Ligt aan de foto idd - het 'oude' geel is hetzelfde:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit zachte geel eerlijk gezegd mooier dan dat felle geel.
Oh ja, ik zie het. Is dezelfde kleur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ligt aan de foto idd - het 'oude' geel is hetzelfde:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:30 schreef Nemephis het volgende:
Dat vind ik goed nieuws, dat Rossi weer naar Yamaha gaat. Ik neem aan dat Jeremy Burgess en zijn leger sleutelaars ook mee gaan?
quote:
Mooi design idd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
MV Agusta vind ik ook zo mooi.
Vooral de F3 675:
[ afbeelding ]
Als die nou nog 3 uitlaatjes aan de andere kant had....quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:07 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Mooi design idd.
Hier heb je hem "ietsje" groter.
[ afbeelding ]
Tuurlijk joh, en dan in elke pijp zo één:quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:12 schreef m1155 het volgende:
[..]
Als die nou nog 3 uitlaatjes aan de andere kant had....
twitter:calcrutchlow twitterde op woensdag 08-08-2012 om 02:02:23 People asking about nxt year , I still really don’t know what is happening ! 1 month ago I had a lot on table, but as others said … reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op woensdag 08-08-2012 om 02:03:32 …passports are getting guys jobs ! It’s very political. 6 or 7 factory bikes and I’m 5th in championship. Trying my best but we will see … reageer retweet
Prachtig he?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:07 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Mooi design idd.
Hier heb je hem "ietsje" groter.
[ afbeelding ]
Italiaans design is moeilijk te overtreffen,die gasten maken zelfs van een fluitketel nog een kunstwerk.quote:
Lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar over je praatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk ook niet dat het twee vingers in de neus wordt maar dat Lorenzo beter is dan Rossi lijkt me vrij duidelijk.
quote:Casey Stoner zal volgend jaar niet uitkomen in de Australische V8 Supercars. De 26-jarige regerend wereldkampioen stopt na dit jaar met MotoGP en wil eerst enige tijd van zijn familie genieten voor hij weer aan racen denkt.
Direct nadat Stoner zijn vertrek had aangekondigd, laaiden de geruchten op dat hij de overstap naar vier wielen zou maken. Vorige week werd ook bekend dat Red Bull de nieuwe hoofdsponsor van Triple Eight Engineering, dat de afgelopen twee jaar kampioen werd bij de teams en regerend kampioen Jamie Whincup in huis heeft.
Aangezien de Oostenrijke drankjesfabrikant een sponsor is van Repsol Honda was de verwachting dat het team een derde auto voor Stoner in zou zetten, maar dit werd eerder al door de teamleiding ontkend en nu dus ook door de Australiër zelf.
“Rijd ik volgend jaar V8? Nee, ik blijf thuis en ga een tijdje genieten van hoe mijn dochtertje opgroeit. Ik wil ervan genieten dat ik niet hoef te testen en me moet voorbereiden op een nieuwe seizoen. Ik wil vrij zijn, genieten van mijn familie en me geen zorgen maken over de volgende race”, aldus Stoner in gesprek met het Australische persbureau AAP. “Ik wil dit jaar in ieder geval nog goed afsluiten en doe mijn best daar ook voor.”
quote:Valentino Rossi did not have time to wait for Ducati's MotoGP programme to become competitive, but has made his bravest move yet by returning to Yamaha to take on Jorge Lorenzo.
That is the view of Rossi's advisor and former Yamaha team boss Davide Brivio, who is confident Rossi would have been able to achieve success at Ducati eventually.
Brivio left Yamaha at the same time as Rossi and continued to work with the Italian as an advisor. He said that at this stage in Rossi's career, he could not afford to wait for Ducati to return to winning form.
"It was not an easy choice. Ducati's can be a winning project, but it takes time: too much for a 33-year-old rider," Brivio told Gazzetta dello Sport.
He said Rossi should have no regrets about having signed for Ducati.
"It was right having gone for it and tried," Brivio insisted. "Relationships-wise and in terms of atmosphere, it's been two positive years. What lacked was results, the most important thing."
Brivio described Rossi's decision to measure himself against current championship leader Lorenzo in the same team as a "courageous" move.
"He has taken the most difficult path, because it takes guts to challenge Lorenzo, at the moment the rider in the best shape, with the same bike," said Brivio.
"Rossi puts himself at stake and has eveything to lose, you need balls for that. He demonstrates he still has a lot of motivation to try to win."
When Rossi left Yamaha for Ducati, most of his crew followed him - including renowned engineer Jeremy Burgess, who had also moved from Honda to Yamaha with the Italian. Brivio could not confirm whether Burgess would return to Yamaha as part of Rossi's new deal.
"Vale has expressed his desires, now it's up to Yamaha to decide," he said.
Jij hebt nog steeds oeverloos vertrouwen in Rossi?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:57 schreef Dside het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar over je praat
quote:Jorge Lorenzo believes there will still be a fierce rivalry between himself and Valentino Rossi when they again race as Yamaha team-mates in MotoGP.
"We are both winning riders and neither wants to lose," Lorenzo told BBC Sport.
"I think our relationship has got better, though maybe it's got better because we were in different teams."
Lorenzo feels they have both matured enough in the intervening years to endure the rivalry, but he added: "At Yamaha it will be complicated for the relationship to get better."
The Spaniard, who won the MotoGP title in 2010, is however looking forward to challenging the 33-year-old Italian on equal machinery again.
"It's good news for Yamaha because we achieved a lot of good results together," Lorenzo said.
"For me it's a big motivation to have him back because I always like to have the best riders in my garage and Valentino of course is one of them.
"I assume trying to beat me will be a big motivation for him and also for me trying to beat him like in 2010 will make these next two years very strong.
"We will both train hard and work hard and for Yamaha at the end it will be a good thing, that's the most important thing."
As well as finishing on the podium just twice in his time with Ducati, Rossi also failed to win a race for the first time in his GP career during the 2011 campaign.
However, Lorenzo predicts a strong challenge from the Italian in 2013.
"Someone who has talent normally keeps it and doesn't lose it like this in two years," he stated.
"He is still young enough, he is 33, he has won a lot of races and if he has won them in the past, he can win them as well in the future and, with the Yamaha a better bike this year, it will be easier for him.
"It's true that us younger riders are getting stronger, more experienced and more consistent, but we have to remember that Valentino has won a lot of races. We have to respect that and keep it in mind."
En waarom dan wel?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:57 schreef Dside het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar over je praat
quote:Ducati are poised to announce that Andrea Dovizioso will be taking Valentino Rossi's place at the Italian manufacturer, according to Sportmediaset.
Dovizioso will take Rossi's vacated seat, after the seven-time MotoGP champion struggled for success with Ducati and will return to Yamaha in 2013. The Tech 3 rider is expected to sign a deal for two seasons with the announcement coming this weekend at Indianapolis.
For Dovizioso to commit to the troubled Italian manufacturer he has demanded reassurances that Ducati's new owner, Audi, will have a significant involvement in the development of the Desmosedici with a faster response for updates.
Ducati are said to be still interested in recruiting Cal Crutchlow. However, with the factory team spaces taken up with Dovizioso and Nicky Hayden, the Briton is rumoured to have been offered a place in the planned 'Junior Team' alongside Moto2 front-runner Andrea Iannone, but with the promise of a full factory bike.
In the event that Crutchlow rejects this offer and continues in the satellite Yamaha team next season, Scott Redding is in line to graduate to MotoGP on the Ducati, following an impressive debut test on the Desmosedici GP12 at Mugello two weeks ago.
Dat valt nog te bezien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Dan krijgen we dus een volledig Brits team met Tech 3 volgend jaar
quote:
quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Toch verrassend gezien hoe Ducati twee maanden geleden nog duidelijk achter Crutchlow aanzat.
quote:
Ik zie zeer graag de Puniet terug op een echte motor, maar Crutchlow wil ik ook niet kwijt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:56 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien.[ afbeelding ]
[..]
Honda (of eigenlijk Repsol) wilde graag betalen voor een extra team speciaal voor Marquez. Dan had bijvoorbeeld Bradl door kunnen schuiven naar het fabrieksteam en had Dorna hun Rookie Rule kunnen houden. Waarom laten ze dat dan niet toe? Dat geld wordt echt wel uitgegeven, daar kan Dorna niets tegen doen. Zo maakt Honda nu dus een soort 'klantenversie' van de RC213V die teams kunnen kopen. Op zich een goed idee maar dat geld had ook in een extra team met een gewone RC kunnen zitten. Veel beter voor de sport.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
is het ook niet. Het beperken van de kosten is dat wel.
Talent is talent, een goede coureur is een goede coureur. Onzin om daar leeftijd aan vast te plakken. Men zou gewoon de races moeten zien met de coureurs onherkenbaar gemaakt. Dan zie je niet dat coureur x, wat Rossi is, te oud is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Honda (of eigenlijk Repsol) wilde graag betalen voor een extra team speciaal voor Marquez. Dan had bijvoorbeeld Bradl door kunnen schuiven naar het fabrieksteam en had Dorna hun Rookie Rule kunnen houden. Waarom laten ze dat dan niet toe? Dat geld wordt echt wel uitgegeven, daar kan Dorna niets tegen doen. Zo maakt Honda nu dus een soort 'klantenversie' van de RC213V die teams kunnen kopen. Op zich een goed idee maar dat geld had ook in een extra team met een gewone RC kunnen zitten. Veel beter voor de sport.
Nu is de situatie zo dat er enorm veel talent is, maar veel te weinig stoeltjes. In plaats van jong talent zit Rossi weer op die M1. Zonde. En zo'n CRT machine is gewoon geen optie, ik verwacht niet dat die na 2013 nog te zien zijn in deze uitvoering.
twitter:ValeYellow46 twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 13:58:18 "It's a great pity I couldn't be competitive with Ducati. It would have been great for me and the people working with me.>>> reageer retweet
twitter:ValeYellow46 twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 14:02:47 "We are going to try until the end. And it would be nice for all our supporters. Anyway, we still have 8 races to go!" reageer retweet
Mja Rossi is uiteraard nog steeds een rijder van bijzonder kaliber. Voor de korte termijn is het goed dat hij naar Yamaha gaat en wellicht nog wat races wint, maar dat gaat er waarschijnlijk alleen maar weer voor zorgen dat Ezpeleta en die andere knurften bij Dorna weer achterover gaan leunen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:46 schreef Marks het volgende:
[..]
Talent is talent, een goede coureur is een goede coureur. Onzin om daar leeftijd aan vast te plakken. Men zou gewoon de races moeten zien met de coureurs onherkenbaar gemaakt. Dan zie je niet dat coureur x, wat Rossi is, te oud is.
Hij kan gewoon nog meekomen en hij is een levende legende, vergelijkbaar met Schumacher. Die horen gewoon mee te rijden, mij part tot ze elke race standaard gelapt worden
Maar zie bijvoorbeeld in de Amerikaanse Superbike eens hoe Hayes, de oudste van allemaal, totaal gehakt maakt van de andere rijders. Het niveauverschil zal daar zeker groter zijn dan bij de MotoGP, maar het laat wel zien dat je op die leeftijd, wat toch enkele jaren ouder is dan Rossi, geen last hebt van ouderdom...
En zoals ik ook tegen Schumacher aankijk: misschien is het niet meer 100% de Schumacher van een paar jaar terug, maar hij was toen dan ook 110% t.o.v. de rest..... Voor Rossi geldt hetzelfde, tot Laguna de enige (!) coureur die elke race nog in de punten was gefinisht....
En op Le Mans liet hij zien nog te kunnen sturen ook.
Oja, Rossi ....
quote:Nicky Hayden believes the 1000cc Ducati will be well-suited to the Indianapolis circuit, and expects to score his best result of 2012 so far in this weekend's MotoGP race.
The American is currently seventh in the world championship, two points ahead of Ducati team-mate Valentino Rossi, but has not finished higher than sixth this year to date.
Although Hayden admitted that Ducati had been further off the pace than he had hoped at Laguna Seca last month, he is optimistic that Indianapolis will prove more successful.
"Hopefully we can do a good result. We struggled more at Laguna than I expected, but Indy is much faster, with more opportunities to open the throttle," he said.
"It should be nice to ride that track on the 1000s, and it will be fun for the American fans to really get to see them in action. Last season, tyre wear was critical there, but hopefully the pavement will come in a bit better this year.
"I hope to be competitive starting on Friday, and I'll definitely be disappointed if we don’t get the best result of the season so far."
twitter:ValeYellow46 twitterde op woensdag 15-08-2012 om 11:22:27 “@birtymotogp: Casey Stoner slams Valentino Rossi’s Yamaha return http://t.co/iG1p1OeE Always very nice my friend Casey reageer retweet
Klopt, hij maakt z'n bijnaam "moaner" weer eens meer dan waar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Stoner heeft toch wel een DIK punt hoor
Dat vind ik wel meevallen, Rossi's keuze lijkt me een pragmatische keuze.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Stoner heeft toch wel een DIK punt hoor
Uiteraard. Maar het gaat niet zozeer om die keuze als gewoon het falen van Rossi bij Ducati.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen, Rossi's keuze lijkt me een pragmatische keuze.
Rossi zei in 2010 ook nog dat er niets mis was met de Ducati en dat Stoner het gewoon niet hard genoeg probeerde.quote:As for how competitive Rossi would be on the Ducati, Burgess was confident that he and Rossi would soon get the bike up to speed. It was clear that the bike was already competitive, Burgess told Abrams, and the issues he saw could be solved relatively easily. "If we had that issue with Valentino it'd be fixed in 80 seconds," Burgess said.
Dat is ie nog steeds. Vergeet niet dat Stoner op die Ducati meer races won dan Rossi op de Yamaha in dezelfde periode (2007-2010).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:25 schreef Nemephis het volgende:
Stoner was in eerste instantie toch de enige die normaal met die Duc rijden kon?
Dat heeft hij natuurlijk helemaal aan zichzelf te danken, met z'n starre houding en gezeik op alles en iedereen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk nog steeds dat een van de redenen dat hij stopt is dat hij nooit erkenning heeft gekregen voor z'n prestaties.
Precies. En dus is het niet gek dat hij de sport verlaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Echter zo denkt de rest van de motorsport wereld over hem:
[ afbeelding
Dat zei ik al:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
Doe eens een gok wat de grootste reden is dat hij zo gezien wordt door een gedeelte van de motorsportwereld?
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef Michael_Moore het volgende:
z'n starre houding en gezeik op alles en iedereen.
Nee. Hij heeft Rossi uitgedaagd. En verslagen. Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi. En dat kan zijn fanclub niet hebben.quote:
Klopt, 2 hele races meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Stoner op die Ducati meer races won dan Rossi op de Yamaha in dezelfde periode (2007-2010).
En Stoner werd ziek in 2009.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Klopt, 2 hele races meer.
In diezelfde periode echter werd Stoner 1,2,4,4 in het WK.
En Rossi 3,1,1,3, en brak ook nog z'n been midden in seizoen 2010.
Inderdaad, een saai kereltje wat vreselijk goed kan racen. Doe mij dan toch maar Rossi met z'n 'fun-factor'.quote:Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Nee. Hij heeft Rossi uitgedaagd. En verslagen.
Dat zegt op zich al genoeg.quote:Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi.
*Proest*quote:En dat kan zijn fanclub niet hebben.
Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.quote:Rossi klaagt net zoveel maar daar hoor je niemand over.
Zoiets heet psychologische oorlogvoering.quote:'The Wall', iemand?
Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:03 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.
Dat zegt inderdaad genoeg, dat is ook precies mijn punt. Rossi-fans moeten hem daarom niet.quote:Dat zegt op zich al genoeg.
*Proest*
quote:Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.
Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.quote:GPone.com quotes Rossi as saying: "Ducati didn't follow the direction that I indicated, but I'm not an engineer and I can't solve every problem.
"...The problems with the bike haven't changed, and neither have my requests. It's unrideable, and it doesn't make much difference what track we are on."
"I'm not able to enter the corners hard on the brakes, and we can't hope the situation will change completely with the new Bridgestone tires. These aren't problems you can solve with set-up alone."
En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.quote:Zoiets heet psychologische oorlogvoering.
Klopt, maar een gebroken been weegt toch wel wat zwaarder.quote:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.quote:Rossi heeft het inderdaad beter gedaan in die periode. Hij reed op een Yamaha. Stoner op een Ducati. Hetzelfde merk waar Rossi twee jaar niet op kon winnen.
Jouw feiten, niet die van mij.quote:Dat zijn de feiten, conclusies mag je zelf trekken.
Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.quote:Laat ik voorop stellen dat naar mijn mening deze twee rijders qua talent niet veel van elkaar verschillen.
Absoluut.quote:Lorenzo hoort daar ook bij.
Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:20 schreef Michael_Moore het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.
Feiten zijn feiten. Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.quote:Jouw feiten, niet die van mij.
Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen. Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.quote:Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.
Daarmee doe je Lorenzo echt tekort idd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?
Ga maar eens op Aprilia, Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki-fora kijken hoe ze daar over Stoner denken.quote:Rossi-fans moeten hem daarom niet.
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.quote:Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.
Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.quote:En zijn we allemaal Rossi's reden voor het tekenen van het Ducati contract vergeten?
Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.quote:En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.quote:In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
Ah, hier komen we bij het echte probleem denk ik. Hij begrijpt het zeker wel, alleen vindt hij dat hij moet kunnen zeggen wat hij denkt. Dat kan positief of negatief zijn. De MotoGP wereld vindt dat niet kunnen. Dat is ook een van de redenen dat hij weggaat, hij past niet in dat keurslijf. Hij heeft geen zin in het bespelen van de media zoals Rossi dat doet. Helaas hoort dat er tegenwoordig wel bij. Hij kan zich daar niet mee verenigen en stopt dus uiteindelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:36 schreef Michael_Moore het volgende:
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.
Neen. Hij ging weg omdat hij zich bedreigd voelde door Lorenzo. Na die muur zette Rossi Yamaha voor een ultimatum. Of Lorenzo weg of Rossi weg. Yamaha koos voor Lorenzo.quote:Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.
En anderen hebben weer smakelijk gelachen om het falen van Rossi op de Ducati.quote:Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.
Dat klopt. Rossi en Ducati hebben beiden gefaald. De schuld valt niet bij slechts één partij te leggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:43 schreef Nemephis het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.
En de som van al die veranderingen is uiteindelijk nul gebleken, relatieve stilstand dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
"Never change a winning team"quote:In al die vier jaar dat Stoner bij Ducati reed was de enige grote aanpassing de verandering van een 'screamer' naar een 'big bang' motor (eind 2009).
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.quote:Feiten zijn feiten.
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.quote:Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.
Tsja, Stoner is toch echt zelf degene die z'n helm aan de wilgen hangt.quote:Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen.
Als je alleen naar die 4 jaar kijkt is dat waar, Rossi's carrière duurt echter nu al 4 keer zo lang.quote:Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef Michael_Moore het volgende:
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.
[..]
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.
Snappy comeback.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:14 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Hetgeen wat jou blijkbaar irriteert is dat je grote held Casey Stoner het voor gezien houdt na dit seizoen en nooit uit de schaduw van Rossi zal treden.
Die is geheel terecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi.
Daar denk ik en miljoenen mensen met mij toch echt anders over.quote:Dat mag wel eens afgelopen zijn.
Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.quote:Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
En dat is hem en zijn team niet gelukt bij Ducati. En ga me nou niet vertellen dat ze niet geluisterd hebben, dat hebben ze wel gedaan, tot aan het extreme toe. Zodanig dat ze een gridpenalty pakten toen ze een 2012 machine met een 2011 motor uitrustten. Maar toch werd iedere stap voorwaarts gevolgd door twee stappen terug tot ze uiteindelijk weer bij het originele uitgangspunt stonden. De cirkel is rond en die Duc werkt gewoon voor geen meter met Rossi's rijstijl. Jammer, dan maar de Yamaha.quote:Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.
quote:Naast het al in Laguna Seca deelnemende Attack Performance team zal er in Indianapolis nog een CRT wildcard zijn, te weten die van het GPTech team dat als rijder Aaron Yates heeft ingeschakeld.
Het GPTech team is geen onbekende van het MotoGP wereldkampioenschap, de afgelopen twee seizoenen zette het team een Moto2 machine in tijdens de races op de Indianapolis Motor Speedway. Dit jaar willen ze het echter in de CRT klasse gaan proberen.
Het team zal net als Attack Performance gebruik maken van een met hulp van BCL Motorsports zelf ontwikkeld chassis waarin een Suzuki GSX-R1000 motorblok komt te hangen. Zo zien we naast Honda, Yamaha, Ducati, Kawasaki, BMW en Aprilia ook Suzuki in verkapte vorm in actie komen in de MotoGP klasse.
De GPTech machine zal bemand worden door drievoudig AMA kampioen Aaron Yates. De Amerikaan is een van de veteranen uit het AMA Superbike waar hij lange tijd de teamgenoot van AMA grootheid Matt Mladin was. Yates zelf wist drie titels te behalen, een in het AMA Supersport en twee in het AMA Superstock.
Teameigenaar Geoff Malony wil graag een goede indruk maken maar het is natuurlijk de vraag of de GPTech machine de kwalificatielimiet zal halen gezien het feit dat Attack Performance dat in Laguna Seca niet lukte.
quote:106 – Cal Crutchlow has scored 106 points so far this season, a single point more than James Toseland scored in the whole of the 2008 season, which had been the highest points total achieved in a single season by a British rider in the four-stroke MotoGP era.
53 – Jorge Lorenzo’s second place finish at Laguna Seca was the 53rd time he has stood on the podium in the MotoGP class, which is just one less premier-class podium than Randy Mamola achieved during his career.
50 – At the Indianapolis Grand Prix, James Ellison is scheduled to make his 50th Grand Prix start, all of which have been in the MotoGP class. He will be the first British rider to make 50 starts riding a four-stroke MotoGP machine.
16 years – On the day of qualifying at the Indianapolis GP it will be exactly sixteen years to the day that Valentino Rossi won for the first time in Grand Prix racing, in the 125cc class at the 1996 Czech GP at Brno.
21 – Jorge Lorenzo’s pole at the USA GP was his 21st pole in the MotoGP class, the same number of poles that Dani Pedrosa has had in the MotoGP class.
7 – Seven of the riders who will be competing this year have taken part in all four MotoGP races that have taken place at the Indianapolis circuit: Jorge Lorenzo, Randy de Puniet, Andrea Dovizioso, Colin Edwards, Valentino Rossi, Dani Pedrosa and Nicky Hayden.
5th – Marc Márquez finished fifth at the Italian Grand Prix, which is only the second time since he moved up to the Moto2 class at the start of last year that he has finished a race and not been on the podium; the only other occasion was at the Portuguese GP last year when he crashed and re-started to finish 21st.
3 – Three riders in the MotoGP class have scored points at every one of the opening ten races of the year: Dani Pedrosa, Cal Crutchlow and Nicky Hayden.
3 – Casey Stoner has won the last three MotoGP races held in America – Indianapolis last year and at Laguna Seca both last year and this year.
3 – Indianapolis is one of just three circuits where Jorge Lorenzo has not started from pole in any of the Grand Prix classes; the other two are Aragón and Valencia.
2 – Since the Indianapolis Grand Prix last year only two riders, Casey Stoner and Dani Pedrosa, have finished in front of Jorge Lorenzo when he has completed a race.
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossiquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
Dat is op zich ook niet zo erg, Stoner nam ook een heel leger Italianen (waaronder Christian Gabbarini, echt een genie) mee naar Honda.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef Alleskids het volgende:
[..]
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossi
geniaal!quote:We start with Jorge Lorenzo. Jorge, not much of a summer break, quite sure. Here you are Indianapolis, important race, and you've got a good record here, haven't you?
JORGE LORENZO: Yeah, world record? Sorry? Which record?
MODERATOR: Your record at Indianapolis.
LORENZO: For the last -- yeah.
MODERATOR: Sorry, not the lap record. I meant a good record for what you've done here, the results you have here. Three podium finishes and the win here.
LORENZO: It's a record? (Laughter)
quote:Q: Vale, you explained the decision is not about money and you choose Yamaha. How much money are you losing because of your decision? (Laughter)
LORENZO: You want the exact amount? (Laughter)
It's a big calculation. (Laughter)
quote:Hector Barbera zal niet langer deelnemen aan het raceweekend in Indianapolis. De Spanjaard liep in de eerste training drie gebroken rugwervels op na een flinke highsider en wordt vervangen door
Toni Elias, die voor de zekerheid al was meegereisd naar de Verenigde Staten.
Drie weken geleden was Barbera er in Laguna Seca ook al niet bij vanwege een gebroken been. Aanvankelijk leek het erop dat hij het weekend in Indianapolis ook aan zich voorbij zou laten gaan, maar hij besloot het er toch op te wagen. Wel werd Elias, in Californië ook al zijn vervanger, meegenomen, indien het been van de Pramac-rijder niet volledig was hersteld.
In de eindfase van de training ging het opnieuw mis voor Barbera, die bijna vier jaar geleden ook al een rugblessure opliep. Het is nog niet bekend hoe lang hij nu uitgeschakeld zal zijn.
Wordt dat ergens uitgezonden?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:17 schreef chufi het volgende:
Kwalificaties zijn nu begonnen, eerst de Moto3
Jazeker, BBC2 en BBCHD van 19.30u tot 21.00u.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jammer
Hopelijk zien we morgen wel wat van de wedstrijd.
Top! Bedanktquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:53 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Jazeker, BBC2 en BBCHD van 19.30u tot 21.00u.
Pfff, hij zwaait naar het publiek, dat zag er serieus slecht uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:56 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Hij lag erbij of z'n laatste uur geslagen had.
Ik zie t net in de herhaling en op t moment dat ie de grond raakt lijkt het een lappenpop.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:59 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Pfff, hij zwaait naar het publiek, dat zag er serieus slecht uit.
Wsl heel even buiten westen geweest.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:03 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik zie t net in de herhaling en op t moment dat ie de grond raakt lijkt het een lappenpop.
Wordt nu idd bevestigd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:06 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Wsl heel even buiten westen geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |