt persoonlijk, en niet afhankelijk van een familielid (al heeft dat er ook wel mee te maken).quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[snip]
Vandaar dus de tijdsdruk en mijn motivatie om uberhaupt te lopen en ook om voor de marathon te gaan.
Ik was een tikkende tijdbom mbt burnout/depressie, hoge bloeddruk, hartritmestoornis. Om dat tegen te gaan ben ik gaan sporten en dat heeft eea compleet veranderd. Familieleden zijn voor 90% zwaar overgewicht, 80% borderline diabeticus (sommige slikken medicijnen om het niet te worden, andere slikken het omdat ze het hebben), hartklachten etc etc. Ik wilde niet die kant op.
Al waren dat de redenen om te beginnen, inmiddels zijn mijn doelen gewoon om mezelf te verbeteren.
Sterkte en alle succes met je (vaders) marathon! Misschien een leuke filmtip voor je:
maar erg motiverend voor 'de mindere goden' want als je een foto zie van Jo die lachend over de streep komt dan zie je gewoon een 'hardloopmama' die er plezier in heeft om lekker bezig te zijnquote:Op maandag 2 juli 2012 00:17 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
aha gesnopen!
aparte manier van racen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
TWC wat een mooi streven voor de marathon!
ik wens je daarom ook alle kracht moed en doorzettingsvermogen toe!
ik hoop dat je vader het nog mee kan maken..home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
ja inderdaad. ik geloof dat dat echt een enorme kick is!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar erg motiverend voor 'de mindere goden' want als je een foto zie van Jo die lachend over de streep komt dan zie je gewoon een 'hardloopmama' die er plezier in heeft om lekker bezig te zijnhome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
weltruste mensen! de wekker gaat weer om half 5 pffhome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Welke whey heb je?quote:Op maandag 2 juli 2012 00:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Echt zonde, heb maar 2 zakjes gebruikt dus nog 13 zakjes over. Daag, geld![]()
Nou ja, als ik jou (of iemand anders) er nog blij mee kan maken... Voor een zacht prijsje mag het wegIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh oh Yuki! *rommel* *rommel* buikje!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:06 schreef Yuki het volgende:
Ik denk dat gisteren definitief de laatste keer Whey is geweest.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
onze newsletter is nog niet online te zien (kreeg hem per email) anders had ik de link met de foto even geplaatst ter motivatie!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:22 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
ja inderdaad. ik geloof dat dat echt een enorme kick is!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Echt heel tof om te lezen!! Heel veel succes ook!quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vandaar dus de tijdsdruk en mijn motivatie om uberhaupt te lopen en ook om voor de marathon te gaan.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
na de openhartige bekentenissen van de Cowboy en Slacker hier dan ook maar even een kijkje achter de schermen.
Dit verhaal heeft er niet voor gezorgd dat de marathon voor mij het 'heilige moeten' is maar speelt in mijn achterhoofd wel mee.
Ik heb mijn vader heel jong verloren, ik was tien, toen hij aan het syndroom van Marfan overleed.
Op zich heeft dat mijn opgroeien, mijn jeugd en pubertijd nooit echt schade gedaan, onanks alles een jeugd waar ik met plezier op terug kijk alleen wat ik nu besef en als een gemis zie (ook omdat ik nu zoalangzamerhand net zo oud ben als mijn vader) is dat er bji mij nooit een vader aan de kant stond bij bijv. sportwedstrijden van school etc. of je in het algemeen een schouderklopje gaf.
Daardoor ben ik, in sommige oogpunten onzeker geworden (al zou je dat niet zeggen als je me in in RL zou zien) en is de marathon (en hardlopen in het algemeen) een manier om voor mijzelf te bewijzen dat het iets is waar ik 'redelijk' in ben... in plaats van dat jongetje wat altijd als laatste gekozen werd voor het schoolvoetbalteam'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ligt GotC te snurken of zo?quote:Op maandag 2 juli 2012 00:29 schreef YUR het volgende:
Ik kan niet slapen...en de wekker gaat om 6 uur
Maak GotC wakker!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:29 schreef YUR het volgende:
Ik kan niet slapen...en de wekker gaat om 6 uur![]()
Whey perfection van Body&Fit.quote:
De vorige keer ging ik er heel hard van rennen. Naar de wc, that is
Nu (nog) geen buikloop, maar wel gerommel enzoBen bang dat ik vannacht nog een paar sprintjes moet trekken
interval for the win!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Whey perfection van Body&Fit.
