abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2012 @ 11:42:11 #1
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623057
De opper-nazi's in Brussel hebben in hun oneindige wijsheid besloten:

quote:
BRUSSEL - Vakantiegangers kunnen vanaf zondag goedkoper bellen in Europa. Vanaf 1 juli zijn de kosten om te bellen of te sms'en in het buitenland fors verlaagd.

Dat is gebeurd onder druk van Europees commissaris Neelie Kroes en het Europees Parlement. Het gaat om nieuwe prijsverlagingen en Europa heeft ervoor gezorgd dat de komende jaren de tarieven verder dalen.

Ook geldt vanaf zondag, voor het eerst, een maximumprijs voor internetten in het buitenland. Voor een megabyte (MB) data gaat een maximum gelden van 70 cent.

Verder mag een telefoongesprek vanaf 1 juli maximaal 35 cent per minuut kosten, inclusief btw, de ontvangst van een gesprek 10 cent per minuut en een sms 11 cent.

Volgend jaar, per 1 juli 2013, zullen de prijzen verder verlaagd worden naar maximaal 54 cent voor een MB. In 2014 wordt nogmaals een prijsverlaging doorgevoerd waardoor een MB dan nog 24 cent mag kosten. Voor een minuut bellen ligt het maximum dan op 23 cent en een sms’je kost hooguit nog 7 cent.

Ook geldt er vanaf 1 juli dit jaar zowel binnen als buiten de EU al een verplichting om klanten een waarschuwing te sturen als zij meer dan 50 euro verbruikt hebben.
http://www.nu.nl/internet/2848703/goedkoper-bellen-in-europa.html

Wat ik al eerder schreef in in deze hoogstaande filosofische beschouwing 2 vragen aan Neelie Kroes en haar opvolger , dit lijkt goed nieuws, maar het is eigenlijk extreem slecht nieuws. Omdat

- Het belemmert innovatie en is geen stimulans voor het zoeken naar goedkope alternatieven.

- tast winsten van telecombedrijven aan, mooi toch? nope want daar zijn wij middels onze pensioenfondsen en verzekeringspremies aandeelhouder van

- een 'ingewikkelder' (niet iedereen kan tot 10 tellen in dit land) argument: strijdig onze de keuze van een liberale economie

- een nog moeilijker argument: het is niet duur, het is juist extreem goedkoop, 20 jaar geleden was het immers onmogelijk te internetten vanuit het buitenland en het had dus een prijs van oneindig, dan zijn de huidige prijzen een schijntje -> goedkoop dus

- last but not least: je hoeft niet vanuit het buitenland naar Nederland te bellen of in het buitenland te gaan internetten, niemand dwingt je daartoe, dat doe je toch echt zelf

Dit is de schuldige:
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_113623099
Hard op weg naar een united states of Europe
  zondag 1 juli 2012 @ 11:44:14 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_113623113
nu nog de roaming kosten
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 1 juli 2012 @ 11:44:52 #4
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623128
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:43 schreef gogosweden het volgende:
Hard op weg naar een united states of Europe
Meer een Sovjetunie ben ik bang, waar zou de goelagarchipel komen?
pi_113623129
Ik zie t probleem niet.
pi_113623135
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:44 schreef Outlined het volgende:

[..]

Meer een Sovjetunie ben ik bang, waar zou de goelagarchipel komen?
Morgenmiddag
  zondag 1 juli 2012 @ 11:45:43 #7
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623148
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:44 schreef De_Guidance het volgende:
Ik zie t probleem niet.
nee je bent blind want je hebt de op blijkbaar niet gelezen

hoeveel vingers steek ik op?
pi_113623169
Ik heb de OP gelezen en zag iemand voor mij met een alu-hoedje
  zondag 1 juli 2012 @ 11:47:00 #9
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623188
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:46 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb de OP gelezen en zag iemand voor mij met een alu-hoedje
na de basisschool ben je direct in de zaak van je vader gaan werken of zo?
  zondag 1 juli 2012 @ 11:47:10 #10
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_113623193
Hoe durven ze bij de EU producten voor ons goedkoper te maken! :(!
  zondag 1 juli 2012 @ 11:47:31 #11
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  zondag 1 juli 2012 @ 11:48:56 #12
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623229
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoe durven ze bij de EU producten voor ons goedkoper te maken! :(!
vindf je het niet gek dat we in een economie leven waar de overheid de prijzen bepaalt? Ik wel
pi_113623238
TS vergeet het belangrijkste slecht nieuws bericht:

Abonnementen en bellen binnen Nederland worden duurder.

Sinds Neelie zich ging bemoeien met de tarieven in het buitenland zijn de tarieven in het eigen land schrikbarend gestegen ter compensatie van de misgelopen winsten.
  zondag 1 juli 2012 @ 11:49:30 #14
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623242
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Outlined ben je CEO bij T-Mobile ofzo?
nee maar wel aandeelhoduer van t-mobile middels mijn pensioenfonds en verzekeringspremie, jij ook vermoed ik
  zondag 1 juli 2012 @ 11:50:31 #15
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113623273
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:42 schreef Outlined het volgende:

- tast winsten van telecombedrijven aan, mooi toch? nope want daar zijn wij middels onze pensioenfondsen en verzekeringspremies aandeelhouder van

Dit is net zo'n argument als 'ik hoop op een hoge hypotheekrente, want dan heb ik lekker een hele dikke aftrek' :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 1 juli 2012 @ 11:51:01 #16
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_113623284
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:48 schreef Outlined het volgende:

[..]

vindf je het niet gek dat we in een economie leven waar de overheid de prijzen bepaalt? Ik wel
Leuk maar de Telecom bedrijven hebben wel lekker een redelijke monopoly positie. Je kan maar uit 3 stuks kiezen, ja lekkere vrije markt werking :W
  zondag 1 juli 2012 @ 11:51:17 #17
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_113623289
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:49 schreef Outlined het volgende:

[..]

nee maar wel aandeelhoduer van t-mobile middels mijn pensioenfonds en verzekeringspremie, jij ook vermoed ik
Haha lkkr voor je :')
pi_113623298
Een erg warrig OP en niet echt goed onderbouwd betoog om het nieuwsbericht te weerleggen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:00:39 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_113623493
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:42 schreef Outlined het volgende:
- Het belemmert innovatie en is geen stimulans voor het zoeken naar goedkope alternatieven.
Waarom zouden de telecom-bedrijven innoveren als ze met de bestaande technologie en regeltjes ons ongelimiteerd geld uit de zak kunnen kloppen ?

quote:
Vestzak, broekzak.

quote:
- een 'ingewikkelder' (niet iedereen kan tot 10 tellen in dit land) argument: strijdig onze de keuze van een liberale economie
We ondervinden momenteel de gevolgen van een ongecontroleerde liberale economie; geweldig, he ?

quote:
- een nog moeilijker argument: het is niet duur, het is juist extreem goedkoop, 20 jaar geleden was het immers onmogelijk te internetten vanuit het buitenland en het had dus een prijs van oneindig, dan zijn de huidige prijzen een schijntje -> goedkoop dus
Ga jij eens gezellig in een grot wonen met een dierenhuid als enige kledingstuk.

quote:
- last but not least: je hoeft niet vanuit het buitenland naar Nederland te bellen of in het buitenland te gaan internetten, niemand dwingt je daartoe, dat doe je toch echt zelf
Nog zo'n schijn-argument.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:01:08 #20
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623502
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:49 schreef Wokkel het volgende:
TS vergeet het belangrijkste slecht nieuws bericht:

Abonnementen en bellen binnen Nederland worden duurder.

Sinds Neelie zich ging bemoeien met de tarieven in het buitenland zijn de tarieven in het eigen land schrikbarend gestegen ter compensatie van de misgelopen winsten.
bedankt voor de toevoeging
heb je hier trouwens nog nieuwslinks of fok-forumlinks naar?
  zondag 1 juli 2012 @ 12:03:52 #21
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623567
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dit is net zo'n argument als 'ik hoop op een hoge hypotheekrente, want dan heb ik lekker een hele dikke aftrek' :D
laten we het nou niet allemaal door elkaar gaan halen
jij bent (indirect) aandeelhoduer van t mobile, nu gaat neelie (indirect) een aanval doen op de aandeelhouderswaarde van t mobile? Ben je daar blij mee?
pi_113623678
Goed topic dit. Ik snap het probleem niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 1 juli 2012 @ 12:08:47 #23
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113623697
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:00 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Waarom zouden de telecom-bedrijven innoveren als ze met de bestaande technologie en regeltjes ons ongelimiteerd geld uit de zak kunnen kloppen ?
ik claimde nergens dat het de telcos zouden moeten zijn
whatsapp is een goedkoop alternatief voor SMS, met skype kan je goedkoop naar het buitenland bellen. allemaal innovaties en manieren om hoge kosten te omzeilen, dus waarom zou Brussel moeten ingrijpen, het slaat nergens op

quote:
[..]

Vestzak, broekzak.
stel je bent aandeelhouder van t mobile, nu komt neelie de winsten van t mobile onder druk zetten? Vind jij dat als aandeelhouder fijn ja of nee?

quote:
[..]

We ondervinden momenteel de gevolgen van een ongecontroleerde liberale economie; geweldig, he ?
?
quote:
[..]

Ga jij eens gezellig in een grot wonen met een dierenhuid als enige kledingstuk.
waarom zou ik?

quote:
[..]

Nog zo'n schijn-argument.
nee hoor, je hebt keuzevrijheid, Neelie kan wel claimen dat het duur is maar dat is alleen als je het gebruikt, totaal geen noodzaak tot prijsregulering lijkt me
  zondag 1 juli 2012 @ 12:09:22 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113623707
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:03 schreef Outlined het volgende:

[..]

laten we het nou niet allemaal door elkaar gaan halen
jij bent (indirect) aandeelhoduer van t mobile, nu gaat neelie (indirect) een aanval doen op de aandeelhouderswaarde van t mobile? Ben je daar blij mee?
Maakt dat nou uit, je kan je aandelen toch gewoon verkopen?

Een innovatief bedrijf past zich aan aan de omstandigheden en maakt winst.

Een overheid is er niet om bedrijven te plezieren, maar voor de bevolking te zorgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113623711
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:01 schreef Outlined het volgende:

[..]

bedankt voor de toevoeging
heb je hier trouwens nog nieuwslinks of fok-forumlinks naar?
Voorbeeldje.

quote:
Het gebruik van mobiel internet wordt de komende jaren duurder. Dat komt door nodige investeringen in het netwerk en overheidsregulering die drukt op de winstgevendheid van telecombedrijven.

Dit zegt directeur Bart Weijermars van telecomprovider T-Mobile in een gesprek met Het Financieele Dagblad.
quote:
De topman van T-Mobile stelt dat hogere prijzen ook noodzakelijk zijn, omdat door de overheid lagere tarieven zijn afgedwongen voor bellen in het buitenland en voor het leggen van een verbinding met klanten van andere aanbieders van mobiele telefonie.
http://fd.nl/Archief/2011(...)ernet-onvermijdelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')