abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2012 @ 12:38:23 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624457


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 25-12-2012 16:25:36 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:38:30 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624463
quote:
5s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:33 schreef onlogisch het volgende:
Spelen jullie allemaal nog de allereerste versie van Transport Tycoon?
Nee, we spelen OpenTTD.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:38:46 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624470
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:34 schreef MrBaas het volgende:
de kleuren crashen echt zwaar bij mij, hoe kan dit :( ?
Fullscreen of windowed?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:39:10 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624486
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 12:39:20 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113624492
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee, we spelen OpenTTD.
Is dat gratis? :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 1 juli 2012 @ 12:39:40 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624504
quote:
5s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Is dat gratis? :D
Ja. Zie de OP ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 12:40:24 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113624525
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:39 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja. Zie de OP ;).
:X

Excuus. Iets te enthousiast :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 1 juli 2012 @ 12:42:14 #8
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113624586
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Fullscreen of windowed?
fullscreen, ik zal eens windowed proberen
  zondag 1 juli 2012 @ 12:50:31 #9
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113624827
Over die kleuren in full screen:
quote:
2.1) Known bugs that will not be solved
After a while of playing, colours get corrupted
In Windows 7 the background slideshow corrupts the colour mapping of
OpenTTD's 8bpp screen modes. Workarounds for this are:
a) Switching to windowed mode, instead of fullscreen
b) Switching off background slideshow
c) Setting up the 32bpp-anim or 32bpp-optimized blitter
En:
quote:
(Temporary) wrong colours when switching to full screen [FS#4511]:
On Windows it can happen that you temporarily see wrong colours
when switching to full screen OpenTTD, either by starting
OpenTTD in full screen mode, changing to full screen mode or by
ALT-TAB-ing into a full screen OpenTTD. This is caused by the
fact that OpenTTD, by default, uses 8bpp paletted output. The
wrong colours you are seeing is a temporary effect of the video
driver switching to 8bpp palette mode.

This issue can be worked around in two ways:
a) Setting fullscreen_bpp to 32
b) Setting up the 32bpp-anim or 32bpp-optimized blitter
Bron.

Blitter dus op 32bpp zetten lost het schijnbaar op.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 14:24:02 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113627942
Ik heb zojuist een treinstation aangelegd tussen een olie raffinaderij en een fabriek. Rails aangelegd, trein gekocht maar hij start niet uit het depot nadat ik op het groene bolletje heb geklokt. Hij heeft de orders om van A naar B te gaan.

Toch blijft ie in het depot. Wat doe ik verkeerd?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 14:27:19 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113628081
Hmm, hij rijdt al :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_113628679
Best lelijk dat je niet meer dan 5000 wegvoertuigen kunt hebben en er ook niet meer in kunt stellen. Ik zit er aan namelijk, maar ik wil er meer :P
  zondag 1 juli 2012 @ 14:45:26 #13
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113628748
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Nieuwe versie als zip downloaden, uitpakken in je huidige OpenTTD-map. Gewoon de oude bestanden overschrijven.
thanks, maar nu krijg ik de volgende foutmelding: "De huidige bais graphics-set mist een aantal sprites.. Werkt de grpahics-set bij aub"

Hoe en waar doe ik dat? :o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 15:13:42 #14
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113629617
-nvm-

[ Bericht 99% gewijzigd door onlogisch op 01-07-2012 16:34:19 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 1 juli 2012 @ 15:16:39 #15
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113629709
Zelfs vrachtwagens kon ik geen order geven :') op een gegeven moment reed 'ie wel maar bij de tweede stop bij de fabriek stopte 'ie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 1 juli 2012 @ 17:25:35 #16
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113634929
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

thanks, maar nu krijg ik de volgende foutmelding: "De huidige bais graphics-set mist een aantal sprites.. Werkt de grpahics-set bij aub"

Hoe en waar doe ik dat? :o
Het is me al gelukt. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 1 juli 2012 @ 19:35:04 #17
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113639558
Kan er bij een station serieus maar 1 trein tegelijk geladen worden? En dan duurt het ook nog zo god gruwelijk lang.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113639658
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan er bij een station serieus maar 1 trein tegelijk geladen worden? En dan duurt het ook nog zo god gruwelijk lang.
Als je maar 1 spoor/peron in het station hebt wel. Als je meerdere sporen/peronnen hebt en er rijd maar 1 trein in moet je eens naar je signalen kijken. In de OP staat uitgelegd hoe ze werken.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 1 juli 2012 @ 19:58:38 #19
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113640583
In mijn situatie heb ik 3 peronnen waar 3 treinen staan en er laadt er maar eentje.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113643368
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
In mijn situatie heb ik 3 peronnen waar 3 treinen staan en er laadt er maar eentje.
Allemaal op full load staan terwijl er niet genoeg geleverd wordt? Met full load blijft trein staan tot hij vol is. En moeten de overige treinen ook wachten als die op full load staan.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 1 juli 2012 @ 20:50:27 #21
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113643463
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:48 schreef RPG het volgende:

[..]

Allemaal op full load staan terwijl er niet genoeg geleverd wordt? Met full load blijft trein staan tot hij vol is. En moeten de overige treinen ook wachten als die op full load staan.
Alle drie de treinen staan nu op volledig laden en nog wachten ze op elkaar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113643568
Ja logisch toch. Als het bedrijf niet kan voldoen aan de vraag moeten ze blijven staan tot ze vol zijn. Je kan beter of 2 treinen ergens anders gaan gebruiken. Of de full load eraf halen. Bij het begin rijden ze dan met lage hoeveelheden heen en weer. Maar omdat je de producten dan aflevert zal bedrijf groeien waardoor je later wel genoeg goederen hebt om je treinen op full load te zetten
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 1 juli 2012 @ 20:58:34 #23
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113643843
Ik heb ze nu zo staan dat ze laden wat beschikbaar is en nu nemen ze elke keer 10% mee met z'n drieën. Balen dat er niet meer tegelijk kunnen laden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113644454
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb ze nu zo staan dat ze laden wat beschikbaar is en nu nemen ze elke keer 10% mee met z'n drieën. Balen dat er niet meer tegelijk kunnen laden.
Bedrijf zal nu groeien omdat jij alles wat ze leveren aflevert bij het einddoel met minder tijd verlies. Als bedrijf groeit komen er meer producten te staan en komen je treinen ook voller. Later zal je merken dat als je spoor netwerk goed gemaakt hebt dat je treinen te kort komt om alles te vervoeren.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 1 juli 2012 @ 21:32:45 #25
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113645740
Nou we gaan het meemaken. De vrachtwagens kunnen wel tegelijk laden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113646439
Als er genoeg voorraad is om de eerste trein of vrachtwagen te laden, dan wordt de volgende ook alvast geladen, dat klopt.
dag
  zondag 1 juli 2012 @ 21:45:20 #27
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113646577
Hmm dan schiet het gewoon niet op met die ijzermijnen. De kolenmijnen gaan best goed, behalve de nieuwe. Best wel grappig, 3 laaddocs en vet veel vrachtwagens.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113646953
Is het ook mogelijk om seinen te draaien, mn trein zit nu vast tussen 2 seinen :')
  zondag 1 juli 2012 @ 21:52:07 #29
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113647019
Nog een keer erop klikken met het maken van het sein.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113647139
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nog een keer erop klikken met het maken van het sein.
_O_
  zondag 1 juli 2012 @ 22:01:55 #31
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113647649
En ik speel het pas 1 dag :')

Net weer een flinke zooi vrachtwagens op een kolenmijn afgestuurd, eens kijken of er meer productie komt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113648678
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En ik speel het pas 1 dag :')

Net weer een flinke zooi vrachtwagens op een kolenmijn afgestuurd, eens kijken of er meer productie komt.
Vrachtwagen neemt natuurlijk heel stuk minder mee dan een trein. Beetje trein neemt net zoveel mee als 10+ auto's dus dan is het niet vreemd dat je auto's sneller vol zijn. Uiteindelijk is het vooral bij begin even aftasten hoeveel een bedrijf produceert. En dan 10 jaar later kijken hoeveel extra treinen je nodig hebt :P
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 1 juli 2012 @ 22:19:18 #33
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113648786
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:17 schreef RPG het volgende:

[..]

Vrachtwagen neemt natuurlijk heel stuk minder mee dan een trein. Beetje trein neemt net zoveel mee als 10+ auto's dus dan is het niet vreemd dat je auto's sneller vol zijn. Uiteindelijk is het vooral bij begin even aftasten hoeveel een bedrijf produceert. En dan 10 jaar later kijken hoeveel extra treinen je nodig hebt :P
Tot nu toe kunnen de vrachtwagens het goed af, had in het begin 20 trucks, 6 laadplatforms bij 2 mijnen (3 per stuk) en 1 losplatform en dat reed goed door. Treinen had ik daarna ook maar die blijven met heel weinig rijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113648873
Vrachtwagens zijn sowieso niet zo nuttig volgens mij. Bussen kunnen nog handig zijn om personen te verplaatsen naar je vliegveld/station. En voor al het andere werk pak je gewoon treinen en vliegtuigen (en als het moet, boten).
pi_113651102
Vliegtuigen vind ik een beetje onzinnig, verdienen veel te snel ongelooflijk veel geld. Onrealistisch
dag
  zondag 1 juli 2012 @ 22:57:54 #36
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113651781
Ik heb nu de vrachtwagens die goed geld verdienen, morgen maar eens alle treinen en sporen opnieuw configureren. En hopen dat de mijnen enzo meer produceren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113683012
Pfft, vanmiddag aan het kloten geweest om 32bpp voor elkaar te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand misschien een link waar ik de 32bpp versie kan downloaden?
pi_113683168
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:01 schreef ArnosL het volgende:
Pfft, vanmiddag aan het kloten geweest om 32bpp voor elkaar te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand misschien een link waar ik de 32bpp versie kan downloaden?
Via deze manier gedaan? http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels

Tevens vind je op forum van openttd heel veel info over de 32bpp (zoals op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=36&t=57926) Hou er rekening mee dat nog niet alle sprites overgezet zijn naar 32bpp.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113684272
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:04 schreef RPG het volgende:

[..]

Via deze manier gedaan? http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels

Tevens vind je op forum van openttd heel veel info over de 32bpp (zoals op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=36&t=57926) Hou er rekening mee dat nog niet alle sprites overgezet zijn naar 32bpp.
Op het forum van openttd heb ik nu een linkje gevonden waarin ze het via een youtube filmpje uitleggen. Die ben ik aan het proberen nu :) Thanks voor de hulp! :)
pi_113685790
Gelukt via dit youtube filmpje:
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:28:52 #41
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113733570
Ik heb een tweebaans station. Hoe zorg ik er voor dat een treintje niet via het andere perron wil omkeren. :?



Bij dezen een screenshot.
Op het bovenste perron staat een trein te laden. Op het onderste perron komt een trein van rechts zijn hout lossen en wil vervolgens via de linkerkant en via het bovenste perron weer terug naar rechts.

[ Bericht 49% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 03-07-2012 21:45:47 ]
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113733655
Plaats ff een screenshot bij zo'n vraag :+
dag
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:38:12 #43
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_113734138
Screenshot zou helpen ja :P Eerlijk gezegd begrijp ik niet eens wat je bedoelt... :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:46:16 #44
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113734578
Zoals jullie wenste, heb ik even een screenshotje geplaatst.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113734686
Ah zo. Er is ergens een setting aangaande het omdraaien van treinen: doen ze dat alleen aan het eind van een spoor (of in een kopstation), of kunnen ze ook van rijrichting veranderen in een ander station.

Uit m'n hoofd (en in een engelse versie) moet je zoeken naar train reversal: at end of line / at stations
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:50:01 #46
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_113734763
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ah zo. Er is ergens een setting aangaande het omdraaien van treinen: doen ze dat alleen aan het eind van een spoor (of in een kopstation), of kunnen ze ook van rijrichting veranderen in een ander station.

Uit m'n hoofd (en in een engelse versie) moet je zoeken naar train reversal: at end of line / at stations
Dit inderdaad, wss staat hij nu ingesteld dat hij alleen aan het eind van de lijn kan keren. Als je die setting verandert dan kan hij ook in stations keren en rijdt hij ook weer naar rechts weg.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:22:02 #47
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113736471
instelling staat dat ze zowel aan het einde als in een station keren. Want soms doet ie het wel goed namelijk. 8)7
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:23:49 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113736586
Ik heb trouwens de Nederlandse versie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:32:31 #49
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113737095
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een tweebaans station. Hoe zorg ik er voor dat een treintje niet via het andere perron wil omkeren. :?

[ afbeelding ]

Bij dezen een screenshot.
Op het bovenste perron staat een trein te laden. Op het onderste perron komt een trein van rechts zijn hout lossen en wil vervolgens via de linkerkant en via het bovenste perron weer terug naar rechts.
kan niet goed zien welke signals je geplaast hebt .sav uploaden een optie?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:52:20 #50
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113738432
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:32 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

kan niet goed zien welke signals je geplaast hebt .sav uploaden een optie?
Bij het station de derde (van links) met het grijze verticale streepje. De 'uitgang' van het station een gewoon sein (eerste van links) en bij de 'ingang' een sein met een horizontaal geel streepje (tweede van links).
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113739622
Vraagje is er iemand die behoorlijk wat verstand heeft van OpenTTD en samen een paar tutorials wilt maken voor op youtube?

Ik had namelijk wel een video, maar een paar mensen vroegen of ik er nog meer kon maken. Nu snap ik zelf niet heel veel ervan(de basis). En wil dus laten zien hoe je als beginner een goed station bouwt etc.
pi_113749145
Heb mijn netwerk inmiddels zo groot, dat ik 2,2 miljard winst per jaar heb :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:29:00 #54
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113750560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 07:40 schreef Saekerhett het volgende:
Heb mijn netwerk inmiddels zo groot, dat ik 2,2 miljard winst per jaar heb :P
Show het! :)
pi_113751317
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:29 schreef Saninl het volgende:

[..]

Show het! :)
Zal ff kieken of ik een paar screenshots kan maken als ik weer thuis ben :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:59:00 #56
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113764294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zal ff kieken of ik een paar screenshots kan maken als ik weer thuis ben :P
Top! En omdat ik het zelf altijd leuk vind om screenshots te zien, hierbij:

Een van mijn stations wat verder van mijn "hoofdstad" af


Mijn "hoofd"stad waar ik vier stations omheen heb gebouwd en natuurlijk de grootste stad in de game :)
pi_113764431
Vanwaar zo'n groot station in zo'n klein dorpje?
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:02:57 #58
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113764452
Wayoo hoe krijgen jullie die steden zo groot?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:27:05 #59
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113765594
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef ArnosL het volgende:
Vanwaar zo'n groot station in zo'n klein dorpje?
Afgooien van de vele passagiers die van een andere stad komen ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:27:27 #60
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113765603
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wayoo hoe krijgen jullie die steden zo groot?
Passagiers/post/goederen verhandelen in die steden (brengen en ophalen)
pi_113765969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:27 schreef Saninl het volgende:

[..]

Afgooien van de vele passagiers die van een andere stad komen ;)
Dus je hebt je treinen bij die stad op vol laden staan en bij het dorpje op lossen? Wel een goede manier om omzet te draaien :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:39:43 #62
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113766108
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:36 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dus je hebt je treinen bij die stad op vol laden staan en bij het dorpje op lossen? Wel een goede manier om omzet te draaien :P
Vanuit verschillende steden komen ze inderdaad naar dat afgelegen dorpje, ook daar laden ze wel wat hoor.. Maar niet bijster veel.. Voor een snelle doorstroom is het wel handig, ze staan daar geen minuten te laden :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:43:22 #63
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113766284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:27 schreef Saninl het volgende:

[..]

Passagiers/post/goederen verhandelen in die steden (brengen en ophalen)
Dat ga ik eens proberen! Tot nu toe ben ik vooral bezig met kolen en ijzererts.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:44:40 #64
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113766347
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat ga ik eens proberen! Tot nu toe ben ik vooral bezig met kolen en ijzererts.
Daarmee kan je ook prima cashen, alleen als je niet met treinen/bussen/boten bij een stad komt zullen steden niet erg groeien ;)

Ik werk overigens niet met vliegtuigen, puur omdat ik dat te gemakkelijk geld verdienen vind, maar dat kan je ook nog doen ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:45:42 #65
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_113766391
Goede tips hier van kermit :Y . Ik doe eigenlijk ook alleen passagiers, dat vind ik het makkelijkst :) .
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:46:18 #66
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113766414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:44 schreef Saninl het volgende:

[..]

Daarmee kan je ook prima cashen, alleen als je niet met treinen/bussen/boten bij een stad komt zullen steden niet erg groeien ;)

Ik werk overigens niet met vliegtuigen, puur omdat ik dat te gemakkelijk geld verdienen vind, maar dat kan je ook nog doen ;)
Ik had eerst vooral vrachtwagens maar ik heb nu een map waabrij ik alleen treinen gebruik, het geklier met seinen is gewoon leuk. Zoveel mogelijk perronsporen met zo min mogelijk sporen ertussen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:48:13 #67
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113766497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:45 schreef AdoraBelle het volgende:
Goede tips hier van kermit :Y . Ik doe eigenlijk ook alleen passagiers, dat vind ik het makkelijkst :) .
Thnx, leuk om te horen. Ik speel het spel echt al een tijd, en meestal voor max een half uurtje ofzo, dan sla ik het op en ga ik de volgende keer weer verder :)

quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik had eerst vooral vrachtwagens maar ik heb nu een map waabrij ik alleen treinen gebruik, het geklier met seinen is gewoon leuk. Zoveel mogelijk perronsporen met zo min mogelijk sporen ertussen.
Ja, treinen vind ik ook het leukste, ik zal eens zoeken naar een savegame 10 jaar geleden op deze map.

Je zult zien dat mijn treinen veel magerder waren, veel minder stations, minder rails. Maar juist telkens kleine aanpassingen doen vind ik prachtig, weer andere proberen zoveel mogelijk winst te maken. Ieder zn ding :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:50:50 #68
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113766592
Hierzo, 2005.

Zoek de verschillen ;) haha



Grote versie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:51:42 #69
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113766629
Dat is voor mij ook juist de lol. Kijk iedereen kan 10 sporen trekken tussen 10 perronnen. Ik heb dan liever de helft bijvoorbeeld. Ik wil met zo min mogelijk spoor zoveel mogelijk treinen laten rijden. En dan inderdaad elke keer kleine aanpassingen, een wissel minder, een sein erbij, dat soort dingen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113767871
Hoe kan het eigenlijk dat er nog nooit een remake is geweest van deze legendarische game? Zelfs Simcity krijgt alweer een remake :(
pi_113768689
Screenshots:





pi_113772690
Zo dan, wat een bazengame. Welk Nederland scenario is dit?

Heb je trouwens de .sav voor ons? O-)
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:40:01 #73
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113779573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:40 schreef Saekerhett het volgende:
Screenshots:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, wel erg vreemde kruisingen :o haha, geen zin om te optimaliseren? Of echt niet mogelijk?
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:59:23 #74
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113780838
En dat Nederlandse scenario, dat kan vast niet met FIRS? Of wel?
pi_113812731
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:18 schreef ArnosL het volgende:
Zo dan, wat een bazengame. Welk Nederland scenario is dit?

Heb je trouwens de .sav voor ons? O-)
Die heb ik jaaaaaren terug ergens vandaag geplukt, misschien dat het dezelfde is als in de OP, dat weet ik niet.

De .sav hou ik voor mijzelf.
pi_113812826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:40 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wow, wel erg vreemde kruisingen :o haha, geen zin om te optimaliseren? Of echt niet mogelijk?
Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen :P
pi_113812887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen :P
Nu 2,2 miljard zonder vliegtuigen halen :P Met vliegtuigen is het namelijk best simpel om heel veel winst te halen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:12:55 #78
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113815536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:06 schreef RPG het volgende:

[..]

Nu 2,2 miljard zonder vliegtuigen halen :P Met vliegtuigen is het namelijk best simpel om heel veel winst te halen.
Dit dus ;)
pi_113815819
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Mijn treinen maken 1,3miljard per jaar. en m'n vliegtuigen maar 67 miljoen. Dus ik denk wel dat ik 2,2 kan halen als ik de moeite doe

pi_113816869
Valt me op dat veel mensen de stationsnamen niet transparant hebben. Persoonlijk vind ik dat toch net iets rommeliger lijken.
pi_113816942
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
dag
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:10:21 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113817421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
En bomen helemaal onzichtbaar _O_.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113817490
hoe verdienen jullie zoveel geld???
Elk bedrijf dat ik begin gaat meteen in de min...
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:14:21 #84
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113817555
quote:
9s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:12 schreef JTT het volgende:
hoe verdienen jullie zoveel geld???
Elk bedrijf dat ik begin gaat meteen in de min...
Nou ja, begin gewoon met kolen vervoeren naar een energiecentrale. Leen maximaal zodat je je lijn maximaal lang kan maken. Zodra je eerste trein binnen is kun je beginnen met je lening afbetalen. Daarna gewoon meer lijntjes bouwen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113817821
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
Als ik er bouw wel. Anders altijd zichtbaar ivm eye candy :9
pi_113819553
quote:
werkt super
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:01:07 #87
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_113819663
Hoe zet ik het kapotgaan van treinen enz uit?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_113819779
Bij de 'Moeilijkheidgraad'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:04:27 #89
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113819833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:01 schreef mar456 het volgende:
Hoe zet ik het kapotgaan van treinen enz uit?
http://wiki.openttd.org/Breakdowns
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113821583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen :P
Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:28:10 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113823854
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Begin nou gewoon eens simpel :). Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113824493
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken. Verder, wat Bart zegt: simpel beginnen. Zodra je een trein hebt die winst maakt, kan er eigenlijk weinig fout meer gaan. Neem de tijd om alles rustig op te bouwen.
pi_113824733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken.
pi_113826733
Is de perronlengte eigenlijk nog relevant?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113826862
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.

Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
pi_113827671
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
pi_113828175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:30 schreef ArnosL het volgende:
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.

Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
Ah ok.

Ben nu begonnen met passagiers/
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113828672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:46 schreef KrentebolHooft het volgende:
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
Dan moet je inflatie wel aan hebben staan :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:47:36 #99
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113841872
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:56:15 #100
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113842159
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
Dat ligt er heel erg aan..

Je hebt 3 variabelen:

Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)

Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:06:22 #101
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113842494
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:29:08 #102
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113843305
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Paar screens? :)
pi_113843397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:56 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dat ligt er heel erg aan..

Je hebt 3 variabelen:

Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)

Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.

Ik ben begonnen met het Nederland scenario uit de OP, inmiddels 10 miljoen omzet bij m'n treintjes :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:41:42 #104
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113843761
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.

Ik ben begonnen met het Nederland scenario uit de OP, inmiddels 10 miljoen omzet bij m'n treintjes :)
Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.

Snap je?
pi_113844350
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.

Snap je?
Oh zo, ik snap hem ja.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:01:25 #106
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113844519
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:29 schreef Saninl het volgende:

[..]

Paar screens? :)
Zal er straks wat maken, feedback is altijd leuk :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113844880
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:06 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dan moet je inflatie wel aan hebben staan :P
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:18:14 #108
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113845146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoor :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113845217
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Dat zorgt er voor dat alles duurder wordt en je dus 10 miljoen voor een trein vol passagiers krijgt. Als je inflatie uit hebt staan ga je dat nooit redden, dan blijft het bedrag dat je krijgt voor een volle trein gelijk met het bedrag in je startjaar.
pi_113845264
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoor :7.
Dat heb ik al wel eens gehad, treinen vervangen kostte 4 miljard. Dat bedrag kreeg ik net bij elkaar in de 20 jaar daarop. Investeren kon dus niet meer :P
pi_113883200
Is de Fok server eigenlijk al geupdate :o ?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 07:41:34 #112
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113883357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 06:12 schreef Johan1994 het volgende:
Is de Fok server eigenlijk al geupdate :o ?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113916361
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef Bart het volgende:

[..]

Begin nou gewoon eens simpel :). Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein :).
Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?
  zondag 8 juli 2012 @ 09:07:22 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113916452
quote:
6s.gif Op zondag 8 juli 2012 08:51 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?
Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meer ;). Eerst leren autorijden :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113916649
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meer ;). Eerst leren autorijden :P.
bedankt
  zondag 8 juli 2012 @ 09:54:05 #116
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_113916815
Wat werkt dat kut, openttd op mijn galaxy s3 beeld is veel te klein. En dat mouse emulation is helemaal bagger.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 8 juli 2012 @ 10:20:31 #117
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113917104
IS er trouwens een versie voor op de NDS? Want dan kan ik in de vakantei doorgaan. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 12:49:25 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113920481
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.

Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.

Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 8 juli 2012 @ 12:50:17 #119
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113920504
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.

Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.

Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
plaatje zou handig zijn.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_113920507
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.

Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.

Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Kun je een screenshotje (ctrl+s) maken en die uploaden?
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 12:56:33 #121
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113920703
Sorry, hierbij het plaatje. Het zal ongetwijfeld iets met de wissels zijn ofzo. Maar daar snap ik nog niet veel van. Speel pas sinds een paar dagen :@

Je ziet dus die trein voor het depot hangen, die kan geen kant meer op. Bij Sufingway zuid staat trein 2 die nergens meer naar toe rijdt.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, want mijn business liep goed, maar meerdere treinen op 1 spoor kost mijn bedrijf nu goud geld en ik heb weer bij moeten lenen ;(



Oh, en nog een andere vraag.

Ik krijg steeds de melding dat mijn oude bussen aan vervanging toe zijn. Prima, maar hoe verwijder ik ze? En kan je de orders van de oude bussen direct overzetten op de nieuwe?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 8 juli 2012 @ 13:09:10 #122
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113921117
Je moet bij het station een vertakking maken naar het twee perron en bij allebei de perrons seinen zetten. De stilstaande trein wacht nu op de trein in het station, maar die zal nooit weg kunnen door de trein op het spoot.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 8 juli 2012 @ 13:13:38 #123
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113921256
Ga eens met seinen aan de gang.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113922491
En misschien is het handig dat je breakdowns uitzet, dit kan in het configuratiescherm :)
pi_113944036
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Heb je hier een screen van? Ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet :)

Zelf net met het scenario van Nederland uit de OP verder gegaan. Even een nieuwe lijn gemaakt van Leeuwarden naar Eindhoven. Deels via spoor dat er al lag, deels nieuw. En dat via het touchpad van m'n laptop :P

Edit: M'n MagLev treinen draaien soms opeens om als ze niet direct verder kunnen. Best irritant, want dan loopt de heleboel vast. Iemand die weet hoe dat voorkomen kan worden?

[ Bericht 7% gewijzigd door ArnosL op 08-07-2012 22:14:29 ]
pi_113947788
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
pi_113947972
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:27 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Edit: M'n MagLev treinen draaien soms opeens om als ze niet direct verder kunnen. Best irritant, want dan loopt de heleboel vast. Iemand die weet hoe dat voorkomen kan worden?
Sein verkeerd om?
pi_113948301
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:31 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Sein verkeerd om?
Nee, staan allemaal goed. Soms moet ie even wachten op een kruisende trein, maar dan wacht ie niet gewoon ff, maar keert ie om en wil ie niet nog een keer omkeren zonder handmatige hulp.

Begint me nu toch wel erg te irriteren :P
pi_113948689
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef wwijker het volgende:
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
Nee, kan niet helaas.
pi_114035143
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nee, staan allemaal goed. Soms moet ie even wachten op een kruisende trein, maar dan wacht ie niet gewoon ff, maar keert ie om en wil ie niet nog een keer omkeren zonder handmatige hulp.

Begint me nu toch wel erg te irriteren :P
Gelukt! :D Het kon schijnbaar gewoon uitgezet worden in de Geavanceerde Instellingen. M'n omzet schiet nu omhoog. van 78 miljoen naar 87 miljoen in een jaar, zonder nieuwe treinen of nieuwe lijnen :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:04:58 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114035568
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:44 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nee, kan niet helaas.
Dat kan wel.
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef wwijker het volgende:
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.
quote:
scenario_developer 1
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114067778
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat kan wel.

[..]

Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.

[..]

Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
In welk deel van de openttd.cfg moet je die regel toevoegen? Dan ga ik het even met de Dutch Trainset 2 proberen :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:54:18 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114068733
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:35 schreef ArnosL het volgende:

[..]

In welk deel van de openttd.cfg moet je die regel toevoegen? Dan ga ik het even met de Dutch Trainset 2 proberen :)
weet ik zo niet. Je kan ook in de console 'patch blabla' typen, met als blabla de regel die je in openttd.cfg zou zetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:42:32 #134
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_114076464
:D Ik heb een ijzerertstreintje en dat maakt verlies bij de aflevering. _O- :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_114077581
:P Ik heb nu maglev treinen op en neer rijden tussen een kolenmijn en een energiecentrale.Sinds ik het station bij de kolencentrale heb geoptimaliseerd zeggen alle treinen die uit het (kleine(4-spoors)) station bij de energiecentrale komen dat ze geen route kunnen vinden om verder te gaan. :? Ze rijden dan wel gewoon zonder problemen terug om weer te laden. die berichtjes daarvan zorgen er steeds voor dat ik andere (belangrijke)) berichten te laat te lezen krijg. :'( Ik maak me er ook zorgen over; strak vinden ze ineens echt de weg niet meer. Bye bye winst _O- Kan iemand me vertellen wat dit is, en of ik me er zorgen over moet maken?
pi_114077825
Dan heb je ze een ongeldige opdracht gegeven. Gewoon de planning van de treinen even controleren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:36:30 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114079024
Mogelijk staat er ergens een sein verkeerd om.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114079453
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef JTT het volgende:
:P Ik heb nu maglev treinen op en neer rijden tussen een kolenmijn en een energiecentrale.Sinds ik het station bij de kolencentrale heb geoptimaliseerd zeggen alle treinen die uit het (kleine(4-spoors)) station bij de energiecentrale komen dat ze geen route kunnen vinden om verder te gaan. :? Ze rijden dan wel gewoon zonder problemen terug om weer te laden. die berichtjes daarvan zorgen er steeds voor dat ik andere (belangrijke)) berichten te laat te lezen krijg. :'( Ik maak me er ook zorgen over; strak vinden ze ineens echt de weg niet meer. Bye bye winst _O- Kan iemand me vertellen wat dit is, en of ik me er zorgen over moet maken?
Screen? Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de seinen namelijk.
pi_114090633
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
pi_114090796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:13 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
Dan gaan ze niet naar het station waar ze heen moeten, maar wel weer terug.
  donderdag 12 juli 2012 @ 06:17:16 #141
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114095779
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:13 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
ze rijden gewoon ergens anders heen. Waar ze maar kunnen. En mogelijk vinden ze dan vanaf daar wel weer een geldige route naar hun bestemming dus ze komen er dan wel, maar met een foutmelding.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114119020
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:43 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Screen? Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de seinen namelijk.
hoe upload je screens? als ik op ''Voeg een afbeelding toe'' klik, krijg ik een explorer-prompt waar ik een url moet invoeren :?
pi_114119167
tinypic.com of andere plaatjes upload site uploaden en dan die link hier plaatsen tussen [img ] en [/img ] tag plaatsen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:40:56 #144
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114119299
Imgur.com is een aanrader.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114120571
station bij de energiecentrale

station bij de kolenmijn


rails tussen de stations heeft goede seinen maar als ik daar screens van plaats moet ik 100 screens uploaden

[ Bericht 3% gewijzigd door JTT op 12-07-2012 19:17:05 (stukje vergeten) ]
pi_114129626
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Bart het volgende:

Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.

[..]

Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
Dankjewel voor de tip, het werkt!
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:55:50 #147
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114132176
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:15 schreef JTT het volgende:
station bij de energiecentrale
[ afbeelding ]
station bij de kolenmijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rails tussen de stations heeft goede seinen maar als ik daar screens van plaats moet ik 100 screens uploaden
wtf @ die bochten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:56:42 #148
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114132219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:16 schreef wwijker het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tip, het werkt!
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114134340
Wat een vage bochten gebruik je. Aan de seinen lijkt mij niets mis in ieder geval.

Waarom maak je niet zo iets als op deze screen hieronder? Die gebruik ik in mijn game. Er komen 67 treinen op dit station en er hoeft er vrijwel nooit een te wachten. Hij neemt ook een stuk minder ruimte in en kost ook een stuk minder geld in onderhoud. Wel even op de seinen letten. Er zitten ingangsseinen, uitgangsseinen en routeseinen in verwerkt.



Dit zijn passagierstreinen trouwens, want ik vind het leuker om alleen met passagiers te werken :P
pi_114138379
Hey JTT, volgens mij kun je sowieso 10 keer zo effectief werken als je de stationslengte verdubbelt en de breedte halveert, en vervolgens de treinen 2 keer zo lang maakt.
pi_114168580
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:35 schreef ArnosL het volgende:
Wat een vage bochten gebruik je.
hoezo?
pi_114168751
2 richtingswijzigingen binnen de lengte van de trein verlaagt de snelheid naar max 177km/h. Terwijl wijdere bochten niet afremmen.
dag
pi_114175721
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:03 schreef JTT het volgende:

[..]

hoezo?
Zo enorm ver om die mijnen heen, je kunt ze beter zo kort mogelijk houden. Houden ze zo lang mogelijk de volle snelheid en kost het minder.
pi_114298942
Heb het spel na enkele maanden weer opgepakt. Maar ik ben gewoon kwijt hoe het ook alweer zit met de seinen. Die het dichtst bij het station staan zijn uitgansseinen, het aanvoerspoor heeft een routesein en het uitgangsspoor heeft een normaal sein. Toch gebeurt er dit:



Ik heb al een beetje gespeeld met verschillende seinen (afgaande op geluk en herinneren van hoe het ook alweer zat), maar dat mocht niet baten.

By the way: ik ben, in tegenstelling tot veel anderen in dit topic, iemand die liever realistisch bouwt, vandaar mijn niet ultra moderne bouwwijze. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_114300525
Uitgangsseinen aan de stationskanten en aan de andere kant van de kruisingen moet je dan ingangsseinen hebben.

Dan moet ie goed zijn :)
pi_115249427
Het is gelukt met die ''geen weg konden vinden om verder te gaan''.Maar nu zit ik met een ander probleem: Mijn vriend waar ik altijd OpenTTD mee speel is op vakantie en ik vindop internet geen leuke AI te vinden. Ik wil er nu zelf een schrijven maar ik ben niet goed in engels en een nederlanstalige handleiding hiervoor kan ik nergens vinden. |:( Kan iemand mij helpen?
pi_115430564
Hoe krijgen jullie die productie van de bedrijven zo hoog? Gewoon gigantisch veel treinen opzetten ofzo?
pi_115433267
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:01 schreef ArnosL het volgende:
Hoe krijgen jullie die productie van de bedrijven zo hoog? Gewoon gigantisch veel treinen opzetten ofzo?
Als je zorgt dat er altijd iets staat te laden, groeit het het hardst
dag
pi_115831287
Word de server nog upgedate? Of moet ik updaten ik weet het niet meer ;(

Edit: Mijn spel is 1.2.2
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_116014967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:13 schreef Johan1994 het volgende:
Word de server nog upgedate? Of moet ik updaten ik weet het niet meer ;(

Edit: Mijn spel is 1.2.2
Dan moet de server waarschijnlijk geupdate want ik heb 1.2.1 en kan op de server spelen.
pi_116066516
Jup kan nu wel weer op de server! Bedankt!
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:42:29 #162
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_116066696
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 08:52 schreef JTT het volgende:

[..]

Dan moet de server waarschijnlijk geupdate want ik heb 1.2.1 en kan op de server spelen.
Nu niet meer :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 20 september 2012 @ 16:36:32 #163
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_117028498
Hoe kan ik die knoppen groter maken? Want ik heb pas een nieuw scherm en ik zie echt bijna niks meer....

Het lukt wel als ik in groot scherm ga maar dat wil ik liever niet doen..

Tevens kickje
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  zondag 30 september 2012 @ 11:22:58 #164
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_117417779
Ik heb het spel gisteren ook maar weer eens opgestart, blijft verslavend.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_117419247
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:36 schreef mar456 het volgende:
Hoe kan ik die knoppen groter maken? Want ik heb pas een nieuw scherm en ik zie echt bijna niks meer....

Het lukt wel als ik in groot scherm ga maar dat wil ik liever niet doen..

Tevens kickje
Voor de android app kun je daar iets voor downloaden ingame. Heb er niet naar gezocht, maar is misschien ook mogelijk voor de PC-versies?
pi_117419282
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:22 schreef Gewoonik het volgende:
Ik heb het spel gisteren ook maar weer eens opgestart, blijft verslavend.
[ afbeelding ]
Gewoon een heel dorp laten verdwijnen he :Y)
  zondag 30 september 2012 @ 12:50:30 #167
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_117419892
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 12:25 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Gewoon een heel dorp laten verdwijnen he :Y)
Ja, stond in de weg. :s)
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_117420389
Als die lullo's zeggen dat ze niet meer dan 1 perronspoor willen dan kun je ze net zo goed platgooien ja.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_117471955
quote:
14s.gif Op zondag 30 september 2012 13:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als die lullo's zeggen dat ze niet meer dan 1 perronspoor willen dan kun je ze net zo goed platgooien ja.
heb ik ook wel eens gedaan maar dan blijft staan bijvoorbeeld ''Chinninghall 0'' en dan mag het nog niet :(
pi_117474086
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:50 schreef JTT het volgende:

[..]

heb ik ook wel eens gedaan maar dan blijft staan bijvoorbeeld ''Chinninghall 0'' en dan mag het nog niet :(
Omkopen :+
dag
pi_117482431
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Omkopen :+
en bomen planten!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_117582623
waar valt TTD nog te krijgen? (aangezien je de bronbestanden nodig hebt voor TTDopen kennelijk)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:00:21 #173
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_117582668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:59 schreef mschol het volgende:
waar valt TTD nog te krijgen?
In de winkel. Maar je hebt het niet meer nodig tegenwoordig voor OpenTTD.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_117582712
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:00 schreef Bart het volgende:

[..]

In de winkel. Maar je hebt het niet meer nodig tegenwoordig voor OpenTTD.
knappe winkel die em nog verkoopt :+

maar dat OpenTTD dat niet meer nodig heeft wist ik niet :D
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:01:59 #175
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_117582726
Zie ook de OP:
quote:
Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_117585090
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:01 schreef Bart het volgende:
Zie ook de OP:

[..]

:@
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:05:56 #177
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_117586774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:17 schreef mschol het volgende:

[..]

:@
:*
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 19 november 2012 @ 11:40:27 #178
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119378151
En we leven weer.
De afgelopen dagen weer zwaar verslaafd geweest aan OpenTTD.

Is en blijft een geweldig spel _O_
pi_119646360
Ik ben ook weer gestart met het Nederland scenario uit de OP. Best leuk weer :)
pi_120044365
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:05 schreef Bart het volgende:

[..]

:*
De server is weer gereset, maar voor de 3e maal met dezelfde kaart :@
dag
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:32:43 #181
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120045444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Peter het volgende:

[..]

De server is weer gereset, maar voor de 3e maal met dezelfde kaart :@
Ja ik moet hem sowieso weer eens updaten :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 10 december 2012 @ 09:39:22 #182
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_120140614
Ook weer eens geïnstalleerd
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:22:35 #183
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_120180299
Vraagje, ik ben dus weer druk bezig, zit er weer helemaal in.
Heb alleen een probleempje en heb al even zitten zoeken, maar kom er toch niet uit.

Ik heb onderstaande en dan de LINKER variant:



Nu staat hier op de wiki de volgende tekst bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb dit station met deze setup dus "in" een lijn van mij. Dit station staat naast een Powerplant, dus er zijn treinen (2 nog maar) kolen naartoe aan het brengen. Terwijl andere treinen alleen passeren (met non-stop routes).

Nu dus mijn probleem:
Als 1 kolentrein aankomt, gaat deze lossen. Dan passeren er andere treinen via het andere perron.
Als de kolentrein klaar is met lossen, moet deze omdraaien op het station (deze optie heb ik aanstaan). Maar als er op dat moment een andere trein aan het passeren is, draait de kolentrein niet, maar rijdt "door" en probeert met een 90 graden bocht het station aan de andere kant weer in te rijden. Maar daar krijgt hij dan een rood sein, omdat de passerende trein ook dat perron doorkomt. Met als gevolg dat de kolentrein de hele boel blokkeert en vervolgens aan beide kant van het station allemaal treinen muurvast staan, die willen passeren...

Misschien iemand tips?

Als ik de wiki tekst namelijk goed lees, wat ik naar mijn idee doe, dan zou dit prima moeten werken...

[ Bericht 2% gewijzigd door Vinno op 11-12-2012 10:46:55 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:23:54 #184
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_120180327
Ongeacht het antwoord, ga vanavond dit er maar van maken denk ik:



Levert ook minder vertraging op denk ik...
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:02:16 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120181286
Je kan in de opties aangeven dat treinen geen bochten van negentig graden mogen maken. Dat scheelt vaak een hele hoop.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:43:13 #186
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_120182387
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je kan in de opties aangeven dat treinen geen bochten van negentig graden mogen maken. Dat scheelt vaak een hele hoop.
Ja daar zat ik gisteren dus naar te zoeken, zal straks nog een keer zoeken... Weet je toevallig zo waar?
  woensdag 12 december 2012 @ 09:17:19 #187
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_120219410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je kan in de opties aangeven dat treinen geen bochten van negentig graden mogen maken. Dat scheelt vaak een hele hoop.
Ja dat scheelt dus wel bij bovenstaand probleem, maar als ik dan grotere stations op deze manier bouw blijf ik het probleem hebben.
Moet toch maar eens met 1 richting stations gaan werken denk ik...
  woensdag 12 december 2012 @ 20:34:15 #188
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120242825
ww vergeten van mijn eigen bedrijf op de fok server :')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:44:27 #189
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120333991
Server is geüpdatet en herstart met nieuwe map!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120341126
Heb ff dat scenario van NL gedownload uit de OP. Helaasch krijg ik daar met geen mogelijkheid custom trains en stations in. Als ik een nieuwe game start lukt het wel gewoon, maar zo'n custom scenario blijkbaar niet. Jammer.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:47:32 #191
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120341361
Moet je developer newgrf dinges aanzetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:50:48 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120341441
Scenario_developer heet het. Via de console of openttd.cfg.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 17 december 2012 @ 13:22:51 #193
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120413418


harrharr
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_120564180
Maar weer eens geïnstalleerd. :9 Maar nu ben ik totaal vergeten welke NewGRF's goed zijn, tips?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120606163
Nee, niemand?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120606921
Dutch trainset 2, World airliners set. Die heb ik alleen, naar andere goede ben ik ook wel benieuwd :)
pi_120607413
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:56 schreef ArnosL het volgende:
Dutch trainset 2, World airliners set. Die heb ik alleen, naar andere goede ben ik ook wel benieuwd :)
Die kende ik nog niet, maar ik ben eigenlijk niet zo fan van Nederlandse treinen. _O- En voor vliegtuigen heb ik meestal Aviators Aircraft, die kon ik me gelukkig nog herinneren. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120672649
Bart,
Nieuwe kaart met sneeuw (hoogtekaart?) ivm kerst?
Max schepen op 50?
Max vliegtuigen op 50?
Max voertuigen op 250?
Max treinen op 500?
Weinig steden en industrie?

Mijn wensenlijstje. De huidige kaart groeit vol en is al erg traag aan het worden..
dag
  zondag 23 december 2012 @ 22:43:55 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120694695
Ik heb een weg tussen een kolenmijn en een centrale lopen. Hoe zie ik of er getransporteerd wordt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 23 december 2012 @ 22:49:45 #200
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120695126
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een weg tussen een kolenmijn en een centrale lopen. Hoe zie ik of er getransporteerd wordt?
Bij het station/bushalte bij de kolenmijn loopt de hoeveelheid kolen op, tenzij er een bus/trein staat te laden. De bus/trein is vol met kolen als hij onderweg naar de centrale is, en leeg op de terugweg. Er komt geld in het laatje als de bus/trein bij de centrale arriveert en gelost is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 23 december 2012 @ 22:50:15 #201
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120695167
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:49 schreef Peter het volgende:
Bart,
Nieuwe kaart met sneeuw (hoogtekaart?) ivm kerst?
Max schepen op 50?
Max vliegtuigen op 50?
Max voertuigen op 250?
Max treinen op 500?
Weinig steden en industrie?

Mijn wensenlijstje. De huidige kaart groeit vol en is al erg traag aan het worden..
Probeer ik morgenochtend even naar te kijken :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 23 december 2012 @ 22:53:35 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120695387
Dus ik moet zowel een vrachtwagenlaadstation bij de mijn, als bij de centrale maken. En dan ook nog een garage met vrachtwagen die ik de opdracht geef om heen en weer te rijden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 23 december 2012 @ 22:56:44 #203
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120695604
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
Dus ik moet zowel een vrachtwagenlaadstation bij de mijn, als bij de centrale maken. En dan ook nog een garage met vrachtwagen die ik de opdracht geef om heen en weer te rijden?
Correct :D!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 23 december 2012 @ 23:00:31 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120695870
Ah, gelukt. Gaaf!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 23 december 2012 @ 23:04:55 #205
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120696171
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ah, gelukt. Gaaf!
_O_
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 23 december 2012 @ 23:06:10 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120696261
Moet ik voor elke grondstof een aparte garage hebben? Ik heb nu 1 weg met daaraan 1 garage, 2 energie central's, 1 kolenmijn, 1 erstsmijn en 1 hoogoven. Kan ik die garage dan zowel kool als ijzer laten doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120698085
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
Moet ik voor elke grondstof een aparte garage hebben? Ik heb nu 1 weg met daaraan 1 garage, 2 energie central's, 1 kolenmijn, 1 erstsmijn en 1 hoogoven. Kan ik die garage dan zowel kool als ijzer laten doen?
Als je een station wilt bouwen komt er een paars vlak omheen, dat is de radius van het station, ook kun je in het venster waaruit je het station hebt geselecteerd wat het station ontvangt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 december 2012 @ 23:35:15 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120698109
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Als je een station wilt bouwen komt er een paars vlak omheen, dat is de radius van het station, ook kun je in het venster waaruit je het station hebt geselecteerd wat het station ontvangt.
Kan een station maar 1 soort dingen ontvangen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120698211
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan een station maar 1 soort dingen ontvangen?
Nee, zolang het binnen zijn radius valt ontvangt hij het. Dus als je een treinstation midden in een stad bouwt zal hij passagiers en post ontvangen, misschien ook kostbaarheden als hij vlak bij een bank staat. Maar maak je geen zorgen, je bent niet verplicht om ook post te vervoeren als je alleen passagiers wilt vervoeren, zolang er geen trein op het station komt die post kan vervoeren wordt er ook geen post op het station neergezet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 december 2012 @ 23:46:40 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120698698
Duidelijk, thanks!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120698702


Daar dus.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  One tough cookie maandag 24 december 2012 @ 00:08:54 #212
169210 liesje1979
pi_120699845
Mijn gemeente accepteert geen bushaltes. -O-
pi_120700008
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 00:08 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn gemeente accepteert geen bushaltes. -O-
Wat heb je allemaal gesloopt? _O- Bouw gewoon een busstation in plaats van een bushalte. ;)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120700378
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 00:08 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn gemeente accepteert geen bushaltes. -O-
Omkopen :@
dag
  One tough cookie maandag 24 december 2012 @ 00:34:36 #215
169210 liesje1979
pi_120701081
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 00:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gesloopt? _O- Bouw gewoon een busstation in plaats van een bushalte. ;)
Gesloopt? :@ En volgens mij kan ik alleen haltes bouwen maar dat mag dus niet.

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 00:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Omkopen :@
Hoe? :@
pi_120701474
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 00:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Gesloopt? :@ En volgens mij kan ik alleen haltes bouwen maar dat mag dus niet.

[..]

Hoe? :@


Die vier links zijn busstations, die twee rechts haltes. ;)

Oh ja, dit is misschien ook wel handig: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120701761
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 00:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Gesloopt? :@ En volgens mij kan ik alleen haltes bouwen maar dat mag dus niet.

[..]

Hoe? :@
Klik op de witte naam van de stad, dan op de button 'gemeente' en dan in het rijtje kun je scrollen en kiezen waar je geld aan uit wil geven.
dag
pi_120701841
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 00:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Klik op de witte naam van de stad, dan op de button 'gemeente' en dan in het rijtje kun je scrollen en kiezen waar je geld aan uit wil geven.
Nu maar hopen dat ze genoeg geld heeft. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  One tough cookie maandag 24 december 2012 @ 01:14:40 #219
169210 liesje1979
pi_120702911
Ik stop er eerst mee, morgen maar eens verder kijken. :+
pi_120714419
Ik ben het even vergeten, om steden te laten groeien, is het 'leveren' van passagiers genoeg, of moet je ook goederen leveren?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120714539
Ze groeien wel van alleen passagiers, maar als je ook goederen (en ook mail!) transporteert groeien ze wel exponentieel harder.
pi_120714641
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ze groeien wel van alleen passagiers, maar als je ook goederen (en ook mail!) transporteert groeien ze wel exponentieel harder.
Ah, dat moet te regelen zijn. Bedankt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 december 2012 @ 13:14:05 #223
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120715004
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ze groeien wel van alleen passagiers, maar als je ook goederen (en ook mail!) transporteert groeien ze wel exponentieel harder.
Mail maakt niet uit. Goederen ook niet. Elke drie maanden fund new buildings en vijf stations/haltes/vliegvelden in de stad, die elk minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden, zorgt voor maximale groei.

In temperate dan. Desert/arctic gelden andere regels.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120724240
Dalende producties waar je niks tegen kunt doen. :r
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120725073
quote:
8s.gif Op maandag 24 december 2012 17:11 schreef Rezania het volgende:
Dalende producties waar je niks tegen kunt doen. :r
Met een rating boven de 75% daalt hij toch niet? :@
dag
pi_120725261
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Met een rating boven de 75% daalt hij toch niet? :@
Transporteren duurt zo lang dat dat nooit gebeurt. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120725373


Waardes komen bijna nooit boven de 50%.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120726052
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Transporteren duurt zo lang dat dat nooit gebeurt. :')
Zorgen dat er altijd een trein/wagen staat te laden, dan lukt dat mij altijd :@
dag
pi_120726561
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Zorgen dat er altijd een trein/wagen staat te laden, dan lukt dat mij altijd :@
Is duur, vooral als je trein maar drie tegels lang is. Als je hem dan opsplitst in twee treinen zijn ze misschien niet meer winstgevend.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120728296
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 17:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Is duur, vooral als je trein maar drie tegels lang is. Als je hem dan opsplitst in twee treinen zijn ze misschien niet meer winstgevend.
Ik neem dat maar voor lief. Een paar jaar later is het aanbod van de mijn zo ver verhoogd dat het makkelijk uit kan :Y.
dag
pi_120728354
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik neem dat maar voor lief. Een paar jaar later is het aanbod van de mijn zo ver verhoogd dat het makkelijk uit kan :Y.
Serieus? Dan ga ik straks even splitsen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120728389
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 18:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Serieus? Dan ga ik straks even splitsen.
Bij mij groeit een mijn vaak van 64t-90t per maand naar 250+t (1000+ per maand kan ook)per maand :Y. Duurt ff, maar dat doet de mijn niet als je rating zo laag blijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter op 24-12-2012 19:04:02 ]
dag
pi_120728424
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 18:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Serieus? Dan ga ik straks even splitsen.
En speel gewoon eens mee met de multiplayer ( zie OP), dan zie je ook wat anderen voor trucjes uithalen :Y.
dag
pi_120733242
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:43 schreef Peter het volgende:

[..]

En speel gewoon eens mee met de multiplayer ( zie OP), dan zie je ook wat anderen voor trucjes uithalen :Y.
Ik zal binnenkort eens kijken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120738689
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij mij groeit een mijn vaak van 64t-90t per maand naar 250+t (1000+ per maand kan ook)per maand :Y. Duurt ff, maar dat doet de mijn niet als je rating zo laag blijft.
Het werkt, nice. _O_ Ik speel het nu al 10 jaar, maar ik wist dit niet. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120738731
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het werkt, nice. _O_ Ik speel het nu al 10 jaar, maar ik wist dit niet. _O-
YW :Y.
dag
  maandag 24 december 2012 @ 21:57:08 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120738769
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 17:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Is duur, vooral als je trein maar drie tegels lang is. Als je hem dan opsplitst in twee treinen zijn ze misschien niet meer winstgevend.
waarom zulke korte treinen? Ik maak meestal 8 of 10 tegels.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120738818
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 21:57 schreef Bart het volgende:

[..]

waarom zulke korte treinen? Ik maak meestal 8 of 10 tegels.
Ik stemde het laadvermogen af op wat een bron in een maand produceert, dus bij 75 ton productie, 80 ton laadvermogen. Ik wist niet hoe ik de productie toe kon laten nemen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 december 2012 @ 21:59:00 #239
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120738856
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik stemde het laadvermogen af op wat een bron in een maand produceert, dus bij 75 ton productie, 80 ton laadvermogen. Ik wist niet hoe ik de productie toe kon laten nemen.
altijd lange treinen bouwen en full load. Productie neemt dan vanzelf toe ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120738887
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 21:59 schreef Bart het volgende:

[..]

altijd lange treinen bouwen en full load. Productie neemt dan vanzelf toe ;).
Bij full load heb je kans dat ze op een gegeven moment een half jaar staan te wachten, niet echt winstgevend.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 december 2012 @ 22:00:48 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120738952
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij full load heb je kans dat ze op een gegeven moment een half jaar staan te wachten, niet echt winstgevend.
wel als ze dan een volle lange trein afleveren. En nogmaals: de productie stijgt dus de wachttijd wordt steeds korter ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120739004
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 22:00 schreef Bart het volgende:

[..]

wel als ze dan een volle lange trein afleveren. En nogmaals: de productie stijgt dus de wachttijd wordt steeds korter ;).
Ik had nooit echt door dat de productie steeg als ik hem op full load gooide. ;) Maar nu weet ik beter. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120739508
Jullie hebben gelijk. _O_ Ik ga nu echt tonnen meer per jaar verdienen. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 december 2012 @ 22:12:22 #244
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120739576
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 22:10 schreef Rezania het volgende:
Jullie hebben gelijk. _O_ Ik ga nu echt tonnen meer per jaar verdienen. :7
8-)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120739945
Bijna sig-waardig :+
dag
  maandag 24 december 2012 @ 22:26:11 #246
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120740194
We krijgen toch wel een deel he :7
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 24 december 2012 @ 22:49:45 #247
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120741204
mijn treinen bende op de fok server _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  One tough cookie maandag 24 december 2012 @ 22:59:31 #248
169210 liesje1979
pi_120741674
Ok, ik ga nog een poging doen, ik snap alleen die productie enzo nog niet zo goed, waar breng ik dat heen?
pi_120741776
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 22:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ok, ik ga nog een poging doen, ik snap alleen die productie enzo nog niet zo goed, waar breng ik dat heen?
Klik op iets wat produceert, dan krijg je een oranje/bruin pop-upje met daarop de productie per maand. Daar staat ook eek knopje met 'toon keten'. Daar zie je waar die grondstof heen kan.

Kolen naar een energiecentrale
Erts naar een staalmolen, staal naar een fabriek, goederen uit de fabriek naar een stad die goederen accepteert.
dag
  One tough cookie maandag 24 december 2012 @ 23:07:30 #250
169210 liesje1979
pi_120742045
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 23:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Klik op iets wat produceert, dan krijg je een oranje/bruin pop-upje met daarop de productie per maand. Daar staat ook eek knopje met 'toon keten'. Daar zie je waar die grondstof heen kan.

Kolen naar een energiecentrale
Erts naar een staalmolen, staal naar een fabriek, goederen uit de fabriek naar een stad die goederen accepteert.
Ok thanks! En die goederen gaan niet vanzelf he? Daar moet ik bussen enzo op inzetten toch?
pi_120742068
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 23:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ok thanks! En die goederen gaan niet vanzelf he? Daar moet ik bussen enzo op inzetten toch?
Vrachtwagens, treinen, vliegtuigen of schepen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120742238
En een bus vervoert alleen passagiers, geen hout.
Je kunt bij de aankoop zien wat iets wel of niet vervoert. Als een voertuig nog stil in je depot staat kun je die ombouwen als dat kan. Zo kan een schip goederen vervoeren, meer ook omgebouwd worden voor hout...
dag
pi_120743053
Rez, ik heb op de multiplayerserver nu zelfs een Mijn met 2.295 ton kolen per maand aan productie :+
dag
pi_120743403
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 23:33 schreef Peter het volgende:
Rez, ik heb op de multiplayerserver nu zelfs een Mijn met 2.295 ton kolen per maand aan productie :+
:o
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120743628
121224_92054_ttdmijn.png
% is wat laag omdat ik net aan het verbouwen was bij het los-station.
dag
pi_120746640
Dat station en die treinen kunnen veel groter volgens mij
pi_120749710
Wtf, het duurt ook gewoon 15 jaar voordat de productie eens omhoog gaat. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  One tough cookie dinsdag 25 december 2012 @ 03:09:12 #258
169210 liesje1979
pi_120749731
Vanavond weer een paar uur gespeeld. :D
Ik begin het iets meer te begrijpen maar zie op den duur door de bomen het bos niet meer.
Maar het is wel leuk.
pi_120749762


_O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 25 december 2012 @ 08:21:39 #260
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120750517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 03:07 schreef Rezania het volgende:
Wtf, het duurt ook gewoon 15 jaar voordat de productie eens omhoog gaat. :')
hangt van de instellingen af. Je kan ook vloeiende economie doen, dan krijg je vaker kleinere stijgingen en dalingen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120756082
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 08:21 schreef Bart het volgende:

[..]

hangt van de instellingen af. Je kan ook vloeiende economie doen, dan krijg je vaker kleinere stijgingen en dalingen.
Die staat al aan. ;) Misschien moet ik gelijk drie treinen doen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:01:46 #262
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120756677
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Die staat al aan. ;) Misschien moet ik gelijk drie treinen doen.
altijd zorgen dat er minimaal één trein en maximaal twee treinen staan te laden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120757041
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:01 schreef Bart het volgende:

[..]

altijd zorgen dat er minimaal één trein en maximaal twee treinen staan te laden.
Ja, dat heb ik nu. Alleen nu staat bij één station (hout) altijd een trein voor de seinen te wachten, omdat er al 2 treinen op het station staan. Die kan dus weg?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:15:42 #264
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120757139
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik nu. Alleen nu staat bij één station (hout) altijd een trein voor de seinen te wachten, omdat er al 2 treinen op het station staan. Die kan dus weg?
Ja, die is zinloos. Altijd één trein. Maar je hebt altijd overlap nodig dus soms staan er kort twee treinen. Maar meer dan twee, dan heb je dus een trein te veel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120758575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:54 schreef KrentebolHooft het volgende:
Dat station en die treinen kunnen veel groter volgens mij
Het losstation kan geen grotere treinen aan..
dag
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:31:52 #266
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120758989
quote:


:P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120759152
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:31 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
Cheater. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:41:56 #268
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759243
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Cheater. :{w
Alleen de magic bulldozer. :{w
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:48:14 #269
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120759397
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:41 schreef Bart het volgende:

[..]

Alleen de magic bulldozer. :{w
en geld :{w
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:51:04 #270
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759467
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

en geld :{w
Nee hoor.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120759486
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

en geld :{w
Weet je wel niet hoe makkelijk het is om zoveel geld te behalen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:56:35 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759581
Oh hij stond nog op ponden, in euro's heb ik 2x zoveel :7.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:03:28 #273
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120759714
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:04:17 #274
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759729
quote:
ctrl-s, png.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:04:50 #275
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120759739
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:04 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl-s, png.
lekkere bende of niet *O*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:06:30 #276
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759763
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:04 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

lekkere bende of niet *O*
Dat wel :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:08:49 #277
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759809


Niet van mij :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:10:43 #278
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_120759845
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:08 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

Niet van mij :7.
damm
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:11:24 #279
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120759860
erhmagerd bart, is de server nog?
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:11:46 #280
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759868


Uitgezoomd loopt ie vet ruk :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:12:00 #281
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759872
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:11 schreef gtalikker het volgende:
erhmagerd bart, is de server nog?
Die is er. Maar ik zal hem eens resetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:17:54 #282
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120759981
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:49 schreef Peter het volgende:
Bart,
Nieuwe kaart met sneeuw (hoogtekaart?) ivm kerst?
Max schepen op 50?
Max vliegtuigen op 50?
Max voertuigen op 250?
Max treinen op 500?
Weinig steden en industrie?

Mijn wensenlijstje. De huidige kaart groeit vol en is al erg traag aan het worden..
Done.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:22:19 #283
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120760081
wa's IP/
:P
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:22:49 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120760097
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:22 schreef gtalikker het volgende:
wa's IP/
:P
Zie de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:23:41 #285
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120760121
Ik zie daar een paar dinging staan, kweet nie wat het is.
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:27:17 #286
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120760195
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:23 schreef gtalikker het volgende:
Ik zie daar een paar dinging staan, kweet nie wat het is.
:')

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:28:09 #287
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120760212
is het dan Fok!server?
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:29:39 #288
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120760243
:? newgrf niet gelijk?
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:29:47 #289
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120760247
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:28 schreef gtalikker het volgende:
is het dan Fok!server?
Dat staat er he.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:30:03 #290
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120760252
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:29 schreef gtalikker het volgende:
:? newgrf niet gelijk?
Moet je ze downloaden. Zit zo'n mooie knop voor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:35:38 #291
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120760369
thx
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:50:38 #292
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120760655
vet
ik ben RDTE
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:17:58 #293
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120761135
I'm in.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:21:39 #294
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120761189
haaa jij was het
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:22:08 #295
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120761199
jep. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:29:08 #296
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120761266
vliegtuigen zijn lucratief
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:30:39 #297
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120761289
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:29 schreef gtalikker het volgende:
vliegtuigen zijn lucratief
te makkelijk, ik bouw ze daarom ook nooit
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:31:33 #298
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120761297
je moet toch geld hebben :P
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:32:39 #299
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120761309
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:31 schreef gtalikker het volgende:
je moet toch geld hebben :P
dat verdien je met treinen ;)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:38:41 #300
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120761391
treinen zijn veel leuker dan vliegtuigen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 25 december 2012 @ 18:15:02 #301
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_120761924
ik doe nu ook treinen
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  dinsdag 25 december 2012 @ 19:05:11 #302
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_120762557
Hoi! Ik doe ook eens mee.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')