Paar screens?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dat ligt er heel erg aan..
Je hebt 3 variabelen:
Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)
Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.
Ik ben begonnen met het Nederland scenario uit de OP, inmiddels 10 miljoen omzet bij m'n treintjes
Oh zo, ik snap hem ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.
Snap je?
Zal er straks wat maken, feedback is altijd leukquote:
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je inflatie wel aan hebben staan
Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Dat zorgt er voor dat alles duurder wordt en je dus 10 miljoen voor een trein vol passagiers krijgt. Als je inflatie uit hebt staan ga je dat nooit redden, dan blijft het bedrag dat je krijgt voor een volle trein gelijk met het bedrag in je startjaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Dat heb ik al wel eens gehad, treinen vervangen kostte 4 miljard. Dat bedrag kreeg ik net bij elkaar in de 20 jaar daarop. Investeren kon dus niet meerquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoor.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 06:12 schreef Johan1994 het volgende:
Is de Fok server eigenlijk al geupdate?
Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef Bart het volgende:
[..]
Begin nou gewoon eens simpel. Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein
.
Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meerquote:Op zondag 8 juli 2012 08:51 schreef JTT het volgende:
[..]
Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?
bedanktquote:Op zondag 8 juli 2012 09:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meer. Eerst leren autorijden
.
plaatje zou handig zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.
Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.
Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Kun je een screenshotje (ctrl+s) maken en die uploaden?quote:Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.
Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.
Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Heb je hier een screen van? Ik ben wel benieuwd hoe het er uit zietquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Sein verkeerd om?quote:Op zondag 8 juli 2012 21:27 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Edit: M'n MagLev treinen draaien soms opeens om als ze niet direct verder kunnen. Best irritant, want dan loopt de heleboel vast. Iemand die weet hoe dat voorkomen kan worden?
Nee, staan allemaal goed. Soms moet ie even wachten op een kruisende trein, maar dan wacht ie niet gewoon ff, maar keert ie om en wil ie niet nog een keer omkeren zonder handmatige hulp.quote:
Nee, kan niet helaas.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef wwijker het volgende:
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
Gelukt!quote:Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, staan allemaal goed. Soms moet ie even wachten op een kruisende trein, maar dan wacht ie niet gewoon ff, maar keert ie om en wil ie niet nog een keer omkeren zonder handmatige hulp.
Begint me nu toch wel erg te irriteren
Dat kan wel.quote:
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef wwijker het volgende:
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.quote:scenario_developer 1
In welk deel van de openttd.cfg moet je die regel toevoegen? Dan ga ik het even met de Dutch Trainset 2 proberenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat kan wel.
[..]
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.
[..]
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
weet ik zo niet. Je kan ook in de console 'patch blabla' typen, met als blabla de regel die je in openttd.cfg zou zetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
In welk deel van de openttd.cfg moet je die regel toevoegen? Dan ga ik het even met de Dutch Trainset 2 proberen
Screen? Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de seinen namelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef JTT het volgende:
Ik heb nu maglev treinen op en neer rijden tussen een kolenmijn en een energiecentrale.Sinds ik het station bij de kolencentrale heb geoptimaliseerd zeggen alle treinen die uit het (kleine(4-spoors)) station bij de energiecentrale komen dat ze geen route kunnen vinden om verder te gaan.
Ze rijden dan wel gewoon zonder problemen terug om weer te laden. die berichtjes daarvan zorgen er steeds voor dat ik andere (belangrijke)) berichten te laat te lezen krijg.
Ik maak me er ook zorgen over; strak vinden ze ineens echt de weg niet meer. Bye bye winst
Kan iemand me vertellen wat dit is, en of ik me er zorgen over moet maken?
Dan gaan ze niet naar het station waar ze heen moeten, maar wel weer terug.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:13 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
ze rijden gewoon ergens anders heen. Waar ze maar kunnen. En mogelijk vinden ze dan vanaf daar wel weer een geldige route naar hun bestemming dus ze komen er dan wel, maar met een foutmelding.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:13 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
hoe upload je screens? als ik op ''Voeg een afbeelding toe'' klik, krijg ik een explorer-prompt waar ik een url moet invoerenquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:43 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Screen? Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de seinen namelijk.
Dankjewel voor de tip, het werkt!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Bart het volgende:
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.
[..]
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
wtf @ die bochtenquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:15 schreef JTT het volgende:
station bij de energiecentrale
[ afbeelding ]
station bij de kolenmijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rails tussen de stations heeft goede seinen maar als ik daar screens van plaats moet ik 100 screens uploaden
quote:
Zo enorm ver om die mijnen heen, je kunt ze beter zo kort mogelijk houden. Houden ze zo lang mogelijk de volle snelheid en kost het minder.quote:
Als je zorgt dat er altijd iets staat te laden, groeit het het hardstquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:01 schreef ArnosL het volgende:
Hoe krijgen jullie die productie van de bedrijven zo hoog? Gewoon gigantisch veel treinen opzetten ofzo?
Dan moet de server waarschijnlijk geupdate want ik heb 1.2.1 en kan op de server spelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:13 schreef Johan1994 het volgende:
Word de server nog upgedate? Of moet ik updaten ik weet het niet meer
Edit: Mijn spel is 1.2.2
Nu niet meerquote:Op zondag 26 augustus 2012 08:52 schreef JTT het volgende:
[..]
Dan moet de server waarschijnlijk geupdate want ik heb 1.2.1 en kan op de server spelen.
Voor de android app kun je daar iets voor downloaden ingame. Heb er niet naar gezocht, maar is misschien ook mogelijk voor de PC-versies?quote:Op donderdag 20 september 2012 16:36 schreef mar456 het volgende:
Hoe kan ik die knoppen groter maken? Want ik heb pas een nieuw scherm en ik zie echt bijna niks meer....
Het lukt wel als ik in groot scherm ga maar dat wil ik liever niet doen..
Tevens kickje
Gewoon een heel dorp laten verdwijnen hequote:Op zondag 30 september 2012 11:22 schreef Gewoonik het volgende:
Ik heb het spel gisteren ook maar weer eens opgestart, blijft verslavend.
[ afbeelding ]
Ja, stond in de weg.quote:Op zondag 30 september 2012 12:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gewoon een heel dorp laten verdwijnen he
heb ik ook wel eens gedaan maar dan blijft staan bijvoorbeeld ''Chinninghall 0'' en dan mag het nog nietquote:Op zondag 30 september 2012 13:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als die lullo's zeggen dat ze niet meer dan 1 perronspoor willen dan kun je ze net zo goed platgooien ja.
Omkopenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:50 schreef JTT het volgende:
[..]
heb ik ook wel eens gedaan maar dan blijft staan bijvoorbeeld ''Chinninghall 0'' en dan mag het nog niet
en bomen planten!quote:
In de winkel. Maar je hebt het niet meer nodig tegenwoordig voor OpenTTD.quote:
knappe winkel die em nog verkooptquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:00 schreef Bart het volgende:
[..]
In de winkel. Maar je hebt het niet meer nodig tegenwoordig voor OpenTTD.
quote:Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.
quote:
Ja ik moet hem sowieso weer eens updatenquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Peter het volgende:
[..]
De server is weer gereset, maar voor de 3e maal met dezelfde kaart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik heb dit station met deze setup dus "in" een lijn van mij. Dit station staat naast een Powerplant, dus er zijn treinen (2 nog maar) kolen naartoe aan het brengen. Terwijl andere treinen alleen passeren (met non-stop routes).
Nu dus mijn probleem:
Als 1 kolentrein aankomt, gaat deze lossen. Dan passeren er andere treinen via het andere perron.
Als de kolentrein klaar is met lossen, moet deze omdraaien op het station (deze optie heb ik aanstaan). Maar als er op dat moment een andere trein aan het passeren is, draait de kolentrein niet, maar rijdt "door" en probeert met een 90 graden bocht het station aan de andere kant weer in te rijden. Maar daar krijgt hij dan een rood sein, omdat de passerende trein ook dat perron doorkomt. Met als gevolg dat de kolentrein de hele boel blokkeert en vervolgens aan beide kant van het station allemaal treinen muurvast staan, die willen passeren...
Misschien iemand tips?
Als ik de wiki tekst namelijk goed lees, wat ik naar mijn idee doe, dan zou dit prima moeten werken...
[ Bericht 2% gewijzigd door Vinno op 11-12-2012 10:46:55 ]
Ja daar zat ik gisteren dus naar te zoeken, zal straks nog een keer zoeken... Weet je toevallig zo waar?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je kan in de opties aangeven dat treinen geen bochten van negentig graden mogen maken. Dat scheelt vaak een hele hoop.
Ja dat scheelt dus wel bij bovenstaand probleem, maar als ik dan grotere stations op deze manier bouw blijf ik het probleem hebben.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je kan in de opties aangeven dat treinen geen bochten van negentig graden mogen maken. Dat scheelt vaak een hele hoop.
Die kende ik nog niet, maar ik ben eigenlijk niet zo fan van Nederlandse treinen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:56 schreef ArnosL het volgende:
Dutch trainset 2, World airliners set. Die heb ik alleen, naar andere goede ben ik ook wel benieuwd
Bij het station/bushalte bij de kolenmijn loopt de hoeveelheid kolen op, tenzij er een bus/trein staat te laden. De bus/trein is vol met kolen als hij onderweg naar de centrale is, en leeg op de terugweg. Er komt geld in het laatje als de bus/trein bij de centrale arriveert en gelost is.quote:Op zondag 23 december 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een weg tussen een kolenmijn en een centrale lopen. Hoe zie ik of er getransporteerd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |