Er zijn weinig beroepen in nl die meer verdienen dan tandartsen...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Makkelijk, op lange termijn hebben wij te weinig tandartsen. Die gaan lekker in andere landen werken of kiezen voor een andere opleiding die meer geld oplevert.
Korte termijn denken van links is altijd wel leuk.
Dan moet je toch wel heel, HEEL hard zoeken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Makkelijk, op lange termijn hebben wij te weinig tandartsen. Die gaan lekker in andere landen werken of kiezen voor een andere opleiding die meer geld oplevert.
Korte termijn denken van links is altijd wel leuk.
Hij is toch echt meer een PVV'er hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Hmm. Joling gaat de VVD redden. Echt waar!
Niet echt joling / gordon zijn echt VVD typesquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij is toch echt meer een PVV'er hoor.
Och, iedere partij kent wel zijn mafketelsquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet echt joling / gordon zijn echt VVD types
Er is geen belasting over spaargeld.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Erfbelasting is net zo'n onzinnige belasting als belasting heffen over spaargeld. Hoeveel keer belasting moet je volgens onze linkse rakkers eigenlijk over inkomsten betalen?
Dan voeren we het in bij nieuwe schulden. Daar kan je toch moeilijk tegen zijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, lijkt me heel verstandig om te doen, dan komen de mensen die schulden hebben er tenminste nooit meer uit.
Liefst ook vooraf te betalen, anders stapelt men alsnog schuld op schuld waar vervolgens niets mee gedaan wordt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou er best voorstander van kunnen zijn eerlijk gezegd.
Voor diegenen die dat geen belemmering is om een lening aan te gaan, prima, en voor anderen is het wellicht een goede extra drempel om een lening aan te gaan welke misschien in beginsel toch al niet verstandig was. Als je ziet hoeveel mensen er bij schuldhulpverlening zitten omdat ze met een minimuminkomen talloze leningen zijn aangegaan dan zou er met een extra drempel niks mis zijn wat mij betreft.
Ik neem aan dat dit ideetje alleen voor kredieten voor particulieren was bedoeld, niet voor bedrijven.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een kortzichtige onzin zeg. Alsof er alleen schulden worden aangegaan om t.v.'s of scootertjes aan te schaffen. Het hele bedrijfsleven draait op schulden. Daar zal men toch moeten lenen om te investeren en daarna terug te verdienen. En dat geeft ook weinig problemen.
Een rendement die veel te hoog is gesteld. Waar krijg jij 4% rente op je spaargeld? Leuk hoor, maar heffing of belasting is uiteindelijk één pot nat. Uiteindelijk betaal je gewoon weer een bedrag aan de overheid over het vermogen waar je al eens belasting over heb betaald.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is geen belasting over spaargeld.
Er is wel een heffing over een fictief rendement op spaargeld.
Haha, en wat was nou juist de campagne van de overheid. Geld lenen kost...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een kortzichtige onzin zeg. Alsof er alleen schulden worden aangegaan om t.v.'s of scootertjes aan te schaffen. Het hele bedrijfsleven draait op schulden. Daar zal men toch moeten lenen om te investeren en daarna terug te verdienen. En dat geeft ook weinig problemen.
De voorlichting voor deze maatregel is al begonnen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha, en wat was nou juist de campagne van de overheid. Geld lenen kost...
Dat spoort niet met de 24 miljard aan bezuinigingen, ombuigingen en lastenverhogingen die er voor de deur staan bij de VVD. Voordeeltjes uitdelen lukt dan niet meer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:00 schreef Igen het volgende:
Zou je niet ook een positieve stimulans op sparen moeten instellen?
Als je nou de netto-vermogenspositie uit box 3 neemt, afgetopt op het vrijstellingsbedrag van de vermogensrendementheffing, en dan het verschil t.o.v. het voorgaande jaar aftrekt van het inkomen in box 1 (resp. bij een negatieve verandering het erbij optelt).
Dan kun je volledig belastingvrij sparen tot het vrijstellingsbedrag en tegelijk is het zo dat mensen die boven hun stand leven (en onvoldoende buffers aanhouden) belast worden alsof ze daadwerkelijk het bijbehorende inkomen hadden gehad.
Dat onderscheid is moeilijk te maken bij eenmanszaken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ideetje alleen voor kredieten voor particulieren was bedoeld, niet voor bedrijven.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:30 schreef 99.999 het volgende:
Is het niet doorschuiven ipv aanschuiven wat ze doen?
Als ik tijd over heb hussel ik de woorden nog wel wat verderquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, gewoon in 2 topics spammen he, boefje.
Denk je niet dat uitlenen meer kost dan wat contractjes tekenen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Over sparen en lenen gesproken. Kan iemand mij uitleggen waarom je tegenwoordig niet of nauwelijks nog rente krijgt wanneer je je geld op een bankrekening zet terwijl de bank dat geld met een flinke rente uitleent en waarom je dan ook nog moet betalen voor je rekening?
Een simpele boer (niet dat boeren per se simpel zijn) zou toch denken dat het uitlenen van het geld voldoende winst oplevert om als bank meer winst te hebben dan dat dat beetje werk van het beheren van de rekeningen kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |