SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.____________________________________________________________________________________
Reviews
Hardware.info
http://nl.hardware.info/r(...)s-ii-gt-i9100-review
Phone Arena
http://www.phonearena.com(...)y-S-II-Review_id2728
Techradar.com
http://www.techradar.com/(...)axy-s2-930907/review
Tweakers.net
http://tweakers.net/revie(...)-kracht-vooruit.html
Mobile-Review
http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s2-2-en.shtml
Engadget - Samsung Galaxy S II review
http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review/
CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review
http://reviews.cnet.co.uk(...)s-2-review-50002442/Winnaar KLB verkiezingen 2012.
Ik heb zo het idee dat de meeste mensen in het GS2 topic al een S2 zullen hebbenquote:
Heb je de gekochte of gratis versie? Heb nu de gratis maar veel is er nog niet anders volgens mij. Heb ook nog geen wijzigingen in de instellingen aangebracht trouwens.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef SiGNe het volgende:
UIteindelijk heb ik 2 dagen en 3 uur met m'n telefoon gedaan voor ik de melding kreeg dat ik nog 15% over had en de telefoon aan de oplader moet.
In die tijd heb ik de telefoon redelijk wat gebruikt, voor wifi en telefoongesprekken (3 kwartier totaal denk ik) dus dat Green Power Premium doet z'n werk goed.
Ik zit nu weer 10 uur op de batterij en er is nog steeds 90% over (en nog 48 minuten te gaan volgens de batterij info, die snapt er ook niks meer van)
Veel mailcontact onderweg en dan vind ik het toetsenbord net te klein icm het schermquote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat de meeste mensen in het GS2 topic al een S2 zullen hebben
Waarom wil je een Note trouwens?
top! dank je welquote:Op woensdag 4 juli 2012 12:44 schreef speknek het volgende:
Home knop ingedrukt houden, taakbeheer, en dan heb je een tabblad ram, waar je het geheugen kan wissen. Heb er de laatste tijd vooral op websites met flash last van, dat ik om de zoveel tijd de ram moet ledigen om het weer werkend te krijgen. RAM legen is meestal ook beter dan al je apps afsluiten mbt batterij sparen, want hij sluit daardoor veel meer apps af.
Ik heb de gekochte versie gratisquote:Op woensdag 4 juli 2012 12:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heb je de gekochte of gratis versie? Heb nu de gratis maar veel is er nog niet anders volgens mij. Heb ook nog geen wijzigingen in de instellingen aangebracht trouwens.
Alleen bluetooth manage ik niet maar dat staat standaard toch uit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat heb je exact ingesteld dan? Ga ik ook eens proberen.
Is dat niet gewoon een Cyanogen Rom? Die zijn in elk geval 4.0.4 (aangepaste 4.0.3)quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:36 schreef Co_OL het volgende:
Er is een originele open europe versie 4.0.4 uit van samsung
Nee is een echte samsungquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een Cyanogen Rom? Die zijn in elk geval 4.0.4 (aangepaste 4.0.3)
En 4.1 is er alleen nog voor de Nexus geloof ik, Google wil z'n eigen telefoon het eerste update, daarna mag de rest.
quote:Remember we tweeted about Android 4.0.4 for the Galaxy SII and Galaxy Note…
Today the first firmware with Android 4.0.4 for the Galaxy SII has been leaked.
You are able to download the first rom thought our firmware page as usual www.SamFirmware.com
Some details about this rom…
Android: 4.0.4
Build date: June 28
PDA: I9100XXLQ5
MODEM: I9100XXLQ5
CSC: I9100OXALQ5
Please make sure you save everything before you flash.
This if a full rom so your phone will wipe!
Every Galaxy SII owner will get Android 4.0.4 by the next couple of months.
You will be able to update your device by Samsung KIES or over the air.
Ah ok, ben benieuwd naar de update-lijst.quote:
Ik heb nu ook Green Power erop maar het lijkt alleen maar sneller te gaan. Na een uur al 10% leegquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah ok, ben benieuwd naar de update-lijst.
Hebben ze bijvoorbeeld iets aan de belabberde batterij gedaan zodat je geen programma's als Green Power meer nodig hebt..
Toenik m'n telefoon vandaag aanzette na er ongeveer een dag heel weinig mee gedaan te hebben liet Green Power zien dat m'n batterij (88% vol nog) nog 8 dagen en 4 uur op die manier door kan gaan.. kijk, zo hoort het..
Ik zit nu op 45% en ben een dag verder..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb nu ook Green Power erop maar het lijkt alleen maar sneller te gaan. Na een uur al 10% leeg
Alles wat je wilt bewaren backuppen met Titanium en nadat je geflasht hebt weer terugzetten met Titanium. Daar is dat programma voor namelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:56 schreef Coenehv het volgende:
Een vraagje, ik wil graag mijn galaxy s2 updaten, maar alle apps enzo bewaren. Ik heb hem al geroot en titanium backup gedownload. Nu vraag ik me dus af hoe ik, nadat ik mijn telefoon heb geupdate naar een andere ROM, hoe ik dan alle apps er weer op krijg? Iemand die mij kan helpen?
tijd voor een S3 danquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:34 schreef Pumatje het volgende:
S2 is in de galaxy hemel![]()
Kapot gevallen, en naar de verzekering gestuurd.
Mis hem zo...
Maar als ik er een nieuwe ROM opzet, gaat die app dan niet weg?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Alles wat je wilt bewaren backuppen met Titanium en nadat je geflasht hebt weer terugzetten met Titanium. Daar is dat programma voor namelijk.
quote:Op maandag 9 juli 2012 23:28 schreef Coenehv het volgende:
[..]
Maar als ik er een nieuwe ROM opzet, gaat die app dan niet weg?
Rootbox. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1696419quote:Op maandag 9 juli 2012 23:29 schreef gogosweden het volgende:
Deze week krijg ik mijn download mode jiggie binnen.
Welke roms zijn must try's ?
even lezen, thanks alvastquote:Op maandag 9 juli 2012 23:45 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Rootbox. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1696419
Geen must try, maar een must have.
Kun jij mijn vraag dan misschien antwoorden?quote:Op maandag 9 juli 2012 23:45 schreef gogosweden het volgende:
[..]
die post staat hierboven ook al enzo.
gr gr de reddingsbrigade
Ja die app is dan weg. Maar omdat je 'm hebt gebackup'd met Titan hoef je alleen maar *cliiickk* te doen en poef... hij is weer terug, inclusief data.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:18 schreef Coenehv het volgende:
[..]
Kun jij mijn vraag dan misschien antwoorden?
als ik niet antwoord betekend dat dat ik het antwoord niet weet enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:18 schreef Coenehv het volgende:
[..]
Kun jij mijn vraag dan misschien antwoorden?
Oke hier heb ik dus wat aan, bedankt!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:25 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja die app is dan weg. Maar omdat je 'm hebt gebackup'd met Titan hoef je alleen maar *cliiickk* te doen en poef... hij is weer terug, inclusief data.
Het was ook gewoon een vraag, je moet je niet gelijk aangevallen voelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:27 schreef gogosweden het volgende:
[..]
als ik niet antwoord betekend dat dat ik het antwoord niet weet enzo.
had je zelf ook wel kunnen bedenken omdat ik net vertel dat ik wil beginnen met rooten
Wel backuppen MET data dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:31 schreef Coenehv het volgende:
[..]
Oke hier heb ik dus wat aan, bedankt!
Ja, dat wist ik al. Ik wilde alleen even weten of ik na de update dus die backup had of niet.quote:
M'n ex heeft toevallig van de week haar S1 laten vallen, scherm kapot, reparatie betaalt de verzekering maar ze heeft nu ook een S3 bij d'r (veel te dure!) abonnement genomen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:02 schreef Xiance het volgende:
Mjah, naja.. het is vervelend, maar het is mijn eerste telefoon die gestolen is.. mijn oude MDA Vario van tig jaar geleden ligt nog in de kast met alleen wat krasjes, dus ik probeer maar niet te mopperen, en te bedenken dat je alles eens meegemaakt moet hebben
van Kies heb ik eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt.. maar nu heb ik *tijdelijk* een samsung galaxy mini, en dan moet ik kies opstarten voor ik m kan benaderen via explorerquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
M'n ex heeft toevallig van de week haar S1 laten vallen, scherm kapot, reparatie betaalt de verzekering maar ze heeft nu ook een S3 bij d'r (veel te dure!) abonnement genomen.
Trouwens, aangezien ik gevraagd werd om de telefoon te backuppen, sms'jes bewaren enzo kwam ik erachter dat de S1 eens tuk minder functies heeft in Kies dan de S2.
De S2 kan gewoon SMS exporteren naar PC, de S1 kan dat kennelijk niet..
Als een telefoon na drie reparaties nog steeds mankementen vertoont, kun je een nieuwe eisen. Hou dat dus in gedachten als je telefoon straks weer wat heeft.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:00 schreef MMUFC het volgende:
Hopelijk deze week mijn telefoon weer terug.. 18 juni stuk(telefoon laadde niet meer op..) gegaan en op laten sturen. 26 juni gerepareerd en geupdate teruggekregen. 27 juni opnieuw opgestuurd omdat hij nog steeds niet op laadde.. 3 juli teruggekeken.. en hij laadde zowaar op.. En hij is 5 juli weer opgestuurd omdat ik geen netwerk meer had.. echt klote..
Ik geloof dat dat alleen geldt als het 3 (niet succesvolle) reparaties zijn aan hetzelfde onderdeel. Hou me ten goede, maar vraag het voor de zekerheid even naquote:Op woensdag 11 juli 2012 07:42 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als een telefoon na drie reparaties nog steeds mankementen vertoont, kun je een nieuwe eisen. Hou dat dus in gedachten als je telefoon straks weer wat heeft.
Volgens mij niet. Een klant heeft recht op een deugdelijk product. Daarvoor maakt het niet uit of onderdeel x, y, of z kapot is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat alleen geldt als het 3 (niet succesvolle) reparaties zijn aan hetzelfde onderdeel. Hou me ten goede, maar vraag het voor de zekerheid even na
Oh zou kunnen, dan heb ik dat altijd verkeerd opgevat. Ik dacht na 3 mislukte reparaties aan hetzelfde onderdeel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Een klant heeft recht op een deugdelijk product. Daarvoor maakt het niet uit of onderdeel x, y, of z kapot is.
Heb ik na de 2e keer opsturen gevraagd bij de klantenservice Vodafone en dat zou inderdaad het geval zijn bij 3 reparaties aan zelfde onderdeel. Desondanks is er in de VF winkel mij verteld dat als hij terug komt en het nog steeds niet doet dat er dan een verzoek tot swap ingediend gaat worden..quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat alleen geldt als het 3 (niet succesvolle) reparaties zijn aan hetzelfde onderdeel. Hou me ten goede, maar vraag het voor de zekerheid even na
Kijk gewoon in de thread op xda van de ROM die je wilt installeren. Daar staan altijd wel instructies bij over wat je moet wipen etc.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:45 schreef Coenehv het volgende:
Kan het via deze manier? Werkt die met alle ROM's en kan ik dan, nadat die ROM eropstaat, gewoon backuppen met titanium backup?
Dit staat er: Recommended Installation Stepsquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:56 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Kijk gewoon in de thread op xda van de ROM die je wilt installeren. Daar staan altijd wel instructies bij over wat je moet wipen etc.
Verdiep je nou eerst een beetje... dat scheelt een hoop. iig moet je het als volgt lezenquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:00 schreef Coenehv het volgende:
[..]
Dit staat er: Recommended Installation Steps
Wipe Data/Factory Reset (This does not affect your Internal/External storage)
Format /System (This does not affect your Internal/External storage)
Flash ROM
Follow Aroma Instructions
Wipe Cache
Wipe Dalvik Cache
Reboot
Alleen verder geen uitleg dus...?
Oke, bedankt. Ik kon het nergens vinden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:06 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Verdiep je nou eerst een beetje... dat scheelt een hoop. iig moet je het als volgt lezen
-Zet de zip met de rom die je wilt installeren op je sd kaart
-(Re)boot in recovery-mode
Wipe Data/Factory Reset (This does not affect your Internal/External storage)
Format /System (This does not affect your Internal/External storage)
Flash ROM
Follow Aroma Instructions
Wipe Cache
Wipe Dalvik Cache
Reboot
- Zet met titanium je gebackupte apps terug
Succes! Zolang je je aan de instructies houdt kan er eigenlijk niks mis gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:19 schreef Coenehv het volgende:
[..]
Oke, bedankt. Ik kon het nergens vinden.
Oke, daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor, eerste keer dat ik er een custom ROM op ga zetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Succes! Zolang je je aan de instructies houdt kan er eigenlijk niks mis gaan.
Ja, rooten is me al gelukt. Ik ga het nu proberenquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:49 schreef Bartje1981 het volgende:
Gewoon precies de instructies opvolgen.
Als je toestel nog niet geroot is, is de eerste keer wat omslachtiger, daarna stelt het echt helemaal niks meer voor en moet je juist oppassen dat je niet blijft flashen en proberen van verschillende roms
http://www.christianpost.(...)e-to-hardware-77519/quote:
Certain hardware limitations could hold Samsung Galaxy S2 owners back from receiving the Android 4.1, JellyBean update.
While its successor, the S3 is a shoe-in to upgrade, the S2 lacks some of the components it would need to allow the OS to run smooth and efficiently on the smartphone.
Some of these hardware limitations include low screen resolution, with most S2s having a 800 x 480 resolution, and the fact that it features a dual-core processor, while quad-core chips are preferred for JellyBean.
Another thing that could hold the S2 back from receiving the new Android build is that the handset will not run as smoothly with JellyBean and TouchWiz working simultaneously.
A similar situation occurred when Android 4.0, Ice Cream Sandwich launched at the end of last year with the Galaxy S I9000. Samsung announced that the smartphone was not going to be upgradable to ICS due to hardware limitations and incompatibility with other software already running on the handset.
Samsung is expected to announce the rest of the list for devices that will be JellyBean 4.1 updatable. The only two guaranteed devices as of today are the Samsung Galaxy S3 and the Galaxy Nexus.
It seems like Samsung, in conjunction with Google, is attempting to phase out older smartphones in order to usher in the new models by creating software that only functions on the latest hardware.
And with the level smartphones such as the S2 can perform at today, there are little to no reason why someone would need to upgrade a device other than a change in software or the desire for an HD display.
Google announced Android 4.1, JellyBean last week during its Google I/O keynote.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef MineraalWater het volgende:
Cynangogen is al bezig met jellybean dus er komt geheid een 4.1 rom uit.
De nexus is gelijk of minder dan de S2quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:03 schreef SiGNe het volgende:
Dat met de processor lijkt me niet kloppen, anders zou Jellybean op geen enkele andere telefoon kunnen draaien als die minder dan 4 cores heeft.
En wat de resolutie betreft lijkt dat me makkelijk aan te passen, ICS heeft er met oudere telefoons ook geen probleem mee.
En anders komt er wel een alternative Rom uit die door iemand zelf is gemaakt.
Je apps ed: instellingen->back up maken en terugzetten-> back-up mijn gegevens en bv automatisch herstellen aanzetten.quote:
1: http://www.tested.com/new(...)-your-android-phone/quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:30 schreef gogosweden het volgende:
Zo jig is binnen.
Stap 1, hoe backup ik mijn smsjes / contacts / call log zodat ik die na het rooten weer terug kan zetten?
Stap 2, moet ik eerst de stock rom rooten voordat ik een custom rom er op kan doen? ( let's say cyonagen mod 9 )
stap 3, hoe zet ik mijn smsjes contacts etc weer terug als ik geroot heb?
Beetje newbie vragen enzo
Bedankt voor stap 1quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:27 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
1: http://www.tested.com/new(...)-your-android-phone/
2: Nee hoeft niet je kunt gewoon meteen een rom erop zetten, Natuurlijk wel eerst een nieuwe kernel flashen.
3: Zie stap 1
die jig kan je de counter niet meer mee terug zetten. dan moet je een oude bootloader flashen wat nogal risky isquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:25 schreef SiGNe het volgende:
werkt het een beetje goed zo'n Jig?
En als je nu terug zou willen, dan is je telefoon weer zoals vlak voor je flash?
ja als je met CWM een nandroid backup maakt. Dan ga je wel terug naar je rooted telefoon trouwens.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:39 schreef SiGNe het volgende:
Counter terugzetten kan weer met triangle away, dat scheelt dan weer.
Maar als je teruggaat heb je dus weer een hele schone telefoon?
Zou toch fijn zijn als er iets zou zijn (evt die Jig, geen verstand van) waarmee je heel snel even een Rom kan testen en als ie bevalt dat je dan alles weer opnieuw installeerd maar dat als het niet bevalt dat je weer terug kan gaan naar het moment vlak voor de flash.
Dan hoef je niet alles weer opnieuw te downloaden en in te stellen.
Kijk, da's handig en scheelt een hoop stappen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:57 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja als je met CWM een nandroid backup maakt. Dan ga je wel terug naar je rooted telefoon trouwens.
Ga ik nu doen, wil toch weer naar stock
iddquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kijk, da's handig en scheelt een hoop stappen.
hmm ik heb gewoon een complete nandroid backup voor het geval dat. Neemt toch niet zo veel ruimte inquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:32 schreef Catch22- het volgende:
Je moet nooooit settings backuppen trouwens. Kan je veel gezeik om krijgen. Beste is gewoon een rom flashen en apps contacten lijsten smsjes ed terug te zetten. Die nandroid backups zijn vlgns mij niet optimaal
jij hebt je telefoon zeker niet via KIES geupdate naar 4.0 ? want jij hebt de oude bootloader nog, ik heb de nieuwe alquote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:52 schreef MineraalWater het volgende:
Ik heb al zeker een half jaar die jig en hij werkt ook gewoon goed op mijn geflashte Siyah kernel + Resurrection rom.
Saturn heeft vast webshops uitgesloten van die actie, daar valt moeilijk tegen te concureren omdat die veel minder kosten (geen winkelpand met personeel, alleen een magazijn) hebben.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:05 schreef daniela_007 het volgende:
Bij Saturn in mijn woonplaats hebben ze S2 voor 479,- terwijl de webshop van Media markt die verkoopt voor 399,-. Dat is wel een groot prijsverschil. Saturn en Mediamarkt zijn toch van dezelfde eigenaar? Ben benieuwd of ik de verkoper van Saturn ga overtuigen om voor 399,- te verkopen, of ik ga zeker naar Mediamarkt.
Heb hem toen voor 350 kunnen bestellen. Nu is hij rond de 360quote:Op maandag 16 juli 2012 14:05 schreef daniela_007 het volgende:
Bij Saturn in mijn woonplaats hebben ze S2 voor 479,- terwijl de webshop van Media markt die verkoopt voor 399,-. Dat is wel een groot prijsverschil. Saturn en Mediamarkt zijn toch van dezelfde eigenaar? Ben benieuwd of ik de verkoper van Saturn ga overtuigen om voor 399,- te verkopen, of ik ga zeker naar Mediamarkt.
Dat is best goedkoop, is er verschil tussen jouw S2 en de 'dure' S2 die Saturn momenteel verkoopt?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:08 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Heb hem toen voor 350 kunnen bestellen. Nu is hij rond de 360
http://tweakers.net/price(...)-ii-i9100-zwart.html
Sommige verkopen de S2 i9100G ipv de S2 i9100. Zien er precies hetzelfde uit alleen heeft een iets mindere processor en gpu. Ik heb destijds bij telecomlink besteld en die verkocht gewoon de i9100 zonder 'G'. Nu zie ik dat ze wel de 'G' verkopen. Je zult dus per shop moeten kijken of er 'G' bijstaat.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:49 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Dat is best goedkoop, is er verschil tussen jouw S2 en de 'dure' S2 die Saturn momenteel verkoopt?
quote:Op maandag 16 juli 2012 18:11 schreef SiGNe het volgende:
De G krijgt in elk geval wel een officiele 4.1 versie, Samsung Duitsland is daar in elk geval mee bezig voor de Duitse markt.
Het schijnt makkelijker naar de 9100G te porten zijn dan naar een 9100 omdat de G een andere processor heeft.
Raar ik had met 4.0.3 geen last (liep alleen af en toe vast, ben hem nu dus aan het updaten)quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:46 schreef Linda2205 het volgende:
Met het risico dat ik iets vraag wat al eerder beantwoord is:
Sinds maandag krijgt mijn telefoon geen verbinding meer met het netwerk. Aan de simkaart ligt het niet (getest in een ander toestel). Er staat een soort verbodsbordje rechtsboven in het scherm. Ik heb aan de instellingen niks veranderd. Hij deed alles normaal, netwerk viel weg, om nooit meer terug te komen. Er zit Android 4.0.3 op. De verkoper raadde (telefonisch, want op vakantie) aan om te updaten naar Android 4.0.7. Hoe ga ik dit doen terwijl ik geen internet op de telefoon heb?
Ik kan nu dus niet bellen, smsen of internetten. Ingaande oproepen worden direct naar de voicemail gestuurd.
Wie o wie heeft een geniale tip?
factory resetquote:Op woensdag 18 juli 2012 09:46 schreef Linda2205 het volgende:
Sinds maandag krijgt mijn telefoon geen verbinding meer met het netwerk. Aan de simkaart ligt het niet (getest in een ander toestel). Er staat een soort verbodsbordje rechtsboven in het scherm. Ik heb aan de instellingen niks veranderd. Hij deed alles normaal, netwerk viel weg, om nooit meer terug te komen. Er zit Android 4.0.3 op. De verkoper raadde (telefonisch, want op vakantie) aan om te updaten naar Android 4.0.7. Hoe ga ik dit doen terwijl ik geen internet op de telefoon heb?
Ik kan nu dus niet bellen, smsen of internetten. Ingaande oproepen worden direct naar de voicemail gestuurd.
Heb je roaming wel aan staan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:46 schreef Linda2205 het volgende:
Via instellingen>backup+restorequote:Op woensdag 18 juli 2012 13:43 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ben niet in het buitenland. En van zaterdag tot maandagochtend werkte het ook gewoon vanuit het vakantiehuisje. Dus bereik is er ook. Hoe doe ik een factoryreset?
Ja. dat vroeg ik me ook af, ik krijg er geen update van en kies zegt dat ik de laatste firmware heb.quote:
Kijk nou maar eerst of je wel verbinding aan hebt staan en niet op vliegtuigstand of zo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:43 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ben niet in het buitenland. En van zaterdag tot maandagochtend werkte het ook gewoon vanuit het vakantiehuisje. Dus bereik is er ook. Hoe doe ik een factoryreset?
Dat staat niet aanquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kijk nou maar eerst of je wel verbinding aan hebt staan en niet op vliegtuigstand of zo.
Roaming vind je onder instellingen>meer...>mobiele netwerken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:16 schreef Linda2205 het volgende:
Waar vind ik dat roaming? Maar ik debk niet dat het daar aan ligt. Het lijkt wel of de telefoon de hele simkaart niet kan lezen. Hij vraagt bij het aan zetten van de telefoon bijv. ook niet naar de pin. En de kaart van mijn vriend pakt hij ook niet
Die contacten zullen dan wel op de sim staan en als ie die niet kan lezen...quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:55 schreef Linda2205 het volgende:
Als ik daar op klik zegt hij: plaats een simkaart voor mobiel netwerken. En al voor het terugzetten van de instellingen vroeg hij niet naar de pin.
Contacten en smsjes zijn er niet meer..dus die zullen wel allemaal op de telefoon zelf gestaan hebben en nu gewist zijn...
ik heb geen greenpower..quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:47 schreef fotostarter het volgende:
Heb greenpower verwijdert en mijn batterij gaat bij normaal gebruik bijna 2 volle dagen mee.
Kan ik mee leven
Greenpower maakte het bij mij alleen maar erger ja.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:47 schreef fotostarter het volgende:
Heb greenpower verwijdert en mijn batterij gaat bij normaal gebruik bijna 2 volle dagen mee.
Kan ik mee leven
@ netolk: Thanks voor je antwoordquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:43 schreef SiGNe het volgende:
Als je voor de S3 gaat zou ik 'm halen met redelijk wat bijbetaling.
een vriendin van me heeft er een maar heeft nu wel een abonnement van ¤50 per maand.
Dan betaal je ten eerste al teveel voor het toestel in die 2 jaar plus je krijgt het beltegoed niet op waardoor je dus daar ook teveel geld aan kwijt bent.
En opzich is de S2 zo slecht nog niet, quad core is leuk maar is het al echt nodig voor apps?
En dat het scherm 1280x720 is, is dat nodig? kijk je films op je telefoon bijv?
Misschien kan je dan beter die S2 nog een jaar houden met een sim only abonnement en volgend jaar de S4 halen, zo snel gaat het tegenwoordig immers.
Nope, met een beetje mazzel volgend jaar pas en dan moet je nog 50 0f 30 euro voor het toestel bijbetalen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:26 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
@ netolk: Thanks voor je antwoord![]()
@ SiGNe: Ja ik vind dat abonnement van 50 euro per maand ook redelijk duur.
Ik ben benieuwd wat ik morgen voor aanbieding krijg van Vodafone..... maar ik denk dat ik niet hoef te hopen op een gratis galaxy s3 met een abonnement van 27,50![]()
559,-quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nope, met een beetje mazzel volgend jaar pas en dan moet je nog 50 0f 30 euro voor het toestel bijbetalen.
Komend jaar zal je minstens ¤200 moeten bijbetalen bij een goedkoop abonnement... maar uiteindelijk ben je dan wel in die 2 jaar goedkoper uit.
Wat ik heb gedaan voor ik voor m'n S2 koos 3 maanden geleden is via de tweakers pricewatch opschrijven hoeveel je in totaal voor die 2 jaar kwijt bent incl toestel.
Zonder bijbetaling betaal je meer voor je abonnement + toestel uiteindelijk.
Ik heb ook even getwijffeld om te wachten op de S3 maar uiteindelijk ben ik toch maar voor de S2 gegaan omdat ik dus geen zin in teveel bijbetalen had.
Een toestel helemaal los kopen en daar dan een abonnement naar keuze bij nemen is uiteindelijk het goedkoopste, maar dan moet je wel +/- ¤550 hebben om het toestel te kopen. (wat kost ie nieuw?)
Ja idd. Daarom vind ik het dus ook niet heel erg om 2 jaar met een mobiel te doen. Dat doe ik al sinds mijn eerste telefoonabonnement. En dat is toch al een flink aantal jaren terug.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:36 schreef SiGNe het volgende:
Met een S2 of de vergelijkbare van HTC (One?) hoef je niet bij te betalen en heb je toch een zeer snelle telefoon.. tenminste, zo denk ik er over.
De technologie van de fabrikanten gaat op het moment sneller dan de softwaremakers bij kunnen benen, da's opzich mooi want dat houdt in dat je in principe jaaaren met een telefoon kan doen zonder dat die echt merkbaar traag is.
Ik hoe fook niet meteen de nieuwste telefoon te hebben. Heb net een revuew gelezen en de specs gelezen van HTC One S en schijnt opzicht ook een prima telefoontje te zijnquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik doe ook over het algemeen 2 jaar met m'n telefoon, sla dus ook elke keer een generatie over.
En toen ik de S2 koos was het model 1 jaar oud, over 2 jaar komt de S5 uit en zal ik denk ik voor de S4 kiezen..
(ik neem tenminste aan dat die modellen er wel aankomen)
Heb ik niet helemaal de nieuwste telefoon maar wel een die het prima met de software overweg kan én het kost me niet zoveel
Ik heb sinds kort een nieuwe versie van Green Power (Als je het niet gekocht hebt via G-Play wordt het ook niet automatisch ge-update tenslotte) en sindsdien gaat het bij mij ook erg hard met de batterij, zit duidelijk iets niet goed in de huidige versie.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:47 schreef fotostarter het volgende:
Kan ik mee leven
Inderdaad vervelend ja. Ik heb een extra lader, die ik op mijn werk gelegd heb. Scheelt ookquote:Op maandag 23 juli 2012 18:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een nieuwe versie van Green Power (Als je het niet gekocht hebt via G-Play wordt het ook niet automatisch ge-update tenslotte) en sindsdien gaat het bij mij ook erg hard met de batterij, zit duidelijk iets niet goed in de huidige versie.
Best balen dat ik daar dan achter kwam toen ik een dagje van huis was en geen oplader mee had.
Ik heb ook 2 laders, een in m'n woonkamer en een van een oude telefoon in m'n slaapkamer maar die had ik dus beiden niet bij me.. en een USB kabel had ik ook niet bij me..quote:Op maandag 23 juli 2012 20:20 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Inderdaad vervelend ja. Ik heb een extra lader, die ik op mijn werk gelegd heb. Scheelt ook
Daar ben ik ook benieuwd naar..quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:18 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Waar kan je dat voice talk " what would you like to do?" uitzetten? Krijg daar echt een sik van.
rond de 25 euro heb je een echte Samsung Micro SD kaartquote:Op donderdag 26 juli 2012 01:31 schreef Thaboel het volgende:
Waar hebben jullie (als jullie die hebben) de extended battery pack vandaan?
Enne wat is ongeveer een normale prijs voor een 32gb micro sd kaart?
Taskkillers zijn niet nodig in Android en vreten soms zelfs batterijen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:04 schreef super-mario het volgende:
Ik heb wel een task killer erop staan die elke minuut de achtergrond apps verwijderd. Of moet ik deze op 10 minuten zetten bijvoorbeeld?
Ik internet haast niet op de S2. Gebruik wel Twitter, WhatsApp, Wordfeud, Draw Something, Songpop en nog wat andere apps maar deze worden weer gekilled.
maar waar?quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:04 schreef Co_OL het volgende:
[..]
rond de 25 euro heb je een echte Samsung Micro SD kaart
Ja, want grotere capaciteit.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:10 schreef daniela_007 het volgende:
De batterij raakt inderdaad snel op.
Heeft het zin als ik nieuwe batterij Capaciteit van 2000 mAh ga bestellen / kopen?
Gaat de mobiel dan langer mee?
2000 mAh is toch de capaciteit van de standaard batterij al? Wat versta je trouwens onder 'snel'?quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:10 schreef daniela_007 het volgende:
De batterij raakt inderdaad snel op.
Heeft het zin als ik nieuwe batterij Capaciteit van 2000 mAh ga bestellen / kopen?
Gaat de mobiel dan langer mee?
Bij de aanschaf van S2 is batterij van 1650 mAh meegeleverd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:04 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
2000 mAh is toch de capaciteit van de standaard batterij al? Wat versta je trouwens onder 'snel'?
Heb er van de week eentje besteld met 3500 mAh en een grotere back cover. Ik hoop dat ie een beetje goed is, want dat lijkt me wel handig voor op vakantie. Overigens besteld op focalprice.com, maar volgens mij kun je ze ook gewoon in de winkel kopen.
Bij een S Plus ook.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:01 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Bij de aanschaf van S2 is batterij van 1650 mAh meegeleverd.
Wat is focalprice toch spotgoedkoop! Vergelijk de prijs maar eens met die van smartphoneworld!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:04 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
2000 mAh is toch de capaciteit van de standaard batterij al? Wat versta je trouwens onder 'snel'?
Heb er van de week eentje besteld met 3500 mAh en een grotere back cover. Ik hoop dat ie een beetje goed is, want dat lijkt me wel handig voor op vakantie. Overigens besteld op focalprice.com, maar volgens mij kun je ze ook gewoon in de winkel kopen.
Ja, het is geen origineel spul natuurlijk. En de kwaliteit zal ook niet even hoog zijn. Maar voor het prijsverschil wil ik daar best wat op inleveren... het is toch meer bedoeld als back-up.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:04 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Wat is focalprice toch spotgoedkoop! Vergelijk de prijs maar eens met die van smartphoneworld!
Als je vraag niet beantwoord wordt dan weten ze het niet..quote:
Dat was het idd. Intussen heb ik gegoogeld. Er blijkt ook nog een originele samsung accu 2000 mAh te zijn inclusief nieuwe originele backcover voor 25 euro (geen verzendkosten).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:09 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Er zijn zoveel "nep" batterijen voor de SGS2 maar ik denk dat jij de Anker bedoelt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1273125
En ik gaf je antwoord. Dat jij te bedonderd bent om even verder te googlen naar "extended battery" of iets dergelijks kan ik niet helpen.quote:
Ik zei dat die dingen o.a. te krijgen zijn bij focalprice maar daar zal je wel overheen gelezen hebben. Dat je pas bent gaan googlen nadat je het vroeg zegt meer over jou. Wij willen dit forum graag gezellig houden en gaan elkaar dus niet lopen commanderen als we niet instant geholpen worden. Je grote mond mag je dus achterwegen laten of je kan wegwezen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:43 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waar geef jij antwoord???Ben je om deze tijdstip al bezopen of wat? Ik geef toch zelf al aan in mijn vorige post dat ik erop heb gegoogeld?
Ik weet niet of je de Green Power (premium) app al hebt geprobeerd?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:55 schreef Kloonhommel het volgende:
Zoals iemand al schreef zijn er erg veel accus in de omloop. Ik wist dat er een vrij populaire accu was met een bepaalde opmerkelijke naam, ik kon het me niet herinneren en ben gaan zoeken in verschillende topicjes, de android topic heb ik vrij ver teruggezocht en toch maar gewoon hier gevraagd.
Maar dan doet je sync van whatsapp ed het toch ook niet meer?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de Green Power (premium) app al hebt geprobeerd?
Als je het goed hebt ingesteld scheelt dat ook behoorlijk wat energie, dan gaat je telefoon tenminste ook écht slapen als het scherm uit staat.
Waar heb je tenslotte wifi en data voor nodig als je toestel toch niks doet?
Zolang je maar gebeld kan worden, toch?
Je kan sync ook zo instellen dat die alleen synct op bepaalde intervallen, bijv. alleen als het scherm aanstaat of alleen als je op WiFi zit.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar dan doet je sync van whatsapp ed het toch ook niet meer?
wat was je nou kwijt voor de 32gb?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:51 schreef Thaboel het volgende:
De extended battery kit is binnen. Enigste probleempje is is dat ik pas morgen avond thuis ben. Ach komt goed.
Ben al helemaal blij met mn 32gb kaartje.
Tja, Samsung is niet zo goed met goede software schrijven voor het beheer van je telefoon...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:37 schreef JaneDoe het volgende:
nou ik heb te vroeg gejuicht..
kies kan mn telefoon inmiddels vinden, maar wanneer ik de backup probeer te herstellen mislukt dat
ik word er een beetje moedeloos van..
Resurrection is inderdaad een uitstekende ROM, waarvan de Jelly Bean versie overigens al uit is (@hierboven).quote:
24,99. Vond het wel best. Gelijk wat films erop gedonderd.quote:
Ja heb hem net geinstalleerd!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:54 schreef Reemi het volgende:
[..]
Resurrection is inderdaad een uitstekende ROM, waarvan de Jelly Bean versie overigens al uit is (@hierboven).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854quote:Op zondag 29 juli 2012 20:12 schreef Fuszy het volgende:
Waar kan ik het beste die ressurection rom vinden voor ICS? Ik heb momenteel versie 4.0.3 van ICS.
Ik zelf gebruik NoLed (verkrijgbaar via Google Play).De mogelijkheid om het percentage weer te geven hoever de batterij is opgeladen heb ik niet ingesteld staan, daar deze in de nacht (voor mij) veel licht geeft. Voor de rest ben ik er blij mee.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:55 schreef daniela_007 het volgende:
Kan je ergens instellen dat als je een sms of e-mail krijgt, de LED-light rondom de OK-toets knippert? Dat is handig wanneer je de melding hebt gemist. In mijn oude Android-toestel was wel het geval.
40% lading erin dan kan je hem veilig wegleggen als het goed is en koel bewarenquote:Op maandag 30 juli 2012 13:21 schreef Thaboel het volgende:
hoe kan je het beste een accu opbergen? Want ik heb die extended battery
Fijne apps! Je kan ook instellen dat die 's nachts geen melding geeft om batterij te sparen.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:27 schreef Polcahontas het volgende:
[..]
Ik zelf gebruik NoLed (verkrijgbaar via Google Play).De mogelijkheid om het percentage weer te geven hoever de batterij is opgeladen heb ik niet ingesteld staan, daar deze in de nacht (voor mij) veel licht geeft. Voor de rest ben ik er blij mee.
Waarom de ICS terwijl er nu JB uit is?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:22 schreef Fuszy het volgende:
Ik heb de ressurection ICS 2.6.1. op mijn galaxy s2 gezet, maar mijn wifi doet het niet meer. Dat vind ik vrij irritant. Ik heb de stappen gevolgd, maar ik snap niet waarom hij het niet doet. Iemand een idee?
Omdat ik zelf nog ICS draai. De officiele JB is toch nog niet uit?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Waarom de ICS terwijl er nu JB uit is?
Heb je hem van het XDA-Developers forum?
Maakt niets uit wat je zelf draait, Je zou hem zelfs nog naar Gingerbread kunnen zetten als je wilt.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:38 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Omdat ik zelf nog ICS draai. De officiele JB is toch nog niet uit?
Ik heb hem van de website van ressurection zelf.
nvmquote:Op maandag 30 juli 2012 22:40 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Maakt niets uit wat je zelf draait, Je zou hem zelfs nog naar Gingerbread kunnen zetten als je wilt.
Verder zou ik het niet weten, Probeer anders eens hun Jellybean rom inclusief OTA, Dat betekend dat je gewoon updates via het internet kunt downloaden zonder opnieuw je rom te flashen.
Ja, da's normaalquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:33 schreef wuuht het volgende:
sinds ik mijn gs2 heb geroot start ie op met een gele driehoek is dat normaal?
Waarom 40% lading? Waarom niet gewoon vol geladen?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:30 schreef Co_OL het volgende:
[..]
40% lading erin dan kan je hem veilig wegleggen als het goed is en koel bewaren
Of dat mooier is dat ligt natuurlijk aan de persoon zelf. In fel zonlicht zijn de telefoon schermen eigenlijk precies hetzelfde, Ik zie geen verschil al lijkt de S3 net iets duidelijker te zijn (Net getest S3 en S2 naast elkaar)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:49 schreef DutchMan0211 het volgende:
Is dat scherm van de Galaxy S2 trouwens mooier dan die van de S3 ? Er gaan verhalen dat de S3 bij fel zonlicht bijna niet te zien valt en dat dat met de S2 juist helemaal niet zo is.
Verder nog een ander vraagje . Ik heb nu een 2 jarig abonnement bij vodafone. Oktober loopt hij af maar kan nu al verlengen. Is het dan zo dat ik perse weer met 2 jaar moet verlengen ? Of kan ik ook met 1 jaar verlengen i.c.m. een Samsung Galaxy S2 ?
jup, zit ook constant op WiFi te sniffen.. houd je mobiel compleet uit z'n slaap.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:58 schreef NightH4wk het volgende:
Hoeren Facebook zit vaak veel CPU te gebruiken. Daarom was m'n batterij zo snel leeg afgelopen dagen.
Heb je die via Kies binnen gehaald? Ik zie namelijk geen update maar ik gok dat dat komt doordat ik een andere kernel heb ofzo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef Co_OL het volgende:
Ik zit nu op de nieuwe 4.0.4 NEE rom versie van samsung en heb nu eindelijk beter batterij duurzit nu op een 50% na 22,5 uur
In het begin was de accu binnen 6 uur leeg met deze rom maar na een aantal dagen gaat het dus steeds beterder
dan draait er een programma op de achtergrond.. Facebook of google services bijv.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:24 schreef automatic_ het volgende:
Mijn telefoon wordt de laatste tijd superrrr warm
Ik heb mijne van sammobilequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Heb je die via Kies binnen gehaald? Ik zie namelijk geen update maar ik gok dat dat komt doordat ik een andere kernel heb ofzo.
in Kies staat er PDA:LPD / PHONE:LPW / CSC:LP5 (XEN)
Bij instellingen>over het toestel staat er bij Kernelversie
3.0.15-I9100XWLPD-CL524746
dpi@DELL154#3
Wat staat er bij jou?
Thanksquote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:26 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik heb mijne van sammobile![]()
PDA: I9100XWLPT
CSC: I9100NEELP4
Version: 4.0.4
Date: 2012-07-30
3.0.15-I9100XWLPG-CL619441quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Thanks![]()
En wat staat er bij de kernelversie?
Ik heb namelijk het idee dat er daar dan iets niet klopt, Kies zegt namelijk bij mij altijd dat firmware initialisation niet kan met m'n toestel.
Ik wil 'm dus weer een keer geheel flashen en whipen maar dan wil ik wel weten of ik wel de goede versies van alles te pakken heb.
Die van mij heeft ook erg veel moeite om GPS signalen op te pikken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:26 schreef daniela_007 het volgende:
Krijg je wel goed GPS-signaal op je SGS2? Ik krijg vaak zwakke GPS-signaal.
Dat heeft toch niks met je rom te maken. Je zal altijd moeten 'roamen' bij zo'n aanbieder. Sinds ik bij Tele 2 zit moet ik het ook. Wel even opletten dat je het uitzet als je naar het buitenland gaat uiteraard.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:50 schreef depsycholoog het volgende:
kan iemand bevestigen of de roaming-melding op een CM9 ROM vals alarm is als je Telfort hebt via het KPN netwerk?
Het blijft toch een beetje eng.
Maar kan men je met die Rom niet tracken? Dat ze weten waar je bent en wat je voor Apps draait enzo?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:40 schreef _Flea_ het volgende:
Iemand die hier Paranoid Android draait? Heerlijke ROM!
klinkt goed! Die ga ik er vanavond maar eens op zetten denk ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:17 schreef SiGNe het volgende:
Hij is er: http://tweakers.net/meuktracker/28997/cyanogenmod-90-stable.html
De final release van CyanogenMod versie 9.0 is uitgekomen.
Welke heb jij nu dan? Ik heb nu de dreamland mod maar die heeft in zijn eeuwige wijsheid swype eraf geflikkerdquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:38 schreef SiGNe het volgende:
Laat even weten hoe die bevalt, ik heb wel even CM7 op m'n telefoon gehad maar dat beviel wat minder.
Ik heb weer standaard ICSquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Welke heb jij nu dan? Ik heb nu de dreamland mod maar die heeft in zijn eeuwige wijsheid swype eraf geflikkerd.
Misschien ga ik ook weer terug naar de standaard trouwens. Dan root ik het wel en flikker ik de samsung zooi er wel af met titanium backup. Werkt ook goed.quote:
Ja, dat dacht ik ook al maar toch eventjes navragen bij de knappekoppen hierquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:54 schreef TJV het volgende:
Dan zet je al je data toch uit? Hoef je je helemaal geen zorgen te maken.
Waar was je mee bezig toen ie uitviel?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:01 schreef leeell het volgende:
SGS2 uitgevallen, start niet meer op, ook niet met de speciale opstartmodus, doet he-le-maal niets
standaard ICS , batterij is het niet
shoot
bezig via USB bestanden over te hevelenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waar was je mee bezig toen ie uitviel?
En weet je echt zeker dat het de batterij niet is? Soms moet je 'm echt lang aan de oplader houden voor de telefoon op wil starten.
Als het de batterij niet is kan je kijken of je de telefoon met Odin nog kan bereiken en dan evt meteen flashen.
Ik zou Odin proberen, ben je alleen wel je data kwijt waarschijnlijk maar dat ben je ook als je 'm terug stuurt voor garantie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:02 schreef leeell het volgende:
[..]
bezig via USB bestanden over te hevelen
en ja, 2 volle batterijen geprobeerd
Hmm ja, daar zit wat in.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:19 schreef leeell het volgende:
maar hij gaat sowieso niet aan, hoe zou ik dat dan moeten doen
dan maar naar samsung sturenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hmm ja, daar zit wat in.
Met odin moet je 'm ook eerst met homeknop, powerknop en volumeknop aanzetten om in het firmware menu te komen.
You're fucked om het maar plat te zeggen..
Hmm hoopte even dat dat ook de oplossing was voor mijn probleem maar helaas, nog niet beschikbaar. Ik ervaar problemen wanneer ik mijn WiFi aan wil zetten. Via de 'slide' op het hoofdscherm het WiFi icoontje aanklikken werkt niet meer. Het icoontje blijft 'mat groen' in plaats van fel groen. Via Instellingen - WiFi de balk op 'aan' schuiven, werkt ook niet meteen. Soms als hij het wel doet, werkt het ineens niet meer. Het lijkt dan alsof ik geen bereik heb. Als ik de verbinding dan verbreek en opnieuw verbinding maak doe het ineens weer....quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:16 schreef gogosweden het volgende:
Ik heb android 4.0.4 via kies binnen geheveld vandaag
Ik zie weer eens geen nieuwe firmware in Kies..grr..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:16 schreef gogosweden het volgende:
Ik heb android 4.0.4 via kies binnen geheveld vandaag
Had ik ook. Ik heb de mijne helemaal gewiped en opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het wel weer goed. Heb je met de actieve services lopen kloten? Ik wel toen en op een gegeven moment viel ie softwarematig een beetje uit elkaarquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:31 schreef Trusten het volgende:
[..]
Hmm hoopte even dat dat ook de oplossing was voor mijn probleem maar helaas, nog niet beschikbaar. Ik ervaar problemen wanneer ik mijn WiFi aan wil zetten. Via de 'slide' op het hoofdscherm het WiFi icoontje aanklikken werkt niet meer. Het icoontje blijft 'mat groen' in plaats van fel groen. Via Instellingen - WiFi de balk op 'aan' schuiven, werkt ook niet meteen. Soms als hij het wel doet, werkt het ineens niet meer. Het lijkt dan alsof ik geen bereik heb. Als ik de verbinding dan verbreek en opnieuw verbinding maak doe het ineens weer....
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel gedaan behalve wat spelen met de wifi instellingen maar die staan nu allemaal weer 'standaard'quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:28 schreef jogy het volgende:
Heb je met de actieve services lopen kloten?
Dit had ik ook soms met die iddquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:31 schreef Trusten het volgende:
[..]
Hmm hoopte even dat dat ook de oplossing was voor mijn probleem maar helaas, nog niet beschikbaar. Ik ervaar problemen wanneer ik mijn WiFi aan wil zetten. Via de 'slide' op het hoofdscherm het WiFi icoontje aanklikken werkt niet meer. Het icoontje blijft 'mat groen' in plaats van fel groen. Via Instellingen - WiFi de balk op 'aan' schuiven, werkt ook niet meteen. Soms als hij het wel doet, werkt het ineens niet meer. Het lijkt dan alsof ik geen bereik heb. Als ik de verbinding dan verbreek en opnieuw verbinding maak doe het ineens weer....
nee, ik zit in zweden, die krijgt het altijd als eerste. Kan nog wel een weekje duren voordat het bij jullie isquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zie weer eens geen nieuwe firmware in Kies..grr..
Ah ja, is waar ook..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:11 schreef gogosweden het volgende:
nee, ik zit in zweden, die krijgt het altijd als eerste. Kan nog wel een weekje duren voordat het bij jullie is
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:31 schreef Trusten het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah ja, is waar ook..
Hoewel het me ook niets zal verbazen als ik geen update kan krijgen via Kies, is me namelijk nog nooit gelukt met deze telefoon (wel met een I9000 van een vriendin van me)
Ook daarbij is er nog nooit een update gevonden..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:34 schreef depsycholoog het volgende:
Soms werkt het wel als je op je telefoon zelf gaat zoeken naar updates ipv op de PC
[..]
Hoe draag je je mobiel? Heeft ie ergens vocht opgelopen? Een piepkleine vocht (zweet of hoge vochtigheidsgraad) kan je toestel beschadigen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:01 schreef leeell het volgende:
SGS2 uitgevallen, start niet meer op, ook niet met de speciale opstartmodus, doet he-le-maal niets
standaard ICS , batterij is het niet
shoot
in beschermhoesje in mn zak en neequote:Op zondag 12 augustus 2012 11:16 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Hoe draag je je mobiel? Heeft ie ergens vocht opgelopen? Een piepkleine vocht (zweet of hoge vochtigheidsgraad) kan je toestel beschadigen.
Hier hetzelfdequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:34 schreef depsycholoog het volgende:
Dat had ik ook wel 's. Alleen rebooten hielp dan.
Rebooten heeft geen zin, heb ik meteen weer hetzelfde probleem. Ik heb het ook niet 'wel eens' maar doorlopendquote:
Ja, dat doet hij mij dan ook wel maar na 1 minuut o.i.d. dan gedraagt hij zich alsof de verbinding buiten bereik is (wat dan zeker niet het geval is). Vervolgens moet ik dan verbinding verbreken en weer opnieuw verbinden...dan doet hij het weer een paar minuten en dan weer hetzelfde verhaal...quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:26 schreef automatic_ het volgende:
Bij mij wel. Hij pakt dan automatisch de wifi verbinding.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:36 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja, dat doet hij mij dan ook wel maar na 1 minuut o.i.d. dan gedraagt hij zich alsof de verbinding buiten bereik is (wat dan zeker niet het geval is). Vervolgens moet ik dan verbinding verbreken en weer opnieuw verbinden...dan doet hij het weer een paar minuten en dan weer hetzelfde verhaal...
4.0.3quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:38 schreef depsycholoog het volgende:
welke firmware versie heb je? (kun je zien bij instellingen/ over deze telefoon)
Ik ga het even proberen, thnx voor het meedenken!quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:54 schreef depsycholoog het volgende:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=28036
misschien staat hier iets tussen. O.a. alle netwerken "vergeten" en de accu 10 minuten uit de telefoon laten schijnt de frequentie van dit probleem te verminderen
En heb je geen programma draaien wat zelf de wifi-activiteit regelt?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:14 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik ga het even proberen, thnx voor het meedenken!
Nee niks...quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:18 schreef SiGNe het volgende:
En heb je geen programma draaien wat zelf de wifi-activiteit regelt?
De Galaxy S2 (dit topic) en de Galaxy Mini 2 zijn twee totaal verschillende toestellen. De Mini 2 is een low-end toestel met specs die Android 4.0.3 waarschijnlijk nauwelijks aankunnen en zal dus ook niet geüpdatet worden naar die versie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:40 schreef chrisje013 het volgende:
heren (en dames),
ik ga morgen een samsung galaxy mini 2 kopen. ik ben tot nu toe iphone gewend, maar gezien een "lichte" verandering in mentaliteit, ga ik voor een goedkoper toestel. mijn vraag aan jullie is, als leek op het gebied van android, of ik dat toestel kan upgraden naar een nieuwe versie van android. de galaxy mini 2 komt namelijk met android 2.3, en ik begreep dat 4.1 inmiddels te downloaden is.
kortom:
1. kan het?
2. wat voor software heb je daarvoor nodig?
3. kan ik verwachten dat als het kan, ik een standaard installatie van 4.1 heb, zoals alle andere gebruikers?
dank
1, als er een firmware voor is welquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:40 schreef chrisje013 het volgende:
heren (en dames),
ik ga morgen een samsung galaxy mini 2 kopen. ik ben tot nu toe iphone gewend, maar gezien een "lichte" verandering in mentaliteit, ga ik voor een goedkoper toestel. mijn vraag aan jullie is, als leek op het gebied van android, of ik dat toestel kan upgraden naar een nieuwe versie van android. de galaxy mini 2 komt namelijk met android 2.3, en ik begreep dat 4.1 inmiddels te downloaden is.
kortom:
1. kan het?
2. wat voor software heb je daarvoor nodig?
3. kan ik verwachten dat als het kan, ik een standaard installatie van 4.1 heb, zoals alle andere gebruikers?
dank
Volgens mij kan je de apps lokatie wijzigen ergens. Maar zeker weet ik het niet.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef Onmisbaar het volgende:
Ik heb een probleempje met m'n SGS2. Hij weigert nog apps te installeren. Hij zegt dat m'n telefoon te weinig ruimte heeft, terwijl ik nog ruim 200 MB over heb op het geheugen van de telefoon zelf. Daarnaast heb ik nog 10 GB op de sd-kaart. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan oplossen?
Je moet de apps even transporteren naar de SD-kaartquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef Onmisbaar het volgende:
Ik heb een probleempje met m'n SGS2. Hij weigert nog apps te installeren. Hij zegt dat m'n telefoon te weinig ruimte heeft, terwijl ik nog ruim 200 MB over heb op het geheugen van de telefoon zelf. Daarnaast heb ik nog 10 GB op de sd-kaart. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan oplossen?
Nerd..quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je moet de apps even transporteren naar de SD-kaartDat doet hij namelijk niet automatisch. Hij slaat namelijk alles op de telefoon zelf op. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld apps-2-sd voor gebruiken.
Geheel afhankelijk van de fabrikant. De enige toestellen die je deze zekerheid bieden, zijn de laatste toestellen uit de Nexus-lijn van Google zelf.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:18 schreef chrisje013 het volgende:
ok, los van het feit dat het deze twee toestellen betreft... kan je bij een android toestel, er van uit gaand dat de specificaties ruim voldoende zijn, simpel en officieel upgraden naar de laatste versie van android?
of laat ik de vraag anders stellen: als een android toestel (in dit geval een samsung) android 2.3 vanuit de fabriek heeft, ben ik daar aan gebonden voor het leven of kan ik upgraden (al is het naar android 3, als het maar een nieuwere versie is)?
en als dat kan, kan dat zoals bij de iphone, downloaden en installeren vanaf de officieele site en klaar? of moet ik gaan klooien met bios, rom en andere shit...?
Je kan ook overwegen om een externe lader te kopen, moet je alleen wel elke keer je batterij uit de telefoon halen om 'm op te laden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:45 schreef speknek het volgende:
Hmm m'n telefoon (de batterij maar waarschijnlijk de usb port om hem op te laden) is dood, ik heb hem alleen geroot en had geen tijd hem terug te flashen voordat de batterij dood ging. Hopelijk wordt de reparatie niet te duur.
Niet elke fabrikant heeft zin om firmwares te maken voor oudere modellen maar dan is er nog altijd de community, op XDA developpers zijn er genoeg custom firmwares te vinden, dat heeft Apple dan weer nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:55 schreef chrisje013 het volgende:
ok. heel raar concept, dat je niet kan upgraden, maar ja, ik zat te veel apple gewend zijn. morgen komt het toestel binnen, ik heb goede dingen gehoord over de galaxy mini 2, ben benieuwd.
bedankt
Die zal hoogstwaarschijnljik ook wel de android 4.04 en misschien uiteindelijk wel de 4.1 versie krijgen lijkt me. Als het gewoon een miniatuurversie van de gs2 is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef chrisje013 het volgende:
ja, maar dan moet ik, als leek, gaan leren wat een firmware is en hoe je dat kunt installeren. en idd, apple heeft dat niet, maar heeft het ook niet nodig. ik sluit mijn iphone aan, klik op update en 10 minuten later ben ik (of mijn oma) eigenaar van het nieuwste systeem.
anyway, laten we hier geen apple vs samsung topic van maken, dat is niet mijn bedoeling. ik vind het alleen maar vreemd dat het op deze manier gebeurt.
PS: stof tot nadenken: de mini 2 is geen "oud" toestel. februari dit jaar aangekondigd, vind ik vrij nieuw...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |