abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113862693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Makkelijk, op lange termijn hebben wij te weinig tandartsen. Die gaan lekker in andere landen werken of kiezen voor een andere opleiding die meer geld oplevert.

Korte termijn denken van links is altijd wel leuk.
Er zijn weinig beroepen in nl die meer verdienen dan tandartsen... :')
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:19:16 #242
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113862726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Makkelijk, op lange termijn hebben wij te weinig tandartsen. Die gaan lekker in andere landen werken of kiezen voor een andere opleiding die meer geld oplevert.

Korte termijn denken van links is altijd wel leuk.
Dan moet je toch wel heel, HEEL hard zoeken.
Dit, dus.
pi_113867046
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Hmm. Joling gaat de VVD redden. Echt waar!
Hij is toch echt meer een PVV'er hoor. :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:54:27 #244
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113872953
Ik denk niet dat de meeste tandheelkundestudenten vanwege het geld voor het vak kiezen. Let wel, ze vinden dat een voordeel maar alleen voor het geld doen ze het volgens mij toch niet. Volgens mij is het meer het vrije karakter van het beroep wat die mensen aantrekt. Reduceer dat brutomaandloon naar ongeveer 5000-6000 Euro in loondienst of het equivalent bij zelfstandig werken en je trekt ook meer dan genoeg geschikte studenten aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113876416
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hij is toch echt meer een PVV'er hoor. :P
Niet echt joling / gordon zijn echt VVD types :P
pi_113876782
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet echt joling / gordon zijn echt VVD types :P
Och, iedere partij kent wel zijn mafketels :P
pi_113876962
Gordon is zelfs VVD lid. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_113876963
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Erfbelasting is net zo'n onzinnige belasting als belasting heffen over spaargeld. Hoeveel keer belasting moet je volgens onze linkse rakkers eigenlijk over inkomsten betalen?
Er is geen belasting over spaargeld.
Er is wel een heffing over een fictief rendement op spaargeld.
pi_113878642
Inderdaad, in plaats van de heffing over de rente die vroeger bestond. Niks mis mee toch?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 01:13:56 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113878778
Ik zie graag een heffing op leningen.
Voor consumptief krediet een dubbele accijns en voor hypotheken een enkele >:).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113878947
Ja, lijkt me heel verstandig om te doen, dan komen de mensen die schulden hebben er tenminste nooit meer uit.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 01:22:40 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113879049
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 01:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, lijkt me heel verstandig om te doen, dan komen de mensen die schulden hebben er tenminste nooit meer uit.
Dan voeren we het in bij nieuwe schulden. Daar kan je toch moeilijk tegen zijn?
Alle leningen die je aangaat in 2013 worden 10% belast.
pi_113879618
Ik zou er best voorstander van kunnen zijn eerlijk gezegd. :)

Voor diegenen die dat geen belemmering is om een lening aan te gaan, prima, en voor anderen is het wellicht een goede extra drempel om een lening aan te gaan welke misschien in beginsel toch al niet verstandig was. Als je ziet hoeveel mensen er bij schuldhulpverlening zitten omdat ze met een minimuminkomen talloze leningen zijn aangegaan dan zou er met een extra drempel niks mis zijn wat mij betreft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 7 juli 2012 @ 01:43:47 #254
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113879675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 01:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou er best voorstander van kunnen zijn eerlijk gezegd. :)

Voor diegenen die dat geen belemmering is om een lening aan te gaan, prima, en voor anderen is het wellicht een goede extra drempel om een lening aan te gaan welke misschien in beginsel toch al niet verstandig was. Als je ziet hoeveel mensen er bij schuldhulpverlening zitten omdat ze met een minimuminkomen talloze leningen zijn aangegaan dan zou er met een extra drempel niks mis zijn wat mij betreft.
Liefst ook vooraf te betalen, anders stapelt men alsnog schuld op schuld waar vervolgens niets mee gedaan wordt.

Dus spoedkredietje van 500 euro; eerst even 20 euro belasting betalen.
Een hypotheek van 500.000 euro; vadertje Staat 10.000 ekkies.
Consumptief krediet voor je nieuwe plasma: hier met die 1000 ¤.
pi_113884091
Wat een kortzichtige onzin zeg. Alsof er alleen schulden worden aangegaan om t.v.'s of scootertjes aan te schaffen. Het hele bedrijfsleven draait op schulden. Daar zal men toch moeten lenen om te investeren en daarna terug te verdienen. En dat geeft ook weinig problemen.
pi_113884139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een kortzichtige onzin zeg. Alsof er alleen schulden worden aangegaan om t.v.'s of scootertjes aan te schaffen. Het hele bedrijfsleven draait op schulden. Daar zal men toch moeten lenen om te investeren en daarna terug te verdienen. En dat geeft ook weinig problemen.
Ik neem aan dat dit ideetje alleen voor kredieten voor particulieren was bedoeld, niet voor bedrijven.
pi_113884266
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is geen belasting over spaargeld.
Er is wel een heffing over een fictief rendement op spaargeld.
Een rendement die veel te hoog is gesteld. Waar krijg jij 4% rente op je spaargeld? Leuk hoor, maar heffing of belasting is uiteindelijk één pot nat. Uiteindelijk betaal je gewoon weer een bedrag aan de overheid over het vermogen waar je al eens belasting over heb betaald.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 09:54:15 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113884305
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, en wat was nou juist de campagne van de overheid. Geld lenen kost...
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113884349
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Haha, en wat was nou juist de campagne van de overheid. Geld lenen kost...
De voorlichting voor deze maatregel is al begonnen.
pi_113884378
Zou je niet ook een positieve stimulans op sparen moeten instellen?

Als je nou de netto-vermogenspositie uit box 3 neemt, afgetopt op het vrijstellingsbedrag van de vermogensrendementheffing, en dan het verschil t.o.v. het voorgaande jaar aftrekt van het inkomen in box 1 (resp. bij een negatieve verandering het erbij optelt).

Dan kun je volledig belastingvrij sparen tot het vrijstellingsbedrag en tegelijk is het zo dat mensen die boven hun stand leven (en onvoldoende buffers aanhouden) belast worden alsof ze daadwerkelijk het bijbehorende inkomen hadden gehad.
;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2012 10:00:26 ]
pi_113884604
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:00 schreef Igen het volgende:
Zou je niet ook een positieve stimulans op sparen moeten instellen?

Als je nou de netto-vermogenspositie uit box 3 neemt, afgetopt op het vrijstellingsbedrag van de vermogensrendementheffing, en dan het verschil t.o.v. het voorgaande jaar aftrekt van het inkomen in box 1 (resp. bij een negatieve verandering het erbij optelt).

Dan kun je volledig belastingvrij sparen tot het vrijstellingsbedrag en tegelijk is het zo dat mensen die boven hun stand leven (en onvoldoende buffers aanhouden) belast worden alsof ze daadwerkelijk het bijbehorende inkomen hadden gehad.
;)
Dat spoort niet met de 24 miljard aan bezuinigingen, ombuigingen en lastenverhogingen die er voor de deur staan bij de VVD. Voordeeltjes uitdelen lukt dan niet meer.

Zulke bedragen zullen voor jouw en mijn rekening komen.

Daardoor heb je straks minder te besteden (en minder te sparen) en zullen bedrijven dat weer voelen omdat de omzet tegenvalt. Dat zal voor minder BTW en andere belastinginkomsten zorgen, waardoor de overheid weer meer moet bezuinigen, waardoor....
pi_113884738
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit ideetje alleen voor kredieten voor particulieren was bedoeld, niet voor bedrijven.
Dat onderscheid is moeilijk te maken bij eenmanszaken.
pi_113884757

:@
pi_113884786
Is het niet doorschuiven ipv aanschuiven wat ze doen?
pi_113884808
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:28 schreef MaGNeT het volgende:
[ afbeelding ]

:@
Haha, gewoon in 2 topics spammen he, boefje.
pi_113884830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:30 schreef 99.999 het volgende:
Is het niet doorschuiven ipv aanschuiven wat ze doen?
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha, gewoon in 2 topics spammen he, boefje.
Als ik tijd over heb hussel ik de woorden nog wel wat verder :P
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:00:17 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113895517
Over sparen en lenen gesproken. Kan iemand mij uitleggen waarom je tegenwoordig niet of nauwelijks nog rente krijgt wanneer je je geld op een bankrekening zet terwijl de bank dat geld met een flinke rente uitleent en waarom je dan ook nog moet betalen voor je rekening?
Een simpele boer (niet dat boeren per se simpel zijn ;)) zou toch denken dat het uitlenen van het geld voldoende winst oplevert om als bank meer winst te hebben dan dat dat beetje werk van het beheren van de rekeningen kost.
#NoDAPL
pi_113898942
Banken verhogen momenteel de kosten van lenen en verlagen de voordelen van sparen om de kassen wat sneller te vullen, wat momenteel noodzakelijk is omdat ze volgens mij minimaal in 2015 aan allerlei nieuwe kapitaaleisen moeten voldoen terwijl ze daar nu nog niet aan voldoen. Beetje overgangsfase, kans is vrij groot dat het verschil tussen de twee percentages binnen enkele jaren weer afneemt.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:01:57 #269
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113905586
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Over sparen en lenen gesproken. Kan iemand mij uitleggen waarom je tegenwoordig niet of nauwelijks nog rente krijgt wanneer je je geld op een bankrekening zet terwijl de bank dat geld met een flinke rente uitleent en waarom je dan ook nog moet betalen voor je rekening?
Een simpele boer (niet dat boeren per se simpel zijn ;)) zou toch denken dat het uitlenen van het geld voldoende winst oplevert om als bank meer winst te hebben dan dat dat beetje werk van het beheren van de rekeningen kost.
Denk je niet dat uitlenen meer kost dan wat contractjes tekenen?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:14:55 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113908455
10% rente of whatever van god weet hoeveel geld wat wordt uitgeleend, daar kan je toch aardig wat personeelsuren van betalen?
Hoeveel werk is het nu om geld uit te lenen? Een gesprekje, wat papiertjes, een contractje, ...
Misschien schat ik het verkeerd in maar ik snap niet hoe het beheren van een rekening met daarop vele duizenden Euro's (en dat is misschien wel laag ingescaht voor de gemiddelde rekeninghouder) meer geld kan kosten dan die vele procentpunten rente per jaar die je bijna automatisch krijgt door het uit te lenen. Het zou leuk zijn als een bankmanager diteens zou toelichten.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')