Nu (nog) geen buikloop, maar wel gerommel enzoBen bang dat ik vannacht nog een paar sprintjes moet trekken
Of in natura betalenquote:Op maandag 2 juli 2012 00:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Echt zonde, heb maar 2 zakjes gebruikt dus nog 13 zakjes over. Daag, geld![]()
Nou ja, als ik jou (of iemand anders) er nog blij mee kan maken... Voor een zacht prijsje mag het weg![]()
![]()
Ik heb echt nieuwe routes nodig, dinsdag 15.5km, vrijdag 17.5 km... En voorlopig zullen de afstanden niet kleiner worden...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
En daar ga je van aan de ... apart. Met wat meng je het? Water/melk?quote:Op maandag 2 juli 2012 00:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Whey perfection van Body&Fit.
De route heen em weer lopen?quote:Op maandag 2 juli 2012 00:39 schreef slacker_nl het volgende:
Ik heb echt nieuwe routes nodig, dinsdag 15.5km, vrijdag 17.5 km... En voorlopig zullen de afstanden niet kleiner worden...![]()
quote:Hoe zie je dat voor je?quote:Jepquote:Op maandag 2 juli 2012 00:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En daar ga je van aan de ... apart. Met wat meng je het? Water/melk?gemengd met water.
Had het er met m'n vader over, die gaf aan dat een teveel aan eiwitten zorgt voor "rotting" in je darmen. Net als te veel suikers.
Ik heb vrij gevoelige darmen (ook de nodige darmaandoeningen in de familie), dus misschien is het gewoon te veel van het goede.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
http://www.athletics.org.nz/SOUTHLAND/Resource.aspx?ID=14997
hier dan de nieuwsbrief met een foto van een trotse winnares... en zeg nu zelf dames,..ze ziet er toch gewoon uit als zoveel dames die 'gewoon voor de lol' hardlopen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik probeer zo min mogelijk heen en weer rondjes te maken en niet al te vaak een route te herhalen. Dus zorgen voor afwisseling. Denk dat ik het Amsterdamse Bos maar eens ga belopen, klein stukje fietsen en dan gaan.quote:
Ow, deze is ook leuk, 3 parken aandoen in een loop:
@Yuki, als je niemand vin wil ik het wel van je overnemen, al kan je ook nog eens met de helft gaan spelen, dat is 15gram aan eiwitten ipv 30.
[ Bericht 9% gewijzigd door slacker_nl op 02-07-2012 01:00:15 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
even gegoogled en ik zie dat je in het Amsterdamse bos nog redelijk wat kilometers kun maken zonder het zelfde rondje dubbel te doenquote:Op maandag 2 juli 2012 00:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik probeer zo min mogelijk heen en weer rondjes te maken en niet al te vaak een route te herhalen. Dus zorgen voor afwisseling. Denk dat ik het Amsterdamse Bos maar eens ga belopen, klein stukje fietsen en dan gaan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Amsterdamse Bos is huge, zit een 21km route in, bosbaan is 5km en dan heb je ook nog ergens een 10km.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ja, ik zag het ...eigenlijk nooit bij stil gestaanquote:Op maandag 2 juli 2012 01:01 schreef slacker_nl het volgende:
Amsterdamse Bos is huge, zit een 21km route in, bosbaan is 5km en dan heb je ook nog ergens een 10km.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nu we toch motivaties aan het delen zijn:
Hardlopen was voor mij voorheen "slechts" een middel om mijn conditie te verbeteren en iets aan m'n gewicht te doen. In een moeilijke en niet zo gezonde periode, zo'n 5 jaar geleden, was het puur calorieën verbranden. Ik haalde voldoening uit iedere calorie en gram vet die ik van me af rende. Niet echt de meest gezonde drijfveer. En dat klonk ook wel een beetje door in mijn motivatie; ik hield het hardlopen niet écht vol. Na een paar maanden stopte ik... Dan probeerde ik het weer even maar al snel stopte ik opnieuw.
Sinds mijn 14e (dus nu bijna 10 jaar) tob ik met mijn psychische gezondheid. Lang verhaal kort: ik ben erfelijk belast en daarmee heel gevoelig voor angst en stemmingsproblematiek. Gebeurtenissen in m'n vroege jeugd (waar ik jullie niet mee zal vervelen) hebben dat alleen maar versterkt.
In januari kreeg ik de zoveelste terugval in een depressie. Ik ben toen vrijwel direct gaan zoeken naar een goede behandeling om niet alleen het lopende probleem aan te pakken, maar ook de diepere laag: wat maakt me zo kwetsbaar dat ik vrijwel ieder jaar somber word? Hoe kan ik mezelf beter wapenen tegen vervelende gebeurtenissen in m'n leven, zodat ik niet bijna jaarlijks word beperkt in mijn dagelijks functioneren?
Die behandeling laat nog steeds op zich wachten. Ik wilde echter wel iets gaan doen. Running therapy is een wetenschappelijk bewezen "medicijn" tegen stemmingsklachten. Aangemoedigd door een collega heb ik de stoute (hardloop)schoenen weer aangetrokken en heb ik me direct ingeschreven voor de Utregse Meidenloop. Conditie verbeteren, fijne stofjes aanmaken en in m'n achterhoofd ook m'n lichte overgewicht motiveerden me genoeg om die eerste stap te zetten. De Meidenloop was mijn stok achter de deur om het dit keer ook echt vol te houden.
Dat mijn conditie is verbeterd mag duidelijk zijn. Eind april begonnen met week 2 van Evy, 2 weken geleden liep ik voor het eerst meer dan 5km aan één stuk en gisteren heb ik een mooie tijd neergezet op de 5km.
Mijn lichte overgewicht is verdwenen. De heren doktoren noemen mijn gewicht nu gezond, ook al is het nog borderline overgewicht (m'n BMI is nu NET onder de 25). Door te blijven sporten zal m'n gewicht stabiel blijven of misschien zelfs nog afnemen.
Ik merk daarnaast dat ik daadwerkelijk minder pieker als ik hardloop. Daarnaast is het leuker om m'n hoofd te breken over een goed trainingsschema, dan over shit in m'n privéleven
En last but not least: door sporten slaap ik beter, en met betere slaap ben ik een stuk vrolijker
Dit weekend realiseerde ik me bovendien dat ik onbewust nog een ander stuk motivatie heb. In mijn familie komen naast psychische problemen ook veel lichamelijke aandoeningen voor. Reuma, kanker, hartfalen, darmaandoeningen... Daarnaast is overgewicht ook een probleem in de familie en dat neemt ook een hoop risico's met zich mee (diabetes, hartproblemen, kanker). Ik heb gezien hoeveel die ziektes kapot kunnen maken en dat wil ik niet meemaken.
Ik wil gezond zijn, zowel lichamelijk als psychisch. Ik denk dat hardlopen mij daarbij helpt. Op korte termijn is het in ieder geval iets waar ik trots op kan zijn. Drie keer in de week een gevoel van: "Yes! Ik doe het toch maar mooi even!" En op langere termijn: gezondheid kan je niet afdwingen (zeker niet zolang ik de sigaretten nog niet helemáál kan laten staan), maar je kan wel je best doen om het risico op nare aandoeningen te verkleinen.
Die 3 parkenroute ziet er leuk uit!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik probeer zo min mogelijk heen en weer rondjes te maken en niet al te vaak een route te herhalen. Dus zorgen voor afwisseling. Denk dat ik het Amsterdamse Bos maar eens ga belopen, klein stukje fietsen en dan gaan.
Ow, deze is ook leuk, 3 parken aandoen in een loop:
[ afbeelding ]
@Yuki, als je niemand vin wil ik het wel van je overnemen, al kan je ook nog eens met de helft gaan spelen, dat is 15gram aan eiwitten ipv 30.
En wat de Whey betreft: ik laat het je wel weten als ik er niet vanaf kom. Ik denk dat ik het gewoon niet meer ga gebruiken, ook geen halve zakjes. Ik moet maar zorgen dat ik met melk, yoghurt en kwark mijn eiwitten goed aanvul
Basisbehoefte nr 1 morgen: koffie
Over een kleine 5 uur gaat de wekker en zoals ik me nu voel ga ik niet goed slapen
Hier nog een.quote:Op maandag 2 juli 2012 01:08 schreef Yuki het volgende:
Basisbehoefte nr 1 morgen: koffie
Over een kleine 5 uur gaat de wekker en zoals ik me nu voel ga ik niet goed slapen
Ik heb dr al versche koffiebonen ingedaan <3
Croissantjes liggen klaar om in de oven te gaan.![]()
Kom je in Utrecht wonen?quote:Op maandag 2 juli 2012 01:12 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hier nog een.
Ik heb dr al versche koffiebonen ingedaan <3
Croissantjes liggen klaar om in de oven te gaan.
Mag je koffie voor me zetten en croissantjes bakkenquote:Op maandag 2 juli 2012 01:16 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Waarom ook niet, heb 058 ook wel weer gezien.
Nou twijfel ik nog tussen roerei en omelet.
Oh, en sowieso roerei
truste Yuki!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
stevig programma voor vanavond YUR?quote:Op maandag 2 juli 2012 06:06 schreef YUR het volgende:
Goedemorgen. Laten we maar positief blijven...vandaag weer lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het enige dat er staat is: "Gevarieerde duurloop". Zal dus aan de bui van de trainer liggenquote:Op maandag 2 juli 2012 06:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
stevig programma voor vanavond YUR?
Goedemorgen. Ik denk dat ik erachter ben waarom ik zo'n last van mijn benen heb. Drie bekertjesBen dus veel te hard gegaan. Toch maar even een paar dagen rust houden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
hier vandaag een rustdagje.. lastig om stil te zitten nu het buiten prachtig weer is maar ik voel gewoon dat ik het even nodig heb.quote:Op maandag 2 juli 2012 06:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Het enige dat er staat is: "Gevarieerde duurloop". Zal dus aan de bui van de trainer liggen
Opvallend dat mijn benen super hersteld zijn na de LDL van gister maar dat het lichaam gewoon even een dagje rust nodig heeft'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
misschien is de vraag al eens gesteld YUR, maar hoe groot is jouw groep eigenlijk?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Helemaal niet slecht dus! Ik heb qua kilometers een relatief rustige week achter de rug. Komende week 2 trainingen en a.s. zaterdag een 12km wedstrijdloopje. Misschien zondag een herstelloopje, ligt eraan hoe ik me voel.quote:Op maandag 2 juli 2012 06:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier vandaag een rustdagje.. lastig om stil te zitten nu het buiten prachtig weer is maar ik voel gewoon dat ik het even nodig heb.
Opvallend dat mijn benen super hersteld zijn na de LDL van gister maar dat het lichaam gewoon even een dagje rust nodig heeft
Nu werken
Meestal tussen de 15 en 20 personenquote:Op maandag 2 juli 2012 06:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
misschien is de vraag al eens gesteld YUR, maar hoe groot is jouw groep eigenlijk?![]()
Als iedereen er is toch wel rond de 30, maar dat is een zeldzaamheid.
Flinke groep, maar we hebben dan ook in principe 2 trainersF means you're fucked![]()
Morge Yuki
![]()
meh, wakker... Goed nieuws, vanavond lopen! Al zou ik dat nu niet echt zien zitten
nee, eerste op vijf laten, de derde opbouwenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dan de week erna:
1x 6 km (redelijk tempo)
1x interval
En zo verder?zo heb ik t iig gedaan
anders verhoog je ook meer dan 10%.
Ik heb inmiddels een nieuw schema, met hulp van RD en YURquote:Op maandag 2 juli 2012 07:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, eerste op vijf laten, de derde opbouwenzo heb ik t iig gedaan
anders verhoog je ook meer dan 10%.
daar ga ik vanavond nog even aan schaven maar de opbouw is al beter.
tempo's hoef je ook niet zelf in te schatten. Daar bestaan schema's voorquote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wedstrijdtempo "ken" ik niet echt in m'n trainingen. Ik loop op een tempo wat comfortabel voelt. Dat betekent dat ik de ene keer 7min/km loop en de andere keer richting 6:30/km haal.
Ik wil wel iets met tempo's gaan doen op den duur, maar vind het moeilijk om dat zelf in te schatten. En ik denk dat, als ik net als met Evy, de duur van het lopen steeds iets uitbouw, ik iig het vermogen krijg om langer te lopen. Als ik een 10km kan lopen op een vergelijkbaar of iets lager tempo dan de 5km, ben ik dik tevreden.
Als ik nu een richttijd zou moeten noemen voor de 10 km op 30 september, zou dat 10 km binnen 1:10:00 zijn. En dat kan op ieder moment aangepast worden. 7 min/km is overigens nog steeds te snel met jouw beoogde wedstrijdtijd. Is zelfs voor mij nog te snel maar ja zie maar eens in te dammen
ter vergelijking: slacker loopt de 10 binnen 55 min en ik zag van hem ook een duurloop in 7.30 langskomen.
Kudo's Yukiquote:Op maandag 2 juli 2012 01:04 schreef Yuki het volgende:
Nu we toch motivaties aan het delen zijn:
Ik wil gezond zijn, zowel lichamelijk als psychisch. Ik denk dat hardlopen mij daarbij helpt. Op korte termijn is het in ieder geval iets waar ik trots op kan zijn. Drie keer in de week een gevoel van: "Yes! Ik doe het toch maar mooi even!" En op langere termijn: gezondheid kan je niet afdwingen (zeker niet zolang ik de sigaretten nog niet helemáál kan laten staan), maar je kan wel je best doen om het risico op nare aandoeningen te verkleinen.
Voor een deel herkenbaar, ik ben ook gaan hardlopen als een soort therapie, om m'n gezondheid te verbeteren en m'n lichaam te helpen genezen van een te stressvol jaar.![]()
Bah geen zin in werken want er is geen flikker te doen. Hopelijk komt er in de loop vd dag weer wat binnen want ik heb geen zin in weer zo'n dag als vrijdag.Niet meer actief op Fok!![]()
volgens mij zou Slacker trouwens zijn duurlopen wel iets sneller kunnen doen hoor... gezien zijn ervaring en tijden.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Slacker loopt de 10 binnen 55 min en ik zag van hem ook een duurloop in 7.30 langskomen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat weet ik niet. Hij baseert zijn tempo's op het boek van Honselaar. Je moet er echt voor waken dat je je duurlopen niet te snel doet en dat is zomaar het geval.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij zou Slacker trouwens zijn duurlopen wel iets sneller kunnen doen hoor... gezien zijn ervaring en tijden.Niet meer actief op Fok!![]()
hoezo is 7 min / km te snel als je tien km binnen 1:10 wil lopen? dan haal je het niet eens binnen die tijd ... of bedoel je iets anders?quote:Op maandag 2 juli 2012 07:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tempo's hoef je ook niet zelf in te schatten. Daar bestaan schema's voor. 7 min/km is overigens nog steeds te snel met jouw beoogde wedstrijdtijd. Is zelfs voor mij nog te snel maar ja zie maar eens in te dammen
ter vergelijking: slacker loopt de 10 binnen 55 min en ik zag van hem ook een duurloop in 7.30 langskomen.
Wat een motivaties hier trouwens!! Heftige, mooie en verdrietige verhalen...
Kom ik aan... Iets meer dan een jaar geleden was ik gaan kijken bij m'n moeder en zusje, die de Zomerklassieker van Roosendaal liepen. 10km door Roosendaal en omgeving. Zelf deed ik niet echt aan sport, ik fietste alleen naar het station elke dag. Maar dit zag er zo leuk uit!! Al die blije mensen over de finish, dat wilde ik ook![]()
Na die wedstrijd twijfelde ik of ik wilde beginnen, maar een week daarna werden er twee verstandskiezen getrokken uit m'n bovenkaak. Dat ging heel erg mis, de kaakchirurg veroorzaakte een open antrum (dat is een gat in het kaakbot, er is dan een open verbinding tussen neusholte en mondholt. Toen de kaakchirurg m'n neus dichtkneep moest ik door m'n neus uitademen. Er kwam toen lucht uit het kies-gat, and that's bad. Denk gezellige ontstekingen, eten in je neus en zo).
Een open antrum maken ze dicht met een lapje wang, een lapje tandvlees en een heleboel hechtingen en dan moet je wachten tot het bot eronder weer dicht is. Tot die tijd mag je niks vasts eten, want het mag niet meer open. Ook mag je niet geeuwen, bukken, tillen enz enz, en ook niet rennen. Ik heb meer dan anderhalve maand alleen maar op shakes geleefd, want vloeibaar, en was dus ook aardig wat kilo's kwijt na dat shake dieet.
Toen ik eindelijk weer wat mocht doen, denk eten en normaal bewegen en zo, dacht ik, tja, nu moet ik ook wat gaan doen aan sport natuurlijk. Anders is het zonde van al die kilo's die ik kwijt ben.
Dus schoenen gekocht, Evy gedownload en gaan rennen. Niet echt met een doel... Geen marathons of zo, maar gewoon lekker rennen.
Eén jaar nadat ik heb gekeken bij die Zomerklassieker heb ik hem zelf gelopen, samen met m'n moeder en m'n zusje. Dat is in ieder geval gelukt.
En nu? Zwart gat? Nee hoor. Ik heb de smaak te pakken en wil meerik heb verschillende loopjes op het programma staan, want ik vind het leuk! De sfeer, het lopen en vooral, m'n strakkere lijf.
Irunning!
daarom ben ik er sinds kort ook van overtuigd dat het beter is om een LDL op hartslag te lopen...quote:Op maandag 2 juli 2012 07:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat weet ik niet. Hij baseert zijn tempo's op het boek van Honselaar. Je moet er echt voor waken dat je je duurlopen niet te snel doet en dat is zomaar het geval.
En wat betreft Honselaar.... er zal gerust een kern van waarheid inzitten in datgene wat de man zegt maar zo zijn er nog 100 verschillende theorieen die allemaal wat anders vertellen.
neem deze post uit het amt topic bijv:quote:Afgelopen maandag is Herman Verheul overleden, zo meldt atletiekvereniging Phoenix op haar site. Zijn gezondheid liet de laatste jaren te wensen over maar zijn overlijden kwam toch onverwacht. Verheul was oprichter en ere-voorzitter van deze vereniging maar zijn naam is bij de meeste lopers vooral bekend van de zogenaamde methode Verheul.
Het is een trainingsleer die afstand neemt van keiharde tempotrainingen en langzame duurlopen. In de ogen van Verheul zou de keiharde trainingen ten koste gaan van de ontspanning in de loopbeweging terwijl de langzame duurlopen een zware pas en trage afzet stimuleren. Verheul pleitte voor een meer soepele, ontspannen loopstijl die werd getraind door middel van intervaltrainingen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Schema's voor of niet, blijft lastig in te schatten voor me als ik niet iemand heb om me te pacen.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tempo's hoef je ook niet zelf in te schatten. Daar bestaan schema's voor. 7 min/km is overigens nog steeds te snel met jouw beoogde wedstrijdtijd. Is zelfs voor mij nog te snel maar ja zie maar eens in te dammen
En wat het tempo betreft... De discussie over een wedstrijdtempo is al eens gevoerd en ik heb (met anderen in dit topic) geen wedstrijdtempo als doel. Mijn doel is uitlopen en dat doe ik, tijdens training of evenement, op een tempo dat prettig voelt. Of dat nou 6:30, 7:00 of 7:30 per km is, dat merk ik op het moment zelf wel.
Ik heb bij m'n voorbereiding op Evy ook niet bewust gepacet. Ik liep op een tempo dat vol te houden is. Vaak had ik een pace van rond de 7:00/km, en tijdens de meidenloop liep ik toch 3 paces van 6:20 en 2 van 6:40 (volgens endomondo). In m'n opbouw naar de 10km wil ik het op ongeveer dezelfde manier doen, met als verschil dat ik ook af en toe een intervaltraining of fartlek ga doen. Wat m'n tempo op een 10km evenement is zie ik tegen die tijd wel.
Ik weet dat een training op bewust hele lage snelheid handig kan zijn, maar dat is volgens mij vooral voor mensen die hele lange afstanden gaan lopen. Je vergelijking met slacker is niet op mij toe te passen. Je vergelijkt namelijk zijn tempo op 10 km met een training over ruim 19km. Zo ver ben ik nog lang niet, als ik er ooit al ga komen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Thanksquote:Op maandag 2 juli 2012 07:21 schreef STING het volgende:
[..]
Kudo's Yuki
Voor een deel herkenbaar, ik ben ook gaan hardlopen als een soort therapie, om m'n gezondheid te verbeteren en m'n lichaam te helpen genezen van een te stressvol jaar.
En goede motivatie van jou ookmerk je al verschil?
♥ || Baby catcher in training || ♥
Forum Opties Forumhop: Hop naar: