Dan voeren we het in bij nieuwe schulden. Daar kan je toch moeilijk tegen zijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, lijkt me heel verstandig om te doen, dan komen de mensen die schulden hebben er tenminste nooit meer uit.
Liefst ook vooraf te betalen, anders stapelt men alsnog schuld op schuld waar vervolgens niets mee gedaan wordt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou er best voorstander van kunnen zijn eerlijk gezegd.
Voor diegenen die dat geen belemmering is om een lening aan te gaan, prima, en voor anderen is het wellicht een goede extra drempel om een lening aan te gaan welke misschien in beginsel toch al niet verstandig was. Als je ziet hoeveel mensen er bij schuldhulpverlening zitten omdat ze met een minimuminkomen talloze leningen zijn aangegaan dan zou er met een extra drempel niks mis zijn wat mij betreft.
Ik neem aan dat dit ideetje alleen voor kredieten voor particulieren was bedoeld, niet voor bedrijven.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een kortzichtige onzin zeg. Alsof er alleen schulden worden aangegaan om t.v.'s of scootertjes aan te schaffen. Het hele bedrijfsleven draait op schulden. Daar zal men toch moeten lenen om te investeren en daarna terug te verdienen. En dat geeft ook weinig problemen.
Een rendement die veel te hoog is gesteld. Waar krijg jij 4% rente op je spaargeld? Leuk hoor, maar heffing of belasting is uiteindelijk één pot nat. Uiteindelijk betaal je gewoon weer een bedrag aan de overheid over het vermogen waar je al eens belasting over heb betaald.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is geen belasting over spaargeld.
Er is wel een heffing over een fictief rendement op spaargeld.
Haha, en wat was nou juist de campagne van de overheid. Geld lenen kost...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een kortzichtige onzin zeg. Alsof er alleen schulden worden aangegaan om t.v.'s of scootertjes aan te schaffen. Het hele bedrijfsleven draait op schulden. Daar zal men toch moeten lenen om te investeren en daarna terug te verdienen. En dat geeft ook weinig problemen.
De voorlichting voor deze maatregel is al begonnen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha, en wat was nou juist de campagne van de overheid. Geld lenen kost...
Dat spoort niet met de 24 miljard aan bezuinigingen, ombuigingen en lastenverhogingen die er voor de deur staan bij de VVD. Voordeeltjes uitdelen lukt dan niet meer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:00 schreef Igen het volgende:
Zou je niet ook een positieve stimulans op sparen moeten instellen?
Als je nou de netto-vermogenspositie uit box 3 neemt, afgetopt op het vrijstellingsbedrag van de vermogensrendementheffing, en dan het verschil t.o.v. het voorgaande jaar aftrekt van het inkomen in box 1 (resp. bij een negatieve verandering het erbij optelt).
Dan kun je volledig belastingvrij sparen tot het vrijstellingsbedrag en tegelijk is het zo dat mensen die boven hun stand leven (en onvoldoende buffers aanhouden) belast worden alsof ze daadwerkelijk het bijbehorende inkomen hadden gehad.
Dat onderscheid is moeilijk te maken bij eenmanszaken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ideetje alleen voor kredieten voor particulieren was bedoeld, niet voor bedrijven.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:30 schreef 99.999 het volgende:
Is het niet doorschuiven ipv aanschuiven wat ze doen?
Als ik tijd over heb hussel ik de woorden nog wel wat verderquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, gewoon in 2 topics spammen he, boefje.
Denk je niet dat uitlenen meer kost dan wat contractjes tekenen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Over sparen en lenen gesproken. Kan iemand mij uitleggen waarom je tegenwoordig niet of nauwelijks nog rente krijgt wanneer je je geld op een bankrekening zet terwijl de bank dat geld met een flinke rente uitleent en waarom je dan ook nog moet betalen voor je rekening?
Een simpele boer (niet dat boeren per se simpel zijn) zou toch denken dat het uitlenen van het geld voldoende winst oplevert om als bank meer winst te hebben dan dat dat beetje werk van het beheren van de rekeningen kost.
Zie daar de ware aard van de VVD, het begint met het onvrijwillig euthanaseren van andermans huisdieren waarna u aan de beurt bent!!! Hun masterplan staat geschreven op de 'Georgia stones', niet voor niets moest Mark Rutte mee naar de Bildenbergersquote:VVD-raadslid bedreigt buren om kat
SPIJKENISSE - Een dreigement van een VVD-raadslid uit Spijkenisse aan het adres van zijn buren, heeft tot verontwaardigde reacties geleid op Twitter. Alexander Scheek, die zich voor de liberalen bezighoudt met Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer in de Zuid-Hollandse gemeente, ligt dusdanig overhoop met zijn buren over hun kat, dat hij op het sociale medium dreigt om het recht in eigen hand te nemen.
Bron van ergernis zijn de kattendrollen die Scheek regelmatig op zijn terras zegt te vinden. De VVD’er durft daarom zijn drie maanden oude dochtertje niet meer door de tuin te laten kruipen. Op Twitter schrijft hij dreigend: “mededeling aan mijn buren. Vanaf nu vergiftig ik uw kat wanneer deze weer op mijn terras schijt.”
Veel Twitteraars reageren ontzet op de uitspraak van het raadslid, dat zich op de lokale website van de VVD nota bene hard maakt voor een “minder hufterig Spijkenisse.” “Bizarre uiting!”, schrijft iemand boos. Een andere twitteraar vraagt zich bezorgd af: “ Als je in staat bent een dier te vergiftigen waar ben je nog meer toe in staat?”
Scheek laat weten dat zijn opmerking met een korreltje zout moet worden genomen en dat deze vooral is bedoeld om zijn frustratie duidelijk te maken. “Uiteraard vergiftig ik geen katten, maar is wel frustrerend als je een baby hebt die niet in tuin kan kruipen.”
bron: Telegraaf
Grappig, een raadslid van de lokale VVD twittert iets abjects en meteen wordt de hele VVD verantwoordelijk gehouden. Of was je aan het trollen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zie daar de ware aard van de VVD, het begint met het onvrijwillig euthanaseren van andermans huisdieren waarna u aan de beurt bent!!! Hun masterplan staat geschreven op de 'Georgia stones', niet voor niets moest Mark Rutte mee naar de Bildenbergers![]()
Maar goed even weer op aarde... hoe haal je het als raadslid in je hoofd om je in het openbaar zo dom uit te laten over de kat van een ander. Roepen dat je de kat van de buren gaat vermoorden is eerder iets wat jij van een psychopaat zou verwachten. Ooh wacht.... psychopaat... VVD , ik zie een verband
dat is een beetje als zeggen dat je niet de hele maffia verantwoordelijk kan houden voor een moord die een maffia lid pleegt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:00 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Grappig, een raadslid van de lokale VVD twittert iets abjects en meteen wordt de hele VVD verantwoordelijk gehouden. Of was je aan het trollen?
Die laatste zin is waar, maar de omgekeerde gevolgtrekking is niet juist. Bij de selectiecriteria van Groenlinks kon je heel mooi zien dat de lokale bestuursniveau's ook een beetje als oefenterrein dienen. Wie het daar goed doet kan uiteindelijk de landelijke politiek in en wie het niet zo goed doet blijft op lokaal niveau hangen. Zo doet de VVD het vast ook en dan wil een onhandige actie van een of ander raadslid dus zeker niet zeggen dat het op landelijk niveau hetzelfde is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
dat is een beetje als zeggen dat je niet de hele maffia verantwoordelijk kan houden voor een moord die een maffia lid pleegt.
Als de hele top van de VVD uit psychopaten bestaat dan is het geen verrassing dat je dat op lagere niveaus terugziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |