Die zorgen ook voor het nodige kapitaal waardoor een bedrijf kan worden opgericht en de nodige investeringen kunnen worden gedaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aandeelhouders zijn dus slecht voor de werkgelegenheid
Als je denkt dat de overheid er voor het volk is, ben je echt heel erg in de war.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bevolking zijn de consumenten, bedrijven moeten de bevolking plezieren. Zowel overheid als bedrijfsleven zijn er voor de mensen, niet andersom.
Ik werk bij een internet bedrijf wat helemaal gebouwd is op mobiele applicaties die veel internet gebruiken, en die juist bedoeld zijn om het buitenland te gebruiken. En we zijn niet de enige. Heel veel internetbedrijfjes in Nederland en Europa profiteren enorm van deze lagere kosten. Het aantal gebruikers van onze producten stijgt hierdoor enorm.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:08 schreef Outlined het volgende:
nee hoor, je hebt keuzevrijheid, Neelie kan wel claimen dat het duur is maar dat is alleen als je het gebruikt, totaal geen noodzaak tot prijsregulering lijkt me
Ja. kunstmatig prijzen hooghouden omdat er pensioenfondsen aan hangen, klinkt mij erg ongezondquote:Op zondag 1 juli 2012 12:03 schreef Outlined het volgende:
laten we het nou niet allemaal door elkaar gaan halen
jij bent (indirect) aandeelhoduer van t mobile, nu gaat neelie (indirect) een aanval doen op de aandeelhouderswaarde van t mobile? Ben je daar blij mee?
tsja, in de economie is het altijd enorm plussen en minnen, wat goed is voor de een is weer slecht voor de ander, denk aan handelsbarrières: goed voor (sommige) bedrijven, slecht voor consumentenquote:Op zondag 1 juli 2012 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik werk bij een internet bedrijf wat helemaal gebouwd is op mobiele applicaties die veel internet gebruiken, en die juist bedoeld zijn om het buitenland te gebruiken. En we zijn niet de enige. Heel veel internetbedrijfjes in Nederland en Europa profiteren enorm van deze lagere kosten. Het aantal gebruikers van onze producten stijgt hierdoor enorm.
Plus dat enorm veel andere bedrijven ook steeds vaker 'op pad zijn'. Alles wordt internationaler wat betekend dat communicatie op langere afstand ook steeds belangrijker wordt.
Ik weet in ieder geval dat lagere kosten in dit geval erg goed zijn voor een hoop bedrijven. Wat weer goed is voor de economie lijkt me.
Door lagere kosten kunnen wij, onze medebedrijven, en bedrijven die veel internationaal werken dus juist weer MEER innoveren.
maakt het uit of ik dit percentage tot op de komma nauwkeurig heb ?quote:
Je doet nogal wat beweringen in dit topic, en ik vraag me af of het zin heeft hier nog te posten, want volgens mij doe je overal maar een gooi naarquote:Op zondag 1 juli 2012 12:46 schreef Outlined het volgende:
maakt het uit of ik dit percentage tot op de komma nauwkeurig heb ?
als je mijn op goed leest zie je dat ik dat nergens op hoge poten loop te beweren.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:49 schreef Nobu het volgende:
Haha, wat een kuttopic. Je bent wel intens achterlijk als je denkt dat telecom een vrije, open markt is.
Ga je mee een reis boeken met de volgende SpaceX trip naar de ruimte? Een paar jaar geleden was dat nog 20 miljoen per reservering, nu nog maar 100.000 euro. > Goedkoop dus!quote:- een nog moeilijker argument: het is niet duur, het is juist extreem goedkoop, 20 jaar geleden was het immers onmogelijk te internetten vanuit het buitenland en het had dus een prijs van oneindig, dan zijn de huidige prijzen een schijntje -> goedkoop dus
Ok duidelijk. Ik ben alsnog voor omdat communicatie een van de belangrijkste zaken is geworden in de moderne samenleving. Dit moet dus goed geregeld worden, desnoods met ingrijpen van de EU.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:45 schreef Outlined het volgende:
[..]
tsja, in de economie is het altijd enorm plussen en minnen, wat goed is voor de een is weer slecht voor de ander, denk aan handelsbarrières: goed voor (sommige) bedrijven, slecht voor consumenten
daarom kies ik voor een overheid die een bescheiden rol speelt in de economie en niet de ene partij bevoordeelt boven de andere partij, daarom ben ik dus ook tegen ingrepen van Neelie
Maar waarom is het dan volgens jou duur?quote:Op zondag 1 juli 2012 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ga je mee een reis boeken met de volgende SpaceX trip naar de ruimte? Een paar jaar geleden was dat nog 20 miljoen per reservering, nu nog maar 100.000 euro. > Goedkoop dus!
Nee dus, het is minder duur geworden ja, niet goedkoop. En nu betaal je soms nog met gemak 10 euro voor het versturen van een afbeelding in het buitenland. Dat noem ik ook niet goedkoop.
Omdat de winsten die telco's maken op data echt gigantisch zijn. Dik in de duizenden procenten (op een sms bijvoorbeeld). Ik vind het ook te duur omdat de prijs zodanig is dat het eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt om normaal internet te kunnen gebruiken zodra je over de grens gaat. Een paar uur internetten met veel data en je zit zo op honderden euro's als je geen speciaal dataplan hebt (waar vaak ook allemaal haken en ogen aanzitten). Oftewel je kan internet dus niet goed gebruiken in het buitenland. Dat terwijl het juist zo belangrijk is voor veel bedrijven.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:56 schreef Outlined het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan volgens jou duur?
Ik claim dat het goedkoop is en ik kan het onderbouwen
Als je dat niet denkt slaat je hele argumentatie als een lul op een drumstel.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:51 schreef Outlined het volgende:
[..]
als je mijn op goed leest zie je dat ik dat nergens op hoge poten loop te beweren.
Of een idealistquote:Op zondag 1 juli 2012 12:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de overheid er voor het volk is, ben je echt heel erg in de war.
dit maakt al meer sense dan de domme reacties hier van veel andere gebruikersquote:Op zondag 1 juli 2012 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat de winsten die telco's maken op data echt gigantisch zijn. Dik in de duizenden procenten (op een sms bijvoorbeeld). Ik vind het ook te duur omdat de prijs zodanig is dat het eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt om normaal internet te kunnen gebruiken zodra je over de grens gaat. Een paar uur internetten met veel data en je zit zo op honderden euro's als je geen speciaal dataplan hebt (waar vaak ook allemaal haken en ogen aanzitten). Oftewel je kan internet dus niet goed gebruiken in het buitenland. Dat terwijl het juist zo belangrijk is voor veel bedrijven.
Ik zou graag meer belasting willen betalen als dat zou betekenen dat grote europese steden goed dekkende gratis wi-fi netwerken krijgen.
Ok, dus je bedoelt dat dat zo zou moeten zijn?quote:
Whatsapp is niet echt een alternatief. Zodra je gaat whatsappen zit je zo ook op een paar euro in het buitenland omdat providers (niet allemaal) per MB rekenen. En whatsappen is handig natuurlijk voor de gemiddelde consument, maar bedrijven sturen bijvoorbeeld PDF's en beeldmateriaal door. Die zijn toch al gauw een paar MB.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:18 schreef Outlined het volgende:
[..]
dit maakt al meer sense dan de domme reacties hier van veel andere gebruikers
echter voor de door jouw genoemde problemen zijn alternatieven, bijvoorbeeld whatsapp voor sms
overheidsingrijpen is dus niet nodig en ontmoedigt het speuren naar goedkope alternatieven.
zou het dan niet beter als de overheid zijn eigen telco begint ipv bestaande telcos het leven zuur te maken?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Whatsapp is niet echt een alternatief. Zodra je gaat whatsappen zit je zo ook op een paar euro in het buitenland omdat providers (niet allemaal) per MB rekenen. En whatsappen is handig natuurlijk voor de gemiddelde consument, maar bedrijven sturen bijvoorbeeld PDF's en beeldmateriaal door. Die zijn toch al gauw een paar MB.
Ik had m'n reactie nog ff ge-edit met het volgende, waarom ik het zo belangrijk vind.
"Maar goed, hier zit ook mijn persoonlijke voorkeur in voor hoe ik tegen internet aankijk. Ik zie internet als een enorm goed middel voor een vrije, democratische wereld. Internet is zo belangrijk voor vrije informatiestromen dat ik vind dat hiervoor speciaal aandacht moet zijn. Als je alleen al kijkt naar de grote rol die internet speelt bij protesten tegenwoordig. De drempel om informatie te verspreiden moet zo laag mogelijk zijn."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |