Etymologyquote:
Als je een paar jaar je best doet kun je van een buxus ook een soort bonzaiboompje maken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:25 schreef Gwywen het volgende:
Ik fietste laatst langs een veld waar buxussen gekweekt worden. Honderden, duizenden op nette rijen, en allemaal in een bol gesnoeid. Ik vroeg me af hoe die zo mooi in een bol komen. Die groeien toch bepaald niet vanzelf in een nette bol. Knipt iemand dat met de hand?
Nou, een paar veldjes verder werd mijn vraag beantwoord, daar liepen twee jongens met een machine met roterende messen die in drie seconden een buxus tot een bol snoeiden. Dat ging heel snel!
Weer wat geleerd
Weer wat geleerdquote:Op maandag 9 juli 2012 19:14 schreef Salatrel het volgende:
vroeger toen de sex nog vies was en twix nog raider heette
'Sun' of 'son'?quote:Op maandag 9 juli 2012 20:26 schreef fotostarter het volgende:
Vroeger op de basisschool was het nog ruig om te schelden. Nu trekken ze een pistool.
Maar ja, toen hoorde ik kinderen wel eens schreeuwen in gebrekkig Amerikaans/engels sannafabitsjHH
Dat heeft verekkes lang geduurd tot ik wist dat het Sun of a bitch was
... en de vraag die iedereen zich stelt:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:32 schreef vanBoeschoten het volgende:
Fuck ik kom er net achter dat op m'n iPhone ik YouTube kan afspelen terwijl ik internet..
Ooit een keer me afgevraagd en te lame geweest om op te zoeken en er maar vanuit gedaan dat het niet kon, en nu ben ik wat aan het kutten en lukt het wel!
quote:
Twee keer kort op de homeknop en dan onderin weer op play drukken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
... en de vraag die iedereen zich stelt:
Hoe dan?
Oh ja haha, zo dus! Was vergeten dat ik hier gepost had!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Twee keer kort op de homeknop en dan onderin weer op play drukken.
Bedoel je gewoon de youtube app starten of iets anders?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:32 schreef vanBoeschoten het volgende:
Fuck ik kom er net achter dat op m'n iPhone ik YouTube kan afspelen terwijl ik internet..
Ooit een keer me afgevraagd en te lame geweest om op te zoeken en er maar vanuit gedaan dat het niet kon, en nu ben ik wat aan het kutten en lukt het wel!
Ha jij bent nog jongquote:
Het wordt gebruikt zoals wij 'Sint' zeggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:26 schreef Miss_paraplu het volgende:
dat Mahatma Gandhi geen Mahatma Ghandi heette want Mahatma was slechts een koosnaam... ( het betekent Grote Geest) en dat zijn echte naam Mohandas Karamchand was..
Had ik moeten weten als Indiër
Ja, starten door twee keer op home te klikken dan naar links te 'scrollen' en dan daar op play drukken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:58 schreef Mirel het volgende:
[..]
Bedoel je gewoon de youtube app starten of iets anders?
Als het min 5 is of regent om de 5min, en je ziet een collega motorrijder, ben je blij dat je niet de enige bent en van elkaar weet hoe het voeltquote:Op zondag 1 juli 2012 01:59 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Tja ik zou er wel eens achter willen komen waarom ze dat doen? Bootjes doen dat onderling ook. WaaromAls je elke auto zou moeten begroeten blijf je bezig
Bepaalde type autorijders doen het ook. Klassiekerchauffeurs zwaaien bijvoorbeeld ook naar elkaar. En auto's als de Land Rover Defender, Jeep Wrangler etc zwaaien ook naar hun "lotgenoten".quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als het min 5 is of regent om de 5min, en je ziet een collega motorrijder, ben je blij dat je niet de enige bent en van elkaar weet hoe het voelt
Nu als het kwik boven de 25 is, zijn er bijna netzoveel motoren op de weg als auto's.
Kun je bijna Constant je klauw uithouden, dan heeft het idd niet echt meerwaarde.
Je hebt mensen die motorrijden, en je hebt motorrijders.
Oke, wist ik nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bepaalde type autorijders doen het ook. Klassiekerchauffeurs zwaaien bijvoorbeeld ook naar elkaar. En auto's als de Land Rover Defender, Jeep Wrangler etc zwaaien ook naar hun "lotgenoten".
Ik zwaai regelmatig naar iemand die in een auto van hetzelfde merk rijdt als ik en als het hetzelfde type en kleur is, zwaai ik zeker. Ongeacht in welke auto ik zitquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bepaalde type autorijders doen het ook. Klassiekerchauffeurs zwaaien bijvoorbeeld ook naar elkaar. En auto's als de Land Rover Defender, Jeep Wrangler etc zwaaien ook naar hun "lotgenoten".
Mensen met een Eriba caravan achter hun auto doen dat ook onderling.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is zoiets als de kist nog even aanraken als je wegloopt bij de crematie. Het zal nog wel jaren duren eer ik die begrijp.quote:
Werkt met middelvingers ookquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:09 schreef Bart het volgende:
Met zeldzame auto's zeker wel ja. Ik heb een tijdje een Nissan 200SX gehad, zie je niet veel. Als ik er een tegen kwam, stak ik toch even mijn hand op, kreeg ook altijd een hand terug, met een glimlach
.
Nu met mijn Golf heb ik dat niet meer zo.
Ja inderdaad, dat heb ik me ook al eens afgevraagd, wie weet het?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:59 schreef nattermann het volgende:
Wellicht niet het juiste topic, maar vanavond was ik uiteten en viel me het volgende op.
Bij het dessert kreeg ik een vorkje. Zo'n klein vorkje, formaat theelepeltje. Die vork had als je de van boven naar de vork kreeg, dus met de bolle kant van je af, aan het linker steeltje een missend stukje.
Dit stukje dus:
[ afbeelding ]
http://i.imgur.com/d8h6y.png
Wie weet waar dit voor dient? Heeft dit enige functie, of is dit puur ontstaan tijdens het fabriceren van de vork?
Er bestaat ook een vork die bedoeld is voor het consumeren van gebak, de zogenaamde gebaksvork. In vergelijking tot een gewone vork is een gebaksvork wat klein. Een gewone vork heeft normaal gesproken vier tanden. Een gebaksvork heeft er maar drie waarvan er soms één aan de buitenkant wat breder is uitgevoerd. Dat laatste is belangrijk bij het stukprikken van de wat hardere korst van een gebakje.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:59 schreef nattermann het volgende:
Wellicht niet het juiste topic, maar vanavond was ik uiteten en viel me het volgende op.
Bij het dessert kreeg ik een vorkje. Zo'n klein vorkje, formaat theelepeltje. Die vork had als je de van boven naar de vork kreeg, dus met de bolle kant van je af, aan het linker steeltje een missend stukje.
Dit stukje dus:
[ afbeelding ]
http://i.imgur.com/d8h6y.png
Wie weet waar dit voor dient? Heeft dit enige functie, of is dit puur ontstaan tijdens het fabriceren van de vork?
| 1 | [dingetje][/] |
| 1 | [dingetje][/dingetje] |
Ah, oké. Dus dat is niet iets universeels? Enkel op FOK!?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:40 schreef PiRANiA het volgende:
Dat kan met alle tags op FOK! sinds glowmouse's nieuwe bb-parser.
Het is specifiek voor FOK! gemaakte software wat hier wordt gedraaid, dus het werkt niet overal. Tenzij andere fora/sites het toevallig ook bedacht en gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ah, oké. Dus dat is niet iets universeels? Enkel op FOK!?
Oké, dat moet ik dus even gaan checkenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het is specifiek voor FOK! gemaakte software wat hier wordt gedraaid, dus het werkt niet overal. Tenzij andere fora/sites het toevallig ook bedacht en gemaakt hebben.
Dan snap ik nog steeds niet waarom er een missend stukje in het dikkere deel zitquote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:17 schreef Bart het volgende:
[..]
Er bestaat ook een vork die bedoeld is voor het consumeren van gebak, de zogenaamde gebaksvork. In vergelijking tot een gewone vork is een gebaksvork wat klein. Een gewone vork heeft normaal gesproken vier tanden. Een gebaksvork heeft er maar drie waarvan er soms één aan de buitenkant wat breder is uitgevoerd. Dat laatste is belangrijk bij het stukprikken van de wat hardere korst van een gebakje.
Van wiki.
dat is om door de harde appeltaart (of ander soortgelijk gebak) korst te prikken zonder dat je meteen een halve taatrpunt stevig aan je vorkje hebt vastzitten. Waardoor je genoodzaakt bent je vinger te gebruiken. meestal word gebak gegeten met 1 hand en in de andere hand houd met het schoteltje vast.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:07 schreef Exaltatie het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom er een missend stukje in het dikkere deel zit
Wekt ook op tweakers.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het is specifiek voor FOK! gemaakte software wat hier wordt gedraaid, dus het werkt niet overal. Tenzij andere fora/sites het toevallig ook bedacht en gemaakt hebben.
Hmm, interessantquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:22 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
dat is om door de harde appeltaart (of ander soortgelijk gebak) korst te prikken zonder dat je meteen een halve taatrpunt stevig aan je vorkje hebt vastzitten. Waardoor je genoodzaakt bent je vinger te gebruiken. meestal word gebak gegeten met 1 hand en in de andere hand houd met het schoteltje vast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 juli 2012 17:09 schreef Meike26 het volgende:
Ook bij <b><i><u><s> tags want volgordeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu gewoon </></></></>
Maar nog het meest handig op mobiel.
Godver, bestaat die ook? Geniaalquote:Op maandag 16 juli 2012 23:11 schreef GekkePoes het volgende:
wat denken we van een "close all tag" ? <//>
Waarom wordt dit soort nieuwe functionaliteit niet gecommuniceerd?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:40 schreef PiRANiA het volgende:
Dat kan met alle tags op FOK! sinds glowmouse's nieuwe bb-parser.
Inderdaad, moet ik dat in het "jaren later"-topic lezen!quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarom wordt dit soort nieuwe functionaliteit niet gecommuniceerd?
Zodat-ie alsnog scherp is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:07 schreef Exaltatie het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom er een missend stukje in het dikkere deel zit
Zit al jaren in sommige forumsoftware, zou me niets verbazen als het hier ook al jaren zo is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarom wordt dit soort nieuwe functionaliteit niet gecommuniceerd?
Dat werkt niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:11 schreef GekkePoes het volgende:
wat denken we van een "close all tag" ? <//>
Newbiequote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:49 schreef vosss het volgende:
Ik zit hier al sinds 2001
Serieus, hoe lang kan dat al?![]()
Niet al jaren. Ik gok sinds eind vorig jaar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Zit al jaren in sommige forumsoftware, zou me niets verbazen als het hier ook al jaren zo is.
Is dit common knowledge voor rechtshandige mensen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:17 schreef Bart het volgende:
[..]
Er bestaat ook een vork die bedoeld is voor het consumeren van gebak, de zogenaamde gebaksvork. In vergelijking tot een gewone vork is een gebaksvork wat klein. Een gewone vork heeft normaal gesproken vier tanden. Een gebaksvork heeft er maar drie waarvan er soms één aan de buitenkant wat breder is uitgevoerd. Dat laatste is belangrijk bij het stukprikken van de wat hardere korst van een gebakje.
Van wiki.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
check en check, maar dat is meer omdat ik eigenlijk alles met een vork eetquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:04 schreef Mirel het volgende:
[..]
Is dit common knowledge voor rechtshandige mensen?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:11 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Net even opgezocht waarom er een knipperfunctie zit op LEDlampjes die als fietslampjes dienen. Knipperend licht is verboden op de fiets. Heb het mijzelf zo lang afgevraagd, maar nooit echt opgezocht.
Nou, daar viel het kwartje dan.Ik gebruik ze ook voor het skaten en aangezien je als skater officieel een voetganger bent (die in NL officieel gedoogd wordt op het fietspad) mag je als skater wel knipperende verlichting voeren, het mag zelfs in de verkeerde kleur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cabrio-ers(?) zie ik het ook regelmatig doen, onafhankelijk van het merk, doch mogelijk door het type bestuurder (midlifecrisis)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
quote:Robert John Lechmere Guppy discovered this tiny fish in Trinidad in 1866, and the fish was named Girardinus guppii in his honour by Albert Günther later that year. However, the fish had previously been described in Germany. Although Girardinus guppii is now considered a junior synonym of Poecilia reticulata, the common name "guppy" still remains
Het klinkt zo logischquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:23 schreef Teslynd het volgende:
Ons dorp = je eigen woonplaats. Toentertijd waren er waarschijnlijk meer dorpelingen dan stedelingen. Of het was een concessie aan de vele dorpelingen die zich zo niet genegeerd hoefden te voelen.
Geen idee, niet voor mijquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:04 schreef Mirel het volgende:
[..]
Is dit common knowledge voor rechtshandige mensen?
Ik wil wel eens weten wat de reden van Hasbro is, dus ik heb ze gemaildquote:
Kun je beter met Perry Sport mailen. Zij hebben het destijds geïmporteerd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:46 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik wil wel eens weten wat de reden van Hasbro is, dus ik heb ze gemaild
Tof, als je een eventueel antwoord ook zou willen postenquote:Op donderdag 19 juli 2012 08:46 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik wil wel eens weten wat de reden van Hasbro is, dus ik heb ze gemaild
Wist je dat er geen enkele stad beneden de rivieren op dat bord staat.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kun je beter met Perry Sport mailen. Zij hebben het destijds geïmporteerd.
De steden zijn ook heel bewust gekozen want elke stad op het bord had destijds wen filiaal van Perry.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |